Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Povratak Kubice?

Recommended Posts

Vilijams testira Kubicu za povratak u 2018?

 

166631-kubica.jpg

 

Poljski vozač Robert Kubica obaviće u oktobru testiranja sa ekipom Vilijams, kako bi se utvrdilo da li može ponovo da se takmiči u Formuli 1. 32-godišnji Poljak se nije takmičio u Formuli 1 još od 2011. godine, kada je zadobio teške povrede desne ruke u nesreći na reliju. Kubica je tokom leta testirao bolide Renoa, ali saradnja nije nastavljena. Kako prenosi BBC, u Vilijamsu traže moguću zamenu za Felipea Masu, pa je osim Kubice, takođe u igri i Pol di Resta, koji je rezervni vozač u britanskom timu, i njihovi rezultati će bitu upoređivani. Poljak će obaviti testiranja na Silverstonu, posle trke u Japanu u nedelju, a potpunu procenu Vilijams će doneti posle testiranja na Hungaroringu. Menadžer Roberta Kubice je rekao je da je Poljak spreman i da će tokom testiranja u Vilijamsu to dokazati. Postavlja se pitanje da li je njegova ruka dovoljno jaka za sve napore u vožnji, kao i kakva je njena pokretljivost.  Takođe se pojavila informacija da bi kolega Lensu Strolu u Vilijamsu mogao da bude i Paskal Verlen, trenutno vozač Zaubera. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

koji ce im djavo,ima dosta mladih vozaca zeljnih dokazivanja,bolje da uzmu Di Restu il cak Verlejna,odlican vozac pa ne moze toliko ni da pokaze u slabasnom zauberu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa: Ne znam kako Kubica vozi, ali imaće probleme

 

kubica%201.jpg

 

Vozač Vilijamsa Felipe Masa rekao je da sumnja u kredibilitet kako Roberta Kubice, tako i Pola di Reste, kao moguće njegove zamene u britanskom timu naredne sezone. Vilijams još razmatra opcije za sledeću godinu, a tehnički direktor Padi Lou više puta je naglasio da je Masa i dalje kandidat, uz Kubicu, Di Restu i Paskala Verlajna. Brazilac se na kraju prošle godine oprostio od Formule 1 pošto je Vilijams odlučio da dovede Lensa Strola na njegovo mesto. Međutim, posle povlačenja Nika Rozberga i prelaska Valterija Botasa u Mercedes, britanski tim je pozvao Masu da se vrati. Kubica je dva puta poslednjih nedelja testirao Vilijams, na stazama Silverston i Hungaroring, pošto je tim želeo da proceni da li Poljak može da se vrati u Formulu 1 posle šest godina. Jedan od najpopularnijih vozača u poslednjih deset godina doživeo je težak udes tokom jednog relija u Italiji, posle kojeg su mu pokreti desne ruke limitirani.

 

Masa smatra da Kubica neće moći da izbegne probleme kao posledicu povreda koje je doživeo. ''Nemam ideju kako vozi, moram prvo da kažem'', rekao je Masa u intervjuu za ''GP Gazetu''. ''Da budem iskren, ne mogu da radim ono što on radi, da vozim jednom rukom. Nemoguće je verovati da neće imati probleme na pojedinim trkama u bolidu kakav vozimo, pošto je vožnja teža fizički. Poštujem šta radi, to je fantastično. Ali, nemoguće je misliti da neće imati neke probleme''. Brazilski vozač je takođe istakao da Di Resta ne bi bio dobar izbor za tim, pošto ga Škot nije ubedio svojom vožnjom u Šampionatu nemačkih turing automobila (DTM). Di Resta je zauzeo 15, osmo, peto i 11. mesto u četiri sezone otkako je izgubio mesto u Fors Indiji na kraju 2013. godine. ''Ne verujem da je pravi vozač za tim, da razvija bolid i dođe do rezultata. Uz to, ne smatram da radi dobar posao tamo gde vozi sada. Nisam ovde da bih se žalio, ali to je moje mišljenje'', istakao je Masa. Masa je takođe istakao da ne može više ništa da uradi da bi uticao na odluku tima, koji će zadržati Strola za narednu sezonu. ''Uveren sam da ljudi znaju šta je najbolje za tim. Ponekad se u Formuli 1 ne računa samo vaš talenat, već neke druge stvari, ali takva je, nažalost, situacija u nekim timovima'', naglasio je Masa, koji je dodao i da je spreman u slučaju da se ispostavi da je ovo njegova poslednja sezona. ''Da, spreman sam. Nisam uopšte frustriran. Kao što sam rekao ranije, uradio sam mnogo više nego što sam očekivao. Ako mora da dođe kraj, vreme je. Ako se ne završi, možda to znači da me još nešto čeka. Opušten sam, razmišljam o svom poslu, o svom bolidu. Prošlo je vreme za frustraciju što se tiče moje karijere''. U dosadašnjem delu sezone, Masa je najbolji rezultat ostvario u Bahreinu, kada je bio šesti. Sa druge strane, Strol je stigao do podijuma na svojoj osmoj trci, u Bakuu, kada je bio treći.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: Ne vozim jednom rukom

 

kubica

 

Kako prenosi Sport klub, poljski automobilista Robert Kubica rekao je posle završenog prvog dana testiranja za Vilijams u Abu Dabiju da je u boljoj formi nego kada je poslednji put vozio u Formuli 1 2010. godine. Kubičina karijera u tom šampionatu je naglo prekinuta kada je početkom 2011. godine doživeo teške povrede u udesu tokom relija, posle čega su mu pokreti desne ruke limitirani. Nekadašnji vozač Zaubera i Renoa se pre nekoliko meseci prvi put od nesreće našao za volanom nekog bolida, a francuski tim mu je potom dao priliku da vozi i njegov ovogodišnji model. Međutim, Reno je potom odlučio da angažuje Karlosa Sainsa juniora, ali je potom Vilijams pokazao interesovanje za njega i dao mu je priliku tokom testiranja Pirelijevih pneumatika u Abu Dabiju.

