Tihi 1 Posted July 5, 2011 Drugari, vlasnik sam stila 1.9 mJet 2006 god.Primetio sam neko zujanje odma pri paljenju motora, ali mi na tabli ne pokazuje nikakvu grešku, niti se primećuje nešto pri vožnji.Čak ni u AP Sportu gde održavam auto ne znaju šta je uzrok tog zujanja.Da li je neko imao slučaj sa ovim i šta to može biti u pitanju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 5, 2011 Zuji li stalno?Motorići za nivelaciju farova znaju da krenu da zuje, tj. da rade i kada ne treba. Imaš i ovu temu na Stilu 1.8 sa zujanjem releja, pa pogledaj:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=42925 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugi 0 Posted July 5, 2011 Ne znam kako je kod stila,kod mene se na bravo-u ista stvar dešavala zbog nedostatka ulja u bočici servo volana,jedva smo provalili šta je.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 618 Posted July 5, 2011 Stilo nema ulje u sistemu za upravljanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tihi 1 Posted July 6, 2011 I dalje mi nije jasno šta može biti uzrok tog zujanja.Samo da pojasnim, zujanje je isprekidano, ne iz jednog tona, nego zu zu zu zu...Čak ni dijagnostika nije ukazala na evontualnu grešku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladac81 23 Posted July 6, 2011 (edited) A da li se cuje kad samo das kontakt? Edited July 6, 2011 by vladac81 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladac81 23 Posted July 6, 2011 (edited) Druze to se i kod mene cuje(ako govorimo o zvuku iz kabine) U pitanju je jedan od onih motorica za usmeravanje vazduha,ima ih vise....ja sam imao problem da nije hteo topao vazduh da mi duva na sredisnjem delu konzole dok je hladan duvao...Desava se da ispadnu iz lezista ali cesce puca plastika na njima pa vrte u prazno...Probaj da se zavuces kod papucice gasa,tu iznad je jedan pa ces ga cuti ako on zuji!Zvuk bas kako si opisao sa sa jednakim prekidima...Ja sam vozio tako 6 meseci pa ne brini nista....e da ,motoric je bio nekih 30 eura,stim sto je zamena bila komplikovana zbog jednog nepristupacnog srafa ,pa mora da se pomucis malo... Edited July 6, 2011 by vladac81 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tihi 1 Posted July 6, 2011 I šta se desilo posle tih 6 meseci? Šalim se, mislim da si u potpunosti razumeo moj problem, čak i kad si pomenuo da ti je duvao topao vazduh a uključena klima na hladjenje jer se meni to isto desilo pre izvesnog vremena.Probaću da sredim pa vam javljam šta sam uradio.Hvala na info Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladac81 23 Posted July 6, 2011 (edited) Ha ha..pa nista ,cekao da otopli pa zamenio...Mozda sam malo pogresno opisao gde se nalazi ,mislim da se vide ta dva motorica u donjem delu volana,razmakne se malo plastika kod nogu pa se vide jasno(malo zavuci glavu),ide dva snopa kablova do njih ,bukvalno su jedan pored drugog! u stvari daj kontakt pa ces ih cuti Edited July 6, 2011 by vladac81 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted July 6, 2011 Meni na Bravu prilikom davanja kontakta pisti/zuju/vibrira overboost ventil - s'obzirom da vibracije prenosi preko sasije na farove tripovao sam se da zuje motorici farova. Medjutim, posto je nivelacija radila ok, trazio sam dalje (tj. skinuo kontakte sa farova, pa nastavio sa slusanjem) dok nisam shvatio da overboost pisti. Slicno istrazivanje mozes i ti uraditi - ljudi su ti sugerisali vise stvari - za pocetak otkaci konektore sa farova pa probaj, a onda dalje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
