chavke 1 Posted July 2, 2011 Radar T laser sa kamerom me je uhvatio (gde je ogranicenje 50kmh) na navodnih 74kmh s`tim da je na radaru ostecen displej (razbijen u gornjoj 1/4) i nevidi se tacna kilometraza u celosti. posto znam da ce se na video snimku videti sve trazio sam da u zapisnik unese primedbu : "nevidi se cela brzina na displeju zbog ostecenja" pa me interesuje mogu li ovo na sudu oboriti posto je i pandur napisao da je radar sa ostecenjem Moja logika: mozda je radar bazdaren kad je bio ceo ako je ispao i razbio displej onda ni sociva za sam laser radar nisu u redu pa postoji velika verovatnoca da laze. posto ja nisam video kazaljku preko 60kmh na autu. Molim vas za pravne savete i dobre izvodljive ideje kako da nastupim na sudu jer mi dozvola treba za posao a po zakonu ODE na 30 dana minimum Hvala unapred Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 2, 2011 Radar sigurno nije mogao dobiti atest ako mu je displej polupan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted July 2, 2011 Ja bi poslao advokata na suđenje a on bi se pozvao na neispravnost radara koju ni policajci nisu osporili i zatražio da se utvrdi da li je radar kao takav mogao da ima atest i da precizno utvrdi brzinu kretanja vozila. Ovo sa advokatom je možda skuplje ali oni ipak znaju da rade svoj posao i sud na njih drugačije gleda. Znaju sve načine kako da stvar isteraju do kraja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted July 3, 2011 Pa nisam bas sigsuran u to dal' displej ima nesto sa merenjem brzine? Na displeju se ona samo ocitava a ne meri! Mozda mozes da se pozoves na to da je usled pada ili cega vec sto je izazvalo ostecenje displeja doslo do poremecaja mernih instrumenata, mada opet, ne verujem da bi neko takav radar stavio u upotrebu! Radi se o skupoj napravi i taj koji je ostetio kao i sam radar su sigurno bili predmet istrage a i radar je sigurno testiran da se utvrdi jel ispravan i koji je stepen ostecenja. Ako je tako, to sto se na displeju ne vidi brzina, ti je losa uteha jer je ona zabelezena na snimku zajedno sa svim ostalim! Srecno na sudu, ali mislilm da su ti sanse slabe! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 3, 2011 Baš je fora u tome što je radar verovatno atestiran pre nego što je razbijen.Prilično sam siguran da nije moguće za njega dobiti atest ako brzina na displeju ne može das e očita (to je merni instrument koji ne pokazuje rezultate merenja).S obzirom da radar nije predvođen da ispada i da se razbija, postoji osnovana sumnja da on tako polupan nije merio dobro.Pitanje je samo šta će se sa tim radarom događati u međuvremenu. Oni mogu kompletno da ga remontuju.Nadam se da je u zapisniku jasno napisano da je bio polupan displej i da se brzina nije mogla očitati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chavke 1 Posted July 3, 2011 u primedbi je napisano: "nevidi se cela brzina na displeju zbog ostecenja" a sad deo iz tehnickog uoutstva proizvodjaca: 3.1. Propisi za rukovanje, opšti pogledi. Prilikom korišćenja FamaLaser III. treba uzeti u obzir sledeće: · Stalak treba da je stabilno postavljen, teleskopski nogari čvrsto fiksirani. · Jedinica za merenje i dokumentaciju treba da bude pravilno pričvršćen na stalak. · Treba da postoji „optička vidljivost” između merne jedinice ciljnog objekta. · Udaljenost od ciljnog objekta treba da bude najmanje deset puta veća od normalnog rastojanja uređaja od trake u kojoj se ciljni objekat kreće. · Upotreba pri jakoj kiši i snegu nije preporučena, treba ga štititi od prskajuće vode. Pri ovakvim uslovima treba koristiti iz vozila ili ispod pokrivenog mesta. Merenje preko vetrobranskog stakla znatno umanjuje maksimalni domet merenja. · Pri uključenom stanju izbegavati okretanje uređaja prema izvoru jakog svetla (Sunce) i da se sa malog rastojanja gleda u optiku lasera. · Ne sme se sa rukom dodirnuti optika lasera i displej monitora. · Uređaj uvek treba prenositi u svojoj prenosnoj kutiji. · Treba ga štititi od obaranja i fizičkog naprezanja. · Po mogućnosti treba izbegavati upotrebu na jako zagađenim (od prašine) mestima. U ovakvim slučajevima preporučljivo ga je koristiti iz vozila. · Uređaj i kaseta se ne smeju dugo vreme držati u vozilu koje stoji na jakom suncu i ima zatvorene prozore. Kasetu ni zimi ne treba ostaviti u vozilu.. · Uređaj koji je jako hladan treba ostaviti da se polako ugreje u svojoj prenosnoj kutiji, radi sprečavanja kondenzacije. · Kod upaljačevog priključka na spoljašnji deo je priključen negativan polaritet! · Ako uređaj radi sa akumulatora vozila, pre pokretanja motora treba izvući utikač upaljača iz postolja upaljača vozila. Inace ako kome treba imam komplet uputsvo sa karakteristikama inace na stalku laze samo +- 2km/h inace je pandur uporno pokusavao da izbegne da upise zbog ostecenja pa sam otisao u stanicu kod nacelnika odeljenja koji je posle pregleda radara naredio da ispravi(ustvari da naknadno dopise na oba primerka) da je ostecen usout u zapisniku nije uneto tacno ime uredjaja mesto fabrickog broja je unet interni broj (br.10) i nije hteo da kaze kad je uredjaj atestiran, neko je uporno tvrdio da se testiraju jednom godisnje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irokanji 0 Posted July 4, 2011 steta pa se nisi setio da ga uslikas tako polupanog Quote Share this post Link to post Share on other sites
