Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Žene (ipak) nisu lošiji vozači od muškaraca?

Recommended Posts

Sve tačno, potpuno neki drugi svetovi.
Ja bih samo dodao i normalna "oštrija" kretanja sa semafora, a ne kao kod ovdašnjih vucibatina koje u prvih 50 metara 4 puta išaltaju, a do 50 km/h im treba 2 minute...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/17/2020 at 7:26 PM, Flex said:

Da li je realno da neko i dalje misli da su ovi sto dave po putevima savesni vozaci koji voze bezbedno? Zene kojima treba 100 godina da se prestroje, seku te na auto putu sa 100km/h i preticu kamion pola sata, menjaju trake bez gledanja retrovizora itd. I onda se neko napravi pametan i kaze bitno je ogranicenje. Ne, nije bitno ogranicenje. Bitno je da vodis racuna i o drugima i da ne vozis kao da si retardiran.

Evo bas danas na auto putu me je sekla zena (ja krenuo levom da preticem) sa 100km/h i nastavila da obilazi kamion istom brzinom i jedva se sklonila desno. I to je nekima ok jer nije preko ogranicenja. Dajte malo ozbiljnosti.

 

Ima i tu nekoliko stvari...neke od njih su one procene udaljenosti predmeta (u ovom slucaju vozila) koje je u levoj traci i da li je dovoljno daleko ili se priblizava dosta brzo pa je logicno bolje sacekati makar usporio u odnosu na vozilo ispred nego da se napravi pametan i izleti. Sa druge strane ima dosta onih koji voze npr 140-160 u zoni AP-a gde je 80 i u krivini gde bas i nije zgodno toliko blejati u retrovizor pola minuta prateci saobracaj da li mozes obici vozilo ispred. I onda dodjes u situaciju da sve dobro ocenis, prestrojis se i 5-6 sec kasnije skontas da ti neko zvekne duge farove jer pici duplo, a istog nisi ni mogao da vidis ni u ludilu u normalnim okolnostima. Sa te strane, ako je bas nekome do cepanja gasa, tj izivljavanja (kao sto sam sinoc od matoraca video BMW120, AR147 i dal golfa ili seata u Tosinom gde se doslovno trkaju od do semafora sa sve cepanjem guma) evo brate, ne brani niko, ima Miseluk, Batajnica i druge staze pa udri.

 

Cisto da me ne shvati bilo ko pogresno, ne palamudim, nego navodim i neke od situacija sa kojima se sve vise srecem od onih da neko vozi sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo se razumeli. Naravno da treba sacekati dok procenis koliko neko cepa u levoj pa da predjes. Ali je problem pomenuta situacija gde je procena ocaj a krece da pretice sa 100 na sat. I onda ja moram da kocim jako, pa da cekam da zavrsi preticanje bez potrebe.
Za trkanje po gradu se slazem, debilizam.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex

Ako izuzmeo situacije, gde čovek vozi prebrzo da bi stigao da odveze trudnu ženu na porođaj, neke vanredne okolnosti, za koje, takođe ne treba da bude opravdanje za prebrzu vožnju, jer se i u takvim situacijama gubi glava, možda bi dobro bilo da razmislimo svi malo koliko brže stižeš negde, ako voziš maksimalno dozvoljenom brzinom.

 

Distanca 10 km

 

Prosečna brzina kretanja 30 km/h

Prosečna brzina kretanja 70 km/h (a da bi postigao ovaj prosek, na većini puta moraš da voziš preko 100km/h jer imaš bar 1 - 2 semafora, jedno ili dva uključenja na glavni put, preticanje sporijih vozila itd)

 

Naseljeno mesto, ograničenje 50km/h

 

Kolika je razilika u vremenu koju ćeš da napraviš, vozeći na ova dva različita načina. 

 

To je primer za grad, realno, retko kad u "cugu" pređem više od 20 km po gradu.

 

Ništa posebno drugačije nije ni kada se vozi na otvorenom. Razilika je uvek par minuta, a to nekome može da znači razliku između polomljenih nogu, rebara, smrti i materijalne štete.

 

Evo i moj primer iz nemačke.

