Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Žene (ipak) nisu lošiji vozači od muškaraca?

Recommended Posts

Ma nije problem da me loži, ali nije to problem.
Za kružne tokove sam govorio, nekim ljudima koji su me smatrali čudakom još kao klinac srednjoškolac, nakon gledanja britanskih filmova sa temom II SW.
Tada mi je bilo čudno kako se to kod nas ne primenjuje. Višestruka korist.
Lično znam nekoliko žena sa kojima se osećam potpuno bezbedno dok su za volanom. Nekoliko. Tvrdim da su čak i smelije od mene, pozitivno, iako vozačku posedujem aktivno već 31g.
Biti spor u saobraćaju apsolutno ne znači biti bezbedan ni po sebe ni po druge.
I na kraju, videste li vi znak pre raskrsnice koji objašnjava istu ili ste se zagledali jedno u drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto vecina zena kao koncept nema, a i sve cesce i muski deo populacije vozaca je koncept postavljanja u poziciju da su na mestu drugih vozaca i sta uraditi kada se pogresi. Pogresi ulicu-parking-izlaz-ulaz i onda stane i ne moze da smisli sta ce. Imao sam priliku pre par godina da vidim zenu koja se uspancila jer je promasila izlaz na kruznom toku :D Valjda zato sto ne moze jos jedna krug da se napravi :D

 

Koliko sam puta video da neko stane u pogresnu traku i onda napravi haos jer nece da skrene u tu pogresnu ulicu iako je ta pogresna ulica prazna, puna parking mesta i mozes u trenutku da okrenes auto. Tako sam ja prosao u NS, obilazio levo desno vozila i zaglavim u traci za levo skretanje jer sam zaboravio da nisam u svom autu i da ne mogu tako lako sve da prestignem :D I cale poceo da me gnjavi da se nadam da ce neko da me pusti, samo sam skrenuo levo okrenuo na parkingu i na kraju sam zavrsio na svom zelenom i prosao ispred onih koje sam hteo da preteknem koji su stali na crveno (bilo je uslovno zeleno za levo kad sam skrenuo) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ložim ja nikoga, ja pišem ono što zaista i mislim.


Ja sam siguran da bi bilo najmanje 90% teških saobraćajnih nezgoda kada bi ljudi vozili sporije, odnosno prema saobraćajnoj signalizaciji. Onda, kada se desi sr...e, onda, eee, izašao mi na stop, nisam stigao da se zaustavim. Pa naravno da nisi stigao da se zaustaviš kad si vozio umesto 48 km/h (ograničenje je 50) već si se kretao 67 km/h i onda, pošto nam je zakon nakaradan, kriv je onaj koji je proašo na stop, a ti nemaš nikakvu odgovornost.

 

Isto je i sa pijanstvom, pijana budaletina, vozi mnogo brže od onoga što je dozvoljeno (30 km/h) na putu gde se jedva vidi 5 - 10 metara od parkiranih automobila, udario je moju poznanicu od pozadi, znači, žena je izašla iz sporedne ulice, imala je stop, ali nije mogla da ga vidi, jer su uslovi bili loši i on je vozio prebrzo, i naravno, ona je bila kriva za sudar, a on je odgovarao za alkohol.


Da se vratim na temu, žene voze sporije, možda se ne snalaze baš najbolje ali bi i to bilo drugačije, kada bi i drugi učesnici u saobraćaju bili malo obazriviji a tu pre svega mislim na ono što i meni ide na nerve, a to je lepljenje za gepek, dok ja razmišljam gde trebam da se prestrojim, parkiram i sl. O upotrebi sirene u naseljenom mestu, pa i meni kao vozaču smeta a naravno i ženama.

