Jump to content
FAS Goran
marija12

Naši putevi najgori u regionu / Putevi Srbije

Recommended Posts

Lopovi opljačkali dve trafostanice, deo autoputa bez osvetljenja

 

Deo osvetljenja na putu kod Dobanovačke petlje ne radi jer su pokradene i oštećene dve trafo stanice u blizini, saopštili su JP ''Putevi Srbije''. U toku je sanacija pokradenih i oštećenih trafo stanica, a preduzeće je navelo da će radovi biti završeni u najkraćem roku. Preduzeće je o krađi obavestilo policiju.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije fotomontaža: Umesto asfalta postavljen znak - rupe na putu

 

rupe na putu.jpg

 

Da su lokalni putevi na području opštine Veliko Gradište u veoma lošem stanju najbolje potvrđuje postavljeni znak na izlazu iz sela Češljeva Bara. Normalno, svako bi jednostavno ignorisao ovu sliku jer bi smatrao da je fotomontaža. Ali nažalost, u ovom slučaju nije tako. Nakon obećanja i tri neuspela pokušaja da se prošle godine zakrpe svi krateri, dosetili se da se umesto zakrpa postave znak sa upozorenjem. Kako je kazao jedan meštanin Makca: ''Nakon dodeljivanja milostinje selu Makcu u vidu biciklističkih staza i parčića asfalta u dužini od 100-200 metara, koje su takođe uradili iz više delova, sada su Gradištanski naprednjaci rešili da kolektivno zajebavaju i sva komšijska sela''. Kako navode meštani, obećanja od gardištanskih opštinara za sanaciju puta je uvek bilo, ali konkretnih rezultata nema.

 

preuzeto sa - tpknews.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pušten u saobraćaj most na obilaznici oko Beograda

 

ostruznica most 2020.jpg

 

Most na Savi, ''blizanac'' postojećeg mosta na obilaznici oko Beograda pušten je danas u saobraćaj. Gradnja mosta započeta je 2016. godine. Ugovorena vrednost radova (sa aneksom) je oko 4.2 milijarde dinara i reč je o zajmu Evropske investicione banke. Investitor je JP Putevi Srbije, a podizvođač na izvođenju čelične konstrukcije preko reke je građevinsko preduzeće Mostogradnja AD Beograd. Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova učestvovalo je više od 10 domaćih firmi. Most je dužine skoro dva kilometra, a projektom je predviđena izgradnja leve trake autoputa iza mosta u zoni petlje Ostružnica dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica u novoizgrađeno stanje. Ukupna dužina mosta je tri kilometra.

 

Most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najskupljijih objekata u sklopu izgradnje deonice autoputa od Dobanovaca do Bubanj Potoka. Završetkom mosta obilaznica oko Beograda praktično postaje funkcionalna u punom profilu autoputa u dužini od skoro 27 kilometara. Njegovo pustanje u saobraćaj značajno će povećati kapacitet obilaznice kojom dnevno u proseku prolazi oko 18.000 vozila što će dodatno rasteretiti centralne gradske saobraćajnice i skratiti vreme putovanja u tranzitnom saobraćaju. Pored značaja za tranzitni saobraćaj Ostružnički most predstavlja i rezervenu saobraćajnu vezu postojećeg autoputa E-70 sa Ibarskom magistralom, odnosno budućim autoputem Beograd-Južni Jadran. Obilaznica će povezati i magistralne puteve ka Obrenovcu i Valjevu, Čačku i Kraljevu i Ralji i uklopiti u pravac ka Nišu kod Bubanj Potoka. Za izgradnju čeličnog mosta - konstrukcija 8 preko reke predviđene dužine 586 metara nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika.

