Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Na električnom Audi e-tronu se pojavio podsetnik za zamenu ulja

 

audi ulje.jpg

 

Električni automobili bi trebalo da budu kudikamo jednostavniji za održavanje od klasičnih benzinaca i dizelaša. Jedna od prednosti koje imaju vlasnici istih je izostanak zamene ulja. Ipak, potpuno električni Audi e-tron je svog vlasnika upozorio da na 10.000 milja mora da odradi promenu ulja.

 

Poruku upozorenja vlasnik Carey Trost je uslikao i poslao portalu Electrek koji je preneo celu priču. O čemu je tačno reč?

Naravno, do zamene ulja neće doći, a poruka je ovde jednostavno zato što nepažnjom upozorenje nije isključeno iz liste obaveštenja koje automobili daju svojim vlasnicima. Electrek dalje navodi da je nekoliko vlasnika imalo isti ''problem'', u Audiju su vrlo brzo poništili upozorenje koje se zabunom našlo u električnom modelu, iako je namenjeno samo benzincima i dizelašima (te, naravno, hibridima). Carey Trost koji je poslao sliku upozorenja je naglasio da je izuzetno zadovoljan sa e-tronom, ali smatra da ovako rani prvi servis električnom automobilu jednostavno nije potreban budući da, za razliku od benzinaca i dizelaša ne treba zamenu ulja, zbog koje se, prema njegovom viđenju stvari, isti u principu i radi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: 10 najboljih električnih automobila 2020. (kao i onih za izbegavanje)

 

Najbolji, ali ne samo u smislu praktičnosti ili dometa sa punom baterijom, nego i odnosa svega toga sa cenom jer džabe ako sve radi odlično ukoliko je preskup:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Zhi Dou D2

 

Kažu da je praktično stvoren za grad sa svojih 30 konja i 90 Nm, a prvo tržište u Evropi mu je Austrija. Punjenje može biti samo preko klasičnog kućnog strujnog priključka i traje 7 sati. Domet sa punom baterijom je između 160 i 180 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešenje za kratak domet: Električni automobili će vući prikolicu sa baterijama?

 

prikolica za struju.jpg

 

Prikolice su aerodinamične, imaju baterije od 60 kWh, a ideja je postaviti ih uz glavne putne pravce i tako ''isporučivati'' vozačima novu količinu električne energije.

Francuski start-up ''EP Tender'' već je u pregovorima sa Renaultom i PSA grupacijom oko ideje da svoje električne automobile prilagode za posebne prikolice sa baterijama. One bi produžile domet električnih automobila na dužim putovanjima, a biće ih dovoljno spojiti pomoću klasične kuke i posebnih konektora. Već sada se ova prikolica može spojiti na električne automobile uz trošak od 600 evra za prilagođavanje.  ''EP Tender'' nije objavio, ali po veličini baterije može se pretpostaviti da bi ova prikolica mogla produžiti domet električnog automobila za oko 300 kilometara. Cena jednog rentiranja prikolice će biti oko 34 evra. Za one koji će želeti kupiti ovu prikolicu njena cena će biti oko 10.000 evra, a ''EP Tender'' očekuje 60.000 korisnika da 2024. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj raste interes za električnim vozilima

 

195838-smart eq 001.jpg

 

U Nemačkoj sve više raste interes za električnim i hibridnim vozilima. ''Od oktobra vidimo ogromni rast broja upita'', kaže osnivač ''Carwow''-a Philipp Sayler von Amende. U prvoj polovini februara 29% upita na tom sajtu se odnosilo na električna i hibridna vozila, a ona su činila 34% u ukupnoj prodaji te firme. Na Meinauto.de zanimanje za električnim vozilima se utrostručilo od leta i sada čini 18% upita. Stručnjaci ocenjuju da će takav rast interesa ubrzo pratiti i snažnija prodaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Seat El-Born do kraja godine

 

201023-seat born 03.jpg

 

Na ovim patentnim renderima je navodno serijska verzija električnog Seata El-Born, čiji koncept je prikazan na prošlogodišnjem sajmu automobila u Ženevi. El-Born (po El Born okrugu u Barseloni) po nekim ranijim najavama na tržište treba da stigne krajem ove godine, pri čemu ove slike pokazuju da će serijski primerak dobiti drugačija prednja svetla, revidirane pragove i nove točkove.

