Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Lancia Lybra JTD SW - napred škripi kada se zagreje

Recommended Posts

Dakle, evo letnjih temperatura i ja otkrivam još jedno čudno ponašanje moje Lybre kad se auto zagreje. Počinje da škripi, u prednjem levom delu. Dal' škripi amortizer, ili opruge (može li to) ili šolje amortitera (ima li to Lybra) il' nešto drugo ?

Elem, vruć auto, u gradskoj vrelini, u koloni, ja uključim klimu i - počinje škripa na svako njihanje automobila: kod kočenja, preko rupe. :thumbdown: Ili kad stanem pa rukom pritisnem na dole prednji levi blatobren. Škripi k'o ludo, k'o stari isluženi madrac !

Prođe neko vreme, auto se ohladi, i nema više škripanje.

Zna li neko o čemu se ovde radi ? Šta valja popraviti, podmazati, menjati ?

Uzgred ovo je treća stvar koja se "ponaša" kad se auto zagreje: već sam pisao o pokazivaču temperature, i o kvačilu ! :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene isto.Vruce-zvace i skripi, hladno - sve normalno.

Kaze majstor solja amortizera.Kad zamenim javljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gumice balans stangle-99%

skripa pocinje sa prvim toplijim i suvljim vremenom

pri prelasku preko lezecih ili penjanja na ivicnjake i parkinge

meni se culo dok nisam zamenio te gumice bas jako i nije prijatno kad se cuje prvi put a ne znas staje u pitanju.

Resenja:

-menjanje cele balans stangle,u kompletu sa gumicama-skuplja varijanta,ali verovatno i trajnija

-ili menjanjanje samo gumica,ali u tom slucaju treba kupiti iole kvalitetnije gumice,zato sto zamena uopste nije jednostavna.

izbegavati varijante namotavanja kojekakvih teflon traka i ostalih izolira oko balans stangle i vracanje starih gumica-kratkotrajno resenje i dupli posao i trosak.

Prilikom zamene zamoliti majstora da proveri dal balans stangla seta levo-desno,da vam i te nove gumice ne bi brzo riknule.

Iste te gumice imate i na zadnjoj balans stangli,s tim da se one dosta lakse menjaju,pogotovu na karavanu.

Iskustva pre zamne i posle su ovde,mada tu je navedeni zvuk "kuckanje" ali kazem meni je skripalo kao metal o metal i zvucalo je bas grozno,sa prvim vrucinamam,mislim da ovo lupkanje vise dolazi kad balans stangla pocne da seta levo-desno:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43780

Sto se tice solja amortizera tu treba jako pazljiv koje solje stavljati,kod nas se uglavnom prodaju Akron,a ima iskustava,gde su one veoma brzo ponovo dobile lufta,doduse Kappa je u pitanju.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secam se da sam imao skripu na Marei JTD zbog viljusaka

ali je bila redja i kud i kamo manje jacine nego ove gum.bal.stangle na Lybri

sto opet verovatno zavisi koliko sta propadne

ali eto jos jedne mogucnosti,kao sto rece Martini-viljuske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam isti problem na svojoj Lybri, reseno zamenom gumica na balans stangli, sve sa rukama 3000 din. Cisto da vam javim da ne bi dalje nagadjali! Pozdrav1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti slučaj ;)

Gumice balans štangle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa isto te gumice kojekakve verovatno. Skripi i meni kad je napolju toplo, ali bas me briga. :) Mene vise nervira sto mi skripi papucica kvacila svaki put kada je stisnem. Nije klip, nije ona opruga vec skripi na samoj osovini. Hteo sam da to podmazem, ali rastaviti papucicu kvacila na Lybri, hm, lakse bi skinuo glavu motora i vratio je, verovatno.

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma i ja se ne uzbuđujem što škripi, nego, postavio sam temu jer me ja baš čudilo kako to da škripi samo kad se zagreje.

Nego, može li ta gumica balans štangle da se podmaže nekako ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škripi i meni. Kad predje spoljna temperatura 45 stepeni, a kad nas naši meterološki stručnjaci obraduju da je spoljna temperatura samo 35, (u Košutnjaku) a meni preko senzora "gospodja" javlja da je 40. Verovatno je temperatura nad asfaltom i 50. Ništa strašno. Na tolikoj temperaturi dilatira sve, a što ne bi i gumice! Meni lično to ne smeta, nekako se "carski" osećam, kao da teram kočije, uživam u vožnji i prihvatam tu pojavu kao skroz normalnu.