 

delimično preuzeto sa - b92.net

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako su na fruškoj gori jedan deo 4-5km, zatrpali kratere

 

Sad umesto 3km/h može da se prođe sa 30tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-put kroz Grdeličku klisuru mora opet na popravku

 

juzne vesti autoput.jpg

 

Iako od otvaranja južnog kraka Koridora 10 nije prošlo ni godinu i po dana, za saobraćaj je zbog radova zatvorena deonica od petlje Predejane do mesta Momin kamen kod Vladičinog Hana u Grdeličkoj klisuri, pišu Južne vesti. Prema onome što su novinari Južnih vesti videli, jedan sloj asfalta je skinut i put se opet asfaltira, a iz Koridora Srbije nisu odgovorili na pitanja novinara koji je razlog rekonstrukcije, pišu Južne vesti.

 

Ovo je drugi put nakon otvaranja kako se autoput popravlja na ''najtežoj, ali i najlepšoj deonici autoputa kroz Srbiju'', kako je predsednik Vučić opisao prilikom otvaranja. Asfalt je prvo ''popustio'', kako su tada rekli u Koridorima Srbije, na deonici između Caričine doline i tunela Manajle samo tri meseca od otvaranja. ''Toliko o kvalitetu. Ako je došlo do klizanja zemljišta, oni nisu mogli da reše problem samo skidanjem gornjeg sloja i kozmetičkim radovima, nego su morali da rade novu podlogu jer to zemljište nije stabilno'', komentariše jedan od prolaznika.

 

Iako se asfalt presvlači na deonici dužine od jednog do dva kilometra, ovog puta iz Koridora, na koje su uputili iz Puteva Srbije, nisu odgovorili Južnim vestima na pitanja koji je sada razlog ponovnog asfaltiranja. Tako se ne zna da li se radi samo o nekvalitetnom asfaltu ili je problem sa podlogom, ni da li je auto put bezbedan za saobraćaj. Ono što se jedino zna da su radovi u toku već nedelju dana i trajaće do kraja meseca, a saobraćaj će se u tom periodu odvijati dvosmerno u kolovoznoj traci ka Vranju.

 

Podsetimo, samu izgradnju trase kroz Grdeličku klisuru pratili su brojni problemi - od konstantnog probijanja rokova, obrušavanja kosina, do menjanja projekta. Građani su se i nakon otvaranja žalili da kosina kroz Grdeličku klisuru nije bezbedna, a nadležni su tada rekli da nema obrušavanja, već da samo tako izgleda. Stručnjaci su ocenili da radovi na Koridoru 10 kasne zbog loše pripreme radova i projektne dokumentacije, nerealnih obećanja datih iz političkih razloga, ali i zbog nepostojanja domaće građevinske operative koja bi taj zadatak obavila na najadekvatniji način. Zbog rušenja kosine, Mihajlovićeva je deo kabineta početkom decembra prošle godine ''preselila'' u Grdeličku klisuru kako bi ''nadzirali'' i ubrzali radove. Koridor 10 otvoren je maja prošle godine uz muziku i vatromet, a tri meseca kasnije je popucao asfalt na deonici između Cričine doline i tunela Manajle.

 

preuzeto sa - nova.rs

 

 

Edited by neshaoct
postavio sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa to ti je kad se putovalo po Srbiji,preoptereceno bilo,ljudi do 3 puta isli na letovanje,sve po Srbiji,al zato su putevi i zaradili para od putarina,to im je nista da presvuku novim asfalton koji kilometar puta:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kakvim se putevima vozimo?

 

losi putevi.jpg

 

Pre nešto manje od dve nedelje završen je konkurs emisije SAT za najgori put u Srbiji. Na njemu su mogli da učestvuju svi, tako što prijave preciznu lokaciju, daju što detaljniji opis i pošalju fotografije lokacije.

 

Mladen Alvirović, kaže za RTS da je nešto malo manje od 1.000 ljudi poslalo predloge za najgori put u Srbiji. ''Tu smo sabrali sve ono što je stiglo preko društvenih mreža, ono što je stiglo direktno na Email sa fotografijama i opisima lokacija. Bilo je dosta masovnije nego kada smo prošle godine organizovali isti konkurs'', ističe Alvirović. Kaže da će sigurno organizovati konkurs i treće godine i svake sledeće, sve dok svi putevi u Srbiji ne budu sjajni.

