Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Тoyota oprezna prema električnim vozilima

 

toyota ev 1.jpg

 

Sve više proizvođača automobila orijentiše se na modele sa električnim pogonom, ali je rukovodstvo Toyote izrazilo oprez prema ovom pravcu razvoja automobilske industrije. Toyota spada među najveće i najprofitabilnije proizvoađače automobila u svetu, i za sada se fokusira na hibridne pogone da bi smanjila emisije CO2.

 

Vlade država širom sveta sve češće predlažu planove o zabrani vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Pojedine zemlje već su usvojile takve odluke, a predsednik Toyote Akio Tojoda kritikovao je takvu politiku i rekao da je previše ''hajpa'' kada je reč o električnim vozilima. ''Kada političari kažu 'Hajde da se rešimo svih automobila koji koriste benzin', da li shvataju o čemu govore?'', rekao je Tojoda na konferenciji koju je organizovalo Japansko udruženje proizvođača automobila. Tojodina glavna primedba je razvijenost infrastrukture koja je neophodna za punjenje baterija električnih vozila. On je rekao da bi u Japanu bilo potrebno ulaganje od 135 milijardi dolara samo u infrastrukturu ukoliko bi sva vozila postala električna. On je napomenuo i da Japan najveći deo električne energije stvara sagorevanjem uglja i prirodnog gasa, što znači da električna vozila neće nužno dovesti do smanjenja emisija.

 

Drugo pitanje je uticaj na ekonomiju. Tojoda je rekao da bi eliminisanje automobila sa SUS motorima dovelo do ukidanja miliona radnih mesta jer je za proizvodnju električnih vozila potrebno manje radnika. Pored toga, električni automobili su u startu skuplji, pa bi mnogi građani teško mogli da ih kupe, rekao je prvi čovek Toyote, a preneo je Wall Street Journal. Toyota u ovom trenutku ne proizvodi masovno električne automobile, ali planira najmanje 10 modela sa baterijama u provoj polovini ove decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo će u martu predstaviti novi električni automobil

 

volvo suv coupe.jpg

 

Volvo namerava da u martu 2021. godine predstavi svoj novi električni automobil. Ranije ovog meseca Volvo je saopštio da će početi da proizvodi električne motore u postrojenju Skovde u Švedskoj, a do sredine sledećeg decenije planira da 50% prodaje čine potpuno električni automobili, a ostatak hibridi. Međutim, pre toga će u martu naredne godine predstaviti novi električni automobil. To će se dogoditi 2. marta, a tog dana će javnost više saznati o strategiji elektrifikacije ove štvedske kompanije. Trenutno nema detalja, ali se zna da će novi električni automobil biti baziran na kompaktnoj modularnoj platformi CMA koju koristi i crossover Volvo XC40 Recharge.

 

''Držaćemo vas u neizvesnosti sve dok ne predstavimo automobil, ali obećavamo da će biti lep. Kako bi bio profitabilan, Volvo se mora fokusirati na skuplje i više premium segmente automobila'', izjavio je direktor kompanije Volvo Hakan Samuelsson za Automotive News. Kada je Volvo 2016. godine prvi put najavio planove za električne automobile, tada je predstavio koncepte 40.1 i 40.2. Upravo se 40.1 transformisao u produkcijski XC40 Recharge, dok je 40.2 postao Polestar 2, električni automobil visokih performansi. Samuelsson je ranije rekao da želi da Volvo do 2030. godine postane proizvođač isključivo električnih automobila. Sledeća generacija SUV-a XC90 će verovatno biti poslednji model ovog brenda koji će biti dostupan sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Toyota C+pod

 

209963-toyota c pod03.jpg

 

Toyota je u Japanu počela sa prodajom električnog gradskog modela C+pod koji je za sada dostupan samo ograničenoj kategoriji kupaca (korporativni klijenti, vladini zvaničnici...). U pitanju je električni dvosed koji pokreće elektromotor sa 12.5KS i 56 Nm, dok autonomija sa jednim punjenjem litijm-jonskih baterija od 9.06 kWh iznosi 150 km. Za punjenje baterija je inače potrebno od 5 do 16 sati, u zavisnosti od punjača. Ovde i podatak da je najveća brzina 60 km/h.

 

209964-toyota c pod02.jpg

 

Što se dimenzija tiče, dužina je 2.490 mm, širina 1.290 mm, visina 1.550 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 1.780 mm, klirens je 145 mm, dok su točkovi kod bazne verzije od 13 inča.

