Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Volkswagenov električni ID.5 isključivo za Evropu

 

vw id5 002.jpg

 

Nedavno su primećeni testni kamuflirani primerci novog Volkswagenovog električnog automobila iz serije ID, u popularnom coupe SUV izdanju. Vrlo verovatno je reč o modelu ID.5 za koji su iz koncerna potvrdili da će biti sklapan isključivo u Evropi i namenjen samo evropskom tržištu. Prošlog meseca su automobilski paparaci fotografi portala CarBuzz snimili do tada nepoznati model električnog Volkswagena kako se, skriven kamuflažnim nalepnicama, testira na nemačkim ulicama. Portal Autoevolution je takođe imao priliku da snimi novi model prilikom testa na trkačkoj stazi. Te fotografije su zatim uzeli iz ruskog portala Kolesa.ru i napravili atraktivne rendere novog, prilično atraktivnog, modela.

 

vw id5 001.jpg

 

Daljnjim istraživanjem i povezivanjem zvaničnih informacija s ovim fotografijama i renderima može se zaključiti sledeće. Vrlo je verovatno da je ovde reč o Volkswagenovom budućem coupe SUV-u ID.5. Popularna kombinacija coupe vozila sa podignutom šasijom mogla bi tako da dobije električnu verziju koja bi izgledala kao malo povišeni i produženi ID.4, i kao takva bi direktno konkurisala Teslinom Modelu Y. Prema onome što je poznato do sada, ID.5 bi svetlost dana trebalo da ugleda tokom sledeće godine, a proizvodiće se u Volkswagenovim pogonima u Zwickau i Emdenu, kao i modeli ID.3 i ID.4. Međutim, za razliku od njih, ID.5 bi bio namenjen ekskluzivno za tržište Evrope. S tim se podacima slaže i nedavna izjava Thomasa Ulbricha, šefa za elektromobilnost u VW koncernu, koji je potvrdio da će njihov treći potpuno električni model ID.5 biti dostupan samo na evropskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Macan Electric i Audi Q5 E-Tron stižu 2022. godine

 

208723-porsche macan 01.jpg

 

Zahvaljujući curenju informacija iz prezentacije poznati su planovi Volkswagen Grupe. Najveće vesti su dolazak električnih verzija Audija Q5 i Porschea Macan.

 

Informacije govore da će električni Audi Q5 i Porsche Macan debitovati 2022. godine uz kombi VW ID Buzz. Ovi novi modeli su namenjeni jednom od najvažnijih segmenata na tržištu za moderne proizvođače koji razumeju da je sjajna prodaja SUV-ova potrebna za uspeh na trenutnom tržištu automobila. Ovaj segment je savršena prilika za Volkswagen, Audi i Porsche da povećaju svoj udeo na tržištu električnih automobila. Rastuća ponuda električnih modela iz Audija i Porschea je direktan odgovor na povećani pritisak zbog emisija gasova, ali i posledica afere Dieselgate koja je bila snažan udarac za kompaniju. Zbog toga će VAG u budućnosti agresivnije promovisati električna vozila. Informacije govore da je fokus VAG-a na zadovoljenju emisije gasova, a zatim na rast ponude. Takođe, jasno je da SUS motori imaju nizak prioritet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Gunsel B9 predstavljen na sajmu u Istanbulu

 

209239-gunsel 06.jpg

 

Prvi električni auto koji je u potpunosti razvijen i proizveden u (međunarodno nepriznatoj) Turskoj republici Severni Kipar ugledao je svetlost dana u svojoj finalnoj formi tokom sajma Musiad Expo 2020 u Istanbulu.

 

209240-gunsel 05.jpg

 

Projekat Gunsel je razvio Univerzitet Bliskog Istoka (NEU) na Severnom Kipru. Rektor osnivača NEU-a, prof. Dr. Irfan Suat Gunsel rekao je da je ovaj projekat bio san za njegovu porodicu. Takođe, ovaj projekat doživljava se kao jedan od najekološkijih koraka na mediteranskom području.

 

209241-gunsel 04.jpg

 

Član Gunselovog odbora Yalvac Akgun rekao je da je električni automobil B9 testirao veliki broj kiparskih Turaka i da su ovi testovi dobili vrlo dobre povratne informacije. Akgun je rekao da će masovna proizvodnja početi 2021. godine za Gunsel B9, te da planiraju da završe i model J9 za dve godine.

 

gunsel 03.jpg

 

B9 je privukao veliku pažnju u Turskoj svojim ekološkim inženjeringom i dizajnom. Poslovni ljudi širom sveta su zainteresovani za projekat Gunsel i pronašli su priliku za direktan kontakt sa automobilskim inženjerima na sajmu u Istanbulu.

 

gunsel 02.jpg

 

B9 je prvi prototip za Gunsel. Ekološki orijentisani automobilski inženjering, dizajn i softver su potpuno razvili kiparski Turci. Gunsel, može da pređe 350 kilometara sa jednim punjenjem i da ubrza do 100 km/h za 8 sekundi.

