Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Najavljen električni Lincoln

 

lincoln ev.jpg

 

I Lincoln je najavio svoju strategiju elektrifikacije za ovu deceniju, a ona startuje sledeće godine sa njihovim prvim potpuno električnim modelom. Uz zatamnjenu najavnu sliku, Lincoln navodi da će električni model biti baziran na modularnoj električnoj platformi koja će ponuditi pogon na zadnjim i na sva četiri točka. Treba naglasiti da je to nova platforma i da nije povezana sa aktuelnim Ford Mustangom Mach-E.

Lincoln međutim nije saopštio druge detalje o novom modelu pa tako nije poznato ni to da li se ovde radi o limuzini ili SUV-u. Ovaj automobil će inače biti prvi električni model koji će Lincoln predstaviti do 2030. godine. Lincoln ima za cilj da do 2030. godine elektrifikuje kompletnu gamu, pri čemu će polovina biti elektrifikovana već do 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

UN izveštaj: Električna mobilnost ima visoku cenu - nedostatak pitke vode i robovski rad

 

210045-baterije.jpg

 

Svi se kunu u električne automobile i smanjenje emisija CO2, ali licemerno žmure kada treba pogledati drugoj istini u oči. Kao i u svim velikim projektima, nekoliko je istina, a u slučaju električne mobilnosti neke od njih nisu prijatne.

 

Novi izveštaj Ujedinjenih Nacija je razotkrio neke etičke probleme koje donosi snabdevanje retkim materijalima neophodnim za proizvodnju vozila na baterije. O tome da deca rade u rudnicima kobalta u Demokratskoj Republici Kongo, u kojoj je 50% svetskog kobalta, zna se mnogo toga, ali UN tvrdi da oko 40.000 dece radi u izuzetno opasnim uslovima, sa neadekvatnom sigurnosnom opremom, za veoma malo novca. Ta deca zarađuju oskudne plate uprkos tome što su izložena fizičkim opasnostima te raznim zlostavljanjima. Dečji rad u rudarenju kobalta je opšte poznat, ali svake godina dobija nove, dramatične dimenzije.

Nažalost, to nije sve. U napuštenim rudnicima se nakuplja sumporna kiselina, koja može da zagadi lokalne zalihe vode. Rudari rizikuju zdravlje udišući uranovu prašinu prilikom kopanja. Proizvođači automobila pokušavaju da se odmaknu od upotrebe kobalta, a neki čak koriste blockchain kako bi pronašli njegovo poreklo, ali materijal je i dalje glavni sastojak u EV baterijama, dok masovna prerada neretko onemogućava praćenje porekla materijala.

 

Litijum je još jedan važan sastojak automobila na električni pogon. Kao i kod kobalta, za svaki paket baterija je potrebno nekoliko kilograma materijala. Većina (58%) litijuma dolazi iz Čilea. UN tvrdi da se u nekim područjima 65% snabdevanja vodom koristi u proizvodnji litijuma i drugim rudarskim delatnostima. Dolazi do prisilne migracije stanovništva iz sela zahvaljujući nestašici vode i sve nestabilnijem snabdevanjem vodom. Rudarstvo litijuma takođe donosi degradaciju ekosistema i oštećenja pejzaža, prema UN-u, dok rudari koji dišu litijumsku prašinu rizikuju plućne edeme. Ovo je dramatično upozorenje o manje poznatoj strani električne mobilnosti. Vreme je da se i na tom planu preduzmu ozbiljni i pravedni koraci, ako uopšte ima volje za nečim takvim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota kaže da je prerano fokusirati se isključivo na električne automobile

 

toyota chr 1 ev.jpg

 

Japanski proizvođač se čvrsto drži svog stava da će automobili mimo onih na električni pogon, još dugo igrati ulogu na globalnom tržištu. Toyotina gama u u narednih 30 godina, sadržaže čitav niz opcija, osim onih električnih, potvrdili su rukovodioci kompanije na godišnjem mitingu akcionara.

 

''Prerano je koncentrisati se na jednu opciju'', rekao je direktor Šigeki Teraši, odgovarajući na pitanje investitora zašto najveći svetski proizvođač automobila zauzima drugačiji elektrifikacionu rutu u odnosu na Hondu, koja planira da do 2040. postane čisto električna marka. Teraši, govoreći iz Toyotinog sedišta u Aiči prefekturi, rekao je da u godinama do 2050. različite opcije, uključujući hibride i vozila na gorivne ćelija, treba da se međusobno takmiče, tako da na kraju kompanija ostaje sa najboljim opcijama.