 

209965-toyota c pod01.jpg

 

U zavisnosti od verzije, C+pod je težak 670 ili 690 kg. Toyota C+pod u Japanu košta 1.650.000 jena (13.055 evra), a običnim kupcima će biti dostupna od 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili osvojili više od polovine norveškog tržišta u 2020. godini

 

Audi-e-tron 34.jpg

 

Električni automobili su u 2020. godini u Norveškoj pretekli one sa pogonom na fosilna goriva, a Volkswagen je preoteo američkom proizvođaču Tesli poziciju glavnog proizvođača električnih automobila, pokazuje izveštaj objavljen u utorak. U Norveškoj je prošle godine prodato ukupno 141.412 novih automobila, od čega njih 76.789 isključivo na baterijski pogon. Njihov udeo u norveškom tržištu je time skočio na 54%, što je Norvešku katapultiralo na sam vrh svetske lestvice. U 2019. iznosio je 42.4% a deset godina ranije samo 1%, navodi Norveška federacija za drumski saobraćaj (OFV). Električna vozila su već ranije premašivala polovinu prodaje u pojedinim mesecima, ali 2020. je prva godina u kojoj je ostvaren takav rezultat. Pred kraj godine prodaja je ubrzala i električni automobili su u decembru dostigli rekordnih 66.7% udela u norveškom tržištu.

 

Potpuno suprotan trend su zabeležila dizel vozila, čiji tržišni udeo je prošle godine potonuo na samo 8.6% sa 75.7% u 2011. godini. Norveška želi da postane prva zemlja koja će okončati prodaju benzinskih i dizelskih vozila do 2025. godine, a vlada podupire taj cilj njihovim izuzećem od poreskih nameta propisanih za vozila na fosilna goriva. Takva politika je pretvorila norveško tržište automobila u laboratoriju za kompanije koje proizvode automobila bez SUS motora, a rezultat je sve veća popularnost novih brendova i modela vozila.

 

''Definitivno smo na dobrom putu da ostvarimo cilj za 2025. godinu'', izjavio je na konferenciji za novinare izvršni direktor OFV-a Oeyvind Thorsen. Prošla godina je donela i veliku promenu na čelu lestvice najpopularnijih proizvođača, koju je zauzeo Volkswagenov brend Audi električnim sportskim terencem e-tronom i sportbackovima. Američki Tesla i njegov Model 3 su pali na drugo mesto. Među deset najtraženijih modela u 2020. čak šest su čisto električni automobili. Najprodavaniji je bio Audi e-tron sa 9.227 isporučenih vozila, drugo mesto je zauzeo Tesla Model 3 sa 7.770 primeraka, dok je treći VW ID.3 sa 7.754 jedinice.

 

Prodaja električnih vozila će snažno porasti i ove godine, predviđaju analitičari automobilskog sektora i distributeri, ukazujući na najavu novih modela. ''Naša preliminarna procena je da će električni automobili u 2021. premašiti tržišni udeo od 65%'', navela je šefica udruženja proizvođača električnih automobila Christina Bu. ''Ako nam to pođe za rukom, cilj da se od 2025. prodaju samo automobili sa nultom emisijom štetnih gasova biće nadohvat ruke'', dodala je Bu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja električnih vozila u Nemačkoj utrostručena 2020. godine

 

audi e-tron 2020.jpg

 

Prodaja baterijskih električnih vozila (battery electric vehicle-BEV) u Nemačkoj je u 2020. godini utrostručena na više od 194.000 komada, pokazuju podaci nemačkog saveznog regulatora za drumski saobraćaj Kraftfahrt-Bundesamt (KBA). Snažan rast prodaje BEV-ova KBA objašnjava privlačnošću i raznolikošću ponude i sve pouzdanijim tehnologijama.

''E-mobilnost je postala glavna karakteristika mobilnog društva'', rekao je predsednik KBA-a Richard Damm. Budući da su vozila sa potpunim ili delimičnim električnim pogonom u Nemačkoj dostigla tržišni udeo od 22% u četvrtom tromesečju 2020. godine, nemačka vlada je na dobrom putu postizanja cilja da do 2030. godine na nemačkim putevima bude 7 do 10 miliona registrovanih električnih vozila, ocenjuje Damm. Na kraju 2020. godine BEV-ovi su činili 1.2% svih registrovanih putničkih automobila u Nemačkoj, u odnosu na 0,5% godinu ranije, pokazuju KBA-ovi podaci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u Španiji veliko povećanje broja registracija novih električnih vozila

 

187868-nissan leaf 01.jpg

 

U Španiji je 2020. godine značajno povećan broj registracija novih električnih vozila u odnosu na prethodnu godinu, saopštilo je špansko udruženje proizvođača automobila i kamiona Anfac. 2020. je u prema njihovim podacima u Španiji registrovano 20.156 električnih vozila, što je 64% više u odnosu na 2019. godinu i predstavlja 1.95% ukupnog tržišnog udela. Novih plug-in hibridnih vozila u 2020. godini je registrovano 23.360, uz tržišni udeo od 2.26%.

