Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Amerikanci bi prelaskom na električna vozila mogli da uštede oko 70 milijardi dolara godišnje

 

200542-porsche ev.jpg

 

Pri razmišljanju o kupovini električnih vozila treba voditi računa o više stvari poput snage motora, autonomije u vožnji, vremena punjenja baterije i slično, ali za mnoge će se prvi korak odnositi na finansije, odnosno na cenu samog vozila. Električni automobili skuplji su od modela koje pokreću klasični benzinski i dizel motori, pa je za malo jači model potrebno zavući dublje ruku u džep. Ipak, jedno istraživanje koje su nedavno sproveli naučnici sa Univerziteta Nortvestern iz Ilinoisa pokazalo je kolike se uštede mogu ostvariti prelaskom na automobile sa električnim pogonom.

 

Kada bi tri četvrtine Amerikanaca dosadašnje automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem zamenili električnim, godišnja ušteda iznosila bi čak 70 milijardi dolara. Ako bi četvrtina njih kupila e-vozila, te uštede bi iznosile oko 17 milijardi dolara. Za razliku od nekih drugih istraživanja, ove zanimljive brojke nisu dobijene samo proučavanjem i poređenjem potrošnje struje električnih vozila u odnosu na benzince i dizelaše, već su naučnici posmatrali celokupan efekat e-vozila na okolinu i zdravlje ljudi, korišćenjem dostupnih podataka o klimatskim promenama, emisiji gasova sa efektom staklene bašte, kao i podataka o zdravstvenom stanju ljudi.

 

Prema podacima o emisiji gasova i energetskoj infrastrukturi iz 2014. godine, istraživanje je pokazalo da bi se zbog vozila na struju mogla za 250 miliona tona smanjiti emisija ugljen-dioksida. Model koji su koristili baziran je na načinu na koji kvalitet vazduha utiče na zdravlje ljudi, kao i načinu proizvodnje energije koje koriste električna vozila. Na temelju takvih podataka izračunata je finansijska ušteda koja bi se ostvarila smanjenjem zagađenja i emisije CO2. Što se zdravlja tiče, smanjio bi se broj ljudi sa respiratornim problemima, kao i troškovi njihovog lečenja, a sprečila bi se i prerana smrt stotina pa i hiljada ljudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošta Srbije nabavila prvih pet dostavnih električnih automobila

 

posta 1.jpg

 

Kako prenosi Beta, Pošta Srbije je nabavila pet malih dostavnih vozila - kvadova na električni pogon. Njima će se poštanske pošiljke dostavljati u najužim gradskim jezgrima Beograda, Niša i Novog Sada. Ti automobili zbog svojih malih dimenzija posebno pogoduju vožnji i zaustavljanju u užim gradskim zonama, uskim ulicama i malim prostorima za parkiranje. Vozila će biti korišćena za specijalizovanu dostavu post-ekspres pošiljki, paketa, EMS pošiljki, keš-ekspresa, telegrama i uputnica.

 

''Ovo je samo jedna u nizu inovativnih aktivnosti kojima obeležavamo 180. godišnjicu Pošte Srbije i ponosni smo što među prvima uvodimo ekološka rešenja i standarde'', kazala je vršiteljka dužnosti direktora Pošte Srbije Mira Petrović. Istakla je da ''osavremenjavanjem i razvojem poštanske mreže i uvođenjem novih tipova tehnoloških vozila, najveća i najrasprostranjenija nacionalna distributivna mreža, jača i u zelenim rešenjima'', i da se nabavkom električnih automobila podiže dostupnost i kvalitet poštanskog servisa u užim gradskim zonama. ''Ne zaboravljamo ni ruralna područja za čije nepristupačne terene očekujemo isporuku prvih poštanskih kvadova krajem sledećeg meseca'', najavila je Mira Petrović. Dodala je da nabavkom prvih pet ''elektromobila'', Pošta Srbije nastavlja inovacije svih faza tehnološkog procesa i infrastrukture, i započinje širu društvenu kampanju za smanjenje emisije štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

40% vozila General Motorsa u Kini biće električno do 2025. godine

 

buick velite 7.jpg

 

Američki automobilski gigant je otkrio da će na tržištu Kine skoro polovina automobila biti na električni pogon. Razlog zbog kojeg se ubrzava eliktrifikacija, naročito u Kini jeste, jeste zato što je Kina najzagađenija zemlja na našoj planeti. Utvrđeno je da više od 60% zagađenja dolazi zbog automobila koji koriste motore sa unutrašnjim sagorevanje, pa je zato imperativ da se ovakva vozila zamene onim koji idu na čistu energiju i koja ne zagađuju okolinu.

General Motors već pola decenije usavršava elektro tehnologiju u automobilima, a sada kaže da će 40% automobila u Kini biti na električni pogon do 2025. godine. Ako se ova izjava ostvari, to znači da će zagađenost Kine drastično pasti i da će naša planeta napokon imati priliku da se oporavi i da ''ozdravi''. Slična situacija će se vremenom desiti u Evropi, gde se svakodnevno povećava broj električnih vozila, tako da su neke pretpostavke da će se do 2030. godine više od 60% automobila na svetu zameniti električnim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opasniji od benzinaca ili dizelaša? Požar na električnim automobilima u tunelima

 

206320-pozar.jpg

 

Požar u tunelu je nešto što niko ne želi, a mnogo je primera sa tragičnim ishodima. Električni automobili su opremljeni baterijama koje je teško ugasiti. Vatrogascima su ponekad potrebni sati da požar na električnim automobilima stave pod kontrolu.

