Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Care, auto od 100K eur, boli vlasnika za racun za struju

S druge strane, seo sam u auto, koji je pokazivao predjenih 200 km, i da ima autonomiju jos oko 200km. Posle dva sprinta 0 do 100, debelo je smanjio, i pokazao losu voznju, ne ekonomicnu.

Vlasnik mi je potencijalna musterija, moz se desi da padne neka duza voznja.

Ali, ubrzanje od 0 do 100 za oko 4 sec, ludilooooooo

Pogotovo sto se nista ne cuje.

Izolacija je odlicna.

Sad, nekome nedostaje grmljavina V8 motora, meni ne, verovatno zato sto je nisam ni osetio u zivotu

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, shuxx said:

ubrzanje od 0 do 100 za oko 4 sec

Dođeš do BG i sedneš npr u 7 ili 9 uz Nemanjinu. Samo da znaš kako trzne na semaforu posle Kneza Miloša... Kakvi su to nm... Ali kratka trasa, ne može do 100 da stigne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, shuxx said:

Care, auto od 100K eur, boli vlasnika za racun za struju emoji23.pngemoji23.png

Nisam mislio da mu je mnogo 300-400 evra za struju mesečno (ako potroši 1.500-2.000 kWh u SRB), već da postoji stavka ''prekomerno preuzeta snaga''.

Distribucija može (još to ne radi) da pošalje čoveka koji će konstatovati da se sva ta struja ne koristi za potrebe domaćinstva, za potrebe osvetljavanja pripadajućih sporednih/ekonomskih objekata, garaža i prilaza tim objektima, kao i za pogon elektromotora i aparata u poljoprivrednim domaćinstvima...i op...udari mu blokadu na broj Kwh u opštem interesu jer ako bi svi krenuli svoje aute na struju da pune tako, onda ne bi bilo više struje za osnovne potrebe domaćinstava po Srbiji.

 

Baš zato što je trenutno broj takvih automobila zanemarljiv sa aspekta elektroenergetskog sistema, sve to sada prolazi.

Ali, sa aspekta opšte priče kako je budućnost u tome, kako će eto zauvek moći tako, kako će cena struje biti uvek ista i kad puniš auto i kad je trošiš za TV - e, šipak. :D

Punjenje od kuće će biti izuzetak kojem će vlasnici veoma retko pribegavati, a punjenje na pumpama sa brzim punjačima će biti standard. Ali, tu će onda biti ''drugačija struja'', tj. sve ove akcize koje sada postoje na benzinu/dizelu će biti prebačene na kWh za automobile. Nijedna država koja ima veliki prihod od akciza i PDV-a na fosilna goriva neće jednog dana ostati kratkih rukava, nego čim taj prihod krene da pada jer ima sve manje automobila na benzin/dizel, prebaciće ta velika akcizna i poreska opterećenja na struju preko brzih punjača...i baš zato neće dozvoljavati da se mnogo jeftnija kućna struja koristi za punjenje automobila.

 

Naravno, ovo je opšta priča i nema veze sa tim konkretnim autom, i navodim je samo da se olako ne pomisli da će uvek biti kako je sada i da se to onda navodi kao prednost električnih automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Spring, veoma skroman EV

Sa malom snagom, celih 60 ks ako se ne varam. Ali 60 elektro konja, su dostupni mnogo pre, nego SUS konji koji su na max oko 5500 rpm. Sto je poprilicno daleko u svakodnevnoj voznji. EV ce napraviti fantasticnu revoluciju, samo treba vremena da bude finansijski dostupan sirim masama, uz naravno povecavanje autonomije, i brzine punjenja.
Ja licno verujem da ce se te lose osobine otkloniti u godinama pred nama, 5, 10... brzo ce to napredovati. Mob teli su za 30 god od cigle vredne 10 K eur dosli do mini kompjutera i 400 eur. Ogroman napredak

@neshaoct

Svaka ti je na mestu. U potpunosti se slazem.
Svakako ce vremenom doci do tog nacina naplacivanja od strane drzave, ili nesto slicno.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je samo "strah" (posto me ic ne zanimaju), da ce se problemi pojaviti upravo kada/ako ta tehnologija dozivi masovno koriscenje dostupno svakom pojedincu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna ste ce "sistem" aka drzava uraditi kada dodje do pada u prilivu budzeta, po osnovu akciza i PDVa na naftne derivate. Kako ce oplesti po EV.