Špansko poslovno udruženje za razvoj i podršku električnoj mobilnosti smatra da bi nove registracije električnih vozila morale da se udvostruče tokom 2021. godine, kako bi se poduprli ciljevi dekarbonizacije od 250 hiljada električnih vozila do 2030. godine. Sektor je zatražio i stvaranje političkog okvira za stvaranje podsticaja povećanju prodaje električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW više nije lider u segmentu električnih automobila u Nemačkoj

 

184651-bmw i3.jpg

 

Kao i u slučaju većine drugih svetskih tržišta, i nemačko je u 2020. pretrpelo posledice zbog pandemije. Međutim, u jednoj oblasti je došlo do rasta. Naravno, reč je o električnim automobilima.

Po najnovijim podacima broj novih registracija elektrifikovanih auotmobila je značajno porastao u odnosu na prošlu godinu. Kako prenose Vrele Gume, u slučaju čisto električnih vozila rast je spektakularan: 206%. Ukupno gledajući, na kategoriju vozila koja poseduju nekih od alternativnih pogona odnosilo se oko 25% prodaje u 2020.

 

Nemačka KBA ima širu definiciju kada je reč o alternativnim pogonima, što po njima uključuje električne automobile, ''plug-in'' hibride, vozila na gorivne ćelije, prirodan gas, kao i regularne hibride. U poslednje navedenoj kategoriji imamo modele automobila sa 48-voltnim električnim sistemom. Iz tog razloga i vozilo poput 530d se smatra hibridnim. Na broj automobila sa čisto električnim pogonom se odnosilo 13.5% novih registracija u 2020. a bilo ih je u Nemačkoj 194.163, s tim što je Volkswagen preuzeo vodeću poziciju, ispred Renaulta.

 

Nekada lider u ovom segmentu, BMW je svoju krunu morao u 2020. da prepusti Volkswagenu. Čak, kompanija iz Minhena je pala na četvrto mesto, iza Audija i Mercedesa, sa udelom od 8.6% prodatih električnih i ''plug-in'' hibridnih modela. Ipak, 2021. obećava bolja vremena za Bavarce, sa nekoliko ''plug-in'' hibridnih i električnih automobila koji ulaze u prodaju: i4, iX3 i 320e. Trenutno BMW u prodaji ima samo jedan elektromobil u dve varijante - i3 i i3S. Međutim, kompanija obećava da će do 2025. imati u gami najmanje 12 čisto električnih modela i mnogo dodatnih ''plug-in'' hibrida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen električni Ioniq 5

 

Ioniq 5 03.jpg

 

Hyundai je već najavio da će u narednih nekoliko godina predstaviti više novih električnih modela, i to pod brendom Ioniq.

Tačnije, za početak su najavljena tri modela, a prvi će biti Ioniq 5 čija premijera je zakazana za sledeći mesec. Ioniq 5 će biti kompaktni crossover-coupe, inpirisan Hyundai 45 conceptom sa sajma automobila u Frankfurtu 2019. godine, dok će kao baza poslužiti modularna EGMP platforma. U vesti se navodi i podatak da će Ioniq 5 imati točkove od 20 inča.

 

Ioniq 5 02.jpg

 

Neke nezvanične informacije kažu da će vozilo pokretati dva elektromotora sa ukupno 313 konja(imaće pogon na sva četiri točka), kao i da će ubrzanje od 0 do 100 km/h iznositi 5.2 sekunde.

 

Ioniq 5 01.jpg

 

Na početku će biti dostupan Ioniq 5 First Edition sa baterijama od 58 kWh i autonomijom od 450 km (po WLTP-u), ali se već najavljuje i varijanta sa baterijama od 82 kWh i autonomijom od 550 km. Pored toga, pominju se i 800V sistem punjenja, kao i podatak da je za punjenje 20% do 80% kapaciteta baterija potrebno samo 15 minuta. Prve isporuke Ioniqa 5 First Edition se u Evropi očekuju u junu ili julu, ali za sada nije poznato po kojoj ceni (jedino se najavljuje da će ''biti konkurentna'').

