Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

 

@bit

 

vidim da si dovoljno pismen da udariš "quote",

verovatno jesi i da pročitaš sve postove

ali mi dokaži gde sam pisao da želim, hoću, planiram da pređem na 100K auto, s obzirom da te je to baš zasmetalo, gde ga vide

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neću da polemišem sa tobom na tom tonu.

NE znam GDE, pa pišem ovde
 
Vozio sam se Jaguarom I pace EV 400, par ubrzanja 0-100, za celih 4sec, makina od 100K eur, autonomija 400km, unutra, FANTAZIJA
 
ne čuje se ništa, a ide ko ludo
 
vlasnik prezadovoljan, preko noći ga puni na kućnom punjaču,
 
kaže vlasnik, da vozači nisu svesni, i da je prelaz sa SUS na Elektro vozla, kao sa konja na SUS vozila, nemerljivo, neuporedivo   
 
osećaj 0-100, je čista fantazijaaaaaaa
 
još me drži uzbuđenjeeeee
 
 
13:20



10:00


Neka kolica za sladoled po gradu na struju da, može uvek kinezi imaju na hiljade takvih modela 60km/h max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statistika

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia će se okrenuti potpunoj elektrifikaciji tek kada to apsolutno mora

 

dacia jogger 4.jpg

 

Kako je za britanski magazin Auto Express izjavio Dacijin šef prodaje i marketinga Xavier Martinet, ova marka će se okrenuti potpunoj elektrifikaciji tek kada to apsolutno mora, čime će cene svojih automobila održavati na pristupačnom nivou za svoje kupce. Dacia je takođe proširila ovo obećanje na hibridne i plug-in hibridne pogone.

 

''Pitanje nije tehničko, tu tehnologiju možemo staviti u svoje automobile, imamo tu (hibridnu) tehnologiju u Cliu i Capturu, možemo ih staviti sutra u Jogger ili Sandero.'' Oba automobila dele istu CMF-B platformu koja prihvata hibridnu tehnologiju, ali Martinet veruje da ovo nije pravo rešenje za Dacijine kupce sada, ili kratkoročno do srednjeročno, zbog troškova. ''Pitanje je ekonomično'', rekao je on. ''Da li su kupci spremni da plate 3.000 do 4.000 evra više za hibrid kada bi zapravo mogli da kupe benzinsku ili LPG verziju koja košta samo nekoliko stotina evra više i zadovoljava u smislu emisije CO2? Mislim da naši kupci zapravo ne traže određenu tehnologiju. Žele automobil koji ispunjava njihove potrebe i omogućava im da idu po pravoj ceni. Pristup koji Dacia ima je prilično zanimljiv, a sa propisima koji dolaze - Euro 7 i ADAS - troškovi vozila će porasti, ali plate ljudi neće rasti istim tempom.''

 

Martinet veruje da Dacia kupci neće uživati u takvoj tehnologiji i nada se da će se veći deo kupaca okrenuti tom brendu zahvaljujući vrednosti za novac koju će Dacia ponuditi. Šef prodaje i marketinga je dodao da će Dacia ''biti elektrifikovana kada moramo i električna kada je potrebno. Zašto bismo morali da idemo ka tehničkom rešenju koje kupci možda nisu voljni da kupe? Dodatni troškovi su mnogo veći. Imaćemo ga u automobilima kada kupci moraju da uđu u centar grada i ne moraju da plate kaznu, ali to je zaista pitanje ekonomije.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U BMW-u misle da njihovim električnim modelima nije potrebno više od 600 km dometa

 

bmw i4 2022 5.jpg

 

Kako prenose pojedini medji, BMW ne planira proizvodnju električnih vozila sa dometom većim od 600 km. Dok je nedavno razgovarao sa australijskim magazinom Which Car, vođa projekta BMW i4 David Ferrufino je rekao da razvoj infrastrukture za punjenje širom sveta znači da BMW ne mora da pravi električna vozila sa izvanrednim dometom u odnosu na rivalska vozila poput Lucid Air-a.

 

''Hiljadu kilometara dometa nije cilj koji imamo sa našim potpuno električnim automobilima'', rekao je Ferrufino. ''Naš cilj je 600 kilometara dometa za naše potpuno električne automobile i 100 kilometara sa našim plug-in hibridima u svakodnevnoj vožnji.'' Ferrufino je dodao da domet koji BMW daje EV zavisi od segmenta u kome se takmiči. ''Na primer, ne mislimo da je domet od 600 kilometara pogodan za BMW i3 kao gradski automobil, ali kada je u pitanju BMV iX ili i4, mislimo da je oko 600 kilometara rešenje prilagođeno kupcima. Ne samo da imamo napredak u tehnologiji baterija, već imamo i javnu mrežu za punjenje - koja brzo raste. Putovanje po Evropi od Norveške do Italije je već radosno iskustvo kada to radite u električnom automobilu'', dodao je Ferrufino.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže Nissanov električni van

 

217863-nissan ev02.jpg

 

Iako se očekivalo da će Nissan 9. septembra predstaviti svoj novi električni van, japanska kompanija je do sada objavila samo nekoliko novih najavnih slika, kao i datum zvanične prezentacije - 27. septembar.