 

Ni mene ne interesuju, finansijski sam daleko od njih. S druge strane, svi mi ih pratimo....

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sad da kupujem EV razmišljao bi samo o polovnom BMW i3 sa pomoćnim motorom (ima mašinu od 700 ccm od skutera).

Njegov domet na el. pogon bi mi bio dovoljan za svakodnevne potrebe + ne bi bio opterećen da li je baterija puna ili će me ostaviti negde na putu.

A kad par puta gorišnje idem van grada, pa i na more imam u kolima agregat koji će dopunjavati bateriju i produžavati domet mog EV-a.

Sada im se cena kreće oko 15.000 €, skoro pa pristupačno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto mi ne ide da kupim BMW, malo iskustva, modela imaju elektro. Taj I3 je bio skup izlet u elektro vode. Kakvi su kao polovnjaci, nebih znao da kazem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/25/2021 at 1:09 PM, shuxx said:

Vozio sam se Jaguarom I pace EV 400, par ubrzanja 0-100, za celih 4sec, makina od 100K eur, autonomija 400km, unutra, FANTAZIJA
 
kaže vlasnik, da vozači nisu svesni, i da je prelaz sa SUS na Elektro vozla, kao sa konja na SUS vozila, nemerljivo, neuporedivo   


Ja bih rekao da se vlasnik preserava, verovatno nije imao prilike da vozi bilo koji iole brzi sus auto kada tako prica ili jednostavno laze sebe, kao i druge.
Ubrzanje tog jaguara je ako ne gresim 4.8s, a maksimalna brzina svega 200kmh. A ima kudikamo brzih i sus modela, kao i elektro.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vagenovac said:

Ja bih rekao da se vlasnik ***

Apsolutno se slazem, pogotovo deo "da je prelaz sa SUS na EV, kao prelaz sa konja na SUS" :D. Zakljucak kao da si upravo sa, ma da ne komentarisem...

Jesu u zaletu neosporno, ali em ima stvari u kojima EV nece moci da pariraju klasici, em ima gomila ljudi koji podrzavaju nove tehnologije ali uzivaju u klasici ;). Upravo sam takav, i jedino mi smeta ta agresivna kampanja nametanja, kao i predstavljanje stvari crno/belim, a daleko su od toga.

PS: Mali off, jesu nova vozila tehnoloski superiorna, volim da pogledam i provozam... Ali (relativno) komsija drzi Citroen servis i pakuje za svoju dusu jedan 205 GTI. Bukvalno uzivam da gledam kako napreduje, ne znam kakav nov auto da mi stavis pored (sem nekog super sportskog), mislim da mi ne bi privuklo paznju ni blizu kao ovo. Legendaran model, sa cim ce retko sta od nove konfekcije moci da se pohvali. A u tom smeru autoindustrija generalno i ide: elektrifikacija, autonomna voznja, ekrani, vozila koja traju da izguraju garantni rok - sve ono sto prave ljubitelje voznje ne zanima. Ja sam covek seljak :D, to mnogo prezentnije, profesionalnije i sa pasijom, sa nasih prostora objasne Jura Sebalj ili Zoki PH, cije klipove volim da odgledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cak na forumu imamo minimum dva auta brza od ovog elektroauta, pada mi na pamet bingova skoda i canetov bmw, oba su brza, a zajedno kostaju manje od ovog jaguara :D

Za 100k je mogao uzeti sigurno i jos brzi sus auto da posle sedanja iz EV u SUS kaze e ovo je kao sa trome rage u auto kad se sedne :)
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manifestacija ''Electric Vehicle Days'' u Novom Sadu

 

citroen-ami 1.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, na Novosadskom sajmu će 9. i 10. septembra biti održana manifestacija ''Electric Vehicle Days'' na kojoj će biti predstavljena najnovina dostignuća na polju razvoja električnih automobila i uopšte elektromobilnosti. Reč je o pionirskom poduhvatu i prvom takvom sajmu u Srbiji, izjavila je Sanja Miković, direktorka manifestacije EV Days iz kompanije Nina media, koji su organizatori zajedno sa Fakultetom tehničkih nauka iz Novog Sada.