 

Švajcarski državni institut za testiranje materijala je sproveo zanimljivo istraživanje čija je tema - da li je požar na električnim automobilima opasniji u garažama i tunelima od požara na dizelašima i benzincima. U tu svrhu je poslužio test tunel Hagerbach, a Švajcarci su uzeli jedan paket baterija od 34 kWh i zapalili ih. Istraživači su došli do zaključka da temperatura požara nije viša nego kod vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, i da električna vozila nisu rizičnija.

 

Takođe, moderna tunelska ventilacija bez problema se nosi sa gorućim električnim automobilima. Vatrogasci bi morali da imaju veće količine vode, a u blizini i poseban bazen sa vodom kako bi do kraja ugasili vozilo. Gašenje penom ne dolazi u obzir. Zbog toga što je puna hemikalija iz baterija voda kojom se gasi požar ne sme u kanalizaciju. Što se garaža tiče, požar i isparavanja na zidovima stvaraju sloj kobalt oksida, nikl-oksida i mangan oksida, koji izazivaju snažne alergijske reakcije. Zbog toga je potrebno pozvati stručnjake koji će očistiti zidove.

Uglavnom, električni automobili možda i nisu opasniji, ali sa njima treba razraditi novu proceduru postupanja u slučaju požara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova početna verzija električnog Jaguara I-Pace

 

204302-jaguar i pace01.jpg

 

Jaguar je na tržištima Nemačke i Norveške predstavio novu početnu verziju električnog krosovera I-Pace, čija je snaga spuštena na 320KS. Dosadašnji najslabiji I-Pace je raspolagao sa 400KS.

Novi Jaguar EV320 SE, čiji motor pored pomenutih 320KS isporučuje i 500Nm, ubrzava od 0-100km/h za 6.4 sekunde, dok varijanta sa 400KS postiže vreme od samo 4.8 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 180km/h umesto na 200km/h. Zanimljivo je da novi najslabiji I-Pace ima istu autonomiju kao EV400, odnosno 480km, iako koristi istu bateriju. Početna cena je 65.000 evra, a za taj novac se dobija više opreme u standarndom paketu - felne od 20 inča, električno otvaranje prtljažnika, grejanje retrovizora. LED prednja svetla, sportska sedišta podesiva na 14 načina, vozačke asistencije i par ekrana osetljivih na dodir na centralnoj konzoli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda kad električni automobil eksplodira na punjaču

 

Eksplozija

 

Vlasnik ovog kineskog, najverovatnije BAIC-a EX360, jednog on najpopularnijih električnih automobila u Kini (nije potpuno sigurno da li je reč o EV verziji ili plug-in hibridu) ostao je bez njega nakon što ga je 20. avgusta ostavio na električnom punjaču u gradu Sanmingu na jugu Kine. Naime, prvo se pojavio dim iz automobila tokom punjenja pa su pozvani vatrogasci koji su sa sigurne udaljenosti počeli da šmrkom zalivaju automobil, da bi tokom hlađenja vodom automobil eksplodirao. Veruje se da je do problema došlo zbog neispravne litijum-jonske baterije.

 

 

Prema lokalnim medijima u ovoj eksploziji niko nije povređen mada je bilo ljudi koji su našli u blizini u prolazu. Kako bilo, ovakvi događaju su veoma retki, pa posredno i snimci istih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U EU povećan tržišni udeo električnih automobila

 

volkswagen id3 01.jpg

 

Tržišni udeo električnih automobila u Evropskoj uniji povećao se tokom i neposredno posle najoštrijeg dela sanitarnih mera zatvaranja zbog pandemije - pokazali su podaci auto-industrije u četvrtak, čak iako je tokom drugog tromesečja opala ukupna prodaja svih vrsta vozila.

 

Kako prenosi Beta, proizvođači automobila povećavaju proizvodnju električnih pod pritiskom jer sledeće godine moraju ispunitli teška nova ograničenja emisije izduvnih gasova. Udeo automobila sa pogonom na baterije porastao je na 7.2% u kvartalu od aprila do juna, sa 6.8% u prvom ovogodišnjem kvartalu, po podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila. Te brojke uključuju i vozila samo sa baterijama i priključne hibride koji elektro-pogon na bateriju koja se može puniti iz zidnog utikača, kombinuju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, da bi produžili domet. Iako je prodaja tih vozila opala na 129.000 sa 167.000, ali ukupno tržište automobila se smanjilo još više, za više od 50%, i za automobile sa dizel i benzinskim motorima. Kvartal april-jun obuhvatio je najoštrije sanitarne mere koje su ograničavale kretanje i okupljanje.

 

Tržišni udeo je važan jer će se proizvođači automobila ocenjivati prema proseku svoje flote po strogim novim ograničenjima emisije ugljen-dioksida koja u potpunosti stupaju na snagu sledeće godine. Ta nova ograničenja, usmerena na borbu protiv globalnog zagrevanja, znače da proizvođači automobila moraju da proizvode i prodaju više automobila s niskim emisijama. Ugljen-dioksid je glavni gas koji naučnici krive za globalno zagrevanje. U drugoj polovini ove godine najveći evropski proizvođač automobila, Volkswagen, pokreće prodaju svog malog modela ID.3 samo na baterije, namenjenog električnoj opciji za masovno tržište, s cenom počev od ispod 30.000 evra. Do ove godine prihvatanje električnih automobila bilo je sporo zbog zabrinutosti za domet vožnje i za nalaženje mesta za punjenje i zbog viših cena. Međutim, cene baterija opadaju, a konzorcijum proizvođača automobila gradi na putevima mrežu stanica za brzo punjenje. Uz to vlade su povećale subvencije za prodaju električnih vozila kao deo programa ekonomskih podsticaja čiji je cilj i ublažavanje pandemijske recesije.

