Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Električni automobili osvojili više od polovine norveškog tržišta u 2020. godini

 

Audi-e-tron 34.jpg

 

Električni automobili su u 2020. godini u Norveškoj pretekli one sa pogonom na fosilna goriva, a Volkswagen je preoteo američkom proizvođaču Tesli poziciju glavnog proizvođača električnih automobila, pokazuje izveštaj objavljen u utorak. U Norveškoj je prošle godine prodato ukupno 141.412 novih automobila, od čega njih 76.789 isključivo na baterijski pogon. Njihov udeo u norveškom tržištu je time skočio na 54%, što je Norvešku katapultiralo na sam vrh svetske lestvice. U 2019. iznosio je 42.4% a deset godina ranije samo 1%, navodi Norveška federacija za drumski saobraćaj (OFV). Električna vozila su već ranije premašivala polovinu prodaje u pojedinim mesecima, ali 2020. je prva godina u kojoj je ostvaren takav rezultat. Pred kraj godine prodaja je ubrzala i električni automobili su u decembru dostigli rekordnih 66.7% udela u norveškom tržištu.

 

Potpuno suprotan trend su zabeležila dizel vozila, čiji tržišni udeo je prošle godine potonuo na samo 8.6% sa 75.7% u 2011. godini. Norveška želi da postane prva zemlja koja će okončati prodaju benzinskih i dizelskih vozila do 2025. godine, a vlada podupire taj cilj njihovim izuzećem od poreskih nameta propisanih za vozila na fosilna goriva. Takva politika je pretvorila norveško tržište automobila u laboratoriju za kompanije koje proizvode automobila bez SUS motora, a rezultat je sve veća popularnost novih brendova i modela vozila.

 

''Definitivno smo na dobrom putu da ostvarimo cilj za 2025. godinu'', izjavio je na konferenciji za novinare izvršni direktor OFV-a Oeyvind Thorsen. Prošla godina je donela i veliku promenu na čelu lestvice najpopularnijih proizvođača, koju je zauzeo Volkswagenov brend Audi električnim sportskim terencem e-tronom i sportbackovima. Američki Tesla i njegov Model 3 su pali na drugo mesto. Među deset najtraženijih modela u 2020. čak šest su čisto električni automobili. Najprodavaniji je bio Audi e-tron sa 9.227 isporučenih vozila, drugo mesto je zauzeo Tesla Model 3 sa 7.770 primeraka, dok je treći VW ID.3 sa 7.754 jedinice.

 

Prodaja električnih vozila će snažno porasti i ove godine, predviđaju analitičari automobilskog sektora i distributeri, ukazujući na najavu novih modela. ''Naša preliminarna procena je da će električni automobili u 2021. premašiti tržišni udeo od 65%'', navela je šefica udruženja proizvođača električnih automobila Christina Bu. ''Ako nam to pođe za rukom, cilj da se od 2025. prodaju samo automobili sa nultom emisijom štetnih gasova biće nadohvat ruke'', dodala je Bu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja električnih vozila u Nemačkoj utrostručena 2020. godine

 

audi e-tron 2020.jpg

 

Prodaja baterijskih električnih vozila (battery electric vehicle-BEV) u Nemačkoj je u 2020. godini utrostručena na više od 194.000 komada, pokazuju podaci nemačkog saveznog regulatora za drumski saobraćaj Kraftfahrt-Bundesamt (KBA). Snažan rast prodaje BEV-ova KBA objašnjava privlačnošću i raznolikošću ponude i sve pouzdanijim tehnologijama.

''E-mobilnost je postala glavna karakteristika mobilnog društva'', rekao je predsednik KBA-a Richard Damm. Budući da su vozila sa potpunim ili delimičnim električnim pogonom u Nemačkoj dostigla tržišni udeo od 22% u četvrtom tromesečju 2020. godine, nemačka vlada je na dobrom putu postizanja cilja da do 2030. godine na nemačkim putevima bude 7 do 10 miliona registrovanih električnih vozila, ocenjuje Damm. Na kraju 2020. godine BEV-ovi su činili 1.2% svih registrovanih putničkih automobila u Nemačkoj, u odnosu na 0,5% godinu ranije, pokazuju KBA-ovi podaci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u Španiji veliko povećanje broja registracija novih električnih vozila

 

187868-nissan leaf 01.jpg

 

U Španiji je 2020. godine značajno povećan broj registracija novih električnih vozila u odnosu na prethodnu godinu, saopštilo je špansko udruženje proizvođača automobila i kamiona Anfac. 2020. je u prema njihovim podacima u Španiji registrovano 20.156 električnih vozila, što je 64% više u odnosu na 2019. godinu i predstavlja 1.95% ukupnog tržišnog udela. Novih plug-in hibridnih vozila u 2020. godini je registrovano 23.360, uz tržišni udeo od 2.26%.