 

U poređenju sa raznim drugim etabliranim proizvođačima, uključujući General Motors, koji planira da ima čisto električnu ponudu za dve decenije, Toyota se drži svog stava da će i neelektrična vozila odigrati dužu rolu u automobilskoj industriji nego što se to misli''. Neki ljudi love baterijski pogonjena vozila, ali drugi aktuelnu tehnologiju još uvek ne vide podobnom'', rekao je Toyotin glavni tehnolog, Masahiko Maeda. ''Na kraju, ono što je bitno je ono što kupci biraju.''

 

Toyotina logika koja nalaže sporiji pristup elektromobilima, širi se van granica prognoza vezanih za zahteve kupaca. Naime, sudeći po nekim istraživanjima, materijali potrebni da se naprave električni automobili i baterije, mogli bi da imaju veći udeo u ukupnoj emisiji u odnosu na onu koja izlazi iz ''auspuha''. Japanska firma kaže da će raditi na pojednostavljenju i boljoj efikasnosti proizvodnih procesa u cilju snižavanja troškova proizvodnje elektromobila i drugih vozila. Kada pogledamo smanjenje emisije ugljenika, postoji jedna škola mišljenja koja kaže da bi trebalo da se fokusiramo na baterijski pogonjena vozila, kaže Teraši. Međutim, Toyota ima mnogo sveobuhvatniji pristup.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon Dieselgatea - Elektrogate?

 

ev punjenje.jpg

 

Električni automobili su toliko obuzeli evropsku birokratiju i neke proizvođače automobila da se čini da je put u budućnost već trasiran. Međutim, nemački mediji javljaju da se oglasila grupa od čak 171 naučnika, inženjera i stručnjaka za pogone ujedinjenih u Međunarodnoj asocijaciji održivih pogona i razvoja automobilskih tehnologija (IASTEC), koji tvrde da su emisije CO2 električnih automobila mnogo više nego što se prikazuje. Nemački mediji nazivaju to i aferom koja je na nivou Volkswagenova Dieselgate-a.

 

Vođe studije prof. Thomas Koch i prof. Thomas Böhlke s Instituta za tehnologiju u Karlsruheu tvrde da će emisije CO2 električnih automobila biti dvostruko veće nego što predviđa Evropska unija. Osnovni problem, prema rečima stručnjaka, jeste da do 2030. (i verovatno dugo nakon toga) neće dramatično rasti svetska proizvodnja električne energije iz obnovljivih izovra (pomoću vetroelektrana i solarnih elektrana), već na ugalj i plin, a emisije CO2 u ovom sektoru se takođe povećavaju sa dodatnom potražnjom, a čini se da u kalkulacijama EU nema tog povećanja. Kumulativne emisije do 2030. godine će se udvostručiti - mnogo više nego što je pretpostavila Komisija EU.

 

Evropska unija ima posebna pravila, koja uključuju finansijske penale za proizvođače koji ne mogu da ispoštuju nivo od 95 g/km CO2 u proseku cele prodate flote vozila. Znači, saberite prosečne emisije svih prodatih automobila i podelite ih s brojem prodatih vozila. Ako je emisija veća od granice, plaćaju se kazne. Ako su naučnici u pravu u vezi sa svojom hipotezom, tada je stepen zablude potrošača na kraju premašio dimenziju dizelske prevare. Trenutno se nova registracija električnog automobila računa u emisije celog voznog parka i to kao 0 g CO2 na 100 km. To predstavlja novčanu prednost od 9000 evra za proizvođača, koja se može nadoknaditi prodajom dizelskih vozila. Drugim rečima, samo oni koji prodaju dovoljno električnih automobila ne moraju da plate kaznu za registraciju motora s unutrašnjim sagorevanjem. Zbog toga proizvođači forsiraju električne automobile- s njima mogu da prodaju više dizelskih i benzinskih kombija ili SUV-ova, koji im donose velike marže. Istovremeno, ni električna vozila nisu čista, a to će biti još manje u budućnosti.

 

Šta to znači u emisijama CO2 u budućnosti? Naučnici to računaju na primeru jednog električnog kompakta: u svom ciklusu, 15 godina, 220.000 km pređenih kilometara, zbog nepovoljnog energetskog miksa (termoelektrane), emisija je 30 tona CO2 umesto 14 tona. U sve to nisu uračunate emisije CO2 pri proizvodnji vozila. Klimatski bilans dizelskog hibrida, koji bi koristio 67% fosilnog goriva i 33% biogoriva tada bi bio još bolji od onog kod električnog vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Hongqi E-QM5

 

215528-hongqi 04.jpg

 

Nakon što je u aprilu prikazan na sajmu automobila u Šangaju, električni sedan Hongqi E-QM5 je sada spreman za prodaju na kineskom tržištu.

