Jump to content
FAS Goran
aleksaaa

Grande Punto 1.2 / 1.4 16v - trza u vožnji

Recommended Posts

Cudno je sto nista ne prijavljuje ako ima nepravilnosti.

Kada naglo dodas gas a auto sekundu "razmislja" pa tek onda ubrza to bi mogla biti lamba sonda, ali ako ti on stuca onda nije to. Ukoliko si siguran da je gorivo OK odvezi ga negde da ti izmere pritisak goriva. Moze biti do pumpe ili nekog ventila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice goriva, napunio sam pun na MOL-u i na NIS-u isto se desava, ugradio sam mu plin a li opet isto sa secanjem...u ponedeljak cu da mu zamenim sve 4 bobine pa cu videti ali ne znam ako nije to sta moze da bude...(nema kablove)?

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam sve 4 bobine i opet isto, ali mi se ucinilo da ima nekakve veze sa polozajem papucice gasa, jer otprilike da uvek na istom polozaju secne, pa cu probati i to, ako neko ima neki predlog...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto ti kazu, dobra dijagnostika i pracenje parametra u voznji i mora da pokaze gde je problem. Vecina majstora samo pogleda memoriju gresaka i toliko. I nemenjajnista vise napamet, skupa je to igracka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema parametrima u voznji koliko sam uspeo da primetim, tu je problem negde oko usisavanja vazduha ili je leptir usisa ili onaj map senzor, moracu jos malo da se pozabavim time...

Edited by burn2812

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi dajte predlog u koji servis da odvezem auto, a da nisu neki vacarosi, i da nisu ni bas neke derikoze?

Sve moguce zivce sam pogubio oko njega a svi redom samo nagadjaju sta moze da bude....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari evo i ja da podelim svoje iskustvo sa trzanjem motora pri pustanju pedale gasa.

Mesec dana od kada sam kupio auto idem po raznim servisima da mi rese problem cimanja auta kada se gas pust odnosno cak i kad naglo sklonim nogu sa pedale gasa jer po mom iskustvu kada se skloni noga sa gasa auto treba samo da nastavi lagano a ne da cima auto kao da ce motor da izleti.

 

Otisao sam u ninic u mirjevu na dijagnostiku i kao greska pojavila se da je pedala kvacila kao zatvorena,lik mi je obrisao gresku i konstatovao da je na pedali kvacila polomljen zubac koji pritiska prekidac kvacila.Obrisao gresku,seo sam u auto i uzivam u voznji a ne pizdim i ludim kao ranije.Svo ostali su mi pricali da je to ok da auto trzne kada se skloni noga sa pedale jer nisu znali to da rese. i naravno da krenem sa bacanjem para na svecice kablove i bobinu,kao svi sumnjaju na bobinu koja je 12000 dinara,pa i ja sam sve to mogu da zamenim ako idemo metodom eliminacije.

 

Pre nego sto krenete da radite bilo sta provo kod nekog ko ima vrhunsku dijagnostiku pa tek onada kod majstora.

Nisam zamenio pedalu ali cu uskoro,zvao sam ove iz sapca i kosta deset evra i 1500 dinara zamena kod majstora.

 

pozdrav drugari i hvala na savetima koje sam ovde nasao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam razumeo,problem je pri pustanju pedale gasa,a uzrok je neispravna pedala kvacila?

 

I o kakvom se prekidacu kvacila radi?Znam da je posle pedale kvacila cilindar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam razumeo,problem je pri pustanju pedale gasa,a uzrok je neispravna pedala kvacila?

 

I o kakvom se prekidacu kvacila radi?Znam da je posle pedale kvacila cilindar...

Ne,problem je bio u pedali kvacila na kojoj je navodno polomljen zubac koji pritiska prekidac kvacila koji se nalazi iza plastike na pedali kvacila (pogledaj dole na pedali pa ces videti),kompjuter je to registrovao i na dijagnostici pisalo pedala kvacila zatvorena,majstor sinisa je tu gresku obrisao i sad je sve ok,vozim i uzivam u voznji a bio sam ludio zbog tog nenormalnog cimanja.Da li je taj zubac stvarno polomljen ili majstorova prica da i uzme pare ne znam ali od kada je gresku obrisao sad je sve ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam isti ili slican problem sa 1.2 grande punto,benz., i resen je tako sto je majstor zamenio glavni(centralni) nosac motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam isti ili slican problem sa 1.2 grande punto,benz., i resen je tako sto je majstor zamenio glavni(centralni) nosac motora.

ovde ije bio nosac motora u pitanju,jer lik od koga sam kupio auto zamenio je sve nosace,nego glupa elektronika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Imao sam isti ili slican problem sa 1.2 grande punto,benz., i resen je tako sto je majstor zamenio glavni(centralni) nosac motora.

ovde ije bio nosac motora u pitanju,jer lik od koga sam kupio auto zamenio je sve nosace,nego glupa elektronika.

 

problem resen brisanjem greske na dijagnostici posto je pokazao da je pedala kvacila zatvorena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo drugari,u aprilu sam ugradio polovni ac stag 200 sa valetekovim crnim diznama (taj polovni je bio na alfi 159) i radio je normalno do pre mesec dana kada je poceo da se gasi ujutru kad prebaci na plin,zatim ponovo ga upalim i nastavi normalno.A sada se desava da kad prebaci na plin da malo zatrese ali brate nece da vuce trokira,pa ga prebacim na benzin pa posle par minuta ponovo na plin malo ga isturiram i ona kao proradi normalno.I tako non stop nekad zeza nekad normalno radi.

