Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Porsche se priprema za povratak na 24 sata Le Mana / Porsche 919 Hybrid

Recommended Posts

Porsche i Penske udružili snage za povratak u WEC 2023. godine

 

213923-porsche wec 02.jpg

 

Američki Penske će predstavljati nemačku marku u klasi LMH kao Porsche Penske Motorsport.

Pod imenom Porsche Penske Motorsport, od 2023. godine predstavljaće nemačku marku kao fabrički ulazak sa novim LMDh hiperautomobilom tokom ''niza godina''. Tim će preduzeti dvostruku kampanju u Svetskom šampionatu u izdržljivosti (WEC) - koje uključuje 24 sata Le Mana - i Severnoameričkom šampionatu IMSA Sportscar, koje uključuje 24 sata Dajtone i 12 sati Sebringa.

Porsche i Penske imaju bogatu istoriju saradnje, koja datira od ranih 1970-ih, kada su 917/10 i monstruozni 917/30 učestvovali u Can-Am kupu. U novije vreme, Penske je osvojio više titula sa Porscheom RS Spyder LMP2 u američkoj Le Man seriji između 2006. i 2008. godine, postigavši niz ukupnih pobeda, uključujući i Sebring 2008. godine.

 

''Oduševljeni smo što smo uspeli da nagovorimo tim Penske da formira ovo partnerstvo'', rekao je predsednik Porschea Oliver Blume. ''Po prvi put u istoriji Porsche Motorsporta, naša kompanija će imati globalni tim koji se takmiči u dve najveće svetske serije izdržljivosti. U tom cilju postavićemo timske baze sa obe strane Atlantika. To će nam omogućiti da stvorimo optimalne strukture koje će nam biti potrebne da odnesemo sveukupne pobede u Le Manu, Dajtoni i Sebringu, naprimer.''

 

Porsche je takođe potvrdio da će automobile isporučivati privatnicima već od 2023. godine. ''Namera nam je da podržimo i oblikujemo novu eru sa našim prototipovima LMDh'', rekao je Michael Steiner, član odbora za istraživanje i razvoj. ''Ne samo da ćemo držati palčeve za ukupno četiri fabrička automobila koja imamo, već i za timove kupaca.''

 

porsche wec 01.jpg

 

Porsche je najuspešniji proizvođač u Le Manu, budući da je osvojio 24 sata ukupno 19 puta od svoje prve pobede sa modelo 917 u 1970. godini. Međutim, Penskeu, koji je rekordnih 18 puta osvajao Indianapolis 500, nedostaje pobeda u Le Manu tokom dugog niza pobeda u Indikaru, Naskaru, trkama sportskih automobila, pa čak i Formule 1.

 

''Porsche i Penske dele dokazani uspeh'', rekao je Fritz Enzinger, šef Porsche Motorsporta. ''Ovo partnerstvo je imalo trajni uticaj od 2006. do 2008. na tadašnju američku seriju Le Man. Tim Penske se proslavio gotovo neuporedivom pričom o uspehu u moto-sportu. Međutim, na dugom spisku pobeda do danas, ime Le Man nedostaje. Nadam se da ćemo konačno uspeti da istaknemo ovaj uspeh od 2023. godine sa Porsche Penske Motorsportom. To bi onda označilo Porscheovu ukupnu 20. pobedu u La Sartheu - ostvarenje sna.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche najavio Le Mans Hypercar Prototype

 

porsche lm 2022 02.jpg

 

Porsche želi da pobedi na 24-časovnoj trci izdržljivosti u Le Manu 2023. godine. Nemački proizvođač navodi da je spreman da uđe u novu vrhunsku trkačku klasu u Le Manu koja se zove Hypercar klasa. U Le Manu postoje dve odvojene klase u okviru nivoa konkurencije hiperautomobila. Prvo, tu je LMH u kojoj su automobili posebno proizvedeni u skladu sa tehničkim propisima Le Mans Hypercar, kao i LMDh u kojoj će se takmičiti Porsche.

