Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Bilo je dozvoljeno 100km/h na mnogih putevima gde je sad 80 tu oko SU... 80ih godina proslog veka... Moj cale uvek prica kako su vozili 140km/h i kako su se drvoredi stapali u jedno pored puta :D Ja se najvise secam 2 stvari iz svog detinjstva vezano za aute :D To je dedinog Poloneza gde sam ja uvek gledao jel nas i dalje prati prikolica ( :D ) i caletovog keca i cinjenice da se uvek trkao sa svojim prijateljima za prvi maj do sume :D Normalno bili smo prvi hahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bilo manje poginulih, povređenih i uopšte nezgoda nekada nego mrtva usta ne govore, pogotovu kada nema inter neta tvitera i instagrama.

 

20190424151010-broj-poginulih.png

Edited by Mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

'90. godine maltene 2000 poginulih :crazy: , pretpostavljam da je podatak za celu tadasnju SR Srbiju (u okviru SFRJ).

Ono sto je meni interesantno na grafikonu - broj mrtvih je umanjen skoro 4 puta, ali broj povredjenih maltene da ostaje vrlo slican... Jeste i broj vozila dosta veci nego 2-3 decenije, jeste da su neuporedivo snaznija, ali je i to dokaz koliko su bezbednija. Zato ne treba da nam bude tesko da ispostujemo bar osnovno, kako bi svi bezbedonosni sistemi funkcionisali ispravno (pojasevi, sedista za decu, itd...).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

baš tako, smatram veoma opasnim taj stav, ek, kako smo mi nekad bez nečega a sad nas ubeđuju da mora... itd.  Ne kažem da svet nije uplovio u konzumerizam, ali neke stvari treba poštovati i po cenu toga. A grafik direktno pokazuje uticaj tehnologije na život. Da, podaci su za (S)R Srbiju.

 

https://www.abs.gov.rs/sr/analize-i-istrazivanja/statistika-i-analize/trendovi

 

evo detaljnije koga zanima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas udes ispred Vlade Srbije,poginuo vozač,dete povređeno.

Verovatno je prošao kroz crveno.

Ne znam uzrast deteta,ali nema sedišta a udarac je frontalni,u prednji auta,dakle,dete je letelo po autu i verovatno tako povređeno

http://rs.n1info.com/Vesti/a611084/Sudar-ispred-Vlade-Srbije-ima-poginulih.htmlbg-live-5-0700-180620.07_56_34_24.Still003.thumb.jpg.f3b885774156344152d5adadf2cfb093.jpg

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

IMG_20200618_075238.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošao sam pored jutros. Bmw je sa desne strane potpuno smrvljen, sa ove na fotkama još dobro izgleda. Prošao je kroz crveno i udario u kombi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odlično, neka fura dok mu ne ode ispod ramena. Predlog zavisi od toga hoćeš li da i dalje bude vezan pojasevima od sedišta, ili pojasom auta (što je manje bezbedno i može, kao što rekoh, od minimum 4 godine). 
Ako hoćeš neko koje do 25 kg ima sopstvene pojaseve imaš Joie Bold, Brevi Tazio i Diono Radian 5. To je to kod nas, ima i Axkid Minikid koji je prošao super na švedskom plus testu, ali može samo unazad (to je jedini test na kom se meri istezanje vrata u sudaru, pa nijedno sedište u smeru vožnje ne može da prođe).
Da li da uzmem Joie Bold ili neko Maxi Cosi za od 3,5 do 12god?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, samo_da_pitam said:
On 1/14/2020 at 8:19 PM, Tulivoje said:
Odlično, neka fura dok mu ne ode ispod ramena. Predlog zavisi od toga hoćeš li da i dalje bude vezan pojasevima od sedišta, ili pojasom auta (što je manje bezbedno i može, kao što rekoh, od minimum 4 godine). 
Ako hoćeš neko koje do 25 kg ima sopstvene pojaseve imaš Joie Bold, Brevi Tazio i Diono Radian 5. To je to kod nas, ima i Axkid Minikid koji je prošao super na švedskom plus testu, ali može samo unazad (to je jedini test na kom se meri istezanje vrata u sudaru, pa nijedno sedište u smeru vožnje ne može da prođe).

Da li da uzmem Joie Bold ili neko Maxi Cosi za od 3,5 do 12god?