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Hongqi E111

 

210280-Hongqi 04.jpg

 

Kompanija Hongqi će uskoro ponuditi novi električni model E111 EV, ali će ovaj sedan biti dostupan samo kupcima u Kini.

 

210278-Hongqi 03.jpg

 

E111 će po najavama ponuditi dosta mesta za putnike na zadnjim sedištima, a deo standardne opreme će činiti i digitalna instrument tabla, veliki ekran infotainment sistema, kao i multifunkcionalni volan.

 

210279-Hongqi 02.jpg

 

Automobil je napravljen na novoj kompanijinoj platformi za električna vozila a pokreće ga elektromoror sa 190KS.

 

210281-Hongqi 01.jpg

 

Što se autonomije tiče, ona će sa jednim punjenjem baterija iznositi 450 km (po NEDC normama).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen električni Cadillac Celestiq

 

Budućnost Cadillaca će izgledati kao ovaj auto. 

Ali, Cadillac nije kao gomila proizvođača najavio svoje buduće godine preko nekog potpuno električnog SUV-a, već je u pitanju limuzina:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Požari u električnim vozilima su opasnost za spasioce posle saobraćajne nesreće

 

210032-tesla pozar.jpg

 

Požari u električnim vozilima opasnost su za spasioce koji pritiču u pomoć posle saobraćajne nesreće, a smernice proizvođača o načinu postupanja s tim vozilima u takvim prilikama su neadekvatne, upozorili su američki istražitelji. Takođe postoje praznine u industrijskim sigurnosnim standardima i istraživanju požara visokonaponskih litijum-jonskih baterija, posebno u velikim, teškim sudarima, saopštio je Nacionalni odbor SAD za bezbednost transporta (NTSB). Kako prenosi Beta, ta agencija koja samo može davati preporuke, pozvala je proizvođače da napišu posebne smernice za svaki model vozila o gašenju požara na baterijama i ograničavanju opasnosti od hemikalija u njima, jer, mada prividno ugašene, mogu da nastave da se same pregrevaju i izazovu ponovno izbijanje požara u vozilu. Smernice takođe treba da sadrže informacije o tome kako bezbedno skladištiti vozila sa oštećenim litijum-jonskim baterijama.

 

Proizvođači automobila predstavljaju sve više novih modela e-vozila, što mnogi u toj industriji smatraju potpunim preokretom zbog prelaska sa motora sa unutrašjim sagorevanjem na električne koji su čistiji pri korišćenju. Agencija je u svom izveštaju zatražila od vatrogasnih i šlep-službi da svoje osoblje informišu o riziku od požara i kako se nositi sa električnom i hemijskom energijom baterija posle sudara, i o tome kako bezbedno uskladištiti vozilo sa oštećenom baterijom. Takođe se traži od Nacionalne uprave SAD za bezbednost saobraćaja na putevima (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) da kada ocenjuje bezbednost vozila, u to uvrsti i mogućnost pomoći u hitnim slučajevima.

 

NHTSA bi takođe trebalo da formira koaliciju za istraživanje načina uklanjanja električne energije iz baterija i smanjenja opasnosti od njihovog pregrevanja - ''termičkog bekstva'', hemijske reakcije koja uzrokuje nekontrolisano povećanje temperature i pritiska u bateriji. NTSB je počeo da istražuje požare na baterijama posle sudara i požara u Lejk Forestu i Mauntin Vjuu u Kaliforniji i u Fort Loderdejlu, na Floridi, 2017. i 2018. Takođe je ispitivao požar koji nije nastao usled sudara u zapadnom Holivudu u Kaliforniji. Baterije u ta tri slučaja same su se ponovo zapalile nakon gašenja požara u vozilima. Sva ta vozila proizveo je Tesla, najprodavaniji proizvođač električnih vozila u Americi.

 

''Rizik od električnog udara i ponovnog paljenjaa i požara baterije proizlazi iz ''zatočene'' energije koja je u bateriji iako je oštećena'', rekla je agencija. Avgusta 2017. godine u Lejk Forestu, zapalila se baterija automobila Tesla Model X pošto je vozilo skrenulo s puta i velikom brzinom udarilo u zgradu. Tomas Bart, inženjer NTSB-a i istražitelj, rekao je da su vatrogasci izlili hiljade litara vode na krov vozila. ''Nisu shvatili da moraju usmeriti vodu u odeljak za baterije ispod automobila kako bi ga ohladili i zaustavili reakciju koja izaziva požar'', rekao je on.

