dakillis 1 Posted March 19, 2010 U pitanju je FIAT PUNTO 2 1.2 8v,Potrošnja se popela na 12 Lit. u gradu.Otišao sam kod majstora (AutoDijagnostika) i ustanovljeno je da je uzrok prevelike potrošnje lambda sonda.Mene interesuje da li je moguće da lambda sonda to prouzrokuje i koja je cena nove sonde?Ako može neko da mi kaže nešto o tome.Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 19, 2010 Da, vrlo je moguće i čim je majstor na dijagnostici utvrdio da ona više ne radi, nema se tu šta više raditi nego staviti nova...Ne znam tačno koliko je nova, ali ne verujem da prelazi 50-tak eura... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted March 19, 2010 U pitanju je FIAT PUNTO 2 1.2 8v,Potrošnja se popela na 12 Lit. u gradu.Otišao sam kod majstora (AutoDijagnostika) i ustanovljeno je da je uzrok prevelike potrošnje lambda sonda.Mene interesuje da li je moguće da lambda sonda to prouzrokuje i koja je cena nove sonde?Ako može neko da mi kaže nešto o tome.Hvala naravno das moze prouzrokovati. nova orig sonda je do 100 evrica Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted March 19, 2010 sonda sigurno, mora da si osetio i na vuci..?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dakillis 1 Posted March 20, 2010 ^^^ Normalno radi i normalno vuče,jedino što mnogo troši i oseća se težak miris iz auspuha(mirs gasova bezolovnog samo dosta pojačan) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 20, 2010 Lambda sonda ili "Oxigen sensor" je komponenta ubrizgavanja koja odredjuje preostalu(nesagorelu) kolicinu kiseonika u izduvnom gasu. Njena pocetna radna temperatura je oko 250 stepeni. Kada se ta temperatura dostigne elektroda od cirkonijum dioksida u elementu pocinje da stvara napon od 0,1-0,9v u zavisnosti od toga da li je kolicina kiseonika mala ili velika. Ukoliko je kolicina kiseonika mala motorni racunar smanjuje odredjenu kolicinu goriva i obrnuto - povecava ukoliko se kolicina vazduha u izduvnom gasu poveca. Sve to se desava da bi se dostigla konstanta gde je Lambda=1, sto vazi za idealni odnos goriva i kiseonika. Mora da dodam da postoje sonde sa grejacem(redovno od 90-tih godina) radi sto brzeg postizanja njene radne temperature. Od 2001 godine pojedini proizvodjaci koriste sonde koje pored njene glavne funkcije imaju integrisan senzor temperature.Kolicina kiseonika je srazmerna temperaturi izduvnih gasova. Sonda upravo registruje tu temperaturu i na osnovu nje se registruje odnos u smesi.------------------Kod tebe je crkla, daje podatke koji nisu odgovarajući i zato ti komp zaliva motor benzinom (daje više nego što treba), zato ti troši više, zato osećaš pojačan miris bezolovnog, jer nije ni sagorelo sve jer ga je previše ubrizgano... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 20, 2010 Povecana kolicina goriva utice lose na motor(garez,prisustvo benzina u ulju) i katalizator(zapusenje,gubljenje funkcije), pa bih ti preporucio da ne vozis tako nego da parkiras ili u krajnjem slucaju nuzde da je otkacis do zamene novom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dakillis 1 Posted April 1, 2010 Kupio sam lambda-sondu u ovlaštenom servisu FIAT Stojanov u N.Sadu.Ponudili su mi original čija je cena oko 20000din. i Bosch za 5500 din(rekli su da je i ova dobra i da je svakodnevno ugrađuju).Kupio sam na kraju Bosch i sam zamenuo.Sada se sve vtatilo u normalu i auto troši u gradu max 6,8Lit.Zahvalan sam svima koji su mi odgovorili i pomogli. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stipa 0 Posted April 1, 2010 ^^^ super i meni auto malo jače troši oko 12,3 ali meni je normalno 10 e sad ja na dijagnostiku sve valja, ekotest sve valja...i šta sad?i auto mi nema krajnju brzinu kao prije 15ak manje... a čak mi izna nekad pri kretanju kao da proguta nešto pa izgubi znagu na sekundu.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 1, 2010 Stipa, da ti nije filter vazduha prljav ili falš vazduh da vuče na crevima? Meni deluje na to, da je ugušen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
