neshaoct 9584 Posted June 9, 2011 Predsednik FIA, Žan Tod, potvrdio je da će možda doći do odlaganja primene novih pravila u Formuli 1 kada su u pitanju motori koja su planirana za primenu od 2013, čak iako je Reno objavio da izlazi iz F1 ako se pravila budu eskivirala. Nova pravila kažu da bi u upotrebu trebali da uđu motori zapremine 1.6 sa turbo punjenjem jer bi se time doprinelo smanjenju zagađenja okoline.Iako je Reno veoma decidan u svojoj odluci da izađe iz F1 ako se pravila ne primene, drugi proizvođači poput Ferarija, Kosvorta i Mercedesa su fleksibilniji i ne mili im se da baš odmah odrade ovu izuzetno skupu operaciju promene motora jer to sa sobom vuče i gomilu drugih promena na bolidu i potpuno novi inženjering. U intervjuu koji je Žan Tod dao jednom španskom sportskom glasilu, rekao je da će u narednih nekoliko dana situacija biti malo jasnija. „Oni (proizvođači motora) su predložili promenu pravila, nije to tek tako palo sa neba već smo se sastali sa svih 11 predstavnika kompanija koje su uključene u proizvodnju motora. U ovom trenutku, kada pričam sa Renoom, oni kažu da će izaći iz F1 ako se pravila ne ispoštuju kako je bilo planirano počev od 2013. Ako pričam sa ljudima iz Mercedesa i Ferarija, oni me pitaju da odložimo primenu pravila za nekoliko godina. Oni nisu protiv novih pravila, samo žele da malkice odlože njihovu primenu. U narednih nekoliko dana ću biti u kontaktu sa svakim od njih pojedinačno pa ćemo videti šta ko misli.“ Kada su ga na kraju pitali šta je u ovom trenutku validno, Tod je odgovorio: „Zvaničan početak primene pravila je planiran za 2013. godinu, ali ako nađemo dovoljno razloga, moglo bi da dođe i do odlaganja primene. Za sada, pravila se uvode 2013. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted June 9, 2011 (edited) Žan Tod je jedan razuman čovek i ima jednu manu/vrlinu, ne može da skrije slabost prema jednoj ekipi Edited June 9, 2011 by kole Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted June 10, 2011 Žan, batali FIA, vrati se u crveno jato, Browna nazad pod hitno i da najurimo kretena Domenicalija! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 10, 2011 Neće se on vratiti nikada više u Ferrari... Ova ideja sa turbo motirima je meni...šta znam...kada već nema šanse da vrate 3.5 ili 3.0 V12 ili V10 atmo motore...neka budu Turbo...ali samo zato da bi ih vozali neko vreme, pa će onda opet da menjaju pravila i vrate atmo V12...maybe Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted June 10, 2011 Atmo v12 i v10 verovatno nikad više, to je tendencija u F1. Bila su to vremena kada je dozvoljena zapremina bila 3.5L,(konstruktori kažu da je idealna radna zapremina jednog cilindra oko 0.3L) pa je to bilo idealno za v12.Do redukovanja zapremine je došlo kada su 3.5L motori počeli da premašuju 900 KS.Zapremina je redukovana na 3L i to su bili v10 motori koji su ponovo vrlo brzo dostigli 900 KS.Bez obzira na turbo eru v10 atmo su bile najbrže formule, koje i sada drže rekorde svih staza (koje su vožene u to vreme).Mahom je to Ferrari 2004GA v10 930KS. Sada se voze 2.5 V8 atmo mašine od preko 800KS.Turbo mašine od 1.6 mogu imati snagu veću od 1000 KS, (to smo već imali početkom osamdesetih) pitanje je samo koliki će pritisak turbine biti dozvoljen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted June 10, 2011 Sada se voze 2.5 V8 atmo mašine od preko 800KS.Zar nisu 2.4? Quote Share this post Link to post Share on other sites