 

218089-nissan ev01.jpg

 

Međutim, ni ovom prilikom nisu otkriveni konkretni detalji. Budući da je Nissan deo Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse, pretpostavlja se da bi ovo mogla da bude Nissanova verzija novog električnog Renault Kangooa. U tom slučaju, novi Nissanov električni van bi raspolagao sa 102KS i 245 Nm, baterijama od 44 kWh i autonomijom od 265 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko struje gubi električni automobil u saobraćajnoj gužvi?

 

vw id4 001.jpg

 

Rad benzinca ili dizelaša u saobraćajnoj gužvi troši gorivo, a taj proces su smanjili start/stop uređaji. Međutim, kako je sa električnim automobilima, ako naprimer zaglavite u nekoj prometnoj ulici?

Britanska organizacija za zaštitu potrošača Which? se bavila tim pitanjem. Da li je potrošnja uređaja poput klime, radija ili uključenog tableta toliko visoka da ih treba isključiti dok stojite, pogotovo ako vam je baterija blizu kraja?

 

Za terensko ispitivanje Volkswagen ID.4 je bio zaustavljen više od sat vremena sa upaljenim svetlima. Klima uređaj i grejanje sedišta su bili na najvišoj postavci. Takođe se puštala muzika, a video se reprodukovao na dva ekrana pozadi. Pokazalo se da je uticaj na potrošnju energije mali. Nakon sat i 15 minuta došlo je do gubitka od samo 2% kapaciteta, odnosno 13 kilometara dometa. Istraživanje pokazuje da se samo veoma mali deo baterije električnog automobila koristi za održavanje udobnosti i zabavne sadržaje u automobilu. Which? je upozorio da je ispitivanje sprovedeno leti i napomenuo da bi kapacitet baterija mogao da se smanji brže ako je hladnije jer baterije neće raditi optimalno. Potrošačka organizacija će zato uskoro ponoviti test u zimskim uslovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Volkswagen, Daimler i BMW se suočavaju sa pretnjom tužbi

 

Volkswagen id 5.jpg

 

''Volkswagenov prelaz na električna vozila biće nemoguće ubrzati'', upozorio je Herbert Dis, izvršni direktor drugog po veličini svetskog proizvođača automobila. Volkswagen, Daimler i BMW se suočavaju sa pretnjom pravnih tužbi Grinpisa i DUH-a (Deutsche Umwelthilfe) ako se što pre ne obaveže na ambiciozniji plan potpunog prestanka proizvodnje vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

''Zaista smo brzi... Možemo li biti još brži? Nema šanse. Ovaj prelaz je toliko komplikovan, zahteva toliko ulaganja, i to nisu samo problemi raspodele kapitala, već i ograničenja oko izgradnje postrojenja za proizvodnju baterije'', izjavio je novinarima Dis u Minhenu.

 

VW je uložio 35 milijardi evra za razvoj električnih automobila, ali aktivisti za zaštitu životne sredine zahtevaju da učini mnogo više. Situaciju im je dodatno zakomplikovala odluka nemačkog ustavnog suda u aprilu, kojom je nemačkoj industriji naloženo da ubrza svoje planove smanjenja CO2, budući da sud smatra da nisu dovoljni za ispunjenje ciljeva dogovorenih Pariskim klimatskim sporazumom.

Volkswagen je prošle godine lansirao svoj prvi namenski električni automobil, ID.3, a u sledećoj deceniji planira da lansira još nekoliko desetina modela. Međutim, njihovo prvo električno vozilo za masovno tržište, predstavljeno u ponedeljak na IAA (ID.Life), biće dostupno tek od 2025. godine, po ceni od oko 20.000 evra.

 

Dis je rekao i da mu je jasno zašto su se proizvođači automobila našli na meti aktivista, ali im i poručio neka bolje bes usmere prema državama poput Saudijske Arabije. U predlogu rezolucije Evropskog parlamenta o podsticajima za kupovinu električnih automobila radi smanjenja emisija CO2, izdatog početkom ove godine, poziva se Evropska komisija da ukine PDV na električne automobile u Uniji sve dok njihov tržišni udeo ne dostigne najmanje 30% svih automobila, i da predvidi subvencije EU-a za kupovinu električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studija: Električni automobili skuplji za popravke od benzinaca i dizelaša

 

bmw ix3 05.jpg

 

Ključna pitanja uz električne automobile jesu da li su oni skloni samozapaljivanju više od benzinaca i dizelaša i koliko koštaju njihove popravke nakon nesreća ili kvarova. Na sve to je pokušala da odgovori kompanija Allianz velikom studijom.