Imaš li top tether i isofix?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, samo_da_pitam said:

Imam oba

Hajde uđi kod nas u grupu da vidiš šta ima od sedišta sa sopstvenim pojasevima do 25 kg kod nas, tamo smo pravile spisak, da ne prepisujem. Uglavnom, svakako ti treba neko sa sopstvenim pojasevima do 25 kg, jer su bezbednosne preporuke za buster sa naslonom i vezivanjem pojasom auta 15 kg i pune 4 godine, ali je svakako bolje da se što duže vezuje pojasom u pet tačaka. Bold je ok za to, od Maxi Cosi ima samo Beryl. Kad uđeš u grupu, odeš na obaveštenja i tu su korisni linkovi, pa ima spisak tih sedišta. Ako nemaš fb, viči da prepišem i ovde. 

https://www.facebook.com/groups/1333949660140378/?ref=share

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom, evo i za članove koji nemaju FB. Ovo su sedišra koja do 25 kg imaju sopstvene pojaseve, jer se na regularnim sedištima pojasevi skidaju sa 18 kg, a pre pune 4 godine dete ne sme da se veže pojasom auta. Ova postoje na našem tržištu:

Axkid Minikid 2.0 - samo u suprotnom smeru se montira.

Diono Radian 5 - može u oba smera.

Ostala su samo u smeru vožnje:

Joie Bold

Brevi Tazio

Chicco Seat Up

Chicco Sirio

Britax Romer Advansafix 2 (samo 2, ostala ne). Sva ova sedišta traže top tether.

Ima još i Maxi Cosi Beryl, ona se montira pojasom i potpornom nogom, tako da je to jedina varijanta za one koji nemaju top tether. 

2 minutes ago, samo_da_pitam said:

Poslao sam join request.

Pustila sam dva muškarca, ne znam koji si od njih, da te tagujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najsigurnije dečije sedište na svetu

 

sediste bebe01.jpg

 

Prema tvrdnjama poznatog dizajnera automobila, legendarnog Franka Stephensona, bezbednosni zahtevi pa time i karakteristike dečijih sedišta nisu se menjala još od 2000. godine. Možda se ne čini kao da je to bilo davno, ali od tada je prošlo punih 20 godina. Kao posledicu toga imamo situaciju da se i najskuplja dečija sedišta koja danas imamo na tržištu baziraju na sada već zastarelim standardima i tehnologiji. Tehnologija je naravno otišla kilometrima daleko u odnosu na ono što smo imali 2000. godine kao njen vrhunac. Brojni roditelji su u zabludi misleći da aktuelni modeli sedišta nude danas veću sigurnost nego što su to radili početkom ovog veka.

 

sediste bebe02.jpg

 

Frank Stephenson je ime koje u autoindustriji spada u najveću elitu. To je čovek koji je radio za BMW, Fiat i McLaren gde je ujedno bio i glavni dizajner. Sada je osnovao kompaniju ''Frank Stephenson Design'', a najnoviji poslovni partner mu je neimenovana kompanija koja radi za izraelsku vojsku. Cilj im ipak nije unaprediti dizajn nekog izraelskog borbenog sistema...

 

sediste bebe03.jpg

 

Dugogodišnje znanje i iskustvo koje izraelska vojska ima kada je u pitanju zaštita ljudi i ljudskih života u vozilima je neprocenjivo. Oni su još davno shvatili da im je najdragocjeniji resurs kojim raspolažu upravo ljudski život, zato ulažu više od bilo koga drugog u sigurnost svoje vojne opreme. Sada ta tehnologija prelazi i u civilne svrhe u saradnji sa Frankom Stephensonom. On je inače zaslužan za dizajn savremenog Mini Coopera i Fiata 500, kao i prve generacije BMW-a X5, a radio je i na dizajnu Maseratija GranSport i Ferrarija F430. Ono čemu se trenutno posvetio u potpunosti je ''BabyArk'' - dečije sedište kakvo još niste imali prilike videti.

 

Sedište ima okvir od karbona prekriven prozirnom ljuskom od polikarbonata, a ono što joj daje posebnu čvrstoću i otpornost je opruga (spirala) namenjena da ''prima udarce''. Takvu sličnu možemo videti i u izraelskim tenkovima, a ovde služi da zaštiti dete u sedištu. Pored toga je opremljena i raznim senzorima koji odrasloj osobi koja je smestila dete u sedište mogu javiti je li dete zaspalo, ili je možda ostalo samo u automobilu u sedištu. ''BabyArk'' je navodno već u fazi intenzivnog testiranja u Siemensovom testnom centru gde, po do sada poznatim rezultatima, ''briše patos'' sa konkurencijom. Cena BabyArk sedišta će takođe biti odraz njene superiornosti, što ipak moramo razumeti s obzirom da se radi o tehnološki i sigurnosno najnaprednijem dečijem sedištu do sada.

 

 

preuzeto sa - vozim.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje super, montira se isofixom i potpornom nogom, što bi značilo da može u automobile koji imaju isofix i nemaju podne pretince. 