 

U izveštaju na 80 stranica NTSB je napisao da je pregled smernica 36 proizvođača za reagovanje spasilaca u vanrednim situacijama sa e-vozilima otkrio da svi imaju načine da ublaže rizik od visokonaponskih udara, uključujući metode za iskopčavanje baterije. Ali, nijedan od vodiča nije govorio o ograničavanju rizika od energije uskladištene u baterijama, kao što bi bili postupci za smanjenje opasnosti ponovnog paljenja ili uputstva o tome gde i kako prskati vodu kako bi se baterije ohladile, rekla je agencija. Jedan od načina za rešavanje problema s oštećenim baterijama je njihovo vaađenje iz vozila i natapanje slanom vodom kako bi se ispraznila energija, napisao je NTSB. Očekuju se odgovori Tesle, Nacionalnog udruženja za zaštitu od požara i Saveza za automobilske inovacije - velike trgovinske grupe proizvođača automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bahaćenje vozača na američki način

 

ram tesla.jpg

 

Negativan stav drugih vozača prema električnim automobilima, a posebno Tesla modelima, dovodi do nekih potpuno suludih reakcija. Kao i oko mnogo čega drugog, američka javnost se polarizovala i u pogledu prihvatanja električnih automobila. I dok ih neki nekritički obožavaju, drugi gaje iracionalnu mržnju prema vozilima na struju i ne libe se da to pokažu javno bahatim ispadima. Neretko su protagonisti ovih akcija vlasnici masivnih SUV vozila i kamioneta, koji se namerno parkiraju na mesta rezervisana za punjenje automobila na struju i tako blokiraju vozače koji žele da dopune svoje električno vozilo. Najnoviji slučaj zabeležen je u Oregonu gde se vlasnik kamioneta Ram parkirao pored Teslinog punjača, dok je strujni kabl za punjenje gurnuo u izduvnu cev svog vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji električni automobili imaju najveći realni domet?

 

210373-adac ev.jpg

 

Realni domet električnih automobila i trošak za punjenje su najvažnije karakteristike električnih automobila. Koliko iznose, pokazalo je merenje koje je sproveo ADAC. Stručnjaci nemačkog autokluba ADAC, jednog od najvećih i najorganizvanijih na svetu, izmerili su realne parametre za najvažnije električne modele na tržištu.

Pogledajte, pogotovo ako planirate da ''uhvatite'' podsticaje i kupite električni automobil:

 

- Tesla Model X 100D

100.0 kWh - kapacitet baterija.

108.3 kWh - trošak energije pri punjenju.

451 km - realni domet.

 

- Tesla Model 3 Longe Range AWD

75.0 kWh

89.5 kWh

429 km

 

- Porsche Taycan 4S Performance Plus

93.4 kWh (83.7 kWh neto iskoristivo)

95.2 kWh

400 km

 

- Kia e-Niro

64.0 kWh

72.3 kWh

398 km

 

- Audi e-tron Sportback 55 quattro

95.0 kWh (86.5 kWh neto iskoristivo)

96.0 kWh

390 km

 

- Kia e-Soul

64.0 kWh

73.9 kWh

390 km

 

- Hyundai Kona Elektro

64.0 kWh

73.9 kWh

379 km

 

- Jaguar i-Pace EV400 S AWD

90.0 kWh

100.8 kWh

366 km

 

- Audi e-tron 55 quattro

95.0 kWh (83.6 kWh neto iskoristivo)

94.3 kWh

365 km

 

- Opel Ampera-e

60.0 kWh

67.4 kWh

342 km

 

Mercedes EQC 400 AMG Line

80.0 kWh

93.0 kWh

335 km

 

- Renault Zoe R135 Z.E. 50

52.0 kWh

64.3 kWh

335 km

 

- VW ID.3 Pro Performance

62.0 kWh (58.0 kWh neto iskoristivo)

64.8 kWh

335 km

 

- Tesla Model 3 Standard Range Plus

53.0 kWh

60.0 kWh

305 km

 

- Nissan Leaf e+

62.0 kWh

68.4 kWh

300 km

 

- Peugeot e-208 GT

50.0 kWh (47.5 kWh neto iskoristivo)

53.1 kWh

280 km

 

- BMW i3

42.2 kWh (37.9 kWh neto iskoristivo)

48.8 kWh

272 km

 

- DS 3 Crossback E-Tense

50.0 kWh (47.5 kWh neto iskoristivo)

55.4 kWh

270 km

 

- Hyundai Ioniq Elektro Style

38.3 kWh

44.1 kWh

270 km

 

- Peugeot e-2008 GT

50.0 kWh (47.5 kWh neto iskoristivo)

53.1 kWh

260 km

 

- Renault Zoe

41.0 kWh

49.5 kWh

243 km

 

- VW e-up!