 

Kubica je prvog dana na stazi ''Jas Marina'' kompletirao 100 krugova i na kraju je imao deveto vreme, sa tri i po sekunde zaostatka u odnosu na Kimija Raikonena u bolidu Ferarija. ''Neko priča da vozim jednom rukom, ali verujte mi da ne vozim. Mislim da je nemoguće voziti bolid Formule 1 jednom rukom. Imam neka ograničenja, pošto se moje telo naviklo na određene kompenzacije, što nije pogrešno. Svi smo mi ljudska bića i naši mozgovi su navikli da pomažu našem telu da prevaziđe poteškoće. To je normalno u svakodnevnom životu, tako da mislim da je sve pod kontrolom'', istakao je Kubica. Da bi se postarao da bude u dovoljno dobroj formi da bi mogao da se izbori sa modernim bolidom Formule 1, Kubica je sebe podvrgao intenzivnom režimu treninga. ''U poslednjih šest meseci sam fizički odradio sjajan posao. Nije bilo lako, nisam samo ležao u krevet. Verovatno sam fizički u najboljoj formi, mnogo boljoj nego kada sam se trkao 2010. godine. Motivacija je tu, a moje telo reaguje na dobar način. Naravno, počinjem skoro od nule jer se Formula 1 toliko promenila u poslednjih sedam godina. Ali, iskustvo koje sam prikupio mi je pomoglo da neke stvari naučim mnogo brže nego što je slučaj bio u prošlosti'', naglasio je Kubica. Pored Kubice, u konkurenciji za mesto timskog kolege Lensa Strola su i Sergej Sirotkin, Danil Kvjat i Pol di Resta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel: Zašto Kubica baš sada želi da se vrati?

 

sp525072017.jpg

 

Četvorostruki svetski šampion Sebastijan Fetel veruje da bi potencijalni povratak Roberta Kubice u Formulu 1 bio veliki udarac za mlade vozače koji pokušavaju da napreduju kroz kategorije i dođu do jednog od malog broja slobodnih mesta. Kubica je u februaru 2011. godine doživeo težak udes tokom jednog relija u Italiji, koji mu je naglo prekinuo karijeru. Poljski automobilista je ove godine u nekoliko navrata testirao bolide Renoa i Vilijamsa, a britanski tim mu je trenutno najizglednija opcija za povratak. Uprkos tome što su mu posle nesreće pokreti ruke limitirani, Kubica naglašava da mu to nije nikakva prepreka u savremenom bolidu Formuli 1. Fetel je istakao da mu nije jasno zašto je Kubici, koji je u četvrtak napunio 33 godine, toliko vremena bilo potrebno da pokuša da se vrati. Iakovozač Ferarija naglašava da bi njegov povratak bio lepa priča, ipak kaže da se on desiti nauštrb mladih vozača, kao što je Sergej Sirotkin, koji je takođe u konkurenciji za mesto timskog kolege Lensa Strola u Vilijamsu.

''Mislim da je to što mu se desilo izuzetno tragično, u to vreme su ga svi smatrali budućim šampionom. Međutim, ne razumem zašto baš sada želi da se vrati? Zašto to nije učinio ranije? Sigurno bi to bila lepa priča za njega, ali sa druge stane, bila bi prava šteta zbog mlađih vozača kojima bi oteo mesto'', rekao je Fetel za švajcarski ''Blik''. Ukoliko Kubica obezbedi mesto u Vilijamsu, to bi značilo da će sledeće sezone biti samo jedan debitant u Formuli 1, pošto je Zauber potvrdio Šarla Leklera u okviru dogovora sa Alfa Romeom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Williams ozbiljno razmatra Kubicinu ponudu od 7 miliona dolara

 

f1-italian-gp-2017-robert-kubica-6012776.jpg

 

Poljski vozač je sa svojim menadžerom predao i zvaničnu ponudu britanskom timu. Kako prenose britanski mediji Robert Kubica se navodno vratio u igru za trkačko mesto u Williamsu. Pre samo nekoliko nedelja, Sergey Sirotkin izbio je u prvi plan, što je razočaralo sve fanove ovog Poljaka. Ipak, Robert Kubica je zajedno sa svojim menadžerom Nicom Rosbergom dostavio ponudu Williamsu vrednu 7 miliona dolara kako bi se pojavio na prvih sedam trka u sezoni. Ukoliko Poljak ne zadovolji sve afinitete tima, Sirotkin bi došao kao zamena. Zbog toga Williams ozbiljno razmatra ponudu, a zbog toga je odluka o upražnjenom trkačkom mestu odložena tek za januar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Briatoreu žao što Kubica neće uspeti da se vrati u Formulu 1

 

Flavio+Briatore+hJFpQYE3JPkm.jpg

 

Bivši šef Reanulta izjavio je da Poljak više nema šansi za preostalo upražnjeno mesto u Williamsu. Svi izvori koji blisko prate Roberta Kubicu izjavili su da njihov miljenik trenutno nema šanse da se nađe u Formuli 1 u narednoj sezoni i tako ostvari senzacionalan povratak u najbrži cirkus. Sa druge strane dolaze informacije da je Sergey Sirotkin već potpisao saradnju sa Williamsom i tako stavio tačku na ovu situaciju. ''Veoma mi je žao što Kubica nije uspeo da ubedi Williams'', kazao je Flavio Briatore. ''Pričao sam sa Nicom Rosbergom nekoliko puta i znam da su uradili sve što su mogli, ali je Rus imao ogroman budžet. Priča se da je oko 20 miliona dok je Kubicin iznosio negde između 7 i 10 miliona.'' Italijan takođe veruje da bi povratak Poljaka u šampionat imao veliki uticaj na sve fanove: ''Veoma mi je žao zbog njih. Da se Robert vratio u F1 to bi takođe bio veliki uspeh za sport. Čudno je što i to što novi vlasnici nisu pomogli Kubici u njegovoj situaciji.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica test vozač Vilijamsa?

 

kubica 2017.jpg

 

Robert Kubica nije uspeo da nađe mesto u ''glavnom rosteru'' F1 šampionata, ali bi ipak mogao da dobije posao u njemu. Kako prenosi popularni sajt Crash, kao i francuski L'Ekip, poljski vozač ima dobru šansu da bude test vozač Vilijamsa 2018. Vilijams se još nije oglašavao povodom ovog pitanja, ali gotovo sigurno je da će njihov tim za sledeću sezonu činiti Lens Strol i Sergej Sirotkin. Kubica se poslednji put u F1 takmičio 2010 u Renou posle čega je doživeo tešku nesreću vozeći reli. Krajem prošle godine, vozio je mnoge testove, zabeležio solidna vremena, ali ne dovoljno dobra da se vrati među najbolje timove.