 

215529-hongqi 03.jpg

 

Automobil je dugačak 5.040 mm, širok 1.910 mm, visok 1.569 mm, ima međuosovinsko rastojanje od 2.990 mm, dok su točkovi od 18 inča. Ovde i podatak da je prtljažnik zapremine 433 litra.

 

215530-hongqi 02.jpg

 

E-QM5 ima četiri individualna sedišta, veliki centralni naslon za ruke, gloss black detalje, elemente od ugljeničnih vlakana i aluminijuma, kao i displej u obliku tableta.

 

215531-hongqi 01.jpg

 

Elektormotor raspolaže sa 136KS, a sa jednim punjenjem baterija od 54 kWh autonomija iznosi 431 km (po NEDC normama). Cena u Kini iznosi (preračunato) oko 31.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetne vrućine i potrošnja struje

 

bmw nissan.jpg

 

Kada temperatura raste ljudske potrebe se menjaju, uključuju se klima-uređaji, a potrošnja struje raste. Kalifornijska elektroenergetska mreža bila je pod velikim naprezanjem poslednjih dana. Kako bi sprečili kvarove, operateri su uveli redukcije za domaćinstva, odnosno na neko vreme im je isključena struja.

Kalifornijski Nezavisni operater sistema (ISO) objavio je 17. i 18. 6. da svi potrošači moraju da štede električnu energiju kako bi sprečili urušavanje mreže, a posebno je apostrofirano vreme od 17 do 22 sata. Posebno se od vlasnika električnih automobila tražilo da tokom tog perioda ne pune svoja vozila, jer bi to moglo da dovede do masovnih ograničenja na električnoj mreži. Dakle, jedan od problema globalne električne mobilnosti je i gde puniti vozilo tokom (drmatičnih) opterećenja. Uzmite u obzir da smo tek na početku i da je trenutno malo električnih automobila na putevima. Šta će se dogoditi kada ćemo ih brojati u desetinama miliona...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi priprema električni model za oko 15.000 evra

 

mitsubishi-super-height-k-wagon.jpg

 

Globalna bitka za ponudu pristupačnih električnih vozila uskoro će postati intenzivnija budući da se proizvođači automobila u Japanu i Evropi pripremaju da ponude jeftinije modele koji se mogu takmičiti sa kineskim rivalima. Kako piše japanski Nikkei, Mitsubishi Motors će do fiskalne 2023. godine u Japanu ponuditi električno mini vozilo za manje od 2 miliona jena (15.115 evra), pridružujući se rastućem nizu proizvođača automobila koji teže nižim cenama da bi sustigli jeftinije kineske EV rivale. Električna vozila i dalje imaju veće cene od automobila na benzin. Ali nove jeftinije baterije i subvencije će više manjih EV modela učiniti podjednako pristupačnim kao što su konvencionalni automobili.

 

Sniženje cena kompanije Mitsubishi bi učinilo njegov Minicab-MiEV, koji se uglavnom koristi u komercijalne svrhe, jednim od najjeftinijih EV-a dostupnih u Japanu. Proizvođač automobila planira da zameni bateriju modela za noviju, jeftiniju verziju, uz istovremeno osiguranje dometa od 150 km uz jedno punjenje, navodi dalje Nikkei. Mitsubishi takođe želi da 2023. godine pusti u prodaju električni mini automobil po ceni od oko 2 miliona jena (oko 15.115 evra) u jugoistočnoj Aziji. Kompanija će uložiti u izgradnju novog proizvodnog pogona na Tajlandu, uključujući i hibridna vozila. Japanski proizvođač automobila namerava da godišnje proizvede oko 10.000 novih električnih automobila na Tajlandu. Najjeftiniji benzinski model Mitsubishija u zemlji košta oko 15.000 američkih dolara (12.565 evra).

 

U međuvremenu, partner Mitsubishi alijanse Renault, preko svoje marke Dacia, predstavio je novo električno vozilo Spring, najavljeno kao ''najpristupačniji električni automobil'' u Evropi. Sa dometom od 230 km i najvećom brzinom od 125 km/h, u Francuskoj kreće od 16.990 evra, što je cena omogućena sklapanjem u Kini. Volkswagen takođe planira da predstavi EV model po ceni od oko 20.000 evra 2025. godine. Nalet jeftinih novih modela potiče od napretka u proizvodnji baterija. Troškovi proizvodnje baterije, koja čini 30% do 50% ukupnih troškova EV-a, opali su za 80% između 2012. i 2020. godine, uglavnom zahvaljujući povećanoj masovnoj proizvodnji u Kini i Evropi.

