Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Caterham priprema električni sportski dvosed

 

102848-caterham1.jpg

 

Caterham Cars radi na ambicioznom planu za eru elektrifikacije nakon 2030. godine.

 

Kako ističe Autocar, to uključuje proizvodnju benzinskog Seven modela najmanje još jednu deceniju, dok se to vreme koristi za razvoj Sevena EV istog oblika, kao i lansiranje potpuno novog aerodinamičnog električnog roadstera koji će se oslanjati na tradicionalne Caterham vrednosti lakoće, performansi, jednostavnosti i agilnosti. Otkrivajućo plan ekskluzivno za Autocar, izvršni direktor Caterhama Bob Lešli je napravio sliku poslovanja koji trenutno cveta: firma je prošle godine napravila 500 automobila i prodala 670, a ''prekobrojni'' su produžili listu čekanja koja sada traje oko godinu dana. Kratkoročno, on želi da proširi tradicionalnu godišnju proizvodnju kompanije od 500 kako bi pokrio te dodatne automobile i nedavno je prenamenio Caterhamov bivši centar za polovne automobile za sklapanje dodatnih automobila, pored glavne proizvodne linije u Dartfordu, Kent.

 

Prava vest je ipak plan kompanije za potpuno novi električni Caterham dvosed, dizajniran da zauzme mesto pored Sevena, a ne da se takmiči sa njim. U Caterhamu insistiraju da je automobil trenutno ''samo ideja u glavama ljudi'', ali takođe jasno stavljaju do znanja da je japanski vlasnik kompanije (od sredine 2021. godine, VT Holdings) želi da to postane stvarnost. Novi električni dvosed bi se proizvodio u novoj fabrici u većim količinama od Sevena (možda i 1.000 automobila godišnje) i imao bi višu osnovnu cenu od današnjih Sedmica. U  kompaniji ne žele da otkriju datum puštanja u prodaju novog modela. Ipak, neke informacije nagoveštavaju da bio mogao da bude predstavljen 2026. godine, ranije od Sevena EV.

 

''Ovo definitivno neće biti Seven'', kaže izvršni direktor. ''Ali imaće sve karakteristike koje današnji Caterham kupci dobro poznaju: lakoću, jednostavnost, agilnost i performanse. Kao i Seven, imaće čelični okvir (ali drugačiji) jer ih je lako modifikovati u proizvodnji ako je potrebno. Imaće karoseriju sa šest panela od aluminijuma ili karbona. „Biće lepši i moderniji od Sevena - to će biti velike razlike - i možda će imati krov. Dizajniramo ga kao čisto EV od samog početka, samo sa zadnjim pogonom.'' U međuvremenu, Caterham se ne žuri sa lansiranjem Sevena EV, plašeći se da novi automobil možda neće isporučiti ''neophodnu'' lakoću, jednostavnost i zabavu. Sve to čini da zvuči kao da je Seven EV udaljen najmanje pet godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni MG Cyberster u aprilu sledeće godine

 

225559-mg c 03.jpg

 

MG Motor je još prošle godine prikazao Cyberster concept, viziju potpuno električnog sportskog dvoseda, dok će definitivni serijski model stići u prvoj polovini 2023. Tačnije, nove informacije kažu da će premijera biti održana u aprilu sledeće godine. Očekivano, serijski model ima izmenjeni, ublaženi izgled u odnosu na koncept vozilo.

 

225560-mg c 02.jpg

 

U svakom slučaju, MG Cyberster je električni roadster sa dugačkom haubom i kratkim zadnjim delom, pri čemu serijski model ima klasične retrovizore umesto kamera koje su odlikovale koncept. U paketu su i električni sklopivi platneni krov, sportska sedišta i prepoznatljivi LED farovi, suptilni zadnji spojler ''pačji rep'' i Union Jack dizajn zadnjih svetala, u čast britanskim korenima MG-a.

 

225561-mg c 01.jpg

 

Serijski model se u prodaji na evropskom tržištu očekuje u prvoj polovini 2024. godine, ali nisu još poznate njegove specifikacije. Zato ovde još samo podsećanje da je prošlogodišnji koncept od 0 do 100 km/h po fabričkim podacima ubrzavao za 3 sekunde, dok je domet sa jednim punjenjem baterija iznosio 800 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda e:N2 Concept

 

honda enp 04.jpg

 

Honda proširuje svoju gamu električnih modela u Kini, koja je jedno od najvećih tržišta za takva vozila. Honda je ranije ove godine u Kini već počela sa prodajom električnih krosovera e:NS1 i e:NP1, dok je sada ovaj japanski proizvođač prikazao e:N2 Concept.

 

honda enp 2 03.jpg

 

Honda e:N2 Concept je najava zs drugi set modela e:N serije koji će se ekskluzivno prodavati u Kini preko zajedničkih firmi Dongfeng Honda i GAC Honda. Koncept automobil je prikazan javnosti na Petom međunarodnom Import Expo sajmu u Šangaju. Studija uzima neke elemente od e:N GT Concepta, jednog od pet električnih vozila samo za Kinu prikazanih prošle godine.

 

honda en2 02.jpg

 

Kako se navodi u saopštenju, stil karoserije je nešto ''što ne pripada nijednoj postojećoj kategoriji''. Iako nije objavila slike unutrašnjosti, Honda ističe da vozilo dolazi sa čistim i neopterećenim digitalnim kokpitom, kao i funkcijama fokusiranim na putnike.