Testiranja za novu sezonu počinju 26. februara u Barseloni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilijams ozvaničio Kubicu kao test vozača

 

175270-kubica.jpg

 

Posle sedmogodišnje pauze usled teške povrede na reliju poljski automobilista Robert Kubica vratiće se u Formulu 1, ali kao test vozač u Vilijamsu. Britanska ekipa opredelila se za Sergeja Sirotkina da bude kolega Lensu Strolu, dok će Poljak raditi na razvoju bolida. Iako su postojala nagađanja da bi Kubica mogao da zauzme mesto pored Strola, upražnjeno odlaskom u penziju Felipea Mase, rukovodstvo Vilijamsa ipak se opredelilo za Rusa. ''Moj krajnji cilj je da ponovo vozim trku Formule 1, a ovo je važan korak u tom pravcu'' - rekao je Kubica. Na ovu odluku sigurno su uticale posledice teške povrede desne ruke, koje se i dan danas osećaju. Poljak, koji je ostvario jednu pobedu u 76 trka Formule 1 vozio je testiranja na kraju protekle sezone, ali je izgubio bitku sa Sirotkinom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: Posle nesreće sam 70 odsto levoruk

 

kubica001.jpg

 

Poljski automobilista Robert Kubicom rekao je da je od povratka u bolid Formule 1 primoran da znatno više koristi levu ruku nego što je slučaj bio ranije. Kubica je u nesreći tokom jednog relija u februaru 2011. godine zadobio teške povrede desne ruke, koje su ostavile trajne posledice na njegovu mobilnost. Uprkos tome, prošle godine je dobio šansu da se nađe za volanom aktuelnog bolida Formule 1, a Vilijams ga je imenovao za test vozača. Poljak je ove godine imao pet dana testiranja, a uz to je dva puta vozio slobodne treninge i uspešno se adaptirao zahvaljujući novoj tehnici.

 

''Pre nekoliko godina, kada sam počeo da testiram u simulatorima, pitao sam doktora da li je moguće da razvijem bolji osećaj i preciznost u levoj ruci. Prošle godine iz Renoa su mi tražili da odem na testiranja i moji rezultati su pokazali da su preciznost, brzina i sila moje leve ruke barem 35 odsto bolji od najboljih koje su do tada videli. Nekako se moje telo adaptiralo na realnost. Ako koristite obe ruke i zdravi ste, nije vam potrebno da budete toliko precizni jednom rukom. Na primer, kada vozim, 70 odsto sam levoruk, a 30 odsto desnoruk. Ako bih pokušao da to bude 50/50 kao nekada, to ne bi funkcionisalo'', rekao je Kubica za ''Autosport''. Nekadašnji vozač BMW Zaubera i Renoa istakao je da je njegov stil vožnje sada prirodniji jer se redovno takmičio u reliju, a i takmičio se na stazi pre povratka u Formuli 1. ''Sve je došlo prirodno jer je to način na koji moram da vozim. Ne mogu da pokušavam da radim stvari kao ranije, pošto zbog mojih ograničenja to nije moguće. To se ne odnosi samo na vožnju, već i na život. Kada god bih nešto pokušao da radim kao ranije bivao bih razočaran, ali sam tada shvatio da postoji drugi način'', naglasio je Poljak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica se vraća - postigao dogovor sa Vilijamsom

 

Robert-Kubica.jpg

 

Poljski automobilista Robert Kubica naredne sezone će voziti za Vilijams u Formuli 1, prenosi ''motorsport.com''. Očekuje se da će potvrda doći za nekoliko dana, pred Veliku nagradu Abu Dabija, poslednju trku sezone. Kubica će se na taj način vratiti u Formulu 1 osam godina pošto je zbog povreda njegova karijera iznenada bila prekinuta. Poljak je doživeo teške povrede desne ruke zbog kojih su mu pokreti i dalje limitirani, ali mu to nije smetalo da se vrati u bolid. Prvi put od nesreće, Kubici je Renault pružio priliku da testira, a to je učinio prošle godine tokom leta. Zbog dobrih rezultata kasnije je bio u konkurenciji za mesto u Vilijamsu ove sezone, ali je ono otišlo u ruke Sergeja Sirotkina. Poljak je morao da se zadovolji ulogom test vozača, a u Vilijamsu poslednjih nedelja nisu krili da ga razmatraju kao opciju za narednu sezone.

 

Početkom ovog meseca pojavile su se informacije da je Kubica prvi pik britanskog tima, koji mu je potom dao i zvaničnu ponudu. To se desilo pošto su u Vilijamsu svi bili zadovoljni njegovim radom iza scene, tokom testiranja, ali i dva učešća na slobodnim treninzima ove sezone. Vilijams je već potvrdio Džordža Rasela kao jednog od svojih vozača, a očekuje se da će isto učiniti sa Kubicom u četvrtak u Abu Dabiju. Kubica je u Formuli 1 debitovao na Velikoj nagradi Mađarske 2006. godine i od tada je zabeležio 76 startova kao vozač BMW Zaubera i Renoa. Najveći uspeh mu je trijumf u Kanadi 2008. godine, a još 11 puta se našao na podijumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: Savršeno je vreme za povratak

 

kubica 2018.jpg

 

Vozač Vilijamsa Robert Kubica izjavio je da se ne plaši izazova kakvo čini njegov povratak u Formulu 1, kao i da svi počinju od nule. Kubica je dobio priliku u britanskom timu, uz debitanta Džordža Rasela, a u Formulu 1 se vraća osam godina pošto mu je karijera u tom šampionatu prekinuta posle teškog udesa na jednom reliju u Italiji. Bolidi za narednu sezonu će u sklopu aerodinamičkih pravila, između ostalog, imati drugačija krila i kočione kanale, što bi trebalo da pomogne u praćenju rivala, pa tako i preticanju.

 

''Imam veliko iskustvo u Formuli 1, tako da znam šta je potrebno da bi se bilo među najboljima i ne plašim se. Znam da je potrebno mnogo rada i posvećenosti, spreman sam za to. Sa tehničke strane, kao i vozačke, čekaju nas zimska testiranja, tako da će do dolaska u Australiju to biti dovoljno. Drugačija je stvar kada testirate na kraju sezone, u poređenju sa vozačima koji poznaju bolide i pneumatike. Naredne godine svi počinjemo od nule, ne pribojavam se jer nisam bio tu osam godina. Radujem se, znam šta je moj posao, a ako ga odradim kako treba svi će biti srećni'', istakao je Kubica, a prenosi Motorsport.com.