 

gunsel 01.jpg

 

Uz to Gunsel B9 nudi mogućnost regenerativnog punjenja baterija, kao i korišćenje Supercharger punjača sa kojima punjenje traje svega pola sata. Takođe, iz Gunsela tvrde da njihova baterija zadržava više od 90% svog kapaciteta i nakon pređenih 300.000 kilometara. Iako za sada nema detaljnih informacija, očekuje se da će se Gunsel prvo izvoziti u zemlje regiona i balkanske države.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira proizvodnju malog električnog vozila

 

vw id1 2022.jpg

 

VW planira da krene sa proizvodnjom malog električnog automobila za masovno tržište u uslovima oštrijih klimatskih propisa, navodi se u planu u koji je Rojters imao uvid. Prema projektu pod nazivom ''Malo električno vozilo'', inženjeri pokušavaju da razviju vozilo isključivo na struju veličine Pola, koje će koštati između 20.000 i 25.000 evra. On će tako biti jeftiniji od Volkswagenovog električnog automobila ID.3, koji se u septembru pojavio na tržištu. VW nije pružio detalje o tome kako će to vozilo da izgleda, kada će se pojaviti u prodaji i gde će se praviti. Kompanija je ranije saopštila da će oštriji ekološki propisi EU rezultirati jačanjem proizvodnje hibridnih i električnih vozila u Evropi za 60% do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Hengchi H1

 

Hengchi 05.jpg

 

Nedavno je već bilo reči o tome da je Kina dobila još jednu marku automobila koja će baviti proizvodnjom električnih vozila - Hengchi. Podsećanja radi, Hengchi planira da do 2025. godine postane značajan igrač na tržištu električnih vozila, uz najavu da se njihovi prvi modeli na kineskom tržištu očekuju tokom 2021. godine.

 

Hengchi 04.jpg

 

Najavljeno je šest modela, i to dva kompaktna SUV-a, veliki SUV, jedan sedan srednje klase, jedan veliki sedan i jedan veliki MPV. Za izgled tri modela (dva sedana i MPV) se inače pobrinuo danski dizajner Anders Warming koji je radio za BMW i Mini. Sada su pred nama i slike modela Hengchi H1, električnog sedana iz D segmeta koji u proizvodnju kreće tokom sledeće godine.

 

Hengchi 03.jpg

 

H1 odlikuju tanka LED svetla, veliki točkovi, sakrivene ručice na vratima, kao i kamere umesto klasičnih restovizora. Što se ostalih modela, tiče, Hengchi 2 je sedan B segmenta, Hengchi 3 je luksuzni SUV, Henghi 4 je MPV sa sedam sedišta, dok su Hengchi 5 i 6 takođe SUV modeli, ali iz nižeg segmenta.

 

Hengchi kina02.jpg Hengchi kina01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove godine u Evropi prodato više od pola miliona električnih automobila

 

audi-e-tron 2021 05.jpg

 

Od početka ove godine u Evropi je prodato više od pola miliona električnih automobila, podaci su Schmidt Automotive Researcha. Rastu prodaje ovih automobila su doprineli i oštriji propisi o emisiji zagađenja. Veća potražnja je navela proizvođače da ulože milijarde evra u razvoj električnih vozila kojima će biti moguća vožnja na velike udaljenosti. Nekoliko evropskih država planira potpunu zabranu prodaje novih automobila s pogonom na gorivo. Među njima su Francuska, Norveška i Velika Britanija koja to planira da učini do 2030. godine. Broj električnih vozila na Starom kontinentu je i dalje mnogo manji u odnosu na broj onih konvencionalnih. Sa druge strane, proizvođači žele da prodaju više električnih automobila jer im prete velike novčane kazne ako ne smanje emisiju štetnih gasova iz automobila. U Evropi je u oktobru ove godine najprodavanije električno vozilo bio Volkswagen ID.3 i time je potukao svoje konkurente kao što je Tesla.

 

Nemci ''poludeli'' za električnim automobilima

 

Prodaja automobila na struju porasla je u novembru za 523% u odnosu na isti mesec 2019. Nemci su u periodu januar-septembar ukupno kupili 98.370 električnih automobila, saopštio je Schmidt Automotive Research. A onda su samo u novembru pazarili 28.965 vozila na struju, uz rast od 523% u odnosu na isti mesec prošle godine. Jedan od razloga za sve veću popularnost električnih automobila u Nemačkoj su izdašne državne subvencije koje dostižu 9.000 evra po vozilu. Nemačka sad ima dvostruko više električnih automobila na putevima od Norveške, koja je i dalje na prvom mestu u Evropi ako se gleda broj automobila na struju po glavi stanovnika. Nemci pokazuju sve više naklonosti prema ovom tipu vozila i zato što su njihovi najveći proizvođači automobila, poput Volkswagena, Audija, Mercedesa i BMW-a u poslednjih godinu dana izbacili na tržište više modela sa električnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena električna Toyota BZ

 

toyota bz.jpg

 

Toyota se priprema za svoju električnu revoluciju i predstavlja ranu najavu svog novog modela. Novi auto je najavljen početkom ove godine, a sada je objavljena i prva skica koja otkriva njegov osnovni profil, a otkriveni su i pojedini detalji. Poznato je da će veličinom odgovarati SUV-u RAV4, ali će međuosovinsko rastojanje gotovo sigurno biti duže u odnosu na model sa konvencionalnim pogonom. Prednji i zadnji prepust bi trebalo da budu kraći.

 

Automobil će biti prvi proizvod saradnje Toyote i Subarua na fleksibilnoj potpuno električnoj platformi, a nabori na panelima jasno pokazuju da će dva modela deliti više od same platforme. Postoje jasne sličnosti između Toyotinog automobila i koncepta koji je Subaru predstavio u januaru. Zahvaljujući svojim linijama model bi trebao da izgleda prepoznatljivo i drugačije u odnosu na ostatak Toyotine ponude, baš kao što Prius hibridi imaju vlastiti identitet. Izgled automobila je najavljen i konceptnim renderima koji su se pojavili tokom leta 2019. godine.