 

Vozio sam se sa čovekom, vozi za to vreme, potpuno novi audi da li je s8 ili s6 nemam pojima. Noć, put sa dve trake u jednom smeru, odvojen travnatom površinom od druge dve trake u drugom smeru. Nigde nikoga nema, ograničenje 50 km/h on vozi 50 i nema uopšte problem sa tim. Ja ga pitam, što ne voziš brže, vidiš, noć, nema nigde nikoga, prav put, on me gleda i ne veruje čovek, kao, pa ograničenje je 50 km/h !? 

Sever Nemačke, prilaz nekom selu iza Hanovera.

O žmigavcima, propuštanju pešaka, biciklista i sl. neću ni da pričam. I niko ne trubi, ne blica, ništa.

Pre par meseci sam takođe bio tamo, poslovno, vozio sam se u Tesli, auto ide kao metak, savršenstvo, ma kako to nekome izgledalo, ali, nema zezanja, preticanja i sl. Vozi se onako kako bi i trebalo.

 

Hoću da kažem, i ta što je celih 2 minuta obilazila šleper nije sigurno mnogo uticalo na tvoje krajnje vreme putovanja, malo više razumevanja i strpljenja i nema problema.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije stvar u ukupnom vremenu putovanja. Preticanja se obavljaju sto brze i bez razvlacenja, samim tim smanjujes rizik.
A ne pretices kamion sa 100km/h (on ide 90 npr) i ti se razvlacis 2h i onaj iza tebe je prinudjen da koci bez potrebe. A ogranicenje je 130.
Ako ces da vozis sporije, nema problema. Drzi desnu traku i ne mrdaj.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni jeste stvar u ukupnom vremenu putovanja, ja retko kad vozim auto jer je bajsom brze po gradu na deonicama od 10-15km, a kad idem autom onda vozim 30-50km po gradu, ne prihvatljivo mi je da mi za to treba 2-4 sata zato sto saobracaj nije sposoban da vozi 50km/h... Kad je deonica 1km dugacka i neko nije sposoban da predje 30-40km/h brzinu i iza sebe naslaze 10 auta je samo primer totalnog bezobzira prema svima, nikakva "bezbednost"... Velika je razlika kada deonicu koja se prolazi izmedju 5 i 15min, predjes za 2min jer ne stajes na svaki moguci semafor jer drugi ne prate zeleni talas. Snimak koji sam ja kacio pre koji mesec, bez krsenja ogranicenja brzine, za 30s voznje sam nadoknadio 17s gubitka za drugim vozilom i pri tome pretekao 5 vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/18/2020 at 11:00 AM, ivan.ik said:

Saobraćaj je kao reka i treba da se uklopiš u tok a ne da izigravaš kamen.

 

Slažem se, treba da se prati saobraćaj. Ko vozi u BG, zna šta znači voziti kako bi i trebalo i kako te saobraćaj "tera". Ako voziš normalno, možeš da očekuješ gomilu ljudi na braniku, blicanje, bez obzira što si u sporijoj traci ili jednostavno, vodiš računa o svojoj i tuđoj deci. 

Ovde, u mom naselju, pored škole, ograničenje 30 km/h, na 1 km, nalaze se parkirana vozila, škola, vrtić, 20 pešačkih prelaza, prodavnice, trafike, 2 - 3 autobuske stanice itd. 

I onda, zbog "dobrih" vozača, nalepili su 15 ležećih policajaca, što je budalaština. Zar ne bi bilo bolje da se vozi DO 30 km/h na potezu od tih 1 - 2 km i da ne moram da jašim i drndam auto, pri tom zagađujem mnogo - mnogo više, jer moram da usporim, ubrzam, pokrenem vozilo itd.

Ali, ne može, mora da se vozi blesavo i onda oni koji bi trebalo da rade svoj posao, čitaj saobraćajna policija se ne pojavljuje a nama koji vozimo normalno, ostavljaju balvane na put da bi njima bilo lakše. Tako je uostalom u celoj državi, kazni poštene, zbog grupe koja nepoštuje zakone (odličan primer je zakon o oružju i municiji - preko 95%  krivičnih dela se izvrši ilegalnim oružjem - i ovo bi bilo drugačije da pre par godina onaj bolesnik nije upucao neke silne ljude, a ja koji sam prošao sve moguće provere, moram da držim odvojeno oružje od municije, ne smem da ga nosim, ne smem da ga upotrebm čak ni kada mi je život ugrožen, svakih 5 godina imam lekarski pregled kao da ću da budem pilot ...).