 

Prema studiji koju je sproveo Allianz, električni automobili su znatno skuplji za popravku nakon nesreća od konvencionalnih automobila. U skladu s tim, u kasko osiguranju prosečni izdaci šteta za čisto električne automobile su veći za 10%, a za plug-in hibride računi su čak 50% veći. U Allianz-u nisu naveli, ali možemo pretpostavljati da su kod plug-in hibrida najveći problem baterije, koje se nalaze u zadnjem delu vozila o koje su sigurno osetljive na zadnje udare na automobile. Kod električnih vozila baterija je u podu i malo je zaštićenija. 

 

Baterije u električnim automobilima koštaju do 20.000 evra i svaka popravka je izuzetno skupa. To je nešto o čemu biste morali da razmišljate i pri kupovini polovnog električnog automobila, koji je izašao iz garancije. Neverovatno, ali neki proizvođači propisuju zamenu baterija na električnim vozilima nakon aktivacije vazdušnih jastuka. Set kablova u električnim automobilima može da košta oko 7.000 evra pa ih neki proizvođači opremaju zaštitnim navlakama kako ih ne bi izgrizle kune, miševi i drugi koji u njima vide obrok. Za kraj, prema studiji, električna vozila se ne kvare više od benzinaca i dizelaša, i nisu sklonija samozapaljivanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li električni auto na 1.600 km dugom putu može da bude brži i jeftiniji od benzinca?

 

218176-test.jpg

 

Uprkos jakoj konzervativnoj struji, električni automobili su svakim danom sve popularniji i konkurentniji, kako cenom tako i performansama. Kako bi u praksi uporedio karakteristike električnog automobila i onog pogonjenog fosilnim gorivom, Youtuber Marques Brownlee je krenuo na put dug 1.600 km kroz Ameriku, i to u tri različita automobila. Audi Q5 pogonjen benzinom je bio referenca, a onda je isti put odradio u Tesli Model S Plaid i Ford Mustangu Mach-E.

 

Sa napunjenim automobilom je krenuo iz Njujorka i uputio se sve do Nijagarinih vodopada. Audi je jednom stao zbog punjenja, dok se Tesla zaustavljao tri puta na superpunjačima. Konačno, Ford je imao problema jer neki punjači nisu radili, pa je vozio dužom deonicom i šest puta stajao na punjaču. Audi je put odradio za 11 sati i 8 minuta, a Teslina limuzina je stigla 47 minuta kasnije. Fordu upisuju kašnjenje od pet i po sati. Drugi dan je bio predviđen za povratak. Audi stiže za 7 sati i 21 minut sa jednim punejnjem, a Tesla sa samo 44 minuta zaostatka uz tri punjenja. Fordu je trebalo dodatnih sat i po i dva zaustavljanja na punjenju.

 

Kad se sve sumira, Audi je bio najbrži s putem odrađenim za 18 sati i 29 minuta.

Tesla Model S Plaid stiže sat i 32 minut kasnije, a Fordu je trebalo dodatnih 6 sati i 35 minuta, pre svega zbog manjkavosti mreže punjača.

Sa strane troškova Audi je potrošio 72.35 evra (preračunato iz dolara) na gorivo, Tesla 56.61 evra na struju, a Ford najmanje - 52.26 evra. Nakon ovog puta Marcus je zaključio da je najveća prednost Tesle odlična mreža punjača, kao i infotainment koji optimalno savetuje najefikasniji način vožnje do odredišta.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabranjeno zbog mogućnosti požara. Još uvek je veliki problem gasiti elektrovozila kad se zapale. Najčešće ih ubace u kontejner pun vode.

 

pozari.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeće godine će se u Norveškoj kupovati samo novi električni automobili?

 

tesla pesaci.jpg

 

Cilj Norveške je zabraniti prodaju novih benzinskih i dizel automobila od 2025. nadalje. Možda vam zvuči kao prvoaprilska vest, ali stvarnost već demantuje najave. Naime, norveški magazin Motor piše da bi već od sledeće godine prodaja benzinaca i dizelaša u toj državi mogla da bude toliko niska da će na tržištu novih vozila električni automobili imati gotovo 100-procentnu dominaciju.

 

U prvih osam meseci 2021. dizelaši i benzinci su zajedno činili manje od 10% od svih 110.864 novih registracija. Ako se trend nastavi kao i u poslednjih pet godina, udeo motora sa unutrašnjim sagorevanjem u sedam meseci bi došao gotovo na nulu. Od početka 2021. godine 19 od 25 najprodavanijih novih automobila u Norveškoj su električni automobili. Na vrhu liste se nalazi Teslin Model 3 sa 7.048 novih registracija u tom periodu. Prvi model koji nema bateriju ili hibridni pogon je VW Tiguan TDI na 38. mestu sa 678 novih registracija. Sve to ima veze sa snažnim državnim podsticajima za kupovinu e-automobila. Druge prednosti električnih automobila, poput besplatnog parkiranja u mnogim gradovima, u međuvremenu su otkazane.

