Jump to content
FAS Goran
neshaoct

A sada i zvanično - 1.6 litarski V6 motori od 2014.

Recommended Posts

f1%20nova%20pravila%20zvanicno.jpg

Formula 1 će zvanično preći na upotrebu novih motora od sezone 2014. Glasanje je obavljeno faksom, a sve je već bilo dogovoreno na prethodnom sastanku timova i čelnika FIA-e.

U izjavi se potom kaže: “Posle glasanja koje je obavljeno putem faksa, odgovarajuće telo je donelo odluku o ratifikaciji sporazuma koji je nedavno predstavljen svim učesnicima u Formuli 1. Novi agregati će biti V6 turbo sa sistemom obnavljajuće energije. Ovo novo pravilo stupa na snagu od početka 2014. godine.”

F1 timovi su do pre nekoliko nedelja imali nesuglasice oko toga kada bi trebalo da se uvedu novi motori, jer je Reno bio prilično decidan u odluci da ako se ne počne od 2013. godine kako je prvobitno bilo predviđeno, pretili su da će se povući iz takmičenja F1. Takođe, bilo je rasprave o tome koliko će cilindara biti i potvrđeno je da će biti šest. Ono o čemu još nije doneta odluka je limit broja obrtaja motora, jer je traženo da se sa 12.000 limit podigne na 15.000, ali za sada se o tome nije raspravljalo.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eklestonu se nije dopalo ono što je video u Herezu


berni-ekleston-f1.jpg

 

Berni Ekleston zbog sudskog procesa u kojem je optužen za korupciju više nije prvi čovek Formule 1, ali to ga ne sprečava da komentariše dešavanja u „najbržem cirkusu“. Naime, vremešnom Englezu se uopšte nije dopalo ono što je video na prvim tesiranjima timova koja su obavljena u Herezu u prethodnih nekoliko dana.

 

„Govorio sam da će doći do ovoga, ali su FIA i timovi insistirali da dođe do promene motora. Ako im je želja da se trkaju na ovaj način onda najbolje da odu u Le Man. Ljudi žele da čuju buku, zvuk motora… To je draž Formule 1, a mi danas imamo gotovo nečujne motore i prazne staze. Ako je cilj bila ušteda goriva zbog toga nisu morali da se vraćaju na turbo motore, dovoljno je bilo da smanje broj kamiona koje vode sa sobom“ – rekao je Ekleston koji je bio veliki protivnik uvođenja šestocilindričnih motora.

 

Preuzeto sa Autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dacu im ja moj motor iz alfe isto ima toliko kubika,smesno sta uradise od formule,napravise formulicu :(

Edited by Bane23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ovo uopšte ne dopada. 1.2turbo motori, formula ide na 1.6, smanjuju se kubikaže gde stignu.

Kako je krenulo ima da bude i 1.9 motor retkost za 10ak godina..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto sumnjam da bi vam smetalo da vozite neki turbo 1.2 od 200konja, benzinskih naravno.

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi žele da čuju buku, zvuk motora… To je draž Formule 1, a mi danas imamo gotovo nečujne motore i prazne staze. Ako je cilj bila ušteda goriva zbog toga nisu morali da se vraćaju na turbo motore, dovoljno je bilo da smanje broj kamiona koje vode sa sobom“ –rekao je Ekleston koji je bio veliki protivnik uvođenja šestocilindričnih motora.

 

 

Nisam slušao ništa dalje, druge primere, ali...meni je ovo ili montaža, ili baaaš loše ako je stvarno.

Mada...ler je. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lauda odgovorio Eklstonu

 

Lauda.jpg

 

Bivši svetski šampion imao je šta da kaže na račun prvog čoveka formule 1, nakon što je Eklston napao Mercedes i kritikovao celokupno stanje u najbržem cirkusu na svetu.

Berni Eklston je prošle nedelje javno kritikovao sport kojim predsedava, nazivajući ga farsom. Takođe je rekao da su problemi koji su se pojavili kod novih V6 turbo motora za njega nešto sasvim očekivano.

