Jump to content
FAS Goran
sasa_vu

"Parking servis" nema pravo da kažnjava vozače

Recommended Posts

Tu je zakon o planiranju i izgradnji problematičan. Sve modernije zgrade imaju i (nešto) od parkinga i svoje podzemne garaže sa nedovoljnim brojem mesta. Mišljenja sam da trebaju zonirati stambene četvrti....muka mi je "manjih skladišta" sa voznim parkovima istih ispred zgrada, ne može čovek da gata da li će imati neko parking mesto gde živi od iste privrede i "dođoh da radim al ostavim ovde kola".

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Mišljenja sam da trebaju zonirati stambene četvrti

I stanarima dati besplatne karte (ili makar simbolična cena kao što sad plaćam)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od prvog dana od kad sam u NS mi je fascinantna situacija

IMG_20200213_152656_copy_1200x1600.thumb.jpg.27743b5f52105b9a0873af3b4389dd0c.jpgIMG_20200213_152701_copy_1200x1600.thumb.jpg.609d34bd260154e5e14f2b46059924ed.jpg

 

dođe pauk, radnik parking servisa slika vozilo, sačeka par minuta (bio sam prisutan nekoliko puta kad je došao vozač i gurnuo mu vajferta, zatim otišao) i podigne auto.

Pandura bez. Uredno se dobija zapisnik o prekršaju i račun za pauk.

Po kom osnovu parking servis bilo kog grada može da uradi ovo?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da u BG oni rade po prijavi (aka blokada isored ulaza, parking mesta, pesacki i sl), mozda je i ovde iz istog razloga - neko prijavio. E sad, sumnjam da oni mogu po sluzbenoj duznosti da ista van ovoga rade, osim ih npr nr pozove komunalac nakon uvidjaja ili na duznosti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije prijava, po prijavi ih nema po sat vremena, zaboraviš gde si krenuo (proverio sam, jbg).

 

Po NS baš ovako idu, u parking servisu je jedan prozor policija, drugi naplata kazni. Lik tabletom slika, policajac u toplini kancelarije napiše kaznu na osnovu slika, tebi auto odnet, uredno dobiješ i kaznu i sve po redu. A ti dokaži da pandur nije bio sa njima. 

Po BG znam, idu ih trojica, saobraćajac i 2 iz parking servisa. Kad saobraćajac kaže diži, ovi dižu. U NS nije tako, kao što sam napisao 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda sada isto rade po NS kao što već odavno rade po BG.

Ne ide više policajac sa njima, nego oni slikaju, to što su slikali pošalju elektronskim putem dežurnom saobraćajcu, ovaj im isto tako elektronski napiše nalog i na osnovu njega dižu.

Isto je kao u NS kad odeš po auto i u BG...imaš dva šaltera, jedan pored drugog i plaćaš na oba:

 

parking servis.jpg

 

Regulisano je to ZOBS-om da policajac može da napiše nalog ako je u kontroli saobraćaja, ili putem video-nadzora ili fotografije. Zbog ove druge dve opcije uopšte ne mora da ide više sa njima, nego sedi u toplom, proverava Email i odobrava na osnovu onoga što vidi. Efikasnije im je tako jer jedan dežurni u video-centru pokriva takoreći sve ekipe...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško je tu biti pametan. Sa jedne strane, na nekim mestima ima dosta baš bahatog parkiranja (i tu se bez kažnjavanja neće promeniti ništa u lošim navikama pojedinaca ), a sa druge strane, negde, sve i da hoćeš, nema gde da propisno "udeneš" svoja kola, taman da si i neki čarobnjak (i tu ovo kažnjavanje neće ni najmanje povećati broj raspoloživih parking mesta) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je gradski prevoz rešen kako bi trebalo da bude rešen, ja prvi ne bih koristio privatni auto za odlazak na posao i slično (osim leti, ne mogu bez klime na max ).

