Jump to content
FAS Goran
srdjos

Testiranje (provera) amortizera / Objašnjenje rezultata testa amortizera

Recommended Posts

Imaju skalameriju za testiranje amortizera u LAV autu proveri na netu gde su tacno i raspitaj se za cenu pa javni ovde kolko je ako te nebude mrzelo :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubacis unutra dve devojcice,parkiras u neki mrak i onda testirate amorte....rolleyes.gif

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od gledanja nema selameta.Isto tako,relativno je od oka procenjivati stanje amortizera.Samo masina moze da to izrazi u procentima i da se vidi ima li razlike a ne samo koji radi a koji ne.rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odokativna metoda ti je valjda poznata: pritisneš auto na dole. Svom težinom. Auto mora da se vrati gore malkice više od prvobitnog položaja i da se vrati na dole do prvobitnog i da tu stane. Dakle, samo gore-dole. Ako je gore-dole-gore-dole onda su amortizeri za zamenu. Alternativna varijanta koja još bolje otkriva stanje je kad se amortizer ekstra optereti: dakle, neko stane na branik (ili sedne na haubu) pa se ovo isto izvede. (Ako nije tvoj auto, postoji opasnost da izvališ branik)

Naravno, ovo je krajnje pojednostavljena, odokativna metoda koja može da otkrije samo i jedino da li su amortizeri skorz propali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa devojčicom sam već proverio zadnje amorte, svaka im čast kad auto miruje :)

@Mihailovic-u

malo mi se cudno ponasa u voznji, kad je 4-ljudi u autu, zadnji tockovi nekaj zaribaju po plastici

po toj metodi su izgleda za zamenu

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beše nekad na Sentandrejskom puto oko broja 90 servis za amorte Zdravko.

Odokativna metoda radi dosta dobro, (pritiskanje prema dole)

ali prvo moraš da probaš sa ispravnim autom da bolje možeš da uočiš razliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^

Bravo Kole. Poznajes i moj kraj.

@srdjos

Na Klisi, preko puta crkve i sportske hale se nalazi "Servis amortizera Zdravko". Svrati do njega pa proveri, a inace koliko znam radi i prodaju novih amortizera najboljih svetskih proizvodjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam razumeo, u nekim situacijama ti tocak kaci? Ako je tako, to me dosta cudi jer opruga ne bi trebala da dozvoli da tocak dodje do te tacke! Naidji na neku uvalu na putu, predji preko nje. Kada je prodjes auto ne bi trebao da se ljulja nego odmah umiri! Nagazi namerno na neki saht ili bilo kakvu neravninu na putu malo jace, ako ti jednom lupi i to je to onda je OK. Ako se cuje lupa koja se sastoji iz vise sitnijih lupkanja znaci da je amortizer otisao! Kada prelazis preko lezeceg, ako nisu u redu onda bi jednostavno trebao bi da imas neki osecaj neutegnutosti, ako tako mogu da se izrazim! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i ja 'teo da prokomentarišem. Opisani problem "... zadnji tockovi nekad zaribaju po plastici ..." nije problem amortizera, već problem opruge.

Dakle: opruga nosi auto. Amortizer služi da ne dozvoli "beskonačno" ljuljuškanje na oprugama klaj-klaj gore-dole već da svaku oscilaciju brzo umiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima još jedna stvar. Amortizer ne dozvoljava da se opruga sabije u momentu kod udarnih opterećenja.

Kod neispravnih amortizera opruga se često u vožnji sabije do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da je ova tema najprikladnija za moj problem. Naime, povremeno se cuje struganje kao da zadnji tockovi kace nesto pozadi, pri voznji od 20km/h do 60km/h kada idem nizbrdo ili uzbrdo ne cuje se nista. Ostavio sam auto sa jednim tockom na trotoaru podignutim veci je malo ivicnjak. Iz iskustva me zanima sta mislite da je problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čest slučaj u Srbiji, je upravo ova polemika.

Opruga je namenjena amortizaciji udara, a prigušnica (nesrećno u žargonu nazvana amortizer) prigušuje oscilacije.

Sklop opruga+prigušnica je amortizer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim sve iskusne i pametne ljude (ovde ih ima mnogo) da mi objasne sledece:

auto prilicno tvrdo gazi preko rupa i ja laicki zakljucim da su amortizeri tropa i pravac servis. Decko u servisu (mlad, taze zaposlen preko veze!?) ocita sledece: prednjiL-30%, prednjiD-32%, zadnjiL-45%, zadnjiD-45% i kaze citiram: "Vozi care, amortizeri su ti dobri, vidis da grafikon nije usao u crveno, a to sto lupa je normalno za Punta, mali auto, male gume ...". Cackajuci po netu vidim da ljudi menjaju amortizere i na rezultatima preko 60% i tek sad nista ne kapiram. Dajte nesto konkretno, pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riknuli. Odavno su za zamenu.

Možda, ako hoćeš, još negde da uradiš test, čisto da uporediš brojke koje dobiješ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

60% je neka granica... ako je ispod toge trebalo bi ih menjati... e sad, ja nisam razumeo te tvoje vrednosti da li je recimo prednji L -30% (tj. 70%) ili je 30%...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda i taj operater tamo što radi mora nešto da zna i da unese u računar neke podatke o vozilu? Ako ne ume da ti objasni rezultate testa, ko zna kako je uopšte i podesio mašinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...