 

Prihvatanje električnih vozila je veće u bogatijim, zapadnim članicama EU. Na primer, u Holandiji je u drugom tromesečju bilo ukupno 8.137 vozila na baterije, a svega 328 u Rumuniji. Udeo prodaje dizel-automobila opao je na 29.4% sa 31.3% u istom periodu pre godinu dana. Prodaja dizela naglo je opala posle skandala Volkswagena iz 2015. godine u Sjedinjenim Državama sa automobilima na dizel kojima se manipulisalo da bi se varalo pri kontroli izduvnih gasova. Lusien Matje, analitičar e-mobilnosti iz ekološkog lobija rekao je da ''uprkos pandemiji, prodaja električnih automobila raste neviđenom brzinom'' i da električna vozila i hibridi uzimaju tržišni udeo od modela i sa dizel i sa benzinskim mogorima koji emituju zagađjenje koji šteti i klimi i zdravlju ljudi.

 

''Godina 2020. je godina električnog automobila u Evropi'', rekao je on. SAD, sa jeftinim benzinom i saveznom vladom koja želi da ukine zahteve za ekonomično korišćenje goriva, sporije prihvataju električna vozila. U Kini je smanjenje subvencija dovelo do usporavanja prodaje električnih vozila krajem prošle godine, ali vlada dugoročno napreduje sa zahtevima za više vozila koja manje zagadjuju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW bi mogao da dostigne svoje ''električne'' ciljeve pre 2023. godine

 

204155-vw id4.jpg

 

Volkwagen je u poziciji da pretekne Teslu kako na planu proizvodnje i prodaje električnih automobila, tako i razvoju softvera, bar tako tvrdi predsednik radničkog saveta kompanije, Bernd Osterlo.

''Ako Tesla postavi tri fabrike koje mogu da proizvode od 300.000 do 500.000 automobila, onda govorimo o brojci od 900.000 do 1.500.000 jedinica. Želimo da postignemo isto 2023. a verovatno i ranije'', rekao je Osterlo. VW-ova modularna električna matrična platforma nemačkom proizvođaču omogućava ''ogromnu'' prednost jer na njoj može da kreira bilo koje vozilo bilo koje marke, kaže Osterlo.

On takođe očekuje da će Artemis inženjerska radna grupa, na čijem je čelu šef Audija, Markus Disman, uhvatiti priključak sa Teslom u oblasti tehnologije. Novi ''Car Software Organization'' entitet, u okviru kojeg se obavljaju svi kompanijski poslovi vezani za softver, pravi je korak u tom pravcu, rekao je Osterlo. ''Njihova prednost je što već imaju sopstveni softver u automobilima i koriste ga da bi prikupili podatke, zaključio je on. ''Međutim, ako mi instaliramo naš istem u naše automobile, raspolagaćemo s mnogo više podataka u kratkom vremenskom periodu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će lansirati devet električnih modela do 2025. godine

 

bmw struja02.jpg

 

BMW se priprema za pravu električnu ofanzivu sa novim i5 i i7 limuzinama, predviđenim da predvode flotu od devet modela u okviru ambicioznog desetogodišnjeg plana. Bavarski proizvođač će lansirati nove modele kao deo novog ''Moć izbora'' (Power of Choice) plana održivosti, u okviru kojeg se posvetio cilju koji podrazumeva prodaju više od sedam miliona plug-in hibrida i čisto električnih vozila do kraja 2030. Novi plan, koji će takođe uključiti dva elektromobila iz Minija, prva je velika inicijativa koju će da nadgleda Oliver Cipse, otkada je promovisan na poziciju glavnog izvršnog službenika kompanije prošlog leta. Plan je kreiran sa ciljem da BMW postane lider u prodaji električnih automobila u premijum segmentu, protiv rivala kao što su Mercedes, Audi, Jaguar, Lexus i Tesla. Ujedno, na ovaj način će se značajno olakšati usklađivanje sa oštrim ekološkim standardima.

 

Do danas, BMW grupa je prodala više od 500.000 elektrifikovanih modela uključujući i BMW i Mini brendove, ali očekuje da će se ta brojka udvostručiti do kraja 2021. kako budu lansirani novi električni i plug-in modeli. Takođe, pojačaće se proizvodnja električnih vozila u okviru zajedničkih poduhvata, kao što su Spotlight Automotive i Great Wall Motors u Kini. BMW očekuje da će prodati 4.6 miliona čisto električnih automobila u narednih deset godina, što znači da godišnji prosek iznosi 460.000, što je velik skok u odnosu 42.249 primeraka prodatih prošle godine (svi su i3). Takođe, očekuje se prodaja od 2.4 miliona plug-in hibrida. S tim u vezi, nedavno je lansiran šestocilindarski benzinsko-električni pogonski slop koji pogoni 545e xDrive, namenjen pre svega flotnoj prodaji i peti je elektrifikovani model serije 5.

 

S obzirom da je već sada posvećen PHEV ponudi u okviru svakog postojećeg modela, BMW planira značajno povećanje čisto električnog portfolija, što će inicijalno da uključi najmanje devet novih modela. Tu se ubraja nedavno lansirani iX3, a nastaviće se sledeće godine sa i4 kupeom sa četvoro vrata i serijskom verzijom iNEXT SUV-a (koji će verovatno biti nazvan iX5).