 

honda en2 01.jpg

 

Honda e:N2 Concept je napravljen na platformi e:N Architecture F koja je ekskluzivno razvijena za modele serije e:N. Dizajniran je da pruži jedinstveno zadovoljstvo u vožnji, izvanrednu stabilnost vozila i upravljivost. Honda planira da ukupno lansira 10 modela serije e:N u Kini do 2027. godine, proizvedenih u namenskim pogonima za proizvodnju električnih vozila. Svi modeli Honde u Kini nakon 2030. biće ili hibridi ili potpuno električni, a do 2040. godine svi će biti isključivo električni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko zaista troše električni automobili?

 

Porsche-Taycan 01.jpg

 

Podatak na putnom kompjuteru vozila ne otkriva sve!

Pri punjenjeu električnih automobila takođe ima gubitaka, a na kraju će ih većinom platiti vozači. Profesor Thomas Koch sa Instituta za tehnologiju u Karlsrueu (KIT) izračunao je količinu energije potrebnu za rad prosečnog električnog automobila od punjenja baterije do vožnje.

Uz prosečnu potrošnju od 18.4 kWh na 100 kilometara, kada se uračunaju ostali gubici, potrošnja dolazi na 23.6 kWh na 100 kilometara. KIT je takođe uključio gubitke energije koji se obično ne uzimaju u obzir, a to su gubici u visokonaponskim vodovima i transformaciji, gubici u distribucijskim mrežama i tokom punjenja vozila. Na ovaj ili onaj način, sve to plaćaju potrošači. Sa druge strane, posebni uslovi poput niskih temperatura ili gubitaka pri brzom punjenju nisu uzeti u obzir. U tom slučaju potrošnja bi bila još veća.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Aehra SUV

 

aehra 6.jpg

 

Aehra, italijansko-američki start-ap, predstavlja električni SUV kojim planira da konkuriše modelima kao što su BMW iX i Mercedes EQS SUV. Automobil će koštati 160.000-180.000 evra, a ponudiće domet od 800 km.

 

aehra 5.jpg

 

U vesti se navodi da Aehra SUV koristi baterije od 120 kWh, dok se za pogon brinu tri motora sa ukupno 748KS do 816KS.

 

aehra 4.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Aehra SUV je dugačak 510 cm, širok 200 cm, visok 164 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 300 cm, a točkovi su od 24 inča (sa gumama 285/35).

 

aehra 3.jpg

 

Glavni dizajner Aehra Filipo Perini, koji je nekada radio za Lamborghini, navodi da je firma ''izbegla konzervativna ograničenja'' EV dizajna. Oblik automobila je takođe kreiran imajući na umu efikasnost, kako bi se smanjio otpor i promovisalo hlađenje kočnica i baterija.

 

aehra 2.jpg

 

''Sa SUV-om smo stvorili vozilo koje prevazilazi konvencionalne standarde koje je automobilska industrija postavila za SUV i postavili smo nova merila za stil i udobnost'', kaže Perini. SUV takođe dobija jedinstvene karakteristike, uključujući četiri vrata koja se otvaraju nagore.

 

aehra 1.jpg

 

Konačne brojke i dizajn serijskog automobila zavise od ''tekućih partnerskih pregovora'' sa dobavljačima, ali je potvrđeno da će najmanje 95% izložbenog automobila završiti kao serijski model. Unutrašnjost automobila će biti otkrivena u narednim mesecima i biće veća od konkurencije, za ''udoban'' smeštaj pet odraslih osoba. Prve isporuke kupcima počinju 2025. godine, zajedno sa limuzinom koji bi trebalo da bude otkrivena u februaru. Aehra najavljuje da će proizvoditi do 25.000 jedinica svakog modela godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo najavio novi električni SUV

 

volvo ex 2023.jpg

 

Tokom premijere električnog SUV modela EX90, Volvo je najavio i manji električni SUV koji će promociju imati tokom sledeće godine.

Naime, na kraju prezentacije EX90, Vovlo je predstavnicima medija pustio animiranu grafiku EX90 zajedno sa misterioznim, manjim električnim SUV-om. Neki smatraju da je u pitanju budući EX30 koji će koristiti SEA platformu koju je razvio Geely. Ova modularna električna platforma će biti baza za brojne nove modele, dok će ovaj manji električni Volvo imati dužinu od oko 430 cm. Iako će automobil biti predstavljen 2023. godine, verovatno će se u prodaji naći od 2024. Volvo je inače potvrdio nameru da će predstavljati novi električni automobil svake godine, kako bude prelazio na potpuno električnu gamu do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi ruski električni automobil Atom

 

atom 2.jpg

 

Akcionarsko društvo Kama je objavilo zvanično saopštenje za javnost u kojem se najavljuje budući električni automobil, a istovremeno je prikazan i tizer. Saopšteno je da je kompaktni automobil dobio naziv Atom.

''Atom - tako smo nazvali naš električni automobil. Atom uključuje stvaranje digitalnog okruženja za novu mobilnost i samo električno vozilo'', prokomentarisao je Igor Povarazdnjuk, generalni direktor AD Kama. Saopšteno je da ''međunarodni inženjerski i tehnički tim'' projekta obuhvata više od 250 automobilskih dizajnera i IT programera koji imaju ''iskustvo u realizaciji najvećih projekata u oblastima električnog transporta, mobilnosti i ekosistema u Rusiji, Kini, Evropi i SAD.''