stipa 0 Posted April 2, 2010 ^^^ auto mi je ugušen ali ne znam gdje...filter je nov stavljen prije nekih 10tkm i jednom nakon toga još pročišćen, crijeva su sva čitava provjerio sam... bojim se da zu dizne jer su skupe ko vrag ali na dijagnostici bi to trebao pokazati.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lemur81 0 Posted May 30, 2011 Kupio sam nov Punto 1.2 60ks by Zastava u novembru 2009. godine. Nakon pređenih 15000 km, u oktobru 2010. odvezo na redovni (kontrolni) servis gde su zamenjeni filteri i ulje.Od tada počinju problemi.Prema board computeru (koji meri potrošnju l/100km, znači po srpski) auto troši po gradu, ako nije preterana gužva 6.5 l/100 km, a ja sam sopstvenim merenjem izračunao da je to u praksi oko 7 l/100km, što je bilo sasvim o.k. Međutim, nakon izvršenog redovnog servisa počeo sam da dobijam utisak da auto troši više. U početku sam to pripisao sopstvenoj autosugestiji, zimi i redovnom potkradanju na pumpama, pogotovo što je potrošnja na board compu ostala ista, doduše zimi malo jača, što je i normalno. Ali kako su meseci prolazilo i došlo toplije vreme, moj utisak se sve više pojačavao, iako je board comp i dalje pokazivao normalnu potrošnju. Zato sam počeo sa rigoroznim merenjima po principu resetovanja kompa prilikom sipanja goriva i merenja tačno koliko je pređeno, sipanja na različitim pumpama itd. Rezultat je da realno moj punto umesto nekadašnih 7 l/100km po gradu, sada troši oko 12 l/100km po gradu, u umerenoj gužvi sa laganom nogom na gasu. Napominjem, da se ovakvo drastično povećanje potrošnje dogodilo postepeno nakon 7 meseci od redovnog servisa, pre kojega je sve bilo o.k. Paralelno sa opisanim problemom u proteklih nekoliko meseci auspuh je počeo da se trese i prducka u leru, ništa previše glasno, ali ipak je auto nov. Odvezo sam danas u ovlašćeni delta-miško servis (gde je i rađen redovni servis) da ga pregledaju u garanciji ali imam neki utisak da su upravo oni prouzrokovali ovaj problem na redovnom servisu pa se plašim da ne bude ono: "sve je redu sa autom, pobogu ovo je Beograd, pa mora da troši puno". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted May 30, 2011 Dacija po gradu 1.4 popije od 12-14l,ali punto taj 9 plafon... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lemur81 0 Posted May 30, 2011 Da, upravo tako je i bilo, po normalnom gradskom saobraćaju 7 l, po ekstremnoj gužvi 8-9 l, ali 12 je već neprirodno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 30, 2011 Kako ide ,kako radi,kako vuce? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ficoman 10 Posted May 30, 2011 Zasto ne pogledate filter vazduha da li je zamenjen, on prvi poveca potrosnju ako je prljav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lemur81 0 Posted May 30, 2011 Ide normalno, moguće da su u delta-miško servisu zaboravili da zamene filter vazduha. Trenutno je kod njih na servisu pa ćemo da vidimo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted May 30, 2011 Koja ti je prosecna brzina kada imas tu povecanu potrosnju? Laicki: svecice/bobina (drugu Focus 1.6 trosio 12L pre zamene, sada 10L), f. vazduha, protokomer ako ga taj motor uopste ima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
klepesina 0 Posted May 30, 2011 nema protokomjer taj motor pogledaj filter zraka ja imam taj motor trosi manje i od dizela bar mi se tako cini hahaha Quote Share this post Link to post Share on other sites
ficka 0 Posted May 30, 2011 Kako nema protokomjer? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 30, 2011 Pa lepo nema. MAP sezor vrsi ocitavanje opterecenja u ovom slucaju i u kombinaciji sa drugim komponetama ECU odredjuje kolicinu goriva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted June 9, 2011 HEHE, evo i ja se bas nerviram, i meni je stabilno trosio 4 godine, i sa je skocila potrosnja, da nije ipak do fush goriva, mozda da probas ovaj evro premijum BMB.Mozda su sad regularni bezolovni jos vise upropastili... Quote Share this post Link to post Share on other sites
babac80 0 Posted August 14, 2011 Imam Punta 1.2 8v i na displeju kada se vozi van grada je od 18-21 km/l i to je odli;no ali u gradu se taj podatak menja i u rasponu je od 10-13 km/l i mislim da je to mnogo. Kada dam gas kao da proguta tj. cimne pa onda krene da ubrzava.Da li je moguće da je u pitanju lambda sonda ili da probam da očistim klapnu gasa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bombonica 0 Posted August 15, 2011 Ja imam isto 1.2 8v i ista mi je racunica kao kod tebe Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted August 16, 2011 Ja mislim da to nije prevelika potrošnja za benzinca. Do sonde nije sigurno, jer bi ti onda trošio i na otvorenom isto mnogo. Ali ako na otvorenom troši toliko kao što kažeš, to je više nego dobro. Ne vidim razlog zašto onda nešto ne bi valjalo u toku gradske vožnje. Možda imaš jača ubrzanja u gradu ili neki malo oštriji stil vožnje koji uzrokuje blago povećanu potrošnju. Quote Share this post Link to post Share on other sites