 

''Osim izlagačkog dela, gde će kompanije predstaviti svoje proizvode, organizujemo i šest panel diskusija o izazovima sa kojima se predstavlja ova industrija. Očekujemo i veliki broj studenata za koje smo pripremili i određeni izazov u rešavanju određenih tehničkih zadataka i u saradnji sa kompanijama koje učestvuju na sajmu pobednici će imati određene benefite'', kazala je Mikovićeva na konferenciji za novinare. Prema rečima profesora Borisa Dumnića sa FTN, tema elektromobilnosti zaokuplja pažnju čitave naučne javnosti, kao i poslovne zajednice u svetu, a puno je pitanja na koja treba odgovoriti. ''Nije reč samo o razvoju električnih i hibridnih automobila, već i o infrastrukturi za punjenje, odakle dolazi električna energija za pokretanje, izrada softvera i njihova bezbednost i još mnogo pitanja o kojima na ovoj manifestaciji želimo da potražimo odgovor ili makar počnemo diskusiju'', istakao je Dumnić.

 

Partneri manifestacije ''EV Days'' su i Mašinski i Elektrotehnički fakulteti iz Beograda, a želja organizatora je da se održi i svake naredne godine, kao i da što pre okupi i izlagače iz regiona i cele Evrope i preraste u međunarodni sajam.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački vatrogasci ljuti: Proizvođači automobila nisu dorasli izazovu požara na električnim vozilima

 

210032-tesla pozar.jpg

 

Električni automobili ne gore češće nego benzinci i dizelaši, ali njihovi požari traju mnogo duže i zahtevaju više brige. Da biste ugasali automobil sa SUS motorom u proseku je potrebno oko 500 litara vode. Za isti proces na električnom vozilu je potrebno oko 10.000 litara vode. Pritom električna vozila moraju da se prate naredna 72 sata jer može doći do naknadnih požara.

 

''Proizvođači još nisu na dobar način rešili svoju odgovornost za električne automobile i povezane rizike nakon požara'', rekao je Peter Bachmeier, predsednik Stručnog odbora za zaštitu od požara i opasnosti nemačkih vatrogasnih službi za nemački magazin Der Spiegel. Nemački vatrogasci traže od proizvođača automobila da osiguraju specijaliste koji će pomoći u gašenju požara, kao što je to slučaj sa požarima u hemijskoj industriji. Razlog je, naravno, kompleksnost i zapaljivost baterije. Takođe, vatrogasci traže i da proizvođači automobila preuzmu olupinu i uklone je sa mesta nesreće/požara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni ACM City One

 

acm 04.jpg

 

Nemački ACM (Adaptive City Mobility) je uz pomoć kompanija Magna pripremio gradski električni automobil City One. U pitanju je manje vozilo sa 4 vrata, modularnom kabinom i baterijama koje mogu da se menjaju.

 

acm 03.jpg

 

Proizvodnja kreće u toku 2023. godine.

 

acm 02.jpg

 

City One je dugačak 360 cm, širok 165 cm, visok 167 cm i težak 950 kg, dok se za pogon brine elektromotor sa 25 kW/34KS (najveća brzina je inače 110 km/h).

 

acm 01.jpg

 

Sa jednim punjenjem baterija od 24 kWh autonomija iznosi 240 km, s tim će kao opcija biti dostupan i dodatni paket baterija na krovu za produženje dometa na 360 km. U kabini ima mesta za do pet odraslih osoba, a tu je i prtljažnik od 400 litara. Cene za ACM City One će se kretati od 10.000 do 15.000 evra, u zavisnosti od opreme.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin priprema električni model za 2026. godinu

 

aston-martin db11 03.jpg

 

Proizvođači automobila se masovno okreću električnom pogonu, a među njima su i prestižni brendovi poput Bentleyja i Bugattija. Njima namerava da se pridruži i Aston Martin. Direktor Aston Martina Tobias Moers je potvrdio da kompanija priprema svoj prvi potpuno električni automobil koji će se pojaviti 2026. godine. U razgovoru za MotorTrend je rekao da će električna vozila sačekati dok kompanija ne bude spremna za lansiranje sledeće generacije sportskih automobila. Iako Aston Martin već sada pomalo kasno ulazi na tržište električnih automobila, Moers je izjavio da će trenutni modeli biti osveženi te da im je potrebno nekoliko godina da se isplate.