 

atom 1.jpg

 

U saopštenju se ovo direktno ne pominje, ali je moguće da će proizvodnja biti uređena u bivšoj fabrici Forda. Po svemu sudeći, planirano je da električni automobili Atom koriste, između ostalog, car sharing, firme za dostavu i taksi kompanije. Funkcionalni prototipovi bi trebalo da budu predstavljeni u 3. kvartalu sledeće godine. Nezvanično, automobil bi trebalo da raspolaže sa oko 150KS i dometom do 500 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo nagovestio električne limuzine i karavane

 

223112-volvo v70 02.jpg

 

Kako počinje era elektrifikacije, linija Volvo električnih vozila uključuje isključivo SUV modele. Međutim, to bi moglo da se promeni u godinama koje dolaze, prema generalnom direktoru Džimu Rouanu, ali će postojati uslovi koji će morati da se ispune. Volvo EX90 je najnoviji električni SUV koji dolazi iz ove švedske marke u vlasništvu kineske kompanije Geely. To je njihov treći EV, nakon C40 Recharge i XC40 Recharge. Već je najavljen i četvrti, i to u vidu manjeg električnog SUV-a za 2023. koji je potvrđen tokom nedavnog predstavljanja EX90. Nakon toga, nejasno je da li će sledeće Volvo električno vozilo biti još jedan SUV.

 

Međutim, izvršni direktor Rouan je dao neke nagoveštaje u intervjuu za britanski Autocar. Na pitanje da li će sedani i karavani igrati ulogu u električnoj budućnosti Volvoa, Rouan je dao nejasan odgovor, rekavši da oni pokušavaju da zadovolje različite zahteve kupaca automobila. Međutim, u intervjuu Rouan ipak otvara vrata mogućnosti električnih limuzina i karavana. ''Naša strategija je da ćemo biti čvrsti. Vodićemo računa o demografiji za koju mislimo da ima smisla. Najavljivali smo šta sledi, nagovestili da ćemo napraviti manji SUV. Zatim različiti formati, limzine i karavani ili bilo šta drugo: doći ćemo do toga kada dođemo do toga'', rekao je Rouan. Takođe se dotakao cena u doba električnih vozila. Srećom, deljenje platforme i tehnologije između električnih vozila igra veliku ulogu u smanjenju troškova. ''Morate da postignete paritet cena između vozila sa SUS motorima i BEV. Nijedna industrija ne može da se oslanja na subvencije tokom dužeg vremenskog perioda. Morate da budete sigurni da možete da budete komparativni'', rekao je Rouan za Autocar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Liux Animal

 

liux 05.jpg

 

Animal je prvi model španske kompanije Liux, a u pitanju je električni shooting brake čije prve jedinice će biti isporučene početkom 2024. godine.

 

liux 04.jpg

 

Liux već prihvata rezervacije, pri čemu se cene kreću od 35.000 do 50.000 evra, u zavisnosti od verzije.

 

liux 03.jpg

 

Liux će ovaj automobil nuditi u verzijama sa 190KS i 240KS, kao i sa dometom od 300 ili 600 km.

 

liux 02.jpg

 

Najmoćnija verzija Wild Edition između ostalog ima i sportski podešeno oslanjanje, snažnije kočnice, specifične točkove, boju karoserije Grey Rhino i sportskiju unutrašnjost. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje pet sekundi, dok je najveća brzina 200 km/h. Za slabiju verziju nije saopšten podatak o ubrzanju, ali se navodi da može da postigne maksimalnih 180 km/h.

 

liux 01.jpg

 

Liux se potrudio da Animal bude održivo vozilo i zato je koristio reciklirane i reciklabilne materijale ''90%''. Pristup putničkom prostoru je kroz četiri bočna vrata pri čemu se zadnja otvaraju u suprotnom smeru, dok je unutrašnjost dovoljno prostrana za udoban smeštaj pet putnika. Dizajn kontrolne table je minimalistički i ima dva ekrana: jedan iza volana i drugi u centru konzole koji se koristi za kontrolu multimedijalnog sistema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji 0.01% električnih automobila - kako povećati njihov broj?

 

srbija ev 1.jpg

 

Iako na srpskim putevima ima više od dva miliona automobila, sa tek 0.01% električnih, Srbija kaska za evropskim zemljama. U narednih deceniju i po ta situacija će se promeniti, s obzirom na to da će zakonom biti regulisan prestanak prodaje novih vozila sa SUS motorom, a njihova upotreba potpuno bi trebalo da prestane do 2050. Trenutno u našoj zemlji čak 80% vozila je starije od 10 godina. U prethodnih sedam godina u Srbiju je uvezeno 601 čisto elektro vozilo - polovno. Samo u prethodnoj registrovano je 113 električnih vozila - 71 putničko, 41 - lako komercijalno. I to je za trećinu više nego u 2020. - porast je očigledan, ali ipak nedovoljan.

 

''Imajući u vidu informacije koje dobijamo od kolega iz Evrope koji se bave elektrifikacijom voznog parka, dakle, i oni se susreću sa istim problemima, vezanim za infrastrukturu, postavljanjem i brojem samih punjača. Subvencijom ne bežimo mnogo kada je u pitanju cifra koju država odvaja za električno vozilo i kupovinu novih vozila. Vodeće zemlje imaju šest, sedam hiljada, a mi dajemo pet hiljada subvencija za kupovinu'', navodi Zorana Đorić sa portala vozimnastruju.rs. Iz ministarstva zaštite životne sredine navode da su sva ovogodišnja sredstva za subvencionisanje, utrošena, i da su zbog velikog interesovanja bila uvećana u odnosu na godinu pre. ''Tražnja je uveliko premašila planiranih 150 miliona dinara, pa je resorno ministarstvo odvojilo dodatna sredstva iz budžeta kako bi podržalo kupovinu električnih i hibridnih vozila. Ukupan broj subvencionisanih vozila u ovoj godini je 625'', navodi se u saopštenju Ministarstva zaštite životne sredine.