''Loših puteva ima napretek, uprkos tome što se zaista puno gradi i što su putari vredni. Ipak, malo je to da bi naši građani mogli da kažu da se voze od svojih do susednih gradova zaista kvalitetnim putem'', smatra Alvirović. Objašnjava da su iz razmatranja isključene gradske ulice i saobraćajnice unutar opština jer bi bilo suviše obimno. ''Ne postoji precizan kriterijum šta neko može da prijavi. Može da prijavi apsolutno sve, ali smo mi onda na osnovu opisa i fotografija odabrali gde bi hitno trebalo da se ode'', kaže Alvirović.

 

Gde su u Srbiji putevi najgori?
Mladen Alvirović ističe da su se ljudi ove godine potrudili da napišu puno teksta, ali da nije bilo mnogo fotografija. ''Bili smo onda u teškoj situaciji da ćemo možda preskočiti neke puteve koji zaslužuju da budu snimljeni samo zato što nam neko nije poslao slike da možemo da vidimo da li vredi otići jer puno je to kilometara'', ističe Alvirović. Kaže da su zato odlučili da odstupe od svog pravila, naprave rang-listu i snime 15 puteva koji su dobili najviše glasova, odnosno one na koje su se ljudi najviše žalili. ''Trudili smo se da bude balansirano, podelili smo Srbiju na pet regiona, da lakše sve obiđemo kada snimamo. Interesantno je da smo u zapadnoj Srbiji zabeležili možda najlošije primere puteve, mada nijedan deo zemlje nije izuzetak'', naglašava Alvirović. Podseća da to nisu neke stazice u zabitima, već državni putevi koji spajaju veća mesta. ''Imamo jednu raskrsnicu koja spaja državne puteve između Bajine Bašte, Kosjerića, Valjeva i Užica. To je transverzala između vrlo bitnih mesta. Ta raskrsnica ima katastrofalan put, na nekoliko kilometara nema asfalta uopšte'', navodi Alvirović. Ističe da vredi javno apelovati i da je moguće da će se posle emitovanja nešto promeniti.

 

Vozači mogu da traže odštetu zbog loših puteva
Mladen Alvirović podseća da vozači koji dožive saobraćajnu nezgodu ili oštete automobil zbog stanja puta imaju pravo da traže odštetu. ''Moraju da ispune proceduru koja nije laka, ali nije ni nemoguća. Neophodno je pozvati policiju, koja mora da izađe na lice mesta i napravi uviđaj. Sa tim zapisnikom treba se obratiti nadležnom preduzeću koje održava put, ako oni ne odgovore pozitivno, i preduzeću za puteve Srbije, a na kraju vozači mogu i da tuže'', objašnjava Alvirović. Kaže da putari znaju gde su loše deonice i vrlo često i bez pogovora plaćaju štete, odnosno dogovaraju se sa vozačima kako da sve prođe što bezbolnije. ''Jedina stvar koja može da muči vozače je da im se stavi na teret da su vozili brže nego što je propisano. Na mnogim od tih puteva stoje ograničenja koja su besmislena. Tu treba biti oprezan'', upozorava Mladen Alvirović.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapadna Srbija gde teški kamioni izvlače drva i često prelaze dozvoljenu težinu za koju je put predviđen (kao i u Vojvodini,gde ih pretovaruju letinom), istočna i Južna Srbija jer se ne ulaže od drugog rata (kamena kocka i sl)...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Najgori putevi Srbije u 2020. godini

 

SAT ekipa patrolira je Srbijom u potrazi za najgorim putem! Od pristiglih prijava u finalu se našlo čak 15 predloga sa najvećim brojem glasova.

Obilazeći celu zemlju prešli smo oko 2.500 kilometara kako bi javno ukazali na problematične puteve i opasnosti koje vozači mogu da očekuju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci će u komadu premestiti celi most dugačak jedan kilometar

 

211970-most.jpg

 

Nakon gotovo četiri godine izgradnje, deo mosta Lennetal, dugačak 100 metara, koji je tri puta teži od Ajfelovog tornja, premestiće se za gotovo 20 metara do svog mosta blizanca, odnosno do mosta sa trakama u suprotnom smeru, na kome se trenutno odvija saobraćaj A45.