32.3 kWh

36.7 kWh

220 km

 

- Seat Mii electric

32.3 kWh

37.8 kWh

215 km

 

- Mini Cooper SE

32.6 kWh (28.9 kWh neto iskoristivo)

37.6 kWh

210 km

 

- Nissan Leaf Acenta

40.0 kWh

44.5 kWh

201 km

 

- Nissan e-NV 200

40.0 kWh

46.9 kWh

167 km

 

- Smart Forfour EQ

17.6 kWh

18.9 kWh

100 km

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže električni Rolls-Royce Silent Shadow

 

rolls n 1.jpg

 

Rolls-Royce je već nekoliko puta potvrdio da radi na modelu sa elektropogonom, a najnovije vesti iz britanskih izvora otkrivaju i neke nove detalje. Pre svega, Rolls-Royce će svoj potpuno električni automobil predstaviti ''u bliskoj budućnosti'' pri čemu bi taj model mogao da bude začetnik potpuno nove modelske linije koja će vremenom zameniti modele koji se danas prodaju.

Osim toga, dizajn budućeg modela bi trebalo da inspirisan izgledom 103EX concepta iz 2016. godine (na slici), dok bi njegovo ime moglo da bude Silent Shadow. Tehničkih detalja za sada nema, ali treba podsetiti da BMW razvija električni model i7 (stiže 2022. godine) koji će dobiti baterije do 100 kWh i koje bi mogle da budu upotrebljene i za Rolls-Royce Silent Shadow. Takođe, i elektromotori će stizati iz BMW-a. Ipak, Silent Shadow će se bazirati na istoj platformi kao i Phantom i ostali modeli, a ne na CLAR arhitekturi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i električni Volvo C40

 

volvo c40 02.jpg

 

Volvo će na jesen prikazati još jedan potpuno električni model, za sada poznat pod internom oznakom C40. Ovo bi trebalo da bude miks između SUV modela XC40 i električnog sedana Polestar 2, pri čemu će C40 biti dugačak oko 440 cm.

 

volvo c40 01.jpg

 

C40 će se bazirati na CMA platformi (Compact Modular Architecture), dok će elektromotori raspolagati sa ukupno 408KS. Kako se očekuje, C40 će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 5 sekundi. Što se cene tiče, C40 će koštati oko 45.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi udružuje snage sa kineskim FAW-om u proizvodnji električnih automobila

 

audi q4 0001.jpg

 

Audi će udružiti snage sa najstarijim kineskim proizvođačem automobila FAW-om u proizvodnji luksuznih električnih vozila. FAW je treći proizvođač automobila u Kini i pokušava da ojača poziciju na domaćem tržištu u žestokoj konkurenciji kompanija poput Geelyja i SAIC-a. U saradnji sa Audijem izgradiće fabriku u kojoj će se proizvoditi električni automobili nemačke kompanije. Objekat vredan 4.6 milijardi dolara trebao bi da bude otvoren 2024. godine u Chungchunu na severoistoku Kine, saopštio je Audi.

 

Audi i njegova matična kompanija Volkswagen će posedovati 60% udela u zajedničkom ulaganju, a preostalih 40% biće u vlasništvu FAW-a. ''Produbljeno partnerstvo Audija i FAW-a najavljuje novu eru elektrifikacije koja bi trebalo da bude nova zlatna decenija za Audi na važnom kineskom tržištu'', rekao je predsednik kompanije Audi China Werner Eichorn. FAW već proizvodi Audijeve modele i godinama sarađuje sa nemačkom kompanijom i njenim vlasnikom VW-om. Kina je Audijevo najveće inostrano tržište na kojem je 2020. prodao više od 700.000 vozila. Nemački luksuzni brend želi da električna vozila do 2025. čine trećinu njegove prodaje u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Project Trinity

 

vw trinity.jpg

 

U okviru radnog naziva Project Trinity, Volkswagen sprema potpuno novi model automobila na električni pogon koji bi trebalo da predstavlja ''perjanicu'' ID porodice.