 

Oznaka BZ znači ''Beyond Zero'', ali konačno ime električnog modela za sada nije poznato. Toyota je u proteklim mesecima radila na registrovanju imena sa BZ bazom, od BZ1 do BZ5. To bi trebalo da bude posebna porodica električnih modela. Detalji o modelu će biti objavljeni u narednim mesecima, a iz Toyote je potvrđeno i da je razvoj u toku, kao i da se vrše pripreme za proizvodnju u Japanu. Toyota svoju novu platformu naziva e-TNGA, koja je dizajnirana da podrži niz različitih vozila. Novi električni model će biti pozicioniran malo iznad modela RAV4 po ceni, a imaće sličnu veličinu. RAV4 je već dostupan kao hibrid i plug-in hibrid.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspon, pad i ponovni uspon kineskog startapa za električna vozila NIO

 

Nio-EC6.jpg

 

Pre godinu dana kineski startap za električna vozila NIO bio je blizu propasti. Danas vredi više nego General Motors.

NIO-ov ples po rubu bankrota i renesansa koja je usledila i učinili su ga četvrtim najvrednijim proizvođačem automobila na svetu - samo Tesla, Toyota i Volkswagen imaju veću tržišnu kapitalizaciju. Postali su merilo poljuljane vere investitora u kineske startapove vezane za električna vozila, koji su godinama obećavali donedavno nedostižnu visokotehnološku automobilsku revoluciju. Od osnivanja 2014. godine, NIO je predvodio skupinu kineskih startapova električnih vozila koji su postali magnet za investitore u potrazi za novim Teslom. Ali, mnogi ulagači su na kraju izgubili poverenje, frustrirani skromnim napretkom ovih kompanija koje su pritom stvarale gubitke. Do 2019. godine Kina je imala 635 startapova za električna vozila, ali samo je nekoliko njih proizvelo barem jedno vozilo, a većina je bila osuđena na propast kako su državne subvencije nestajale, a privatni finansijeri polako odustajali.

 

nio es8 11.jpg

 

Kineski ''ubica'' Tesle

NIO-ova propast trebalo je da bude najspektakularnija od svih. Mediji su ovu kompaniju nazivali ''kineskim ubicom Tesle'', ali od 2017. do 2019. godine NIO je izgubio 3.67 milijardi dolara, prodavši manje od 32.000 vozila. Cena deonica, koja je prilikom izlaska na berzu vredela 10 dolara, krajem prošle godine pala je na samo 1.39 dolara. Investitori su se razbežali.

''Nazvali smo to ekstremnim testom na stres'', kaže Vilijam Li, NIO-ov osnivač i direktor, prisećajući se prošlogodišnje krize. Problemi su počeli, ističe Li, kad je američko-kineski trgovinski rat odvratio američke investitore od NIO-ove inicijalne ponude deonica na berzi u Njujorku 2018. Kompanija je prikupila samo polovinu od priželjkivane dve milijarde dolara, pa su finansijski planovi morali biti revidirani. Skupo povlačenje baterija dodatno je opteretilo NIO-ove finansije, kao i iznenađujući pad na kineskom automobilskom tržištu, tokom kojeg je prodaja električkih vozila 2019. pala 4%. Usledio je egzodus viših direktora. NIO je potom odlučio da smanji broj zaposlenih za četvrtinu, na manje od 7.500.

 

nio es6 1.jpg

 

Na korak od bankrota

Pa ipak, analitičari tvrde da je NIO bio samo nekoliko nedelja od bankrota. A onda se pojavio spasitelj. Vlada Hefeija, grada koji se nalazi oko 500 kilometara zapadno od Šangaja, u Liovoj rodnoj provinciji Anhuiju, koji se uzdignuo kao središte proizvodnje električnih vozila, u aprilu je uskočila sa finansijskim paketom vrednim 683 miliona dolara. Ova injekcija kapitala spasila je NIO, time što je dobavljačima i kupcima omogućila poverenje da kompanija ima budućnost, ističe Li.

Od tada se NIO-ova deonica oporavila i 25. novembra vredela je 57 dolara, da bi potom ponešto oslabila. Prošlog petka kompanija je vredela 73.6 milijardi dolara, višestruko manje od Teslinih 555 milijardi. Osim vlastitim naporima na restrukturiranju, kompanija oporavak može zahvaliti i Tesli, koji je osnažio kinesko tržište električnih vozila počevši krajem prošle godine sa vlastitom proizvodnjom u Šangaju. Tesla je u poslednjih šest meseci prodala više od 72.000 Modela 3 proizvedenih u Kini. Time su profitirali i drugi proizvođači. NIO je u istom razdoblju prodao 24.000 vozila i u oktobru prvi put došao do 5.000 prodatih vozila mesečno.

 

Kao dečak čuvao stoku na farmi

Poput Ilona Maska, Li je preduzetnik koji je osnovao ili bio većinski ulagač u više od 40 kompanija. Kao dečak je čuvao stoku na farmi svoga dede u provinciji Anhui. Pohađao je prestižni Univerzitet u Pekingu. Diplomirao je sociologiju, ali kaže da mu je bolje išla informatika. Godine 2000. osnovao je BitAuto, portal za automobilske usluge koji je od 2010. do novembra ove godine bio na Njujorškoj berzi, da bi ga potom deoničari privatizovali. Časopis ''Forbs'' procenjuje da Lijeva imovina vredi više od osam milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU do 2030. želi 30 miliona električnih vozila na putevima

 

bmw ix3 05.jpg

 

Evropska unija želi da do 2030. na putevima ima najmanje 30 miliona vozila sa nultim emisijama, po nacrtu dokumenta koji je Reuters dobio na uvid. U strategiji koja bi trebalo da bude objavljena ove nedelje, Evropska komisija će izneti mere kojima želi da smanji emisije koje izaziva transportni sektor, a koje čine četvrtinu ukupnih evropskih emisija.