 

Situacija od juče, čovek seče ulicu, da pređe levo. Drugi, vozi pravi, mnogo brže, na oko vidljivo od ograničenja (50km/h) i ne usporava, već trubi, kao, što mu ovaj preseca put. Sreća je, da je čovek uspeo da prođe, jer da mu se slučajno ugasio auto, ovaj bi ga ubio, jer bi ga bacio 100 metara odatle. Pa jer život vredniji od njegovog prava na prvenstvo prolaza!? Naravno, ne podržavam kršenje propisa, ali u ovom slučaju, da se dogodila saobraćajna nezgoda, glupo bi bilo da bi za sudar bio kriv ovaj što seče glavni put. Ali, takav je zakon i to onda daje vetar u leđa budalama koje imaju prednost da voze kao blesavi.

2 hours ago, Mijailović P. said:

I na kraju, videste li vi znak pre raskrsnice koji objašnjava istu ili ste se zagledali jedno u drugo?

Kakve veze ima znak koji pokazuje da se put račva levo, desno i pravo i iz koje trake? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega, pa Vi strašno relativizujete stvari. Parafraziram : " Iako je imala znak STOP koji nije mogla da vidi, bla,bla,bla...bila je kriva samo zato što je ovaj koji je udario išao preko ograničenja i nije mogao da se zaustavi."
Nije nego!
Koja je svrha da Vam ja objašnjavam značenje znakova.
To Vas neće abolirati od odgovornosti i sigurno da ćete navući "bes" vozača u traci iza i slušati sirene.
Primetili ste da ja ne pišem mnogo. Iz prostog razloga, pomalo zbog "lenjosti" ali osnovni razlog je taj da o stvarima koje su trebale da se nauče u ranom periodu života i na vreme, sada je suvišno i kasno o njima raspravljati.
Prosto ne želim da gubim vreme kao sada dok ovo pišem.
Žene su lepe i mnogo mi se sviđaju!

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, ortakov said:

Situacija od juče, čovek seče ulicu, da pređe levo. Drugi, vozi pravi, mnogo brže, na oko vidljivo od ograničenja (50km/h) i ne usporava, već trubi, kao, što mu ovaj preseca put. Sreća je, da je čovek uspeo da prođe, jer da mu se slučajno ugasio auto, ovaj bi ga ubio, jer bi ga bacio 100 metara odatle

 

Pa ne vidim sta je krivica ovog sto vozi brze? Ako neko ne moze da proceni brzinu i prostor naspram drugog vozila, onda isto tako ce problem napraviti i da ovaj ide sporije, a da mu je bio blize. Ako se ne zuri, onda sto preseca ovom put, sto nije cekao? Mene ljudi konstantno isecaju bez obzira na moju brzinu. Tako da mislim da je vise stvar moze mi se.

 

Da je brzina jedini faktor da pogibiju ljudi u saobracaju, onda bi autoputevi u Nemackoj plivali u krvi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, YUgisa said:

Pa ne vidim sta je krivica ovog sto vozi brze? 

 

Krivica je u tome, što je razlika između materijalne štete i teških telesnih povreda ogromna. Jer, udarac sa 70 km/h i udarac sa 30 km/h nije isti. Tu mislim na brzinu udara, sa uračunatim usporavanjem.

 

4 hours ago, YUgisa said:

Da je brzina jedini faktor da pogibiju ljudi u saobracaju, onda bi autoputevi u Nemackoj plivali u krvi...

 

Mešate ne spojive stvari. Prvo, na auto putevima u nemačkoj su takođe ograničene brzine, ne svuda ali jesu. Drugo, auto put je projektovan tako da postoji više traka, svi se kreću u istom pravcu, postoje odvojene trake odnosno bankine, zaštitna ograda itd. Te u tom smislu, bezbednije je kretati se velikom brzinom. Što, opet, kada dođe do udesa, pokaže da bude veliki broj i poginulih i teško povređenih, velika mat. šteta itd.

 

@Mijailović P.

 

Evo, situacija koju je imao moj otac, pre par godina.

Ograničenje 50 km/h, novi put, prema Pupinovom mostu, pravac ZR - Zemun. Na stranu što je ograničenje idiotsko, trebalo bi da bude barem 80 km/h ali, za sada je 50 i to je to.