 

Pored subvencija, evropski vozači e-automobila imaju besplatan parking, umanjeni porez i eko-takse, besplatno korišćenje punjača. ''Ono o čemu mi razmišljamo, a to je da cena putarine za električne automobile bude niža, kao što ćemo kroz izmene zakona o planiranju i izgradnji na koje se takođe čeka, obavezati sve investitore da ubuduće svako treće parking mesto u garažama bude prilagođeno za punjenje električnih automobila'', navodi Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Lokalne samouprave naredne godine trebalo bi počnu postavljanje punjača na lokalnim putevima. Cilj - bezbednija vožnja i čistija životna sredina. ''Upravo prelazak na zelenu energiju i korišćenje električnih automobila jeste jedan od načina za smanjenje zagađenosti životne sredine. Posebno mogućnost korišćenja softvera koji prepoznaju znakove koji prepoznaju prepreke na putu, koji prepoznaju pešake, značajno će doprineti unapređenju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, a prvenstveno vozača i njima će omogućiti lakšu vožnju i bezbedniju'', napominje Branko Stamatović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

 

Đorićeva ukazuje da statistike kažu da korisnici električnih vozila u privatnom vlasništvu u 80% slučajeva koriste lično svoje kućne punjače ili utičnice, jer i ovaj auto može da se puni na monofaznu utičnicu, ne treba dodatna oprema. ''Dakle ako uzmemo da je cena od 30 do 120 dinara po kilometru onda je lako izračunati koliko mi napravimo uštedu prema tome koliko prelazimo kilometara'', dodaje Đorićeva. I dok se čeka 2024. kada bi Stellantis u Kragujevcu trebalo da počne proizvodnju električnih automobila, na svetskom tržištu bitku vode Amerikanci, Kinezi, Nemci. Sledeće godine, prema najavi predsendika Turske, na putevima širom sveta biće i njihov električni automobil TOGG.

 

''Kada pogledate po procenama evropske unije, preko 70% zagađenja dolazi sa drumova i efekat staklene bašte se najviše pravi zbog drumova, i zato između ostalog u Evropskoj uniji insistiraju da do 2030. godine dupliraju broj kilometara koloseka železničkih pruga, prebacivanje teretnog saobraćaja na železnice i sve više električnih automobila tako da je to nešto što ćemo mi pratiti jer mi smo deo Evrope'', ističe Vesić. U Srbiji trenutno ima oko 150 punjača za električne i hibridne automobile, na auto-putevima je instalirano osam, a ostali su na parkinzima tržnih i turističkih centara, hotela, na benzinskim pumpama. Od 2.2 miliona registrovanih vozila u našoj zemlji 1.400 su hibridni, a 102 čisto električna automobila. Očekuje se da će u Srbiji do 2040. biti oko 300.000 električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnik EV-a napisao dnevnik kao vodič iz pakla za duga putovanja: 15 sati punjenja za 280 km

 

187871-nissan leaf 2.jpg

 

Dok mnogi jedva čekaju da isprobaju novu tehnologiju, postoje i mnogi skeptičari koji, često s pravom, ističu mnoge nedostatke povezane s punjenjem i nedostatkom infrastrukture. Čini se da je jedan novi vlasnik EV-a iz Kolorada dokazao da su skeptici bili u pravu. Iako je, prema vlastitom priznanju, greška korisnika bila deo problema, podcenjivanje postojeće infrastrukture punjenja i možda verovanje tvrdnjama proizvođača isto je toliko krivo.

 

Naime, Alan O’Hashi je kupio Nissan Leaf kao svoj prvi električni automobil i odlučio da ga testira tako što ga je odveo na 4.200 kilometara dugo putovanje Vajomingom. Krenuo je da bi okusio iskustvo električnog automobila, ali samo da bi otkrio sumornu stvarnost nakon samo 278 milja (447 kilometara). Trebalo mu je 15 sati da završi tu rutu, što bi inače trajalo nešto više od dva i po sata. ''Bio sam šokiran kada sam ustanovio da punjenje nije tako brzo kao što vas proizvođači i trgovci navode da verujete''. Kasnije je objavio svoj dnevnik putovanja u knjizi ''On the Trail: Electrical Vehicle Anxiety'', koja se bavi teškoćama dugotrajnih drumskih putovanja u električnim vozilima.

Rachel Wolfe iz The Wall Street Journal-a je još jedna neustrašiva putnica koja je krenula na put da bi istražila čuda električnih vozila. Nakon što je unajmila potpuno novu Kiu EV6, odlučila se za putovanje od Nju Orleansa do Čikaga i nazad. Njeno putovanje je trajalo četiri dana s oko sedam i po sati vožnje svaki dan. Wolfe je otkrila da je na kraju više punila automobil nego spavala. U svom komentaru, pomenula je da ''Da bi se smatrao 'brzim', punjač mora da ima oko 24 kW. Najbrži punjači mogu do 350 kW''. Znači li to da će odlazak na duga drumska putovanja ili trajati puno duže od predviđenog ili ćemo morati da čekamo veće i efikasnije baterije?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznato kada će električni automobili imati cenu kao benzinci ili dizelaši

 

volvo ex 05.jpg

 

Proizvođači automobila i mediji nam godinama govore da će električni automobili postati jeftiniji i da će imati sličnu cenu kao vozila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Verovatno je da postoji trenutak kada će se to desiti, ali pandemija, nestašica mikročipova i skok cene goriva doveli su do povećane potražnje za električnim automobilima, što je uzrokovalo i njihovu veću cenu.

