YUgisa 2528 Posted March 3, 2013 Tesko je odokativno odrediti ispravnost amortizera dok su na vozilu sem ako nisu poceli da cure a curenje je obicno poslednja faza raspada amortizera ukoliko su ispravni prahobrani koji ce da zastite semering i osovinu/klip amortizera od spoljnih uticaja. Eventualno ako nije ispravna odbojna guma, moze da se desi da prestane da funkcionise totalno jer je rasturio ventile i onda moze da se prepozna kad je namontiran na vozilo jer se auto ljulja bez prestanka kao kad skroz iscuri amortizer. Ali sto vise vozilo ima tvrdje opruge, to je teze tako ustanoviti. Kad se skinu, lako se uocava neispravnost, pogotovo ako jedan slabije radi od drugog to je odmah za zamenu...Ja preporucujem Bilstein ali provereno mesto jer kopije postoje a znaju da dodju i iz ovlascenog servisa (licno iskustvo). Monroe iz mog licnog iskustva je vise reklama nego kvalitet... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted March 3, 2013 Boge... Ali original... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan.sutic 0 Posted March 3, 2013 Jovane mozes li mi reci kako prevaraju amortizere u Centru Boban. Jel odokativno ili imaju neki uredjaj, tester ili tome slicno?Hvala ti unapred.Nije odokativna metoda. Provera kocnica i samih amortizera se vrsi uz pomoc uredjaja i dobija se grafikon i tabele sa podacima o potrosenosti amortizera kao i o samim kocnicama. Pored toga majstor silazi u kanal i proverava poluodokativnom metodom celokupni trap... Ja sam imao neke vibracije zadnjih 6 meseci i nisam nikako mogao da provalim odakle poticu. Ka kraju su oni za vreme pregleda (dok su proveravali prednje amortizere na toj treskalici) primetili da mi sama gumica koja drzi hladnjak ima lufta i da on vibrira. Tako da sam pored pregleda akortizera i trapa ulovio i ovaj problem... Generalno ja sam zadovoljan pregledom i nije mi zao 1000 din. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale81 0 Posted March 3, 2013 Hvala ti na detaljnim informacijama . Kazi mi samo kada si bio? Vidim da si platio 1000 dinara, al ako si bio davno mozda je cena sada veca. Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan.sutic 0 Posted March 3, 2013 Bio sam preključe. I trenutna cena je 1000 din. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 3, 2013 (edited) Recimo kod mene su Monroe Reflex (sa njima stigao iz Italije) i kako stare sve su bolji i bolji na treskalici (dva puta godišne proveravam). Svaki put sila prigušenja veća za par procenata i ove nedelje sva četiri identična. Auto je čvrst i stabilan, ne ljulja što je najbitnije. Na velikim brzinama pri promeni pravca ne gubi balans (neće da zabaci) dok vezano za udobnost kao i svaki Stilo. Edited March 3, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale81 0 Posted March 3, 2013 (edited) Jovane hvala ti na informaciji . Kazi mi jos nesto. Posto treba da remontujem trap za nekih 15-20 000 km, moze li taj njihov sistem provere (treskalica) da mi dodatno rastrese trap?Eto samo jos to me zanima Edited March 3, 2013 by Sale81 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan.sutic 0 Posted March 3, 2013 Gotovo sam siguran da ne moze dodatno da rastrese trap. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale81 0 Posted March 3, 2013 E hvala Jovane . Necu vise da te cimam. Idem sto pre da proverim amortizere Takodje, hvala i tebi Ivane. Dobar snimak . Tacno se vidi sta podrazumeva test.Pozdrav....cujemo se.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 4, 2013 off: Kad cemo mi imati ovakve tehnicke preglede kao standard, a ne one kamionske, upadne pola tocka unutra i smara me kako je auto nizak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 4, 2013 Iskustva sa amortizerima su ovde:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43947 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 6, 2013 Kako se prave amortizeri Quote Share this post Link to post Share on other sites
jovan.sutic 0 Posted March 13, 2013 (edited) Cao svima,Prosle sedmice sam kupio Monroe amortizere u Euro Autu i zamenio ih proslog vinekda. Auto je sada dosta stabilniji, nema vise ljujanja u krivinama... Medjutim cini mi se da su dosta tvrdi (ili su oni stari bili previse mekani pa se sada tripujem ). Imam osecaj da na prelasku preko cak i sitnijih rupa dolazi to cupkanja. Mislim da sa starim nije bilo tako.Ali jos jednom da pomenem, sada je auto dosta stabilniji u krivinama i prilikom promene pravca kretanja, jedino sto je sada narusena udobnost. Da li postoji potreba za razradom novih amortizera (ili to vremenom legne)? Da li je potrebno posle montaze ici opet na treskalicu?Ni prodavac u Euro Autu a ni majstor koji mi je montirao amortizere mi nisu nista pominjali... Edited March 13, 2013 by jovan.sutic Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 13, 2013 Čisto sad proveri pa posle 10 000-15 000 km. Da znaš na čemu si.Udobnost i stabilnost ne idu jedno sa drugim. Uvek je na štetu nečeg, fabrike se ubiju da nađu dobar KOMPROMIS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pliver 2 Posted November 4, 2013 (edited) Moze li amortizer lupati, iako je testiranje amortizera pokazalo da su dobri? Edited November 4, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted November 4, 2013 Ako je u medjuvremenu otisao moze:-)Ukoliko je amortizer dobar onda je nesto drugo.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pliver 2 Posted November 4, 2013 100% tacno ili logicki gledano? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted November 4, 2013 Amortizer je dvosmjerni klip napunjen uljem/gasom. On ako je ispravan nema sta na njemu da lupka. Jer ako dobije lufta onda iscuri ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar_Nikolic 0 Posted July 14, 2014 (edited) Pozdrav svima, Želeo bih da proverim stanje amortizera, opruga i silen blokova na svom Stilu 1.9JTD 115KS. NIšta od ovoga nije menjano od 2004. godine tj. od kad je proizveden. Gde mogu najpouzdanije da proverim sve ovo, a da nije dranje od para? Hvala i pozdrav,Aleksandar Edited July 15, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted July 14, 2014 Najbolje bi bilo da nadjes negde gde ima treskalica za proveru amortizera,ili ako sam primecujes da se auto ljulja ili poskakuje,ne drzi dobro u krivini,onda su amorti za zamenu.A sto se tice trapa,to mozes kod bilo koga ko se bavi time.Iako imas potrebe da menjas silene na viljuskama,reparirane su najbolja opcija. 2800 din po komadu,svi su zadovoljni,ko god da je uzimao.Ali javice se vec neko ko ima iskustva sa servisima.Ima i tema o tome. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 14, 2014 Sve to mozes povoljno da proveris u Tigrovom servisu preko puta Arene izmedju one 2 petlje.Treskalica i pregled trapova je 500-600 din. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted April 16, 2015 Evo, ako se u voznji nakon kocenja ljulja kao oni crnacki sa hidraulikom (iz GTA ) onda su za zamenu sigurno Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 699 Posted March 1, 2017 (edited) Juce bio kod drugara.I ono iz sprdnje da proverimo amorte stane na kuku i sidje,auto kako potone vrati se skroz i spusti malo.Ja sumnjam na opruge,sta vi mislite? Edited March 1, 2017 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 699 Posted June 24, 2017 (edited) Da li je kod Lybre moguca kompjuterska provera istrosenosti amortizera? Edited June 27, 2017 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites