Jump to content
Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

1 hour ago, knezevic76 said:

Ma biće drugih, trećih, ne brinem ja za kineze, drzava stoji iza njih.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk
 

Oni su jedina privatna kompanija, od tih vecih u auto biznisu u Kini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kini NE postoji potpuno privatna kompanija. Mislim postoji, fazon, produk ti je plasticna drska za kisobran na brizgaljki za plastiku, i imas promet neki mali - to da. 
 Ali ako si enterpreneur-skog uma i pristupa, imas neku ideju, krenes u nesto, i to krene (pretpostavljam da prate promet firme, a mozda i "sta ovi uopste rade") - u roku od jako brzo imas jednog vrlo mocnog partnera u poslu :) - cak ti i zaposle/dovedu svog igraca u istu - fazon - ovo je nas wang xiao li - on ce biti tu kao konekcija izmedju firme i nas - mi volimo svoje pametne privrednike. (lepi primeri: jack ma/ali, pony ma/tencent/wechat.

 Dakle, ako je firma sada na samrti, ali neko kaze/proceni da ako se mrtvacu da vestacko disanje da ce oziveti i ustati - oni ce to uraditi.  -to su te ozbiljne prednosti centralno upravljanom ekonomijom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Bouz said:


 Dakle, ako je firma sada na samrti, ali neko kaze/proceni da ako se mrtvacu da vestacko disanje da ce oziveti i ustati - oni ce to uraditi.  -to su te ozbiljne prednosti centralno upravljanom ekonomijom. 

 

I ovo je po meni odlicna prica. Em sto ti pomazu i razvijaju posao na taj nacin te i prate i kontrolisu da ne mozes raditi i u sivoj zoni i muljati. Maksimalno korektno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa... ne znam sta bih ti rek'o. U smislu sistema koji je na snazi tamo - okej (valjda).  Zgodna stvar sa tim jednopartijskim nedemokratskim (pardon ne-ni-tolicno-demokratskim k'o zapad) sistemom je sto kod njih kada stave napred te koji "moraju" da idu napred - ono, drugovi preko kadrovskog, posle toga tu i tamo ide meritokratija.  Pri tom, vrlo su svesni svoje trenutne pozicije, imaju viziju na hiljadu godina unapred i nikada i nigde ne zure (njihovi vozdovi). Ovaj trenutni malo se zaleteo posto se tripuje na mao-a. Videcemo. Na vrlo duge staze - zapad raskidan finansijskom i menadzerskom mafijom, i na drugoj strani oni - mislim da mojih sto kinti idu na njih. (bio tamo godinu i nesto ziveo). 
 Mada, kapiram da jeste dobro. -evo bas jutros dodjoh iz jedne susedne zemlje, ruralni deo, i proset'o se, i provozao mountainbike-om, ono zemljoradnicki kraj, i recimo da je preko 50 posto malih traktora i dalje imt 533. -i bas pitam ovog jednog sto sam bio kod njega - kako ljudi ovde za delove za ovu mehanizaciju - kaze covek - "indija je majka". -eto, jedan covek, tada na mestu premijera u nasoj tzv demokratskoj zemlji sa svojom tada vladom je ugasio imt. - tako da "nasa" lova ide verovatno mahindri - u indiju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekonomija nije odvojena od politike. Naravno, priča za male i slabe je "liberalizam" to ne postoji nigde, pa ni u USA koja bi, ako gledamo pošteno, trebalo da bude prva i koja to "izvozi" svuda. 

 

Kina je odličan primer kako je planska privreda nadmoćna u odnosu na liberalni kapitalizam. ALI, ALI, ALI, da se ne zavaravamo, neko je to dozvolio i pustio da to radi.  "Problem" (ako je to uopšte problem) je što za plansku privredu mora da postoji izvesno društveno ustrojstvo, gde profitabilnija grana privrede mora da subvencioniše one manje profitabilne ili čak i one grane privrede koje su apsolitno neprofitabilne ali zbog zaokruživanja sistema moraju da postoje.  To onda povlači i represiju (oni bogatiji se bune, hoće više za sebe itd.) a pritisak represije se umanjuje doktrinama (svi smo isti, svi moramo da imamo isto - što ne funkcioniše, čak ni u Kini), svi tonovi protiv sistema moraju da budu ugušeni itd. 

Socijalistički / komunistički pristup društvenom uređenju je mnogo humaniji (moje mišljenje, ne mora biti tačno) jer omogućava i nižim društvenim slojevima pristup obrazovanju i povećavaš društvenu prohodnost ka višim društvenim klasama i tim, nižim društvenim slojevima. To onda povećava broj "srednjeg staleža" a taj srednji stalež je nosioc ekonomskog i društvenog blagostanja (srednje i visoko obrazovano stanovništvo bolje obrazuje svoju decu, ne razmnožava se kao zečevi, puno troši - vrlo važno za ojačavanje ekonomije itd).

U liberalnom kapitalizmu, moraš da platiš dobar fakultet a to vrlo često nije dostupno prosečnim i nešto malo iznad prosečnim jedinkama, dok, u tom komunističkom modelu, to postaje moguće. 

 

No, da bi se razumelo, treba pogledati na kom industrijskom nivou razvoja je bila Kina pre drugog rata, na kom nivou industrijskog razvoja je danas. Razumljivo, proporcionalno u odnosu na druge zemlje i perod.

U istorijskim okvirima, 100 ak godina je ništa, te u tom smislu, Kina je za tako "mali" istorijski period uspela da postane neko ko diktira pravila igre, stvara novu vrednost, proizvodnja dobara je pojedinačno verovatno najveća na svetu ... 

 

Da li to odgovara svetskom poretku? Trenutno da, zato im je i dozvoljeno. Čim bude postalo problem, budite sigurni da će ih vratiti vrlo brzo na na predindustrijsko doba. Način na koji će to da urade, to ćemo videti (verovatno za nešeg veka) nije prvina da zapad i ta civilizacija radi preraspodelu dobara.

 

Ja verujem da su automobili iz Kine vrlo kvalitetni, međutim, ja bi ipak pre kupio neki Eu automobil. Ne zbog razlike u kvalitetu, već zbog toga što mislim da oni (kinezi) i dalje imaju neki svoj fazon, te ovo je za ono tržište, za ono tržište, prva klasa proizvoda, druga klasa... A veliko je pitanje, recimo, eto, taj BYD ako bankrotira, šta će biti sa servisnom podrškom? Neće biti delova kvaliteta iz prve ugradnje? To je neozbiljno, da se ne lažemo, može da bude delova, ali, ipak mora da postoji neki standard.  

 

A za IMT i IMR bi trebalo nekoga ozbiljno preispitati, zašto i kako je to nestalo. Ali i za PKB i za mnoge druge ozbiljne proizvodne pogone... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje mišljenje je da je sama Kina već ogromno automobilsko tržište za sebe i masa automobila se tamo proda pa im je zato lako da se šire dalje. Da zavise samo od izvoza, bila bi teška priča.
BYD je pred nekom vrstom bankrota, zvanično, ali čisto sumnjam da kad bi se ugasili da sutra ne bi poslovali pod nekim drugim imenom i ajmo Jovo nanovo.
Sećamo se svi Huawei telefona itd, pa opstade Huawei ali napraviše i podbrend Honor i opet ih ima svuda.

Lično mi se ne sviđa cela ta priča oko naglog kineskog tehnološkog napretka iz više razloga, al dobro, videćemo u kom pravcu će sve to ići.

