Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Žene (ipak) nisu lošiji vozači od muškaraca?

Recommended Posts

Slučajno ubacila u rikverc, a onda...

 

198952-toyota chr.jpg

 

Imamo kandidata za jedno od najgorih i najopasnijih pokušaja parkiranja. Video donosi snimak parkinga u tajlandskom ministarstvu zdravstva. Parking je gotovo prazan i ništa ne nagoveštava da bi moglo da se dogodi nešto opasno, a kamoli da bi moglo poći po zlu. Tada dolazi Toyotin crossover, model C-HR koji pokušava da se parkira vožnjom unazad.

 

Ali, žena za volanom se u manevru parkiranja, odnosno u pokušaju da ispravi vozilo vozeći napred i unazad, malo zbunila. Automobil je zaista ispravila, ali budući da je greškom ubacila u R auto je završio preko zaštitnog zida. Visio je sa ivice zgrade i bukvalno milimetri su ga delili od trenutka kada će se sunovratiti u 15 metara dubok ponor. Automobil se klackao na ivici oko minut kad su prolaznici priskočili u pomoć i ženu kroz prozor izvukli iz automobila. Ona je kasnije izjavila da je nedavno kupila Toyotu i da se zaista zbunila, pa je greškom ubacila u rikverc i dodatno u panici pritisla gas. Automobil je prilično oštećen, ali je katastrofa izbegnuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji samo 35% žena ima položen vozački

 

Voznja zene.jpg

 

U Srbiji 71% muškaraca ima vozačku dozvolu, dok samo 35% žena ima položen vozački ispit, pokazali su rezultati studije ''Rodna ravnopravnost u saobraćaju u Srbiji''. Vožnja automobilom čini 40% svih putovanja muškaraca, a samo 16% putovanja žena, nalazi su studije nedavno predstavljene na konferenciji u Beogradu. Žene češće od muškaraca automobilom voze i druge osobe i takva putovanja čine 16% svih putovanja žena, a samo 6% svih putovanja muškaraca.

 

Istraživanje, realizovano uz podršku Svetske banke za potrebe Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, pokazalo je da žene u Srbiji obave 23% svih putovanja javnim prevozom u poređenju sa 14% svih putovanja muškaraca. Mobilnost žena u Srbiji, kako su pokazali podaci, posebno je ograničena u gradovima sa neodgovarajućom mrežom javnog prevoza upravo zbog nedostatka alternativnih oblika prevoza. Rezultati istraživanja su pokazali da su žene sklonije kombinovanju različitih prevoznih sredstava tokom jednog putovanja, kao i da muškarci voze bicikl češće od žena, tako da je 8% svih putovanja muškarci obave biciklom, dok to čini 6% žena. Studija je pokazala da se žene mnogo sigurnije osećaju kada šetaju ili se voze u manjim prevoznim sredstvima poput automobila i minibusa nego u javnom prevozu i vozovima, iako češće koriste javni prevoz od muškaraca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žene su bolji vozači od muškaraca i predstavljaju manji rizik za ostale učesnike u saobraćaju

 

klima.jpg

 

Britanski The Sun je preneo rezultate novog istraživanja bezbednosti u saobraćaju u Velikoj Britaniji, a koje je pokazalo da su žene bolji vozači od muškaraca. Tačnije, žene kao vozači predstavljaju manji rizik za ostale učesnike u saobraćaju. Prema njima, povećanje broja žena kao profesionalnih vozačica bi povećalo bezbednost u saobraćaju. Istraživači su pritom analizirali podatke policije kao i zvanične saobraćajne statistike. Uračunate su saobraćajne nesreće koje su izazvali vozači i vozačice automobila, taksija, kombija, buseva, kamiona, motora i bicikala.

 