 

Iako je trenutno najprodavaniji model, DBX verovatno neće biti Aston Martinov prvi električni automobil. Ta čast će verovatno pripasti nasledniku modela DB11 jer će on 2026. godine biti star gotovo deset godina. Moers je uzbuđen zbog dolaska električnih automobila te očekuje da bar polovina ponude pomenutog brenda bude elektrifikovana do 2030. godine. Dodao je da se kompanija ''može prilagoditi potražnji'' i ponuditi tradicionalne modele jer kupci još uvek žele sportske automobile sa SUS motorima. Osim što ostaju verni SUS motorima koliko god to bude moguće, u Aston Martinu neće prisiljavati kupce da biraju između tradicionalnih i električnih automobila. Kompanija će ponuditi plug-in hibride na tržištima gde to ''ima smisla''. Moers nije dao dodatno objašnjenje, ali verovatno govori o tržištima sa ograničenom infrastrukturom za punjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mobilize Limo

 

mobilize 4.jpg

 

Novi Renaultov brend Mobilize je pripremio električni sedan D segmenta Limo, uz najavu da će njegova prodaja startovati u drugoj polovini 2022. godine. Limo je pre svega namenjen flotnim kupcima i taksistima, a Renault ga je razvio u saradnji sa kineskom kompanijom Jiangling Motors. Zvanična premijera je bila ovih dana na sajmu automobila u Minhenu.

 

mobilize 3.jpg

 

Mobilize navodi da je Limo dugačak 4.670 mm, kao i da zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2.750 mm nudi prostranu unutrašnjost (za kolena putnika pozadi je predviđeno 288 mm). Takođe, ovde i podatak da je prtljažnik zapremine 411 litara.

 

mobilize 2.jpg

 

Automobil pokreće elektromotor sa 150KS i 220 Nm, do 100 km/h ubrzava za 9.6 sekundi i može do el. ograničenih 140 km/h.

 

mobilize 1.jpg

 

Što se autonomije tiče, ona sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 60 kWh iznosi 450 km. U paketu su i alu točkovi od 17 inča, LED prednja svetla, tri moda vožnje, 10.25-inčni digitalni instrumenti, kao i 12.3-inčni ekran osetljiv na dodir.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi u velikoj prednosti: Evropski proizvođači električnih automobila ne mogu da konkurišu cenom

 

nio 100k.jpg

 

Kineski proizvođači električnih automobila u ovom trenutku imaju veliku prednost pred evropskim i američkim, objašnjava kompanija za analizu tržišta JATO. Za sada je to veliki problem za evropske marke koje nastupaju na kineskom tržištu, ali zaostatak bi mogao da se pokaže izuzetno skupim na evropskom tržištu.

 

Porsche ili Mercedes ima svoju publiku i uvek će je imati, ali u segmentu vozila za masovnu publiku Kinezi su u prednosti - njihovim električnim automobilima je toliko pala cena da je kineska vlada smanjila subvencije na njihovu kupovinu. Čak se i Volkswagenov SUV ID.4 susreo sa ozbiljnim problemima u Kini gde mu prodajne brojke nisu idealne. Prosečna cena električnog automobila u Evropi od 2011. je porasla za gotovo 10.000 evra na oko 42.600 evra - što je povećanje od 28%. U Americi je cena čak porasla za 38% na 36.200 evra u poslednjih deset godina. U Kini su se cene gotovo prepolovile, sa 41.800 evra u 2011. na 22.100 evra.

 

Dok su se Kinezi u protekloj deceniji fokusirali na jeftine automobile, evropski i američki proizvođači su ulagali u sve bolja i skuplja visokotehnološka električna vozila. U Kini možete kupiti električni automobil već za 3.700 evra, dok se u Evropi cene kreću tek od 15.740 evra. U Americi prvo vozilo startuje od 24.800 evra. Sve više raste strah od kineskih automobila koji bi i u Evropi mogli da zauzmu značajni tržišni udeo i napadnu evropske konkurente. Trenutno su u Evropi MG i Aiways, ali tek se očekuje invazija kineskih proizvođača kao što su Wey, Ora ili Nio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen električni Nissan kei car

 

nissan-imk.jpg

 

Nissan u saradnjii sa Mitsubishijem priprema mali električni automobil koji će u Japanu imati premijeru već početkom sledeće godine. U pitanju je električni kei car, dugačak 3.395 mm, širok 1.475 mm i visok 1.655 mm, uz najavu da je dizajniran da omogući jednostavnu vožnju i rukovanje u često skučenim saobraćajnim okruženjima u Japanu.