 

Prilikom predstavljanja novog električnog SUV modela EX90, izvršni direktor Volvoa Jim Rowan se obratio novinarima i pričao o temi pojeftinjenja vozila na struju. Prema njegovom mišljenju, cena električnih automobila će se 2025. izjednačiti sa cenom benzinaca ili dizelaša. Naravno, tu postoji mnogo varijabli. Ako smo i dalje u sred globalne finansijske krize i ako cena fosilnih goriva ostane vrlo visoka, ovo optimistično predviđanje bi moglo da se promeni. Ipak, šef ovog premijum brenda koja je fokusiran na električnu budućnost spreman je da kaže da će vozila na struju koštati isto kao današnji ekvivalenti sa pogonom na benzin ili dizel za svega dve ili tri godine. Rowan je takođe nagovestio da proizvođači automobila ne treba da se oslanjaju na državne programe subvencionisanja vozila sa nultom emisijom, i da moraju da pronađu način da proizvode električne automobile koje će kupci želeti i koje će moći da kupe.

 

''Mislimo da će do izjednačenja cene doći oko 2025. godine, kada će biti dovoljno tehnologije koja će smanjiti troškove razvoja i proizvodnje baterije. Tehnologija će podići domet, manje baterija a više dometa, po nižoj ceni, stići ćemo uskoro do tog trenutka'', izjavio je Jim Rowan. Kao što možete videti po izjavi glavnog čoveka Volvoa, umesto da priča o smanjenju cene baterija, on se fokusira na manji broj potrebnih baterija za adekvatan domet zahvaljujući razvoju tehnologije. S obzirom da su baterije najskuplja komponenta električnih vozila, ovo ima smisla, ali opet dosta zavisi i od proizvođača koji zbog veće potražnje dižu cene svojih vozila na struju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors će do 2025. gubiti novac na svojim električnim automobilima

 

210238-gm.jpg

 

General Motorsova električna vozila navodno još moraju da pređu dug put dok kompaniji ne donesu novac. Nedavna prezentacija za GM-ov dan za investitore opisuje tešku bitku s kojom se proizvođač automobila iz Detroita suočava u pogledu profitabilnosti svoje ambiciozne linije električnih vozila.

 

Izvršna direktorka Mary Barra će investitorima reći da njihova električna vozila neće biti isplativa do 2025. godine. Do tog datuma kompanija namerava da proda milion električnih vozila godišnje. Do tada, planira se prodaja oko 44.000 u 2022. - navodno s gubitkom. Očekuje se da će automobili sa SUS motorima nastaviti da finansiraju gubitke i drugi tehnološki razvoj. U prezentaciji proizvođača automobila se navodi da GM planira smanjenje troškove da bi nadoknadio manjak dobiti. Čak su i njegove Ultium baterije 60% jeftinije od onih koje se nalaze u Chevy Boltu. GM želi da postane vodeći proizvođač električnih vozila na svetu. Njegovi planovi su ambiciozni, ali gradi ponudu i infrastrukturu da bi realizovao taj cilj. GM-ovi planovi da pobedi gradskog rivala Forda zavise od njegove visoko skalabilne platforme; Ford je pobedio GM na tržištu u ključnim segmentima.

 

Električna linija proizvođača automobila takođe raste polako, ali sigurno. Trenutno nudi Hummer EV, Cadillac Lyriq, dve verzije Chevy Bolta i dostavna vozila putem BrightDropa. Uskoro će ponuditi još nekoliko električnih vozila uključujući Chevrolet Blazer, Equinox i druge. Kompanija takođe ima još vozila u pripremi koja će tek biti objavljena. Hummer srednje veličine bi mogao da bude na putu, a više električnih vozila pod markom Cadillac verovatno će se pridružiti Lyriqu i nedavno najavljenom Celestiqu. Buick će takođe biti potpuno električni proizvođač automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen do sada isporučio pola miliona električnih automobila

 

volkswagen id 500k 01.jpg

 

Prvi električni Volkswageni (ID.3) kupcima su isporučeni u oktobru 2020. godine. Samo dve godine posle, uz znatno širenje ponude modela iz ID. porodice, u Wolfsburgu su obeležili 500.000 prodatih primeraka automobila koje ne pokreću motori s unutrašnjim sagorevanjem, što je znatno više od očekivanog, jer su u VW-u prema ranijim planovima računali da će im za proizvodnju i prodaju pola miliona električnih automobila biti potrebne tri godine.

 

Izvanrednom prodajnom rezultatu koji je Volkswagen ostvario na globalnom nivou nisu previše smetali ni stalni problemi oko snabdevanja delovima s kojima se poslednjih godina suočava autoindustrija, a broj prodatih električnih automobila je dodatni podsticaj nemačkoj automobilskoj grupaciji da nastavi sa intenzivnom elektrifikacijom. U Wolfsburgu kažu da potražnja za njihovim elektropokretanim modelima ne jenjava i čine sve što mogu da kupci dođu do svojih automobila uz razuman rok čekanja. Prema novim izjavama, Volkswagen će od 2033. godine u Evropi proizvoditi samo električne modele, a postojeća ponuda do 2026. godine biće proširena s deset novih ID. modela među kojima će biti i redizajnirana izdanja postojećih modela ID.3, ID.4 i ID.5. Uz vest da je nedavno predstavljen električni kombi ID.Buzz već naručilo skoro 13.000 kupaca, cilj Volkswagena jeste da bude vodeća automobilska kompanija koja u ponudi ima najveći broj različitih električnih modela od kojih najpovoljniji ne bi trebalo da budu skuplji od 25.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan bi mogao da poveća poreze na električna vozila jer se njihov broj na putevima povećava

 

mitsubishi i-ev.jpg

 

U Japanu se vozila sa unutrašnjim sagorevanjem oporezuju zavisno o veličini motora do 110.000 jena (758 evra) godišnje. Međutim, lokalne vlasti oporezuju električna vozila i vozila na gorive ćelije sa do 25.000 jena (173 evra) godišnje, bez obzira na njihove specifikacije. Sada bi to moglo da se promeni.

