bax76 0 Posted June 9, 2011 Pozdrav svima imam par pitanja za drustvo.Pre neki dana sam na 40.000km menjao prvi set svecica.Uzeo sam Ricambi NGK u Delti, po broju sasije, bas da se ne mislim oko svecica, ali opet se mislim Auto mi sad kad je hladan trza, kad se zagreje bude dosta bolje, tj umiri se.Pored toga imam utisak da mi je i potrosnja veca, ali to je bilo i pre zamene svecica.Zanima me kako se skidaju kablovi a da se ne pocupaju, jer bi hteo za test opet da stavim stare svecice.Ili bar da probam malo da dotegnem nove.Dva duza srednja kabla su tako zavuceni, da mora da ima neki stos da se skinu...Nwsto se mislim da ih mozda majstor nije dobro navukao, pa zato trza dok je hladan.Ima li tu jos sta pametno da se uradi pre nego sto vratim fabricke svecice za test?I da primetio sam da svecice nisu normalne na motor, vec nekako kriva, ovako nekako \ \ / /Slicno sam video i na Pandi od druga, pa pretpostavljam da je to OK? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted June 10, 2011 Skini kuciste filtera cazduha i imaces pristup svecicama i nadji manji kljuc po mogucstvu na lomljenje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted June 10, 2011 Skinuo sam kuciste filtera, prvi problem je sto srednji kablovi, dva komada nece da se svuku sa svecica, kad vucem za neki plasticni deo, ispod je jos jedan gumeni, koji se razvlaci ko zvaka. Krajnji kablovi lako spadaju...Bojim se da ako primenim vecu silu da ce sve da popuca...pa pitam mozda ima neki sistem da se skinu ti sredisnji ili samo vuci pa sta bude... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted June 10, 2011 Prijatelju ja sad tacno ne znam sta ti radis,ali kako bre ne mozes da skines kablove uhavti ih za postolje tako da kazem uz sam pocetak svecice!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted June 10, 2011 Druze, ovako izgledaju kabloviova dva sto su u sredini imaju duze to kako kazes postolje, i sam kraj je zavucen negde izmedju usisne grane i motora, ruka moze da dobaci samo do vrha tog kabla.Kupio sam neka kljestanca pa cu probati sa njima.Imam jos jedno pitanje o svecicama. stare koje sam skinuo na 40.000km, dve su na vrhu na kontaktu, gde idu na kabal sasvim OK i sjajne, dok su druge dve onako spaljene kao da je vareno po njima, da li to moze da ukazuje na neki problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zeka8 0 Posted June 10, 2011 (edited) Druze ja bih pre svega promenio te kablove... I ja prvi put cujem da ne mogu da se skinu a to sto se razvlaci k'o zvaka kako kazes pocupaj pa kupi nove. Bolje da uzmes i one od 900 din. nego to djubre da drzis na autu I jos za svecice, neko nema problema neko ima sa NGK. Ja sam nove NGK koje sam uzeo po katalogu morao da menjam. Od kada imam Bosch nemam problema. Edited June 10, 2011 by Zeka8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted June 10, 2011 Uspeo sam na kraju da skinem kablove.Stos je da se kljestima uhvate za plasticnu kapicu, i povuku krvnicki.Spali su jedva.Premerio sam otpore, i u skladu su sa duzinom kablova. Inace to su fabricki kablovi, sa 40.000km, nemam pretstavu koliko inace rade dobro ti fabricki kablovi?Onda sam malo prsno WD40 cisto da se malo ociste kontakti, i da lakse idu kablove dole naredni put, sad mogu i sa rukom da se skinu.Probao da dotegnem svecice, ali su vec zategnute jako, tako da to nije bilo moguce.A kraju sve to tako razradjeno i ocisceno, montirao nazad, u mraku nema nekih varnica.Radi auto OK, ali ipak ima blage trzaje na leru. Moguce da je stvarno do tih NGK, posto je i kao nov auto pomalo cimkao na leru, nego ja to nisam pratio preterano.Nek stoji za sada ovako.Hvala svima na pomoci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted June 10, 2011 Nije najbolji predlog ali mozda pomogne.Posto si apsolvirao skidanje kablova , i znas oko zamene svecica, da recimo pozajmis od nekog na kratko kao test? Cisto da se "djorate" za jedan dan.Sigurno znas ljude koji imaju Zunta. I stare bi odgovarale, ali nisu toliko reprezentativne sa 40000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted June 10, 2011 Pravo da ti kazem mozda