 

Uprkos drastičnom padu motora sa unutrašnjim sagorevanjem među novim registracijama, dizelski i benzinski motori i dalje dominiraju u Norveškoj i tako će biti sledećih par godina. Sedam od osam kupljenih automobila u Norveškoj su polovni automobili. Od 357.176 promena vlasništva u prvih osam meseci ove godine, samo 12% su činili električni automobili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su električni automobili sa najboljim ubrzanjem

 

tesla model s plaid.jpg

 

Američki Inside EV je objavio listu električnih automobila na tržištu poređanih prema ubrzanju do 96 km/h. Očekivano titulu najboljeg po pitanju ubrzanja, ali i maksimalne brzine preuzima Tesla. Tako je na prvom mestu Tesla Model S u Plaid verziji, uz napomenu da prvo i drugo mesto dele verzija sa 21, odnosno 19-inčnim felnama. 96 km/h postižu za 1.99 sekundi i postižu 322 km/h, a nude se po ceni od 131.190 USD (113.755 evra). I treće mesto drži Tesla, i to Plaid verzija modela X, koja ima 100 km/h za 2.5 sekundi i postiže 270 km/h.

 

Prva ''neTesla'' nalazi se na četvrtom mestu. To je Lucid Air koji mnogi i smatraju najžešćim rivalom Tesle. Za 96 km/h je potrebno istih 2.5 sekundi, postiže istih 270 km/h, ali ima još veću bateriju, pa i cenu. Kreće od 163.000 USD (141.300 evra). Evropske boje brani još skuplji Porsche Taycan Turbo S koji košta čak 178.850 USD (155.000 evra). Međutim. slavu preuzima ipak Rivian, apsolutno najjeftiniji automobil u gornjem domu. 96 km/h uhvati za 3 sekunde, a ponuda kreće već od 60.000 USD (52.000 evra) sa uključenim lokalnim podsticajem u Americi. Jedini koji može da cenom konkuriše je Tesla Model Performance sa cenom od 58.190 USD (50.450 evra). Na samom dnu su najsporiji, ali i najjeftiniji električni auto. Nissan Leaf kreće već od 20.875 USD (18.100 evra) za 40 kWh verziju, a nudi ubrzanje do 96 km/h za 7.4 sekundi, ide 145 km/h i ima domet od samo 240 km.

 

Kompletna lista:

 

lista elek01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Renault Zoe se zapalio javnoj garaži u Ljubljani

 

renault zoe 1.jpg

 

Renault Zoe se zapalio u Ljubljani, u javnoj garaži u Trdinovoj ulici, vatra je tada zahvatila susedno parkirani Renault Zoe, koji je takođe izgoreo te treće vozilo, koje je oštećeno. Vatrogasci iz Vatrogasne zajednice Ljubljana su brzo evakuisali zgradu u kojoj se nalazilo sedam osoba, a šest ih je prevezeno u KBC Ljubljana na preventivni pregled. Gosti su takođe evakuisani iz susednog hotela Central. Vatrogasci su uspešno ugasili požar. Uzrok zbog kojeg se Renault Zoe zapalio još nije poznat...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norveška: Električna vozila su u septembru činila 77.5% svih novih prodatih automobila

 

201604-tesla model y.jpg

 

Potražnja za električnim automobilima koje proizvodi kompanija Tesla pogurala je prodaju u Norveškoj do nivoa od skoro 80% ukupne prodaje novih automobila prošlog meseca. Ova zemlja je globalni lider u prelasku na električna vozila i želi da postane prva u svetu koja će već do 2025. godine izbaciti automobile na benzin i dizel-gorivo. Električna vozila sa baterijama su činila 77.5% svih novih prodatih automobila u septembru, saopštila je Norveška federacija za puteve. U istom mesecu prošle godine procenat je bio 61.5%. Najprodavaniji je Tesla Model Y sa udelom od 19.8%, a sledi Model 3 sa 12.3%. Trećeplasirana je električna Škoda Enyaq sa udelom u prodaji od 4.4%. Tesla je predstavila Model Y u martu 2019. godine, a ovaj automobil je tek od skoro dostupan evropskim kupcima.   

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin Model S se zapalio u servisu

 

218792-tesla fire02.jpg

 

Teslin Model S P100D je uništen nakon što ga je zahvatio požar u servisu u Džordžiji. Detalja o požaru nema, uključujući uzrok zapaljenja automobila, ali sudeći prema fotografijama može se zaključiti da se zapalila baterija električnog sedana dok je bio parkiran u servisu. Najviše štete ima oko kabine i na strani vozača. Bez obzira na razlog požara, čini se da su vatrogasci stigli na teren veoma brzo jer su uspeli da ugase požar pje nego je ''progutao'' celi automobil i proširio se dalje. Vatrogasci su čak podigli automobil na drvene blokove kako bi imali bolji pristup bateriji, zaustavili požar i ohladili bateriju.