Rezultati? Otkriveno je da muškarci predstavljaju ''značajno veći rizik'' za ostale učesnike. Naime, u čak 5 od 6 kategorija oni su bili krivi za veći broj nesreća. U kombijima (najčešće dostavnim) muškarci su izazvali dvostruko više nesreća sa smrtnim ishodom od žena. Kod kamiona je ta statistika još gora (četiri puta više), dok je na motociklima ta brojka i 10 puta veća kod muškaraca nego kod žena. Kako to obično biva sa statistikom, jasno je da postoji i druga strana priče. Muškarci su puno češće za volanom, primera radi, dostavnih kombija i kamiona, pa zato ova statistika ipak ne čudi. Racher Aldred sa Univerziteta u Westminsteru je izjavila da muškarci dominiraju u poslovima dostave i vožnje kamiona, i da je potrebna ''veća polna ravnopravnost koja bi imala pozitivan efekat i koja bi poboljšala statistiku.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo danasnje iskustvo sa zenom vozacom. Idem bajsom kroz jednosmernu ulicu i dolazim do auta, nemoguce je da se zaustavim kad krene da izlazi sa parkinga i dok ja tu usporavam i gledam jel ima neko iza mene vec moram da skrenem skroz do leve ivice jer ce me oboriti, ok nista ne ragujem, vidim da ima "P", nastavljam dalje da vozim, preticem dve bicikle i ona mi se nabija na zadnji tocak, pokusava da me pretekne iako fizicki nema mesta za tako nesto, ja se vracam nakon preticanja uz desnu ivicu, pokusavam da joj signaliziram rukom da cu u raskrsnici da skrenem levo kada nabija gas dolazi zadnjim desnim tockom do mene i mota ful desno da me nabaci na bankinu ja kocim iz sve snage i stajem, jedva sam je izbegao kad ona krene napred i stane u raskrsnici i posto nije imala pravo prevenstva tu je zastala na koji sekund u tom trenutku ja dolazim sa njene leve strane i dobacujem joj kroz prozor sta to radi, skoro me dva puta oborila, na sta dodaje gas i bezi. U tom trenutku sam vec prilicno popizdjen na njeno izivljavanje i krenem da je pratim jer znam da tamo gde se zaputila su male sanse da ce mi pobeci i sustizem je na prvom semaforu gde ponovo pokusava da pobegne ali ja uspevam da je preteknem i stanem ispred nje dok se kolona ispred nje nije pomerila.

 

Njeno vidjenje slucaja je da ja nisam normalan, ona je izbacila zmigavac da izlazi iz parkinga samim tim tu se zavrsava sva njena odgovornost o bezbednosti ukljucivanja u saobracaja, ja sam protivzakonito preticao bicikliste tj u njenim ocima ja sam namerno vozio sredinom kolovoza i blokirao njeno kretanje i zavredio sam da me namerno obori. Da je neka nafurana razmazena klinka pa i da skontam taj mentalni sklop, ali "gospodja" je u najboljem slucaju pred penzijom i vozi cerku u svom vozilu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug je rekao da preterujem, ali je promenio misljenje kad sam rekao da uradimo vestacenje, on da vozi bajs, a ja cu da ga jurim sa autom :D 

 

Najveca fora je da 10m odatle me pre godinu dve isto jedna skoro oborila pri izlasku iz parkinga sa istom pricom da ona ima prednost i gde ja uopste vozim bajs tu, bajs se moze voziti iskljucivo po biciklistickoj stazi :D Ali ta jeste bila neka nafuvana mavena sponzorusa :D 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada je i dokazano: Žene su bolji vozači od muškaraca

 

žena volan.jpg

 

Najnoviji podaci austrijskog Zavoda za statistiku (Statistik Austria), o istraživanju u 2013. pokazuju kako su žene ipak bolji vozači tj. da su prouzrokovale manje saobraćajnih nesreća od muškaraca. Stereotipe na stranu, svakako i logičan zaključak u odnosu na konkretne pokazatelje. Ali, što se tiče netolerantnosti i nerviranja situacija je poprilično ista. Žene su svakako sigurniji učesnici u saobraćaju jer brojke govore kako uzrokuju manje saobraćajnih nesreća od muškaraca.

 

''Žene za volanom veoma su skupe'' - da ova sintagma nije istinita pokazuju osiguravajuća društva i najnovije studije. Statistika iz 2013. govori da u Austriji, bez obzira na kategoriju koju spominjemo, bilo u automobilu, na biciklu ili kao pešak, žene su definitivno sigurniji učesnici u saobraćaju.

 

Stres uzrokuje dvostruko više saobraćajnih nesreća!

U većini slučajeva uzrok nesreća je muški deo populacije, i to 58% kao pešaci, 66% kao motociklisti i 64% kao vozači automobila. Najčešći uzrok je nepažnja vozača, ali najnovija istraživanja govore kako je mobilni telefon sve veći problem zbog kojeg dolazi do saobraćajnih nesreća. Od ukupno 11.302 nesreće žene su odgovorne u 3.776 slučaja, a muškarci za dvostruko više čak 7.526.

 

Agresivan način vožnje ima veliki uticaj!

Austrijsko odeljenje za sigurnost na putevima kod 1.500 ispitanika utvrdio je kako uzrokom nesreće smatraju agresivan stil vožnje, i kako se žene ponašaju mnogo razumnije. Jedina slična situacija je u segmentu nerviranja gde su oba pola isto rangirani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ste znali da je prvi vozač automobila bila žena?

 

berta benz.jpg

 

1888. godine Berta Benc je rešila da ode u posetu majci. Sve ostalo je istorija.

Prvi automobil, patentirao je kao izum 1886. godine Karl Benc. Čuvenu ''motornu kočiju broj 3''. Iako genijalan inženjer Karl Benc nije mnogo mario za ''proboj na tržište'', s vremena na vreme je prikazivao svoj auto, ali smatrao je da je ''dosta opasno'' krenuti na iole duži put. Srećom, lepša polovina Berta bila je odrešita gospođa, modernih shvatanja, kojoj ništa nije bilo strano ni teško.