 

Konstrukcija je postavljena uz stari most i na njoj se već privremeno odvijao saobraćaj kada su rušeni stari delovi. Nakon završetka dela mosta u smeru Dortmunda, 13 stubova i dva nosača za nadgradnju u smeru Frankfurta će sada biti pomereni: divovski most se pomera tačno 19 metara i 15 cm prema istoku i to polako. Konstrukcija, dugačka tačno 984.5 metara, može da pređe 0.003 kilometara na sat, a puž za 60 minuta pređe malo više od 0.004 kilometara - za poređenje.

 

Operacija se odvija uz pomoć 15 hidrauličkih jedinica i pomeraju konstrukciju pomoću tankih čeličnih kablova. Dakle, izuzetno težak teret može da se lako premesti. U svemu će se koristiti i posebni teflonski diskovi te masti, koji će obezbediti da most klizi bez zapinjanja. Međutim, radovi ne završavaju ovim uspešnim potezom. Konstrukcija mora da se pomera stub po stub do stvarnih ležajeva. Ovaj posao se odvija ispod mosta, tako da učesnici u saobraćaju na A45 dugo neće videti radove na mostu. Očekivano otvaranje nove deonice za saobraćaj je planirano za leto 2021. Cena izgradnje mosta Lennetal iznosi 179 miliona evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deo obilaznice u belgijskom gradu biće postavljen na dno reke

 

tunel belgija.jpg

 

Oko belgijskog grada Antwerpena niče jedna posebna obilaznica. Deo njenog prstena biće i podvodni tunel koji će biti položen na dno reke Scheldt. Strukton, specijalna građevinska kompanija, izgradiće 1.8 km dugi uronjeni tunel ispod reke Scheldt.

Firma će razviti osam elemenata tunela. Finansijski detalji ugovora nisu otkriveni. Tunel Scheldt će se sastojati od kopnenog tunela i uronjenog tunela. Svaki uronjeni element biće dimenzija 160m x 42m x 10 m i težak oko 60.000 tona. Elementi tunela biće izgrađeni u luci Zeebrugge, a zatim odvučeni u Antwerpen preko Severnog mora i zapadnog Scheldta. Tunel će imati po tri saobraćajne trake u svakom smeru kao i odvojeni deo za bicikliste i pešake uz poštovanje svih bezbednosnih standarda. Ovaj tunel bi trebalo da bude biti pušten u saobraćaj 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

No comment. Ali u celoj prici mi nije jasno gde li je mozak vozacu sa (deluje mi) Corsom ispred?

Stojis par metara od ociglednog sr*nja, samo jos goreg u najavi. Ili da proletis sto blize levoj ivici puta i bezis (ako je izvodljivo). Ili se bar skloni unazad ili se polukruzno okreni, sta god...

Umesto sto strpljivo cekas da nesto jos gore nagrne odozgo ili popusti, daleko bilo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje evropske zemlje imaju najbolje, a koje najlošije puteve i gde smo tu mi?

 

hr put.jpg

 

Kvalitet putne infrastrukture u Evropi dosta varira, a ova tema u medijima često izaziva rasprave. Postoji više istraživanja o kvalitetu puteva u zemljama na Starom kontinentu. Podaci za rang listu koju vam prenosimo dolaze iz ''Izveštaja o globalnoj konkurentnosti Svetskog privrednog foruma za 2019.'', u kome je ocenjena 141 država, a teme su bile različite.

U anketi je učestvovalo 12.987 rukovodilaca iz različitih privrednih grana, koji su odgovarali na 78 pitanja, među kojima je bilo i ono o kvalitetu putne infrastrukture u njihovoj zemlji. Ponuđeno im je da taj kvalitet ocene od 1 (izuzetno loš) do 7 (izuzetno dobar). Rezultat ankete je ova karta koja daje širok pregled kvaliteta puteva u Evropi, a na njoj jasno možemo videti podelu istok-zapad.