 

Poljski automobilista je bio blizu toga da obezbedi mesto u Vilijamsu za ovogodišnji šampionat, ali se britanski tim odlučio za Sergeja Sirotkina, uz Lensa Strola. Kubica je morao da se zadovolji ulogom test vozača. ''Što više iskustva imate, veće vam je samopouzdanje i spremni ste. Delimično sam bio spreman u januaru 2018. godine, ali mi je ova sezona dala vreme da naučim još nešto. Istina je da su testiranja od velike pomoći, ali ne možete na njima sve da naučite. Moraću to da otkrijem početkom godine. Sve se svodi na otkrivanje, ne učenje, pošto će svi vozači morati da se bave novim bolidima, pneumaticima, sistemima. Zbog toga smatram da je ovo savršen trenutak za povratak i zbog toga sam se odlučio da se vratim. Osećam se spremnim, ali moram da budem realan, a svi znamo da neće biti lako. Za mene je bio veliki izazov da se probijem do Formule 1, sada me čeka još veći, da bih se sa sportske strane postarao da odradim ono što se od mene traži. Ne plašim se, spreman sam i uzbuđen'', naglasio je Kubica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misterija neotvorenog Kubičinog pobedničkog šampanjca

 

193230-Robert-Kubica.jpg

 

Iz tima Alfa Romea otkrili su pravu priču o urbanoj legendi o kojoj se pričalo od trijumfa Roberta Kubice na Velikoj nagradi Kanade 2008. godine. Poljak je na stazi ''Žil Vilnev'' slavio kao vozač BMW Zaubera, što mu je jedina pobeda u karijeri. Zauber sve svoje uspehe obeležava tako što u fabrici u Hinvilu ima izložene boce šampanjca sa svakog podijuma do kojeg je došao, a do sada ih je bilo 27. Među njima se izdvaja baš Kubičina iz Montreala, pošto na njoj i dalje stoji čep. Zbog toga je stvorena urbana legenda, koja se priča novim članovima tima prvog dana na poslu, da je boca ostala neotvorena jer je Kubica od uzbuđenja zaboravio da otvori šampanjac. Međutim, pojašnjenje je došlo pred ovonedeljnu trku u Kanadi, a priča je znatno komplikovanija nego što se misli.

 

''To je sjajna priča o Zauberu, jedna od onih koje pokazuju ljudsku stranu Formule 1. To je priča o koju novi zaposleni čuju prvog dana u fabrici. Ali, takođe i nije tačna'', stoji u saopštenju Alfa Romea pred sedmu trku sezone. Istina je takva da je boca šampanjca dovela do sukoba između kompanije BMW i Zaubera oko toga kome bi trebalo da pripadne, pošto ju je Kubica zapravo otvorio na podijumu i poprskao svog timskog kolegu Nika Hajdfelda i Dejvida Kultarda iz Red Bula, pre nego što ju je predao svom timu. ''I Zauber i BMW su želeli da sačuvaju uspomenu na najslađi šampion koji smo ikada okusili. Molili smo i kumili, ali bez uspeha jer je nemački giganst pobedio u 'Borbi za bocu'. Original je ponosno izložen u njihovom muzeju u Minhenu'', dodaje se u saopštenju. Pošto je BMW dobio originalnu bocu, Zauber je od Formule 1 tražio da se napravi replika koja bi mogla da bude izložena u fabrici, gde ima posebno mesto.

Kubičina pobeda u Montrealu je bila jedina koju je BMW Zauber ostvario tokom trajanja tog partnerstva, koje je završeno krajem 2009. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi i BMW zainteresovani da dovedu Roberta Kubicu u DTM?

 

196237-kubica dtm.jpg

 

Čelnici sportskih odeljenja Audija i BMW-a potvrdili su da su u kontaktu sa F1 pilotom Vilijamsa Robertom Kubicom i da je bilo razgovora o prelasku poljskog automobiliste u DTM. Šef Audi motorsporta Diter Gas potvrdio je da je sa Robertovim menadžmentom razmatrao tu temu.

 

Kubica u Formuli 1 prolazi kroz supertešku sezonu koja ne čini čast njegovom imenu i prethodno stečenoj reputaciji. U Vilijamsu i pored svega tvrde da on nije van igre za sedište i u 2020. Sam trkač iz Krakova priznao je da za dolazeću sezonu traži i alternativne angažmane van Formule 1. Poljak je DTM mašineriju iz prve ruke upoznao u januaru 2013. godine, kada je testirao Mercedesov automobil. Proizvođač iz Štutgarta bio je toliko impresioniran da je kasnije tvrdio kako ga ima u vidu za takmičarski DTM kokpit, od čega naposletku nije bilo ništa. Kako saznaje Motorsport.com, Audi je neformalne razgovore sa Kubicinim menadžmentom imao uoči prošlog vikenda održane DTM runde na Nirburgringu.

 

''Kubica je svakako zanimljiv vozač, generalno zanimljiv za ceo DTM'', komentarisao je Gas, a potom zbirno pohvalio pilote koje Audi već ima pod ugovorom i priznao da bi mu bilo teško da otpiše bilo kog iz aktuelnog seksteta. ''Pomalo je rano da previše govorimo o detaljima situacija naših aktuelnih fabričkih vozača. Ali, ako se osvrnem unazad, rekao bih da je jedan od glavnih faktora u našem osvajanju proizvođačke DTM titule 2020. bio taj što smo imali vrlo moćnu i uravnoteženu postavu. Svaki od naših vozača bio je u stanju da se popne na podijum, ili da osvoji ozbiljne poene. Na kraju krajeva, ne bi bilo lako da nastavimo bez jednog od njih. Ja lično nisam razgovarao sa Kubicom, ali jesam pričao sa njegovim menadžmentom. Počinje da se primećuje da raste interesovanje za DTM, čak i u kategorijama koje bi trebalo da budu iznad njega. Mislim da je to samo po sebi vrlo dobar znak.''

 

Gas je istakao da je njegova postava bila u prednosti nad BMW-om jer je zadržala sve pilote iz 2018. godine (Rene Rast, Niko Miler, Džemi Grin, Loik Dival, Robin Frajns, Majk Rokenfeler), dok su se Bavarci za 2019. oprostili od Augusta Farfusa i doveli debitanta Šeldona van der Lindea. On je ocenio i performanse vozača klijentske Audi postave, belgijskog tima WRT, u kojem mu je posebno za oko zapao Džonatan Aberdin, koji je ubeležio više top 5 plasmana u kvalifikacijama i trkama i koga vidi kao kandidata za fabričko DTM sedište 2020. godine. ''Pjetro Fitipaldi je dobar, ali se Džonatan malo više ističe'', dodao je Gas. ''Na neki način bih hteo da uzmem i njega! Moramo da vidimo da li ćemo za to imati mesta ili ne.''