Nakon dobrog starta električnog ID.3 hečbeka, a zatim i krosovera ID.4, uskoro bi svetlost dana trebao da ugleda i najveći model, da kažemo perjanica električne ID game modela, koji se za sada vodi pod radnim nazivom Project Trinity. Ono što je za sada poznato jeste da će automobil koristiti novu platformu sa (kako se navodi), potpuno novim pristupom tehničkim izazovima, kao i da će biti implementiran Nivo 2+ autonomne vožnje, a spreman za Nivo 4- daljim implementacijama softvera i hardvera. Volkswagen je objavio i najavnu fotografiju Project Trinity koncepta na kojoj se jako teško bilo šta može naslutiti, budući da je vozilo ''pokriveno'', osim da će proporcije biti prilično sportske, što će reći da je automobil relativno širok, a istovremeno prilično nizak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekuje se više od 200.000 novih električnih vozila u Velikoj Britaniji u 2021. godini

 

Hyundai Kona.jpg

 

Procenjuje se da će najmanje 200.000 novih električnih vozila na baterije (BEV) biti registrovano u Velikoj Britaniji 2021. godine. Ova brojka predstavlja značajan rast sa 108.205 električnih vozila sa baterijama registrovanih u Velikoj Britaniji 2020. godine. Razlozi za ovaj značajan rast EV uključuju: najava vlade Velike Britanije da će prodaja novih benzinskih i dizel automobila i kombija završiti do 2030. (a prodaja hibrida završiće do 2035.) već je ljude fokusirala na EV-ove. I dalje će ostati finansijski podsticaji za električna vozila na baterije, uključujući stopu od samo 1% poreza na beneficije od aprila 2021. u periodu od 12 meseci.

 

Volkswagen i Mercedes će dovesti na tržište više električnih automobila 2021. godine sa proizvodnim planovima koji se baziraju na novim platformama specifičnim za EV. Hyundai i Kia nastaviće da prodaju veliki broj EV-a, zajedno sa PSA-om, ali BEV-specifična platforma Hyundai-a/Kia-e koja dolazi 2021. godine, zajedno sa korejskom tehnologijom baterija i konkurentnim cenama, doneće im prednost. Tesla će i dalje prodavati velike količine EV-a zbog popularnosti marke, ali mogao bi da bude ograničen snabdevanjem sve dok proizvodnja ne naraste u novim fabrikama u Berlinu i Ostinu u Teksasu; kada se to dogodi, Tesla bi mogao da vrlo brzo izjednači BMW i Mercedes s luksuznom markom od 100.000 prodaje godišnje u Velikoj Britaniji. Nissan će možda i dalje imati slabe rezultate u odnosu na prednost koju je imao s LEAF-om, jer se suočava sa povećanom konkurencijom proizvođača sa novijim EV modelima, a novi Ariya biće dostupan tek kasno 2021. godine. Jaguar Land Rover će imati izazov jer nema niže cene EV modela za prodaju; U teškim ekonomskim vremenima teško je doći do prodaje od 80.000 evra i više.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili bi u budućnosti trebalo da budu jeftiniji od klasičnih

 

volvo plugs.jpg

 

Izgledno je da će električni automobili jednako koštati kao oni na gorivo, a verovatno će biti i jeftiniji zbog smanjenja troškova proizvodnje baterija.

U prošloj godini je prodaja ovih vozila širom sveta porasla za 43%. Pretpostavlja se da će biti jeftiniji od konvencionalnih vozila i bez subvencija za kupovinu, pokazale su analize za period od 2023. do 2025. godine. Prekretnica u prodaji se već dešava u Norveškoj gde su manji nameti zaslužni za to da električni automobili budu jeftiniji. U skandinavskim državama je prošle godine tržišni udeo ove vrste vozila bio 54%, što je više za 5% u odnosu na druge evropske države.

 

Dosadašnje cene nisu bile jedini razlog zašto nisu bili traženiji na tržištu. Među razlozima je i domet putovanja koji se može ostvariti jednim punjenjem. Ali, nedavno su počele da se proizvode baterije čijim će se punjenjem za pet minuta moći putovati i do 320 kilometara. Većina je saglasna da će električni automobili biti još traženiji onda kada im cena bude niža bez subvencija za kupovinu. Profesor Tim Lenton sa Univerziteta Exeter je upravo primer Norveške naveo kako progresivna poreska politika može podstaći kupovinu ovih vozila. Prema njegovim podacima iz 2019. električni automobili u Norveškoj su bili jeftiniji za 0.3% i njihov tržišni udeo je bio 48%.