Postoje prevoji, i odmah posle prevoja, moj otac, pretiče vozilo koje se kreće srednjom trakom, kreće se oko 75 km/h od pozadi, nailazi vozilo, škoda super b, ogromnom brzinom, preko 150 km/h, moj otac nije ni mogao da ga vidi, jer je ovaj bio iza prevoja sekundu dve pre udarca, stiže vozilo mog oca, koči, trag kočenja preko 35 metara (nakon udara nastavio je da se kreće i nakon udarca nema više tragova) udara u zadnji deo vozilo mog oca, automobil se inercijom kreće još 150 - 200 metara i zaustavlja u skroz desnoj traci, sa uništenim vozilom, bez povreda. 

Epilog, moj otac je kriv jer nije procenio brzinu ovog i nije smeo da promeni pravac !? Da li je to normalno!?  Niti je mogao da ga vidi, nije je bilo ko mogao da pretpostavi da neko može da se kreće tom brzinom ali eto, zakon tako kaže, kriv si.

Onda smo angažovali veštaka, porodičnog prijatelja i ispalo je da može veštačenjem da se utvrdi brzina i sve ostalo, ali da će u najboljem slučaju na suđenju biti krivica 50 - 50 i da onda mi pokrivamo njegove troškove on naše ali obzirom na vrednost vozila, to nije imalo smisla, zbog cene suđenja itd.

 

Šta hoću da kažem, nikad nije baš tako jednostavno. To što imaš prednost, ne znači da trebaš da ideš i u ubijaš ljude, jer, eto, ti imaš prednost, pa sad, voziš kako hoćeš.


Realno bi bilo da se odmah, kada se radi uviđaj, navede da su i druge okolnosti uticale na ishod nezgode - nesreće pa bi se i bahati vozači malo više pazili.

 

Ista je priča, setite se, sudar na Ibarskoj, kada je onaj BMW što je nisko leteo udario u taksi pobio 4 oro ljudi. Zakon kaže, do sudara  ne bi došlo da taksista nije izašao sa sporednog puta !? 

 

sudar ibarska 01.jpg

https://www.blic.rs/vesti/hronika/uznemirujuci-video-pojavio-se-snimak-stravicnog-sudara-bmw-a-i-dacije-na-ibarskoj/rt8hghe

 

Ja sam svakako za poštovanje zakona, daleko od toga, ali nikada nije baš sve crno - belo.

 

E, recimo, zašto ja mislim da su žene dosta dobri, bolji vozači, jeste upravo taj, da recimo, nisam siguran da će neka žena da vozi tom brzinom i da tako ugrozi živote. Možda će ona da se zbuni, možda će da uspori i gde ne treba, možda će i da se prestroji a da ne da žmigavac, što radi i gomila muškaraca, onako usput, ali je svakako mnogo, mnogo manji broj žena koje voze pažljivije i mnogo je manji broj teških nesreća koje su izazvale žene. Materijalna šteta, ogrebani branici, vrata i sl. to ne može da se meri sa teškim povredama i sa ubistvom na putu.

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov - Verujem da je u ovom slucaju bilo dve kazne. Tj da je tvoj otac dobio kaznu zbog neporopisnog prestrojavanja, a on ce da dobije (ili je vec dobio, to nisam razumeo) kaznu zbog brzine i ko zna čega još. Svakako MNOGO veću.

 

Ništa tu meni nije sporno. Kao da je situacija da se desio sudar i ograničenje je 50, ja sam išao 60 a on je išao 100, on je išao brže i on je kriv, pa nije tako. Svako ima svoj deo krivice.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac

 

Ne, čovek je oslobođen svake odgovornosti, jer nije utvrđivana dodatna odgovornost za nastanak nezgode.

Znači apsolutno NIŠTA.

 

@Mijailović P.

 

Recimo da imam dozvolu nekih 20 ak godina, tako da sam se svačega nagledao. Zadnjih godina prelazim do 20 000 km godišnje, tačnije i manje, ali, dok sam bio momak, prelazio sam i po 50 ak hiljada.


