Jump to content
FAS Goran
dakillis

Fiat Punto mk.2 1.2 - prevelika potrošnja

Recommended Posts

U pitanju je FIAT PUNTO 2 1.2 8v,Potrošnja se popela na 12 Lit. u gradu.Otišao sam kod majstora (AutoDijagnostika) i ustanovljeno je da je uzrok prevelike potrošnje lambda sonda.

Mene interesuje da li je moguće da lambda sonda to prouzrokuje i koja je cena nove sonde?

Ako može neko da mi kaže nešto o tome.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, vrlo je moguće i čim je majstor na dijagnostici utvrdio da ona više ne radi, nema se tu šta više raditi nego staviti nova...

Ne znam tačno koliko je nova, ali ne verujem da prelazi 50-tak eura...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je FIAT PUNTO 2 1.2 8v,Potrošnja se popela na 12 Lit. u gradu.Otišao sam kod majstora (AutoDijagnostika) i ustanovljeno je da je uzrok prevelike potrošnje lambda sonda.

Mene interesuje da li je moguće da lambda sonda to prouzrokuje i koja je cena nove sonde?

Ako može neko da mi kaže nešto o tome.

Hvala

naravno das moze prouzrokovati. nova orig sonda je do 100 evrica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambda sonda ili "Oxigen sensor" je komponenta ubrizgavanja koja odredjuje preostalu(nesagorelu) kolicinu kiseonika u izduvnom gasu. Njena pocetna radna temperatura je oko 250 stepeni. Kada se ta temperatura dostigne elektroda od cirkonijum dioksida u elementu pocinje da stvara napon od 0,1-0,9v u zavisnosti od toga da li je kolicina kiseonika mala ili velika. Ukoliko je kolicina kiseonika mala motorni racunar smanjuje odredjenu kolicinu goriva i obrnuto - povecava ukoliko se kolicina vazduha u izduvnom gasu poveca. Sve to se desava da bi se dostigla konstanta gde je Lambda=1, sto vazi za idealni odnos goriva i kiseonika. Mora da dodam da postoje sonde sa grejacem(redovno od 90-tih godina) radi sto brzeg postizanja njene radne temperature. Od 2001 godine pojedini proizvodjaci koriste sonde koje pored njene glavne funkcije imaju integrisan senzor temperature.

Kolicina kiseonika je srazmerna temperaturi izduvnih gasova. Sonda upravo registruje tu temperaturu i na osnovu nje se registruje odnos u smesi.

------------------

Kod tebe je crkla, daje podatke koji nisu odgovarajući i zato ti komp zaliva motor benzinom (daje više nego što treba), zato ti troši više, zato osećaš pojačan miris bezolovnog, jer nije ni sagorelo sve jer ga je previše ubrizgano...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povecana kolicina goriva utice lose na motor(garez,prisustvo benzina u ulju) i katalizator(zapusenje,gubljenje funkcije), pa bih ti preporucio da ne vozis tako nego da parkiras ili u krajnjem slucaju nuzde da je otkacis do zamene novom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam lambda-sondu u ovlaštenom servisu FIAT Stojanov u N.Sadu.Ponudili su mi original čija je cena oko 20000din. i Bosch za 5500 din(rekli su da je i ova dobra i da je svakodnevno ugrađuju).Kupio sam na kraju Bosch i sam zamenuo.

Sada se sve vtatilo u normalu i auto troši u gradu max 6,8Lit.

Zahvalan sam svima koji su mi odgovorili i pomogli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ super i meni auto malo jače troši oko 12,3 ali meni je normalno 10 <_< e sad ja na dijagnostiku sve valja, ekotest sve valja...

i šta sad?

i auto mi nema krajnju brzinu kao prije 15ak manje... a čak mi izna nekad pri kretanju kao da proguta nešto pa izgubi znagu na sekundu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ auto mi je ugušen ali ne znam gdje...filter je nov stavljen prije nekih 10tkm i jednom nakon toga još pročišćen, crijeva su sva čitava provjerio sam... bojim se da zu dizne jer su skupe ko vrag ali na dijagnostici bi to trebao pokazati....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam nov Punto 1.2 60ks by Zastava u novembru 2009. godine. Nakon pređenih 15000 km, u oktobru 2010. odvezo na redovni (kontrolni) servis gde su zamenjeni filteri i ulje.