Btw
Gledao sam poprilično recenzija svakojakih, što se kineskih ev i hibrida tiče, a i evidentno je da je krenula markentiška kampanja, isto tako je primetno da i cene kineskih modela polako kreću na gore kao i da za skoro sve kineske modele važi skoro isto "u svom cenovnom rangu jeftiniji od konkurencije, napucaniji opremom od konkurencije, ALI...."
E to "ALI" je nešto što kinezima sreću kvari, jer mogu da iskopiraju, ukradu itd ali su generalno kao nacija operisani od dizajna, zatim vozne karakteristike su daleko od konkurencije, modeli sa benzimskim motorima više troše od evropske kinkurencije....itd itd.
Primera radi, sad da mi stave EV Renault 5 i kineze u istoj klasi, bez razmišljanja Renault 5, pvenstveno jer je 5 koplja iznad kineza samo po izgledu.

Ono što mi se ne sviđa što su evropski modeli sa sve lošijom završnom obradom i uštedama koje se vide na svakom koraku samo da bi se smanjila cena zbog kineza.

Sa druge strane sviđa mi se pristup Japanaca koji ne odustaju od svoje filozofije, trajno, kvalitetni i spartanski.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko "naglog" kineskog napretka. Mislim da tu taj nagli napredak uopste i ne postoji, tj ocu reci da su oni odavno ispred Evrope i zapada. Pre ce biti nagli izvoz u tu Evropu, svim snagama i brzo i jako su usli na trziste iste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, MiloshBg said:

Mislim da tu taj nagli napredak uopste i ne postoji,

Joj, da vidiš kakvi su bili 60 ih i 70 ih godina prošlog veka ... iha, to je ono, kad se kaže, radi za šaku pirinča ... ali, to je bila cena koju su morali da plate, da bi klasno uredili društvo, počeli da upravljaju procesima u celini ( razvoj bazne industrije - teške industrije ) pa se na to naslonilo naglo opismenjavanje (njih ima milijarda, treba to obrazovati a da ne štrči tj da se buni) pa tek onda kreće razvoj :) 

 

Interesantna je tema, tržište za sebe. 

Puno se priča o tome i deluje razumljivo i moguće, međutim, nisam siguran kako bi se proveli kada ne bi mogli viškove da plasiraju na druga tržišta. Kriza hiperpordukcije već uveliko drma Kinu, zato postoji Temu, AliExpres i sl.

Kada jednom pukne lanac proizvodnje, vrlo teško se ponovo pokreće, posebno u velikim sistemima, a onda slede otpuštanja, glad, sukobi ... 