Za sada nema konkretnih detalja sem da će autonomija sa jednim punjenjem baterija od 20 kWh biti i više nego dovoljna za dnevne potrebe japanskih vozača. Nissan obećava napredne tehologije i najnovije sisteme asistencije vozaču, ali više informacija će biti saopšteno u narednim mesecima Na kraju, cena ovog modela bi trebalo da iznosi oko dva miliona jena (15.440 evra), i to bez bez lokalnih subvencija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najteži i najlakši električni automobili na tržištu

 

ev tezina.jpg

 

U konkurenciji više od 70 električnih modela uverljivo najteži model dolazi iz Mercedesa. Prema podacima koje je prikupio norveški Youtuber Bjørn Nyland u sklopu testova električnih vozila, podaci govore da najteži električni modeli dolaze iz Nemačke. Status najtežeg je sasvim logično pripao Mercedesu EQV, električnom kombiju koji masom stiže na samu granicu od 3 tone. Težak je 2.960 kg i ima bateriju kapaciteta 100 kWh.

 

Sledeći na redu je Audi e-tron 55 SUV s 2720 kg, a prati ga opet Mercedes, EQC sa 2.620 kg. Ukupno gledano, više od trećine električnih modela prelazi masu od dve tone. Prosek je 1.940 kg, a samo pet modela teži ispod 1.500 kg. Među njima su Mini Cooper SE (1.480 kg) te minijature poput Fiata 500e (1.460 kg) i BMW-a i3 (1.360-1.440 kg), Volkswagena e-Up (1.260-1.280 kg) te najlakšeg Mitsubishija i-MIEV koji se više ne proizvodi. U kakvoj su vezi masa vozila, arhitektura kočnica, oslananje i gume te sam ekološki aspekt prevoza, lako je zaključiti.

 

puna tabela.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brend električnih automobila nije prodala nijedno vozilo, a vredi 80 milijardi dolara?!

 

rivian 2020 01.jpg

 

Koliko je svet kapitala fragilan svedoči i ova vest. Procene se baziraju na predviđanjima budućeg uspeha, a uz neophodno poznavanje osnovnih ekonomskih činjenica, ostalo je gotovo jednako čitanju iz dlana. Američki proizvođač električnih automobila Rivian, koji je za sada pokazao SUV i pick-up, sprema se za inicijalni izlazak na tržište kapitala i očekuje da će prodati deonice u vrednosti 80 milijardi dolara.

 

rivian r1s 1.jpg

 

Rivian nije proizveo i prodao nijedan automobil, fabrički vozači testiraju pick-up i SUV. Nakon niza odlaganja proizvodnja pick-upa R1T kreće u septembru. Podsetimo, Rivian je već prikupio više od deset milijardi dolara od ulagača kao što su Ford i Amazon. Nakon prodaje deonica pretpostavlja se da će Rivian biti vredniji od Honde i Forda, a nije prodao još nijedan automobil...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je raslo tržište električnih vozila (i zašto će nastaviti da raste)?

 

217693-prodaja.jpg

 

Prošla godina, koju su mnogi okarakterisali kao najgoru, bila je neočekivano povoljna za tržište električnih vozila (EV). Uprkos tome što je pandemija ekonomski oslabila potencijalne kupce i automoto industriju, prodaja električnih četvorotočkaša u 2020. godini skočila je za čak 41% u odnosu na 2019. godinu.

