Jump to content
FAS Goran
bax76

Fiat Punto 1.2 8v - skidanje kablova sa svećica / skidanje svećica

Recommended Posts

Pozdrav svima imam par pitanja za drustvo.

Pre neki dana sam na 40.000km menjao prvi set svecica.

Uzeo sam Ricambi NGK u Delti, po broju sasije, bas da se ne mislim oko svecica, ali opet se mislim :)

Auto mi sad kad je hladan trza, kad se zagreje bude dosta bolje, tj umiri se.

Pored toga imam utisak da mi je i potrosnja veca, ali to je bilo i pre zamene svecica.

Zanima me kako se skidaju kablovi a da se ne pocupaju, jer bi hteo za test opet da stavim stare svecice.

Ili bar da probam malo da dotegnem nove.

Dva duza srednja kabla su tako zavuceni, da mora da ima neki stos da se skinu...

Nwsto se mislim da ih mozda majstor nije dobro navukao, pa zato trza dok je hladan.

Ima li tu jos sta pametno da se uradi pre nego sto vratim fabricke svecice za test?

I da primetio sam da svecice nisu normalne na motor, vec nekako kriva, ovako nekako \ \ / /

Slicno sam video i na Pandi od druga, pa pretpostavljam da je to OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini kuciste filtera cazduha i imaces pristup svecicama i nadji manji kljuc po mogucstvu na lomljenje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuo sam kuciste filtera, prvi problem je sto srednji kablovi, dva komada nece da se svuku sa svecica, kad vucem za neki plasticni deo, ispod je jos jedan gumeni, koji se razvlaci ko zvaka. Krajnji kablovi lako spadaju...

Bojim se da ako primenim vecu silu da ce sve da popuca...pa pitam mozda ima neki sistem da se skinu ti sredisnji ili samo vuci pa sta bude...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijatelju ja sad tacno ne znam sta ti radis,ali kako bre ne mozes da skines kablove uhavti ih za postolje tako da kazem uz sam pocetak svecice!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze,

ovako izgledaju kablovi

2260491.jpg

ova dva sto su u sredini imaju duze to kako kazes postolje, i sam kraj je zavucen negde izmedju usisne grane i motora, ruka moze da dobaci samo do vrha tog kabla.

Kupio sam neka kljestanca pa cu probati sa njima.

Imam jos jedno pitanje o svecicama. stare koje sam skinuo na 40.000km, dve su na vrhu na kontaktu, gde idu na kabal sasvim OK i sjajne, dok su druge dve onako spaljene kao da je vareno po njima, da li to moze da ukazuje na neki problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze ja bih pre svega promenio te kablove... I ja prvi put cujem da ne mogu da se skinu a to sto se razvlaci k'o zvaka kako kazes pocupaj pa kupi nove. Bolje da uzmes i one od 900 din. nego to djubre da drzis na autu ;)

I jos za svecice, neko nema problema neko ima sa NGK. Ja sam nove NGK koje sam uzeo po katalogu morao da menjam. Od kada imam Bosch nemam problema.

Edited by Zeka8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspeo sam na kraju da skinem kablove.

Stos je da se kljestima uhvate za plasticnu kapicu, i povuku krvnicki.

Spali su jedva.

Premerio sam otpore, i u skladu su sa duzinom kablova. Inace to su fabricki kablovi, sa 40.000km, nemam pretstavu koliko inace rade dobro ti fabricki kablovi?

Onda sam malo prsno WD40 cisto da se malo ociste kontakti, i da lakse idu kablove dole naredni put, sad mogu i sa rukom da se skinu.

Probao da dotegnem svecice, ali su vec zategnute jako, tako da to nije bilo moguce.

A kraju sve to tako razradjeno i ocisceno, montirao nazad, u mraku nema nekih varnica.

Radi auto OK, ali ipak ima blage trzaje na leru. Moguce da je stvarno do tih NGK, posto je i kao nov auto pomalo cimkao na leru, nego ja to nisam pratio preterano.

Nek stoji za sada ovako.

Hvala svima na pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije najbolji predlog ali mozda pomogne.

Posto si apsolvirao skidanje kablova :), i znas oko zamene svecica, da recimo pozajmis od nekog na kratko kao test? Cisto da se "djorate" za jedan dan.

