Jump to content
FAS Goran
marija12

Naši putevi najgori u regionu / Putevi Srbije

Recommended Posts

2 hours ago, Ivan said:

To pisem odavno jer putujem poslom i na tu stranu, ima skoro pa 20 godina. Jos gore po nas, takvo stanje je jos posle svega sto im se desavalo.

Pored dobrog asfalta, prelepih konfiguracija puteva i okolne prirode, uvek istaknem i dobro obelezene saobracajnice, dobru horizontalnu i vertikalnu signalizaciju... Gde kod nas na otvorenom putu imas znak za prestanak ogranicenja brzine? Dok je to tamo najnormalnija stvar. A ne da gledas u pasulj, gatas da li si prosao prvu raskrsnicu, cekas znak za sledece vece ogranicenje koga cesto i nema i sl. Sto pojedine sluzbe neretko koriste za "žbunarenje" i proizvoljno tumacenje ogranicenja.

Kako im napreduje spajanje autoputa dole sa postojecom Dalmatinom? Trebalo bi da je radjen deo oko Pocitelja, most preko Neretve bi trebao da ima stubove visine blizu 100m, mislim da im kao i kod nas rade Azvirt i Kinezi.

Jesi li se od Capljine do Citluka peo preko onih serpentina u Zitomislicima? Ili je i tu nesto olaksano uz izgradnju autoputa? Isao sam do Mostara u maju prosle godine, ali se dole do Jadrana nisam spustao mislim od 2018. (posto sam zadnjih godina letovao u Egiptu i Turskoj). Pre toga sam par godina uzastopno letovao u Dalmaciji, uradjena je bila deonica Sarajevo-Tarcin, dok trenutno rade nastavak autoputa dalje, preko Ivan Sedla.

 

Ne znam da li je gotov, nisam isao ka Neumu dole, mozda su ga i spojili, sad ga studiram na Googlemaps. Isao sam njim, iznenadio sam se kad sam nabasao na novi pa rekao bih magistralni put, i to je taj, M17.3 ostao sam bez teksta...  Verovatno na njega mislis. :) Nisam dugo isao njim jer sam ubrzo skrenuo ka Svitavskom jezeru i tu su serpentine ozbiljne i tu je malo losiji put. 

 

Sto se tice mosta, most preko Trebizata ( bio sam na Kravica vodopadu ) je rekao bih gotov. Za Pocitelj ne znam, isao sam na Citluk, nisam se vracao na Capljinu. Preko Citluka sam isao u Mostar. Lepo sam se navozao, ali i nauzivao u putu. Voznja uz Neretvu mi je bilo pravo uzivanje. 

1 hour ago, Nikola031 said:

Putevi po BiH/RS su generalno dobri, ali meni je najgora deonica u Republici Srpskoj Foca - Tjentiste, ono nije ni za seoski put a kamoli za glavnu magistralu. Od Tjentista do Gacka je dobro uradjeno, kad bi tako bilo do Foce ne bi bilo nikakvih problema.

Ta deonica jeste nezgodna, ali i teren je uzasan. Probaj preko Foce ka Crnoj Gori ( magistralni put kojim se ide ka rafting centrima na Tari...horor je! :D ).

13 minutes ago, darkman14 said:

Svuda vam je trava zelenija i putevi siri sem ovde... 

 

simon cowell facepalm GIF

 

a putarina skupa...

Provozaj se malo drzavama EX Juge ( po MK nisam brljao mnogo ), sve ce ti biti jasnije... Ne kazem da nema i tamo losih deonica, ali i te lose su bolje od 90% nasih tako da ti je konstatacija losa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sto je najgore, to je ( bio ) glavni magistralni put Sarajevo - Niksic. :D Ne znam postoji li drugi, tim putem idem samo kad idem na rafting i znam sta me ceka na kraju, inace nije vredno kretati :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MiloshBg Provozao sam se...

Npr celu Srbiju sam obisao uzduz i popreko jer sam 5 godina radio iskljucivo na terenu. Od Horgosa do Preseva, Bujanovca, Bosilegrada, Jabuke, Brodareva, Medvedje, Karajukica bunara i ostalih manjih/vecih mesta, planina i visoravni sam bio. Svojim autom isao vise puta za CG, GR, BG, HU, SLO, IT. U Bosni sam redovno svaki mesec, zavisi kako gde. Vozio po NOR, SWE, DE. Zemlje Beneluksa, FR i ES jos nisam imao prilike da obidjem kolima. 

E sad, ne mozes reci da Bosna sa 100+km autoputa ima bolje puteve od nas. Ili MK sa oranicama na AP. Kod nas se putevi ne odrzavaju pa propadaju, ima dosta saobracaja ali realno, ja sam za manje od 2h iz NS u Cacku. Isao sam jedno 4-5x preko Romanije za HN, ali prosle godine posle dugo vremena preko Srbije. Daleko lakse za voziti. 