Od tada počinju problemi.

Prema board computeru (koji meri potrošnju l/100km, znači po srpski) auto troši po gradu, ako nije preterana gužva 6.5 l/100 km, a ja sam sopstvenim merenjem izračunao da je to u praksi oko 7 l/100km, što je bilo sasvim o.k.

Međutim, nakon izvršenog redovnog servisa počeo sam da dobijam utisak da auto troši više. U početku sam to pripisao sopstvenoj autosugestiji, zimi i redovnom potkradanju na pumpama, pogotovo što je potrošnja na board compu ostala ista, doduše zimi malo jača, što je i normalno.

Ali kako su meseci prolazilo i došlo toplije vreme, moj utisak se sve više pojačavao, iako je board comp i dalje pokazivao normalnu potrošnju. Zato sam počeo sa rigoroznim merenjima po principu resetovanja kompa prilikom sipanja goriva i merenja tačno koliko je pređeno, sipanja na različitim pumpama itd.

Rezultat je da realno moj punto umesto nekadašnih 7 l/100km po gradu, sada troši oko 12 l/100km po gradu, u umerenoj gužvi sa laganom nogom na gasu. Napominjem, da se ovakvo drastično povećanje potrošnje dogodilo postepeno nakon 7 meseci od redovnog servisa, pre kojega je sve bilo o.k.

Paralelno sa opisanim problemom u proteklih nekoliko meseci auspuh je počeo da se trese i prducka u leru, ništa previše glasno, ali ipak je auto nov.

Odvezo sam danas u ovlašćeni delta-miško servis (gde je i rađen redovni servis) da ga pregledaju u garanciji ali imam neki utisak da su upravo oni prouzrokovali ovaj problem na redovnom servisu pa se plašim da ne bude ono: "sve je redu sa autom, pobogu ovo je Beograd, pa mora da troši puno".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide normalno, moguće da su u delta-miško servisu zaboravili da zamene filter vazduha. Trenutno je kod njih na servisu pa ćemo da vidimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja ti je prosecna brzina kada imas tu povecanu potrosnju?

Laicki: svecice/bobina (drugu Focus 1.6 trosio 12L pre zamene, sada 10L), f. vazduha, protokomer ako ga taj motor uopste ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema protokomjer taj motor pogledaj filter zraka ja imam taj motor trosi manje i od dizela bar mi se tako cini hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa lepo nema. MAP sezor vrsi ocitavanje opterecenja u ovom slucaju i u kombinaciji sa drugim komponetama ECU odredjuje kolicinu goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEHE, evo i ja se bas nerviram, i meni je stabilno trosio 4 godine, i sa je skocila potrosnja, da nije ipak do fush goriva, mozda da probas ovaj evro premijum BMB.

Mozda su sad regularni bezolovni jos vise upropastili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Punta 1.2 8v i na displeju kada se vozi van grada je od 18-21 km/l i to je odli;no ali u gradu se taj podatak menja i u rasponu je od 10-13 km/l i mislim da je to mnogo. Kada dam gas kao da proguta tj. cimne pa onda krene da ubrzava.

Da li je moguće da je u pitanju lambda sonda ili da probam da očistim klapnu gasa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da to nije prevelika potrošnja za benzinca. Do sonde nije sigurno, jer bi ti onda trošio i na otvorenom isto mnogo. Ali ako na otvorenom troši toliko kao što kažeš, to je više nego dobro. Ne vidim razlog zašto onda nešto ne bi valjalo u toku gradske vožnje. Možda imaš jača ubrzanja u gradu ili neki malo oštriji stil vožnje koji uzrokuje blago povećanu potrošnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...