Špansko poslovno udruženje za razvoj i podršku električnoj mobilnosti smatra da bi nove registracije električnih vozila morale da se udvostruče tokom 2021. godine, kako bi se poduprli ciljevi dekarbonizacije od 250 hiljada električnih vozila do 2030. godine. Sektor je zatražio i stvaranje političkog okvira za stvaranje podsticaja povećanju prodaje električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW više nije lider u segmentu električnih automobila u Nemačkoj

 

184651-bmw i3.jpg

 

Kao i u slučaju većine drugih svetskih tržišta, i nemačko je u 2020. pretrpelo posledice zbog pandemije. Međutim, u jednoj oblasti je došlo do rasta. Naravno, reč je o električnim automobilima.

Po najnovijim podacima broj novih registracija elektrifikovanih auotmobila je značajno porastao u odnosu na prošlu godinu. Kako prenose Vrele Gume, u slučaju čisto električnih vozila rast je spektakularan: 206%. Ukupno gledajući, na kategoriju vozila koja poseduju nekih od alternativnih pogona odnosilo se oko 25% prodaje u 2020.

 

Nemačka KBA ima širu definiciju kada je reč o alternativnim pogonima, što po njima uključuje električne automobile, ''plug-in'' hibride, vozila na gorivne ćelije, prirodan gas, kao i regularne hibride. U poslednje navedenoj kategoriji imamo modele automobila sa 48-voltnim električnim sistemom. Iz tog razloga i vozilo poput 530d se smatra hibridnim. Na broj automobila sa čisto električnim pogonom se odnosilo 13.5% novih registracija u 2020. a bilo ih je u Nemačkoj 194.163, s tim što je Volkswagen preuzeo vodeću poziciju, ispred Renaulta.

 

Nekada lider u ovom segmentu, BMW je svoju krunu morao u 2020. da prepusti Volkswagenu. Čak, kompanija iz Minhena je pala na četvrto mesto, iza Audija i Mercedesa, sa udelom od 8.6% prodatih električnih i ''plug-in'' hibridnih modela. Ipak, 2021. obećava bolja vremena za Bavarce, sa nekoliko ''plug-in'' hibridnih i električnih automobila koji ulaze u prodaju: i4, iX3 i 320e. Trenutno BMW u prodaji ima samo jedan elektromobil u dve varijante - i3 i i3S. Međutim, kompanija obećava da će do 2025. imati u gami najmanje 12 čisto električnih modela i mnogo dodatnih ''plug-in'' hibrida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Hongqi E111

 

210280-Hongqi 04.jpg

 

Kompanija Hongqi će uskoro ponuditi novi električni model E111 EV, ali će ovaj sedan biti dostupan samo kupcima u Kini.

 

210278-Hongqi 03.jpg

 

E111 će po najavama ponuditi dosta mesta za putnike na zadnjim sedištima, a deo standardne opreme će činiti i digitalna instrument tabla, veliki ekran infotainment sistema, kao i multifunkcionalni volan.

 

210279-Hongqi 02.jpg

 

Automobil je napravljen na novoj kompanijinoj platformi za električna vozila a pokreće ga elektromoror sa 190KS.

 

210281-Hongqi 01.jpg

 

Što se autonomije tiče, ona će sa jednim punjenjem baterija iznositi 450 km (po NEDC normama).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Požari u električnim vozilima su opasnost za spasioce posle saobraćajne nesreće

 

210032-tesla pozar.jpg

 

Požari u električnim vozilima opasnost su za spasioce koji pritiču u pomoć posle saobraćajne nesreće, a smernice proizvođača o načinu postupanja s tim vozilima u takvim prilikama su neadekvatne, upozorili su američki istražitelji. Takođe postoje praznine u industrijskim sigurnosnim standardima i istraživanju požara visokonaponskih litijum-jonskih baterija, posebno u velikim, teškim sudarima, saopštio je Nacionalni odbor SAD za bezbednost transporta (NTSB). Kako prenosi Beta, ta agencija koja samo može davati preporuke, pozvala je proizvođače da napišu posebne smernice za svaki model vozila o gašenju požara na baterijama i ograničavanju opasnosti od hemikalija u njima, jer, mada prividno ugašene, mogu da nastave da se same pregrevaju i izazovu ponovno izbijanje požara u vozilu. Smernice takođe treba da sadrže informacije o tome kako bezbedno skladištiti vozila sa oštećenim litijum-jonskim baterijama.

 

Proizvođači automobila predstavljaju sve više novih modela e-vozila, što mnogi u toj industriji smatraju potpunim preokretom zbog prelaska sa motora sa unutrašjim sagorevanjem na električne koji su čistiji pri korišćenju. Agencija je u svom izveštaju zatražila od vatrogasnih i šlep-službi da svoje osoblje informišu o riziku od požara i kako se nositi sa električnom i hemijskom energijom baterija posle sudara, i o tome kako bezbedno uskladištiti vozilo sa oštećenom baterijom. Takođe se traži od Nacionalne uprave SAD za bezbednost saobraćaja na putevima (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) da kada ocenjuje bezbednost vozila, u to uvrsti i mogućnost pomoći u hitnim slučajevima.