 

201024-seat born 02.jpg

 

Kako bilo, Seat El-Born je napravljen na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila, a koju će koristiti više EV modela iz ponude nemačke grupacije. Drugim rečima, El-Born je bliski rođak Volkswagenovog električnog ID.3 hatchbacka.

 

seat born 01.jpg

 

El-Born će takođe odlikovati prostrani i moderni enterijer, sa digitalnom instrument tablom. Seat je za El-Born concept predvideo elektromotor sa 150 kW/204KS, baterije od 62 kWh i autonomiju do 420 km (80% kapaciteta se na 100 kW punjaču može napuniti za 47 minuta). Serijski model bi mogao da bude dostupan u verzijama sa baterijama od 45, 58 ili 77 kWh, kao i autonomijom koja će u zavisnosti od baterija iznositi od 330 do 550 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota gradi fabriku električnih vozila u Kini

 

toyota chr izoa.jpg

 

Toyota planira da izgradi novu fabriku za proizvodnju električnih vozila u kineskom gradu Tjencinu sa lokalnim partnerom. Kako se navodi u dokumentu lokalnih vlasti u koji je Rojters imao uvid, japanski gigant osnovaće zajedničko preduzeće sa lokalnim partnerom FAW grupom. Partneri će u zajednički projekat izgradnje fabrike uložiti oko 1.22 milijarde dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors će investirati 20 milijardi dolara u razvoj električnih i autonomnih vozila

 

gm baterije.jpg

 

Izvršna direktorka GM-a Meri Bara najavila je da će ta kompanija investirati 20 milijardi dolara u razvoj električnih i autonomnih vozila. Kako prenosi B92, planirano je da ta investicija bude ostvarena do 2025. godine i predstavlja direktan izazov za Teslu, kompaniju Ilona Maska. GM planira da smanji troškove za baterijske ćelije pomoću svoje nove Ultium tehnologije na manje od 100 dolara po kWh. Kako kaže Bara, tako će GM postati profitabilan prelaskom na modularne komponente električnih vozila, uključujući setove baterija i motore. Deonice GM-a nakon te objave skočile su 1.8% na 31.05 dolara po akciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili učestvuju u više nesreća nego benzinci i dizelaši

 

181869-tesla model s.jpg

 

Ako se gleda prosek, električni automobili učestvuju u 20% više nesreća nego automobili sa dizel i benzinskim motorima. Taj podatak je objavio danski dnevni listi Politiken. Idemo dalje - ako se gledaju samo Teslina vozila, ona učestvuju u 50% više nesreća nego benzinci i dizelaši! U poslednje dve godine samo u Danskoj je bilo 1.500 nesreća sa Teslinim automobilima! I taj podatak se ne kosi sa zdravom logikom! Zašto?

 

Mnogi vozači nisu svesni ogromnog momenta i snage koju razvijaju automobili poput Teslinog Modela S već od prvih obrtaja motora. Zbog toga vozila snažno ubrzavaju pa su česte nesreće u kojima se vozači zaleću u druge automobile u podzemnim garažama ili na parkinzima. Česta su oštećenja i u kućnim garažama. Broj takvih nesreća pada nakon nekoliko meseci jer se vozači očigledno naviknu na drugačiji raspored snage i momenta u odnosu na benzince ili dizelaše. Slične brojke su zabeležene i u Švajcarskoj, pa se Danska ne može smatrati izdvojenim slučajem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo električno Bentley vozilo sredinom 2020-ih godina

 

Bentley-EXP_100 005.jpg

 

Engleski proizvođač automobila ne želi da požuruje razvoj baterija. Bentley ima ambiciozan plan da u narednim godinima u potpunosti elektrifikuje nove serije modela, ali to ne znači da će oni žuriti da tako nešto urade što pre, samim tim što ne postoji velika potražnja za takvim tipom automobila. Oni žele na miru da rade na razvoju baterije. ''Naše prvo električno vozilo izaći će sredinom 2020-ih godina jer želimo da barem pet godina na miru radimo na razvoju baterije koja može da nam donese boljitak u performansama automobila'', rečeno je iz kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U planu i električni Chevrolet Camaro?