 

Subvencije japanske vlade, koje mogu da iznose 3.790 evra u zavisnosti od modela, kao i opštinske subvencije poput onih ponuđenih u Tokiju, dodatno smanjuju jaz u cenama. U jugoistočnoj Aziji, gde japanski automobili zauzimaju 80% tržišnog udela, počinju da se poiavljuju kineska električna vozila. ''Kinezi će biti rivali u budućnosti'', rekao je predsednik Mitsubishi Motorsa Takao Kato. Prošle godine je širom sveta prodato oko 2.14 miliona EV-ova, kaže britanska analitička kompanija LMC Automotive, samo 3% svih novih vozila. Očekuje se da će obim prodaje EV dostići 23.3 miliona jedinica na kraju decenije, ili 24% svih vozila. Osim toga, Ujedinjeno Kraljevstvo i druge zemlje u Evropi postepeno će ukinuti prodaju automobila na benzinske motore između 2030. i 2040. godine. Kupci električnih vozila uglavnom su preduzeća i imućni pojedinci. Ali, pristupačnije cene će verovatno promeniti stavove potrošača. ''Kada se troškovi baterija smanje na 50% ili više do 2030. godine, cene električnih vozila približiće se istom nivou kao i benzinska vozila'', rekao je Masaiuki Aou, menadžer kompanije Arthur D. Littl, a prenosi Nikkei.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni GAC Aion S Plus

 

aion s04.jpg

 

Kineski GAC Motors je u novembru 2018. godine na Guangzhou sajmu automobila predstavio električni sedan Aion S, koji je na tržištu zvanično u aprilu 2019. Sada je stigao i obnovljeni model, pod nazivom GAC Aion S Plus, sa doteranim branicima, nižom haubom, novim točkovima i drugačijim ručicama na vratima.

 

aion 03.jpg

 

Aion S Plus je dugačak 4.810 mm (+42 mm u poređenju sa starom verzijom), visok je 1.515 mm (niži je za 15 mm nego ranije) i ima međuosovinsko rastojanje od 2.750 mm, a odlikuje se koeficijentom otpora vazduha od 0.211, LED svetlima, modifikovanim oslanjanjem, adaptivnim tempomatom, 14.6-inčnim ekranom, panoramskim krovom, kao i polu-autonomnim sistemom vožnje.

 

aion s02.jpg

 

Bazna verzija Aion S Plus 60 raspolaže sa 136KS i 225 Nm, baterijama od 50.6 kWh i dometom od 410 km (po NEDC normama), verzija Plus 70 ima 204KS i 350 Nm, baterije od 58.8 kWh i domet od 510 km, dok je na vrhu varijanta Plus 80 sa 224KS, baterijama od 69.9 kWh i autonomijom od 602 km.

 

215704-aion s01.jpg

 

Bazna verzija sa 136KS u Kini košta (preračunato) 18.200 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Hyundai Ioniq 5

 

Hyundai kaže da je ovo trenutno najbolji električni auto na svetu u po odnosu performanse/cena, i sve je to upakovano u dopadljiv retro dizajn:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMF sugeriše Norveškoj oporezivanje luksuznih elektromobila

 

porsche taycan 01.jpg

 

Norveška mora da počne sa oporezivanjem luksuznih električnih automobila, da bi smanjila ukupne troškove izdašnih podsticaja za kupovinu e-vozila, smatraju ekonomisti Međunarodnog monetarnog fonda (MMF). Norveška želi da postane prva država u svetu koja će do 2025. zabraniti prodaju benzinskih i dizel automobila i zato je od poreza oslobodila sva električna vozila. Takva poreska politika urodila je plodom i prošle godine su električni automobili činili 54% prodaje, što je svetski rekord. U 2019. njihov udeo u prodaji je iznosio 42%, a pred deset godina samo 1%.

 

Poreski podsticaji za električne automobile donose i velike troškove za budžet, koje vladajuća koalicija desnog centra procenjuje na 19.2 milijarde norveških kruna (1.85 milijardi evra) izgubljenog prihoda u 2020. godini, odnosno oko 250.000 kruna (24.111 evra) u proseku za svaki prodati automobil. Što je automobil skuplji, to su veći porez na promet i drugi nameti kojih se država odrekla, a to znači da se najizdašnije subvencionišu domaćinstva sa visokim primanjima, uz paralelno povećanje troškova smanjenja emisije ugljenika, ističe MMF.

 

''Norveška bi mogla da bolje cilja poreske podsticaje da bi povećala njihov uticaj na okolinu'', zaključuju ekonomisti MMF. Sugerišu da se građanima ponude podsticaji za uništavanje automobila sa benzinskim i dizel motorom nakon kupovine električnih modela. Vlada bi mogla da razmisli i o povećanju poreza na automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Najjeftiniji model električnog Porchea košta 758.000 kruna (73.100 evra), dok se cene luksuznih modela kreću oko 1.7 miliona kruna (164.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže novi električni Lexus SUV

 

Lexus lfz 6.jpg

 

Nakon modela UX 300e, Lexus priprema još jedan električni SUV (njegovo ime za sada nije poznato). Sadašnje najave kažu da novi električni Lexus možemo očekivati već tokom sledeće godine, kao i da će to bili globalni model. Kao baza će poslužiti e-TNGA platforma koja je razvijena za brojne Toyota i Subaru modele. Očekuje se da će novi električni SUV biti veličine Lexusa NX, kao i da će dizajn biti inspirisan izgledom LF-Z Electrified koncepta. Osim toga, pominju se i pogon na sva četiri točka, fokus na performanse i upravljivost, određeni stepen autonomne vožnje kao i steer-by-wire sistem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM i Wuling zarađuju samo 12 evra po prodatom primerku električnog Hong Guang Mini EV

 

hong 03.jpg

 

Najprodavaniji električni automobil u Kini je prošle godine bio Hong Guang Mini EV, koji proizvode General Motors i njegov kineski partner Wuling. Neke projekcije nagoveštavaju da bi proizvođač automobila ove godine mogao da proda čak 400.000 jedinica ovog automobila. mJedna od najvećih privlačnosti malog EV-a je naravno njegova cena, jer se prodaje za nešto više od 3.400 evra. To, međutim, znači da nema mnogo prostora za profit. U stvari, kineski Xcar izveštava da GM i Wuling ostvaruju dobit od samo 89 juana (11.6 evra) na svakom primerku koji prodaju.

 

hong 02.jpg

 

Uprkos niskom profitu, GM i Wuling verovatno neće biti previše frustrirani, piše Carscoops. Pre svega, ako zaista prodaju 400.000 vozila, profit je skoro 4.65 miliona evra. Još važnije je da GM pozajmljuje trik od Tesle. Moguće je da je bilo kakva zarada koju GM i Wuling ostvare od prodaje Hong Guang Mini EV samo šlag na vrhu. Kompanije možda žele da prodaju automobil za dragocene pozitivne energetske poene koje im mogu pružiti.

 

hong 01.jpg

 

Kineski proizvođači automobila dobijaju kredite za zelene automobile koje prodaju i gube ih zbog automobila koji zagađuju. Sve preostale pozitivne kredite koje imaju na kraju godine mogu da prodaju drugim proizvođačima. Xcar izveštava da svaki kredit vredi oko 3.000 juana (390 evra), a svaki Hong Guang Mini EV vredi dva pozitivna poena za GM i Wuling, tako da im možda vrednost malog EV-a ipak nije tako mala. Predstavljen prošlog leta, Hong Guang Mini EV ima električni motor od 17.4KS i bateriju od 9.2 kWh ili 13.8 kWh. Sa manjom baterijom može da pređe 120 km, a sa većom do 170 km. Maksimalna brzina iznosi 100 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni e.Go Life od 2023. iz Bugarske

 

e go 03.jpg

 

Nemački Next e.Go Mobile i Vlada Bugarske su potpisali investicioni memorandum koji podrazumeva proizvodnju električnog automobila Life u bugarskom gradu Loveč. Nemci će po sadašnjim planovima u postrojenje u Loveču (gde će biti otvoreno oko 1.000 radnih mesta) uložiti 140 miliona evra, a bugarska strana 34 miliona evra.

 

192649-e go 02.jpg

 

Početak proizvodnje u Bugarskoj se najavljuje za 2023. godinu, a planirano je da dostigne 20.000 automobila godišnje.

 

e go 01.jpg

 

Radi se o gradskom vozilu dužine 3.345 mm, širine 1.747 mm, visine 1.588 mm i međuosovinskog rastojanja od 2.200 mm, pri čemu ovaj automobil ima mesta za dve odrasle osobe i dva deteta. Life raspolaže sa 77KS, do 50 km/h ubrzava za 4.3 sekunde i može do 122 km/h. Autonomija sa jednim punjenjem baterija od 21.5 kWh iznosi do 171 km (po WLTP-u).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve veći udeo u prodaji električnih i hibridnih vozila na britanskom tržištu

 

195370-nissan ev.jpg

 

