Jump to content

Od 17.02.2020. oko 5 časova ujutro, Forum je na novom serveru. Ako vidite ovaj tekst, to znači da ste na novom serveru/Forumu.

Ali, na dosta uređaja još nije odrađen automatski DNS refresh, pa zato znatni broj korisnika još uvek ne može da vidi ovu stranicu. U skladu sa politikom njihovih operatera i oni će u narednim satima, a najviše za 48 sati automatski dobiti nove parametre.

FAS Euroauto Goran Vlada
marija12

Naši putevi najgori u regionu / Putevi Srbije

Recommended Posts

Stotine miliona evra troše se na održavanje puteva u Srbiji, a oni su i dalje išarani crnim deonicama. Najgori su putevi u Pirotskom okrugu, pokazalo je istraživanje Međunarodne asocijacije za bezbednost puteva. Međunarodni program za ocenu puteva u Srbiji (IRAP) ocenio je da samo jedna deonica na koridoru 10 zaslužuje prelaznu ocenu, dok je Svetska banka srpske puteve stavila na 134. mesto po kvalitetu i vrednosti na planeti.

 

Međutim, brojna istraživanja, ali i iskustvo vozača na terenu govore suprotno. Možda je jedna od najboljih ocena puteva kod nas ona koju je dala Svetska banka.

„Putevi u Srbiji su po kvalitetu i bezbednosti tek na 134. mestu na listi Svetske banke, a njihova vrednost procenjuje se na 13 milijardi dolara“, ocenjeno je u istraživanju ove institucije.

U kasu JP „Putevi Srbije“, preduzeća koje odgovora za stanje puteva u zemlji, godišnje se slije najmanje 300 miliona evra. Taj prihod je, po rečima Zorana Drobnjaka, direktora ovog preduzeća, oko 150 miliona od naplate putarine, odnosno oko 180 miliona od akciza. Na pitanje gde odlazi sav taj novac, Drobnjak odgovara da se ulaže u klizišta, projektovanje koridora 10, magistralnih puteva...

- Da bi se redovno održavalo svih 11.000 kilometara puteva, potrebne su bar dve milijarde evra godišnje, i onda bi putevi sigurno bili dobri. U puteve ništa nije ulagano 20 godina. Rađeno je uglavnom ono što je finansirano od evropskih banaka - kaže za „Blic“ Zoran Drobnjak, direktor JP „Putevi Srbije“.

On navodi da „Putevi Srbije“ godišnje ulože u održavanje i rehabilitaciju naših puteva između 17 i 18 milijardi dinara (170-180 miliona evra), istovremeno odbijajući navode da su u tim poslovima neke firme, poput „Nibens grupe“, na čijem je čelu kontroverzni i nedavno uhapšeni biznismen Milo Đurašković, bile favorizovane.

Situacija nije sjajna ni kada je reč o gradnji novih puteva. Za tri godine izgrađeno je svega 60, za sedam godina 144 kilometra. Izgradnja puteva opterećena je korupcijom, a projekt izgradnje evropskog koridora 10 zapao je u brojne neregularnosti, tvrdi Milica Trifković, generalna direktorka privatnog preduzeća za gradnju puteva „Geoput“. Ona je odlučila da na to skrene pažnju evropskim institucijama. U intervjuu za informativni sajt Evropske unije „Euroaktiv“, istakla je da se na mnogim tenderima prednost daje određenim domaćim preduzećima, ali i da za mnoge puteve od velike važnosti ne postoje ni građevinski projekti niti projektna dokumentacija.

 

Ibarska magistrala, deonice prema Sevojnu i Požegi, put koji vodi prema Homoljskim planinama, put Užice-Zlatibor, samo su neke od deonica na kojima je zbog lošeg stanja kolovoza ili neadekvatnih rešenja bezbednost vozača dovedena u pitanje. Prema mišljenju Milana Božovića, profesora na Saobraćajnom fakultetu, najnebezbedniji pravci u zemlji su Ibarska magistrala i pravac od Novog Sada do Horgoša. Na većem delu puta od Novog Sada do Horgoša postoji samo jedna saobraćajna traka, dok u suprotnom pravcu, vozači na raspolaganju imaju dve (jedna plus pomoćna). Dakle, deo koridora 10 ima tri saobraćajne trake, dve u pravcu ka Novom Sadu, a jednu u pravcu ka Horgošu.