shkrba1 0 Posted November 21, 2011 (edited) postovani ,uclanio sam se da podelim jedno veoma neprijatno i cudno iskustvo koje sam imao sa stilo karavanom mjet 1.9 8v 88kw.nedavno sam kupio navedeni auto i po savesti odmah uradio kompletan veliki servis. posle par dana pri jutarnjem paljenju ispod haube mi se javlja jedan veoma karakteristican zvuk, nalik zvuku koji proizvodi kucni usisivac. iznenadjen i uplasen nasao sam se u cudu. zvuk je nestao posle 15 sekundi i sve je opet bilo normalno. pomislih , dobro je .sutra dan opet ujutro ista prica. zvuk je ovaj put trajao skoro minut. opet prestane i sve je ok. opet, ujutro sutradan ista prica. ali ovaj put je zvuk trajao 15 minuta. sve dok nisam stigao do posla. uplasio sam se i odmah pozvao servis da vidim o cemu se radi. popodne sam odvezao auto i izvrsena je detaljna inspekcija i sve je ok. ja u cudu, nema zvuka i majstori nista nisu mogli da pronadju. shvatio sam da sto je hladnije zvuk duze traje. tada sam saznao za ovaj forum i poceo da citam sve redom. po simptomima mi je licilo na problem sa remenicom alternatora. zakazujem servis alternatora i placam remenicu 8000 din jer za mjet ne odgovara od jtd koja je u pola cene. obavljen je servis zamenjena remenica ali ujutro opet isto. bilo je -2 ceo dan i zvuk se stalno cuo, u voznji, na leru, u mestu, dok god radi motor. obisao sve servise, niko ni bele da bekne. niko ne zna sta je.e sad je problem. u voznji je sve ok osim zvuka. nekoliko dana nisam vozio auto jer sam se bojao da je nesto ozbiljno. dosao je vikend i ja sam resio da kvar nadjem sam. upalio sam auto i podigao haubu i poceo da gledam, dok se slucajno rukom nisam naslonio na filter goriva koji za ovaj mjet model isto kosta oko 4000. dosta skuplje nego za jtd. filter je vibrirao kao mobilni tel neprestano. shvatio sam odakle zvuk. filter i nosac filtera su jednim delom pricvrsceni za blatobran auta. s obzirom da je blatobran velika limena povrsina od te vibracije koja se na njega prenosi on pravi taj neobican zvuk. s obzirom da sam imao do sada dosta iskustva sa raznim automobilima, shvatio sam da vibracija dolazi od rezervoara gde je potopljena pumpa goriva. e, to znaci da ona pravi vibracije. prvo sto mi je palo na pamet je da je mrezica na pumpi zacepljena od prljavstine pa sam otvorio cep za gorivo na rezervoaru i skinuo creva sa filtera pa sam vazduhom ( kompresorom ) produvao jedno crevo pa drugo koje je jedva propustilo vazduh i zaculo se buckanje goriva u rezervoaru. sve sam vratio na mesto i upalio auto i problem RESEN .tako da dragi moji, porucujem, ne nervirajte se nego polako sami uvek pokusajte ako iole malo znanja imate , da nadjete kvar. ovo je mene moglo da kosta jako puno zivaca, vremena i para.... posto su mi kojekakvi majstori predlagali zamenu remenice radilice, ponovo set pk kaisa, remont kompresora klime... a sami znate da to nisu sve skupa male pare...nadam se da ce ovo biti od pomoci ako se nekome javi slican problem. pozdravljam vas sve.inace, auto je fenomenalan... ide veoma dobro , i iz bogatog iskustva kazem da je to zasigurno BEST BUY opcija za prosecnog gradjanina srbije. mene je moj 2006 godiste kostao okruglo 4000 e . auto ima pravih 184000km predjenih i odgovorno kazem da ima dobrih polovnjaka na trzistu. ja sam pogledao 5 automobila za mesec dana i ovaj je bio pun pogodak. cak sam dobio i nove , doduse letnje, gume na njemu. veoma, veoma zadovoljan.nije greska i uzeti kredit za takava auto. Edited November 22, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilidzanac 0 Posted November 21, 2011 Pozdrav Shkrba,izvestavaj nas kako se auto ponasa nekoliko narednih jutara.I ja imam isti problem sa stilom mjt,meni vibrira ona plasticna cev sto ide sa filtera na motor.super ako si produvavanjem resio problem.inace u pravu si,zvuk je kao kod rastimovanog usisivaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted November 22, 2011 (edited) Slicna tema sa vibriranjem i "sirena" zvukom cevi koja ide na filter goriva, na MJTovima, vec postoji - koliko znam predlozena su dva resenja:- zamena krute cevi fleksibilnom- zamena O-prstena na krajevima cevia, evo sada smo dobili i trece potencijalno resenje is stvar za proveru Edited November 22, 2011 by Mirko_NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