chavke 1 Posted July 5, 2011 Zakon o METROLOGIJI (sl.glasnik RS 30/2010)Prestanak važenja žiga, odnosno uverenja o overavanju merilačl.26Žig na merilu, odnosno uverenje o overavanju merila prestaje da važi ako je:123. merilo oštećeno na takav način da je moglo izgubiti neko svojstvo bitno za overavanjeMerilo čiji je žig odnosno uverenje o overavanju merila prestalo da važi ne sme se upotrebljavatiPravilnik o načinu i uslovima overavanja merila (sl.glasnik RS 21/2010)čl.9Provera funkcionalnosti merila obuhvata:123. proveru pokazivača i prikazivača na merilupravilnik inace odredjuje tacno koja svojstva bitna za overavanje treba da zadovolji merilo da bi dobilo atestdrugim recima pravno sam pokriven za obaranje radara tako kaze advokat prijatelj koji je nanjusio da može posle mog slucaja da traži da se obore svi slučajevi koji su naplaćeni i sudski vođeni od momenta nastanka oštećenja do momenta obaranja atesta, kakve on vajde ima u svemu tome nisam siguran li mu je jako zanimljiv slucaj. na meni neće zaraditi ali na nekom oće KANDAostalo je da sačekamo poziv pa da obaramo radar sa HD video zapisom Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 3, 2019 (edited) SAT: Koliko su tačni policijski radari? Naravno da je merenje pokazalo da je radar precizan u svim uslovima, a da mala odstupanja (u decimalu) se mogu dogoditi samo na štetu Policije, tj. radar će pokazati manje nego što auto stvarno ide. Međutim, važnije iz ovog testa je nekoliko podataka koje su onako usput dali, bez naglašavanja: - kad se meri u idealnim uslovima, što bi značilo na dugom pravcu i da radar stoji uz samu ivicu puta, uređaj bez problema meri brzinu na preko 1.000 metara daljine. Ali, to što je izmerio na npr. 1.200 metara, ili 1.000 metara, ili 800 metara se ne može koristiti, tj. moraju da sačekaju da tablice auta postanu čitljive. To moraju da sačekaju jer ispod radara je kamera (ona fotografija koji se dobije sa kaznom), a kamera hvata čitljivu tablicu ''tek'' na par stotina metara. 1.163m / 727m / 393m / 194m - kad se meri ukoso, tj. kad radar ne stoji uz ivicu puta nego je sa strane jer se policajac krije, ili se ne krije ali nije u pitanju čist pravac, daljina na kojoj uređaj može da izmeri brzinu je manja nego u idealnim uslovima. Ali, u praksi nema razlike zbog toga, jer umesto da uhvati na preko kilometar hvataće na malo manje od toga, ali svejedno opet mora da sačeka da se vozilo približi kako bi tablica postala čitljiva. Na negde oko 900 metara se prvi put pojavila očitana brzina, mada ga je posle izgubio sve do nekih 600 metara daljine, posle kojih je konstantno čitao brzinu: - kad se meri kolona, policajci kažu da mogu da izmere drugi ili treći auto u koloni (ili bilo koji auto u koloni), tj. neće ''nastradati'' onaj prvi ako ne mere njega ili ako on nije u prekršaju, već mogu da mere koga god požele u koloni iza njega. Iako su to rekli, snimak je pokazao malo drugačije. U toj situaciji moraju da stoje ukuso u odnosu na put, ili da hvataju iz neke krivine. Auto iza mora da bude dovoljno daleko od auta ispred kako bi imao od šta da se odbije laser. Npr. dovoljno je da samo far auta iza ''izviri'' i može da mu se izmeri brzina jer laser ima od šta da se odbije. Ali, iako tada može da se izmeri brzina auta iza, to ne može da se koristi dokle god se tablice auta iza ne vide. Opet, da bi se videle, mora da bude ozbiljno odstojanje tj. razmak od auta ispred (koji se ne meri), i to na daljini od par stotina metara od radara. Na poslednjoj slici se vidi auto iza na 257 metara, vidi se da ide 75 km/h tj. da je u prekršaju, ali od tablica nema ništa jer se namerno sakrio iza auta ispred njega. Na fotografiji pre nje, tj. na daljini od 491 metara se vide i tablice, ali tu nije bilo namere vozača da se sakrije, uz pitanje koliko su uopšte tablice čitljive na toj daljini. Evo integralne verzije: - Od 03:33 do 08:25 objašnjenje rada radara. - Od 09:43 do 15:00 idealno merenje, radar stoji uz samu ivicu puta, meri se na pravcu. - Od 19:00 do 20:48 češća situacija, radar stoji ukuso u odnosu na put (faktički kad se kriju dok rade merenje), ili se ne meri na pravcu. - Od 20:55 do 23:11 merenje iz policijskog auta (kroz staklo), sa ciljanjem merenja drugog automobila u koloni, tj. auta koji pokušava da se ''sakrije''. - Od 28:38 do 30:07 simuliranje merenja po kiši. - Od 38:38 do 40:50 merenje sa CD-om okačenim o retrovizor. Edited March 3, 2019 by neshaoct dopune Quote Share this post Link to post Share on other sites