 

tesla fire01.jpg

 

Ovo nije izolovani incident kada je reč o električnim automobilima jer su i drugi proizvođači električnih automobila primorani na povlačenje vozila zbog sličnih problema. Među tim automobilima su Chevrolet Bolt, Porsche Taycan, Ford Mustang Mach-E, Ford Kuga PHEV i Hyundai Kona EV. Kompanija Tesla je morala da plati kaznu od 163 miliona dolara (140 miliona evra) nakon što je odbila da zameni baterije pod garancijom koje su izgubile više od polovine dometa za samo 6 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su najbolji električni automobili

 

novitec 3 001.jpg

 

Britanski WhatCar? je objavio listu 10 najpoželjnijih električnih automobila, a naveo je i jedan koji je bolje zaobići. Krenimo redom.

 

Na deseto mesto su stavili Jaguar I-Pace, jednog od starosedelaca koji se proteklih godina dokazao kao vrlo dobra kupovina. Zabavno je voziti ga, nudi pristojan domet i ima najbolji enterijer od svih Jaguara. Mana je da postoje jeftiniji modeli koje je moguće brže puniti. Deveto mesto pripada Kiji e-Niro, modelu odličnog dometa i vrlo praktičnog enterijera. Noviji Hyundai Ioniq 5 je mesto ispred, a pohvale dobija na račun prostranosti, ne i uglađenosti i komfora u vožnji. Audi e-Tron GT ne treba posebno predstavljati. Dovoljno je reći da se radi o automobilu na osnovi Porschea Taycana, a mane su mu nedostatak prostora i slaba pokrivenost Ionity brzim punjačima. BMW je sa iX3 napravio odličan posao ponudivši električnu verziju cenjenog crossovera. Odličan komfor, savršen Infotainment i solidne vozne karakteristike uz fer cenu su na listi aduta, dok je minus što ni po čemu nije u vrhu.

 

Na visoko 5. mesto se ugurao Fiat 500, najsimpatičniji električni auto. Zabavan, pristojnog dometa i cene, zaslužuje pohvale, bar dok ne stignete na autoput kad razočarava nedostatkom prostora i povećom bukom. Škodu Enyaq svi hvale, a ističe se praktičnošću i dobro odmerenom cenom. U samom vrhu su automobili koje mnogi sanjaju. Visoko 3. mesto osvaja Porsche Taycan, a ima dve mane. Jedna je cena, a druga premali domet. Na drugom mestu je Volkswagen ID.3, a kod njega se izdvajaju dve mane, pri čemu je jedna bolja mreža punjača za Teslu. A apsolutni pobednik je, očekivano, Tesla Model 3. Ono što nudi je najbolje što se danas nudi u svetu, i to ne samo u okviru cene već i u pogledu kombinacije performansi, komfora i opreme.

 

195838-smart eq 001.jpg

 

Model koji WhatCar? izdvaja u negativnom smislu je Smart ForFour, i to jer je jednostavno preskup za ono što nudi. Primera radi, jeftiniji Renault Zoe je u svemu bolji i osetno jeftiniji. Upravo zato je čudno što primera radi Zoe ili neki Mercedes nisu ušli u top 10.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Group u prvih 9 meseci povećao prodaju električnih modela za 138%

 

219155-vw ev.jpg

 

Volkswagen Group je saopštio da je u trećem kvartalu ove godine širom sveta plasirao 122.100 električnih vozila, što je za 109% više nego u istom periodu 2020. U prvih devet meseci 2021. ukupna prodaja električnih modela ove grupacije iznosi 293.100 jedinica, a to je rast od neverovatnih 138% u odnosu na prošlu godinu. Električni modeli Volkswagena čine 57% od te brojke, na Audi otpada 18%, na Škodu 11%, na Porsche nešto manje od 10%. U prvih devet meseci najprodavaniji EV modeli su Volkswagen ID.4 (72.700 primeraka), ID.3 (52.700), Audi e-tron & e-tron Sportback (36.100), Porsche Taycan (28.600), Škoda Enyaq iV (28.200). U vesti se posebno ističe rast prodaje električnih vozila u Kini. Tako je Volkswagen Group u prvoj polovini godine tamo plasirao 18.300 električnih vozila, da bi već u trećem kvartalu prodaja porasla na 28.900.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indi One

 

indi 04.jpg

 

Kalifornijski startap IndiEV prikazuje prototip njihovog prvog elekričnog modela Indi One. U pitanju je hatchback sa pogonom na sva četiri točka, baterijama od 95 kWh i autonomijom do 523 km.

 

indi 03.jpg

 

U vesti se navodi da ubrzanje od 0 do 96 km/h traje 5.5 sekundi, dok je najveća brzina 209 km/h.

 

indi 02.jpg

 

Dužina vozila iznosi 4.800 mm, širina 1.981 mm, visina 1.701 mm, a težina 2.495 kg.

 

indi 01.jpg

 

Indi One će se u prodaji pojaviti krajem 2022. godine po ceni od 45.000 dolara (38.700 evra) za baznu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo razvija aplikaciju koja produžava trajanje baterije

 

219295-volvo ev01.jpg

 

Umesto da posegnu za ugradnjom veće baterije, koja je očigledan način da se poveća domet električnih automobila, kompanija Volvo odlučila je da uz pomoć pametnih tehnologija optimizuje potrošnju energije u svojim vozilima. Kako švedska autokompanija navodi u saopštenju za medije, u toku je izrada aplikacije ''Range Assistant'' koja će biti deo najnovijeg Volvo softvera za električne automobile. Vozači električnih Volvo modela moći će da uz pomoć aplikacije prilagode brzinu i stil vožnje kako bi ostvarili maksimalnu uštedu energije i smanjili potrebu za punjenjem baterije.