 

''Cilj da Evropa do 2050. bude klimatski neutralna ne može se ostvariti, a da se ne uvedu jako ambiciozne mere za smanjenje zavisnosti transporta od fosilnih goriva'', navodi se u dokumentu. Za to će biti potrebno najmanje 30 miliona vozila sa nultim emisijama do 2030.'', navodi se. To je veliko povećanje u odnosu na 1.8 miliona električnih i plug-in hibridnih vozila koliko ih je bilo registrovano u Evropi krajem prošle godine, po podacima Međunarodnog saveta za čisti prevoz. Hibridna vozila nisu vozila sa nultim emisijama.

 

Međutim, industrija upozorava na manjak infrastrukture za čiste automobile. Dokument EU procenjuje da će Evropi biti potrebno tri miliona javnih lokacija za napajanje vozila i 1.000 stanica za napajanje vodoniikom do 2030. Evropa sada ima oko 200.000 lokacija za napajanje električnih vozila. EU najavljuje da će iduće godine izneti plan za rešavanje tog problema. Komisija nije želela da komentariše nacrt dokumenta dok ga zvanično ne usvoji i objavi. EU će iduće godine predložiti strože standarde za emisije CO2 za automobile i kombije od 2025., a u nacrtu dokumenta navodi se da bi pravila mogla da obuhvate i autobuse. U dokumentu se takođe navodi da bi promet železnicama visokih brzina u Evropi do 2030. mogao da se udvostruči, a do 2050. i utrostruči, dok avioni i brodovi sa nultim emisijama moraju da budu spremni za tržište do 2035.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz većinu električnih automobila idu i opasne emisije o kojima se malo priča

 

porsche m01.jpg

 

O električnim automobilima sa jedne strane, i benzincima i dizelašima sa druge, napravljeno je toliko studija da su prosečni vozači, a i građani, razumljivo, zbunjeni. Jedni kažu dizelaši i benzinci su opasni, drugi kažu nisu, treći najavljuju električne automobile kao spasitelje planete, četvrti… A hiljadu petstoti? Evo, recimo da je studija Organizacije o ekonomskoj bezbednosti i razvoju (OECD), baš ta, hiljadu i petstota studija i njeni nalazi nisu ohrabrujući.

 

Studija OECD-a ukazuje na drugi problem, koji je mnogo opasniji za zdravlje ljudi nego za zdravlje planete. Električni automobili sa većim dometom emituju više sitnih lebdećih čestica koje nastaju trenjem kočnica i guma kao i erozijom materijala od kojeg su napravljene. Ta sitna prašina (PM2.5) je opasna za disajne organe ljudi. Zašto? Masa električnih automobila je teža nego onih sa dizel ili benzinskim motorima. Na primer, Volkswagen Golf 8 je težak oko 1.300 kg u osnovnoj verziji, a električni ID.3 čak 1.600 kg. Tu masu treba zaustaviti, više je i trenja guma i puta pa rastu i emisije sitnih čestica. Električna vozila emituju do 9% manje čestica PM10, ali kod PM2.5 koje su opasnije za zdravlje situacija se menja. Električna vozila sa dometom do 160 km (takvih je malo) emituju do 13% manje čestica od benzinaca i dizelaša, ali već vozila sa dometom oko 480 km emituju 8% više jer i njihova masa značajno raste. Uz sve to ide i povećano trošenje guma...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadillac dileri će radije da napuste brend nego da prodaju električna vozila

 

Cadillac Lyriq 006.jpg

 

Svi se slažu da je budućnost auto industrije u električnim vozilima. Ili možda ne baš svi. Naime, može da se desi da će GM morati da revidira svoje planove za prelazak na električni pogon zbog odbijanja dilera da se prilagode promenama.

 

''Ne'' za Cadillac

GM ima 880 dilera u Americi, od čega je 150 izjavilo da će radije da odustanu od prodaje Cadillac automobila, nego što će se prilagođavati održavanju električnih vozila. Razlog je što će postavljanje novih servisnih linija, opreme i alata za održavanje električnih vozila, kao i električnih punjača koštati oko 200.000 dolara. To i ne bi bio veliki problem kada bi ti novi kapaciteti bili iskorišćeni. Međutim, većina dilera koja se negativno izjasnilo po ovom pitanju proda tek nekoliko Cadillac-a mesečno, za razliku od Buick, Chevrolet i GMC vozila istog proizvođača, čija prodaja je daleko bolja.

 

Tradicionalni proizvođači automobila, kao što je GM, zavisni su od dilerske mreže i ova odluka može da znatno utiče na pozicije kompanije. To će verovatno dodatno uticati na poboljšanje prodaje Tesla automobila, koji nemaju svoje dilere i koji već imaju razvijenu servisnu mrežu širom Amerike. Što se dilera tiče, oni će možda uspeti da izbegnu troškove danas, ali definitivno će u skorijoj budućnosti morati da potroše novac za unapređenje svojih EV kapaciteta. Kalifornija, na primer, je donela uredbu o zabrani prodaje automobila sa klasičnim (SUS) motorima nakon 2035. godine, pa ko se do tada ne pripremi na promene, moraće da stavi katanac u vrata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Aptera 3 ima preko 1.600 km dometa, a jeftinija je i od Tesle

 

aperta 004.jpg

 

Kao što joj ime govori, Aptera 3 ima tri točka, a već prvi pogled otkriva jasan razlog takvog izbora. Naime, ovo vozilo ima izuzetno aerodinamičnu formu s koeficijentom otpora vazduha od svega 0.13, pa joj za kretanje prosečno treba tek 100 Wh energije po pređenoj milji. Ako takav odnos stavimo u bateriju kapaciteta čak 100 kWh, jasno je da je domet sa jednim punjenjem van konkurencije, do čak 1.600 km.