 

Zakonodavci u Japanu bi mogli da promene lokalne poreze na električna vozila kako se njihov broj na lokalnim putevima povećava. Nikkei Asia izveštava da je jedna promena koja se razmatra oporezivanje električnih vozila na bazi njihove snage. To je pristup usvojen u nekim evropskim zemljama, a Ministarstvo unutrašnjih poslova i komunikacija smatra da bi sada mogao da bude pravi trenutak za takve promene. Električna vozila čine između 1% i 2% prodaje novih automobila u Japanu, a ministarstvo će od kreatora politike zatražiti da razmotre predloge koji će biti uključeni u vladine poreske planove za fiskalnu godinu 2023. Očekuje se da će Japan prikupiti 1.5 triliona jena u fiskalnoj godini 2022. zbog svojih poreza na automobile. Taj novac je važan održavanje puteva, ali je pao za 14% od svog vrhunca u fiskalnoj godini 2002.

Podrazumeva se da je ministarstvo zabrinuto da će prelaz na električna vozila dodatno smanjiti ovaj izvor prihoda, napominjući da su električna vozila teža od vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i predstavljaju veće opterećenje za lokalne puteve. Ministarstvo privrede, trgovine i industrije se usprotivilo povećanju poreza koje bi moglo da uspori potražnju za električnim vozilima u Japanu. Japansko Ministarstvo finansija takođe traži načine za suzbijanje očekivanog pada prihoda od poreza na benzin i moglo bi da uvede porez na bazi udaljenosti vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Trinity odložen do 2030. godine?

 

211913-vw trinity 02.jpg

 

Volkswagen je Trinity najavio još u martu 2021. godine, iako je planirano da taj električni automobil izađe na tržište do 2026. Međutim, datum lansiranja je možda pomeren ako možemo da verujemo novom izveštaju Manager Magazina.

Automotive News Europe citira članak koji je ove nedelje objavio nemački mesečni poslovni magazin o tome da je Volkswagen Trinity odložen za nekoliko godina. Novoimenovani izvršni direktor VW Grupe Oliver Blume je navodno doneo odluku da odloži proizvodnju električne limuzine do 2030. Čini se da su problemi u vezi sa softverom jer u vrhu kompanije veruju da automobil neće biti spreman na vreme. Trinity bi po ranijim najavama trebalo da ponudi do 700 kilometara dometa (po WLTP standradu) i vožnju na novoj Scalable Systems Platformi, koja je projektovana da podrži sistem autonomne vožnje nivoa 4.

 

vw trinity 01.jpg

 

Prema istom izveštaju, ovo nije jedina drastična odluka koju je doneo Blume jer su planovi za novu fabriku očigledno odbačeni. Još u martu ove godine, VW je najavljivao planove o izgradnji nove fabriku vredne 2 milijarde evra u blizini glavne fabrike u Volfsburgu kako bi se pripremio za novi talas električnih vozila sledeće generacije, počev od Trinity modela 2026. godine. Izgradnja ugljenično neutralne fabrike je trebalo da počne sledećeg proleća, ali sada njena budućnost izgleda neizvesna. Manager Magazin je došao do interne poruke poslate zaposlenima o tome da kompanija ''trenutno koristi priliku da pregleda sve projekte i investicije i proveri njihovu održivost''. Međutim, portparol VW-a je odbio da komentariše ovo pitanje. Na kraju, problemi sa softverom su takođe odložili premijeru električnog Porsche Macana. Prvobitni plan je bio da se krosover sa nultom emisijom pusti u prodaju 2023. godine, ali je u međuvremenu odložen za oko 12 meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Velikoj Britaniji će vlasnici električnih vozila morati da plaćaju novi porez

 

195370-nissan ev.jpg

 

Kupovina električnih automobila se motiviše subvencijama i oslobađanjem od plaćanja nekih poreza, ali svi znamo da to neće večito da traje. Najnoviji primer je Velika Britanija čiji budžet je u poslednje vreme pun rupa kao švajcarski sir.

Država mora da namakne novac, a sada će u punjenju budžeta učestvovati i vlasnici električnih vozila. Od aprila 2025. električna vozila neće biti oslobođena od plaćanja VED-a, nameta koji plaćaju vlasnici drugih motorna vozila. Vlasnici benzinskih i dizel automobila plaćaju različite VED stope zavisno od emisije CO2 njihovog vozila, dok su vlasnici električnih vozila do sada uživali u vožnji britanskim putevima bez plaćanja poreza. Vlade su nudile vožnju bez poreza kao podsticaj da bi motivisali ljude da pređu na električnu energiju. Sada vlada kaže da će novi sistem biti pravedniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Izera iz Poljske

 

izera05.jpg

 

Poljska automobilska kompanija ElectroMobility Poland (EMP), koja posluje pod brendom Izera, izabrala je platformu za svoja električna vozila, i to Sustainable Experience Architecture (SEA) kineskog holdinga Geely. Brend Izera je predstavljen u leto 2020., sa ciljem da proizvodi kvalitetna, pristupačna i praktična električna vozila.

 

izera 04.jpg

 

U okviru predstavljanja brenda Izera prikazana su dva prototipa budućih modela - kompaktni krosover (poznat pod šifrom Z100) i kompaktni hečbek (T100), njihov dizajn je kreirao italijanski studio Torino Design, dok je za konstrukciju zadužena kompanija EDAG Engineering.