Inače, kad pomenuše onaj senzor koji obaveštava roditelje o svemu, Cybex je naprabio chest clip (onu kopču preko grudi koju Ameri imaju regularno na sedištima) sa kojekakvim senzorima, zove se SensorSafe. 

https://cybex-online.com/en-en/sensorsafe

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon par godina koriščenja Maxi Cosi Tobi, reših da promenim brand i uzeo Joie Bold. Očekivao sam isto ili bolje sedište a dobio gore. Dakle po svim mogućim kriterijumima mi se Maxi Cosi Tobi više sviđa, lakše je za vezivanje i manje vremena se utroši prilikom vezivanja deteta. Daću ovom Joie Boldu još malo vremena za privikavanje, ali po svemu sudeći završiće na oglasima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, samo_da_pitam said:

Nakon par godina koriščenja Maxi Cosi Tobi, reših da promenim brand i uzeo Joie Bold. Očekivao sam isto ili bolje sedište a dobio gore. Dakle po svim mogućim kriterijumima mi se Maxi Cosi Tobi više sviđa, lakše je za vezivanje i manje vremena se utroši prilikom vezivanja deteta. Daću ovom Joie Boldu još malo vremena za privikavanje, ali po svemu sudeći završiće na oglasima.

 

Daj mu vremena, jer ima pojaseve do 25 kg, što je odlično. Moja drugarica ga je kupila i probala sam ga, meni se baš sviđa. Što se vezivanja tiče, mora komplikovanije jer treba da drži u pojasevima dete do 25 kg, a Tobi samo do 18. 

Isofix drži do 33 kg dete plus sedište, zato mora i top tether i pojas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sledeće garantovano opet kupujem Maxi Cosi.

Joie Bold nema: oprugu/sajlu kojom drži zaštite preko ramena u podignutom položaju kada dete nije u sedištu pa ne moram da izvodim gimnastiku da bih ih izvukao ispod deteta; drastično lošija kopča u odnosu na Maxi Cosi. Sunđer oko kopče nije fiksiran nigde, pa ga je klinac odmah zavitlao. Pojasevi preko ramena tanki... Zatezač kopče za top tether na lošem mesu i u dva automobila mi udara u "policu". Sedište je, zbog pojasa koji se provlači pozadi "deblje" pa dete više odstoji od sedišta i time je bliže prednje sedištu tj. ima manje prostora, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, samo_da_pitam said:

Ja sledeće garantovano opet kupujem Maxi Cosi.

Joie Bold nema: oprugu/sajlu kojom drži zaštite preko ramena u podignutom položaju kada dete nije u sedištu pa ne moram da izvodim gimnastiku da bih ih izvukao ispod deteta; drastično lošija kopča u odnosu na Maxi Cosi. Sunđer oko kopče nije fiksiran nigde, pa ga je klinac odmah zavitlao. Pojasevi preko ramena tanki... Zatezač kopče za top tether na lošem mesu i u dva automobila mi udara u "policu". Sedište je, zbog pojasa koji se provlači pozadi "deblje" pa dete više odstoji od sedišta i time je bliže prednje sedištu tj. ima manje prostora, etc.

Jedina opcija sa pojasevima do 25 kg je Maxi Cosi Beryl, ako baš voliš MC. Jesi li povadio umetke, čudno mi je da dete stoji dalje od sedišta, to ne bi smelo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam slepo privržen ni jednom brandu ali Maxi Cosi ima rešenja koja u svakodnevnom korišćenju sedišta olakšavaju upotrebu i skraćuju vreme.

Ne sedi dete van sedišta nego je ceo naslon Joie Bold deblji pa zauzima više prostora, tako da je dete udaljenije od zadnjeg naslona sedišta auta nego u Maxi Cosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, samo_da_pitam said:

Nisam slepo privržen ni jednom brandu ali Maxi Cosi ima rešenja koja u svakodnevnom korišćenju sedišta olakšavaju upotrebu i skraćuju vreme.

Ne sedi dete van sedišta nego je ceo naslon Joie Bold deblji pa zauzima više prostora, tako da je dete udaljenije od zadnjeg naslona sedišta auta nego u Maxi Cosi.

Računaj da je to i veće sedište, MC ti je bio samo do 18 kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par dana smo za starijeg klinca uzeli Recaro Monza Nova is, njegovo ćemo prebaciti mlađem, međutim, Recaro ima problem, kočnica isofix šina ne radi posao kako treba, nakon podešavanja dužine šina, kad se zakoče na malo jači cim prezupče te se šina na toj strani izvuče. Reklamirao sam, isprobali par komada istog sedišta, sva se isto ponašaju.
Čisto ako neko planira to sedište, da zna na šta da obrati pažnju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...