 

On 8/19/2020 at 2:10 PM, YUgisa said:

Meni jeste stvar u ukupnom vremenu putovanja, ja retko kad vozim auto jer je bajsom brze po gradu na deonicama od 10-15km, a kad idem autom onda vozim 30-50km po gradu, ne prihvatljivo mi je da mi za to treba 2-4 sata zato sto saobracaj nije sposoban da vozi 50km/h... Kad je deonica 1km dugacka i neko nije sposoban da predje 30-40km/h brzinu i iza sebe naslaze 10 auta je samo primer totalnog bezobzira prema svima, nikakva "bezbednost"... Velika je razlika kada deonicu koja se prolazi izmedju 5 i 15min, predjes za 2min jer ne stajes na svaki moguci semafor jer drugi ne prate zeleni talas. Snimak koji sam ja kacio pre koji mesec, bez krsenja ogranicenja brzine, za 30s voznje sam nadoknadio 17s gubitka za drugim vozilom i pri tome pretekao 5 vozila.

 

Ti mora da se šališ?

 

Ovde, u BG, postoje 2 - 3 ulice u kojima može da se vozi i da se uhvati zeleni talas (Kneza Miloša - Takovska  mada i to ume da zabaguje u Takovskoj) i još na možda dva tri mesta. To je tek veliki problem, ali i tu je veći problem ekipa koja vozi brže od onoga kako bi trebalo i to na način, da ja normalno krenem, znam da ću stići taman na vreme do paljenja sledećeg semafora, a onda, pametni, brzi vozači me obilaze, stignu pre mene na sledeći semafor, moraju da se zaustave i naprave kolonu. Onda, ko usporava saobraćaj, ja ili oni ? E, ali oni su stigli pre mene na semafor i zaradili par sekundi na sledećem semaforu, a ja sam eto, izgubio par sekundi.

 

Problem u BG je previliki broj vozila u odnosu na infrastrukturu, generalno ali to je neka druga priča. Naravno da i to može da se reši, relativno jeftino i efikasno, čak i brzo, ali to državi ne odgovara jer, smanjenje broja vozila i smanjenje gužve, smanjuje prihode od akciza i poreza. 

Trebalo bi napraviti gomilu biciklističkih staza, svuda gde je moguće. Evo, recimo primer, Pančevački most, jednu traku treba podeliti na obe strane, od 01. aprila do 01. novembra za bicikliste. Uvesti promenjivo ograničenje brzine, LCD znakovima. U tom slučaju, obzirom da se tu usporava saobraćaj, smanjuje se pritisak na 29. novembra i dalje i gore na Bogosloviju. 

Kružne tokove na bukvalno 85 % raskrsnica, štedi se struja za semafore, štedi se na infrastrukuri (zamena sijalica, održavanje semafora, kablovi, ljudi koji to održavaju) a povećava se protočnost. E tu opet dolazimo do policije, koja treba da kontroliše puštanje pešaka na tim raskrsnicama. Svuda u gradu postaviti promenjive oznake za brzinu, LCD koji može da se napaja iz solarne energije i baterija, pa onda, kada prolaziš nekim putem, on ti napiše npr 45 i tada hvataš zeleni talas.  

 

E sad, koliko ćeš moći vremena da uštediš, na 50 km po gradu, to je već relativno. Ali svakako, nema potreba niti voziti brže od ograničenja a vrlo često nema potrebe ni tempirati max dozvoljenu brzinu. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratiš saobraćaj i niko ti neće svirati

 

Suludo je uvoditi biciklističke staze  na uštrb kako si već naglasio zagušenih saobraćajnica. Mogu zamisliti jutarnji špic i kolonu do Zrenjanin. 

Bicikl, je posebna tema ali ići sa njime na posao i znojav, prljav biti na poslu 8 sati pa opet nazad ili po kiši je težak promašaj. 

