Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Tihi

Stilo 1.9 MJet - zujanje odmah pri paljenju motora

Recommended Posts

Drugari,

vlasnik sam stila 1.9 mJet 2006 god.

Primetio sam neko zujanje odma pri paljenju motora, ali mi na tabli ne pokazuje nikakvu grešku, niti se primećuje nešto pri vožnji.

Čak ni u AP Sportu gde održavam auto ne znaju šta je uzrok tog zujanja.

Da li je neko imao slučaj sa ovim i šta to može biti u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako je kod stila,kod mene se na bravo-u ista stvar dešavala zbog nedostatka ulja u bočici servo volana,jedva smo provalili šta je....

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje mi nije jasno šta može biti uzrok tog zujanja.

Samo da pojasnim, zujanje je isprekidano, ne iz jednog tona, nego zu zu zu zu...

Čak ni dijagnostika nije ukazala na evontualnu grešku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze to se i kod mene cuje(ako govorimo o zvuku iz kabine) U pitanju je jedan od onih motorica za usmeravanje vazduha,ima ih vise....ja sam imao problem da nije hteo topao vazduh da mi duva na sredisnjem delu konzole dok je hladan duvao...Desava se da ispadnu iz lezista ali cesce puca plastika na njima pa vrte u prazno...Probaj da se zavuces kod papucice gasa,tu iznad je jedan pa ces ga cuti ako on zuji!Zvuk bas kako si opisao sa sa jednakim prekidima...Ja sam vozio tako 6 meseci pa ne brini nista....

e da ,motoric je bio nekih 30 eura,stim sto je zamena bila komplikovana zbog jednog nepristupacnog srafa ,pa mora da se pomucis malo...

Edited by vladac81

Share this post


Link to post
Share on other sites

I šta se desilo posle tih 6 meseci? :question:

Šalim se, mislim da si u potpunosti razumeo moj problem, čak i kad si pomenuo da ti je duvao topao vazduh a uključena klima na hladjenje jer se meni to isto desilo pre izvesnog vremena.

Probaću da sredim pa vam javljam šta sam uradio.

Hvala na info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha..pa nista ,cekao da otopli pa zamenio...Mozda sam malo pogresno opisao gde se nalazi ,mislim da se vide ta dva motorica u donjem delu volana,razmakne se malo plastika kod nogu pa se vide jasno(malo zavuci glavu),ide dva snopa kablova do njih ,bukvalno su jedan pored drugog! u stvari daj kontakt pa ces ih cuti :)

Edited by vladac81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni na Bravu prilikom davanja kontakta pisti/zuju/vibrira overboost ventil - s'obzirom da vibracije prenosi preko sasije na farove tripovao sam se da zuje motorici farova. Medjutim, posto je nivelacija radila ok, trazio sam dalje (tj. skinuo kontakte sa farova, pa nastavio sa slusanjem) dok nisam shvatio da overboost pisti. Slicno istrazivanje mozes i ti uraditi - ljudi su ti sugerisali vise stvari - za pocetak otkaci konektore sa farova pa probaj, a onda dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

postovani ,

uclanio sam se da podelim jedno veoma neprijatno i cudno iskustvo koje sam imao sa stilo karavanom mjet 1.9 8v 88kw.

nedavno sam kupio navedeni auto i po savesti odmah uradio kompletan veliki servis. posle par dana pri jutarnjem paljenju ispod haube mi se javlja jedan veoma karakteristican zvuk, nalik zvuku koji proizvodi kucni usisivac. iznenadjen i uplasen nasao sam se u cudu. zvuk je nestao posle 15 sekundi i sve je opet bilo normalno. pomislih , dobro je .

sutra dan opet ujutro ista prica. zvuk je ovaj put trajao skoro minut. opet prestane i sve je ok. opet, ujutro sutradan ista prica. ali ovaj put je zvuk trajao 15 minuta. sve dok nisam stigao do posla. uplasio sam se i odmah pozvao servis da vidim o cemu se radi. popodne sam odvezao auto i izvrsena je detaljna inspekcija i sve je ok. ja u cudu, nema zvuka i majstori nista nisu mogli da pronadju. shvatio sam da sto je hladnije zvuk duze traje. tada sam saznao za ovaj forum i poceo da citam sve redom.

po simptomima mi je licilo na problem sa remenicom alternatora. zakazujem servis alternatora i placam remenicu 8000 din jer za mjet ne odgovara od jtd koja je u pola cene. obavljen je servis zamenjena remenica ali ujutro opet isto. bilo je -2 ceo dan i zvuk se stalno cuo, u voznji, na leru, u mestu, dok god radi motor. obisao sve servise, niko ni bele da bekne. niko ne zna sta je.

e sad je problem. u voznji je sve ok osim zvuka.

nekoliko dana nisam vozio auto jer sam se bojao da je nesto ozbiljno. dosao je vikend i ja sam resio da kvar nadjem sam. upalio sam auto i podigao haubu i poceo da gledam, dok se slucajno rukom nisam naslonio na filter goriva koji za ovaj mjet model isto kosta oko 4000. dosta skuplje nego za jtd.

