kole 2 Posted July 5, 2011 Blown Diffuseri biće zabranjeni već na sledećoj trci u Silverstonu ovog vikenda.Blown diffuseri se nalaze iza zadnjeg točka. Kao svaki difizer imaju zadatak da stvore veću silu prijanjanja, down force.Što je brzina vazduha veća, veći je podpritisak ispod difuzera a samim tim raste i sila prijanjanja. Brzina vazduha je vezana za brzinu kretanja ali to nije slučaj kod blown diffusera, ovde se sagoreli gasovi iz auspuha velikom brzinom usmeravaju preko difuzera. Problem je samo izabrati dovoljno izdržljive materijale na temperature do 700C. Mada ovo ima nekoliko timova ubedljivo najbolje radi kod Red Bulla. To donekle objašnjava njihovu nadmoć na treninzima kada su verovatno za tih par krugova sve sagorele gasove usmeravali preko difuzera, dok na trci to nije bilo moguće, nešto bi se zapalilo.Biće veoma zanimljivo videti kakav je odnos snaga bez njih. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted July 5, 2011 Ja koliko sam razumeo stvar je u tome da ti izduvni gasovi poseduju veliku brzinu i da samim tim imaju ulogu da umire strujanje okolnog vazduha koje je delom turbolentno zbog delova koje opstrujava, nesto slicno kao kod zakrilaca sa procepom kod aviona i da usmere sto je moguce vecu kolicinu vazduha vecom brzinom ali na kontrolisan nacin. Koliko sam razumeo celavog ciku na zadnjem klipu 70-ih je auspuh bio direktno usmeren u difuzor ali je bilo problema usled davanja i oduzimanja gasa posto se i sama kolicina i brzina izduvnih gasova menjala tako da ne vidim neku preveliku korst od toga u krivinama nego samo negde na pravcu pod punim gasom . . . Ispravi me ako gresim Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 5, 2011 Vreli sagoreli gasovi velikom brzinom prelaze prelaze preko zakrilaca i indukcijom povlače deo vazduha. Postoji sistem koji baca varnicu i kad pedala gasa nije pritisnuta tako da i tada ide dosta sagorelih gasova (mnogo više nego bez tog sistema).Ovo jeste najpotrebnije u brzim krivinama koje se mahom voze pod gasom, na pravcu samo smeta, tu sila prijanjanja treba da bude što manja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted July 5, 2011 Ovo sa varnicom razjasnjava stvar a na brze krivine sam zaboravio Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted July 5, 2011 Nije to samo za brze krivine, nego je i za spore... Prvo je poceto sa time da samo usmeravaju izduvne gasove na difuzore ali su onda i ustanovili to da to utice samo u vecoj meri pri punom gasu a pri manjim brzinama kada i treba veci potisak, onda nije bilo dovoljno gasova, pa su poceli da se bave posebnim mapiranjem rada motora i ono sto sam ja slusao o tome na TV i citao je da je postignut skoro jednak efekat pri totalno pustenom gasu i pri punom gasu... A iskreno verujem da su oni postigli i jos bolji efekat ali naravno, to verovatno povecava drasticno potrosnju goriva i opterecuje sklopove zbog visoke temerature pa se tako nesto koristi samo na kvalifikacijama kao sto pise gore, sto se vidi u tome da neki timovi koji ulazu dosta u taj sistem, prilicno dobri u kvalifikacijama dok su im perofrmanse na trci za nijansu slabija Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 5, 2011 Tako je , ovo je upotebljivo i u sporim krivinama, ali rekao bih da je tada mnogo važniji mehanički grip tj. dobre gume.Sve ovo je izumeo izuzetan inženjer Adrian Newey, konstruktor Red Bullovog bolida, inače tvorac šampionskih bolida Wiliamsa i McLarena devedesetih. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 14, 2011 Na prošloj trci u Silverstonu bilo je dozvoljeno mapiranje motora na 10% gasa, prilikom kočenja (time se uticaj difuzora gotovo anulirao). Renaultu, McLarenu i Red Bullu dozvoljeno je više jer bi im ovo izazvalo druge funcionalne poteškoče.Nakon ove samo jedne trke timovima je ostavljeno da odluče da li će se vratiti na staro, pre zabrane. Potrebno je da svi budu za. Pogodite ko će verovatno biti protiv.Ostaje zabrana da se motori različito mapiraju za kvalifikacije i za trku.Ova zabrana je uvedena na inicijativu FIA, zbog toga što se mapiranjem motora sada želi poboljšati aero dimnamika, a ne dobiti veća snaga i obrtni momenat. Quote Share this post Link to post Share on other sites