 

bmw struja01.jpg

 

BMW je takođe potvrdio električnu verziju malog X1 krosovera, pod oznakom iX1, koji će indirektno zameniti i3, kao i nove i5 i i7, bazirane na novim generacijama serije 5 i serije 7. Bavarci će takođe lansirati električnu verziju najnovije serije 3, koristeći pogonski hardver dolazećeg i4, sudeći po izvorima bliskim proizvodnim planovima. S obzirom na to da će aktuelni i3 biti ukinut, vrlo je verovatno da će elektromobil baziran na seriji 3 poneti naziv i3. Mada su planovi za Mini manje definisani, možemo potvrditi da britanska marka planira da lansira najmanje dva nova električna automobila, što uključuje SUV modele jedinstvenog stajlinga, baziranih na iX1, odnosno iX3.

 

Temelji ambiciozne BMW-ove strategije, postavljeni su sa uspostavljanjem ''i'' divizije 2011. Međutim, dok je BMW-ov prvobitni plan bio fokusiran na posebnoj električnoj platformi, drugi talas elektromobila je začet na bazi aktuelnih FAAR i CLAR arhitektura. Kampanja ''Moć izbora'' podrazumeva četiri različite pogonske varijante: benzinske, dizel, plug-in hibridne i čisto električne, gde će svaka od glavnih modelnih linija biti proizvođena na istoj proizvodnoj traci, počev sa X3. BMW kaže da će nastaviti da u ponudi ima i benzinske i dizel motore u okviru svih glavnih modelnih linija u doglednoj budućnosti. U prethodno objavljenoj strategiji koja je pokrenuta nedavnim projektima u Kini, BMW je takođe potvrdio da će započeti priču sa električnim pogonom uz pomoć vodoničnih gorivnih ćelija unutar produženih lizing programa za izvesne modele i tržišta, počev sa X5 sledeće godine.

 

pročitajte kompletan tekst na - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro 50% ispitanika u Velikoj Britaniji razmatra kupovinu električnog auta

 

fiat 500e 05.jpg

 

Električni automobili su postali sadašnjost, ali pravi ''električni talas'' se tek očekuje. Očekuje se naime da će taj trend krenuti prvo u razvijenim državama u zapadnoj Evropi. Tome u prilog ide i nedavno istraživanje napravljeno u Velikoj Britaniji iz kojeg se može zaključiti da su kupci sada spremni za prelazak na strujni pogon, iako ih i dalje muče dva ključna problema.

 

Međutim, krenimo redom - prema velikom istraživanju kompanije AA i programa ITV Tonight sprovedenom na čak 17.000 ispitanika, otkriveno je da njih čak 47% razmišlja o kupovini električnog automobila prilikom sledeće kupovine prevoznog sredstva. Pritom su za opciju električnih modela bili otvoreniji stanovnici većih gradova poput Londona (56% ispitanika iz Londona odgovorilo je da razmišlja o električnom modelu), što i ne čudi s obzirom na brojne namete koji su tamo postavljeni svim vlasnicima klasičnih benzinaca i dizelaša. Takođe, u anketi je otkriveno da su mlađi kupci skloniji električarima (ispitanici od 18 do 24 godine u čak 60% slučajeva su izjavili da razmišljaju o električnom modelu, dok je taj procenat kod ispitanika između 55 i 64 godine manji i iznosi 48%).

 

Ipak, nije sve idealno za automobile na struju. Ispitanici su očekivano imali i pritužbe na iste, pa je tako čak 82% njih izjavilo da smatraju da su cene za električne automobile i dalje previsoke. Njih 58% smatra da punjenje traje predugo, a uz to 49% ispitanika smatra da električna mreža ne bi mogla da podnese prelazak svih vozača na električni pogon. Vreme će pokazati koliko brzo će ići tranzicija prema električnim modelima, ali činjenica je da sve veći broj proizvođača nudi sve naprednije tehnologije te kupcima ovakvih modela na raspolaganju stoji sve više opcija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan proslavlja proizvodnju 500.000-og električnog Leaf-a

 

nissan leaf 500k.jpg

 

Proslavu Svetskog dana električnih vozila Nissan je obeležio proizvodnjom 500.000-og Leaf-a, prvog 100% električnog automobila namenjenog masovnom tržištu. Sa pola miliona vozila Leaf proizvedenih na globalnom nivou, kupci širom sveta nastavljaju da prihvataju pionirsko vozilo nulte emisije. Prekretnica je postignuta u Nissanovom pogonu u Sunderlandu u Engleskoj, skoro deceniju nakon što je model prvi put pušten u prodaju. Pogon je proizveo više od 175.000 automobila Leaf od kada je započeo proizvodnju modela 2013. godine. Nissanovi proizvodni pogoni u Sunderlandu nastavljaju da proizvode Leaf.

 

Nissan Leaf je dobio priznanja širom sveta uključujući Evropski automobil godine 2011. Svetski automobil godine 2011. i Japanski automobil godine 2011.-2012. Još važnije, automobil je stekao poverenje stotina hiljada kupaca. 500 000. Leaf pronašao je svoju srećnu vlasnicu, Mariu Jansen iz Norveške. ''Suprug i ja smo odlučili da kupimo Nissan Leaf još 2018. godine jer nam se svideo'', rekla je Jansen. ''Veoma smo uzbuđeni što smo postali ponosni vlasnici 500.000. Nissana Leaf. Ovaj automobil zaista ispunjava naše potrebe povećanim dometom i poboljšanim tehnologijama.''