Podaci Društva proizvođača i trgovaca motornih vozila Ujedinjenog Kraljevstva (SMMT) pokazuju da električna i hibridna vozila zauzimaju sve značajniji udeo u prodaji na britanskom tržištu. SMMT-ov izveštaj pokazuje da su električna vozila na baterije (BEV) i hibridna vozila (PHEV) u junu činila 17.2% prodaje novih automobila u Velikoj Britaniji te ih je prodato 31.981. SMMT procenjuje da su BEV-ovi u junu činili više od desetine novih registracija, a da je rast udela PHEV-ova znatno brži nego kod električnih vozila. SMMT procenjuje da će UK-ov cilj nulte emisije do 2030. godine zahtevati gotovo 2.3 miliona novih mesta za punjenje električnih vozila. Izvršni direktor SMMT-a Mike Hawes zato kaže da je sada vreme za ulaganja u proizvodnju baterija. Veruje i da će prodaja dodatno živnuti sa slabljenjem ili ukidanjem ograničenja povezanih sa pandemijom koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, eto, ta sama činjenica da u GB planiraju da "izgrade" još 2,3 MILIONA punjača do 2030, objašnjava zašto ljudi u većem broju već sada ne prelaze na EV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Richard Hammond testira kineski električni superautomobil NIO EP9

 

...doduše, ovaj video je od pre 2 godine :D ali su ga tek sada pustili ''normalno'' javno:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/3/2017 at 7:19 PM, neshaoct said:

Holandski Lightyear najavljuje električni automobil

 

167555-light%2011111.jpg

 

Holandska kompanija Lightyear je sa nekoliko teaser slika najavila da će tokom 2019. ponuditi električni automobil koji će imati i solarne panele. U ovom trenutku nema mnogo detalja, ali je poznato da će Lightyear imati 4x4 pogon, kao i da će sa jednim punjenjem baterija moći da pređe najmanje 400 km. Te 2019. godine će biti ponuđena serija od prvih deset komada, dok će 2020. biti napravljeno 100 komada. Automobil će se prodavati u Evropi i SAD-u, po ceni od 119.000 evra.

 

Lightyear One će se proizvoditi u Finskoj

 

lightyear one 333.jpg

 

Najavljen još pre nekoliko godina, holandski Lightyear One će kupcima konačno biti dostupan od sledeće godine. Holanđani su naime sa finskom kompanijom Valmet Automotive potpisali ugovor o proizvodnji ovog električnog automobila.

 

lightyear_one 222.jpg

 

Tačnije, Valmet Automotive (trenutno u fabrici Uusikaupunki u Finskoj proizvode Mercedes A i GLC klase) će u januaru sledeće godine napraviti prve prototipove Lightyeara One, dok će serijska proizvodnja startovati na leto 2022. (za početak se predviđa serija od 946 primeraka).

 

lightyear-one 111.jpg

 

Lightyear One ima četiri elektromotora (po jedan u svakom točku), litijum-jonske baterije od 60 kWh, autonomiju od 725 km, solarne panele na krovu, haubi i zadnjem delu (zaslužni za dodatnih 50-70 km dometa), kao i koeficijent otpora vazduhu od 0.20.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednici Aston Martin Vantage i DB11 modela će biti potpuno električni

 

aston-martin db11 04.jpg

 

Dani su odbrojani za modele Aston Martina koji koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem jer se Vantage i DB11 sledeće generacije prebacuju na električni pogon, kaže izvršni direktor kompanije Tobias Moers za Automotive News Europe. Prvi od bi trebalo da stigne 2025. godine, mada nije jasno da li će to biti zamena za Vantage ili DB11.

 

''Zamena za naš tradicionalni sportski segment, bez sumnje, mora da bude potpuno električna'', rekao je Moers. Pre nego što postane potpuno električni brend, Aston Martin će predstaviti plug-in hibridnu varijantu DBX-a. Tu će biti i model sa centralno smeštenim motorom i PHEV pogonskim sklopom, a koji će se u gami nalaziti ispod Valkyrie i Valhalle. Navodno će kao stilska inspiracija biti korišćen koncept Vanquish Vision. Aston Martin će koristiti svoje partnerstvo sa Mercedesom kao izvor komponenti za EV modele, ali sa specifičnim Aston Martin podešavanjem. Imaće procenjeni domet od 600 kilometara. Prema Moersu, modeli će i dalje zadržati karakter marke.

 

''Kako doživljavate brend, putovanje kupaca. To su stvari koje će činiti razliku'', rekao je za Automotive News Europe. ''To će se ticati iskustva, dinamike vožnje, načinu na koji ćemo služiti našim kupcima.'' U martu 2021. godine se pojavio izveštaj koji navodi da će svi Aston Martin modeli biti elektrifikovani do 2030. godine. Konkretno, 50% game činiće BEV, a 45% će biti neki oblik hibrida. Preostalih 5% bi bilo sa SUS motorom, ali bi to bili modeli samo za trkačku stazu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda otvorena za partnerstvo: cilj proizvodnja električnih vozila dostupnih svima

 

209857-Honda e.jpg

 

Honda je objavila da je zainteresovana za formiranje nove alijanse u cilju kreiranja dostupnih električnih vozila. Ovo novo parterstvo bi moglo da bude dvosekli mač, jer bez obzira na snižavanje cena, ''njegovo veličanstvo'' profit mora biti zadovoljeno. Novosti o novim Hondinim planovima dolaze od novopočenog šefa, Tošihiroa Mibea, koji je kormilo kompanije preuzeo u aprilu, objavivši Hondinu zainteresovanost za eventualno partnerstvo.