Sigurno znas ljude koji imaju Zunta. :)

I stare bi odgovarale, ali nisu toliko reprezentativne sa 40000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravo da ti kazem mozda bi probao one Denso, posto su i njih fabricki stavljali, dosta mi je NGK :)

JA sam gajio nadu da je problem u nekom od kablova, da je prljav na buksnici, ili lose navucen, ali na kraju je ipak fora do svecica.

Jos jedan kolega se zalio da malo trza sa tim NGK, mada ko ce ga znati, to mu je fabricka preporuka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Jos jedan kolega se zalio da malo trza sa tim NGK, mada ko ce ga znati, to mu je fabricka preporuka...

NGK DCPR7E-N-10 ili BOSCH YR7DEU za Punta 1.2 8v

Znamo svi da je svako slovo u oznaci važno, tako da možda pogledati da li baš te NGK, ili su možda neke druge.

Znam da je ljude na Stilu 1.6 zezalo kada stave NGK BKR6EZ umesto NGK BKR5EZ... :thumbup:

(proveriću sutra tačno ovo oko oznake za Stila 1.6, ali znam da je bila razlika samo u jednom karakteru...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na trudu, uzeo sam sigurno dobru svecicu, jer sam trazio po broju sasije u Delti, bas da se ne bi razmisljao sta/ako :)

To je NGK DCPR7E-N-10, doduse sa Fiat zigom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Jos jedan kolega se zalio da malo trza sa tim NGK, mada ko ce ga znati, to mu je fabricka preporuka...

NGK DCPR7E-N-10 ili BOSCH YR7DEU za Punta 1.2 8v

Znamo svi da je svako slovo u oznaci važno, tako da možda pogledati da li baš te NGK, ili su možda neke druge.

Znam da je ljude na Stilu 1.6 zezalo kada stave NGK BKR6EZ umesto NGK BKR5EZ... :thumbup:

(proveriću sutra tačno ovo oko oznake za Stila 1.6, ali znam da je bila razlika samo u jednom karakteru...)

nesa ja mislim da fabricki za punta 1,2 8 ventila ide ngk bkr5ez a ne u stila u stila idu neke drge a ti bi trebao da znas koje

Hvala na trudu, uzeo sam sigurno dobru svecicu, jer sam trazio po broju sasije u Delti, bas da se ne bi razmisljao sta/ako :)

To je NGK DCPR7E-N-10, doduse sa Fiat zigom.

to sto si kupio sigurno ti nije preporucena svjecica za 1,2 8 v motor od punta mk2 fabrika je preporucila ngk bkr5ez a za ovu oznaku nisam cuo isti motor imamo i ja sam stavio ngk bkr5ez po katalogu i nikakvih problema nemam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ klepesina

punto.jpg

Sada bolje vidiš da Bax ima svećicu koja je navedena u uputstvu kao preporučena. Skini uputstvo odavde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Punto_Classic_SRB.pdf

Što se Stila 1.6 tiče, evo ...gledam svoju knjižicu i piše NGK BKR5EZ, dok za 1.8 16v ide NGK BKR6EZ :thumbup:

p.s. Bax, izvini na malom off-u ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nesha sutra slikam svoju knjigu koju sam dobio sa puntom naravno italijanskim a ne ovim nasim knjizica je na italijanskom jeziku al stranica je ista kao i ova tvoja sto si slikao samo je razlika u svjecicama i vidjeces koje svjecice preporucuje fabrika za punta mk2 1,2 8 ventila---tamo pise..fiat BKR5EZ....FIAT RC10YCC...NGK BKR5EZ...CHAMPION RC10YCC...ovo su iz knjizice preporukae fabrike ja ne znam koju bax knjizicu cita te njegove nemaju u mojoj kjizici slikam sutra i postavim..a za fiat stilo drug ja ne znam zato i ne pisem

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00798.jpg

DSC00799.jpg DSC00800.jpg

ewo slike nesha ako laze koza ne laze rog

nesha kod tebe nema svih tipova motora recimo 1,2 16 v nema dizela nema jtd uporedi sa mojom knjizicom samo 8 v i multijet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polako klepesina, niko nikome ne kaže da laže. :thumbup:

Ta knjižica koju imaš je ova:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38861

Tu imaju i verzije 1.2 16v, 1.8 16v, 1.9 JTD :thumbup:

Ono što sam kačio pre neki dan je za Punto Classic i važi za motore koji idu u njega.

