Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Jedva čekam da mi padne šaka neki EV,iskreno…sve mi se na njima dopada osim dometa…domet zahteva da se još uvek poseduje sus motor u kući…

obožavam kada mi je auto tih,osim ako nije performans auto,onda je zvuk važan.

proizvodnja ev vozila će biti drastično čistija kako tehnologija(baterija) bude napredovala,ovo su još uvek “prvi mačići”

proizvodnja hrane i mesa je vrlo čista u srbiji,ono što je srpsko jedite slobodno,tehnologija tova i uzgoja je vrlo primitivna i staromodna(drugačije se ne isplati),ja uzgojim barem 70 pilića godišnje,znam šta pričam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

 

Apsolutno saglasan

 

Čak i ta ozloglašena autonomija od oko 400km, nije ništa strašno, moj Z10 na TNG prelazi baš oko 400km sa jednim punjenjem. I najčešće ga punim jednom nedeljno. S tim da se dopuni za 10min na pumpi, a ovo na struju, bi punio kući po potrebi, zna čovek da li sutra prelazi 200km, ili ne. Ovaj tip što me je provozao, mi kaže da ima punjač kući, nismo pričali koje snage, ali dopuni se auto preko noći.

 

Fakat je da nam automobili 90% stoje u mestu. Tako da imaju poprilično vremena za punjenje.

 

Naravno, kada nam zatreba više od 400km, mora se planirati. I to sada. Šta će budućnost EVa doneti, videćemo, ko zna šta će biti za 5 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije meni za EV problem "mala autonomija", već (za mene) nedovoljna infrastrukutra javnih punjača ( za one relacije kojima se krećem poslednjih decenija ). Dok se to ne reši, EV mi odgovara  koliko i letovanje u Sahari ... :)

p.s. izvinjavam se za O.T, neću više

Share this post


Link to post
Share on other sites

A čime se puni EV ?
Maločas sam prošao pored Termoelektrane NT B. Gomila uglja velika kao tržni centar Ušće x 2. Smrdi ugalj par km u krug a povremeno i iz dimnjaka doobro zadimi, i žešće zamagli.
Šta reći i za razne deponije koje " iznenada ", ničim izazvane, planu ?
Mnogo smo daleko mi od ekološke svesti i čistog vazduha.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ipak domet smeta…dođem do naplatne lampe i čekam bar pola sata na red i još pola sata da napunim…

pune se oni i na solarnu energiju,bez problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma dajte ljudi, kakav ev?! ko hoce da se vozi ev eto mu tramvaj ili voz pa nek ga mine zelja. Neki hibrid i moze da prodje, al ev nikako. Cak mi je i bolja ideja uzeti ove na vodonik sto rade toyota/honda cini mi se nego tramvaj spakovan u range rovera. 

 

Reci, uzmes odmor od 10 dana, krenes u grcku na letovanje, redovno punis, stignes neki 4ti dan na odmor, okupas se 2 dana i krenes nazad... Vrhunski... Prosto uzivanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites


A dok ne prodje ovih 100god sto ce trebati da se napravi infrastruktura svuda a tek u Srbiji, sta da radimo ako treba negde neplanirano ( za taj dan ) da krenemo? Ili evo glupost, idem sa drugom da kupi kola, gledamo jedna u Nisu, ne svidjaju nam se, trebamo da produzimo lupam do Jagodine da pogledamo druga...nece da moze danas, drugi dan , nemamo range da stignemo do tamo ili ako sam poneo kabal da prenocimo u Paracinu pa sutra sa 100% helta da produzimo do JA da pogledamo auto. Ako nam se ne svidja, prsli smo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, MS PK said:

Ili evo glupost, idem sa drugom da kupi kola

Gledate isto elektricna :lol: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EV moze kao drugi automobil u kuci i da imam kucu sa dvoristem/garazom, i jos plus da spuste cene bar jedno 50% tih vozila. :D Znaci do daljnjeg ce biti, "sipaj mi za 2 soma" :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EV treba da bude prvi auto, onaj koji svakodnevno vozi ture, do 100 200 km. A za drugi auto da bude neki SUS, za onih 5 % voznje, preko 400 km u istom danu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, i onda ja, sa trećeg sprata zgrade kod Vukovog spomenika, spustim produžni kabal, od par stotina metara, u zavisnosti gde nađem parking mesto i parkiram EV. !

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto mi Axa nije onako ekstremno orijentisan i britak na peru, od kako je na skupu, sad u nedelju, sedeo u Giuliji :lol: .

Ostao mi telefon u autu, steta sto ne slikah, da ste samo videli taj kez :P .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas i on kaze da ce mu zbog visine vise odgovarati Stelvio.

U Giuliu je upao kao u korito, onako krakat :P .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ti nastavi da forsiras EV, eto vidis sta se desava :D . Razne stvari, tipa najmracnijih Axicevih tajni, isplivaju na povrsinu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/25/2021 at 1:09 PM, shuxx said:

Vozio sam se Jaguarom I pace EV 400, par ubrzanja 0-100, za celih 4sec, makina od 100K eur, autonomija 400km, unutra, FANTAZIJA

 

vlasnik prezadovoljan, preko noći ga puni na kućnom punjaču,

 

kaže vlasnik, da vozači nisu svesni, i da je prelaz sa SUS na Elektro vozla, kao sa konja na SUS vozila, nemerljivo, neuporedivo    :thumbup:

Kaže li vlasnik koliko kW struje potroši mesečno? :D

Jedno punjenje ovog auta ''posrče'' oko 80 kW (baterija je 90 kWh, raspoloživi kapacitet joj je 85)...pa već posle tri punjenja eto njegovog kućnog brojila u crvenoj zoni, plus struja koju potroši pa potroši za domaćinstvo. Kućno punjenje (tokom cele noći) je realno moguće samo ako koristi Jaguarov wallbox koji podigne brzinu punjenja na 11 kWh (sa trofaznog kućnog se ''ubada'' u taj wallbox), jer ako ga puni preko obične trofazne utičnice (bez wallboxa), treba mu oko 40 sati da se napuni. 

 

Iako auto raspolaže sa ozbiljnim brojem KS/Nm, maksimalna brzina mu je ograničena na 200 km/h baš zato da mu domet ne bi bio jedno 100 kilometara plafon...iako taj auto može debelo preko 200.

Domet je reklamiran na 400 km, ali nijedna (strana) redakcija nije uspela da ima taj domet u praksi, čak ni kada su ga dobili na test da ga voze mesecima...da ne bude ono dobili ga na test i stalno stiskali pa normalno da nisu imali taj domet. Npr. ovi su tokom testa prešli sa njim preko 15.000 kilometara i domet im je bio 320 do 350 kilometara, zavisno koliko je napolju toplo/hladno.

Naravno, i tih 300 (i malo preko) kilometara dometa je i više nego dovoljno za ogromnu većinu pojedinaca koji bi ga koristili svaki dan...samo kad bi mogli posle toga bez problema, lako da ga napune gde god. Pošto se to ne može, a tek u SRB se ne može...onda je to auto za po gradu, pokazivanje, hvaljenje kako ide do stotke...i tu mu se uloga trenutno završava. Ne zato što je auto loš, naprotiv....već nedostaje punjača koji nisu kućni i spori. Pa, sa njim se ne može BG-NI/NI-BG u jednom danu bez punjenja, a kamoli negde dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...