 

izera 03.jpg

 

Izera je odmah objavila da će platforma za njihova električna vozila biti kupljena, a rukovodstvo EMP-a je pregovaralo sa mnogim potencijalnim dobavljačima, uključujući Volkswagen, Toyotu i Hyundai, ali su se na kraju opredelili za Geely i SEA platformu. Ugovor je potpisan ove nedelje, a u vesti se navodi da će krosover prvi ući proizvodnju.

 

izera 02.jpg

 

Električna vozila Izera će se praviti u sopstvenoj fabrici, čija izgradnja je najavljena krajem 2020. godine, a lansiranje je zakazano za 2024. godinu. Fabrika se gradi u poljskom gradu Javoržnu.

 

izera 01.jpg

 

Za sada nema mnogo tehničkih informacija o Izera električnim modelima, sem da će moći da ubrzaju do 100 km/h za manje od 7 sekundi, kao i da će domet po WLTP ciklusu iznositi oko 400 km. Kompanija obećava savremene elektronske asistente za vozača, koji su neophodni za dobijanje visokog Euro NCAP rejtinga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja električnog Fiskera Ocean

 

fisker-ocean 01.jpg

 

Američki Fisker je ranije ove nedelje napravio prve primerke električnog SUV modela Ocean kod ugovornog proizvođača Magna u Gracu (Austrija). ''Ovo je veoma emotivan dan za mene'', kaže šef kompanije i osnivač Henrik Fisker. Danac je nekada bio šef dizajna u BMW-u i Aston Martinu, a poznat je i po plug-in hybrid modelu Fisker Karma.

Ocean je SUV dugačak 478 cm koji će se u početku proizvoditi sa dva motora i pogonom na sve točkove, a kasnije i u verziji sa pogonom na prednje točkove. Snaga sistema je 550 konja, a ubrzanje do 100 km/h traje 3.6 sekundi. Domet u top modelu je do 630 kilometara (WLTP). Fisker Ocean Extreme počinje od 69.950 evra, ali se može konfigurisati i na preko 80.000 evra. Najjeftinija ''Sport'' verzija će startovati od 41.560 evra. Između je Ocean Ultra od 57.000 evra. U 2023. godini Fisker planira da sa proizvodne trake siđe 42.400 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Španija: Električni MG4 je još jeftiniji i sada košta manje od benzinskih kompaktnih automobila

 

mg 4 002.jpg

 

Električni MG4 je prvi električni automobil koji se zahvaljujući svojoj ceni sve više pozicionira kao prava alternativa najpopularnijim modelima s unutrašnjim sagorevanjem. U praksi je konkurent Cupri Born, Renaultu Megane E-Tech electric i Volkswagenu ID.3, ali mu je cena daleko ispod njihovih. Sada kineska marka ide još agresivnije u Španiji u kojoj MG4 košta manje od 20.000 evra. Da, dobro ste pročitali.

Zvuči čudno u ovim vremenima kada su cene automobila vrtoglave, ali MG4 kreće u novu promotivnu akciju s kojom se cena spušta za 2.000 evra. Uslov je finansiranje automobila sa Santander Promo-Finance-om, s kojim je MG sklopio komercijalni ugovor za finansiranje svojih vozila.

 

mg 4 001.jpg

 

Uključujući popust (2.000 evra), španski podsticaj za električna vozila od 7.000 evra i još dodatnu kampanju marke 1.210 evra, cena MG4 ostaje na 19.280 evra. Njihovi konkurenti trenutno ne mogu da pariraju toj ceni i svi oni su puno skuplji, a u nekim slučajevima koštaju više nego dvostruko. Uz to, s ovom cenom MG4 postaje jedan od najpristupačnijih električnih automobila na tržištu. Tih 19.280 evra odgovara početnoj verziji MG4 Electric Standard sa 350 kilometara autonomije, baterijom od 51 kWh i motorom od 125 kW snage (170KS). Standardna oprema uključuje LED prednja svetla, MG Pilot asistent paket, multimedijski sistem sa 10.25-inčnim ekranom osetljivim na dodir, digitalnu ploču instrumenata, automatsko pokretanje i ulazak bez ključa, V2L dvosmerni sistem punjenja, automatsku promenu dugih svetala, zadnje parking senzore i automatsku klimu, itd. Uz to, kampanja MG se odnosi na sve verzije, pa tako nude i MG4 Comfort, sa velikom baterijom i autonomijom od 450 kilometara, s cenom od odličnih 23.280 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate koji električni automobil je najprodavaniji na svetu?

 

hong 04.jpg

 

Najprodavaniji električni automobil? Ne tražite ga među poznatim markama. Kralj izgleda kao igračka.

 

hong 03.jpg

 

Wuling Hongguang je razvijen u kooperaciji kineskog SAIC-a sa američkim General Motorsom (GM). Zahvaljujući popularnosti među mladim kupcima, mali električni automobil je već dve godine na vrhu kineske (i svetske) statistike prodaje. U proteklih šest meseci je broj jedan među električnim automobilima u celom svetu: više od milion jedinica je prodato od lansiranja na tržište u julu 2020. godine.

 

hong 02.jpg

 

Posebni modeli kao što je Gameboy Edition, koji je masovno povećao udeo muških kupaca, takođe su pomogli. Sa električnim dometom od 200 ili 300 kilometara i sa početnom cenom oko 8.500 evra, Wuling Hongguang je mnogim kupcima neodoljiv. Na bazi ovog modela predstavljen je i kabriolet. 