 

Što se tiče BMW-a, Kubica ss njim ima snažne i dugotrajne veze. Poljak je proveo četiri godine kao pilot BMW Sauber F1 tima, sa kojim je osvojio Veliku nagradu Kanade 2008. Šef BMW motorsporta Jens Markvart nije želeo da precizira jesu li Robertovi menadžeri pokušali da stupe u kontakt sa odeljenjem koje on predvodi: ''Ljudi vole Kubicu, on svakako ima zajedničku prošlost sa BMW-om. Mi smo tokom godina uvek bili u kontaktu sa njim. Međutim, ja mislim da je to normalna provera opcija koja se odvija iz godine u godinu. Nije tu pitanje uvek: Da li bi hteo da se dogodine trkaš za nas?''

 

R-Motorsport Aston Martin jedina je DTM operacija koja nije imala kontakt sa Kubicom. Šef ekipe dr Florijan Kamelger rekao je da nije razgovarao ni sa poljskim vozačem, ni sa njegovim menadžmentom i da nije bio svestan da na toj strani postoji bilo kakvo potencijalno interesovanje za DTM.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: DTM bi mogao da bude moje odredište 2020., u kontaktu sam sa timovima

 

rsz_600px-robert_kubica_-_2019.jpg

 

Robert Kubica je potvrdio da ga zanima prelazak u DTM 2020. godine, ali tvrdi da bi bila greška tu stvar smatrati rešenom i definitivnom, jer konačna odluka još nije doneta. Poljski F1 pilot je na Velikoj nagradi Singapura objavio da će napustiti Vilijams F1 tim na kraju ove godine, po završetku izuzetno neuspešne povratničke kampanje u najprestižnijoj kategoriji jednoseda.

 

Spekulacije o nemačkoj premium turing seriji kao disciplini u kojoj bi pilot iz Krakova možda mogao da nastavi karijeru dobile su na zamahu kada je šef Audi motorsporta Diter Gas pustio u opticaj informaciju da je sa Kubicinim menadžmentom razgovarao o potencijalnom angažmanu. Kubica tim pričama ne pridaje preveliki značaj, čak pominje da i nema menadžera i da sa prvim čovekom Audi sporta godinama nije bio u kontaktu, ali ne poriče da mu DTM jeste na radaru. ''Sa Diterom Gasom sam poslednji put razgovarao pre verovatno tri ili četiri godine'', kazao je Robert. ''Istina je da bi DTM mogao da bude moje odredište, ali videćemo.''

 

Kubica je DTM auto vozio u januaru 2013. godine kada je testirao za Mercedes i čak imao i otvorena vrata ka takmičarskom kokpitu u postavi proizvođača iz Štutgarta. Ukoliko DTM nije postao stvarnost tada, moguće je da će to biti u bliskoj budućnosti. ''Ako mislim da bi to moglo da mi bude odredište, to znači i da ne razmišljam o stvarima koje me ne privlače'', dodao je Kubica. ''U prošlosti sam imao nekoliko ponuda da pređem u DTM, pogotovu pre četiri ili pet godina, ali sam u to doba imao drugačije zamisli. Međutim, sada neću o tome mnogo da razmišljam, jer će, ako budem govorio samo o DTM-u novinari napisati da ću biti tamo. Međutim, to jeste jedno od mojih mogućih odredišta. Nije ispravno reći da ću se tamo trkati, ali jeste ispravno kazati da sam u kontaktu sa DTM timovima, mada ne direktnom.''

 

Poljak namerava da pre okončanja aktuelne F1 sezone zaokruži svoj plan za 2020. godinu. On trenutno ima ponudu ekipe Haas F1 da dogodine bude njen test i pilot u simulatoru, ali ga takav angažman ''iza kulisa'' ne zanima mnogo. ''Mislim da su male šanse za to'', objasnio je Kubica. ''Posle sveg truda da se vratim trkanju na visokom nivou, ne vidim sebe zatvorenog u mračnoj sobi na sto dana kako virtuelno vozim jedno te isto, osim u slučaju da je simulator odmah pored moje kuće. Ja to ne isključujem, ali bih samo kazao da su šanse vrlo male.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: Tražim veliki izazov za 2020. godinu - najverovatnije DTM

 

196237-kubica dtm.jpg

 

Robert Kubica prelomio je čime želi da se bavi u dolazećoj sezoni: po svemu sudeći on će kombinovati, ili želi da kombinuje DTM trkačku kampanju sa F1 rolom rezervnog, test ili vozača u simulatoru. Potvrda ovih planova ''uslediće uskoro'', ali na nju još mora da se sačeka jer Poljak u sklapanju programa za 2020. mora da poštuje i prohteve svojih sponzora, prenosi Serbiaring. Kubica se ove godine vratio u Formulu 1 i njegova sezona u Vilijamsu nije prošla slavno. Robertova avantura u najprestižnijoj kategoriji jednoseda dovedena je do logičnog završetka kada je Vilijams objavio da će njegov kokpit iduće sezone preuzeti Kanađanin Nikola Latifi. Moguće F1 test ili angažmane u simulatoru Kubica pokušava da pronađe u timovima Haas (koji mu je takvu ulogu i ponudio). ili Racing Point.

 

Uoči svog poslednjeg starta za Vilijams F1, Poljak je u Abu Dabiju otkrio šta su mu želje za nastavak karijere, ali je istakao da izbor ne zavisi samo od njega.

''Mislim da sam ja u jednom trenutku doneo svoju odluku. Ne želim da se sada previše upuštam u detalje. Stvari su malo komplikovanije i moramo da se postaramo da to funkcioniše iz različitih perspektiva i sa različitih tačaka. Kada jednom sve to bude uređeno, nadam se da će uslediti direktna procedura, a trebalo bi da bude uređeno prilično skoro. Još sam u septembru mislio da će to biti skoro, ali evo nas skoro u decembru. Međutim, u priličnoj meri sam optimista, iako ne zavisi sve od mene. Sve je malo komplikovanije jer bih ja voleo da kombinujem različite programe, a to zahteva nešto više rada i nešto više kompromisa. Međutim, mislim da su sastojci tu, sada ih samo treba izmešati kako valja. Nadam se da će sve ispasti dobro'', rekao je Kubica, čiji lični sponzor želi da ostane prisutan u Formuli 1.

