Jump to content
FAS Goran
edvard81

Fiat Brava 1.4 12v - problem sa paljenjem

Recommended Posts

momci moze li savet za problem sa paljenjem za bravo 1.6 benzin - problem se desava povremeno (poceo je pre 10ak dana) i manifestuje se konstantnim verglanjem...sve lampice se upale,pumpa odradi (proverena je i dovodi gorivo) i nakon toga samo vergla. Skidao sam kleme i proveravao kablove, i nakon toga upali. Znaci sacekam par min posle skidanja klema i radi. Voleo bih da dobijem neke smernice da me ne rade majstori,svega sam se nagledao ...

-svecice pregledane skoro u servisu na vidikovcu i konstatovano da su ok (nisam ih menjao bar 30km da li treba?)

-pumpa za benzin radi

-kablovi deluju ok

-ne primecujem razliku u voznji

-pre ove manifestacije sam vozio 2meseca sa greskom u vezi za katalizatorom

hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo treba utvrditi sta je problem "nagrubo".

Prva stvar je proveriti da li svecice tada bacaju varnicu a druga stvar je videti da li dizne bacaju gorivo.

Verovatno mu nesto fali ako se ne javlja nikako kada vergla.

Kada se to utvrdi onda mozemo nagadjati u sitna crevca. :rolleyes:

Ps:da ti mozda ne ostane da svetli kljuc na instrument tabli ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne,kljuc se javi samo za trenutak posle se sve lampice pogase osim one za proveru motornih funkcija (ona treperi a pre je bila konstantna zbog te greske sa katalizatorom)

sutra idem na ocitavanje greske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi,

veoma sam nov ovde ali problem ne bira ni mesto ni vreme.

Imam Bravo 1.4 1997godiste i pre neki dan (bas pre nego da sam se uputio na kraci put) auto jednostavno nije hteo da upali. Ma ni da zavergla. Sa prijateljem i kablovima spojim se na njegov akumulator od citavih 100A (moj je 45A Varta) medjutim jedino poboljsanje je bilo u tom verglanju...Kupim nov akumulator ali i dalje se sve svelo samo na tom verglanju. Od paljenja ni traga ni glasa. Moram da napomenem da mi u isto vreme prestala da radi centralna brava i povremeno mi se pali alarm 20-ak sekundi (kao da auto detektuje kradju) i zbog svega toga kao da iskljucuje dovod goriva.

Mnogo toga mi ovako kao laiku govori da mi mozda alarm pravi celu zbrku.

Dok se ne vratim kuci sa puta sta mi valja ciniti (osim slepovanja do majstora) .

Unapred zahvalan

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najverovatnije da ti taj alarm pravi zbrku, probaj njega da ugasis tj otkacis pa vidi onda, neki alarmi cak imaju i reset dugme kad zaglupe stisnes i on se resetuje i radi opet ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!Nadam se da mi neko moze pomoci.

imam fiat brava 1.4 12v.od pre nekoliko dana imam jedan problem.naime,automobil kad je hladan upali normalno.posle pola sata voznje kada pokusam odmah da ga upalim ponasa se kao da je akumulator prazan i nece da upali(premostim kablove sa drugog auta i upali).ostavim ga 1-2 sata da se ohladi i upali bez problema.pomislio sam da je akumulator i kupim novi,ali opet ista stuacija,posle voznje nece odmah da upali kao da se isprazni akumulator.vozio sam ga kod majstora koji je ispitao alternator i kaze da je ispravan i da nije do njega.jel imao neko slican problem?sta bi moglo da bude u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto se u voznji jednostavno samo ugasi i nece da upali, ili kada ga ugasim ponekada nege da upali dok se malo ne ohladi. Dijagnostika je pokazala -senzor broja okretaja radilice- (senzor radilice). Kupim nov senzor radilice (FACET marka, made in Italy) i zamenim ga. Pri paljenju pokazivao je znake da ce upaliti ali je prestao i to. Vratim stari senzor radilice i auto upali lepo. Obrisem od ulja novi senzor, montiram ga i auto lepo upali (lepo radi i na benzinu i na plinu) 20-30 sec, i nakon toga pocne da trokira (i na benzinu i na plinu) i ugasi se i nema sanse da se upali. Vratim stari senzor radilice i auto upali lepo.