 

NHTSA bi takođe trebalo da formira koaliciju za istraživanje načina uklanjanja električne energije iz baterija i smanjenja opasnosti od njihovog pregrevanja - ''termičkog bekstva'', hemijske reakcije koja uzrokuje nekontrolisano povećanje temperature i pritiska u bateriji. NTSB je počeo da istražuje požare na baterijama posle sudara i požara u Lejk Forestu i Mauntin Vjuu u Kaliforniji i u Fort Loderdejlu, na Floridi, 2017. i 2018. Takođe je ispitivao požar koji nije nastao usled sudara u zapadnom Holivudu u Kaliforniji. Baterije u ta tri slučaja same su se ponovo zapalile nakon gašenja požara u vozilima. Sva ta vozila proizveo je Tesla, najprodavaniji proizvođač električnih vozila u Americi.

 

''Rizik od električnog udara i ponovnog paljenjaa i požara baterije proizlazi iz ''zatočene'' energije koja je u bateriji iako je oštećena'', rekla je agencija. Avgusta 2017. godine u Lejk Forestu, zapalila se baterija automobila Tesla Model X pošto je vozilo skrenulo s puta i velikom brzinom udarilo u zgradu. Tomas Bart, inženjer NTSB-a i istražitelj, rekao je da su vatrogasci izlili hiljade litara vode na krov vozila. ''Nisu shvatili da moraju usmeriti vodu u odeljak za baterije ispod automobila kako bi ga ohladili i zaustavili reakciju koja izaziva požar'', rekao je on.

 

U izveštaju na 80 stranica NTSB je napisao da je pregled smernica 36 proizvođača za reagovanje spasilaca u vanrednim situacijama sa e-vozilima otkrio da svi imaju načine da ublaže rizik od visokonaponskih udara, uključujući metode za iskopčavanje baterije. Ali, nijedan od vodiča nije govorio o ograničavanju rizika od energije uskladištene u baterijama, kao što bi bili postupci za smanjenje opasnosti ponovnog paljenja ili uputstva o tome gde i kako prskati vodu kako bi se baterije ohladile, rekla je agencija. Jedan od načina za rešavanje problema s oštećenim baterijama je njihovo vaađenje iz vozila i natapanje slanom vodom kako bi se ispraznila energija, napisao je NTSB. Očekuju se odgovori Tesle, Nacionalnog udruženja za zaštitu od požara i Saveza za automobilske inovacije - velike trgovinske grupe proizvođača automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bahaćenje vozača na američki način

 

ram tesla.jpg

 

Negativan stav drugih vozača prema električnim automobilima, a posebno Tesla modelima, dovodi do nekih potpuno suludih reakcija. Kao i oko mnogo čega drugog, američka javnost se polarizovala i u pogledu prihvatanja električnih automobila. I dok ih neki nekritički obožavaju, drugi gaje iracionalnu mržnju prema vozilima na struju i ne libe se da to pokažu javno bahatim ispadima. Neretko su protagonisti ovih akcija vlasnici masivnih SUV vozila i kamioneta, koji se namerno parkiraju na mesta rezervisana za punjenje automobila na struju i tako blokiraju vozače koji žele da dopune svoje električno vozilo. Najnoviji slučaj zabeležen je u Oregonu gde se vlasnik kamioneta Ram parkirao pored Teslinog punjača, dok je strujni kabl za punjenje gurnuo u izduvnu cev svog vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji električni automobili imaju najveći realni domet?

 

210373-adac ev.jpg

 

Realni domet električnih automobila i trošak za punjenje su najvažnije karakteristike električnih automobila. Koliko iznose, pokazalo je merenje koje je sproveo ADAC. Stručnjaci nemačkog autokluba ADAC, jednog od najvećih i najorganizvanijih na svetu, izmerili su realne parametre za najvažnije električne modele na tržištu.

Pogledajte, pogotovo ako planirate da ''uhvatite'' podsticaje i kupite električni automobil:

 

- Tesla Model X 100D

100.0 kWh - kapacitet baterija.

108.3 kWh - trošak energije pri punjenju.

451 km - realni domet.

 

- Tesla Model 3 Longe Range AWD

75.0 kWh

89.5 kWh

429 km

 

- Porsche Taycan 4S Performance Plus

93.4 kWh (83.7 kWh neto iskoristivo)

95.2 kWh

400 km

 

- Kia e-Niro

64.0 kWh

72.3 kWh

398 km

 

- Audi e-tron Sportback 55 quattro

95.0 kWh (86.5 kWh neto iskoristivo)

96.0 kWh

390 km

 

- Kia e-Soul

64.0 kWh

73.9 kWh

390 km

 

- Hyundai Kona Elektro

64.0 kWh

73.9 kWh

379 km

 

- Jaguar i-Pace EV400 S AWD

90.0 kWh

100.8 kWh

366 km

 

- Audi e-tron 55 quattro

95.0 kWh (83.6 kWh neto iskoristivo)

94.3 kWh

365 km

 

- Opel Ampera-e

60.0 kWh

67.4 kWh

342 km

 

Mercedes EQC 400 AMG Line

80.0 kWh

93.0 kWh

335 km

 

- Renault Zoe R135 Z.E. 50

52.0 kWh

64.3 kWh

335 km

 

- VW ID.3 Pro Performance

62.0 kWh (58.0 kWh neto iskoristivo)

64.8 kWh

335 km

 

- Tesla Model 3 Standard Range Plus

53.0 kWh

60.0 kWh

305 km

 

- Nissan Leaf e+

62.0 kWh

68.4 kWh

300 km

 

- Peugeot e-208 GT

50.0 kWh (47.5 kWh neto iskoristivo)

53.1 kWh

280 km

 

- BMW i3

42.2 kWh (37.9 kWh neto iskoristivo)

48.8 kWh

272 km

 

- DS 3 Crossback E-Tense

50.0 kWh (47.5 kWh neto iskoristivo)

55.4 kWh

270 km

 

- Hyundai Ioniq Elektro Style

38.3 kWh

44.1 kWh

270 km

 

- Peugeot e-2008 GT

50.0 kWh (47.5 kWh neto iskoristivo)

53.1 kWh

260 km

 

- Renault Zoe

41.0 kWh

49.5 kWh

243 km

 

- VW e-up!