bi probao one Denso, posto su i njih fabricki stavljali, dosta mi je NGK JA sam gajio nadu da je problem u nekom od kablova, da je prljav na buksnici, ili lose navucen, ali na kraju je ipak fora do svecica.Jos jedan kolega se zalio da malo trza sa tim NGK, mada ko ce ga znati, to mu je fabricka preporuka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 10, 2011 ...Jos jedan kolega se zalio da malo trza sa tim NGK, mada ko ce ga znati, to mu je fabricka preporuka...NGK DCPR7E-N-10 ili BOSCH YR7DEU za Punta 1.2 8vZnamo svi da je svako slovo u oznaci važno, tako da možda pogledati da li baš te NGK, ili su možda neke druge. Znam da je ljude na Stilu 1.6 zezalo kada stave NGK BKR6EZ umesto NGK BKR5EZ... (proveriću sutra tačno ovo oko oznake za Stila 1.6, ali znam da je bila razlika samo u jednom karakteru...) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted June 11, 2011 Hvala na trudu, uzeo sam sigurno dobru svecicu, jer sam trazio po broju sasije u Delti, bas da se ne bi razmisljao sta/ako To je NGK DCPR7E-N-10, doduse sa Fiat zigom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
klepesina 0 Posted June 11, 2011 ...Jos jedan kolega se zalio da malo trza sa tim NGK, mada ko ce ga znati, to mu je fabricka preporuka...NGK DCPR7E-N-10 ili BOSCH YR7DEU za Punta 1.2 8vZnamo svi da je svako slovo u oznaci važno, tako da možda pogledati da li baš te NGK, ili su možda neke druge. Znam da je ljude na Stilu 1.6 zezalo kada stave NGK BKR6EZ umesto NGK BKR5EZ... (proveriću sutra tačno ovo oko oznake za Stila 1.6, ali znam da je bila razlika samo u jednom karakteru...)nesa ja mislim da fabricki za punta 1,2 8 ventila ide ngk bkr5ez a ne u stila u stila idu neke drge a ti bi trebao da znas kojeHvala na trudu, uzeo sam sigurno dobru svecicu, jer sam trazio po broju sasije u Delti, bas da se ne bi razmisljao sta/ako To je NGK DCPR7E-N-10, doduse sa Fiat zigom.to sto si kupio sigurno ti nije preporucena svjecica za 1,2 8 v motor od punta mk2 fabrika je preporucila ngk bkr5ez a za ovu oznaku nisam cuo isti motor imamo i ja sam stavio ngk bkr5ez po katalogu i nikakvih problema nemam Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 11, 2011 @ klepesinaSada bolje vidiš da Bax ima svećicu koja je navedena u uputstvu kao preporučena. Skini uputstvo odavde:http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Punto_Classic_SRB.pdfŠto se Stila 1.6 tiče, evo ...gledam svoju knjižicu i piše NGK BKR5EZ, dok za 1.8 16v ide NGK BKR6EZ p.s. Bax, izvini na malom off-u Quote Share this post Link to post Share on other sites
klepesina 0 Posted June 12, 2011 nesha sutra slikam svoju knjigu koju sam dobio sa puntom naravno italijanskim a ne ovim nasim knjizica je na italijanskom jeziku al stranica je ista kao i ova tvoja sto si slikao samo je razlika u svjecicama i vidjeces koje svjecice preporucuje fabrika za punta mk2 1,2 8 ventila---tamo pise..fiat BKR5EZ....FIAT RC10YCC...NGK BKR5EZ...CHAMPION RC10YCC...ovo su iz knjizice preporukae fabrike ja ne znam koju bax knjizicu cita te njegove nemaju u mojoj kjizici slikam sutra i postavim..a za fiat stilo drug ja ne znam zato i ne pisem Quote Share this post Link to post Share on other sites
klepesina 0 Posted June 13, 2011 ewo slike nesha ako laze koza ne laze rognesha kod tebe nema svih tipova motora recimo 1,2 16 v nema dizela nema jtd uporedi sa mojom knjizicom samo 8 v i multijet Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted June 13, 2011 BKR5EZ 14mm navojDCPR7E-N-10 12mm navoj Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 13, 2011 Polako klepesina, niko nikome ne kaže da laže. Ta knjižica koju imaš je ova:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38861Tu imaju i verzije 1.2 16v, 1.8 16v, 1.9 JTD Ono što sam kačio pre neki dan je za Punto Classic i važi za motore koji idu u njega.Tekstovi vlasničkih uputstava se menjaju tokom proizvodnje jednog modela. Npr. ima razlika u uputstvu za mog Stila 1.6 i onog iz 2006. godine:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38944Uglavnom, poenta je da bax76 ima odgovarajuće svećice, a i dalje ima trzanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
