Jump to content
FAS Goran
Remotee

Stilo 1.9 JTD - kako zameniti remenicu alternatora?

Recommended Posts

uzeo sam stilo 1.9jtd i primijetio sam da prilikom rada na desnoj strani ponekad na nizim obrtajima kao da neki lim zvecka ali posto sam radio veliki servis rekao sam majstoru da mi pogleda sta je to... rekao mi je da remenica alternatora ima lufta i da je zaglavila i da bi je trebalo sto prije zamijeniti..posto mi mehanika ide od ruke( imao tipo pa me on nacerao da ucim :) ) mislio sam da sam zamijenim tu remenicu ali htio sam da pitam prvo kako je najlakse zamijeniti?

predpostavljam da se alternator skida dolje ali mi se cini da nema mjesta da se provuce..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće mesta.

Skineš dva zadnja nosača motora i rastaviš auspuh, nagneš motor prema napred i eto .. ili da rasturaš celo prednje vešanje sadesne strane, što je mnogo više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas zamenjena remenica alternatora,lezajevi.Majstor skidao zadnje nosace i otkacio eks.posudu.od alata je koristio neki nastavak kao zvezdasti imbus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i bilo bi glupo posle toliko zezanja ne proveriti lezajeve rotora i cetkice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da napomenem, kazu ljudi fiat skup za odrzavanje, vw je najisplativiji:

Vodena pumpa, zupcasti remen, filter ulja, filter goriva, spaner, neki lezaj oko remena (ne znam ni ja) i sta je jos vec odnosno veliki servis , stric mi je mehanicar i naplatio samo dijelove i to 307KM odnsno nekih 160€ :D

I neki mi rekose da bi ti dijelovi za VW-a bili i do 450KM, pa sledeci put kad kaze neko fiat skup za odrzavanje, moracu ga udariti :D

Zaboravio napomenuti Fiat Stilo 1.9 JTD 80ks

Edited by gogos11

Share this post


Link to post
Share on other sites

e hvala na savjetima jos me samo zanima kakav je to poseban alat za skidanje remenice ? moze li se napraviti/zavariti neka imitacija toga alata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde kod nas u servisima naplaćuju zamenu remenice 1000 dinara (10€), ne znam zašto bi se bilo ko cimao toliko, lepo popiješ kaficu dok ti se auto završi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevezano sad za cenu zamene - remenice na 1.9 JTD su fabrički loše i "raspadaju se" posle relativno kratkog vremena, zato kad kupuješ novu imaš dve varijante - fabričku (lošu) i poboljšanu koja je recimo duplo skuplja (a AP sportu je 3600 dinara fabrička a 5900 ova bolja) i ta navodno traje dosta duže i nema tog zvuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se pri polasku, na niskim obrtajima, dok ubrzavam cuje neko skripuckanje sa desne strane, tamo oko kanalnog kaisa. Kada radi u leru, kao da je sa te strane motor malo bucniji.

Kada sam menjao filtere i ulje kod majstora, pogledao je to, on je mislio da se od klime nesto cuje, ali kada je pogledao kaze da nije to nego da je verovatno neki od tih spanera.

Citao sam ovde na forumu u par tema o tom skriputanju i dosta njih je pominjalo remenicu alternatora.

 

Jesu li to ti simptomi?

 

U voznji se to skriputanje ne cuje, samo dok polazim u prvoj.
Nisam obracao paznju da li se cuje kad se motor zagreje, uglavnom sam do sad imao neke kratke voznje zbog letnjih guma :D
Veceras cu ga malo vise voziti pa cu bas da obratim paznju da li se cuje kad se zagreje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost ne može niko 100% da ti to kaže. Ja sam imao te simptome, ali uvek na ~1000-1500 obrtaja i na kraju se ispostavilo da je vodena pumpa bila problem. Proveri da li se i sa zagrejanim motorom čuje. Ako ne onda vuče najviše na remenicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu kod jos nekog majstora da vidim sta ce on da kaze. A veceras cu bas da obratim paznju da li se cuje kad se zagreje.

Koliko si platio zamenu vodene pumpe? Pumpa + ruke (ako nisi sam menjao)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi radio veliki servis u skorije vreme? Ako jesi trebalo bi da je i pumpa zamenjena. Inače, teško da ćeš sam da zameniš jer mora zupčasti da se skine tako da mora posle i motor da se uzupči što nije baš naivna stvar. Mislim da je pumpa bila 2500-3000din i ruke 5000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam jos radio veliki servis. Tek sam zamenio filtere i ulje. Sledece mi je na redu zupcasti i spaneri (na prvoj sledecoj plati), mozda tad zamenim i kanalni kais sa njegovim spanerima. Pa bi' odma tad i pumpu ako je u njoj problem.

 

Ma ne pada mi na pamet sam da menjam, nego sam mislio da si mozda sam sebi menjao pa nisi imao troskove za ruke :)

 

Hvala na informacijama

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Sledece mi je na redu zupcasti i spaneri (na prvoj sledecoj plati), mozda tad zamenim i kanalni kais sa njegovim spanerima. Pa bi' odma tad i pumpu ako je u njoj problem.

 

Nema na čemu. Inače, vodena pumpa se svakako menja pri velikom servisu tako da bi mogao da je zameniš u svakom slučaju da se ne bi desilo da odradiš servis pa posle krene da zviždi ili pušta i onda da opet moraš da plaćaš ruke.

 

Jel znaš kada je zadnji veliki servis rađen? Moguće da je baš u pumpi problem ako nije dugo menjana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, nisam dobio servisnu.

Kad sam menjao ulje i filtere majstor je rekao da ulje i nije toliko staro, takodje i filter ulja. Proverio mi je ulje menjaca da znam da li i to da menjam, i rekao mi da je ono ok, ne mora jos.
Znaci, nesto je menjano ne tako davno, ali to je mali servis. Za veliki nisam pametan.

 

Ma to sam svakako planirao da radim, al jbg takva je situacija da se ne moze sve odjednom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuje se ovo skriputanje i kada je zagrejan motor. Cuo sam bas kad sam se parkirao pa sam ugasio muziku.

Lici kao na neki kais kad skripi. Ali je umeren ton, ne pojacava se npr kad dam gas. Od trenutka kad pocne da se cuje pa dok ne prestane, ton je istog intenziteta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takve simptome je meni imala vodena pumpa, samo je menjala broj obrtaja na kojima se čuje. Prvo samo na leru,  a posle na preko 2500 i na kraju do 1500 obrtaja. Takođe se čuje kao neki kaiš koji cvili/zapinje. Kada budeš radio veliki servis neka ti onda provere šta bi moglo da zviždi ukoliko ne prestane da se čuje sa zamenom pumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja danas uzeo zupcasti sa spanerima, vodenu pumpu, kanalni kais i spanere kanalnog. Od ponedeljka neki dan, kad majstor bude mogao, ide Stilo na veliki servis.

Nadam se da ce zamenom ovih delova prestati to skriputanje.

 

Inace, svi delovi su DAYCO, osim vodene pumpe koja je METELLI

Cena, ako nekoga interesuje, skoro pa 16.000 din u Euro07,

Share this post


Link to post
Share on other sites

e da ga j*** bas...Ja jos trazio da mi daju originalne i kvalitetne delove... Jos uzimao na preporuku od kucnog prijatelja koji radi u Euro07.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...