Ne kažem i meni nekad idu na nerve, ali kapiram da to što urade neće ubiti nikoga, pa mi nije toliko strašno. Dok, kad vidim baju u nekom poluraspalom autu divlja kroz naselje, gde deca prelaze put, gde je zona škole itd. već dobijem ospice. Zbog toga ja i kažem, možda nisu bolje - spretnije, ali manje ugrožavaju a za mene, dovoljan razlog da kažem, bolji su vozači :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov Pa ja mislim da ti gresis, najbolji vozaci su ocigledno oni koji ni ne voze :lol: Ako ne ucestvujes, ne mozes da ubijes :D Meni je puno strasnije kada neko ne zna sta da uradi na 30km/h nego neko ko ce pravilno da reaguje na 60km/h... Mozda je pogresno sto merimo brzinu u km/h, m/s bi mozda nekima otvorilo oci. Mozda da kazemo 8m/s i 16m/s (da zaokruzimo). I sta je bolje, da neko ko ume reaguje za 1s na 60km/h ili da neko ko ne zna reaguje za 3s na 30km/h... Sta ce te jace udariti?  I ako neko ne moze da reaguje na 30km/h u gradu, kako ce da reaguje na 120km/h recimo na auto putu? Verovano je sve ok jer ima ograda i vise traka u jednom pravcu...

 

 

Nespretni vozaci (nevezano za pol) koji su poznati po tome da puste volan i zatvore oci, ne zvuci kao simbol osecaja sigurnosti u prezivljavanju saobracajnih nesreca.

 

Od tih sposobnih zena vozaca mora da mislis na onu koja je pokusala da me namerno pregazi jer ja nisam stao za manje od 1m sa brzine od 5+m/s da bi nju propustio sa parkinga. Ili ona koja je ubila coveka iza mene jer nije mogla da uhvati krivinu od 170 stepeni... 

 

Slazem se za za to nabijanje na gepek, mene to uzasno nervira, evo ja sam danas imao situaciju da sam primoran da ulecem u parking pri 35-40km/h jer vozac iza mene vozi toliko blizu da ne registruje vise od 20m izbacen zmigavac i da pokusavam da skrenem. Vozi iza mene na oko 8-9m i to se smanjilo na 3-4m u mom usporavanju sa 50 na 35-40km/h... Ali boze moj on je siguran vozac jer vozili smo po ogranicenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deder da se i ja nadovežem, kao aktivni "učitelj i odgovorno lice devojke koja je položila vozački i ima P". Elem, pitanje je koliko uopše ljudi, nakon polaganja vozačkog, uzmu auto (porodični, kupljen, rent a car) i izađu na parking da bi iole imali utisak o dimenziji vozila, značenju reči "ajnšlag", preglednosti i posebnog bitnog dela, uparkiravanja na nos i na doope ?

Iskreno mislim da je mizeran % ljudi u pitanju. Gledam parking kod sebe, gde je u 95% slučajeva prazno i predstavlja idealan poligon za početnike da se upoznaju sa nekim autom i mogu reći da jako mali broj ljudi to radi.

 

Devojka položila iz 1. puta vožnju, PUG 208. Sedne u Bravo i prvo se izgubi u dimenziji prostora (unutra i spolja). Ok. Pug bio dizlo i Bravo je..samo je isto tako jedno 200+kg teži i bar 12% veći + stariji...da li vredi pričati koliko se puta auto ugasio, što prilikom kretanja i, malo kasnije, u saobraćaju ? Ništa, daj sva 4, gasi ga, pa opet upali. ti si početnik. I tako nekoliko puta dok nismo uklavirili. 