 

Prema izveštaju Međunarodne agencije za energiju (IEA), globalno je prodato oko 3 miliona električnih automobila, a Evropa je po prvi put pretekla Kinu koja je do sada bila najveće svetsko tržište ovih vozila. Da stvar bude još interesantnija, prodaja EV u 2019. godini porasla je za svega 9% u odnosu na 2018. godinu iako na vidiku nije bilo nikakvih očiglednih prepreka poput već pomenute pandemije. Prodaja ostalih električnih vozila takođe ide uzlaznom putanjom, pa je broj električnih bicikala u SAD-u bio dvostruko veći 2020. godine u odnosu na prethodnu, dok su u Evropi nešto popularniji električni skuteri. Kina je vodeća kada je u pitanju broj električnih dvotočkaša i trotočkaša sa 99 odsto od ukupnog broja ovih vozila u svetu.

Šta nam preostaje, osim da zaključimo - budućnost mobilnosti je električna!

 

Subvencijama do elektrifikacije saobraćaja

Za uspešno plasiranje električnih četvorotočkaša na tržište velikim delom zaslužne su subvencije. Evropske vlade sprovele su niz stimulativnih mera koje su dale očekivane rezultate pa je tako Evropa u 2020. godini ostvarila najveću prodaju električnih automobila - čak 1.4 miliona vozila, dok je u Kini taj broj iznosio 1.2 miliona, a u  SAD-u 295.000. Vlade širom sveta potrošile su 14 milijardi dolara na podršku prodaji električnih automobila, što je 25% više u odnosu na 2019. godinu, navodi se u izveštaju IEA. Ispostavilo se da skandinavske zemlje imaju najveću sklonost ka kupovini električnih vozila pri čemu je Norveška apsolutni lider sa 75% elekričnih automobila na ulicama, premda mnogo ne zaostaju Island sa 50% i Švedska sa 30%. Podsećamo da su i u našoj zemlji najavljene subvencije za kupovinu električnih vozila i to 250 evra za mopede i lake tricikle, 2.500 evra za hibridne automobile, 3.500 evra za plag-in hibride, a 5.000 evra za električna vozila.

 

Kakve su prognoze?

Tekuća godina već je ispunila očekivanja jer je u prvom kvartalu globalna prodaja električnih automobila porasla je za oko 140 odsto u poređenju sa istim periodom 2020. godine. Od svetskih vlada zavisi kojim tempom će teći dalja prodaja električnih vozila, a što ozbiljnije pristupe borbi protiv klimatskih primena, tim bolje po tržište EV. Očekuje se i da će cena baterija, proizvodnje, pa samim tim i električnih četvorotočkaša drastično opasti u narednim godinama što će uvećati njihovu brojnost na ulicama. Osim toga, već sada je moguće nabaviti polovno električno vozilo sa sasvim solidnim performansama, a cena će u nardnim godinama nastaviti da pada.

 

Mnoge zemlje intenzivno rade na izgradnji infrastrukture za punjenje EV baterija što će takođe imati pozitivan efekat na tržište električnih automobila. Kada je u pitanju dugoročni plan, IEA u svom izveštaju navodi dva moguća scenarija: prvi predviđa da će do 2030. godine 7% globalnog voznog parka činiti električna vozila, dok drugi, daleko ambiciozniji cilja na 30% električnih četvorotočkaša u svetu do iste godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask kaže da bi elektromobil od 21.000 evra mogao da dođe bez volana i papučica

 

tesla 2 hatch.jpg

 

Već smo znali da kalifornijska kompanija planira projekat lansiranja kompaktnog modela sa cenom od 25.000 dolara (oko 21.000 evra), ali ima tu i dodatnih detalja. Kada dolazi? Kako će se zvati? Da li će posedovati najnoviju i najnapredniju Teslinu tehnologiju ili će sve biti ''razblaženo'' zarad priuštivosti? mNeki u okviru novinarske i internet zajednice tvrde da poseduju ''procurele'' informacije, a ruku na srce, one se češće pokažu tačnim nego suprotno.

 

Što se ovog konkretno slučaja tiče, ljubitelj Tesle i investitor, Sojer Merit, preko Twittera je obelodanio da je jedan od njegovih izvora bio prisutan tokom navedenog sastanka sa šefom, Ilonom Maskom. Merit je s tim u vezi podelio informacije. Kako se ispostavlja, Mask je zaposlenima rekao da će budući automobil biti nazvan ''Model 2'', sugerišući da se radi o elektromobilu koji će koštati 25.000 dolara, s tim što se početak proizvodnje planira za 2023. Zatim, navodno je upitao zaposlene da li žele da automobil poseduje volan i papučice.