 

Na takve navode Niki Lauda nije mogao da ostane ravnodušan. U izjavi za nemački časopis Bild, Austrijanac je odgovorio na kritike Eklstona.

“Zaista ne razumem šta Berni hoće da kaže. Odluka da se počne sa upotrebom novih motora je donešena u saglasnosti sa svima, i to još pre 5 godina,“ rekao je Lauda.

“Kritikovati tu odluku sada zaista nema smisla,“ dodao je bivši trostruki šampion.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvuk i nije toliko loš kada se stisne gas... Zadnjih deset dana stalno tražim snimke sa Hereza, i tačno je da nema više onakve vriske motora kakva je bila ranije, ali šta drugo je trebalo očekivati od turbo motora? 

 

To me najmanje brine, a po meni je veća stvar, odnosno problem, što će vremena po svemu sudeći biti dosta slabija. Ono što imamo je sporu formulu, a to niko ne želi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo iz 2014 zvuci kao da je takmicenje u21 u odnosu na seniore da se izrazim fudbalskim recnikom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos Air Bagove da im ubace i bice kompletni...a mogli bi i neke CD playere da im ne bude dosadno dok voze j.bg ipak se vozi u krug pa monotonija :laughing: :laughing: :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija je ove sezone zapravo takva, da je vozačima posao ipak teži nego prethodnih godina. Teže im je da kontrolišu vozila, jer je uticaj aerodinamike u određenom procentu smanjen, dok je sada akcenat veći na samom pogonu u odnosu na ranije godine. Dosta više obrtnog momenta se isporučuje na na tačkove, tako da se u Melburnu moglo videti da je bilo dosta ''više'' plesanja sa bolidima nego ranije. Takođe, i sa gumama se situacija promenila toliko da jedno malo blokiranje točka ne uzrokuje potpunu degradaciju, što je opet ranije bio slučaj. Meni se lično to svidelo, i nadam se da ćemo kroz sezonu imati prilike da vidimo prave trke.

 

Zvuk je takav kakav je. Ipak, najvažnija stvar je da se vremena po krugu smanje, to treba da bude cilj, jer ako je formula jedan vrhunac tehnologije u automobilizmu, mislim da pre svega treba da se ostvari napredak u poboljšanju performansi. Iako to nije slučaj još, nadam se da će biti. A što se tiče samog zvuka, od ovoga se ne može pobeći. Hteli mi to ili ne, uskoro ćemo morati da prihvatamo nove pogonske sisteme, ne samo ovde, nego inače u celoj autoindustriji. Ako se u formuli 1 pojavio hibridni pogon, to nam jasno daje do znanja da smo duboko u periodu tranzicije, i pitanje je samo vremena kada će vozila koristiti isključivo električni pogon. 

 

U medijima se provlače navodne žalbe organizatora na to da je zvuk slab, i da se plaše da će gledališta biti praznija zbog toga. Naravno, sport živi na račun gledalaca bilo uživo ili ispred TV prijemnika, ali ne vidim koliko je realno da proizvođači bitno mogu uticati na jačinu zvuka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel: Zvuk motora je sr**e!

 

111342-fetel.jpg

 

Četvorostruki prvak sveta u Formuli 1, vozač Red Bula Sebastijan Fetel šokiran je zvukom koji proizvode novi V6 motori koji su uvedeni ove sezone. Nakon prve trke sezone u Australiji mnogi navijači i ljubitelji Formule 1 žalili su se na zvuk koji proizvode novi motori, a mišljenje navijača dele i mnogi vozači.

''Zvuk je sra*e. Bio sam na startno-ciljnom pravcu tokom trke i bilo je tiše nego u nekom kafiću. Za navijače to nije dobro. Mislim da Formula 1 mora da bude spektakularna, a zvuk je jedna od najbitnijih stvari'', rekao je Fetel. Njegovo mišljenje je pre nekoliko dana podelio je i prvi čovek Formule 1 Berni Ekleston, koji se dugo protivio novim pravilima, ali nije mogao da se izbori da ostanu stara.