 

Naravno, japanska marka je već sada u kooperaciji s General Motorsom, u okviru koje razvija dva modela bazirana na Ultium platformi američke korporacije, pišu Vrele Gume. Mada se za Hondu odluka da se udruži s GM-om čini ispravnom, ovo partnerstvo je fokusirano na dva nova velika elektromobila, rezervisana za severnoameričko tržište, koji bi trebalo na scenu da stupe kao modeli za 2024. Jedan od njih će poneti Acurin a drugi Hondin bedž.

 

Prethodna kolaboracija između Honde i General Motorsa, uključivala je vozila pogonjena vodoničnim gorivnim ćelijama, plug-in hibride i tehnologiju autonomne vožnje. Sa te tačke gledišta, američka kompanija se nametnula kao najbolji partner za Hondu, ali GM je ujedno drastično smanjio svoje prisustvo u Evropi, a još uvek nije jasno kako će budući modeli nastali iz saradnje dve kompanije napraviti razliku u smislu elektrifikacije i marketinga. Prepoznatljivi stajling će biti početna tačka, ali podela pogonskih komponenti i veći deo specifikacija će otežati distinkciju u odnosu na ''rođake'' iz GM-a. U međuvremenu, Hondini planovi vezani za budući savez podrazumevaju partnera koji će japanskoj kompaniji omogućiti da vodi priču sa ''potpuno novom EV platformom'', pod imenom e:Architecture. Trebalo bi da pristigne sredinom dekade, što znači da je japanski proizvođač već investirao značajnu sumu u razvoj ove platforme, tako da bi bilo besmisleno da je odbaci u koristi rešenja pozajmljenog od partnera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moskva planira da podstakne korišćenje električnih automobila

 

tesla moskva.jpg

 

Moskva, glavni grad jednog od najvećih svetskih izvoznika ugljovodonika, planira da podstakne korišćenje električnih automobila. I to instaliranjem razuđene infrastrukture za njihovo punjenje u narednim godinama, to je kazao šef gradskog sekretarijata za saobraćaj Maksim Liksutov. Upotreba električnih automobila u Moskvi, prestonici zemlje koja je jedan od globalnih naftno-gasnih divova, znatno zaostaje za ostalim evropskim glavnim gradovima. Međutim, Moskva planira da instalira 200 električnih stanica za punjenje godišnje počev od 2022. godine, navodi Liksutov u intervjuu za Rojters.

 

''U Moskvi sada ima oko 2.000 električnih automobila i njihov broj se svake godine povećava za oko 10%-15%. Mora da se radi na infrastrukturi za punjenje kako bi taj rast bio veći'', dodao je on. Prirodno je, kaže, da će Moskva, grad od preko 12.5 miliona stanovnika, slediti globalni trend koji je poslednjih godina doživeo procvat u pogledu korišćenja električnih vozila. Ruska prestonica će, ističe Liksutov, do 2023. imati oko 600 gradskih punionica. Takođe želi da zameni flotu javnog prevoza - pre svega svoje autobuse - koji će za osam godina, kako navodi, trošiti samo zelenu energiju.

 

Od procenjenih 45 miliona automobila koji se voze u Rusiji, samo 11.000 je bilo električnih početkom ove godine, koji su na raspolaganju imali oko 1.000 punionica, prema podacima kompanije za proizvodnju električne energije RusHidro. Poređenja radi, Evropska unija je imala više od milion električnih automobila do kraja 2019. godine, pokazuju podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila. Udruženje evropskih preduzeća (AEB), lobi organizacija stranih investitora u Rusiji, predviđa da će ove godine u toj zemlji biti prodato najmanje 1.000 električnih automobila, i očekuje da će se to tržište nadalje udvostručavati na godišnjem nivou.