 

Eventualni Robertov F1 program svakako ne bi bio trkački, a takmičarski segment svojih ambicija on bi najradije zadovoljio vozeći DTM. Kubica je prvi put otvorio karte u tom smislu, mada samo delimično: ''Definitivno tražim veliki izazov, a DTM - gde je najveća verovatnoća da ću se trkati - je verovatno najteži šampionat u Evropi, ako se izuzme Formula 1. Hajde da to formulišem ovako: biću srećan ako budem uspeo da se trkam tamo, time bih bio zadovoljan. A ako to uspemo da iskombinujemo sa još ponečim, svi će biti zadovoljni. Otvoren sam za to rešenje.''

 

Međutim, gde bi Kubica mogao da završi ako DTM zaista bude sledeći korak u njegovoj karijeri? Kako se pretpostavlja, velika je verovatnoća da će Audi zadržati nepromenjen sekstet fabričkih vozača. Ukoliko bi Robert vozio RS 5 DTM, to bi značilo da sedište može da stekne samo u privatnoj, klijentskoj ekipi WRT. Alternativa je BMW. Prema rečima direktora BMW Motorsporta Jensa Markvarta, Bavarci još analiziraju postojeću strukturu svoje DTM ekipe i njenu vozačku postavu i razmatraju potencijalne privatne interesente za ulazak u šampionat 2020, u prvom redu nemački Motopark.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica na testu u Heresu vozi BMW

 

166631-kubica dtm.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, bivši vozač Formule 1 Robert Kubica će sesti u automobil BMW na testu početnika DTM šampionata koji će se održati u Heresu. Kubica više neće voziti u Formuli 1, a u ekipi Vilijamsa ga je već zamenio Nikolas Latifi. Robert međutim ne planira da se povuče iz trkanja, moguće je da će sarađivati sa nekom od ekipa u Formuli 1, a probaće da se nametne nekome u DTM šampionatu. On je još ranije imao načelne dogovore sa Audijem da bude deo DTM šampionata 2020. godine, ali će ipak najpre sesti u BMW.

 

''Zahvalan sam BMW zbog prilike da testiram u Heresu. Već jedva čekam da se upoznam sa ovim automobilom sa turbo motorom i mogu da zamislim budućnost u DTM. Jedva čekam novi izazov i DTM može da bude baš taj izazov. Ova serija je najviši nivo i nivo vožnje je ekstremno visok. Prvo moram da sačekam i da vidim kakav će biti test'', rekao je Kubica koji je inače vozio bolid Formule 1 kog je pokretao baš motor BMW između 2006. i 2011. godine. Inače BMW je u 2019. godini izgubio sve tri titule od Audija i pokušava da napravi potpuno novi vozački tim za 2020. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica: Ne isključujem povratak u Formulu 1

 

193230-Robert-Kubica.jpg

 

Poljski automobilista Robert Kubica rekao je da bi mogao da se vrati u Formulu 1 u budućnosti, ali prihvata da nema kontrolu oko toga da li će ponovo dobiti šansu. Kubica je ove godine vozio za Vilijams, osvojio je jedini bod za britanski tim, ali je još pre kraja sezone objavio da će ga napustiti. Naredne godine će ga zameniti Kanađanin Nikolas Latifi, koji stiže iz Formule 1. Povratak u šampionat za Poljaka je stigao osam godina pošto je doživeo teške povrede u nesreći tokom jednog relija, zbog čega su mu od tada limitirani pokreti desne ruke.

 

Za Kubicu su sada opcije Haas i Racing Point koji ga žele za rad u simulatoru, a velika je mogućnost da će preći u Šampionat nemačkih turing automobila, pošto je već testirao BMW. Iako kaže da postoji mogućnost da je Velika nagrada Abu Dabija bila njegova poslednja trka u Formuli 1, Poljak kaže da postoji nada da će ostati prisutan. ''U životu se nikad ne zna. Naravno, ako u budućnosti ne budem u padoku, veoma je mala šansa da ću voziti u Formuli 1 ponovo. Ali, ako ostanem u padoku, sve može da se desi. Stojim na zemlji, realnost je takva da je veća šansa da mi je to bila poslednja trka, nego da ću se trkati ponovo'', istakao je Kubica. Kubica je istakao i da ga je ono što je iskusio pošto su ga mnogi videli kao buduću veliku zvezdu Formule 1, a potom mu se svet srušio posle udesa, naučilo da shvati da ima mali uticaj na svoju karijeru. ''Nemam nikakvu kontrolu, možda postoji šansa, možda ne. Mislim da sam u poslednjih deset godina naučio veliku lekciju. Čak i kada izgleda da je sve pod kontrolom u vašem životu - u prošlosti sam imao ugovor na tri godine, ali sam završio u bolnici sa povredama polovine tela i umalo sam izgubio život. Nadam se da će ovoga puta biti drugačije'', rekao je Kubica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica posle BMW DTM testa: ''Pozitivno me iznenadila povoznost automobila''

 

kubica dtm bmw.jpg

 

Robert Kubica bio je jedan od učesnika decembarskog DTM testa mladih vozača na autodromu Heres de la Frontera u južnoj Španiji, prenosi Serbiaring. Taj događaj je već tradicija u međusezoni nemačke premium turing serije, ali na njemu, iako ime govori drugačije, ne učestvuju samo zaista mladi vozači već svi koje proizvođači žele da isprobaju, nagrade, ili mogu korisno da posluže u sticanju novih saznanja i razvoju automobila. Tako je, osim Kubici, BMW M motorsport ove godine poverio kokpit svoja dva M4 DTM i fabričkom GT trkaču kuće Niku Jeloliju, te dvojici aktivnih DTM pilota, Marku Vitmanu i Filipu Engu. Trodnevne probe vožene od 11. do 13. decembra iskorišćene su za proveru različitih tehničkih koncepata namenjenih idućoj sezoni. Jedan automobil bio je namenjen Kubici i Jeloliju, a drugi Vitmanu i Engu, čije su dužnosti bile posvećene razvoju i pripremama za 2020. Tokom sva tri dana bilo je suvo, povremeno i sunčano, pa je takvo vreme omogućilo BMW-u da prođe kroz opsežan program, koji je, izraženo u brojevima, podrazumevao preko 700 krugova, odnosno više od 3.200 izvezenih kilometara.