32.3 kWh

36.7 kWh

220 km

 

- Seat Mii electric

32.3 kWh

37.8 kWh

215 km

 

- Mini Cooper SE

32.6 kWh (28.9 kWh neto iskoristivo)

37.6 kWh

210 km

 

- Nissan Leaf Acenta

40.0 kWh

44.5 kWh

201 km

 

- Nissan e-NV 200

40.0 kWh

46.9 kWh

167 km

 

- Smart Forfour EQ

17.6 kWh

18.9 kWh

100 km

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže električni Rolls-Royce Silent Shadow

 

rolls n 1.jpg

 

Rolls-Royce je već nekoliko puta potvrdio da radi na modelu sa elektropogonom, a najnovije vesti iz britanskih izvora otkrivaju i neke nove detalje. Pre svega, Rolls-Royce će svoj potpuno električni automobil predstaviti ''u bliskoj budućnosti'' pri čemu bi taj model mogao da bude začetnik potpuno nove modelske linije koja će vremenom zameniti modele koji se danas prodaju.

Osim toga, dizajn budućeg modela bi trebalo da inspirisan izgledom 103EX concepta iz 2016. godine (na slici), dok bi njegovo ime moglo da bude Silent Shadow. Tehničkih detalja za sada nema, ali treba podsetiti da BMW razvija električni model i7 (stiže 2022. godine) koji će dobiti baterije do 100 kWh i koje bi mogle da budu upotrebljene i za Rolls-Royce Silent Shadow. Takođe, i elektromotori će stizati iz BMW-a. Ipak, Silent Shadow će se bazirati na istoj platformi kao i Phantom i ostali modeli, a ne na CLAR arhitekturi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i električni Volvo C40

 

volvo c40 02.jpg

 

Volvo će na jesen prikazati još jedan potpuno električni model, za sada poznat pod internom oznakom C40. Ovo bi trebalo da bude miks između SUV modela XC40 i električnog sedana Polestar 2, pri čemu će C40 biti dugačak oko 440 cm.

 

volvo c40 01.jpg

 

C40 će se bazirati na CMA platformi (Compact Modular Architecture), dok će elektromotori raspolagati sa ukupno 408KS. Kako se očekuje, C40 će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 5 sekundi. Što se cene tiče, C40 će koštati oko 45.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi udružuje snage sa kineskim FAW-om u proizvodnji električnih automobila

 

audi q4 0001.jpg

 

Audi će udružiti snage sa najstarijim kineskim proizvođačem automobila FAW-om u proizvodnji luksuznih električnih vozila. FAW je treći proizvođač automobila u Kini i pokušava da ojača poziciju na domaćem tržištu u žestokoj konkurenciji kompanija poput Geelyja i SAIC-a. U saradnji sa Audijem izgradiće fabriku u kojoj će se proizvoditi električni automobili nemačke kompanije. Objekat vredan 4.6 milijardi dolara trebao bi da bude otvoren 2024. godine u Chungchunu na severoistoku Kine, saopštio je Audi.

 

Audi i njegova matična kompanija Volkswagen će posedovati 60% udela u zajedničkom ulaganju, a preostalih 40% biće u vlasništvu FAW-a. ''Produbljeno partnerstvo Audija i FAW-a najavljuje novu eru elektrifikacije koja bi trebalo da bude nova zlatna decenija za Audi na važnom kineskom tržištu'', rekao je predsednik kompanije Audi China Werner Eichorn. FAW već proizvodi Audijeve modele i godinama sarađuje sa nemačkom kompanijom i njenim vlasnikom VW-om. Kina je Audijevo najveće inostrano tržište na kojem je 2020. prodao više od 700.000 vozila. Nemački luksuzni brend želi da električna vozila do 2025. čine trećinu njegove prodaje u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Project Trinity

 

vw trinity.jpg

 

U okviru radnog naziva Project Trinity, Volkswagen sprema potpuno novi model automobila na električni pogon koji bi trebalo da predstavlja ''perjanicu'' ID porodice.