filter je vibrirao kao mobilni tel neprestano. shvatio sam odakle zvuk. filter i nosac filtera su jednim delom pricvrsceni za blatobran auta. s obzirom da je blatobran velika limena povrsina od te vibracije koja se na njega prenosi on pravi taj neobican zvuk. s obzirom da sam imao do sada dosta iskustva sa raznim automobilima, shvatio sam da vibracija dolazi od rezervoara gde je potopljena pumpa goriva. e, to znaci da ona pravi vibracije.

prvo sto mi je palo na pamet je da je mrezica na pumpi zacepljena od prljavstine pa sam otvorio cep za gorivo na rezervoaru i skinuo creva sa filtera pa sam vazduhom ( kompresorom ) produvao jedno crevo pa drugo koje je jedva propustilo vazduh i zaculo se buckanje goriva u rezervoaru. sve sam vratio na mesto i upalio auto i problem RESEN .

tako da dragi moji, porucujem, ne nervirajte se nego polako sami uvek pokusajte ako iole malo znanja imate , da nadjete kvar. ovo je mene moglo da kosta jako puno zivaca, vremena i para.... posto su mi kojekakvi majstori predlagali zamenu remenice radilice, ponovo set pk kaisa, remont kompresora klime... a sami znate da to nisu sve skupa male pare...

nadam se da ce ovo biti od pomoci ako se nekome javi slican problem. pozdravljam vas sve.

inace, auto je fenomenalan... ide veoma dobro , i iz bogatog iskustva kazem da je to zasigurno BEST BUY opcija za prosecnog gradjanina srbije. mene je moj 2006 godiste kostao okruglo 4000 e . auto ima pravih 184000km predjenih i odgovorno kazem da ima dobrih polovnjaka na trzistu. ja sam pogledao 5 automobila za mesec dana i ovaj je bio pun pogodak. cak sam dobio i nove , doduse letnje, gume na njemu. veoma, veoma zadovoljan.

nije greska i uzeti kredit za takava auto.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav Shkrba,

izvestavaj nas kako se auto ponasa nekoliko narednih jutara.I ja imam isti problem sa stilom mjt,meni vibrira ona plasticna cev sto ide sa filtera na motor.super ako si produvavanjem resio problem.inace u pravu si,zvuk je kao kod rastimovanog usisivaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slicna tema sa vibriranjem i "sirena" zvukom cevi koja ide na filter goriva, na MJTovima, vec postoji - koliko znam predlozena su dva resenja:

- zamena krute cevi fleksibilnom

- zamena O-prstena na krajevima cevi

a, evo sada smo dobili i trece potencijalno resenje is stvar za proveru :)

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima,

evo malo novosti vezano za problem.

posle produvavanja creva od goriva, auto palio 4 jutra bez problema. juce ujutro se zvuk ponovo pojavio ali povremeno i opet dok se ne ugreje. danas izvadio pumpu iz rezervoara da proverim da nema prljavstine ali uzalud. sve cisto. sada sam ponovo produvao creva od goriva sa mnogo vecim protokom vazduha i pritiskom od 8 bara. spakovao sam sve nazad i sutra ujutro cekam rezultat. nije mi jasno zasto creva vibriraju samo kad je auto hladan. 4 dana nisu i onda ponovo. u crevima nije bilo nista sem goriva. vibracija jednostavno nema posle svega minut do dva rada motora. ima li neko iskustva sa ovim problemom? o cemu se radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Cromi 05, ista boljka. Počinjem da mislim da se gorivo vraća u rezervoar za vreme noći kada je auto parkiran duže vreme.

E sad.... Ako parkiram na blagom nagibu,blagoj nizbrdici, pa mi je prednji kraj niži od zadnjeg, ujutro nema zujanja. Ako parkiram na uzbrdici, ujutro je zujanje obavezno.

Nisam našao na forumu pomenute teme o zujanju. Postavljao sam davno to pitanje, ali sam dobijao većinom odgovore zuje motorići od klime, klapne i tako to.

Znači definitivno "zuje creva" od nafte u blizini filtera, držao sam ih rukom kada se tresu.

Mislim da je taj motor na Stilu kao kod mene ili bar sličan, te sam se zato ovde prilepio, a i mi što vozimo crome nemamo ovako lepo izdvojenu oblast, nego smo pod ostali modeli.

Baš me interesuje rešenje problema.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

...a i mi što vozimo crome nemamo ovako lepo izdvojenu oblast, nego smo pod ostali modeli.

Kad nove Crome bude bilo bar trećina koliko ima Stila, onda će biti i posebna oblast (podforum) za novu Cromu. :thumbup: Otvarati novi podforum i staviti u njega 10-tak tema nije optimalno. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Cromi 05, ista boljka. Počinjem da mislim da se gorivo vraća u rezervoar za vreme noći kada je auto parkiran duže vreme.