 

I tako, jedno rano jutro 5. avgusta 1888. godine, rešila je da ode u posetu majci iz Manhajma u Forchajm. Put dug 106 kilometara. Probudila je svoja dva sina Eugena i Riharda (imala je ukupno četvoro dece) i pozvala ih da joj pomognu u do tada, neviđenoj avanturi. Sinovi su malo pripomogli kod paljenja, (gurali su malo dalje od kuće auto da ne bi probudili oca koji im sigurno ne bi dozvolio ni da krenu na put) seli u ''motorvagen'' i zajedno sa majkom obradovali baku. Sutradan se Berta Benc sa sinovima vratila iz Forchajma i ušla u istoriju kao žena koja je prva ''ozbiljno'' vozila automobil. Izazvala je u to doba neviđenu medijsku buku i halabuku što je, smatra se kasnije, bilo od ključnog uspeha automobilskog giganta koji je nastao na modelima Karla Benca (Mercedes-Benc).

 

Kada su je pitali šta joj je bilo najteže u tom putu koji je trajao skoro puna dva dana, Berta je rekla sasvim ozbiljno: Apoteke. Nisu sve imale gorivo! Ova ruta se u Nemačkoj poštuje kao istorijska i specijalno je obeležena, a kada je pre nekoliko godina S-klasa bez vozača napravila svoju prvu vožnju, za rutu je upravo izabrana ova deonica. ''Motorvagen broj 3'' koji je vozila Berta Benc imao je 2.5 konjskih snaga. Imao je jedan cilindar radne zapremine 1.660 kubika i bio je četvorotaktan, vodeno hlađen. Automobil je dug 2.700 mm, širok 1.400 i visok 1.450 mm. Masa: 350 kg. maksimalna brzina je 16 km/h, a potrošnja oko 10 litara benzina na 100 kilometara. Zato je Berta svaki čas morala da traži apoteke koje imaju benzin jer je rezervoar skromne zapremine od svega 4.5 litara.    

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žene jesu mnogo bezbednije u saobraćaju.


To što su vozači nervozni, pa ne mogu da sačekaju par trenutaka, ili im je presporo prestrojavanje ili im se ne sviđa što neko vozi 50 a ograničenje je 50 itd to je već druga priča.


Situacija od pre par trenutaka. Vozili smo se iz Pančeva, vozi moja supruga, koja je inače veoma savesna, normalno vozi, malo sporije ali bezbedno. Ispred nas ide šleper, put ima dve trake, na izlazu iz grada. Šleper prolazi, nama se pali crveno svetlo i mi se zaustavljamo, normalno, vozimo se u desnoj, sporijoj traci. Uključuje se strelica za skretanje desno, vozači iza nas počinju da trube !? Da li je ona zbog toga loš vozač? Prvo, nismo iz tog grada, da bi znali unapred, da tu ima strelica. Drugo, sve i da jesmo, nigde ne piše da smo mi u obavezi da se pomerimo i sl. 

Ja generalno mislim da nije problem u brzini u saobraćaju, već u protočnosti, a to po pravilu znači dosta sporiju vožnju od one kojom se vozi u BG, pre svega. 

Na pančevačkom mostu je ograničenje 40 km/h, da li bilo ko, ko je vozio tuda, vozi tom brzinom? Ako i voziš, svi će da ti sviraju, trube, obilaze itd. A kada bi se tom brzinom vozilo, ne bi se stvarale gužve na semaforu u 29. novembra i gore kod Bogoslovije.  Posebna je priča vezana za semafore, ja bi bar 80% raskrsnica u BG pretvorio u kružne tokove, ali ko mene pa pita.


Sa druge strane, sećam se, 90 ih, bio sam još mlad momak, moja direktorka u tadašnjoj firmi gde sam radio, bila je bolji vozač od 95%  ljudi koje sam poznavao u to vreme. Bulevarom po šinama, ubacivanje, prestrojavanje, brzina ... sve... i nikad se pored nje nisam osećao nesigurno. Vozila je nekog Golfa, benzinca, dobar auto za to vreme, prava žena zmaj.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/6/2020 at 12:18 PM, Mijailović P. said:

Za'ebavaš? emoji53.png

Vidiš da te loži. 

Možda sporo voze ali ih to ne čini bezbednim. Pa letos je ladno žena htela da sa Citroenom uđe na treća vrata busa. Pored nje je prošlo 12 metara busa ostalo nešto preko 6 i razvali auto. Hvata se za glavu uporna nije videla bus??? 

Vedro, oko 14 h, sunce je dolazi sa leđa znači nije zaslepljena i opet ne vidi crvenu gomilu gvožđa i stakla??? 

 

Generalno, ne gledaju niti ih interesuje šta se dešava oko njih i idu glavom kroz zid pa šta bude. Tvdoglave i bez tolerancije tj vozačke solidarnosti. 99% kad neće da te pusti ili je žena ili taksista. 

 

Najgore kad je žena taksista. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...