Nakon dobrog starta električnog ID.3 hečbeka, a zatim i krosovera ID.4, uskoro bi svetlost dana trebao da ugleda i najveći model, da kažemo perjanica električne ID game modela, koji se za sada vodi pod radnim nazivom Project Trinity. Ono što je za sada poznato jeste da će automobil koristiti novu platformu sa (kako se navodi), potpuno novim pristupom tehničkim izazovima, kao i da će biti implementiran Nivo 2+ autonomne vožnje, a spreman za Nivo 4- daljim implementacijama softvera i hardvera. Volkswagen je objavio i najavnu fotografiju Project Trinity koncepta na kojoj se jako teško bilo šta može naslutiti, budući da je vozilo ''pokriveno'', osim da će proporcije biti prilično sportske, što će reći da je automobil relativno širok, a istovremeno prilično nizak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekuje se više od 200.000 novih električnih vozila u Velikoj Britaniji u 2021. godini

 

Hyundai Kona.jpg

 

Procenjuje se da će najmanje 200.000 novih električnih vozila na baterije (BEV) biti registrovano u Velikoj Britaniji 2021. godine. Ova brojka predstavlja značajan rast sa 108.205 električnih vozila sa baterijama registrovanih u Velikoj Britaniji 2020. godine. Razlozi za ovaj značajan rast EV uključuju: najava vlade Velike Britanije da će prodaja novih benzinskih i dizel automobila i kombija završiti do 2030. (a prodaja hibrida završiće do 2035.) već je ljude fokusirala na EV-ove. I dalje će ostati finansijski podsticaji za električna vozila na baterije, uključujući stopu od samo 1% poreza na beneficije od aprila 2021. u periodu od 12 meseci.

 

Volkswagen i Mercedes će dovesti na tržište više električnih automobila 2021. godine sa proizvodnim planovima koji se baziraju na novim platformama specifičnim za EV. Hyundai i Kia nastaviće da prodaju veliki broj EV-a, zajedno sa PSA-om, ali BEV-specifična platforma Hyundai-a/Kia-e koja dolazi 2021. godine, zajedno sa korejskom tehnologijom baterija i konkurentnim cenama, doneće im prednost. Tesla će i dalje prodavati velike količine EV-a zbog popularnosti marke, ali mogao bi da bude ograničen snabdevanjem sve dok proizvodnja ne naraste u novim fabrikama u Berlinu i Ostinu u Teksasu; kada se to dogodi, Tesla bi mogao da vrlo brzo izjednači BMW i Mercedes s luksuznom markom od 100.000 prodaje godišnje u Velikoj Britaniji. Nissan će možda i dalje imati slabe rezultate u odnosu na prednost koju je imao s LEAF-om, jer se suočava sa povećanom konkurencijom proizvođača sa novijim EV modelima, a novi Ariya biće dostupan tek kasno 2021. godine. Jaguar Land Rover će imati izazov jer nema niže cene EV modela za prodaju; U teškim ekonomskim vremenima teško je doći do prodaje od 80.000 evra i više.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili bi u budućnosti trebalo da budu jeftiniji od klasičnih

 

volvo plugs.jpg

 

Izgledno je da će električni automobili jednako koštati kao oni na gorivo, a verovatno će biti i jeftiniji zbog smanjenja troškova proizvodnje baterija.

U prošloj godini je prodaja ovih vozila širom sveta porasla za 43%. Pretpostavlja se da će biti jeftiniji od konvencionalnih vozila i bez subvencija za kupovinu, pokazale su analize za period od 2023. do 2025. godine. Prekretnica u prodaji se već dešava u Norveškoj gde su manji nameti zaslužni za to da električni automobili budu jeftiniji. U skandinavskim državama je prošle godine tržišni udeo ove vrste vozila bio 54%, što je više za 5% u odnosu na druge evropske države.

 

Dosadašnje cene nisu bile jedini razlog zašto nisu bili traženiji na tržištu. Među razlozima je i domet putovanja koji se može ostvariti jednim punjenjem. Ali, nedavno su počele da se proizvode baterije čijim će se punjenjem za pet minuta moći putovati i do 320 kilometara. Većina je saglasna da će električni automobili biti još traženiji onda kada im cena bude niža bez subvencija za kupovinu. Profesor Tim Lenton sa Univerziteta Exeter je upravo primer Norveške naveo kako progresivna poreska politika može podstaći kupovinu ovih vozila. Prema njegovim podacima iz 2019. električni automobili u Norveškoj su bili jeftiniji za 0.3% i njihov tržišni udeo je bio 48%.

 

Podaci američkog poslovnog lista Bloomberg su pokazali da će smanjenje troškova proizvodnje baterija za vozila značiti to da njihova cena bude skoro jednaka ceni automobila na gorivo do 2023. Sa druge strane, profesor Lenton smatra da će se to desiti u periodu od 2024. do 2025. U izveštaju kompanije McKinsey nazvanom ''Globalne energetske perspektive u 2021'' navedeno je da je izgledno da će ovi automobili biti  najčešći izbor u sledećih pet godina u mnogim delovima sveta. Bloombergov analitičar James Fith je napomenuo da se u poslednjih deset godina dogodio, kako je naveo, drastičan pad cene baterija i da je taj pad bio znatno veći od očekivanog. Pa je tako 2010. cena baterije od 30 kWh za mali automobil koštala 30.000 dolara, a za taj novac se moglo kupiti obično vozilo. Sada, pokazuju podaci Bloomberga, takva baterija košta 4.100 dolara. Očekuje da će pad troškova proizvodnje baterije do 2023. na kraju značiti da će baterija za mali automobil koštati 3.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalna prodaja električnih vozila porasla za 43%