Božović, međutim, navodi da srpski putevi nisu najgori u regionu.

- Putevima u Srbiji je neophodno posvetiti posebnu brigu, u smislu bezbednosti saobraćaja, u fazi projektovanja, održavanja, rekonstrukcije i izgradnje puteva i na taj način uticati na povećanje bezbednosti saobraćaja - kaže Božović.

Stručnjaci za bezbednost skreću pažnju na aljkavost putara, ali i na činjenicu da ih zakon štiti od odgovornosti za nezgode. Još je 2009. godine ustanovljeno da postoje čak 262 crne tačke na srpskim drumovima.

Parametri bezbednosti u smislu rizika nastanka saobraćajnih nezgoda u našoj zemlji nisu tako loši koliko su loši putevi, kaže Krsto Lipovac, profesor na Višoj školi unutrašnjih poslova.

Naime, vozači nadoknađuju nedostatke na putu, tako sto vrše tzv. kompenzaciju rizika, tj. menjaju ponašanje na delovima puta koji su očigledno loši i nebezbedni. Posebno smanjuju brzine na ovim deonicama. Naša studija pokazuje da su na očigledno opasnim delovima puteva retke nezgode, a da su najčešće na skrivenim opasnim deonicama. Naša prva preporuka je zato da se redovno, jednom godišnje, vrši identifikacija crnih tačaka i opasnih deonica, te da se one odmah markiraju, tako da budu lako prepoznatljive za vozače - poručuje Lipovac.

Srbija je u periodu 1992. - 2010. imala porast broja povređenih u saobraćajnim nesrećama za 6,9 odsto. Za to vreme, veliki broj evropskih zemalja je uspeo da smanji broj poginulih i povređenih u nesrećama, a najbolje rezultate je imala Francuska - čak 50 odsto.

Najlošije rezultate u pogledu broja saobraćajnih nesreća u periodu 1991. - 2010. imaju Rumunija (+227,5 odsto), Slovenija (+67,3 odsto) i Bugarska (+65,0 odsto).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-put Sremska Mitrovica - Beograd je zaista u solidnom stanju. Ima par deonica gde je lošiji, ali u odnosu na NS-SU, ovaj out je pista. :unworthy:

Pa do Subotice nije bezbedno ići preko 100 km/h!!!!! Jbm ti auto-put!!! :wallbash:

Inače, ima jedan put u Sremu, kad se ide iz Erdevika ka Iloku (Hrvatska). Mislim da na tom putu i nema asfalta....toliko je loš. Kad pređete granicu i uđete u Hrvatsku, nebo i zemlja je razlika u putu...užas. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovoj karti loših puteva već vidim dosta propusta.

Pre svega magistralni put Zrenjanin Novo Sad (deonica od Zrenjanina do Žablja).

Put je asvaltiran pre 30 godina i od onda popunjene su samo rupe od kojih može da odpadne točak. Put je pun raseda i neravina popreko celog profila koje je nemoguće izbeći. U momentu auto potpuno gubi vezu sa podlogom.

Mrzim svaki dan kada treba ovuda da prođem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonica od Cacka tj Preljine ka kraljevu obelezena kao najlosija, a put kao pista bas na toj prvoj deonici do Mrcajevaca. Mladenovac- Topola ocajna deonica, nema je. Pozega- Valjevo katastrofa, Valjevo - Loznica katastrofa itd. E da mi je znati ko je od kolega drumaca na saobracajnom ovo radio :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je 5-ica obeležena kao najlošija to je deonica od Vučkovice do mrčajevaca koja i nije baš reprezentativna (most ograničenje 30km/h). Deonica Kraljevo-Mrčajevci je OK, dosta dobro obeležena i brzine su OK (dobar deo puta 80km/h).