 

aperta 003.jpg

 

I to nije sve jer Aptera nudi solarne panele, a oni će tokom sunčanog dana osigurati još do 64 km dometa. Ako dodate opcijske solare za prednji i zadnji poklopac, ''solarni domet'' raste za još 39 km.

 

aperta 002.jpg

 

Početak ponude je nešto očekivaniji. Bazna verzija ima malu 25 kWh bateriju, ali je to ovde dovoljno za 400 km dometa. Dalje slede verzije sa 40 kWh (644 km) i 60 kWh (966 km). Aptera je predvidela i različite verzije pogona. I nije spora. Primera radi, verzija sa prednjim pogonom postiže 96 km/h za 5.5 sekundi, a top model isto ubrzanje apsolvira za 3.5 sekundi. Masa vozila je redovno ispod 1.000 kg.

 

aperta 001.jpg

 

I konačno cena. Početak ponude u Americi kreće od odličnih 25.900 dolara, dok je za top varijantu potrebno izdvojiti 46.900 dolara. Lista narudžbina je već otvorena, i to uz depozit od 100 dolara. Prve promotivne serije su već rasprodate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi potpuno električni Bentley stiže 2025. godine

 

bentley 2025.jpg

 

Bentley je nedavno saopštio svoju odluku da kupcima ponudi potpuno električnu gamu vozila, i to najkasnije do 2030. godine. S tim u vezi, šef kompanije Adrian Hallmark je najavio da je u planu čitav niz potpuno električnih modela. Hallmark je dodao da će budućnost ove marke biti potpuno električna, uz potvrdu da Bentley ne radi samo na jednom električnom automobilu, već na kompletnoj porodici električnih vozila. Prvi potpuno električni Bentley stiže 2025. godine, do 2026. svi Bentley modeli će biti plug-in hibridi ili potpuno električni, a do kraja decenije kompanija planira da u potpunosti prestane sa proizvodnjom motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Bentley takođe navodi da je njihova interna studija pokazala da je najmanje 55% sadašnjih kupaca zainteresovano da kupi električni Bentley. Taj prvi električni model za 2025. će po svemu sudeći biti povišeni sedan, baziran na platformi VW Group, a koja se razvija kao deo Projekta Artemis. U vesti se pominju i baterije od 110 i 120 kWh, kao i autonomija od 400-500 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili u Velikoj Britaniji će imati zelene registarske tablice

 

tablice zelene.jpg

 

Iako se električni automobili svojim dizajnom najčešće ističu na saobraćajnicama, u Velikoj Britaniji od ove nedelje postoji još jedno obeležje kojim će moći da se prepoznaju u saobraćaju. Naime, od ove nedelje svi novi (ali i polovni) potpuno električni automobili mogu da imaju zelene registarske tablicce. Pritom one u stvari nisu u potpunosti zelene boje (što se takođe razmatralo), već imaju zelenu traku na levom delu. Prvi automobil koji ih je dobio je lepi primerak Tesle Model 3.

 

Ministar prevoza Grant Shapps ovom prilikom je izjavio: ''Zelene registarske tablice će pomoći u povećanju svesti o čistijim vozilima na našim putevima, pokazujući da je naša ekološki prihvatljiva saobraćajna budućnost nadohvat ruke.'' Treba napomenuti da su ovakve registarske tablice za sada još uvek opcija, odnosno ako se novopečenom vlasniku električnog automobila one ne sviđaju može bez problema da postavi klasične tablice kakve imaju benzinci, dizelaši i hibridi.

 

Zanimljivo je da su Nissan i marketinška agencija za istraživanje tržišta Yuogov odradili istraživanje, a rezultati pokazuju da čak 32% ispitanika tvrdi da bi zbog novih tablica postojala veća šansa da kupe električni model. Iz kompanije RAC (Royal Automobile Club, nešto kao AMSS kod nas) sproveli su nešto drugačije istraživanje pa su otkrili da samo petina ispitanih vozača podržava takve, drugačije tablice. Uz to, naišli su na još jedan potencijalni problem: ''Ostaje pitanje da li će vozači ovo videti kao počasnu značku ili bi alternativno to moglo da podstakne ogorčenje među postojećim vozačima benzinskih i dizelskih vozila''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električne automobile zna da popravlja tek svaki 20. mehaničar

 

mehanicar.jpg

 

Nakon odluke Borisa Johnsona prošlog meseca da se ubrza zabrana prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila, i da se više kao novi ne mogu registrovati od 2030. godine, britanski Institut za motornu industriju (IMI) je objavio da postoji jedan veliki problem u tom planu, a koji se ne tiče dovoljne infrastrukture za punjenje i još nedovoljnog dometa električnih automobila. Iz Instituta ukazuju na to da prema takvom planu jednostavno na raspolaganju neće biti dovoljno obučenih mehaničara za rad na tako velikom broju električnih automobila.