 

Audi-e-tron 001.jpg

 

U 2020. godini prodaja električnih vozila na globalnom nivou je porasla za 43%, a najdalje u kupovini električnih automobila je otišla Norveška gde je udeo tih vozila u prodaji novih automobila u 2020. godini iznosio 54.3%. Podaci pokazuju da je 4.2% novih vozila na svetu bilo električno. Istina, građani bogatih skandinavskih zemalja najviše su napredovali u kupovini, ali predviđanja su da će vrlo brzo električna vozila postati dostupna građanima drugih zemalja bez uobičajenih poresknih podsticaja i subvencija koje uvode vlade širom sveta. Norveška je razvila državnu strategiju da najkasnije do 2025. godine u potpunosti iskoreni prodaju benzinskih i dizel automobila kao novih vozila u zemlji.    

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda će proizvoditi 250-350 električnih automobila dnevno

 

209169-skoda fabrika.jpg

 

Škoda je počela da izrađuje električni krosover Enyaq iV u novembru 2020. Češki proizvođač je do kraja prošle godine isporučio kupcima oko 600 automobila na struju, a plan je da se u narednom periodu proizvodnja u pogonu Mlada Boleslav podigne na 250-350 automobila dnevno. Mesečna proizvodnja trebalo bi da iznosi 5.000-7.000 vozila mesečno, odnosno 60.000-84.000 automobila godišnje. Ukoliko u Škodi uspeju da realizuje svoje planove, Enyaq iV bi trebalo da bude jedan od najprodavanijih električnih automobila u Evropi. Fabrika Mlada Boleslav je najveći Škodin pogon. Tu se proizvode modeli Fabia, Scala, Octavia, hibridna Octavia iV, Kamiq, Karoq i pomenuti Enyaq iV. U 2020. godini sa fabričkih traka sišlo je oko 480.000 vozila, od čega 187.000 primeraka Škodinog bestselera, modela Octavia.

 

Enyaq iV može da se naruči u verzijama sa tri različite baterije i pet pogonskih opcija. Bazični model ''50'' ima litijum-jonsku bateriju od 55 kWh i elektromotor sa 148 KS i 220 Nm, koji pokreće zadnju osovinu. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 11.4 s, a maksimlna brzina je 160 km/h. Prema WLTP standardu, automobil sa punom baterijom može da pređe do 340 km. Varijanta koja nosi oznaku ''60'' ima bateriju kapaciteta 62 kWh i snažniji motor od 179 KS i 310 Nm. Auto do stotke stiže za 8.7 s, a autonomija u vožnji je projektovana na 390 km. Sledeći u ponudi je Enyaq iV ''80'', koji je opremljen baterijom od 82 kWh i elektromotorom od 204 KS i 310 Nm. Ubrzanje 0-100 km/h postiže za 8.5 s, a može da pređe i do 510 km sa punom baterijom.

 

Enyaq iV 8''0x'' ima dva elektromotora koji osim veće snage obezbeđuju i pogon na sva 4 točka. Kombinovana snaga dve pogonske jedinice dostiže 265 KS, a obrtni moment je 425 Nm, dok se motori strujom napajaju takođe iz baterije od 82 kWh. Automobil ubrzava iz mesta do 100 km/h za svega 6.9 s, a autonomija je nešto niža od verzije ''80'' i iznosi 460 km. U vrhu ponude je RS varijanta sa dva elektromotora ukupne kombinovane snage 306 konja  i 460 Nm. Od 0 do 100 km/h stiže za samo 6.2 s, a može da pređe takođe do 460 km sa punom baterijom. Škoda navodi da baterija od 82 kWh može da se dopuni 5-80% kapaciteta za 38 minuta, ukoliko se koristi brzi punjač. Kupci mogu da nabave i opcioni punjač od 11 kW koji se instalira kod kuće, a u stanju je da u potpunosti napuni pogonsku bateriju vozila za 6 do 8 sati, u zavisnosti od njenog kapaciteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bajden želi da celokupnu federalnu flotu zameni električnim automobilima

 

Bajden

 

Samo nedelju dana od preuzimanja predsedničke dužnosti, Džo Bajden počinje da radi na ispunjavanju obećanja datim tokom predizborne kampanje. Naime, novopečeni predsednik Amerike želi da kompletnu federalnu američku flotu zameni električnim vozilima.

 

Bajden je medijima rekao da je njegova administracija imala planove da zameni sva trenutna vozila u federalnoj floti električnim, i to iz domaće proizvodnje. On je apelovao na ''najveću mobilizaciju investicija u infrastrukturu javnih nabavki i razvoja i istraživanja od Drugog svetskog rata'', i to bez preterivanja. Ipak, tu su i neke loše vesti u najavi. Koliko god ovo teoretski zvučalo dobro, celokupna američka savezna flota broji preko 645.000 vozila za civilnu i vojnu upotrebu, i preko 140.000 starih poštanskih kamiona. Oni su možda i prvi na redu za zamenu jer je još ranije bilo neophodno njihovo modernizovanje. Što se ostalih tiče, proces tranzicije bi mogao da traje i čitavu deceniju.