 

porsche lm 2022 01.jpg

 

Prema pravilima FIA, u LMDh, učesnici mogu da kupe šasiju trkačkog automobila sa odobrene liste dobavljača koja uključuje fitme kao što su Dallara, Multimatic, Ligier ili Oreca. Tim sponzora mora da obezbedi kritične komponente kao što su motor sa unutrašnjim sagorevanjem, karoserija i hibridni sistem. Prema Porscheu, ''mi radimo sve sa našim partnerom Penske na razvoju novog LMDh prototipa i blisko sarađujemo sa proizvođačem šasija Multimatic u svakom trenutku'', objašnjava Thomas Laudenbach. ''U januaru ćemo početi intenzivno testiranje da bi osigurali da smo optimalno pripremljeni za naš debi na takmičenju 2023. godine.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche počeo testiranja svog trkačkog LMDh prototipa

 

porsche lmdh.jpg

 

Prva testiranja novog trkačkog prototipa iz klase LMDh (Le Mans Daytona hybrid) su obavljena na Porscheovoj stazi u Weissachu.

Porscheov prototip iz najsnažnije klase LMDh je došao do faze testiranja u svom prirodnom okruženju, a sva planirana testiranja na različitim stazama bi trebalo da budu završena pre kraja ove godine, jer su u nemačkoj automobilskoj kompaniji ranije najavili da se 2023. godine vraćaju u FIA-in Svetski šampionat u trkama izdržljivosti (WEC - World Endurance Championship) i severnoamerički IMSA WeatherTech SportsCar šampionat.

 

Za sada se zna da je Porscheov prototip (za čiji nastup u pomenutim šampionatima će biti zadužen Team Penske) zasnovan na osnovi LMP2 šasije koju ''potpisuje'' kanadska kompanija Multimatic, a kratki video materijal otkriva kako zvuči kombinacija motora s unutrašnjim sagorevanjem koji uz asistenciju elektromotora proizvodi 680 konjskih snaga. Francuz Frederic Makowiecki, fabrički vozač Porschea, nakon prvih krugova na stazi nije krio oduševljenje mogućnostima novog LMDh prototipa koji još uvek nema zvaničan naziv, ali bi mogao da bude osnova/inspiracija za Porscheov novi hibridni supersportski automobil koji bi nastavio tamo gde je stao čuveni open-air dvosed 918 Hybrid. Sa povratkom u najsnažniju klasu jasno je da u Porscheu, pored osvajanja oba šampionata, ciljaju i na 20. pobedu u čuvenoj trci 24 sata Le Mana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porscheov prototip iz klase LMDh ulazi u aktivnu fazu testiranja

 

porsche lmdh 2022 02.jpg

 

Počevši od sezone za 2023. godinu, novi Porscheov prototip iz klase LMDh će se boriti za sveobuhvatnu pobedu na najvećim svetskim trkama izdržljivosti, uključujući Le Man, Dejtonu i Sebring. Vozilo će biti predstavljeno na FIA Svetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC) i severnoameričkom prvenstvu IMSA WeatherTech SportsCar pod timskim imenom Porsche Penske Motorsport. Počeo je i intenzivan program testiranja za pripremu debitantske trke u januaru 2023. Premijera će se održati na tradicionalnom otvaranju serije trka prvenstva IMSA - 24 sata Dejtone. Prilikom odabira motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji će po propisima upotpuniti standardne hibridne elemente, Porsche se odlučio za jedinicu velikog kapaciteta twin-turbo V8. Snažan motor je dizajniran za rad na obnovljiva goriva, što dovodi do značajnog smanjenja CO2 emisija. Tokom trke, sistemska snaga hibridnog pogona dostiže oko 500 kW (680 KS).

 

porsche lmdh 2022 01.jpg

 

''Imali smo više izbora za motor našeg LMDh prototipa, jer asortiman proizvoda nudi više obećavajućih osnovnih jedinica'', objašnjava Thomas Laudenbach, potpredsednik Porsche Motorsporta. ''Odlučili smo se za V8-biturbo, za koji smatramo da nudi najbolju kombinaciju karakteristika performansi, težine i troškova. Početak aktivnog programa testiranja je bio važan korak za projekat.''