Ja mislim da i kinezi to znaju, zato, šta god im se naredi, oni urade. Ne mešaju se u sukobe, proizvode ono što im se traži, ne prave probleme svetskoj ekonomiji. Dobar primer je vrednost kineske valute. Kada bi Kina oborila vrednost svoje valute mogli bi da izvoze duplo :) međutim, nema talasanja, igraš kako ti se kaže i nemaš problem :) Pokušali su par puta, pa odustali :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako bre da obore juan kad ga vestacki (suprotno od nas) drze slabijim nego sto realno jeste? (vidis, to bih mog'o da pitam sestru i zeta kad dodju, oni su ekonomisti, jedno je cak i (zaradjen/nekupljen doTkorat) dr :) ). 
 Znaci kao sto kod nas ne postoji prakticno proizvodnja sem eventualno poljoprivrede, uvozimo bogaoca (budzetski manjkovi i krediti to pokazuju je l') - prejak dinar odgovara uvoznom (evidentno lobiju) sektoru. -evric/din isti evo vec koliko? Koliko je porasla platica nemcu od kad je u eurima, a koliko cene, a od uvodjenja eura? A nama? 
 Kinezi su operisani od ikakve kreacije, -dakle tamo ima za sve - ko sta radi. I kriticko misljenje je nepozeljno. Okej, svakoj drzavi je kriticko misljenje nepozeljno, jer kriticko misljenje postavlja pitanja (tipa: kako bre ponavljaci mogu uopste da budu u prilici da vode i upravljaju jednim drustvom?) - no, tamo da se pusti ono sto je ovde kod nas dozvoljeno - pa... ...nece se desiti jos dugo. (evo razmisljam naglas: japanska firma (bili u ratovima sa japanom, japan agresor) da stampa udzbenike za skole u kini - pa... pre cemo videti realnu snagu kineskog nuklearnog plotuna nego sto ce se to desiti). 
 Mislim, vrlo je zanimljiva perspektiva kada si tamo - sa njima, medju njima... tiiita je bio mala beba za one drugare... eventualno su ozbiljniji igraci od njih samo usa i ju kej. Mada... odosmo malo od elektromobilcica...
Моје vidjenje stvari: BILO KOJI proizvod made in eu/usa, made in japan, made in china - tim redosledom bih ga uzeo. Mislim, ozbiljni su igraci, nema price. No, kao sto rekoh, svesni su vrlo precizno gde su. Mada ima i ona druga opcija (u koju sam nesto vise siguran) - da ekipa koja stvarno upravlja sa top deset zemalja sustinski radi zajedno i dogovara se. 
 Fazon fiat-fanovi skup - samo se ne raspravlja o turbini na jtd-u ni o bezveznim senzorima, nego kako cemo raju u kojoj zemlji (i posledicno - planetu) da zahebavamo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineska valuta je stabilna jer je utemeljena na realnom kursu a zaleđe su joj zlato( iz Srbije) i dolaske obveznice(američki i evropski dug i sredstva koja se obrću u SWIFT sistemu),plus još BRICS i dominantna pozicija u njemu.Kineska privreda je trenutno najjača svetska privreda sa najvećim svetskim trgovinskim suficitom.... zato Tramp i pi$di na Kineze,jer je Amerika od 1974 u deficitu koje plaćaju EU i Japan mahom,a vraća im se kroz garancije bezbednosti (NATO)

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Teorija neusklađenosti“ objašnjava zašto su češće mučnine u električnim automobilima

 

„Teorija neusklađenosti“ objašnjava zašto su češće mučnine u električnim automobilima

 

Sve veći broj ljudi doživljava mučninu u električnim automobilima u poređenju sa vozilima koja su pokretana sagorevanjem benzina i dizela. Rezultati više studija ukazuju na to da je razlog tome to što mozak nije naviknut na tihi motor električnog automobila, drugačije ubrzanje i kočenje, kao i nedostatak prethodnog iskustva.

 

O tome izveštava The Guardian, pozivajući se na više istraživanja. Regenerativno kočenje i odsustvo zvuka motora posebno doprinose senzornom poremećaju, što dovodi do povećanog rizika od mučnine.

- To što električni automobili češće izazivaju mučninu može se objasniti nedostatkom prethodnog iskustva, i kod vozača i kod putnika. Mozak teže predviđa sile kretanja jer se oslanja na ranija iskustva iz drugih tipova automobila, objašnjava Vilijam Emond, doktorand koji istražuje bolest kretanja na Tehnološkom univerzitetu u Belfor-Monbelijaru u Francuskoj.

Mučnina nastaje kada mozak dobija kontradiktorne signale iz vida, sistema za ravnotežu i tela. Istraživači sada ispituju rešenja kao što su vizuelni i taktilni signali kako bi pomogli mozgu da predvidi pokrete i umanji neprijatnosti u električnim vozilima.

- Ako smo navikli da putujemo u automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem goriva, tumačimo pokrete vozila na osnovu signala poput zvuka motora, vibracija i obrtnog momenta. Putovanje električnim automobilom po prvi put, međutim, predstavlja novo okruženje za kretanje koje zahteva određeno prilagođavanje, zaključuje Emond.

Slična zapažanja su proistekla iz jednog danskog istraživanja koje su sproveli naučnici iz Nacionalne bolnice u Kopenhagenu. Oni to nazivaju „takozvanom teorijom neusklađenosti“, što se poklapa sa rezultatima francuskih istraživanja.

Danski istraživači navode da se u velikoj meri radi o pitanju navike.

 

Preuzeto sa: autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...