Edited by darkman14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni u jednom momentu nisam spomenuo njihov autoput od 100km koliko kazes, rekao sam generalno da su im putevi u boljem stanju! 

Kod nas ispadaju bubrezi i rastrese te muski, kod njih su putevi piste za nase... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, darkman14 said:

Svuda vam je trava zelenija i putevi siri sem ovde... 

 

simon cowell facepalm GIF

 

a putarina skupa...

Trava je najzelenija u mom dvorištu,putarina je skuplja u Hrvatskoj a Miloš veliki najuži autoput po kom sam se vozio. A vozio sam se i po drugim kontinentima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, darkman14 said:

a putarina skupa...

Jesenas do Budimpeste i nazad, vinjeta za 10 dana malo jace od 9 EUR:

On 11/22/2022 at 7:15 PM, Ivan said:

Za 10 dana boravka, ovde sam kupio za 9.4 EUR (3820 HUF):

https://ematrica.nemzetiutdij.hu/en/vignette-purchase/vehicle-data-vignette-selection

 

Screenshot_20221110_204607_com.microsoft.office.officehubrow.thumb.jpg.c84e084594294a09c2ff0c2c16645c45.jpg Screenshot_20221110_204445_com.microsoft.office.officehubrow.thumb.jpg.a9785b25cf09d3045f46f4a59b56ac5a.jpg

 

Prodjoh maltene celu Bugarsku od Kalotine do Kapitan Andreeva (zapad-istok) i nazad takodje za 9 EUR:

On 5/7/2019 at 2:18 PM, Ivan said:

Postoji vise mogucnosti za vinjete: vikend (10 Leva), sedmicna (15 Leva), mesecna (30 Leva)... Meni je odgovarala nedeljna, moze da se plati i u EUR i to racunaju 9 EUR. Ne dobija se vinjeta koja se lepi na soferku, vec se sve vodi elektronski, tako da samo dobijate racun koji pokazujete u slucaju kontrole:

 

070520196592.thumb.jpg.093c48a3d466296181b2ee1e1154ef0f.jpg

Sto je jos smesnije, sada su jos jeftinije, sedmicna 13 Leva (780 din) i mesecna 27 Lev (1600 din).

 

Stigoh i u Aziju kolima :) , od granice Turske do Istanbula, prelazio preko na azijski deo i nazad - kostalo me par EUR. Jos sam preplatio i dao 10 EUR jer nisam imao sitnije:

On 5/7/2019 at 2:18 PM, Ivan said:

a za HGS za auto do Istanbula i nazad sam platio 60 Lira (u povratku sam, na istom mestu, na displeju video naplacenih 12 Lira). Moze da se plati i u EUR, za HGS sam dao 10 EUR. Dobije se papir sa potvrdom i ovakva vinjeta, koja mora da se zalepi iza unutrasnjeg retrovizora:

 

070520196593.thumb.jpg.90ae73bbd1ed6ed2f65ddf6058ddb396.jpg 040520196583.thumb.jpg.bdb0750d9c3f09691391da804c9113a9.jpg

Pa neka svako uporedi, pricamo o koliko-toliko slicnim standardima. Odavde da odes samo do Nisa, pislj*vih 200 km sa sve radovima, maltene je skuplje od svih iznad pomenutih.

Hrvatska jeste skuplja ali i sa vecim standardom. Podeljeni su na zone, pa i cene zavise od koncesija. Secam se da su mi jos kad su otvarali Dalmatinu, lokalci kukali koliko ih skupo izadje npr. od Makarske ili Splita do Zagreba i nazad.

 

1 hour ago, darkman14 said:

ja sam za manje od 2h iz NS u Cacku

A secas li se do samo donedavno "klanice" od Ibarske magistrale i koliko se putovalo (nevezano za ovo, meni je ostala u pamcenju sa pocetka 2000-ih, rupa na rupi)... Pa dok nisu otvorili deonicu AP do Pakovraca, koliko je trebalo da izadjes sa autoputa kada je neki praznik, pa dok obidjes Cacak, letnji dan do podne... 

Nemam nikakvu nameru da "pljujem" niti da idealizujem bilo sta, cisto caskamo. Dosta toga se popravilo i ovde, neosporno. Samo kazem koliko je dobar procenat deonica tamo sa odlicnim asfaltom, sa dobrom signalizacijom... Opet pitanje - ko je i u kolikom procentu video znak za prestanak ogranicenja brzine kod nas :) . Kad vec pominjemo, opet pomenuta Ibarska, skoro sam isao za BG tuda, da malo razbijem monotoniju, nista se ne menja i dalje... Prodjes Ljig, Moravce i onu pumpu sa leve strane (znam put napamet). Iza toga ogranicenje 60 km/h gde pecaju, a iza toga kilometrima pravac (uzbrdo-nizbrdo) bez ikakvog obavestenja o ogranicenju brzine. Jedni nastavljaju 60 km/h, drugi posle raskrsnice ubrzavaju i sviraju im, autobusi i kamioni preticu ove "uplasene"... Tamo mi se svidja jer gde imas ogranicenje, imas i prestanak, a ne da gatas i cekas kada ce da iskoce iz zbunja. A kod nas se neretko desava da em nemas prestanak ogranicenja, em nemas novo ogranicenje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Dosta je rasterecena i kvantitativno i kvalitativno :) , posto dosta priucenih sada koristi autoput. Ali opet se oduzi kilometrazom.