shkrba1 0 Posted November 24, 2011 pozdrav svima,evo malo novosti vezano za problem.posle produvavanja creva od goriva, auto palio 4 jutra bez problema. juce ujutro se zvuk ponovo pojavio ali povremeno i opet dok se ne ugreje. danas izvadio pumpu iz rezervoara da proverim da nema prljavstine ali uzalud. sve cisto. sada sam ponovo produvao creva od goriva sa mnogo vecim protokom vazduha i pritiskom od 8 bara. spakovao sam sve nazad i sutra ujutro cekam rezultat. nije mi jasno zasto creva vibriraju samo kad je auto hladan. 4 dana nisu i onda ponovo. u crevima nije bilo nista sem goriva. vibracija jednostavno nema posle svega minut do dva rada motora. ima li neko iskustva sa ovim problemom? o cemu se radi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pestandex 0 Posted November 24, 2011 Kod mene na Cromi 05, ista boljka. Počinjem da mislim da se gorivo vraća u rezervoar za vreme noći kada je auto parkiran duže vreme.E sad.... Ako parkiram na blagom nagibu,blagoj nizbrdici, pa mi je prednji kraj niži od zadnjeg, ujutro nema zujanja. Ako parkiram na uzbrdici, ujutro je zujanje obavezno.Nisam našao na forumu pomenute teme o zujanju. Postavljao sam davno to pitanje, ali sam dobijao većinom odgovore zuje motorići od klime, klapne i tako to.Znači definitivno "zuje creva" od nafte u blizini filtera, držao sam ih rukom kada se tresu.Mislim da je taj motor na Stilu kao kod mene ili bar sličan, te sam se zato ovde prilepio, a i mi što vozimo crome nemamo ovako lepo izdvojenu oblast, nego smo pod ostali modeli.Baš me interesuje rešenje problema.Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 25, 2011 ...a i mi što vozimo crome nemamo ovako lepo izdvojenu oblast, nego smo pod ostali modeli.Kad nove Crome bude bilo bar trećina koliko ima Stila, onda će biti i posebna oblast (podforum) za novu Cromu. Otvarati novi podforum i staviti u njega 10-tak tema nije optimalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pestandex 0 Posted December 17, 2011 Šta bi....?Dal neko reši problem zujanja, ili se odustalo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
notorni 0 Posted December 18, 2011 Kod mene na Cromi 05, ista boljka. Počinjem da mislim da se gorivo vraća u rezervoar za vreme noći kada je auto parkiran duže vreme.E sad.... Ako parkiram na blagom nagibu,blagoj nizbrdici, pa mi je prednji kraj niži od zadnjeg, ujutro nema zujanja. Ako parkiram na uzbrdici, ujutro je zujanje obavezno.Nisam našao na forumu pomenute teme o zujanju. Postavljao sam davno to pitanje, ali sam dobijao većinom odgovore zuje motorići od klime, klapne i tako to.Znači definitivno "zuje creva" od nafte u blizini filtera, držao sam ih rukom kada se tresu.Mislim da je taj motor na Stilu kao kod mene ili bar sličan, te sam se zato ovde prilepio, a i mi što vozimo crome nemamo ovako lepo izdvojenu oblast, nego smo pod ostali modeli.Baš me interesuje rešenje problema.PozdravAko ti zuje creva kad je auto na ravnom a ne ako je parkiran na nizbrdici onda se skoro potpuno sigurno vraća gorivo u rezervoar jer su prelivna creva istrošena pa gube vakum. Ovo objašnjenje sam našao na opel forumu u vezi 1,9 cdti motora što je naravno fiat motor. Vibracija se javlja jer sistem mora da uspostavi ponovo dovoljan pritisak goriva u CR vodu. Ta prelivna creva su jeftina i lako ih je zameniti pa svakako treba proveriti to kao opciju za rešenje problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pestandex 0 Posted December 19, 2011 Hvala Notorni Quote Share this post Link to post Share on other sites