Da napomenem da sam zamenio svecice i stavio denso od 210 dinara posto sam skinuo njegove ngk od 1000 dinara,Isto trokirs i na ngk i na denso.Ngk su presle oko 5000 km.

Bio sam kod majstora i proveravao kablove i bobinu i sve radi ok.

Na benzinu radi kao sat dok na plinu trese motor

Zna li neko sta moze da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima ! Molim za pomoc, ludim.

U pitanju je grande punto, model iz 2011. godine 1.2 motor 8v, benzin-gas. Otkako je kupljen, maja 2019. sa 210.000km, imam problem sa oscilacijama na leru i povremenim gasenjem motora usled oscilacija. Takodje, problem koji se javlja jeste tzv "knedla" pri naglom dodavanju gasa iz lera. Kada je auto na gas-u, problem je izrazeniji, ali ga ima i na benzinu, manje, ali problem postoji. Takodje, neravnomerno prima gas. Krenem u prvoj, pipnem gas, on cimne kao iz katapulta, pa prazan hod na papucici gasa, pa tek onda normalizuje.

 

Sta sam radio... Najpre dijagnostika, nema gresaka. Zatim kod majstora za plinske uredjaje, dijagnostika, sve ok. Problem i dalje postoji. Krenem da resavam sam citajuci raznorazne forume. Zamenjene najpre svecice, desava se isto. Ociscena, pa promenjena i kalibrisana klapna gasa, opet isto. Promenjen map senzor, potpuno isto simptomi. I slucajno, jednog dana, izvucem vakum crevo koje ide od usisne grane do isparivaca, auto je u trenutku "prodisao".

 

Zatim, takodje kroz forume, uradim sledece. Izbusim leptir klapne gasa burgijom od 2mm, jos jednu rupu na usisinoj grani pored postojece za vakum crevo, navijem sisicu i kuturno ubacim jos jedno vakum crevo pored postojeceg kome odusak napravim na navijenoj sisici na kucistu filtera za vazduh. Auto propevao. Medjutim, problemi krecu sa hladnijim vremenom. Pocinje da se pali greska na instrument tabli "chek engine". Kad se to desi, u vecini slucajeva auto izgubi gas i moram da ugasim pa upalim motor da bih nastavio sa voznjom. Lampica i dalje gori ali auto se ponasa normalno. Do sledece prilike. Od muke sam kupio i dijagnostiku. Javlja mi greske p0105 u p0106. Obrisem ih, ali se posle izvesnog vremena greska ponovo javi. Naglasavam da mi se grska nije palila tokom leta, preko 4000km. Dakle definitivno sa hladnijim vremenom pocinju problemi. Vratio sam staru, nerazbusenu klapnu gasa, auto ne pali gresku, ali stari problemi sa knedlom i neravnomernim primanjem gasa kao i oscilacije u leru su se vratile. 

 

Ja zaista ne znam sta mi je ciniti, jer problem postoji, ali niko ne ume da ga resi. Prema dijagnostici u pitanju je map senzor. Menjan, nije. Nisam napomenuo i to da, kad sam vratio na staro, postoji i problem sa radom u rasponu od 1100 do 2000 obrtaja. Ne radi kako treba auto. Osecam blago trokiranje na konstantnom gasu. Ono sta nisam rekao je to da pri trenutnom ocitavanju na dijagnostici varira vakum u usisnoj grani na leru, usled cega se i javljaju oscilacije.

 

Molim vas pomagajte pre nego što radi čekić. Hvala unapred svima!

 

 

Edited by neshaoct
spojeno & formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markiks

 

To je problem sigurno vezan sa smesom. Treba do plinadzije da odes da vidi podesenu smesu za gas kakva je.

Dodatno, videti u kom su stanju filteri za plin i valja li ih menjati (mozes i sam neke).

 

Svakako evo cela tema pa prelistaj, ima brdo pitanja i odgovora a problem slican tvom ces sigurno i naci.

 

PS, koristi pretragu foruma, mnogo korisna stvar

 

Link:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/44237-fiat-punto-12-8v16v-problem-pri-davanju-gasatrokiranjeseckanje/

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markiks

 

Evo, i ovaj Rumun je imao isti problem, samo zimi takođe:

https://www.fiatforum.com/stilo/272396-map-sensor-problem-p0105.html

Quote

 - P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
 - P0106 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem

 

P0105 means the output from the MAP sensor didnt make sense with the position of the throttle valve - ie more or less air pressure should have been experienced for that amount of throttle and the rpm of the engine. So there may be nothing wrong with the MAP sensor. I would get the ECU to relearn the MAP outputs and see if the P0105 returns.

 

Disconnect the MAP, turn key to MAR or start the engine. Fault code P0105 will come up. Turn key off. Clear the fault code. Now you are telling the car to "Forget that old MAP, check out the new MAP sensor". So turn the key just to MAR and wait around 15secs, it's now reading the atmospheric pressure from the MAP. Turn off the key. Wait 10secs. Now it's storing the data. Then start the engine and let it tickover without touching the gas or using aircon until the engine temp is up to normal. The ECU is getting the manifold pressure data from the MAP for tickover. Now just drive normally

Uglavnom, osim ove procedure za učenje novog MAP-a, pominju i kako treba proveriti komplet instalaciju od MAP-a do ECU-a, sve konektore, obratiti pažnju da li je konektor na samom MAP-u uboden kako treba (jer može da bude i naopako), jedan lik je rešio problem zamenom termostata (mada kažu da je tada verovatno slučajno ustvari zakačio neki od konektora i faktički priključio kako treba)...

 

Pogledaj takođe, sada nakon spajanja, i sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...