 

Aplikacija je trenutno u beta verziji, a kompanija namerava da konačnu verziju dodatno obogati korisnim funkcijama koje će ''savetovati'' vozače kako da svojim automobilom upravljaju na energetski efikasan način. Osim što će pružati informacije o svim faktorima koji utiču na domet baterije, aplikacija će automatski kontrolisati sistem klima uređaja u vozilu kako bi temperatura u kabini bila adekvatna bez suvišne potrošnje energije.

 

''Range Assistant'' će najpre biti dostupna vozačima modela Volvo XC40 Recharge putem najnovijeg bežičnog ažuriranja softvera - na isti način na koji pametni telefoni i računari primaju ažuriranja, dok će pojedini modeli, kao što je C40 Recharge, imati fabrički instaliranu aplikaciju. Kompanija je saopštila da će aplikacija uskoro postati dostupni za više Volvo modela i tržišta, i da će u oblasti naprednih automobilskih softvera Volvo postati svetski lider. Inače, švedski proizvođač automobila izuzetno je posvećen ciljevima održivog razvoja, a svoje poslovanje intenzivno usmerava ka borbi protiv klimatskih promena. Cilj je da sredinom ove decenije polovina globalne prodaje Volvo automobila budu potpuno električni modeli, a do 2040. godine autokompanija namerava da postiane klimatski neutralna. Povećanje energetske efikasnosti svakako je u skladu sa klimatskim ciljevima kompanije, pa je zato lakše razumeti zašto ugradnja većih baterija, a time i porast troškova i veća potreba za litijumom nije bila opcija za Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je na kraju brži - elektromobili ili tradicionalno pogonjeni automobili?

 

ev sus.jpg

 

Stojite na semaforu. Crveno je a vozač pored vas ''turira ljutu mašinu''. Njegov problem je što nije primetio da vozite Teslu Model S, ili možda misli da ''bela tehnika'' ne može da se meri sa njegovih npr. osam cilindara i tandemom turbo punjača. Pali se zeleno a vi nestajete ''u tišini'' i ostavljate ga ''u prašini''. Naravoučenije uvoda je da ako iz stanja mirovanja do 100 km/h želite da stignete što brže, električni automobil je prava stvar. Ovo naravno nije iznenađujuće. Možda za tipa s početka priče koji je mogao da samo da gleda Teslu kako odmiče. Međutim, konvencionalno pogonjeni automobili i dalje mogu biti brži kada je o maksimalnim brzinama reč. Dakle, gde počiva ključna razlika između ova dva tipa pogona? Uglavnom u transmisiji, ili njenom odsustvu.

 

Brzina vs ubrzanje
Ovde govorimo o dve različite vrednosti. Ubrzanje se odnosi na to koliko je vremena potrebno za prelazak distance između tačke A i tačke B, dok se brzina odnosi na maksimalnu vrednost koju vozilo može da postigne. U trkama ubrzanja, primera radi, brže vozilo je ono koje postigne veću izlaznu brzinu, dok ono sa boljim ubrzanjem prvo pređe liniju cilja. Električni automobili mahom bolje ubrzavaju od benzinski pogonjenih modela, ali isto tako (za sada) ne mogu da postignu njihove maksimalne brzine. Dakle, kada je maksimalna brzina u pitanju, konvencionalni četvorotočkaši odnose pobedu, posebno što maksimalnu brzinu mogu da održe u mnogo dužem vremenskom periodu.

 

Električni automobili generišu mnogo viši obrtni moment u odnosu na one pogonjene benzinskim ili dizel motorima, što je važno jer je obrtni moment ono što pokreće vozilo. Pored toga, elektromotor eliminiše potrebu za tradicionalnim menjačima. Snaga se šalje direktno na točkove, tako da je ubrzanje momentalno, što električne automobile čini bržim ''iz mesta''.

Što se motora sa unutrašnjim sagorevanjem tiče, motor prvo mora da pošalje snagu u menjač a zatim se ona distribuira na točkove, tako da ovde govorimo o ''pogonskom sklopu'' koji se još može sastojati iz kardanskog vratila i diferencijala. Dakle, proces prenosa snage traje duže, što je od ključnog značaja za kratak sprint, poput onog do stotke. Takođe, oko 15% snage se gubi kroz sam pogonski sistem.