A taj put Kragujevac-Topola-Mladenovac jeste dosta iskrpljen i loše obeležen ali ja ga opet češće koristim od Ibarske i po meni je daleko brži i bezbedniji bez obzira na truckanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam samo zasto nije stavljen put Obrenovac/Valjevo,istina da ga sada rade,ali to mora da se provoza covek da vidi sta je put,kao da je granatiran 5godina. :realmad::wallbash::veryangry:

Polomis auto posle dva meseca voznje,a svakih 15 dana balansiras tockove i nikada ne mozes da naucis gde je rupa jer od silnog krpljenja sav je kao da vozis po"lezecim policajcima"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekajte bre ljudi, a Beograd - Obrenovac??? Konkretno mislim na deo kroz Umku. UzassssS!!! Urade ga i za dve nedelje put izgleda kao Evil Kanevil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dođite vi kod mene u Sjenicu ako uspete da dođete ima da vidite šta je bespuće. Ima da vam slikam sutra rupčagu ispred skupštine opštine Sjenica u koju stane ceo moj tipo, a puna je vode da se mogu i rbe pecat. A o pristupnim magistralnim putevima da i nepišem zamislite najgore eee još je goreee. Kad krenem ibarskom magistralom od Raške prema Kraljevu i Beogradu, Bog te mazo ko da sam na autoput izašao. Pa i ako se nabode po neka rupa opet nije strašno kao kada idem recimo od Nove varoši prema Sjenici sve iz šahte u šahtu. :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ovo je tacno, u Sandzaku su ubedljivo najgori putevi, to je katastrofa. Istocna Srbija takodje ocaj. Isao sam gotovo u sve krajeve autom i generalno svuda ima po neki dobar put i po nekih 10 losih :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zakrpiće rupe na 1.100 kilometara

 

putevi.jpg

 

Kako prenose Novosti, na listi Svetskog ekonomskog foruma Srbija je po kvalitetu puteva na 120. mestu od ukupno 140 zemalja. U odnosu na okruženje, gore pozicije zauzele su Rumunija, Bugarska i Bosna i Hercegovina, dok je Hrvatska u samom svetskom vrhu na 29. mestu, Slovenija 38, Albanija 59, a Makedonija 109. Kakvo je stanje na srpskim drumovima najbolje znaju vozači. Zna i država, pa je prema projektu obnove puteva u prioritete uvrstila čak 5.000 kilometara, što je gotovo trećina državne mreže.

 

Godinama se nadležni za katastrofalnu situaciju na većini putnih pravaca brane nedostatkom novca za održavanje. U Srbiji je u ovoj godini za održavanje 16.000 kilometara puteva predviđeno oko 130 miliona evra, dok se u Sloveniji za oko 6.000 kilometara izdvaja više od 180 miliona. Ne čudi činjenica da na drumovima imamo oko 200 crnih tačaka. Godišnja šteta zbog saobraćajnih udesa procenjuje se na 500 miliona do milijardu evra. Svuda u svetu, novac od naplate putarine ide u održavanje auto-puteva, gde su ta sredstva i naplaćena od vozača. Srbija je izuzetak, jer se oko 14 milijardi dinara godišnje od putarine ''rasteže'' i na magistrale i regionalne saobraćajnice. Srbija je izuzetak i po tome što država za puteve iz budžeta daje subvencije. Ove godine oko 7.7 milijardi dinara, umesto kao svuda u svetu da se za saobraćajnice izdvaja procenat od maloprodajne cene goriva.

 

Ali, nije problem samo u održavanju.

Srbija je jedna od malobrojnih zemalja gde se dešava da posle izgradnje ili obnove puteva, u vrlo kratkom roku puca asfalt, da se otvaraju udarne rupe, pojavljuju kolotrazi. A, obećavali su nam odličan kvalitet, rok trajanja od najmanje deset godina. Da su i izvođači radova ''opušteni'' najbolje govori podatak da je u Srbiji garancija na izgrađen put svega godinu dana. To pravilo su uveli kreditori. A, kompletna saobraćajna infrastruktura gradi se trenutno iz zajmova, osim deonice Koridora 11 od Uba do Lajkovca u dužini od 12.5 kilometara, koja se finansira iz budžeta. Nije samo sporan garantni rok, opekli smo se i sa najnižim cenama, koje su po pravilima kreditora jedina mera za pobedu na tenderu. I to bez obzira na to što se zna da je reč o damping cenama i što za ponuđene cifre ne može da se nabavi ni materijal. Zato smo i imali kašnjenja, investitor je pristajao na anekse, kojima se zidala ugovorena vrednost radova, samo da ne bi stala gradilišta.