Leaf nudi kupcima napredne tehnologije za poboljšanje sigurnosti, udobnosti i kontrole na putu. To uključuje nagrađivani ProPILOT - sistem koji zahteva da vozač drži pogled na putu i ruke na volanu a koji i omogućava da se automobil zaustavi, ponovo pokrene i ostane u središtu svoje vozne trake, i tehnologiju e-Pedal za vožnju upotrebom jedne papučice.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi Uber taksiji do 2030. biće električni

 

uber taxi.jpg

 

Iz Ubera kažu da će do 2030. godine svi taksiji koji će raditi za njih biti električna vozila. Glavni izvršni direktor Ubera Dara Khosrowshahi, u svom blogu najavljuje da će najpoznatija taksi služba na svetu do 2030. godine u potpunosti preći na električna vozila u Evropi, Americi i Kanadi, dok će do 2040. sva njihova vozila biti električna u sve 63 države sveta u kojima posluju.

 

Kako bi se vozačima, odnosno vlasnicima vozila koji rade za Uber, pomoglo u prelasku na električne automobile, kompanija će potrošiti oko 800 miliona dolara na specijalni fond podsticaja za to namenjen, dok će istovremeno sarađivati sa proizvođačima električnih automobila kako bi vozačima omogućili kupovinu vozila sa popustima, poštene kredite i druge povoljne uslove za tranziciju na električni pogon. Uber već sada u ponudi ima opcijsku uslugu vožnje električnim taksijima u 15 američkih i kanadskih gradova, gde korisnici u aplikaciji mogu da izaberu vožnju električnim autom, uz dodatno plaćanje usluge u visini od jednog dolara, a tu mogućnost će do kraja ove godine imati i korisnici u dodatnih 65 gradova širom sveta.

 

Prvi grad u svetu koji će imati isključivo električne Uberove taksije će biti London, u kojem će se to realizovati do 2025. godine. Organizacije za zaštitu okolinu i borbu protiv klimatskih promjena su zadovoljne ovom Uberovom najavom i kažu da su sada na radu uprave gradova koje bi u svim evropskim gradovima morale da otvore zone sa nula emisija, nadograde mreže biciklističkih staza i olakšaju punjenje električnih vozila na svim mestima gde ljudi parkiraju svoje automobile, uključujući posao i dom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Volkswagen ID.6

 

vw-id6 03.jpg

 

Prvi snimci uhvatili su predstojeći VW ID.6 u Peugeot kamuflaži, otkrivajući velike sličnosti sa prošlogodišnjim ID Roomzz konceptom. Za razliku od aktuelnog ID.4, novi električni SUV na prvi pogled donosi veće dimenzije i međuosovinsko rastojanje.

 

vw-id6 02.jpg

 

U pogledu dizajna se ne očekuju značajnije razlike, mada bi se novi model mogao pojaviti sa dvostrukom LED rešetkom. Što se pogonskog sklopa tiče, ID.6 će biti zasnovan na MEB platformi VW grupe.

 

vw-id6 01.jpg

 

Za sada su u opciji dva elektromotora ukupne snage od oko 300 konja. Uz maksimalnu brzinu od 180 km/h, ID.6 će ubrzanje do stotke dostizati za 6.6 sekundi. S obzirom na veće dimenzije vozačka kabina će ponuditi više prostora, potpuno digitalizovan sistem upravljanja i najnoviji infotainment softver. Prema aktuelnim najavama, ID.6 će kao model za 2022. biti predstavljen sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen napokon isporučio prve ID.3 automobile kupcima

 

206796-vw id3.jpg

 

Volkswagen je sa velikim zakašnjenjem predao svoje prve ID.3 automobile kupcima u Drezdenu i Volfsburgu. Prema podacima kompanije, do sada je prodato više od 25.000 prvog izdanja koje je ograničeno na 30.000 automobila. Volkswagen je ostvario važnu etapnu pobedu na svom odlučnom putu u električno doba. Uspeh ili neuspeh njegove e-strategije neće odrediti ništa manje od položaja izvršnog direktora Herberta Diessa u Volfsburgu. Šezdesetjednogodišnjak je sve stavio na jednu kartu. Ogromne sume novca već su se slile u ID.3, kompaktni SUV ID.4 i električni Bulli ID.Buzz - u celoj grupi to će ukupno iznositi 33 milijarde evra do 2024. godine.

 

Cilj je postati tržišni lider u elektromobilnosti i u budućnosti prestići električnog pionira Teslu. Da li je to realno?

Nedavno je bilo zabrinutosti: ID.3 dugo dolazi, umesto da bude predstavljen u leto, dostupan je tek u septembru. Osim toga, novi električni automobil, koji bi trebalo da dovede kompaniju u ravan sa Teslom, nije pobrao dobre kritike na testiranjima specijalizovanih medija. Automobil na potpuno baterijski pogon impresionira svojim voznim karakteristikama, ali postoji ''znatna potreba za poboljšanjima'' u pogledu elektronike. Navigacijski sistem je bio ograničen, a ostale internetske usluge uopšte nisu radile. Izrada takođe ostavlja mnogo želja, čak vas i ne podseća na proverene modele poput Golfa, piše ''Auto Motor Sport''. Sa stanovišta stručnjaka to ne menja činjenicu da je strategija najvećeg nemačkog proizvođača automobila i dalje tačna. Prema studiji Chemnitz Automotive Institute, Volkswagen sustiže snagu kada je u pitanju elektromobilnost...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su najpopularniji električni automobili

 

180331-tesla 3.jpg

 

U Nemačkoj se njihova prodaja podstiče posebnom premijom. Udeo na tržištu je svejedno skroman. Ali u svetu su e-automobili sve popularniji. Koji proizvođači su najviše profitirali od trenda e-mobilnosti?