shkrba1 0 Posted December 21, 2011 (edited) moj problem je jos aktuelan. posto se vibracija manifestuje na filteru goriva a i samo zujanje i karakteristican zvuk, pomislio sam da je do filtera. kupio originalni filter i bacio 5500 din. opet isto. sad mi majstori sumnjaju na cr pumpu ili drugim recima pumpu visokog pritiska. raspitivao sam se po oglasima i nasao nekog coveka ( MIKAN ) iz sapca...zvao i cuo da polovna kosta 100-120e, zavisi koja je...zvao ap sport rekli mi da nemaju niti da su ikada imali...sta da radim? na ovakav nacin mogu zameniti pola automobila da bih dosao do resenja problema... Edited December 21, 2011 by shkrba1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted December 21, 2011 (edited) Jesi probao sa zamenom O-prstenova na crevima koja idu od filtera do CR pumpe? Jesi probao da zamenis povratna creva (kao sto je Notorni savetovao)? CR pumpa je skupa stvar i ja je ne bih menjao sve dok nisam siguran da je problem do nje... Edited December 21, 2011 by Mirko_NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
pestandex 0 Posted December 21, 2011 Pa onda se ne razumemo.Ako se zujeanje pojavljuje kada je auto na kontaktu, motor ne radi (nismo upalili), onda pumpa visokog pritiska ne može da proizvede zujanje. Ona je uzupčena zupčastim kaišem, i dokle se motor ne vrti i ona miruje. Pitanje :Ima li vibracija i zujanja kada se da kontakt i ne anlasuje motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
shkrba1 0 Posted December 21, 2011 (edited) pozdrav,zujanje se desava kad auto upalim. znaci dok motor radi. samo se jednom desilo da je zujao na kontaktu.to je bilo samo jednom...i to isti zvuk prilicno jak, kao i u ostalim slucajevima...mene jos nesto zanima...u stilu kod suvozackog prednjeg stuba vrata, dole kod nogu unutra ima jedan sklop ili prekidac ne zam sta je... cemu to sluzi? kad se prstom pritisne od gore po gumenom poklopcu dole nesto skljocne kao taster. meni je neko rekao da je to neki prekidac koji zaustavlja protok goriva...navodno da se blokira dovod goriva...ja sam to kad sam kupio auto dok sam ga prao pronasao i vise puta pritisnuo i u radu i dok je ugasen...cemu to sluzi? ako je zaista nheki ventil-prekidac sta vec, da nisam pritiskajuci njega napravio neki problem pa da do svega zbog toga sad imam problema?znaci ako se culo tada dok je bio na kontaktu mozemo odmah da iskljucimo cr pumpu da nije do nje...sad mi je lakse.u ponedeljak idem u servis pa cu im reci da zamene te O prstenove i prelivna creva ( jel su ta creva isto kao i na drugim dizelima kao na golfu 2 ? )pa cemo videti ima li napretka. a sto se tice parkiranja na nizbrdici to nikako ne mogu da izvedem, nemam gde. i ja sam pomisljao da je mozda do vazduha koji se nocu i dok auto stoji dugo uvuce u creva, mada nikad nisam izluftirao filter pre paljenja. mislim da se moze izluftirati jer ima na sebi neki sraf sto ima sisicu kao za luftiranje...ne znam...probacu. Edited December 21, 2011 by shkrba1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pestandex 0 Posted December 21, 2011 Ma naravno, to je takozvani inercioni prekidač. To je elektro mehanički sklop i radi tako ako ne daj bože dođe do njegovog jačeg potresa, on mehanički odreaguje, i njegov električni kontak, se prekine. Taj prekid struje kroz njega (sa druge strane prekidača su dve žice), odradi tu blokadu o kojoj si pričao.Sa tim ne verujem da si napravio problem. Taj prekidač kad odradi, nećeš moći startovati auto.Znači zujanje je ispod haube ili u kabini vozila?Menja li se kada se dodaje gas, ili stiska kvačilo?Pod luftiranje , misliš na to da probaš da ispustiš vezduh iz sistema goriva, od rezervoara do filtera? Quote Share this post Link to post Share on other sites