 

putevi srb.jpg

 

Mnoge bivše sovjetske države i zemlje u istočnoj Evropi su ispod ocene 4. U zapadnoj polovini Starog kontinenta većina zemalja postiže rezultat iznad 4, pa čak i iznad 5. Holandija ima najbolje puteve u Evropi (ocena 6,4), a iza nje je Švajcarska (6.3). Ove dve zemlje na globalnoj listi zauzimaju pozicije 2 i 3, a ispred njih je jedino Singapur koji ima najbolje puteve na svetu.

 

Kako na listi stoji Srbija?

Naša zemlja, prema ovom izveštaju iz 2019. godine, zauzima neslavno 33. mesto do 40 zemalja, sa prosečnom ocenom 3.5, a za utehu je da su iza nas i neke zemlje Evropske unije, kao što su Bugarska, Rumunija i Malta. Što se tiče zemalja iz regiona, najbolje puteve ima Hrvatska koja je zauzela visoko 6. mesto sa ocenom 5.6, dok je Slovenija 15. sa ocenom 4.9. Crna Gora je 30. sa ocenom 3.9, a Severna Makedonija zauzima 35. mesto i ocenjena je sa 3.4. Bosna i Hercegovina je pretposlednja, 39. sa veoma niskom ocenom 2.8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indijci napravili 75 kilometara autoputa za 5 dana i srušili svetski rekord

 

225558-indija autoput.jpg

 

Posao koji u nekim zemljama traje par meseci, godina, čak i decenija, Indijci su napravili za manje od pet dana!

Za samo 105 sati i 33 minuta su izgradili autoput dugačak 75 kilometara. Projekat na kojem je radilo 720 ljudi je počeo 3. juna u 7:27 sati, a završio 7. juna u 17 sati. Neverovatan uspeh je odmah upisan i u Ginisovu knjigu rekorda.

 

Ministar drumskog saobraćaja Nitin Gadkari je pohvalio sve inženjere, izvođače, konsultante i zaposlene Nacionalne uprave za autoputeve Indije (NHAI): ''Ovim velikim projektom spajamo naše gradove Amravati i Akolu, a nova deonica će imati značajnu ulogu u lakšem kretanju ljudi u ovom delu Indije'', zaključio je Gadkari. Iako se projekat vodi kao autoput, o tome bi moglo da se raspravlja jer na dostupnim fotografijama put deluje puno manji. Trake su fizički odvojene, ali put je vrlo uzak, a ni zaustavne trake očigledno nisu u planu. Ipak, da ne kvarimo veselje...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan problem zbog rata u Ukrajini: U Velikoj Britaniji ne krpe rupe na putevima

 

road uk 1.jpg

 

Evropa oseća posledice rata u Ukrajini; gotovo je nemoguće pronaći neku ljudsku delatnost u kojoj se ne osećaju posledice. Jednu od njih su objavili i u Velikoj Britaniji. Kraljevski automobilski klub (RAC) je osudio trenutno stanje u svom izveštaju, a o čemu se, konkretno, radi? O rupama na putevima!

 

Prema podacima kojima raspolaže RAC 60% asfalta koji se koristi za pokrivanje i popravku puteva dolazi iz Rusije, zemlje koja je ograničila snabdevanje ovim materijalom kao odmazdu za ekonomske sankcije koje je nametnula međunarodna zajednica. Efekti smanjenja uvoza su jasni. Drumske uprave izveštavaju o povećanju cene ovog važnog građevinskog materijala za 22%, a to se odrazilo na bezbednost puteva. Preliminarna studija situacije, sprovedena pre sukoba, već je kvantifikovala ulaganje potrebno za popravke puteva na 12 milijardi funti (13.8 milijardi evra). Mnogi projekti sada stoje zbog poskupljenja materijala. Kako bi se nosila s ekonomskom krizom, britanska vlada je smanjila za trećinu budžete namenjene subvencionisanju lokalnih zajednica, a to takođe utiče na (ne)kvalitet puteva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...