 

U 2019. je Teslin Model 3 bio najpopularniji automobil sa alernativnim pogonom. Na putevima se našlo novih skoro 445.000 Teslinih vozila tog tipa. U Americi cena standardne verzije Modela 3 iznosi 37.990 dolara. Teslin šef Elon Musk je u junu ove godine naglasio: ''Ono što mi najviše smeta je da naši automobili nisu cenom pristupačniji. To moramo popraviti.'' Odmah iza Teslinog Modela 3 je u prošloj godini bio Nissan Leaf - registrovano je 434.000 novih vozila. Protekla godina je bila vrlo dobra za japanskog proizvođača, u ovoj godini Nissan beleži gubitke od skoro šest milijardi evra. Po prvi put u poslednjih jedanaest godina, ta firma je ''u crvenom''. Na trećem mestu najprodavanijih e-vozila u prošloj godini je još jedan Teslin model: S. A kako će biti u 2020.? ''Tesla je, baš kao i Porsche, profitirao od krize. Dok svi drugi smanjuju proizvodne kapacitete, Tesla apsolvira ogromni program ekspanzije'', kaže automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhöffer. Tesla investira u novu fabrike, na primer u nemačkom Brandenburgu. Tamo bi trebalo da se proizvodi Model Y. Iza Modela S sledi Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid. U iduće dve godine Mitsubishi mušterijama želi da ponudi i čistokrvni e-model, koji pokreće samo baterija. On će biti dostupan samo na azijskom tržištu. Druge svetske regije bi trebalo da pokriju partneri Renault i Nissan....

 

Prvi Toyota Prius je debitovao davne 1997. u Japanu, od 2001. je automobil bio dostupan i kupcima na nemačkom tržištu. U prošloj godini Toyota je širom sveta prodala oko 210 hiljada svojih hibrida iz serije Prius. Budućnost automobila ovaj japanski proizvođač ipak ne vidi u e-mobilnosti, već u tehnologiji gorivih ćelija (vodonik). U Kini se električni automobili ove marke prodaju vrlo dobro. U Evropi su praktično nepoznati. Na globalnoj rang-listi najprodavanijih e-vozila BAIC je na šestom mestu, na kineskom tržištu je BAIC EC u 2019. bio najuspešniji model. Dobre izvozne rezultate beleži i BAIC EU. Od 2025. ova kineska firma želi da proizvodi isključivo e-automobile - iako još uvek 95% prodatih vozila u Kini ispod haube ima klasične motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Na osmom mestu po broju prodatih e-automobila u prošloj godini je GM-ov Chevrolet Volt. Vozilo koje je premijerno predstavljeno 2007. bilo je brzi odgovor na elektro-pionira Teslu, koji je godinu dana ranije predstavio svoj roadster. Na tržište je Volt stigao tek 2010. U međuvremenu je proizvodnja obustavljena. Ali GM ima velike planove: do 2023. želi da ponudi najmanje 20 novih elektro-modela.

 

U Evropi je Renault Zoe vrlo popularan. U prva dva kvartala tekuće godine to je bio najprodavaniji e-auto na Starom kontinentu. Na globalnom tržištu je ovaj model prošle godine bio na devetom mestu najomiljenijih e-vozila. Renault sve češće biraju i Nemci koji se odluče za električne alternative. Tek na desetom mestu na listi najprodavanijih e-automobila na svetu se našao i jedan nemački model. BMW-ov i3. Bavarskom proizvođaču se dugo prebacivalo da je „prespavao“ e-trend. A to bi sada trebalo da se promeni. Do kraja iduće godine BMW namerava da u prodaju pusti pet novih modela s isključivo električnim pogonom. Mnogi žele elektroautomobil, ali malo njih može i da si ga priušti - mada je nemačka vlada uvela premiju od 6.000 evra za e-automobile. Ipak, firma e.Go Mobile od nedavno nudi ''e-auto za široke mase'' nemačke proizvodnje.

 

Državna premija za kupce elektroautomobila će u najboljem slučaju izazvati kratkotrajni efekat ali to nije efikasna mera za zaštitu klime, smatra Rolf Wenkel. Ko kupi električni automobil, dobije novac od države. To je pravilo uvedeno u Nemačkoj pre godinu dana. Ali ono nije donelo željeni rezultat? Zašto to funkcioniše u Norveškoj ili Kini, a u Nemačkoj ne? U maloj opštini Grunheide kod Berlina Elon Musk namerava da proizvodi elektroautomobile Tesla. Za sada u toj opštini ima samo jedna javna punionica za e-automobile i nekoliko ljudi koji su oduševljeni tom idejom.    