 

Efikasnost u smislu iskorišćenja konjskih snaga
Ukoliko poredimo električni automobil i automobil pogonjen benzinskim agregatom iste snage, EV je sposoban da iskoristi mnogo veći broj konja iz prostog razloga što elektromotor ima manje pokretnih komponenti, tako da one funkcionišu efikasnije. Istovremeno dostupan maksimalni obrtni moment i pojednostavljen pogonski sistem, dva su faktora koja električnom vozilu omogućavaju da iz stanja mirovanja bude brže od konvencionalnih pandana. Zato ne treba da čudi što Tesla u trkama ubrzanja pobeđuje renomirane supersportske automobile.

 

Interesantno je da Tesla ne objavljuje fabričke vrednosti koje se tiču snage, ali je naravno Model S P100D svojevremeno, za vreme svoje vladavine drag stazama završio na dinamometru u Ludicrous režimu. Izmereno je 596 konja na točkovima, a iz stanja mirovanja do 100 km/h ovom automobilu je u idealnim uslovima potrebno oko 2.5 sekundi. Ipak, u nekoj realnoj trci na stazi, Model S bi izgubio od Ferrarijevih, Porscheovih, McLarenovih ili Koenigseggovih modela jer bi ga oni brzo sustigli i prestigli.

 

Transmisija
Dakle, bez dileme kada je o ubrzanjima reč, električni automobili imaju veliku prednost. Međutim, proizvođači baterijski pogonjenih vozila znaju da njihovi modeli treba da raspolažu adekvatnim performansama na duge staze, što nas vraća na temu transfera snage. I pored entuzijazma koji vlada oko performansi elektromobila i njihove efikasnosti, prvenstveno zahaljujući odsustvu tradicionalnog menjača, neki inženjeri rade na novom tipu prenosa, posebno namenjenom baterijski pogonjenim vozilima. Razlog upravo leži u tome što je maksimalna brzina električnih automobila kompromitovana odsustvom menjača i manja je nego što bi potencijalno mogla da bude.

 

Odgovarajuće kreiran sistem transmisije elektromobila, funkcionisao bi kao svojevrstan posrednik, koji bi pomogao kvalitetnijoj isporuci snage, ali i boljoj autonomiji baterije. Ovo bi omogućilo električnim automobilima da se kreću visokim brzinama kroz duže vremenske periode, uz manji gubitak energije. Generalno gledajući, baterije u električnim automobilima pružaju radijus od 400 do 500 kilometara, ali bi napredan sistem transmisije povećao te vrednosti. Ključ je u jednostavnosti, jer bi intervenisao tek toliko koliko bi bilo potrebno da automobil bude efikasan pri visokim brzinama kao što je pri niskim.

 

Postoje indicije da Tesla radi na novom sistemu prenosa. U neku ruku, dokaz za to je prognozirani sprint novog Roadstera do stotke za samo dve sekunde, što je na kraju ostvario Model S Plaid, mada je interesantno i Porscheovo rešenje, koje smo videli na novom Porsche Taycanu.

 

Još ponešto...
Isporuka obrtnog momenta je parametar koji je poslednjih godina postao prioritet kada je o visokoperformantnim automobilima reč. Kupci žele maksimalni obrtni moment što je brže moguće i što duže dostupan, što je primoralo proizvođače da razmotre različite načine manipulisanja starijom tehnologijom motora s unutrašnjim sagorevanjem. Pojava električnih vozila na tržištu je značila da je reputacija čak i najživahnijih SUS motora ugrožena. Sa kompanijama kao što je Tesla sa svojim Ludicrous režimima (pa čak i BMW i3 je pobedio prethodni M3 u startu iz mesta), hajde da pogledamo kako su automobili novog doba uspeli da stvore tako ogromnu prednost u isporuci obrtnog momenta i zašto bi ljubitelji benzinaca definitivno trebalo da poštuju elektromotor.

 

Rezime
Što se tiče nekih drugih, za vozače mnogo bitnijih stvari, treba reći da su električna vozila energetski efikasnija. Baterije konvertuju 59% do 62% energije u pogonsku silu, dok benzinski pogonjeni automobili za kretanje iskoriste samo 17% do 21% energije koju proizvede motor. Takođe, električni automobili su ekološki podobniji. Nema emisije izduvnih gasova, tako da su veoma poželjni za eksploataciju u urbanim sredinama, koje su mahom zagađene. Pored toga, sama eksploatacija i redovno održavanje električnog automobila su neuporedivo jeftiniji.

 

Ono što električnim automobilima ne ide u prilog je što mogu da pređu kraće distance jednim punjenjem. Pored toga, to punjenje traje mnogo duže u odnosu na dolivanje goriva. Međutim, sve se to menja i promeniće se još više u budućnosti. Jedan od najvećih trenutnih minusa kada je reč o elektromobilima je njihova startna cena, kao i cena paketa baterija ukoliko dođe do potrebe da se on menja. Ipak, većina zemalja nudi povlastice i subvencije na njihovu kupovinu, a na duge staze će kroz eksploataciju neutralisati razliku u ceni.