 

213193-Wuling 01.jpg

 

Ovo vozilo ima motore sa 20, 27 i 40KS (zavisno od verzije), brzina je ograničena na 100 km/h, dugačko je tri metra, a u idealnim uslovima može da ugosti čak četiri osobe. Njegova popularnost i Kini je tolika da je inspirisao brojne slične modele. U Litvaniji se čak proizvodi licencna verzija ovog automobilčića, koja se zove FreZe Nikrob, i početni model košta 13.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliki su gubici energije kod električnih automobila?

 

GM baterije.jpg

 

Čim zimske temperature padnu ispod nule, potrošnja električnih automobila vrtoglavo raste.

 

Jedno od objašnjenja je grejanje unutrašnjosti, vetrobranskog stakla ili čak sedišta automobila - energija za to dolazi iz pogonske baterije. To nije jedini razlog: baterija se hladi zimi. Prema Nemačkom autoklubu (ADAC), idealna radna temperatura baterija je puno viša, tačnije između 20 i 40 stepeni. Elektrohemija radi optimalno u ovom temperaturnom rasponu, zbog čega automobil zimi uvek iznova pokušava da se vrati u tu zonu - nauštrb potrošnje energije. Što je veća baterija u električnom automobilu i što je niža spoljašnja temperatura, potrebno je više energije. Posebno na kratkim putovanjima, potrošnja električnog automobila može da poraste i do 50%, a u skladu s tim smanjuje se raspon na ekranu putnog kompjutera, objašnjava ADAC. 

Sledeći pregled pokazuje koliki gubitak dometa mogu očekivati vozači električnih automobila zimi (na kratkim i prigradskim rutama). Uz neke starije automobile, poput Renaulta Zoe, tu su i najnoviji modeli Fiat 500e, Ford Mustang Mach-E i VW ID.3.

  1. VW ID.3___324 km na +14°C___162 km na -7 °C___gubitak 50%
  2. Nissan Leaf e+___332 km na +14°C___210 km na -7 °C___gubitak 37%
  3. Lexus UX300e___224 km na +14°C___141 km na -7 °C___gubitak 37%
  4. Ford Mustang Mach-E___300 km na +14°C___202 km na -7 °C___gubitak 33%
  5. Hyundai Kona___215 km na +14°C___147 km na -7 °C___gubitak 32%
  6. Renault Zoe___351 km na +14°C___244 km na -7 °C___gubitak 30%
  7. Fiat 500e___244 km na +14°C___182 km na -7 °C___gubitak 25%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svetska lista najprodavanijih električnih vozila

 

tesla model y2.jpg

 

Tokom prvih devet meseci 2022. prodaja električnih automobila u svetu je dostigla 6,8 miliona primeraka i nastavlja da raste na glavnim tržištima.

 

Kako pokazuju podaci koje je objavila konsultantska kuća Inovev, američki proizvođač Tesla je apsolutni lider sa udelom od 21% na globalnom automobilskom tržištu. Na drugom mestu ga sledi kineski automobilski koncern BYD (11%), a na trećem mestu ga prati američka grupacija GM (9%). U avgustu su električni automobili već predstavljali 11% svetskog tržišta. U prvih deset po prodaji među proizvođačima električnih automobila tek na četvrtom mestu je prva evropska grupacija, Volkswagen, koji je ove godine uspeo da osvoji 7% tržišta. Slede Hyundai/Kia (5%), kineska grupacija Geely (4%), Renault-Nissan-Mitsubishi (4%), kineski brendovi Chery (4%) i GAC ( 4%), i grupa Stellantis (3%). Ostale evropske marke koji se pojavljuju na lestvici su BMW (3%) na 12. mestu i Mercedes (2%) na 15. mestu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je funkcija klasičnog akumulatora od 12V u električnom automobilu i zar je on zaista bio nužan kao deo sklopa ?

 

Npr, električni Renault Zoe koristi EFB akumulator od 12V i 62 Ah ili AGM od 54 Ah i 530A.

 

A Honda-e koristi običan od 45 Ah i 330 A.

 

Itd.

 

Bar tako kaže domaći Varta konfigurator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švedska ukida podsticaje za električne automobile

 

volvo c40 3.jpg

 

Nova švedska vlada je prisiljena da donosi nepopularne odluke. Jedna od njih svakako se tiče popularizacije električnih automobila. Naime, prema odluci vlade, ukidaju se subvencije poznate kao klimatski bonus, koje se tiču kupovine novih električnih automobila, ali i punjivih (PHEV) hibrida. Vlada je ponudila i objašnjenje.

 

Kažu da su cenom i samim troškom vlasništva uporedivi sa benzincima i dizelašima, pa ''državna subvencija za uvođenje na tržište više nije opravdana''. Budući da se klimatski bonus u Švedskoj isplaćuje najranije šest meseci po registraciji automobila, jasno je da će se bonus isplaćivati još u 2023. godini. Vlada pritom ističe da automobili kompatibilni s bonusom već sada čine oko polovine tržišta novih vozila. Pravo na klimatski bonus imali su svi kupci novih automobila koji emituju manje od 60g CO2/km. Od 1. januar ta granica se spušta na 30g CO2/100 km. Za električne automobile kupljene pre 8. novembra će se isplaćivati od 1. januara 2023. godine maksimalni bonus od 50.000 SEK ili 4.600 evra, odnosno 10.000 SEK ili 920 evra za plug-in hibride. Isti bonus predviđen je za vozila sa plinskom instalacijom. Malus, odnosno dodatna davanja za vozila koja imaju povišenu emisiju CO2, ostaje nepromenjen.  Podsetimo da su Šveđani jednom već zamrzli isplate bonusa, i to nakon što je prošle godine do avgusta bio potrošen celokupan iznos od 300 miliona evra predviđen za isplate klimatskog bonusa. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...