Mada ako idem na tu stranu, najvise volim da se provozam kroz srpsku Toskanu - preko Topole i Rudnika. Prelepi predeli i konfiguracija puta, nema guzve, krace, brze i zanimljivije nego Ibarskom...

Takodje je i dobar procenat puta renoviran i presvucen novim asfaltom, bas uzivanje za voznju. Eto, da pohvalimo i nesto sto je dobro uradjeno :thumbup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, knezevic76 said:

Od kad postoji Miloš Veliki , meni veći gušt da vozim Ibarskom :) ako mi se ne žuri

Sent from my 2203129G using Tapatalk
 

I od kada su spojili NBG sa petljom na Milosu, milina je i meni do magistrale. Maltene samo tempomat do Orlovace pa na magistralu...kao kad idem do majstora :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Vinjete su gospodska stvar. Međutim, šta misliš, kad bi ih kod nas uveli, pa uvrstili i njih u registraciju, koliki bi bio lelek onih koji "nikad nisu izašli na auto put"? Meni je TAG ok, pisao sam već, da mi je žalije dati pare za makedonsko oranje ili onaj evro i kusur za grčku deonicu do Soluna (koja u većem delu nije ni auto put), nego za bilo koju km auto puta ovde. A kad smo kod signalizacije, ja sam ostao fasciniran, starim helenskim običajem, da im svaki znak bude zarastao u grmlje! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovih dana po Bačkoj( da se neko ne zahebe,odmah neka bira alternativni put)…rade po naseljima,a između naselja rupe,zakrpe i slično

IMG_0087.jpeg

IMG_0088.jpeg

IMG_0089.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posledice velikih vrućina

 

put minesota.jpg

 

Put je jednostavno potonuo...

 

Ekstremne vrućine koje su ovog leta pogodile SAD dramatično utiču na infrastrukturu. Dva dela autoputa I-94 su potonula i popucala u Minesoti, gde su temperature išle sve do 38 stepeni, a konstantno su na vrednostima većim od 35 stepeni. Ministarstvo saobraćaja Minnesote je objavilo slike dva mesta na I-94 gde je kolovoz popustio pod intenzivnom vrućinom i pritiskom. Fenomen se javlja kao rezultat širenja starijih puteva zbog ekstremnih vrućina, posebno za vreme sunčanih dana kada su temperature puteva mnogo veće od temperature vazduha.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Htede jedan vozac da me zgazi jer "sto tu prelazim ulicu!?" i jos se ljuti na mene verovatno sa pravom... Nije bitno sto je to cak i druga polovina ulice i on mi dolazi zdesna, a sleva se zaustavio drugi auto. Sto je najgore, tu svaki dan prolaze moja i tudja deca po propisu. Procenite sami sa slika. Iz njegove perspektive.

 

20231014_191838.jpg

20231014_191900.jpg

20231014_191916.jpg

20231014_191937.jpg

20231014_191928.jpg

Namerno sam pisao u ovoj temi jer farba za pesacke prelaze nije bas toliko skupa kao obnova asfalta, a i drvece takodje niko ne reze. Pogledajte koliko je semafora i znakova u krosnjama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf "čuveni" deo Rableove, kod DISa i toplane. U petak sam baš propustio ženu sa malom decom tu i pomislio kako se pešački prelaz i ne vidi. A najgore je što je u donjem delu ulica zakrčena parkiranim vozilima beogradskih domaćina koji obavljaju važne poslove u kladionici ili piju late makijato u Amsterdamu, pa onda svi udare po gasu, baš tu ispred pešačkog - koji se i ne vidi!

Sa druge strane, onde kod moje zgrade, gore, ima vidno obeležen i ležećim policajcem usporen pešački prelaz, ali to ne smeta "Bad boys Kaluđerica" da divljaju, a često i da obilaze vozilo koje stane da propusti pešake. Mada i pešaci povremeno "sviraju q" jer im je problem da pređu desetak metara više, pa idu van pešačkog!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Dale said:

jer farba za pesacke prelaze nije bas toliko skupa

U NS  su zamenili asfalt na Bulevaru oslobodjenja preko leta. Drugar i ja gledali kako farbaju pesacke, putokaze i oznake za taxi/bus.
Prvo je bilo zasto farbaju, zasto ne stave one trake kao sto su stavljali ranije, drugo, nemaju sablone vec ih iscrtaju pa oblepe krep trakom pa farbaju.

Evo sada su se izlizali pesacki, kao da su 5 godina tu a ne 2 meseca. Ovo je konkretno na uglu bulevara i kralja Petra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...