 

Autor: Pavle Barta

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesov električni dostavni kombi Sustaineer pročišćava vazduh

 

mercedes sus02.jpg

 

Mercedes koristi predstojeću COP26 klimatsku konferenciju da naglasi svoje napore u sferi električnih vozila da pokaže da održivost predstavlja više od samog prelaska na baterije. Najbolji primer je model Sustaineer, koncept električnog dostavnog kombija koji unapređuje okolinu. Sustaineer poseduje filtere čestica napred i u podvozju, i pomoću njih pročišćava vazduh bez obzira na brzinu kretanja. On čak koristi i diskove sa keramičkim premazom kako bi se smanjila količina prašine u vazduhu i ograničilo trošenje kočnica.

 

Koncept je dobio i solarne panele na krovu pomoću kojih smanjuje potrebu za plug-in punjenjem, a takođe povećava domet. Takođe, može da napaja alat i laptop bez obzira da li se kombi kreće ili ne. Solarna energija u kombinaciji s električnim vozilima nije ništa novo, ali se u Mercedesu nadaju da će njihova implementacija učiniti električna vozila što zelenijim. Preostala ekološka tehnologija uključuje sistem grejanja koji štedi energiju, a u velikoj meri su iskorišćeni reciklirani materijali. Pregrada u kabini je napravljena od prirodne slame, a podvozje od recikliranog polipropilena i korišćene gume. Mercedes je takođe smanjio zagađenje bukom zahvaljujući tihom električnom pogonu, gumama sa niskim koeficijentom otpora i prigušenim automatskim vratima.

 

mercedes sus01.jpg

 

Bezbednost je takođe na visokom nivou pa kamera prati uslove na putu i deli izveštaje o rupama i drugim opasnostima u gradovima, dok digitalni retrovizori nude jasnije vidno polje u odnosu na standardne kombije. ''Biološki aktivno'' svetlo održava vozača budnim zahvaljujući osvetljenju sličnom dnevnom svetlu, ali se održava prirodni ritam. Planova za masovnu proizvodnju Sustaineera za sada nema, ali je u Mercedesu ne isključuju.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amazon drži 20% učešća u Rivianu

 

rivian r1s 1.jpg

 

Amazon drži 20% učešća u proizvođaču električnih vozila Rivian Automotive, objavljeno je u petak. Rivian je ranije ovog meseca podneo svoj IPO prospekt, otkrivajući nove detalje o tome koliko su Amazon i Rivian blisko povezani. Amazon je ugovorio sa Rivianom proizvodnju 100.000 električnih vozila za dostavu do 2030. godine.

 

Amazon je u petak najavio značajno učešće u Rivian Automotiveu, start-apu koji razvija električna vozila, uključujući komercijalna dostavna vozila tog maloprodajnog diva. Od 30. septembra, Amazon je držao investicije ''uključujući povlašćene deonice Rivian Automotive koje predstavljaju približno 20% vlasničkog učešća'', čija knjigovodstvena vrednost je iznosila 3.8 milijardi dolara, što je više od 2.7 milijardi dolara 31. decembra, objavila je kompanija u podnesku SEC-a. Amazon je do danas uložio više od 1.3 milijarde dolara u Rivian, navodi Rivian u zasebnoj prijavi vrednosnih papira ranije ovog meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silence S04 iz Španije

 

Silence 04.jpg

 

Silence S04 je špansko električno gradsko vozilo dugačko samo 233 cm i široko 156 cm. Ima mesta za dva putnika i prostor za prtljag zapremine 310 litara.

 

Silence 03.jpg

 

U opremi se nalaze LED prednja svetla, klima uređaj, el. podizači stakala, ABS...

 

Silence 02.jpg

 

U ponudi su dve verzije, slabija ima 8KS, baterije od 5.6 kWh i najveću brzinu od 45 km/h (u Španiji mogu da ga voze i 15-godišnjaci), a druga raspolaže sa 19KS, baterijama od 11.2 kWh, dometom od 149 km i najvećom brzinom do 90 km/h.

 

Silence 01.jpg

 

Prvi primerci bi trebalo da se nađu na putevima sredinom 2022. godine, po ceni od oko 7.500 evra za baznu verziju.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alveri Falco iz Austrije

 

alveri 03.jpg

 

Austrijski start-ap Alveri GmbH (osnovan pre dve godine) planira električni automobil koji bi u prodaji trebalo da se pojavi krajem 2023. godine. U pitanju je Alveri Falco (ime serijskog automobila bi moglo da bude i drugačije), shooting brake dugačak oko 475 cm i sa pogonom na sva četiri točka.

 

alveri 02.jpg

 

Kako se navodi u vesti, Alveri će koristiti tuđu platformu (Tesla, Volkswagen MEB ili platforma američkog Canooa) i tuđe proizvodne pogone (partner bi ovde mogla da bude kompnaija Magna i fabrika u Gracu).

 

alveri 01.jpg

 

Kako bilo, Falco će raspolagati sa 408KS, do 100 km/h bi trebalo da ubrzava za 4.8 sekundi, a sa jednim punjenejm baterija od 80 kWh će moći da prelazi do 590 km. Prvi prototip se očekuje sledeće godine, a cena serijska modela će po sadašnjim najavama iznositi 49.900 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...