Dobar, organizovan i tačan javni prevoz je milina i bez ikakve glavobolje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova aplikacija ''Parking servisa''

 

''Parking servis'' korisnicima nudi novu aplikaciju za plaćanje parkiranja i navođenje do najbližeg slobodnog parking mesta. Aplikacija automatski locira u kojoj zoni se nalazi vozilo i korisniku omogućava da brzo, jednostavno i sigurno plati parkiranje slanjem SMS poruke, platnom karticom ili sredstvima koja je deponovao na samoj aplikaciji. Novina je da se parkiranje u garažama sada može platiti elektronski, bez odlaska na blagajnu i bez kontakta sa inkasantima - jednostavnim skeniranjem kartice koju korisnici preuzimaju na ulasku u parkiralište i plaćanjem onlajn direktno iz aplikacije. 


Osim toga, kako je u Beogradu uveden e-Parking, informaciju o izdatim elektronskim dnevnim kartama, osim na sajtu, korisnici će dobijati i putem nove aplikacije. Dovoljno je da se registruju i ''Parking servis'' će im slati obaveštenje da li je za to vozilo izdata elektronska dnevna parking karta, kao i kada im ističe plaćeno vreme parkiranja. Na aplikaciji postoji i mogućnost da korisnici uplate depozit od 200 do 2.000 dinara i tim sredstvima plaćaju sve usluge:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Lisice'' za vozila sa stranim tablicama čiji vlasnici izbegavaju plaćanje parkiranja i kazni

 

lisice na tockovima.jpg

 

Već nekoliko godina na snazi je odluka Grada Beograda da JKP Parking servis može vozilu sa stranim tablicama da stavi lisice koje blokiraju točkove ukoliko je nepropisno parkirano. Sada će neki od ljudi koji su radili na kontroli parkiranja preći u službu koja postavlja lisice i vozilima patrolirati u zoni rada sistema ''Oko sokolovo''. ''Primetili smo da jedan broj vozača, koji voze automobile sa stranim tablicama, pre svega iz Crne Gore i BiH, izbegavaju plaćanje parkiranja i kazni. Oni žive u Beogradu, a strane tablice im služe da varaju državu'', rekao je zamenik gradonačelnika gostujući u jednom TV jutarnjem programu.

''Od ove nedelje za njih uvodimo ''lisice'' kojima se blokira pokretanje automobila sa stranim tablicama. Dakle, kada nađemo automobil sa stranim tablicama koji je nepropisno parkiran ili koji ne plaća parking, blokiraju mu se točkovi lisicama na kojima se nalazi broj telefona dežurne službe Komunalne milicije. Tek kada vlasnik tog automobila sa stranim tablicama plati kaznu biće odblokiran i moći će da koristi svoj automobil'', pojašnjeno je u TV emisiji.

 

preuzeto sa - b92.net

 

=====

 

Evo naprimer pre 6 godina kad su se hvalili sa sve podacima koliko vozila i koliko novca je naplaćeno:

klik OVDE

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

''Lisice'' za vozila sa stranim tablicama čiji vlasnici izbegavaju plaćanje parkiranja i kazni

 

...JKP Parking servis može vozilu sa stranim tablicama da stavi lisice koje blokiraju točkove ukoliko je nepropisno parkirano. 

...kada nađemo automobil sa stranim tablicama koji je nepropisno parkiran ili koji ne plaća parking, blokiraju mu se točkovi lisicama... Tek kada vlasnik tog automobila sa stranim tablicama plati kaznu biće odblokiran i moći će da koristi svoj automobil''...

Nešto mi tu malo čudno i debilno... Zamisli sad na ulicama grada gomilu blokiranih automobila koji su nepropisno parkirani  :X 

 

Parkiran ispred škole, na pešačkom, na travi, na trotoaru da niko ne može da prođe, ispred ulaza u zgradu, ispred rampe za hendikepirane i ti sad uzmeš i blokiraš mu vozilo na tom istom mestu?!?  :blink:

 

Ili sam ja bukvalista, ili su oni debili...treće nema. 

 

1 hour ago, neshaoct said:

...pre svega iz Crne Gore i BiH...

e ovo zdušno podržavam...   :thumbsup:

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko (neki pravnik ili advokatska kancelarija) bi ozbiljno trebao da se pozabavi ovom problematikom. Mislim da su ovo diskriminatorska pravila a diskriminacija po bilo kom osnovu je nedozvoljena. O čemu pišem? O pravu na korišćenje javne površine. Svi imamo pravo da je koristimo pod jednakim uslovima. Zbog čega bi npr. stanovnici koji žive u odredjenim krajevima imali pravo da kupe pretplatnu kartu i da se parkiraju 0-24 a da stanovnici nekih drugih delova grada ili države nemaju to pravo?