Urs Kuratle, generalni menadžer projekta klase LMDh u Porsche Motorsportu: ''Predstavljanje trkačkog automobila iz klase LMDh je ujedno bio i prvi izlazak na stazu za tim Porsche Penske Motorsport. Tim je odlično sarađivao od samog početka, što dokazuje visok nivo profesionalizma u svim oblastima. Na kraju krajeva, operativni zahtevi za sigurno upravljanje hibridnim vozilom su vrlo visoki. U narednim izlascima ćemo se fokusirati na detaljniju razradu potrebnih procesa i procedura. Tokom ovih prvih dana testiranja u Weissachu, V8-biturbo nas je impresionirao u svakom pogledu. Uvereni smo da smo odabrali pravu jedinicu.''

 

Propisi o motorima za vozila iz klase LMDh dozvoljavaju veliku slobodu u pogledu zapremine, dizajna i broja cilindara. Maksimalni broj obrtaja je 10.000, sa merenjem buke pri prolazu auta na 110 decibela. Motor mora da bude težak najmanje 180 kg. uključujući ventilaciju i auspuh, kao i periferne komponente za hlađenje. Ako se koristi, pomenuta težina uključuje i turbopunjač/e sa hlađenjem vazduha za punjenje. U skladu sa propisima, maksimalna snaga se kreće između 480 i 520 kW (653 do 707 KS). Ovaj raspon takođe omogućava prilagođavanje u okviru parametara norme BoP (Balans of Performance), koji imaju za cilj da osiguraju paritet između svih trkačkih automobila iz klase LMDh koji pristupaju trci. Kriva obrtnog momenta je takođe jasno definisana. U trkačkim uslovima, kombinovana izlazna snaga motora sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim pogonom iznosi ukupno 500 kW (680 KS) na poluosovinama. Dobavljači za standardne komponente za rekuperaciju, akomuliranje i isporuku električne energije su kompanije Williams Advanced Engineering (akumulator), Bosch (jedinica elektropokretača i generatora te upravljačka elektronika) i Xtrac (menjač).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche nastavlja testiranja prototipa za trke izdržljivosti

 

porsche lmdh 03.jpg

 

Porscheov prototip iz klase LMDh, koji će se naredne godine takmičiti u FIA WEC šampionatu, na stazi Catalunya pored Barselone prešao je više od 2.000 kilometara. Nakon inicijalnih testiranja LMDh prototipa koje je Porsche završio na sopstvenoj test stazi, karavan inženjera, tehničara i vozača testiranja je nastavila na jugu Španije, a fokus tima na F1 stazi Catalunya pored Barselone bio je usmeren na ponašanje hibridnog ''monstruma'' pri velikim brzinama.

 

porsche lmdh 02.jpg

 

Fabrički vozači Porschea Felipe Nasr (Brazil) i Dane Cameron (SAD) za nekoliko dana prešli su više od 2.000 test kilometara, a u Porscheu i timu Penske (koji je zadužen za LMDh program) nakon svega su izjavili da su veoma zadovoljni učinkom prototipa čiji naziv je još uvek pod velom tajne.

 

porsche lmdh 01.jpg

 

Ranije je otkriveno da Porscheov povratak među društvo najbržih u Svetskom šampionatu u trkama izdržljivosti (WEC - World Endurance Championship) pokreće biturbo V8 motor kome asistira Boschov elektromotor. Prema najnovijim pravilnicima, najveća kombinovana snaga hibridnog prototipa ne sme da prelazi 680 konjskih snaga. Jasno je da će nemačka automobilska kompanija i partnerski tim Penske razvoj i testiranja nastaviti na stazama širom sveta, a premijerni nastup Porschea u klasi LMDh zakazan je za januar 2023. godine na trci 24 sata Daytone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...