 

Imajte na umu da je Mask prethodno izjavio da Tesla radi na čisto autonomnom automobilu od 25.000 dolara. Naravno, šef kompanije iz Palo Alta je poznat po tome što motiviše zaposlene  takvim i sličnim komentarima, postavljajući teške ciljeve uz zadržavanje poslovičnog optimizma. Tesla planira da održi obećanje i startnu cenu zadrži na 25.000 dolara, zahvaljujući novim baterijskim ćelijama i efikasnijim proizvodnim procesom istih. Međutim, čini se da ako Tesla sledi postojeći kurs, mogućnost potpuno autonomne vožnje, bez obzira koliko ona bude napredna 2023. verovatno neće postati standardna. Možemo samo nagađati da li će ljudi biti spremnni da to plate, unapred ili putem pretplate. Mask je takođe rekao da će cena FSD-a (Full Self-Driving) nastaviti da raste kako tehnologija bude poboljšavana, pa bi automobil od 25.000 dolara sa FSD-om, lako mogao da košta i čitavih 35.000. Međutim, da bi uopšte došao do toga, Mask mora da reši tekuće probleme koji nisu nimalo naivni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Microlino 2.0 na sajmu u Minhenu

 

218017-microlino 03.jpg

 

Kompanija Micro Mobility je 2018. godine predstavila pretprodukcijsku verziju svog malog gradskog vozila Microlino, dok je sada na sajmu automobila u Minhenu prikazala unapređenu i konačnu serijsku 2.0 varijantu. 244 cm dugački Microlino 2.0 je dizajnom inspirisan legendarnom BMW Isettom, a tu su takođe i karakteristična prednja vrata za ulazak u vozilo.

 

218018-microlino 02.jpg

 

U odnosu na verziju iz 2018. Microlino 2.0 ima redizajnirani izgled (pre svega zadnjeg dela), širi trag točkova, doterano oslanjanje, unapređenu bezbednost, poboljašanu vidljivost i doteranu unutrašnjost sa novim volanom, instrument tablom i ambijentalnim osvetljenjem.

 

218019-microlino 01.jpg

 

Vozilo je i nešto više, čime je dobijeno više prostora za glave putnika. Microlino 2.0 raspolaže sa 26KS, a u ponudi će se naći baterije od 6 kWh (za domet od  95 km), 10.5 kWh (domet 175 km) i 14 kWh (domet 230 km). Što se cene tiče, Microlino 2.0 košta 12.500 evra u baznoj verziji, proizvodnja će početi krajem ove godine, a proizvođač navodi da već ima oko 24.000 zainteresovanih. Prve isporuke su namenjene za kupce iz Švajcarske i Nemačke, dok godišnji kapacitet proizvodnje iznosi 7.500 primeraka.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=11038]neshtry[/mention]  

Apsolutno saglasan

 

Čak i ta ozloglašena autonomija od oko 400km, nije ništa strašno, moj Z10 na TNG prelazi baš oko 400km sa jednim punjenjem. I najčešće ga punim jednom nedeljno. S tim da se dopuni za 10min na pumpi, a ovo na struju, bi punio kući po potrebi, zna čovek da li sutra prelazi 200km, ili ne. Ovaj tip što me je provozao, mi kaže da ima punjač kući, nismo pričali koje snage, ali dopuni se auto preko noći.

 

Fakat je da nam automobili 90% stoje u mestu. Tako da imaju poprilično vremena za punjenje.

 

Naravno, kada nam zatreba više od 400km, mora se planirati. I to sada. Šta će budućnost EVa doneti, videćemo, ko zna šta će biti za 5 godina.

 

Možda nisam dovoljno upućen u tvoj vozni park, ali debelo mi zasmeta nešto.Znam da milijarderi agresivno promovišu ev, a plaćaju 1$ dnevno radnike po aziji, i imaju 50 automobila ekstremne snage i potrošnje troše dnevno vode kao veće krdo slonova, znam da milijarderi agresivno promovišu ukidanje polova, ali svoju decu šalju u najstrože katoličke škole, ali mi nije jasno kako ti misliš da sa z10 na gas, pređeš na 100k jaguara.

 

To mi liči na ono kada su 90tih radnici hteli liberalni kapitalizam umesto socijalizma.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...