 

Pa onda ajmo trase koje su vožene na obuci, pa semafori, pa "vaga", pa vožnja uz i niz brdo (verujte mi da retko ko, zavisno od auto škole tj njene trase i kuda voze, ovo je zaista premija znati) na Košutnjaku, pa da vidimo kako izgleda ići u 4,tu..pa u 5..... mislim ne, nego u 3. Ne, u 5. Ne u 3. Ne ne ne baš u 5....i tako naučismo i 5.brzinu. Sreća pa ima špulnu za rikverc, možda bi naučili i raketa brzinu. 

 

Od momenta kada je počela do sada još nismo izašlia na autoput (negde maj). Zašto ? Strah, orijentacija, brže šaltanje brzina, "strah od patosiranja gasa" itd isl... Prvo ja ne želim da ona bude sutra "mina" u saobraćaju i težim da bude savestan vozač. Za sad jeste, malo sporiji obzirom na staž vožnje, mogućnost da se vozi shodno vremenu, saobraćaju i mnogo drugih faktora, ali zato i jeste hebeno P na koje mnogi trube. 

 

Već se par puta video nedostatak njenog iskustva kada mi je bio neophodan "još jedan čovek" da pokupim službeni auto. Drugi nedostatak je, već dosta vas ih je pomenulo - lokacija u prostoru. 

 

Ako ovako gledam - žene i muškarci, kao vozači jesu pažljiviji (ali zaista) kada su novopečeni vozači i ako im se pristupi na način da upoznaju auto, mogućnosti i skontaju stvari koje ih skoro pa ne uče u auto školi ili nisu imali mogućnost da isto isprobaju u realnosti (brda, kretanje pod ručnom na realnom nagibu, parkiranje...) i pod uslovom da imaju savesti da će im to pomoći da sutra ne ubiju nekog ili povrede . Iskreno ovo poslednje najmanje vidim kod novopečenih, a mladih vozača (ni stariji nisu izuzetak uopšte)...gas bajo, telefon, osvrtanje, migavac misaona imenica...

 

Nekako mlađi uopšte nemaju nekog realnog dodira šta uopšte i čemu služi to što uče na časovima i teorije i vožnje (čast izuzecima, retki su). A kao osoba koja sa 30+ polaže te testove i vožnju potpuno joj verujem u oceni mlađih po tom pitanju obzirom da je sa njima sedela u i istoj učionici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ne razumemo pogrešno, sve ja razumem, loš vozač je loš vozač, bez obzira na pol. Kada bi se pogledala statistika, ispostavilo bi se da ste Vi u pravu, u odnosu na broj vozača, veći broj žena su slabiji vozači ali samo u tom segmentu, brzine snalaženja. Sve ostalo, davanje migavca, prestrojavanje, pažljivije upravljanje, žene su definitivno bolje - SAVESNIJE. E sad, procena, tu ima problem, jer, opet kažem, ako neko vozi mnogo brže od ograničenja, vrlo je teško proceniti situaciju. Kao i u uslovima loše parkiranih vozila, nepreglednih raskrsnica itd. U tom slučaju, potrebno je iskustvo i generalno, saobraćajna kultura koja je na našim ulicama, katastrofalna.

 

Tako da, to je jedina nedoumica o kojoj mi u suštini i raspravljamo, ima ih i ovakvih i onakvih, ali ja mislim da žene nisu problem u saobraćaju. :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sto je kritikovanje u danasnje vreme automatski po shvatanju vredjanje i onda nista ne sme da se kaze. Ja kad sam polozio, ja nisam morao da ucim da vozim. Ok mozda bih sa Yuga imao problem da sednem u drugi auto, ali odlucio sam se za Yuga jer sam i Yuga kuci imao. Vozio sam kod instruktora kod kojeg nije bilo ej smotan si, 20h cemo gledati kako si smotan. Imao si 2h da se upoznas sa autom, do 10og si imao da vozis, ostalih 10 si potvrdjivao da znas da vozis. Prvi cas je bio spic u centru grada. Kreces na semaforu, ima da budes prvi. Ima neko paralelan sa tobom, ne moze taj da bude ispred tebe. Nema za 5km ces skrenuti levo, kazem ti 50m ispred raskrsnice da se sad prestrojis 3 trake, zasto ne znas vozila ispred i iza tebe sta rade i sto nisi ostavio sebi prostor da mozes da se prestrojis.