 

Liksutov je rekao da će se Moskva pridržavati međunarodnih smernica koje preporučuju gradovima da instaliraju veću infrastrukturu za punjenje nego što je inicijalno potrebno kako bi se podstakla buduća potražnja. Ruska metropola će takođe krenuti sa procesom odobravanja privatno instaliranih stanica za punjenje. ''Gradske vlasti moraju da preduzmu prve korake'', zaključio je Liksutov.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studija kaže da 41% kupaca želi da im sledeći automobil bude elektrifikovan

 

Jeep Wrangler 4xe 05.jpg

 

Rezultati jedne zanimljive studije otkrivaju da bi veliki broj kupaca radije kupio elektrifikovano vozilo kao svoj sledeći automobil. Kako prenosi Carscoops, EY je anketirao 9.000 ljudi iz 13 zemalja, uključujući Ameriku, Kanadu, Kinu, Nemačku, Australiju, Singapur i Novi Zeland, i pitao ih o pogonu njihovog sledećeg automobila. 41% ispitanika je reklo da želi elektrifikovano vozilo (EV, hybrid ili plug-in hybrid), ali brojke se uveliko razlikuju u zavisnosti od zemlje.

 

U Americi 66% ispitanih je reklo da će njihovo sledeće vozilo imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dok 28% kaže da razmišlja o EV, hybridu ili plug-in hybridu. Samo 1% razmišlja o vozilu na vodonik, dok je 4% reklo da nisu sigurni i da moraju da razumeju više o izboru. U Australiji je 75% reklo da će im sledeće vozilo biti na benzin ili dizel, dok će samo 17% ići elektrifikovanom rutom. U Južnoj Koreji je 51% reklo da će kao sledeći auto kupiti EV, dok će se 32% odlučiti za benzin ili dizel. Slično tome, 53% ispitanika iz Singapura razmišlja o nekoj vrsti elektrifikacije.

 

Ove brojke predstavljaju značajan skok u odnosu na septembar 2020. godine kada je EY sproveo slično istraživanje. Tada je 30% ispitanih reklo da će njihov sledeći automobil biti elektrifikovan. Jedan od razloga za veće interesovanje za elektrifikovana vozila je taj što je pandemija povećala ekološku svest potrošača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržišni udeo električnih automobila u EU i dalje raste

 

203810-fiat 500e 04.jpg

 

U EU-u je udeo električnih vozila nastavio da raste u drugom tromesečju. Tržišni udeo električnih vozila na baterijski pogon se više nego udvostručio na godišnjem nivou i sada iznosi 7.5%, dok su plug-in hibridi činili 8.4% svih novih prodatih automobila, pokazuju podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Tržišni udeo električnih vozila na baterijski pogon u istom periodu prošle godine iznosio je 3.5% Prema ACEA-i, potražnja za hibridnim automobilima je takođe naglo porasla u drugom tromesečju ove godine, sada čineći 19.3% svih registrovanih automobila u EU.

 

Istovremeno, tržišni udeo automobila sa tradicionalnim pogonima poput benzina i dizela se smanjio. Zajedno čine 62.2% svih novoprodatih automobila. Dizel vozila su činila 20.4% svih prodatih vozila, u poređenju sa 29.4% u istom periodu prošle godine. Automobili na benzinski pogon su činili 41.8% u odnosu na 51.9% prošle godine. Između aprila i juna ove godine registrovano je 231.6% više automobila na baterijski pogon nego 2020. godine, dostigavši 210.298 automobila. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan odlučio da postavi najnižu cenu električnog automobila

 

187871-nissan leaf 2.jpg

 

Novi Nissan-ov Leaf 2022 koštaće samo 27.400 dolara (23.300 evra), što ga čini najjeftinijim električnim automobilom za masovno tržište koji je trenutno dostupan u Americi. Ta početna cena pada na samo 19.900 dolara (16.900 evra) ako se uključi celokupna poreska olakšica.

 

Cena Nissan-ovih automobila 2021. i 2022. Leaf zavisi od modela do modela. Početni Leaf S, koji ima bateriju od 40 kWh, snižen je sa 31.670 USD na 27.400 USD. Međutim, najveći pad cene Nissan-a dočekao je model SL Plus od 62 kWh, koji je snižen sa 43.970 na 37.400 dolara. Uprkos nižim cenama, specifikacije novih automobila Leaf uglavnom su nepromenjene u odnosu na prethodne godine. Procenjuje se da će vozači i dalje imati domet od 149 milja (240 kilometara) za modele od 40 kWh, ili između 215 i 226 milja za verzije od 62 kWh. Međutim, svi modeli 2022 sada uključuju CHAdeMO port za brzo punjenje, plus prenosivi kabal za punjenje od 240V, koji pruža veću fleksibilnost pri dopunjavanju baterije automobila. Leaf je trenutno jedini električni automobil koji Nissan prodaje u Americi, ali će kasnije ove godine objaviti i model Ariya, novi električni crossover SUV sa dometom do 300 milja. Najavljena prošle godine, Ariya bi se mogla naći u prodaji u Japanu sredinom godine, a cena će se kretati oko 40.000 dolara (34.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...