 

- Za loše izvedene radove kriva je država koja je poslove poverila izvođačima, čije su reference pod znakom pitanja - kaže za Novosti Goran Rodić, potpredsednik Građevinsko-industrijske komore. - Velika je odgovornost na nadzoru, a posebna je tema koliko na nekim projektima oni dobro rade svoj posao. Veliki je problem i kod održavanja saobraćajne infrastrukture, jer ako se to loše radi ili ne radi uopšte, nije ni čudo što objekti brzo propadaju.

 

''Putevi Srbije'' nedavno su usaglasili sa kreditorima spisak od 54 deonice, koje će biti obnovljene u ovoj i u naredne tri godine. Lista je napravljena po prioritetima utvrđenim na osnovu stanja kolovoza i ekonomske opravdanosti ulaganja. Projekat predstavlja prvu fazu Nacionalnog programa rehabilitacije putne mreže, koja treba da obuhvati oko 1.100 od 5.000 kilometara državne putne mreže, koji su identifikovani kao prioritetni. U obnovu saobraćajnica biće uloženo ukupno 390 miliona evra iz budžeta Srbije i zajmova Evropske investicione, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke. EIB i EBRD u finansiranju učestvuju sa po 100 miliona evra, Svetska banka sa 73.8 miliona evra, dok država obezbeđuje 116.2 miliona evra.

Projekat predviđa hitne radove, već tokom ove godine na deonicama puteva, kao što su Lazarevac - Aranđelovac - Topola, Korenite - Krupanj, Loznica - Valjevo - Lajkovac...

Tu su i deonice na putnim pravcima Šabac - Loznica - Mali Zvornik, Mali Zvornik - Rogačica - Užice, Obrenovac - Šabac - Loznica, Raška - Leposavić - Kosovska Mitrovica, Užice - Požega...

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vala Lazarevac Arandjelovac i nije toliko los... ali dzaba kad ce ga kamioni sa ugljem srediti caskom, a sto se tice AR-TO strasno je kako krćevac izgleda i treba ga hitno raditi, a te Topola Rudnik, strahota....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa meni je odavno postalo jasno da oni namerno neće da popravljaju puteve, da njima ovakvo stanje u stvari odgovara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvalim te Boze, ako bude tako, slazem se sa icewolf. Topola-Rudnik, hitni radovi... Prelepa deonica i odlicna i kraca alternativa preopterecenoj Ibarskoj magistrali sve do Rudnika. Trenutno ocaj, izlomljen asfalt, rupe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vala Lazarevac Arandjelovac i nije toliko los... ali dzaba kad ce ga kamioni sa ugljem srediti caskom, a sto se ti9ce AR-TO strasno je kako krćevac izgleda i treba ga hitno raditi, a te Topola Rudnik, strahota....

Kada si zadnji put prolazio AR-TO, krpili su skoro, sad i nije toliko lose...

Share this post


Link to post
Share on other sites

AR-LA put su vec poceli da snimaju, mere, slikaju, beleze i ostalo. Tj put od Krusevice do Lazarevca je odlican, ali od AR do Krusevice je tuga.
A AR-TO preko Krcevca je sad odlican kakav je bio prosle godine. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne može se to tek tako tvrdirti...

Pre tri godine sam išao u Lučko (predgrađe Zagreba). Taj lokalni put od Zg do Lučkog je bio u katastrofalnom stanju, a čujem da je i dosta ostalih lokalnih puteva po HR loše. Auto-put od naše granice do Zg je dosta dobar, ali mi nije toliko fascinantan kao nekima.

Nisam išao, ali od ljudi koji su putovali u Belgiju čujem da su im putevi samo za nijansu bolji nego kod nas  :) I jedna zanimljivost - kad se iz Holandije pređe u Belgiju, tačno se oseti razlika, velika je razlika u kvalitetu puteva u ove dve zemlje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam prolazio putem koji spaja Obrenovački i ibarac, od Mislođina do Stepojevca. Ono je strava i užas! Na jednoj deonici zbog klizišta i rupa je ograničenje 10km/h ! To sam prvi put video u životu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekeris - Zavlaka i uopsteno put preko Cera je isto katastrofa, odroni, ulegnuca... a i put na Soko grad (Sokolska planina, zapadna Srbija), proslog leta sam isao, sve mi bilo zao kola... znam, ova deonica uopste nije toliko bitna, ali eto, cisto da dodam u losije puteve i ovaj. Na Soko grad dolazi, koliko sam tad video, dosta ljudi, mogli bi i to malo da rese...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...