 

Podaci američkog poslovnog lista Bloomberg su pokazali da će smanjenje troškova proizvodnje baterija za vozila značiti to da njihova cena bude skoro jednaka ceni automobila na gorivo do 2023. Sa druge strane, profesor Lenton smatra da će se to desiti u periodu od 2024. do 2025. U izveštaju kompanije McKinsey nazvanom ''Globalne energetske perspektive u 2021'' navedeno je da je izgledno da će ovi automobili biti  najčešći izbor u sledećih pet godina u mnogim delovima sveta. Bloombergov analitičar James Fith je napomenuo da se u poslednjih deset godina dogodio, kako je naveo, drastičan pad cene baterija i da je taj pad bio znatno veći od očekivanog. Pa je tako 2010. cena baterije od 30 kWh za mali automobil koštala 30.000 dolara, a za taj novac se moglo kupiti obično vozilo. Sada, pokazuju podaci Bloomberga, takva baterija košta 4.100 dolara. Očekuje da će pad troškova proizvodnje baterije do 2023. na kraju značiti da će baterija za mali automobil koštati 3.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalna prodaja električnih vozila porasla za 43%

 

Audi-e-tron 001.jpg

 

U 2020. godini prodaja električnih vozila na globalnom nivou je porasla za 43%, a najdalje u kupovini električnih automobila je otišla Norveška gde je udeo tih vozila u prodaji novih automobila u 2020. godini iznosio 54.3%. Podaci pokazuju da je 4.2% novih vozila na svetu bilo električno. Istina, građani bogatih skandinavskih zemalja najviše su napredovali u kupovini, ali predviđanja su da će vrlo brzo električna vozila postati dostupna građanima drugih zemalja bez uobičajenih poresknih podsticaja i subvencija koje uvode vlade širom sveta. Norveška je razvila državnu strategiju da najkasnije do 2025. godine u potpunosti iskoreni prodaju benzinskih i dizel automobila kao novih vozila u zemlji.    

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda će proizvoditi 250-350 električnih automobila dnevno

 

209169-skoda fabrika.jpg

 

Škoda je počela da izrađuje električni krosover Enyaq iV u novembru 2020. Češki proizvođač je do kraja prošle godine isporučio kupcima oko 600 automobila na struju, a plan je da se u narednom periodu proizvodnja u pogonu Mlada Boleslav podigne na 250-350 automobila dnevno. Mesečna proizvodnja trebalo bi da iznosi 5.000-7.000 vozila mesečno, odnosno 60.000-84.000 automobila godišnje. Ukoliko u Škodi uspeju da realizuje svoje planove, Enyaq iV bi trebalo da bude jedan od najprodavanijih električnih automobila u Evropi. Fabrika Mlada Boleslav je najveći Škodin pogon. Tu se proizvode modeli Fabia, Scala, Octavia, hibridna Octavia iV, Kamiq, Karoq i pomenuti Enyaq iV. U 2020. godini sa fabričkih traka sišlo je oko 480.000 vozila, od čega 187.000 primeraka Škodinog bestselera, modela Octavia.

 

Enyaq iV može da se naruči u verzijama sa tri različite baterije i pet pogonskih opcija. Bazični model ''50'' ima litijum-jonsku bateriju od 55 kWh i elektromotor sa 148 KS i 220 Nm, koji pokreće zadnju osovinu. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 11.4 s, a maksimlna brzina je 160 km/h. Prema WLTP standardu, automobil sa punom baterijom može da pređe do 340 km. Varijanta koja nosi oznaku ''60'' ima bateriju kapaciteta 62 kWh i snažniji motor od 179 KS i 310 Nm. Auto do stotke stiže za 8.7 s, a autonomija u vožnji je projektovana na 390 km. Sledeći u ponudi je Enyaq iV ''80'', koji je opremljen baterijom od 82 kWh i elektromotorom od 204 KS i 310 Nm. Ubrzanje 0-100 km/h postiže za 8.5 s, a može da pređe i do 510 km sa punom baterijom.

 

Enyaq iV 8''0x'' ima dva elektromotora koji osim veće snage obezbeđuju i pogon na sva 4 točka. Kombinovana snaga dve pogonske jedinice dostiže 265 KS, a obrtni moment je 425 Nm, dok se motori strujom napajaju takođe iz baterije od 82 kWh. Automobil ubrzava iz mesta do 100 km/h za svega 6.9 s, a autonomija je nešto niža od verzije ''80'' i iznosi 460 km. U vrhu ponude je RS varijanta sa dva elektromotora ukupne kombinovane snage 306 konja  i 460 Nm. Od 0 do 100 km/h stiže za samo 6.2 s, a može da pređe takođe do 460 km sa punom baterijom. Škoda navodi da baterija od 82 kWh može da se dopuni 5-80% kapaciteta za 38 minuta, ukoliko se koristi brzi punjač. Kupci mogu da nabave i opcioni punjač od 11 kW koji se instalira kod kuće, a u stanju je da u potpunosti napuni pogonsku bateriju vozila za 6 do 8 sati, u zavisnosti od njenog kapaciteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...