 

- Da li senzor treba da bude vlazan od ulja ? Senzor se nalazi na zadnjem delu bloka motora ispod anasera (nije ni na zamajcu ni kod remenice zupcatog kaisa)?

- Da li je novi senzor radilice neispravan i zbog toga se auto ugasi kada se senzor navlazi od ulja? Ili je moguce nesto drugo?

- Cudno je da sa starim senzorom radi a sa novim nece?

 

cxcb99105.jpg

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo slika :

senzor_radilice.jpg

demontiran_senzor_radilice.jpg

 

motor_fiat_brava_1_4_12v_59kw.jpg

 

Inace, senzor se veoma jednostavno menja ali je dosta nepristupacno. Od gore moze da se menja tako sto se skine plasticni poklopac od releja iza monopionta da bih se napravilo prostora, kako bih se zavukla cela ruka do ramena. Tada odvrnuti toreks kljucem vijak (pronaci ga napipavanjem) i senzor se samo izvuce. Dzek senzora je takodje nepristupacan. I muski i zenski el.prikljucak bez rastavljanja povuci na dole kako bih se izvukao iz metalnog nosaca i onda rastaviti el.prikljucke. Sva montaza obrnutim redosledom.

Edited by Jovans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam neke nove informacije, posto mi jos uvek niko ne odgovara na pitanja.

 

Senzor treba da se kupa u ulju na ovom tipu motora (postoje suvi i oni koji se kupaju u ulju, zavisno od konstrukcije motora).

Moj novi senzor se ne gasi zbog toga sto se ovlazi od ulja vec kada se zagreje prestane sa funkcijom (skidao sam ga sa auta, sacekao da se malo ohladi i bez brisanja ulja vratio).

Novi senzor radi losije nego stari i motor se uvek ugasi kada dostigne radnu temperaturu. Sa starim senzorom se ne gasi kada dostigne radnu temperaturu, tek ponekad.

Da li je u ovoj situaciji sigurno senzor radilice neispravan, i novi i stari, ili nesto drugo stvara probleme ?

U slucaju da je i novi senzor neispravan sta raditi posto trgovina ne prihvata reklamaciju i smatraju da je ispravan (kazu da je kod mene u startu nesto drugo neispravno i izmerili su ispred mene sa unimerom 900 oma na senzoru, mada sam kazao da ce pokazivati da je ispravan i da je problem kada se zagreje jer tada ne vrsi funkciju).

Edited by Jovans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi simptomi ukazuju da je do senzora.

Malo je cudno da taj novi zeza ali nije nemoguce.

Jesi probao da ga meris omski kada se zagreje i nece da upali,mozda tada pokaze neku razliku...?

Konektor si pretpostavljam proverio da ne gubi na njemu kontakt...

Jesu li senzori identicni po velicini to jest duzini posto je razmak izmedju vrha senzora i magnetnih polova koji prolaze iznad  njega  vrlo bitan za pravilno indukovanje  impulsa?

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam u servis, ugradili su mi istu marku senzora i auto za sada radi. Radio je tamo dosta dugo da se dobro zagreje, a onda smo ga i ugasili na 10 min jer tada podigne temperaturu motora za jos par stepeni i upalio je bez problema. Videcemo tokom vremena kako se ponasa, da li ce stvarati probleme.

Hteo sam da ga merim omski i kada je hladan i kada je zagrejan (kada nece da pali), ali nisam imao unimer. Mada me to najvise i zanimalo, otpor kada je zagrejan.