 

U otvorenom pismu, profesori Jim Saker i Steve Nash, predsednik i direktor IMI-a su rekli da je samo jedan od dvadeset tehničara u servisnim radionicama i zastupništvima sertifikovan za sigurno održavanje i servisiranje automobila na baterije. U pismu stoji da je jedan od najvećih izazova ubrzane zabrane novih benzinskih i dizelskih automobila skraćeni vremenski okvir za sektor da ''razvije radnu snagu za servis i popravku električnih vozila''.

 

S obzirom na to da je slična intencija i EU s uvođenjem stroge norme Euro7 koja bi potpuno ''dotukla'' mogućnosti daljnjeg razvoja dizelaša i benzinaca, već je reagovala i Angela Merkel te izjavila da jednostavno neće biti dobro ako se do 2030. potpuno ukine prodaja automobila pokretanih fosilnim gorivima. Dakle, i politika i struka upozoravaju da je potreban opsežniji plan i duži rok za prelaz na vozila pokretana strujom. Isto tvrde i Saker i Nash, jer da biste radili na bilo kom automobilu koji ima bateriju potreban je potpuno drugačiji skup veština od onih potrebnih za rad na benzinskom ili dizelskom vozilu. Bez osnovne obuke i kvalifikacija za rad na automobilima ove vrste, iz Instituta upozoravaju na ''vrlo stvarnu mogućnost ozbiljne povrede ili smrti''.

 

U otvorenom pismu dodaju: ''Trenutno je samo 5% osoblja koji rade u servisnim radionicama i zastupništvima odgovarajuće kvalifikovano za rad na tim vozilima. Ako ne počnemo raspravljati o tim pitanjima, taj plan će biti ugrožen i što je još važnije Ujedinjeno Kraljevstvo neće ispuniti svoje ciljeve, a mi ćemo ugroziti budućnost naše sledeće generacije.'' Otvoreno pismo je najnovija kritika na tako ambiciozne planove Borisa Johnsona za ''zelenu industrijsku revoluciju''. Prošle nedelje je već bio upozoren da gotovo polovina svih automobila na putevima u Velikoj Britaniji mora da bude električna u roku od deset godina ako žele da ispune tako ambiciozne ciljeve vezane za usporavanje klimatskih promena.

 

Istup IMI-a sada dodatno pod znak pitanja stavlja te planove nazivajući ih preambicioznim u ovom trenutku. Mada se i proizvođači ubrzano prilagođavaju razvoju i proizvodnji sve više električnih automobila, te kupci sve bolje reaguju, činjenica je da i servisna mreža mora da bude adekvatna. ''Trenutno se smanjuju šanse za pronalazak kvalifikovanih tehničara kojih je trenutno samo 5%'', objašnjava se u pismu. IMI dodaje da je i pandemija Covida-19 dodatno usporila osposobljavanje mehaničara za rad na električnim automobilima i da je prošle godine izdato 6.500 takvih sertifikata, a broj se ove godine smanjio za 85% u odnosu na isti period 2019. zbog mera koja su postavljene kako bi se suzbilo širenje koronavirusa. Apeluju da za takve planove hitno mora da bude usklađena, kontinuirana strategija razvoja radne snage po tom pitanju, kako stoji u pismu te da postojeća radna snaga već sada zaostaje u veštinama potrebnim za nove tehnologije - i to ne svojom krivicom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen ruski električni krosover Kama-1

 

kama 1.jpg

 

Maloprodajna cena vozila za gradske uslove biće od milion do 1.3 miliona rubalja (11-14 hiljada evra). U Moskvi je premijerno predstavljen Kamazov električni krosover pod nazivom Kama-1. Predserijski model, projektovan u saradnji sa Sankpeterburškim politehničkim univerzitetom Petar Veliki. Vozilo sa troja vrata po gabaritima neznatno prevazilazi model Oka: dužina mu je 3.4 metra, širina 1.7 metara, a visina 1.6 metra. Klirens mu je 160 milimetara. Kama-1 poseduje LED optiku sa dinamičkim žmigavcima i sistemom za pomoć vozaču ADAS trećeg nivoa. Lako zamenjivi rubovi blatobrana, sajtne i maske biće korisni u karšeringu, koji Kamaz vidi kao jednu od sfera upotrebe električnog vozila. Još jedna specifičnost krosovera je masivno prednje staklo koje se pruža na krov i omogućava panoramski pogled. U volan je ugrađen ekran od 10 inča sa komandama instrumenata i multimedijalnim sistemom. Preko njega se realizuje upravljanje sistemom ADAS i klima-uređajem.

 

Kama-1 pokreće elektromotor snage 80 kilovata koji omogućava razvijanje brzine do 150 km/h. Litijumsko-jonski akumulator kapaciteta 33 kilovat-časa obezbeđuje prelazak do 250 kilometara bez punjenja. Prednost ovog krosovera je u brzom punjenju. U običnom režimu akumulator se puni za šest sati, a u ubrzanom za samo 20 minuta. Auto ubrzava do stotke za 6.7 sekundi. Generalni direktor Kamaza Sergej Kogogin smart-krosover opisuje kao ''prvi električni automobil u Rusiji u potpunosti projektovan na osnovu tehnologije digitalnih blizanaca i specijalizovanih digitalnih platformi''. Takva tehnologija omogućava virtuelno testiranje električnog automobila uz promenu pokazatelja u različitim uslovima. Predstavljeni model je industrijski predserijski primerak koji je prošao testiranja i sertifikaciju. Kamaz će se pripremom prodajne verzije verovatno baviti bez učešća univerziteta. Kada će se vozilo pojaviti u prodaji još nije poznato. Ranije je fabrika u gradu Naberežnije Čelni kao orijentacioni rok navela 2024. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

harry.jpg Harry'sGarage video: Volkswagen ID.3

 