 

Svuda im je lakše postaviti ležeće nego instalirati dve kamere i samo ubirati novce. Da li je jak lobi industrije amortizera ili nešto drugo.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biciklom na posao... Koji urbani mit, da li zna neko nekoga ko ide bajsem na posao a da ne zivi 2 bloka od posla ili tako nesto? Zamisli, Jul, 40 stepeni napolju a ti pedalas bajs na Pancevcu dolazis na posao i ides na kupanje pa onda kreces da radis.. ma daj :D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam išao biciklom 14 km (u jednom pravcu), svaki dan, bez problema. Kolima mi treba 45 minuta, biciklom 1:25 minuta normalnom vožnjom. 

Odustao sam isključivo zbog bezbednosti, upravo prelaska Pančevačkog mosta, jer, prođe šleper sa 70 - 80 km/h vazduh te povuče, opušteno uz malo nepažnje i spleta okolnosti, ti si direktno na putu a pri tim brzinama, nema šanse da će da se vozilo zaustavi a da te ne pregazi. A ograničenje je 40 km/h !? 

Kada uđeš u formu, laganom vožnjom, nećeš se oznojiti uopšte.

Čak i po kiši, postoje fine, biciklističke kabanice, ništa nije problem. 

Moje mišljenje je da je mnogo veći problem to što moja i sva druga deca, u toku zime, udišu previše PM2.5 i PM10 čestica, jer smo mi, njihovi roditelji, stričevi, dede, babe nesposobni da pedaliramo ili što nadležne boli d...e za zagađenje pa ne umeju ili jednostavno neće da usklade zelene talase, ili postavljaju ležeće policajce gde god im se prohte, a to sve, zajedno, utiče i na našu bezbednost u saobraćaju i na zdravlje.

 

Što se tiče gužvi, tu mnogo ljudi greši, polazeći od pretpostavke da će gužve biti manje ako se saobraćaj ubrza. Osnovna greška je to što se na jednom kraju taj saobraćaj ubrzava ali se na drugom pravi "čep" i onda se svuda napravi gužva. Poenta je u protočnosti saobraćaja, suprotno ubrzanju, potrebno je usporavanje saobraćaja, sa već, napomenuo sam, svim mogućim alternativnim prevoznim sredstvima. Naravno, mnogo bi lepše bilo da je manja gužva u GSP u, pa da se više ljudi vozi javnim prevozom a onda da se i taj javni prevoz opremi busevima na gas, a ne na dizel, recimo. 

Isto tako, treba pustiti veći broj taksista, supustiti cenu, veći broj ljudi bi koristio i to kao vid javnog prevoza (prvi ja, kad god treba da idem u grad, koristio bi taksi da nije preskup, izbegao bi muke oko parkiranja i smanjio zagađenje i gužvu) ali, taksi bi morao da bude na metan ili tng.


Ali, to je sve teorija, praksa i život nas uči drugačije, nikoga ne boli d...e, svi rade kako hoće, javni interes nepostoji i zato sada mi ovde gubimo vreme na priču o bezbednosti u saobraćaju i ženama, kao boljim ili lošijim vozačima, to bi sve moglo da se uredi, da svima bude bolje.

 

Evo, recimo, primer. Kada sam se doselio u naselje gde sada živim, primetio sam da jedna linija gradskog prevoza, osim kroz naselje, celom ostalom trasom puta ide istim putem kao i druga linija gradskog prevoza. Pisao sam gradu i sekretarijatu za saobraćaj, objasnio rute, iskroišćenje postojećih staničnih mesta itd. Da li mislite da mi je bilo ko nešto odgovorio??? Ma boli njih d...e.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, dekirs said:
Biciklom na posao... Koji urbani mit, da li zna neko nekoga ko ide bajsem na posao a da ne zivi 2 bloka od posla ili tako nesto? Zamisli, Jul, 40 stepeni napolju a ti pedalas bajs na Pancevcu dolazis na posao i ides na kupanje pa onda kreces da radis.. ma daj

Ma kakva bicikla u Beogradu sa svojih stotinu brda i uzbrdica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj da vidiš švapske linije i gde provlače prazne autobuse a niko živi ne ulazi.  Tim ulicama ni biciklu ne bi pustio oni teraju buseve. 

Jednom je neka ludađa sašila emajl jer je čekala 5 dana za redom i autobus se nije ni jednom pojavio. Šta ću kad mi na obuci nije niko rekao da u to vreme idem 500 metara višlje zbog jedne stanice. 

Mesecima posle niko se tu nije pojavio a bus ide li ide (još kažu da sam ja oterao ženu). 