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena Honda EV Concept

 

Honda EV.jpg

 

Honda je saopštila da će na predstojećem sajmu automobila u Pekingu (od 26. septembra do 3. oktobra) izložiti i svoje novo koncept vozilo. Na najavnoj slici je Hondin novi koncept automobil sa elektropogonom (njegovo ime još nije saopšteno), za koji se kaže da najavljuje budući serijski električni model za kinesko tržište. Kako se očekuje, ovaj Hondin EV bi mogao da bude sedan ili crossover-coupe, ali detalji o njemu tek slede. U svakom slučaju, na automobilu su LED prednja svetla, LED svetla za maglu i alu točkovi. Takođe, Honda će u Pekingu izložiti i CR-V PHEV sa plug-in hybrid pogonskim sistemom, više modela za kinesko tržište, kao i Acurina vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia najavila sedam električnih modela do 2027. godine

 

206945-kia ev 01.jpg

 

Kia namerava do 2027. godine da predstavi sedam novih električnih modela. Radi se o raznovrsnoj ponudi koja će uključivati modele iz nekoliko različitih segmenata. Prvi model interno poznat pod oznakom CV će se pojaviti već naredne godine. Širenje ponude električnih modela je deo strategije pod nazivom Plan S, a ona podrazumeva dolazak 11 električnih modela u narednih pet godina uključujući i verzije postojećih. Kia je od 2011. godine prodala više od 100.000 električnih modela, a očekuje da će do 2029. godine električni automobili činiti 25% ukupne globalne prodaje vozila. Na tržištima poput Južne Koreje, Severne Amerike i Evrope taj procent bi do 2025. godine mogao da iznosi 20%.

 

Iz kompanije nisu precizirali o kojim segmentima se radi, već je rečeno da će ''odgovoriti zahtevima tržišta nudeći različite tipove proizvoda za urbane sredine, duga putovanja i sportsku vožnju''. Prema objavljenoj fotografiji, čini se da će fokus biti na crossoverima i SUV-ovima. Većina će biti bazirana na E-GMP platformi koja omogućava ''najprostraniju unutrašnjost u klasama za svaki model''. Kia razmišlja i o pretplatničkim uslugama među kojima je i iznajmljivanje električnih automobila. Kompanija će takođe investirati u infrastrukturu u Evropi gde planira da postavi 2.400 svojih punjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija CO2: Da li su električni automobili u velikoj prednosti u odnosu na dizelaše i benzince?

 

polestar 267.jpg

 

Polestar je objavio zanimljivu studiju o tome koliko CO2 emituju, tokom celog radnog veka, električni automobili, a koliko benzinski. Primeri su električni Polestar 2 i benzinski Volvo XC40 SUV.

Od trenutka kopanja sirovina za baterije u rudnicima do kraja ''životnog'' puta i reciklaže baterije Polestar 2 generiše 50 tona CO2, a navedeni benzinac 58 tona. Razlika nije velika, a ključ razumevanja je da se Polestar odlučio za svetski energetski miks u kojem električnu energiju u velikom delu proizvode termoelektrane koje takođe emitiraju CO2. Gledajući samo evropski energetski miks Polestar bi emitovao mnogo povoljnijih 42 tone CO2. Da koristi samo električnu energiju vetroelektrana emitovo bi 27 tona CO2. Samo u proizvodnju Polestar generiše 26.2 tone CO2 (XC40 16.1 tonu). Po svetskom energetskom miksu, Polestar bi trebalo da pređe 112.000 km da bi bio čištiji od Volvoa XC40 (u Evropi 78.000 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

testautomobila.jpg TestAutomobila video: M3 dvosed na struju

 

Na testu je mali potpuno električni dvosed proizvođača Linzda iz Kine, ima električni motor bez četkica snage 4 KW, snagu prenosi na zadnje točkove pomoću diferencijala, a zaustavlja se pomoću disk kočnica na sva četiri točka...i košta 6.400 evra u osnovnoj verziji (neračunajući državne subvencije):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQA odložen za sledeću godinu

 

202902-Mercedes EQA 01.jpg

 

Još tokom promocije nove generacije crossovera GLA (u decembru prošle godine) iz Mercedesa su stigle najave o novom električnom modelu. U pitanju je Mercedes EQA čija promocija je po ranijim planovima trebalo da se održi tokom ove godine. Međutim, iz nemačke kompanije su stigle informacije da se promocija i start prodaje ovog električnog kompaktnog crossovera odlažu za sledeću godinu.

 

Razlozi odlaganja se tiču reorganizacije proizvodnje Mercedesovih električnih modela (EQA će se praviti u Rastattu u Nemačkoj), teškoća s dostavljanjem baterija i naravno pandemijom koronavirusa. Zvaničnih detalja o modelu za sada nema, ali se pretpostavlja da će postojati više verzija, u zavisnosti od snage, dometa i cene. Autonomija sa jednim punjenjem baterija (do 60 kWh) bi u realnim uslovima trebalo da iznosi i više od 400 km. Najsnažnija verzija bi mogla da ima više od 268KS i 500 Nm, pa bi ubrzanje od 0 do 100 km/h trebalo da iznosi oko 5 sekundi. Takođe, postojaće i varijanta sa pogonom na sva četiri točka. Mercedes je inače jedna od brojnih kompanija koje su najavile električnu ofanzivu pa će tako do 2025. godine u gami imati 10 potpuno električnih vozila (među njima i EQA, EQB, EQE i EQS). Takođe, Mercedes predviđa da će do 2025. godine električni modeli činiti između 15% i 25% njihove ukupne prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi potpuno električni Rolls-Royce stiže u toku ove decenije?

 

2021-rolls-royce-ghost 006.jpg

 

Da, nije baš precizno...blago rečeno u pitanju je širok vremenski okvir.