VW želi da ovaj auto bude etalon za kompletnu industriju kad su u pitanju električni automobili. Slično kao što je sa prvom generacijom Golfa 1974. godine postavio put tom segmentu, tako sada žele da urade i sa ID.3 skoro 50 godina kasnije. Da bi mogli da ocenimo koliko je realno da će u tome uspeti, pogledajte kako izgleda živeti sa ovim autom 7 dana, koliko je praktičan, koliko može da pređe dok se baterija ne isprazni, koliko mu treba da se baterija napuni...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poljska izabrala Šleziju za lokaciju prve domaće fabrike električnih vozila

 

emp 1 poland 02.jpg

 

Poljska je odabrala industrijsku regiju Šleziju za lokaciju prve domaće fabrike električnih vozila za koju se nadaju da će ojačati poljski automobilski sektor i pomoći mu da uhvati korak sa regionalnom konkurencijom. Najveća privreda ''nove'' Evrope se nada da će preusmeravanjem na električna vozila pomoći automobilskom sektoru da sustigne regionalne konkurente, uključujući Češku i Slovačku.

 

emp 1 poland.jpg

 

Iz državnog ElectroMobility Polanda (EMP) poručuju da planiraju da uvedu dva modela električnih automobila pod brendom Izera. Fabrika će biti u Šleziji, u gradu Jaworzno, i stvoriće oko 15.000 radnih mesta, od čega 3.000 u samoj fabrici a 12.000 kod dobavljača i podizvođača. Proizvodnja bi trebalo da počne 2024. godine, godinu dana kasnije nego što se prvobitno planiralo, dodaju iz EMP-a.

''Izera je prilika za efikasno funkcionisanje domaće automobilske industrije i za korišćenje potencijala elektromobilnosti, što se savršeno uklapa u ekonomsko okruženje regije'', izjavio je ministar klime Michal Kurtyka. Poljska računa da će Izera ojačati lokalne dobavljače delova, ali je projekat rizičan, s obzirom da globalni proizvođači automobila s decenijama iskustva već uvode električne modele. Kako bi smanjili rizik, u EMP-u planiraju da koristi licenciranu automobilsku platformu stranog partnera, ali nisu rekli o kome se radi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru potvrdio svoj prvi električni model za Evropu

 

subaru ev 2.jpg

 

Japanski proizvođač, legendaran po svom integralnom pogonu i boxer motorima, u budućnosti očekuje da bar 40% njihove globalne prodaje budu električna ili hibridna vozila do 2030. godine.

Subaru Europe potvrdio je da se priprema za lansiranje potpuno električnog vozila. Predviđen za uvođenje u prvoj polovini ove decenije, potpuno električno vozilo Subaru biće crossover srednje veličine, slične veličine modelu Subaru Forester, a praviće se na platformi koju deli s Toyotom. Inače, ova EV platforma je poznata pod nazivom e-TNGA.

 

Ranije ove godine, Subaru je na tehnološkom brifingu u januaru već prikazao električni konceptni automobil (na slikama), a očekuje se da će eventualna serijska verzija EV-a od pokazane studije preuzeti dosta dizajnerskih detalja. Iako dodatne informacije možemo očekivati negde sledeće godine, dobra vest je da je Subaru potvrdio da će ovaj model doći i na evropsko tržište. Isto tako, gotovo je sigurno da će novi crossover/SUV biti predstavljen javnosti već sledeće godine. Subaru nastoji da smanji svoj uticaj na okolinu i zadovolji rastuću potražnju za alternativnim pogonima.

 

subaru ev 1.jpg

 

Ova vest takođe ukazuje na drugi korak elektrifikacije ove marke u Evropi nakon što su nedavno lansirali hibridne verzije tri osnovna modela na evropsko tržište, gde modeli Impreza e-BOXER, Subaru XV e-BOXER i Forester e-BOXER danas predstavljaju 60 posto količina u prodajnim rezultatima.

 

Novi model će veličinom biti sličan postojećem Foresteru. Budući da će biti napravljen na samo električnoj arhitekturi, očekuje se da će dobiti novo ime, a japanski mediji prenose da će se zvati Evoltis. Inače, Subaru je ranije planirao da se njegov prvi električni automobil bazira na postojećem modelu i na vlastitoj globalnoj platformi, ali je promenio taj koncept zahvaljujući novom partnerstvu sa Toyotom. Arhitektura budućeg modela je dizajnirana da bude vrlo prilagodljiva kako bi se omogućila vozila različitih dužina i može da se koristi za rasporede s prednjim, zadnjim i pogonom na sva četiri točka, zahvaljujući mogućnosti postavljanja motora na obe osovine. Takođe može da prihvati i više veličina baterija. Subaru i Toyota su već potvrdili da će zajednički razviti SUV na platformi, a Toyota je nedavno rekla da će sledeće godine predstaviti novi električni SUV, sličan dimenzijama modela RAV4. Iako to još nije potvrđeno, novi potpuno električni Subaru će verovatno imati Toyotin pogonski sklop, a poznato je i da Toyota planira da razviije šest EV-a na e-TNGA platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Zoe Venture Edition

 

209717-renault zoe.jpg

 

