Jump to content
FAS Euroauto Goran
pera011

Stilo 1.6 16v - trese pri određenoj brzini

Recommended Posts

Evo za sve drugare ovde na forumu http://www.autoricambi.co.rs/index.php?option=com_virtuemart&category_id=75&page=shop.browse&Itemid=29&limit=20&limitstart=80 juce sam reparirao zadnja klesta na stilu karavanu trenutno nemam vizitku pri ruci cim je donesem iz kola skeniracu i potavicu je ovde sve me ispalo sa zamenom diskova i plocica 7000 dinara covek se nalazi u Ripnju i odlican je majstor, isti problem imam sa stilom 1.9.multijet sve pregledao skidao krst dobar je nema lufta cas vibrira cas ne vibrira jos nisam to resio idemo jovo nanovo sa pregledom od nosaca motora do svega ostalog 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako trese pri ubrzanju onda su definitivno poluosovine iako je bilo slucajeva da su majstori pregledali i nisu ustanovili gde je kvar,ali se na kraju ispostavilo da zamenom odredjenog dela nestane problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto recambi uvozi aftermarket poluosovine ali nikakon da im stignu za stilo 1.6. Cekam od marta. Od jesenas sam promenio dva krsta ali se vremenom pojede i opet trese. Kakva su iskustva sa polovnim ? Mislio sam preko Makija iz Sapca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si menjao krsteve i opet stradaju,onda je problem do solja,zameni solju...

Ima i polovna da se nadje i mislim da nije vise od 20-30 evra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio u servisu da se posavetujem vezano za moje probleme sa trešenjem. Svi simptomi koji su se dešavali ranije nisu bili alarmantni, niti se dešavalo nešto što bi me remetilo u vožnji, do pre nekoliko dana. 

 

Trenutno mi se dešava da se javi takvo trešenje, mogu slobodno reći ljuljanje, celog automobila da je to jezivo. Neko veče se vraćam iz Novog Sada, i na autoputu polako ali sigurno počnu vibracije da bi se vremenom sve više pojačavale da sam smeo max 80 kmh da se krećem. Pri toj brzini sam pravio ''osmice'' na a. putu, i vribacije su izraženije bile u skretanju nadesno, dok su se nelevo smanjivale. Skrenuo sam na parking, pa sam i tu krivudao levo desno(skoro pun namotaj levo pa desno nekoliko puta), i kada sam nastavio u uključio se na a. put vibracije su se znatno smanjile. Sve je bilo podnošljivo dok zbog radova na putu nisam morao da se prestrojim u suprotnu traku, pa da se ponovo vratim. Od tada je opet bilo jezivo koliko je treslo. Kada dam gas, imao sam osećaj da će auto da se razleti. 

 

Elem, sve ukazuje na poluosovine. Krst nije skup, to je najmanji problem, ali pitanje je kakve su šolje. Tamo mi rekoše, da šolja ne može da se menja posebno. Da li je to tačno? 

 

Rekoše mi da oni često praktikuju, ako je šolja loša, da ubace čauru tako da se krst pomeri i da zauzme drugi položaj u šolji, i da onda naleže tamo gde ima ''mesa'' gde se nisu usekle staze od burića od krsta. Nisam čuo da je to neko radio do sada?

 

U svakom slučaju, pogledaću kakva je šolja, pa ću znati da li je dovoljno zameniti samo krst. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja malo detaljnije napišem svoja zapažanja. Posle duže jurnjave oko ovog problema, i raznih pretpostavki nešto sam na kraju uradio.

Pošto majstori nisu hteli ništa da skidaju, jer se po njima auto normalno ponašao...rečeno mi je da verovatno nije krst, jer po njima vibracije uvek moraju da se javljaju, a ne samo ponekad. A meni se zaista problem i javljao povremeno, a nekad je sve najnormalnije. 

 

Elem, da ne dužim... Na kraju sam izvadio krst leve poluosovine, koji je kao i što sam pretpostavljao katastrofa. 

 

Iz nekog razloga manžetna nije bila najbolje stegnuta, tako da je voda prodrla u zglob, i jednim delom je ona veliki uzročnik problema.

 

Evo šta sam ja mogao da zapazim:

 

Ovo je stari krst poluosovine na kome fali jedan ležaj koji sam svukao. 