Što se podmazivanja tiče, sigurno je da može. WD40, sa sve cevčicom, pa duboko se zavući ispod zadnjeg dela. do iza tanka za gorivo, dva puta "štrc" levo, dva puta desno - gotova stvar. I trajaće koliko i leto... Ne smeta, ali vrši posao...

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, nekako sam istrpeo prošlo leto, i pomirio se sa škripom, ali više nisam mogao. Dakle, definitibvno, 100% gumice balans štangle. Zamenio sam kod Gorana u Altini. On ima neku tehniku da ne vadi celu balans štanglu. Mada kaže da nije bilo lufta ni kod starih, primećujem da se auto ponaša "utagnutije" sa novim gumicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam i ja isti problem. Samo sto moj majstor kaze da pored gumica balans stangle mogu da budu i solje amortizera. Navodno je zamjena tih gumica veoma komplikovana a samim tim i skupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar i za mene poucan post,jer se i meni to isto povremeno javljalo,sada trenutno ne iako sam 2 puta isao kod mehanicara,,Milence,,

i oba puta kada je pregledavao trap i dizao ga i oba puta nije nasao ni malo lufta nigde.

Znaci iako je sve u redu sa trapovima ,zamenom gumica balans stangle se resava problem skripe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti problem,isto rješenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj mastor je predlozio da umjesto novih gumica (koje su navodno lose, i tesko izdrze 3-4 mjeseca) uzme stare i na njih nalijepi komad starog zupcastog remena.

On kaze da je to puno trajnije rjesenje od ovih zamjenskih kineskih koje kostaju cca 5 eura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je vešanje Lybre i kako ono izgleda

prednji_trap_1.png

prednji_trap_3.png prednji_trap.png

vesanje_karavan.jpg vesanje_lim.jpg

vesanje_prednje.jpg zadnje_lim.jpg zadnji_karavan.jpg

zadnji_trap_3.png zadnji_trap_4.png zadnji_trap_5.png

zadnji_trap.png prednji_trap_a.jpg

zadnje_vesanje_1.jpg zadnje_vesanje.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slike su odlične. Neke prepoznajem iz ePer-a ali ove u boji su stvarno ekstra. Ako nije problem, podeli sa nama izvor tih slika

Share this post


Link to post
Share on other sites

SLIKE EXTRA.

Na njima se dobro vidi koliko je lakše zamjeniti zadnje od prednjih gumica na balans štangli. Ne dopada mi se ta ideja o improvizaciji s remenom. Ja sam prije godinu zamjenio prednje i sada nemam nikakvih problema/prešao preko 10 000/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast za slike.

Koliko si ti platio tvoje ne znam, ja sam samo nasao na jednom mjestu 5 eura komad, kineske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da pomaže a i ljudima je lakše da ukapiraju kako šta radi kad vide crtež sklopa.

Črteži bi i trebalo da su iz ePer-a ali mi nekako lakše-prostije odavde da se izvuče https://www.fiatdaly.../0/M1,M2,M3/0/0, može i da se naručuje mada mi cene izgledaju jako.

Slike su odavde http://www.lanciapress.com/gallery pa arhiva i za Lybru http://www.lanciapre...ery/detail/1107.

Svaka cast za slike.

Koliko si ti platio tvoje ne znam, ja sam samo nasao na jednom mjestu 5 eura komad, kineske.

Nemoj nikad kupovati kineske delove, naročito gumene, mnogo loši praktično neupotrebljivi. Gumice brisača su im loše a o delovima trapa suviše i pričati.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se s Ivanom.IK,kad je kupovina gumenih dijelova u pitanju,poželjno je prekontrolisati i godinu proizvodnje,jer guma stari a samim tim kad ugradiš to kraće traje/ista stvar je i sa gumama na točkovima/Ja svoje platio po 10E,za sada dobro,koliko ne znam....Ta niska cijena kineskih je najvjerovatnije zbog velike starosti a ovi naši što uvoze na tom dobro zarađuju,jer ih dobijaju za Dž.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi ovako stoi stvar FIAT Bravo jtd zamenio sam Solje amortizera obe 2800 din zamenio sam uparnice obe 1300 din zamenio sam oba ramena 6100 din zamenio sam kraje spona obe 2100 din  i dalje lupka u prednji seo sta moze biti cuje se na rupe da cvrka.

Na na kaldrmi se cuje kao kad imas sitne pare u dzep zvecka to me najvise nervira sto se cuje napolju.

Ako sam zaboravio nesto da zamenim recite da to odma odradim da resim problem.

SAM SVOJ MAJSTOR SAM JA I BURAZER --- ON VOZI FOKUSA ON PROBLEME SA TRAPOM NEMA/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...