Renault u svojoj gami ima i novu ediciju električnog modela Zoe. To je Zoe Venture Edition koji se bazira na verziji Zoe Play, a na britanskom tržištu će biti dostupan od sredine januara po ceni od 28.495 funti (31.600 evra). Kupcima će se nuditi sa izborom od osam boja, retrovizorima u boji vozila, 15-inčnim Flex točkovima, el. podizačima prednjih i zadnjih stakala, 7.0-inčnim infotainment sistemom, zadnjim parking senzorima, sistemom autonomnog kočenja, sistemom za održavanje vozila u kolovoznoj traci. Deo opreme takođe čine i LED svetla, automatsko uključivanje svetala i brisača, Bluetooth, USB portovi, a kao opcija se nudi i Winter Pack (prednja sedišta i volan sa grejanjem). Za pogon se brine elektromotor sa 110KS, a sa jednim punjenjem baterija od 52 kWh autonomija iznosi 394 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тoyota oprezna prema električnim vozilima

 

toyota ev 1.jpg

 

Sve više proizvođača automobila orijentiše se na modele sa električnim pogonom, ali je rukovodstvo Toyote izrazilo oprez prema ovom pravcu razvoja automobilske industrije. Toyota spada među najveće i najprofitabilnije proizvoađače automobila u svetu, i za sada se fokusira na hibridne pogone da bi smanjila emisije CO2.

 

Vlade država širom sveta sve češće predlažu planove o zabrani vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Pojedine zemlje već su usvojile takve odluke, a predsednik Toyote Akio Tojoda kritikovao je takvu politiku i rekao da je previše ''hajpa'' kada je reč o električnim vozilima. ''Kada političari kažu 'Hajde da se rešimo svih automobila koji koriste benzin', da li shvataju o čemu govore?'', rekao je Tojoda na konferenciji koju je organizovalo Japansko udruženje proizvođača automobila. Tojodina glavna primedba je razvijenost infrastrukture koja je neophodna za punjenje baterija električnih vozila. On je rekao da bi u Japanu bilo potrebno ulaganje od 135 milijardi dolara samo u infrastrukturu ukoliko bi sva vozila postala električna. On je napomenuo i da Japan najveći deo električne energije stvara sagorevanjem uglja i prirodnog gasa, što znači da električna vozila neće nužno dovesti do smanjenja emisija.

 

Drugo pitanje je uticaj na ekonomiju. Tojoda je rekao da bi eliminisanje automobila sa SUS motorima dovelo do ukidanja miliona radnih mesta jer je za proizvodnju električnih vozila potrebno manje radnika. Pored toga, električni automobili su u startu skuplji, pa bi mnogi građani teško mogli da ih kupe, rekao je prvi čovek Toyote, a preneo je Wall Street Journal. Toyota u ovom trenutku ne proizvodi masovno električne automobile, ali planira najmanje 10 modela sa baterijama u provoj polovini ove decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo će u martu predstaviti novi električni automobil

 

volvo suv coupe.jpg

 

Volvo namerava da u martu 2021. godine predstavi svoj novi električni automobil. Ranije ovog meseca Volvo je saopštio da će početi da proizvodi električne motore u postrojenju Skovde u Švedskoj, a do sredine sledećeg decenije planira da 50% prodaje čine potpuno električni automobili, a ostatak hibridi. Međutim, pre toga će u martu naredne godine predstaviti novi električni automobil. To će se dogoditi 2. marta, a tog dana će javnost više saznati o strategiji elektrifikacije ove štvedske kompanije. Trenutno nema detalja, ali se zna da će novi električni automobil biti baziran na kompaktnoj modularnoj platformi CMA koju koristi i crossover Volvo XC40 Recharge.

 

''Držaćemo vas u neizvesnosti sve dok ne predstavimo automobil, ali obećavamo da će biti lep. Kako bi bio profitabilan, Volvo se mora fokusirati na skuplje i više premium segmente automobila'', izjavio je direktor kompanije Volvo Hakan Samuelsson za Automotive News. Kada je Volvo 2016. godine prvi put najavio planove za električne automobile, tada je predstavio koncepte 40.1 i 40.2. Upravo se 40.1 transformisao u produkcijski XC40 Recharge, dok je 40.2 postao Polestar 2, električni automobil visokih performansi. Samuelsson je ranije rekao da želi da Volvo do 2030. godine postane proizvođač isključivo električnih automobila. Sledeća generacija SUV-a XC90 će verovatno biti poslednji model ovog brenda koji će biti dostupan sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Toyota C+pod

 

209963-toyota c pod03.jpg

 

Toyota je u Japanu počela sa prodajom električnog gradskog modela C+pod koji je za sada dostupan samo ograničenoj kategoriji kupaca (korporativni klijenti, vladini zvaničnici...). U pitanju je električni dvosed koji pokreće elektromotor sa 12.5KS i 56 Nm, dok autonomija sa jednim punjenjem litijm-jonskih baterija od 9.06 kWh iznosi 150 km. Za punjenje baterija je inače potrebno od 5 do 16 sati, u zavisnosti od punjača. Ovde i podatak da je najveća brzina 60 km/h.

 

209964-toyota c pod02.jpg

 

Što se dimenzija tiče, dužina je 2.490 mm, širina 1.290 mm, visina 1.550 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 1.780 mm, klirens je 145 mm, dok su točkovi kod bazne verzije od 13 inča.

 

209965-toyota c pod01.jpg

 

U zavisnosti od verzije, C+pod je težak 670 ili 690 kg. Toyota C+pod u Japanu košta 1.650.000 jena (13.055 evra), a običnim kupcima će biti dostupna od 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...