 

Utisci poljskog vozača sa Heresa privlače najveću pažnju jer se očekuje da bi on dogodine mogao da postane celosezonski DTM pilot. Kubica je test ocenio kao veoma produktivan i dodao:

''Prvi put sam bio u DTM automobilu nove generacije. Imao sam mnogo šta da naučim i da otkrijem jer je, naravno, to bilo drugačije od onoga na šta sam u proteklim godinama navikao. Nekoliko stvari me je pozitivno iznenadilo kod DTM automobila. Već u prvim krugovima u automobilu bilo mi je ugodno, a to vozač uvek traži kada testira i otkriva nove automobile. Ako se osećate ugodno i samouvereno, vozite brže krugove i život vam je lakši. Povoznost automobila me je definitivno pozitivno iznenadila. Naravno, ima nekih razlika u odnosu na Formulu 1 koje odmah osećate, poput težine automobila. I, iako DTM automobili stvaraju veliki aeropotisak, to je ipak manje nego kod Formule 1. Svejedno, mislim da je to stvarno prijatan auto za vožnju i veoma napredan i sa tehničkog aspekta. Uživao sam u testu i u radu sa timom, mislim da smo uspešno prošli kroz mnoge stvari i, da prilično sam zadovoljan.''

 

Jeloli je ranije već bio za volanom BMW DTM automobila, ali je prošle nedelje prvi put vozio model sa turbo motorom. Britancu se iskustvo dopalo i detaljnije je otkrio svoje utiske:

''Na prošlogodišnjem testu vozio sam M4 DTM iz 2018. godine i u poređenju sa njim promena je prilično velika. Najviše se primećuje u obrtnom momentu i u tome kako funkcioniše kočenje. Mnogo sam morao da naučim, ali sam u testu zaista uživao. Iako je tokom jutra bilo magle, osećam da smo prilično brzo uspeli da izvučemo mnogo o automobilu, a ja sam mnogo naučio o vožnji dužih tura u njemu. O gumama morate da se brinete na potpuno drugačiji način nego prošle godine, i to sam vrlo rano spoznao. Obavili smo puno posla i prešli smo veliku kilometražu, hvala BMW-u na toj prilici.''

 

Kao aktivni DTM pilot, Vitman je po okončanju sezone učestvovao u Trci snova na Fudžiju, a na Heresu je imao zadatke direktno usmerene na poboljšanja automobila za takmičarsku 2020.

''Od finala na Hokenhajmu ja se zapravo svakog meseca vraćam u kokpit BMW-a M4 DTM. Test je bio dobar i produktivan, obavili smo mnogo planiranog posla i stekli nova saznanja koja sada moramo da pokušamo da primenimo u 2020. godini. Znamo da nam predstoji još rada kako bismo bili dobro pripremljeni za novu sezonu i zato je zimski test od velikog značaja'', ispričao je Bavarac.

 

Njegov austrijski kolega Eng pohvalio je stabilno vreme u Španiji, faktor koji je timu omogućio da korisno iskoristi probne dane:

''Testovi poput ovog uvek su intenzivni i imaju opsežne programe. U pripremama za sezonu 2020. uspeli smo da krenemo pravim putem u mnogim aspektima, zato sam pozitivno raspoložen.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica u Alfa Romeu

 

Robert-Kubica.jpg

 

Iskusni poljski vozač Formule 1 Robert Kubica potpisao je ugovor sa ekipom Alfa Romea kao rezervni vozač. Tridesetpetogodišnji vozač koji je 2011. godine preživeo tešku saobraćajnu nesreću biće angažovan kao zamena za Kimija Raikonena i Antonija Đovinacija. Poljska naftna kompanija PKN Orien promovisana je kao sponzor Alfa Romea i u sklopu te objave rečeno je da će za ovaj tim voziti i Robert Kubica.

 

Podsetimo, Alfa Romeo je nekadašnji tim Saubera za koji je Kubica vozio 2006. godine i u najbržem svetskom karavanu napravio svoj debi. ''Ovaj tim ima posebno mesto u mom srcu i drago mi je što vidim neka stara lica koja su bila tu pre 14 godina. Vreme i okolnosti su sada drugačije, što je normalno, ali vas uveravam da sam još uvek gladan za uspehom i odlučan da pomognem ekipi što više mogu kako bi Alfa Romeo mogao da napreduje svakim novim danom'', poručio je Robert Kubica.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert Kubica ove godine vozi BMW M4 DTM

 

166631-kubica dtm.jpg

 

Konačno je sve potvrđeno: najpoznatiji poljski trkač Robert Kubica ove godine će voziti DTM u klijentskom BMW-u M4 DTM, a trkačku operaciju će izvoditi francuski tim ART gran pri, prenosi Serbiaring.

 

''DTM me već dugo privlači, a decembarski test na Heresu naveo me je da poželim još'', izjavio je 35-godišnji pilot iz Krakova. ''Radujem se početku ovog novog poglavlja u mojoj sportskoj karijeri. Verujem da je DTM jedna od najjačih i najboljih serija na svetu. Na testu mi je u BMW-u M4 DTM odmah bilo kao kod kuće. ART gran pri je već godinama veliko ime na međunarodnoj trkačkoj sceni, siguran sam da zajedno u DTM-u možemo da postignemo mnogo. Svakako, moramo da steknemo iskustvo u poređenju sa etabliranim DTM timovima, ali ćemo se potruditi da sve vreme postajemo bolji. Jedva čekam da počnem da se trkam.''

Ekipa ART gran pri osnovana je 2005, sedište joj je u mestu Vilnev-la-Gijar u Francuskoj, a najpoznatija je po uspesima u formula serijama poput GP2/F2 i GP3/F3. S njom su titule u jednosedima između ostalih osvajali Niko Rozberg, Luis Hamilton, Esteban Okon, Šarl Lekler, Niko Hilkenberg, Štofel Vandorn, Roman Grožan i Žil Bjanki. ART GP je već učestvovao u DTM karavanu, takmičeći se 2015. i 2016. sa parom Mercedesa, čiji su piloti bili Gari Pafet, Lukas Auer, Esteban Okon i Feliks Rozenkvist. U svojoj prvoj DTM avanturi, ekipa je ubeležila pet izlazaka na podijum. Francuzi postaju drugi klijentski DTM tim u epohi tehničkih pravila Klase 1, prvi koji sarađuje sa BMW-om. Audi od prošle godine ima svoju klijentsku postavu, belgijski WRT.