Npr, ispred moje zgrade je zonirano plavo a ispred Perine zeleno. Pera može da se parkira ispred svoje zgrade 0-24 kao i ispred moje. A ja ispred Perine mogu samo tri sata.

Samo pitam :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, danko said:

A ja ispred Perine mogu samo tri sata.

Mozes i ti ispred Perine 24h ali za placu od cca 1800 kinti, ali to je druga prica... 

 

2 hours ago, danko said:

. Zbog čega bi npr. stanovnici koji žive u odredjenim krajevima imali pravo da kupe pretplatnu kartu i da se parkiraju 0-24 a da stanovnici nekih drugih delova grada ili države nemaju to pravo?

Ovde bih pre dodao 'Zasto bi dozvolio firmama u urbanim delovima grada da okupiraju parkinge gde ljudi stanuju i onemogucio stanovnicima tih zgrada da imaju mesta za svoja vozila, a isto tako i za kola kojim neki Laza iz Kaludjerice dodje svojim privatnim autom ispred iste zgrade gde radi u toj firmi pa tako uvek bude okupiran parking? ' 

 

Licno se sa jedne strane slazem da je zoniranje diskutabilna stvar ali i podrzavam.. Diskutabilno je to sto je JP Parking servis organizacija kakva jeste (osvrnucu se na zakone i ustav) a opet postoji i radi sto radi, druga je to sto javnu povrsinu je gradio grad i dostupna svima i treca je ovo gore sto sam dodao. 

 

Cisto bih pitao one blokove kod Sava Centra, bloka 30,29,28 i slicne kako im je u 7:30-17:00...

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Nisam u principu govorio o zoniranju, već o diskriminaciji koja je posledica mogućnosti da samo odredjeni ljudi, koji su prijavljeni na odredjenim adresama mogu kupovati pretplatne karte.

Bilo bi ok da mogu da kupuju svi, onda bi bilo ravnopravno.

Da bi kupio pretplatnu kartu, moraš ispunjavati sledeče uslove:

. Da si prijavljen na adresi u ulici koja je zonirana

- Da se auto u saobraćajnoj vodi na tebe

I tu već imamo problem. Šta ako živiš u ulici koja nije zonirana a sve okolo jesu?

Šta ako se tvoj auto vodi na lizing kuću?

Šta ako ti je auto u servisu i dali su ti zamenski auto?

Šta ako ti je firma dala auto na koriščenje?

Šta ako imaš više stanova a samo na jednoj adresi možeš biti prijavljen?

itd..itd...

Parking mesta su javne površine i kao takve su date na upravljanje javnom preduzeću a niti preduzeče niti grad ne bi smelo da donosi diskriminatorske propise za njihovo korišćenje. Parking mesta nisu vlasništvo parking servisa. Garaže jesu, pa tu mogu da odredjuju pravila kako god.

Zamislite da npr, oni koji žive u okolini Ade ciganlije smeju da se kupaju u jezeru ceo dan, a svi ostali samo tri sata.

Ili po parku smeju da se šetaju samo vlasnici stanova u okolini.

Iili na Lido mogu Zemunci ceo dan, a ostali samo tri sata....

Sve su to javne površine kojima upravlja grad preko javnih preduzeća.

Pored svega iznetog, postoji još 1000 razloga za ozbiljno preispitivanje sistema parkiranja na javnim površinama u Beogradu, i ne samo u Beogradu. Ali to je neka druga tema. Ja sam se samo dotakao diskriminacije u ovoj oblasti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danko

 

Predviđene su situacije kad se auto vodi na lizing, kao i ako firma svom zaposlenom da auto na korišćenje, kao što je predviđena i procedura kad radnik svojim autom radi za potrebe firme (firma ima registrovano sedište u zoni, ali niti je njen auto, niti vozač auta živi u toj zoni)... Ljudi koji žive u određenoj zoni (ili firme sa sedištem u toj zoni), plaćaju porez toj istoj opštini na čijoj teritoriji se nalaze određena parking mesta, i zato imaju poseban tretman u smislu da mogu uzeti parking kartu po povlašćenoj ceni. Inače, cena te povlašćene mesečne karte za pravna lica je oko 6 puta skuplja nego za fizička lica.