klepesina 0 Posted June 13, 2011 znam nesha salim se ja sa izrazima sve je ok nego me interesuje koja je razlika recimo izmedju mog talijana 1,2 8 v i punta klasik 1,2 8 v sto se tice motora dal recimo i ja mogu kupit tu svjecicu koju si ti napisao koju ima bax pozz nego nek drug bax pregleda kablove od mase na autu sumnjam da mu je do svjecica Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted February 19, 2012 (edited) BKR5EZ 14mm navojDCPR7E-N-10 12mm navojImam zanimljivo iskustvo sa ovim oznakama. Fabricki je bilo BKR5EZ.U ovlascenom servisu su mi na 30.000 stavili neki NGK sa toplotnom vrednoscu 8. Sve regularno, Ricambi deo.Ako zelite mogu pronaci te stare svecice i napisati tacnu oznaku.Sad na 60.000 km sam dobio NGK DCPR7E..., ali nije u pitanju ovlasceni servis.Iz zvanicnog kataloga NGK izvadjen podatak da te idu i te su mi i ugradili.U servisnoj knjizici kod mene se obe ove vrste sto su mi ugradjivane nakon skidanja fabrickih uopste ne spominju!!!Nisam dovoljno pametan sta se tu desava, ali znam da sa ovim poslednjim NGK France( DCPR7E-N-10) mislim da imam problem na koji servis jednostavno nece da reaguje. Stvar je u tome da motor na leru radi sa pojacanim vibracijama koje se jasno vide okom, i retko, ali se desava, imam utisak da u toku voznje povremeno se oseca blago cimanje poreklom od motora. To se ni sa jednim svecicama nije desavalo ranije.Ako neko moze da pomogne ili je imao slicnih iskustava, zamolio bih da to podeli sa svima ovde na forumu.Hvala! Edited February 19, 2012 by Hardvet Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted February 20, 2012 Po oznaci si dobio dobre svecice, tj puno ime je NGK DCPR7E-N-10.Ja licno bi uvek uzimao to u Ricambi varijanti, jer sad ne znas da li je neki dupljak u pitanju.Elem ja sam doktorirao ovu temu, tako da ili ne valjaju svecice, mozes da zamenis sa starim pa probas, ili ti pusta kompresiju pored istih, ovo ces da provalis po mirisu benzina, i vecoj potrosnji....BTW te Ricambi idu bez frke i 50.000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted February 20, 2012 Bio sam pored majstora kad je zatezao svecice i mislim da nije unistio navoj ni za jednu. Sve su dotegnute normalno, umerenom silom i ni jedna nije proslajfovala.Miris je isti kao i ranije, nista posebno ne primecujem. Svecice su NGK od Euroauta kao uvoznika, samo nije Japan vec Francuska. Samo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted February 21, 2012 Meni nije jasno kako su uvrnuli 12mm (DCPR7E-N-10) svecice na mesto 14mm (BKR5EZ)?http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_search.php?type=SPARK%2520PLUGS&manufact=FIAT&model=PUNTO%25203%2520%252807%252F03--%253E12%252F05%2529&engine=1.2Mozda nisam bio dovoljno jasan: ne moze D svecica (12mm navoj) da menja B svecicu (14mm navoj)...Si siguran da je prva svecica bila B? Ako jesi, menjaj to odmah! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted February 21, 2012 To da li flisuje, nema 100% veze sa ostecenim navojom, meni je flisovalo, na 3, a samo je jednoj navoj bio ralzokan.Postoji sabijajuca selna, koja treba da se prilagodi i zadihtuje.BTW jednom kad skines svecice, to ponovo tesko zadihtuje, jer je selnica vec deformisana....Ili ne valjaju svecice, ili nisi dobro navukao kabal, ili flisuje, nema cetvrto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kudeljin02 0 Posted March 1, 2015 (edited) Molim forumaše za pomoć. Menjao sam svećice na Puntu Classic 1.2 8V i prilikom zamene sam odvrnuo slavinu koju sam slikao.Da li neko zna čemu ona služi?Kada sam shvatio da sam pomerio slavinu. Nisam bio siguran kako je stajala. Pa sam je zavrnuo na desno do kraja. Da li treba da bude zavrnuta do kraja? I na koju stranu, levo ili desno? Edited March 1, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted March 1, 2015 Nije to slavina. To je ventil gde se ispusta vazduh iz sistema za ubrizgavanje. Odvrni taj poklopac i treba da ima ispod ventil sa iglicom kao na gumi za kola. Ako je takvo onda je ovo sto sam napisao. Quote Share this post Link to post Share on other sites