Tekstovi vlasničkih uputstava se menjaju tokom proizvodnje jednog modela. Npr. ima razlika u uputstvu za mog Stila 1.6 i onog iz 2006. godine:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38944

Uglavnom, poenta je da bax76 ima odgovarajuće svećice, a i dalje ima trzanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam nesha salim se ja sa izrazima sve je ok nego me interesuje koja je razlika recimo izmedju mog talijana 1,2 8 v i punta klasik 1,2 8 v sto se tice motora dal recimo i ja mogu kupit tu svjecicu koju si ti napisao koju ima bax pozz

nego nek drug bax pregleda kablove od mase na autu sumnjam da mu je do svjecica

Share this post


Link to post
Share on other sites

BKR5EZ 14mm navoj

DCPR7E-N-10 12mm navoj

Imam zanimljivo iskustvo sa ovim oznakama. Fabricki je bilo BKR5EZ.

U ovlascenom servisu su mi na 30.000 stavili neki NGK sa toplotnom vrednoscu 8. Sve regularno, Ricambi deo.Ako zelite mogu pronaci te stare svecice i napisati tacnu oznaku.

Sad na 60.000 km sam dobio NGK DCPR7E..., ali nije u pitanju ovlasceni servis.Iz zvanicnog kataloga NGK izvadjen podatak da te idu i te su mi i ugradili.

U servisnoj knjizici kod mene se obe ove vrste sto su mi ugradjivane nakon skidanja fabrickih uopste ne spominju!!!

Nisam dovoljno pametan sta se tu desava, ali znam da sa ovim poslednjim NGK France( DCPR7E-N-10) mislim da imam problem na koji servis jednostavno nece da reaguje. Stvar je u tome da motor na leru radi sa pojacanim vibracijama koje se jasno vide okom, i retko, ali se desava, imam utisak da u toku voznje povremeno se oseca blago cimanje poreklom od motora. To se ni sa jednim svecicama nije desavalo ranije.

Ako neko moze da pomogne ili je imao slicnih iskustava, zamolio bih da to podeli sa svima ovde na forumu.

Hvala!

Edited by Hardvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po oznaci si dobio dobre svecice, tj puno ime je NGK DCPR7E-N-10.

Ja licno bi uvek uzimao to u Ricambi varijanti, jer sad ne znas da li je neki dupljak u pitanju.

Elem ja sam doktorirao ovu temu, tako da ili ne valjaju svecice, mozes da zamenis sa starim pa probas, ili ti pusta kompresiju pored istih, ovo ces da provalis po mirisu benzina, i vecoj potrosnji....

BTW te Ricambi idu bez frke i 50.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam pored majstora kad je zatezao svecice i mislim da nije unistio navoj ni za jednu. Sve su dotegnute normalno, umerenom silom i ni jedna nije proslajfovala.

Miris je isti kao i ranije, nista posebno ne primecujem. Svecice su NGK od Euroauta kao uvoznika, samo nije Japan vec Francuska. Samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije jasno kako su uvrnuli 12mm (DCPR7E-N-10) svecice na mesto 14mm (BKR5EZ)?

bus815.jpg

http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_search.php?type=SPARK%2520PLUGS&manufact=FIAT&model=PUNTO%25203%2520%252807%252F03--%253E12%252F05%2529&engine=1.2

Mozda nisam bio dovoljno jasan: ne moze D svecica (12mm navoj) da menja B svecicu (14mm navoj)...

Si siguran da je prva svecica bila B? Ako jesi, menjaj to odmah!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To da li flisuje, nema 100% veze sa ostecenim navojom, meni je flisovalo, na 3, a samo je jednoj navoj bio ralzokan.

Postoji sabijajuca selna, koja treba da se prilagodi i zadihtuje.

BTW jednom kad skines svecice, to ponovo tesko zadihtuje, jer je selnica vec deformisana....

Ili ne valjaju svecice, ili nisi dobro navukao kabal, ili flisuje, nema cetvrto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim forumaše za pomoć.

 

Menjao sam svećice na Puntu Classic 1.2 8V i prilikom zamene sam odvrnuo slavinu koju sam slikao.

Da li neko zna čemu ona služi?

Kada sam shvatio da sam pomerio slavinu. Nisam bio siguran kako je stajala. Pa sam je zavrnuo na desno do kraja. Da li treba da bude zavrnuta do kraja? I na koju stranu, levo ili desno?

 

001.jpg  002.jpg

 

003.jpg  001c.jpg

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to slavina. To je ventil gde se ispusta vazduh iz sistema za ubrizgavanje. Odvrni taj poklopac i treba da ima ispod ventil sa iglicom kao na gumi za kola. Ako je takvo onda je ovo sto sam napisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...