DSCF0914.jpg DSCF0915.jpg

 

Suština problema je što su ležajevi zaribali, odnosno desilo se to da je unutrašnji prsten ležaja klizao po kraku umesto da bude čvrsto spojen sa njim. Evo slika.

DSCF0919.jpg

 

Tu se vidi kako je krak izgubio kružni oblik, iz razloga što je unutrašnji prsten ležaja klizao po njemu, a mora da bude u čvrstoj vezi sa njim. Evo ovde se, nadam se, može videti trag kako je materijal ''brušen''. 

DSCF0925.jpg DSCF0918.jpg

 

Jedan ležaj sam otvorio, odnosno rasekao sam ga da vidim u kakvom je stanju unutrašnjost.

U pitanju su igličasti ležaji. Kada sam ga otvorio, unutra je bio potpuno suv, što nikako ne sme da se dogodi.

 

Evo i tih fotografija:

 

DSCF0920.jpg DSCF0921.jpg DSCF0922.jpg

 

Spoljni prsten posredstvom tih igličastih kotrljajnih tela mora da se pomera u odnosu na unutrašnji prsten koji treba da bude u čvrstom spoju sa krakom krsta. Ovde je bio slučaj, da su iglice stajale i nisu se pomerale. Znači u najboljem slučaju spoljni ili unutrašnji prsten su klizali po iglicama koje su stajale umesto da se kotrljaju. U takvoj sprezi, ležaj nije radio svoj posao, tako da je vremenom unutrašnji prsten proklizao po kraku krsta i napravio oštečenja koja su potom uzrokovala taj problem vibracija. 

 

Zato nekada mast može da poboljša situaciju, ali ukoliko su oštećenja nastala na zglobu, to je samo pitanje trenutka kada će se problem vratiti u još većoj meri. 

 

Nadam se da nisam previše smorio, ali to su neka moja iskustva.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima malih tragova, ali nije strašno... Mislim da neće napraviti problem. Ukoliko se ipak ponovo desi onda ću rešiti i šolju. Našao sam jednu dobru firmu u Novom Sadu, što rade reparacije svega i svačega... Mogu da odrade i šolju.

Oni kada bi sredili šolju, to bi bilo vrh, jer bi naneli materijal koji je tvrđi od fabričkog, i sa njom sigurno više nikad ne bi bilo problema. 

 

Ali opet kažem, nadam se da će ovo biti OK sve. Sada je auto potpuno druga priča sa novim krstom... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast za detaljan odgovor i informaciju oko reparacije. Da li los krst moze ostetiti solju? Obrnuto se desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oterao sam auto u Auto - Recambi. Prosle nedelje su mi zamenili levu solju (kupljena polovna kod Makija - Sabac 20EUR) ali i dalje trese. Stavio sam zimske gume ali sam probao preporucen test. Kad dam gas izmedju 80-100 km/h auto podrhtava ali kad pustim gas sve ok. Kazu da je mozda desna pa ce proveriti danas.  Kod njih je za mog stila nova solja+krst 5100 dinara. Javljam kako sam prosao :)

Edited by chiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može loš krst da ošteti šolju, naravno... Na levoj polusovini češće odlazi, ali svakako da je moguće da je i desna strana problem. Čim su takvi simptomi 95% je to problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjena desna solja. Krst ostavljem fabricki. Kazu da je dobar. Idem na autoput uskoro da testiram ali sam pozurio da napisem ispravku. Solja se ne prodaje odvojeno i cena je  5100 dinara. Ova za Stila 1.6 pasuje i na Alfe i neke Lancie ali se krst razlikuje na unutrasnjem prstenu pa se ne pakuje zajedno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za

banjo1990

Napisao si da ima neka firma u NSu koja moze reparirati solju trokrakog lezaja.Da li to jos postoji s obzirom da je post bio od pre pet godina.Ja sam stavio podmetace ispod homokinetickog pa sada krst naleze na zdrav deo solje ali bih ipak reparirao iste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tempra291 Ukucaj CUBI Novi Sad u googlu. Bave se mašinskom obradom u globalu i ozbiljna su firma.

Sećam se da sam svojevremeno video od Golfa da im stoje neke šolje. Da li se i dalje bave tim sitnijim poslovima, ne znam, ali ništa te ne košta da ih pitaš. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...