 

Za razliku od onih kojima je taj isntruktor bio naporan pa su polagali kod drugih i onda 2 godine savladjivali voznju. I kako taj uopste moze da nauci da vozi kad od starta radi pogresno i sam se uci? Poloziti voznju i ne znati nista sem brzinomera u autu od mernih istrumenata i to pomesati sa obrtomerom jer auto na polaganju nije imao obrtomer... Pa komedija...

 

Pa zene nisu problem jer ih manje ima, mada ih sve vise vozi otkad su "terenci" postali "in". Ono sto je sad stvar da zene u globalu nista vise ne znaju o autima nego pre, a muskarci u globalu sad manje znaju o autima nego pre, tako da nas ceka buducnost vrlo mutavih vozaca koji nemaju pojma o fizici i o voznji svog auta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore su žene oni niži menadžeri, koji imaju nekoliko potčinjenih na poslu, a gooomilu iznad njih, službeni auto i službeni telefon (jer su one jake, nezavisne, poslovne žene!) Ne izlaze iz službenog auta, a ne ispuštaju telefon iz ruku. Navikle da gaze onih par mučenika, a frustrirane što njih gazi ona goomila iznad. Pored saobraćaja prepoznaju se i u Maxiju, jer vole da napušavaju radnice (opet ne ispuštajući telefon) ili trudnice i žene sa malom decom gde stignu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/17/2020 at 4:54 PM, totti said:
Hoćeš da kažeš nedojebane?

Stručan naziv je "SPV"
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je realno da neko i dalje misli da su ovi sto dave po putevima savesni vozaci koji voze bezbedno? Zene kojima treba 100 godina da se prestroje, seku te na auto putu sa 100km/h i preticu kamion pola sata, menjaju trake bez gledanja retrovizora itd. I onda se neko napravi pametan i kaze bitno je ogranicenje. Ne, nije bitno ogranicenje. Bitno je da vodis racuna i o drugima i da ne vozis kao da si retardiran.
Evo bas danas na auto putu me je sekla zena (ja krenuo levom da preticem) sa 100km/h i nastavila da obilazi kamion istom brzinom i jedva se sklonila desno. I to je nekima ok jer nije preko ogranicenja. Dajte malo ozbiljnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki problem u Srbiji pa i na Balkanu je nepoznavanje osnovnih propisa i pravila ponašnja.

Prvo pravilo poštuj druge, ovde u Nemackoj recimo nikako nisam mogao da se naviknem da te neko čeka na znaku STOP, uvek u grču jer ostao refleks iz Srbie da će da te čeka dok ne dođeš dovoljno blizu pa onda da iznenada izleti. Ovde toga nema, strpljivo čeka i izuzetno retko da ti neko oduzme prednost. Ali zato kad ima prednost (sto je opet ludost) oni idu i kroz kamion nemaju  nameru da stanu pa makar izginuli.

Tu je ona začkoljica što te povređeni tuži i lepo naplati svu štetu ili ti bude na grbači dugi niz godina.

 

Dakle propisi , pre nego što bilo šta kreneš da radiš dužan si da se uveriš da možeš bezbedno da izvršiš radnju i da ne ometaš ostale učesnike u saobraćaju , ovim počinju i završavaju sve presude svidelo se nekom ili ne.

 

Drugo podjednako bitno tolerancija sa kulturom u saobraćaju, u 99% slučajeva će te propustiti kad daš levi ili desni migavac koliko god da si spor. Kažem 99% jer onaj  1% otpada na Štutgart gde su posebno nekulturni (puno turaka ). Šta god da radiš , polukružno i sl. svi će da stanu i da te sačekaju, nema sirena.

 

Srbija mada i ostale zemlje SFRJ (bez SLO) su što se tiče nekulture skoro pa identične, nikakvo znanje ZOBSa i nikakva kultura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...