E sad.... Ako parkiram na blagom nagibu,blagoj nizbrdici, pa mi je prednji kraj niži od zadnjeg, ujutro nema zujanja. Ako parkiram na uzbrdici, ujutro je zujanje obavezno.

Nisam našao na forumu pomenute teme o zujanju. Postavljao sam davno to pitanje, ali sam dobijao većinom odgovore zuje motorići od klime, klapne i tako to.

Znači definitivno "zuje creva" od nafte u blizini filtera, držao sam ih rukom kada se tresu.

Mislim da je taj motor na Stilu kao kod mene ili bar sličan, te sam se zato ovde prilepio, a i mi što vozimo crome nemamo ovako lepo izdvojenu oblast, nego smo pod ostali modeli.

Baš me interesuje rešenje problema.

Pozdrav

Ako ti zuje creva kad je auto na ravnom a ne ako je parkiran na nizbrdici onda se skoro potpuno sigurno vraća gorivo u rezervoar jer su prelivna creva istrošena pa gube vakum. Ovo objašnjenje sam našao na opel forumu u vezi 1,9 cdti motora što je naravno fiat motor. Vibracija se javlja jer sistem mora da uspostavi ponovo dovoljan pritisak goriva u CR vodu. Ta prelivna creva su jeftina i lako ih je zameniti pa svakako treba proveriti to kao opciju za rešenje problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj problem je jos aktuelan. posto se vibracija manifestuje na filteru goriva a i samo zujanje i karakteristican zvuk, pomislio sam da je do filtera. kupio originalni filter i bacio 5500 din. opet isto. sad mi majstori sumnjaju na cr pumpu ili drugim recima pumpu visokog pritiska. raspitivao sam se po oglasima i nasao nekog coveka ( MIKAN ) iz sapca...zvao i cuo da polovna kosta 100-120e, zavisi koja je...zvao ap sport rekli mi da nemaju niti da su ikada imali...sta da radim? na ovakav nacin mogu zameniti pola automobila da bih dosao do resenja problema...

Edited by shkrba1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi probao sa zamenom O-prstenova na crevima koja idu od filtera do CR pumpe? Jesi probao da zamenis povratna creva (kao sto je Notorni savetovao)? CR pumpa je skupa stvar i ja je ne bih menjao sve dok nisam siguran da je problem do nje...

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa onda se ne razumemo.

Ako se zujeanje pojavljuje kada je auto na kontaktu, motor ne radi (nismo upalili), onda pumpa visokog pritiska ne može da proizvede zujanje. Ona je uzupčena zupčastim kaišem, i dokle se motor ne vrti i ona miruje.

Pitanje :

Ima li vibracija i zujanja kada se da kontakt i ne anlasuje motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav,

zujanje se desava kad auto upalim. znaci dok motor radi. samo se jednom desilo da je zujao na kontaktu.

to je bilo samo jednom...i to isti zvuk prilicno jak, kao i u ostalim slucajevima...

mene jos nesto zanima...u stilu kod suvozackog prednjeg stuba vrata, dole kod nogu unutra ima jedan sklop ili prekidac ne zam sta je... cemu to sluzi? kad se prstom pritisne od gore po gumenom poklopcu dole nesto skljocne kao taster. meni je neko rekao da je to neki prekidac koji zaustavlja protok goriva...navodno da se blokira dovod goriva...ja sam to kad sam kupio auto dok sam ga prao pronasao i vise puta pritisnuo i u radu i dok je ugasen...cemu to sluzi? ako je zaista nheki ventil-prekidac sta vec, da nisam pritiskajuci njega napravio neki problem pa da do svega zbog toga sad imam problema?

znaci ako se culo tada dok je bio na kontaktu mozemo odmah da iskljucimo cr pumpu da nije do nje...sad mi je lakse.

u ponedeljak idem u servis pa cu im reci da zamene te O prstenove i prelivna creva ( jel su ta creva isto kao i na drugim dizelima kao na golfu 2 ? )pa cemo videti ima li napretka. a sto se tice parkiranja na nizbrdici to nikako ne mogu da izvedem, nemam gde. i ja sam pomisljao da je mozda do vazduha koji se nocu i dok auto stoji dugo uvuce u creva, mada nikad nisam izluftirao filter pre paljenja. mislim da se moze izluftirati jer ima na sebi neki sraf sto ima sisicu kao za luftiranje...ne znam...probacu.

Edited by shkrba1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno, to je takozvani inercioni prekidač. To je elektro mehanički sklop i radi tako ako ne daj bože dođe do njegovog jačeg potresa, on mehanički odreaguje, i njegov električni kontak, se prekine. Taj prekid struje kroz njega (sa druge strane prekidača su dve žice), odradi tu blokadu o kojoj si pričao.

Sa tim ne verujem da si napravio problem. Taj prekidač kad odradi, nećeš moći startovati auto.

Znači zujanje je ispod haube ili u kabini vozila?

Menja li se kada se dodaje gas, ili stiska kvačilo?

Pod luftiranje , misliš na to da probaš da ispustiš vezduh iz sistema goriva, od rezervoara do filtera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...