Ali, to je normalno jer život je malo drugačiji kada je u pitanju Rolls-Royce. To važi kako sa stanovišta proizvođača, tako i sa stanovišta kupaca Rolls-Royce automobila. Možda zato ultra luksuzni brend prilično kasni kad je u pitanju električni pogon, a ustvari možda je za njih to i normalno.

 

Automotive News Europe je nedavno imala priliku da razgovara sa izvršnim direktorom Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös. U toku razgovora došlo se i do teme električnih automobila, gde je usledila potvrda da je prvo električno Rolls-Royce vozilo u fazi izrade. Pored toga, očigledno nije u planu da se napravi bilo koja vrsta hibridnog vozila. Izgleda da je Rolls-Royce za to ili da napravi potpuno električno vozilo, ili da bude potpuno sa motorom SUS. Nema sredine. Ovo nije prvi put da čujemo rukovodioce londonske kompanije kako govore o električnoj energiji. Konceptna električna vozila pojavila su se pre skoro deceniju, a Muller-Otvos je u više navrata rekao da je električna energija budućnost, ali samo čista električna energija u Rolls-Royce.

 

2021-rolls-royce-ghost 001.jpg 2021-rolls-royce-ghost 003.jpg 2021-rolls-royce-ghost 004.jpg

 

Plan za izbegavanje hibrida očigledno je ukorenjen i u potražnji kupaca, tačnije, u nedostatku te potražnje kad su u pitanju kupci Rolls-Royce. U tom smislu, izvršni direktori Rolls-Royce tvrde da njihovi kupci ni ne traže električna vozila. Ali, s obzirom na to da mnogi gradovi širom sveta u bliskoj budućnosti planiraju da uvedu i šire svoje zone bez štetnih emisija, kompanija želi da ponudi automobil kojeg njegovi kupci mogu da koriste.

 

2021-rolls-royce-ghost 002.jpg 2021-rolls-royce-ghost 005.jpg 2021-rolls-royce-ghost 007.jpg

 

Interni izveštaj kompanije Rolls-Royce aludira da njihovim kupcima, da njihovom životnom stilu ne odgovaraju električni automobili. Očigledno, proizvođač veruje da nije dobro da se od njihovih vlasnika traži da iz automobila izvade kabl za punjenje i da ga priključe. Kad tačno će stići prvi električni Rolls-Royce nije poznato, pa je jednostavno reći da će verovatno biti u toku ove decenije. Novi automobil će očigledno koristiti istu arhitekturu/platformu koju koriste trenutni modeli, a moguće je da bi električni automobil mogao da zameni Dawn ili Wraith u ponudi Rolls-Royce.

Dakle, za sada se luksuzni život nastavlja sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde god punili električni automobil u Nemačkoj cena je veća od goriva za dizelaše

 

158077-vw e 01.jpg

 

Jedan od velikih argumenata zagovornika električnih automobila su niži operativni troškovi u odnosu na benzinske ili dizelske automobile. Servisi su jeftiniji, a činilo se da će to biti i struja, odnosno ukupna potrošnja. Međutim, iz Nemačkog autokluba (ADAC) su dokazale suprotno.

 

Naime, posedovati električni automobil nije tako jeftino, barem iz perspektive punjenja i plaćanja odgovarajuće cene. Kažu u ADAC-u da je u junu prosečna cena goriva bila 108.6 centi, a po prosečnoj potrošnji Golfa TDI sa 150 KS (4.8 litara) cena goriva na 100 km bila bi oko 5.21 evro. Sa druge strane, eGolf u proseku u realnim uslovima troši 17.3 kWh na 100 km, a cena potrošene energije, ako se vozilo punilo na kućnoj utičnici je 5.36 evra. Dakle, ideja da će svakodnevnim troškovima električni automobil opravdati višu cenu kupovine, ne stoji. Situacija je još gora ako punite napolju, naprimer na mreži stanica za punjenje Ionity na autoputu. Cena 100 kilometara za električni Golf u tom slučaju raste na čak 13.32 evra što je i više nego duplo skuplje nego gorivo za 100 km dizel Golfa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda SUV e:concept

 

honda_suv 03.jpg

 

Honda je na sajmu u Pekingu (od 26. septembra do 3. oktobra) izložila i svoje novo koncept vozilo. U pitanju je Honda SUV e:concept, dakle studija sa elektropogonom, za koji se kaže da najavljuje pravac njihovih budućih električnih modela za kinesko tržište.

 

honda_suv 02.jpg

 

Ovaj SUV-coupe između ostalog odlikuju LED prednja svetla, LED svetla za maglu i alu točkovi, dok slika unutrašnjosti za sada nema.

 

honda_suv 01.jpg

 

Takođe, automobil je opremljen i ADAS-om, sledećom generacijom Honda Sensing bezbednosnih i sistema pomoći vozaču, kao i sledećom generacijoim sistema Honda Connect. Honda u Pekingu između ostalog izlaže i CR-V PHEV koji na kinesko tržište stiže u januaru 2021. godine, i to sa plug-in hybrid pogonskim sistemom baziranom na originalnom hibridnom sistemu SPORT HYBRID i-MMD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Hyundai RM20e

 

Hyundai RM20e 2020 01.jpg

 

Hyundai N predstavlja sportski RM20e koji pokreće centralno postavljeni elektromotor sa 810KS i 960 Nm, dok su baterije od 60 kWh.

 

hyundai rm20e 2020 02.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 3 sekunde, do 200 km/h stiže za 9.88 sekundi, a može do el. ograničenih 250 km/h:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...