''Sećam se kad sam sa šest godina išao da gledam slobodne treninge i najviše sam se sećao zvuka. Sećam se koliko su bolidi bili glasni, kako se osetilo podrhtavanje tla i prava je šteta što to više nemamo'', istakao je vozač Red Bula.

 

Raikonen: Ne očekujem napredak u Maleziji

 

Finski vozač iz redova Ferarija Kimi Raikonen ne očekuje znatno bolji nastup tima u Maleziji u odnosu na prvu trku sezone u Australiji. Raikonen je na premijeri sezone na Albert Parku bio sedmi daleko iza Mercedesa, Meklarena i Vilijamsa, ali ne očekuje napredak na Sepangu u nedelju. ''U istoj smo poziciji kao što smo bili u Australiji, ne očekujem neki veliki napredak. Kada se uzmu u obzir pravila, teško možemo predvideti kako će bolid reagovati. Sve što mogu jeste da se nadam kako ćemo bolje proći nego u Australiji'', rekao je Finac. Nakon trke u Australiji mediji su pisali da je Ferari imao problema sa kočionim sistemom.

''Ne znam odakle se pojavila ta informacija. Ja nikada nisam izjavio da sam imao takvih problema. Neko me je upitao da li je sve u redu sa kočionim sistem, ja sam rekao da jeste. Pre svega bih rekao da nas mučio sastav bolida. Sada dolaze novi delovi, pa se nadam da ćemo biti brži. Tokom pauze nismo radili nešto posebno po pitanju sastava'', naglasio je Raikonen. Velika nagrada Malezije na programu je predstojećeg vikenda.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Raikonen: Ne očekujem napredak u Maleziji

 

 

 

Ali može se videti da se na prva dva treninga u Maleziji solidno kotira. Naravno to ništa ne mora da znači, ali ja iskreno verujem da su ostvarili neki napredak. Ako je na oba treninga bio po vremenima između dva Mercedesa, za koje se mora priznati da su trenutno apsolutni favoriti, to ipak nije loše. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Baton: Vozači, prestanite da kukate

 

111387-baton.jpg

 

Dženson Baton je prvi koji je digao glas i rekao da bi vozači trebalo da prestanu da se bune oko zvuka i sporosti novih bolida i da jednostavno voze.

''Čini mi se da svi vozači imaju mišljenje o svemu. Jedni kažu da je previše sporo, drugi kažu da nema više onog prepoznatljivog zvuka motora, a niko se ne koncentriše na svoj posao.'' Baton je rekao i to da je zadovoljan trećim mestom u Australiji, ali da je zaostatak za Mercedesom očigledan. ''Imamo tu i tamo neke stvarčice u kojima očigledno zaostajemo.''

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad        

                

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mišljenja podeljena: Da li se vratila buka u F1?

 

luis-hamilton-boks.jpg

 

Prošle godine, mnogi su prigovarali da su F1 bolidi ružni, ali ono što je smetalo najvećem broju navijača je manjak buke. Jer, brundanje motora je bio jedan od zaštitnik znakova F1. To je bilo nešto što je trebalo doživeti uživo, ali 2014. je kao gumicom obrisano. Kako F1 uvek sluša navijače, probali su bar delimično da vrate buku na staze. Da li su uspeli, mišljenja su podeljena...
''Ne znam, jeste bučno, ali je drugačija vrsta buke. Ne umem to rečima da objasnim, u svakom slučaju je bučnije nego prošle godine'', rekao je Romejn Grožan. ''Meni je potpuno isto. Potrudiću se da poslušam malo bolje na sledećim testovima, možda jeste drugačije, samo ja nisam obraćao pažnju na to'', izjavio je šampion Luis Hamilton.
Mi ćemo moći da procenimo od 15. marta, kada je na programu prva trka nove sezone...
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...