 

Nema ovde diskriminacije u smislu kako navodiš jer nikome nije zabranjeno da se parkira na tim mestima.

Razlika je u tržišnim uslovima koji važe za parkiranje, gde ''lokalci'' bivaju pozitivno diskriminisani (što je inače dozvoljeno) ako žele mesečnu kartu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je takav nonsens...da se blago izrazim....

Imam pravo da koristim parking mesto i bez pretplatne karte...hahaha samo treba da platim doplatnu dnevnu.

Po toj logici imam pravo i da vozim bez dozvole...samo platim kaznu....

A opštinski porez da i ne pominjem...

Dakle, po pitanju diskriminacije, toplo preporučujem čitanje Zakona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, danko said:

Imam pravo da koristim parking mesto i bez pretplatne karte...hahaha samo treba da platim doplatnu dnevnu.

Ne treba da platiš doplatnu dnevnu, već plaćaš po satu.

Po tvojoj logici nije dozvoljeno ni da postoji više zona sa različitim brojem sati koliko se može ostati na tim parking mestima, jer je i to (po tvome) diskriminacija jer eto negde možeš na sat, negde na dva. negde na tri, a negde bez vremenskog ograničenja.

 

6 minutes ago, danko said:

Dakle, po pitanju diskriminacije, toplo preporučujem čitanje Zakona.

Slobodno nam citiraj odgovarajući član merodavnog Zakona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/26/2021 at 9:37 PM, neshaoct said:

Po tvojoj logici nije dozvoljeno ni da postoji više zona sa različitim brojem sati koliko se može ostati na tim parking mestima, jer je i to (po tvome) diskriminacija jer eto negde možeš na sat, negde na dva. negde na tri, a negde bez vremenskog ograničenja.

Mešaš različitost uslova od različitosti korisnika....

Normalno je da postoje različite zone i različita vremena.

Zabrana diskriminacije nije zabrana različitosti uslova več zabrana različitog postupanja u istim situacijama, odnosno različitog postupanja prema različitim ljudima zbog njihovih  specifičnih osobina.

Da pojednostavim: može se na različitim deonicama puta postaviti različito ograničenje brzine (kao što se u različitim delovima grada može propisati različito vreme dozvoljenog zadržavanja). Diskriminacija bi bila da neko na odredjenoj deonici propiše različite maksimalne dozvoljene brzine za vozila iste kategorije koja su registrovana u različitim opštinama, npr. na deonici NS-SU, vozila sa NS tablama smeju da se kreću 130 kmh, a vozila sa NI tablama 120 kmh! Ili da im različito naplaćuje cenu putarine! (kao što je diskriminacija da stanovnici iste BG opštine, plaćaju različite cene parkiranja, na javnim parking mestima u ulici koja je susedna njihovim ulicama i to u zavisnosti od toga da li žive u susednoj ulici koja je zonirana, ili u susednoj koja je nezonirana).

Dakle, Zakon zabranjuje upravo ono što ti kažeš da dozvoljava - poseban tretman!

 

Pošto si tražio da navedem članove zakona, evo, navodim:

Zakon o zabrani diskriminacije. Službeni glasnik RS, br.22 od 30.3.2009 i br.52 od 245.2021. čl.2, čl.5 i naročito čl.6.

 

A sad te ja molim da ti meni navedeš ili citiraš Zakon i članove zakona koji govore o porezu koji se plaća Opštini, pošto si naveo:

Quote

" Ljudi koji žive u određenoj zoni (ili firme sa sedištem u toj zoni), plaćaju porez toj istoj opštini na čijoj teritoriji se nalaze određena parking mesta, i zato imaju poseban tretman".

Koji je to porez koji se plaća Opštini?

Kojim zakonom je definisan?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...