 

Šef BMW motorsporta Jens Markvart istakao je da je Kubicin angažman sjajna vest za nemačku premium turing seriju i dodao: ''Drago nam je što je ART GP naš privatni klijentski tim. Oduvek nam je cilj bio da DTM startnu rešetku učinimo većom i privlačnijom sa privatnim M4 DTM automobilima. Imali smo nekoliko opcija i proteklih meseci smo vodili mnogo razgovora s potencijalnim ekipama. Uzevši u obzir sve aspekte, opredelili smo se za paket koji je ponudio ART. Posle decembarskog testa u Španiji Robert nije skrivao da može da zamisli svoju DTM budućnost i sjajno je što mu ART GP daje priliku da se takmiči u 2020. Robert je na testu pokazao da je vrlo dobar u DTM automobilu i veliki je plus za seriju. I njemu i timu držimo palčeve i nadamo se da će im sezona biti uspešna.''

 

Direktor ART GP tima Sebastijan Filip komentarisao je: ''Nema potrebe predstavljati ni BMW, ni Kubicu, ni DTM, njihova imena govore za sebe. Ovaj projekat nam je bitan i u njega smo uložili mnogo energije preko zime. Ponosni smo što ga izvodimo zajedno sa slavnim proizvođačem kakav je BMW, koji je osvojio nekoliko titula u najzahtevnijem turing šampionatu. Cilj nam je i da ispratimo Kubicu, koji će započeti novu stranicu u već neverovatno bogatoj sportskoj karijeri. Naše poslednje DTM učešće bilo je u sezonama 2015/16, pa ćemo morati ponovo da naučimo unutrašnje mehanizme ovog šampionata visokog nivoa. Naši ciljevi će na početku sezone biti skromni, ali uz odlučnost koju ekipa poseduje, nadam se da ćemo napredovati do faze kada ćemo se boriti sa najboljima.''

 

Kombinacija Kubica-ART-BMW podiže ukupan broj takmičara u DTM sezoni 2020. na petnaest, a samih BMW automobila na sedam. Francuskom timu i poljskom trkaču predstoji zajednički DTM test u Monci od 16. do 18. marta.

Prva runda šampionata 2020. biće vožena na Zolderu od 24. do 26. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubica se kaje i posle 12 godina: Ne mogu da prežalim F1 titulu iz 2008.

 

196237-kubica dtm.jpg

 

Robert Kubica i dalje žali zbog propuštene prilike da se u završnici sezone 2008. bori i možda izbori za titulu svetskog šampiona Formule 1. Poljak je tada bio pilot BMW Saubera, prvi put je vođstvo u generalnom plasmanu preuzeo posle svoje prve i jedine pobede, zabeležene na Velikoj nagradi Kanade. Na polusezoni je za liderom šampionata zaostajao svega 2 boda, ali je onda BMW budalasto odlučio da više ne razvija aktuelni automobil, već da se posveti onom za 2009. opremljenom famoznim sistemom za povraćaj kinetičke energije. Treba li podsećati da je BMW tako promašio punu loptu jer šampion 2009. nije bila formula koja je posedovala KERS, već ona sa ''višespratnim'' difuzorom?

 

Odustanak od razvoja F1.08 formule rezultirao je pogubnim posledicama. Kubica se u drugoj polusezoni 2008. tri puta popeo na podijum, performanse automobila su opadale u odnosu na Meklaren i Ferari, koji su i dalje unapređivali svoje formule. BMW Sauber te godine nije imao najbolji auto, ali su konkurenti za titulu Luis Hamilton i Felipe Masa velikodušno rasipali bodove i izgledalo je kao da taj šampionat niko ne želi da osvoji. Da je bolid bio na visini zadatka Kubica je lako mogao da bude u igri do sezonskog finala. Umesto da se bori za naslov on je završio kao četvrti u generalnom, 23 boda iza konačnog prvaka Hamiltona. A BMW se 2009. izglupirao sa KERS-om, pa je krajem te godine napustio Formulu 1.

 

Kubica o svemu i danas misli isto što i ranije: da je zaustavljanje razvoja F1.08 automobila bila teška greška.

''Moje gledište je potpuno isto kao pre dvanaest godina. U sve sam bio uključen i našao sam se u situaciji u kojoj sam nažalost osećao da bi to mogla biti naša jedina šansa da se borimo za titulu'', rekao je Poljak za GP Racing. ''Činjenica je - mi nismo imali najbrži auto. Normalno je da najbrži auto osvoji šampionat, ali to nije uvek slučaj. Iz kojeg god razloga - tuđih grešaka, zato što smo radili bolje na početku sezone - mi smo i bez najbržeg automobila i dalje vodili u šampionatu. Morate da iskoristite svoje šanse jer nikad ne znate kada će vam se u životu ukazati druga šansa. Posle deset godina sreo sam se sa nekim od mehaničara koji su onda bili sa mnom - i oni imaju potpuno isto gledište. I žao im je, jer na kraju nismo dobili drugu šansu.''

 

Kubica je i matematički otpao iz igre za naslov tri trke pre kraja na Velikoj nagradi Japana. Ni drugo mesto osvojeno na ''Fudži spidveju'' nije bilo dovoljno da njegove ambicije održi u životu. ''Takvo je trkanje bilo – niko nije dominirao. Ferrari i Meklaren su na nekim stazama bili moćniji od ostalih, ali su imali tehničkih problema i grešili su. Tako sam ja dospeo do vođstva u šampionatu i dugo sam ostao u borbi, iako bez najbržeg automobila. Sećam se kvalifikacija na Fudžiju. Ja sam bio šesti, timski kolega Nik Hajdfeld šesnaesti. Po performansama nismo bili nigde. Ali, ja sam vodio u prvom krugu, a trku sam završio drugi. Siguran sam da bih tu trku osvojio samo da smo se trkali koristeći delove koje smo testirali tri meseca ranije. I dalje se kajem zbog toga, ali osećam i da sam imao sreće da se nađem u toj poziciji. Jer, mnogo je talentovanih vozača koji tu priliku nikad nisu dobili.''

 

Kubica će ove godine voziti BMW M4 DTM za klijentski tim ART GP.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...