 

Ova najava, koliko god da je nejasna, nije iznenađujuća. Bajden je tokom kampanje govorio o električnim vozilima domaće proizvodnje, a prelazak na električne automobile je definitivno u skladu sa aktuelnim trendovima kada je većina zemalja i proizvođača usredsređena na masovnije usvajanje električnih vozila. Sa finansijskog aspekta, iako će prebacivanje na elektromobile zahtevati znatnu početnu investiciju, dugoročno bi se transformisalo u ogromnu uštedu na troškovima i održavanju. Bajden nije precizirao o kakvim se rokovima ovde radi, a sve je i dalje na nivou obećanja iz predizborne kampanje, uz neizbežan formalan moment trenutno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors će od 2035. proizvoditi samo električne automobile

 

Cadillac Lyriq 006.jpg

 

Najveći američki proizvođač automobila General Motors je objavio da će od 2035. prodavati isključivo automobile, sportske terence i lagane kamione sa nultom emisijom izduvnih gasova. Kompanija takođe planira da postane ugljenično neutralna do 2040. godine, a dramatični zaokret je najavljen nešto više od nedelju dana nakon što je predsedničku dužnost preuzeo Džo Bajden, obećavši da će se boriti protiv emisija gasova staklene bašte i da će povećati prodaju električnih vozila. GM je prošle godine na matičnom tržištu prodao 2.55 miliona vozila, ali samo njih 20.000 je bilo električno. U novembru je najavio da će u sledećih pet godina uložiti 27 milijardi dolara u električna i autonomna vozila, u odnosu na 20 milijardi planiranih pre pandemije koronavirusa.

 

Izvršna direktorka GM-a Meri Bara je agresivno podstakla kompaniju na zaokret prema električnim vozilima i odmak od benzinaca. GM je u saradnji sa ekološkom udruženjem EDF kreirao ''viziju potpuno električne budućnosti'' i želi da do 2035. eliminiše emisiju štetnih gasova iz lakih kamiona, objavila je Bara u saopštenju. GM i drugi veliki proizvođači automobila stali su prošle godine na stranu tadašnjeg predsednika Donalda Trampa, koji se suočio sa tužbom zbog planiranog ukidanja standarda emisija štetnih gasova do 2026. godine. U novembru se međutim GM ipak povukao iz odvojenog pravnog spora, u kojem je takođe bio stao na stranu Trampovog kabineta, podržavajući njegova nastojanja da se Kaliforniji zabrani samostalno uvođenje propisa o emisijama.

 

Bajden je prošle nedelje, nakon ulaska u Belu kuću, naložio državnim agencijama da preispitaju Trampovo ukidanje propisa o emisijama i ukidanje ovlašćenja Kalifornije da sama određuje odgovarajuće standarde. GM je ''otvoren za saradnju sa Kalifornijom i Bajdenovim kabinetom na postizanju sporazuma o nacionalnim standardima i komplementarnim merama kako bi se ubrzala elektrifikacija sektora lakog saobraćaja'', naveo je GM u zasebnom saopštenju. Najavljujući promene, kompanija je potvrdila da planira da proizvodi vozila sa nultim emisijama. ''Preduzimamo mere kako bismo mogli da eliminišemo emisije izduvnih gasova do 2035. godine. Postavljanje 15-godišnjeg cilja za nas je apsolutno dostižno'', rekao je glavni GM-ov direktor za održivost Dejn Parker.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja električnih i plug-in hibridnih automobila u Evropi probila milion primeraka prošle godine

 

mercedes-benz-a-250e 001.jpg

 

Prodaja električnih i plug-in hibridnih automobila u Evropi je probila milion primeraka prošle godine, a na njih se odnosilo 11% ukupne prodaje, sudeći po podacima industrijske asocijacije ACEA. Kako prenose Vrele Gume, skok prodaje pokazuje da elektrifikovana vozila u sve većoj meri postaju ''mejnstrim'' proizvodi, nakon što su godinama bili u sopstvenoj tržišnoj niši, i to u vreme kada je prodaja automobila pala za čak 24% na 9.9 miliona jedinica zbog vanrednih mera prouzrokovanih pandemijom.

 

202007-vw e up.jpg

 

Podaci su pokazali da je prodaja čisto električnih i plug-in hibridnih vozila porasla na 1.046.000 sa 387.808 iz 2019. Prodaja čisto električnih vozila se više nego udvostručila na 538.772 primerka (247.854 prethodne godine), dok je potražnja za plug-in hibridima skočila za 262% na 507.059 jedinica. Prodaja čistih hibrida se popela 59% na 1.18 miliona automobila prošle godine, dok je plasman benzinskih i dizel pogonjenih vozila pao za 37^, odnosno 32%. Ipak, benzinci su ostali najprodavaniji jer se na njih u EU odnosi 48% ukupne prodaje. Kako su prisiljeni da se usklađuju sa novim, strožijim ekološkim standardima, proizvođači automobila su profitirali na subvencijama vlada za električna vozila koje su deo programa ekonomskog oporavka nakon pandemije, posebno u Francuskoj i Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveći proizvođači električnih automobila u 2020. godini

 

tesla 2019.jpg

 

Iako su u 2020. gotovo svi proizvođači automobila zabeležili pad isporuka, prodaja električnih vozila je porasla. Ukupno je širom sveta prodato 2.141.311 automobila koji za pogon koriste isključivo elektromotore. Od toga, prvih pet grupacija/kompanija na listi učestvovalo je u gotovo 60% ukupne prodaje, ili 1.274.508 vozila.