Uzaludno trošenje resursa i zagađivanje ni zbog čega. 

Evo danas teram šleper za 100 metara. 

Odavde

 

IMG_20200821_161227.thumb.jpg.c6a7a0959803c3059a189febb66168b9.jpg

do ovde

 

IMG_20200821_163128.thumb.jpg.8ea2755ae61b14a8c15a7045173fbb6d.jpg

 

I nema zagađenja. 

 

Saobraćaj treba da se ubrza, da postoje alternative jer usporavanjem se ništa ne postiže. 30 km je najveće zagađenje, vozi seu nižem stepenu prenosa i motor jako teško postiže radnu temperaturu. 

 

Saobraćaj malo zagađuje, daleko više individualne ložišta i reciklažni tehničari kada odvajaju bakar od izolacije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, totti said:

Ladno si skratio liniju i sjebao ženu emoji23.png
 

Izgleda, kažu kolega da tu nikada niko  nije ušao. Jedan od vlasnika firme mi čita mejl a ja ga uporno ubeđujem da ta linija nema tu stanicu dok na kraju nije izvadio plan pa mi još pokazuje na Google Maps. 

Srećom pa su švabe mirobuljiva da je kod nas letela bi cigla kroz šoferku. Istina imaju suptilniji metode dostave račun od Taxija i svoj br tekućeg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, ortakov said:

 

Ti mora da se šališ?

 

Ovde, u BG...

 

 

Jbg druze, nije Srbija samo Beograd ;) Nisam bas ulazio u centar, ali sto sam vozio nisam imao problem da vatam neki zeleni talas, a recimo NS sam vozio dosta i tu sam vise imao problem da prestizem talas na bulevarima :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sletela s puta, a onda za nesreću optužila svog psa

 

pas.jpg

 

Vozači uhvaćeni pod uticajem alkohola imaju puno mašte pri davanju opravdanja, ali ova vozačica ih je sve nadmašila. Vožnja pod uticajem alkohola je jedna od najlošijih odluka koju možete doneti. Danas, kada su na raspolaganju brojne usluge prevoza ne postoji razlog da se pijan sedne za upravljač, i to ni pod kojim okolnostima. Jednostavno, nema opravdanja. Ipak, neki i dalje voze pijani. A neki i stradaju u saobraćajnoj nesreći koju su naravno najčešće sami izazvali. A to onda u najboljem slučaju znači skupu popravku, gubitak vozačke i plaćanje kazne.

 

Sve rečeno je napravila i proživela Kanađanka, koja je očigledno pod uticajem alkohola sletela s puta i završila u kanalu. Ubrzo je stigla i policija i tokom uviđaja saznala da je za sve ''kriv'' njen pas. Naime, vozačica je svu krivicu svalila na svog psa. Pritom ne mislimo da joj je on odvratio pažnju, već je izjavila da je pas vozio i da je u potpunosti kriv za nesreću. ''Žena je policiji izjavila da je u autu sa njom bio pas, a u trenutku sletanja s puta je vozio upravo pas'', kaže se u službenom policijskom izveštaju. Policajac je na ovakav odgovor zatražio da se vozačica alkotestira što je ona odbila. Zbog toga joj je oduzeta vozačka dozvola na 90 dana, u skladu sa kanadskim zakonom. Koliko je poznato, pas nije kažnjen. :D 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/21/2020 at 5:03 PM, ivan.ik said:

Saobraćaj malo zagađuje, daleko više individualne ložišta i reciklažni tehničari kada odvajaju bakar od izolacije. 

A mehanicari koji imaju one peci na preradjeno ulje?:rant: Kazna na licu mesta od 100000din, pa se ti grej batice. Drugi put 500k, pa onda razmisljaj sta ces dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da li je za ovu temu ali.. 

Evo kako na ličnom primeru izgleda kada si na auto putu oko 16:30 iznad Tošinog bunara i stojiš u koloni i začuje se škripa kočnica iza. Gospođa koja je vozila Astru naletala na Micru i bacila na mene, i njena izjava sa kojom je pobedila "šta vam je uopšte nisam išla brzo, možda 110kmh

 

IMG-22594e80f29a157b9a2d5791c6842774-V.jpg IMG_20180713_171653.jpg IMG_20180713_171703.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...