Sto se tice konektora ne znam kako mislis da ga proveravam, ali juce sam min 8 puta rotirao stari i novi senzor, a prekjuce isto tako (mozda i 10 puta), i uvek se isto ponasa. Novi kada se zagreje (cak se motor ni ne zagreje toliko da ukljuci ventilator hladnjaka) auto se ugasi.

Dimenzije senzora sam detaljno uporedjivao sublerom kao i duzine izmedju nalegajuce povrsine senzora na blok motora i metalnog vrha senzora. Sve je identicno.

Danas sam presao oko 50 km na otvoreno i parkirao auto ispred kuce na 10-15 min. Krenuo u servis da ispitamo da li se radi o senzoru i auto nece da upali. Sipao sam 2 litre hladne vode na senzor (po preporuci servisera posto mi je to savetovao kada smo se dogovarali za vreme dolaska u servis), i auto je upalio kao mina bez cekanja da se ohladi motor.

 

Definitivno je novi senzor neipravan i sada se pojavljuje novi problem. U prodavnici u kojoj je kupljen senzor, ponovo sam bio da ga reklamiram i kazu "ponovo ti ?". Reko "kako ponovo ja ? Senzor je definitivno neipravan i kada je hladan dobro radi, ali kada se zagreje ne vrsi funkciju i auto se ugasi. Mogli ste juce da mi date drugi senzor da probam." A drugi prodavac odgovara i to ispred 5-6 kupaca koji cekaju na red: "mogli smo da ti damo i dva senzora i jos da zaradis". U tom trenutku ostavio sam im senzor na stolu sa porukom "znate ko sam, sta sam i gde radim, evo vam senzor pa ga ispitujte i ako ustanovite da je neispravan javite mi".

 

Ovakvo ponasanje trgovca je nevidjeno. Sta predlazete ?

Edited by Jovans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava 1.2, 16v, 2001godiste, benzin-gas , hladan pali i vergla bez problema. Nakon voznje  i to recimo nekih pola sata, odnosno kada se ugreje, pri ponovnom startovanju slabo vergla i ne moze da upali , kao da je prazan akumulator. Kada se ohladi , nakon 20-ak minuta opet vergla i pali bez problema. Anlaser servisirao-isto, stavio drugi-isto. Akumulator proveravao , kazu da je OK.


 


Napomena: pre ovog problema radio sam mu glavu  i zamenio malu radilicu.


 


Sta je uzrok i koje je resenje?


Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, da ne otvaram novu temu, problem je sličan. Naime.
Bravo 1.4 12v 97, neće da zavergla uopšte, kao mrtav. Kada dam kontakt na prvi zub ključa sve se normalno popali i pogasi na tabli, ali kad treba da zavergla na drugi okret ključa ništa, apsolutno ništa.
Akumulator je ok (svetla i sve što mogu da upalim sija i radi normalno), instalacije takođe, probao preko kablova sa drugog auta isto ništa, na kraju upalio na gurku posle 2 metra bez problema. Posle još jednom na gurku, sledeća 2 puta normalno na ključ.
Ono na šta ja sumnjam je ili bravica ključa, ili na alnaseru onaj el.magnet (ne znam kako se zove taj sklop koji daje napon na alnaser po komandi ključa).
Da li je neko imao sličan ili isti problem? Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni se danas ugasi bravo i nema ni da mrdne kao mrtav aku ali nije, na gurku upalio i tako dotero kuci kad sam stigo kuci servo ulje negde izaslo ne znam kako ali bas dosta je izaslo? i kad smotam do blokade cuje se jak zvuk kao pisti tako nesto? inace auto mi na benzinu ima nemiran rad ne prima gas dok na plinu radi ok? je l senzor radilice i gde se nalazi na 1.6? 1996

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problema sa fiat brava 1.4 12v

Naime, hladan Pali Kao Lud al CIM se ugrije ne moze ni da zavergla kao da je prazan akumulator. Kad stoji u mjestu i kad se ugrije pali.

Auto je 1996. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...