Najviše automobila na struju u 2020. prodala je kompanija Tesla, 499.535 primeraka (23% udela na globalnom tržištu električnih vozila).

Sledi kineski koncern SAIC koji je kupcima u prošloj godini isporučio ukupno 243.201 auto sa električnim pogonom (11% učešća).

Na trećem mestu je Volkswagen grupacija (227.394), četvrta je Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa (172.673), a peti još jedan kineski proizvođač - BYD (131.705).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udeo električnih vozila prodatih u EU više se nego utrostručio 2020. godine

 

bmw i3 1.jpg

 

Udeo električnih vozila prodatih u Evropskoj uniji više se nego utrostručio 2020. godine, prvi put dostigavši 10.5% najnoviji su podaci koji pokazuju da su inicijative EU i zemalja članica da se stimuliše potražnja za tim automobilima urodile plodom. Skok prodaje električnih vozila, koja su 2019. činila 3% prodatih automobila, ukazuju da slabi dominacija vozila na fosilna goriva i da će biti postignut cilj EU da do 2030. udeo električnih vozila na tržištu bude 35-40%, prenosi briselski portal Euractiv.

 

Kako prenosi Beta, plug-in hibridna vozila su 2020. činila 11.9%, a udeo vozila na benzin opao je na ispod 50%. ''S pravom podrškom, uključujući masovno povećanje infrastrukture za punjenje baterija i pumpi za alternativna goriva u svim zemljama EU, ovaj pozitivan trend se može nastaviti'', izjavio je predsednik Asocijacije evropskih proizvođača automobila i izvršni direktor BMW Oliver Zipse. EU je postavila veoma stroge standarde za emisiju štetnih gasova kako bi podstakla proizvođače automobila da pređu na ''čista'' vozila. Prema tim propisima automobili moraju da do 2030. emituju 37.5% manje ugljen-dioksida u odnosu na 2021, a kombiji 31% manje.

 

Evropska komisija se nada da će uz te mere uspeti da na putevima u EU ima 30 miliona vozila sa nultom emisijom do 2030. godine. U tom cilju EK planira da doda najmanje 2.75 miliona stanica za punjenje širom Evrope. Direktorka u nevladinoj organizaciji Transport i okolina Julija Poliskanova smatra da su strogi ciljevi EU u vezi sa emisijama ugljen-dioksida glavni pokretač povećanja broja električnih vozila. ''Nacionalne inicijative su pomogle da se poveća prodaja uprkos pandemiji, ali uopšte ne bismo imali toliko električnih vozila da kupimo da proizvođači nisu požurili da izbegnu velike kazne'', rekla je ona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih samo voleo da mi netko objasni Odakle  i iz cega ce dolaziti sva ta struja potrebna za elektricne aute? 

Govori se o novim tehnologijama baterija gde ce se baterija moci potpuno napuniti za 5 minuta!  Kako i kroz sta za 5 minuta preneti npr 60 KW? Kakva je infrastruktura potrebna za to?  dakle trafo stanica za par punjaca!!!

Jedna kanta (jos uvek) jeftinog benzina je dosta KW.

Kako ce naftne kompanije gledati na to? nafte jos uvek ima bog zna koliko u poznatim nalazistima a sigurno mnoooogo vise u jos neotkrivenim.

Elektricni auti su postojali pre 100 godina i bilo ih je vise nego benzinskih ali tada je pocela masovna eksplatacija nafte....

pre 30 godina je napravljen elektricni auto koji se je odlicno pokazao a zna se kako je zavrsio...

Ovo sa elektricnim autima je sprdnja u smislu ciji je duzi a sto proizvodjaci punim ustima "ekologije" pricaju da ce prestati sa proizvodnjom auta na naftu ne pije vode!

Naftne kompanije su mocnije od drzava.

Daj Boze da ja nisam u pravu ali mislim jos dugo ce auti imati "dimnjake"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetno pokvarena i prljava prica.
Oni izmestaju zagadjenje fakticki u siromasne zemlje i siromasne krajeve.

Ogromno zagedjenje samo da se naprave baterije, mislim da baterije zagade kao prosecan sus motor za 10 godina, a gde je jos struja koja moze dolaziti iz prljavih, ali i cistih izvora, ali najprljavije i najstetnije je proizvodnja baterija.

Tako da oni prodaju tu neke price o nula zagadjenja, sto je gnusna laz, tj. Uslovno je tacno samo u nekom lokalnom smislu i trenutnom.

Dakle izbegava se namerno sagledavanje kompletnog ekoloskog "otiska", a forsira se i ponavlja mantra o nula zagadjenja (lokalno i trenutno).



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedna apsolutna pokvarena marketing prica koja nema veze sa mozgom ali ima veze sa profitom i koju gura  vecina vlada razvijenih zemalja, izgleda svesno pristajuci na razvijene i potlacene zemlje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...