 

chevrolet camaro ev.jpg

 

General Motors priprema više novih električnih modela, a video koji su objavili nagoveštava da bi jedan od njih mogao da bude i električni Chevrolet Camaro. Video prikazuje siluete različitih vozila iznad nedavno najavljene BEV3 platforme za električna veozila, pri čemu GM navodi da će BEV3 biti dovoljno fleksibilna da se na njoj napravi više različitih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi električni Hondin model u Evropi od 2022. godine

 

Honda-e 001.jpg

 

Honda namerava da na evropsko tržište plasira i svoj drugi električni model nakon što na Stari kontinent ovog leta stigne Honda e. Dolazak drugog Hondinog električnog modela u Evropu je potvrdio potpredsednik ''Honda Motor Europe'' Tom Gardner, ali nije otkrio detalje. Japanski proizvođač ubrzava svoju strategiju elektrifikacije baziranu uglavnom na konvencionalnim hibridima kako bi se zadovoljili stroži zakoni o emisiji Co2 u Evropskoj uniji. Honda je nedavno predstavila novi model Jazz koji je dostupan samo kao hibrid. U naredne dve godine će ponuditi četiri nova elektrifikovana modela, tri hibrida i jedan potpuno električni model, a šanse za plug-in hibridne opcije su male.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko su električni automobili ekonomičniji?

 

195992-vw id.jpg

 

Brzina kojom klimatske promene utiču na planetu navela je moderno čovečanstvo na razmišljanje o kupovini električnih automobila. Zato vozila na električni pogon postaju dostupna velikom broju kupaca. Otkrivamo da li su zaista ekonomičnija od konkurencije.

 

Volkswagen ID3 je automobil koji dokazuje da su troškovi vozača električnih vozila jednaki, a u pojedinim slučajevima niži od cene korišćenja automobila sa unutrašnjim sagorevanjem. ID.3 je električno vozilo koje pokazuje da vožnja bez štetnih gasova postaje atraktivna i dostupna većem broju vozača. Ova tvrdnja se pre svega odnosi na kupovinu, korišćenje i daljnju prodaju modela. Donosi li prelazak na novu tehnologiju osim ekoloških pogodnosti i finansijski benefit vlasniku? Poslednjih godina na tržištu električnih automobila je došlo do pada cena većeg broja modela. Glavni razlozi su smanjenje troškova punjenja i održavanja baterije, efikasna proizvodnja, subvencije države i činjenica da je struja jeftinija od naftnih derivata.

 

Ovo su najvažniji detalji koji mogu biti presudni kada je reč o kupovini električnog automobila:

u Nemačkoj će se od leta 2020. godine električni modeli ID.3 prodavati po jeftinijoj ceni u odnosu na e-Golf. Model se prodavao po ceni od 36.900 evra uz WLTP domet od 231 kilometar. Za razliku od e-Golfa, ID.3 Pure biće dostupan po ceni manjoj od 30.000 evra s dometom od 330 kilometara, dakle oko 100 kilometara više. ID.3 Pro ima domet od 420 kilometara, a cena manja od 35.000 evra i dalje je niža u poređenju sa e-Golfom. Visoka ekonomičnost je rezultat primene modularnih platformi električnog pogona i razvoja tehnologije baterija. Ekološki bonus koji se u Nemačkoj nudi od februara 2020. godine donosi nove uštede. Električni modeli koji ne prelaze cenu od 47.600 evra (bruto) su subvencionisani sa 6.570 evra (bruto). Za osnovne modele od 77.600 evra (bruto) država nudi nižu subvenciju od 5.570 evra (bruto).

 

Tekući troškovi

ID.3 se može pohvaliti ovim prednostima - mesečni troškovi električne energije su za oko 40 evra niži od troškova goriva za benzince ili dizelaše. Iako su troškovi korišćenja električnih automobila veći (optimalni domet postiže se samo skupljim gumama sa optimizovanom količinom trenja), nadoknađuju se nižim troškovima osiguranja, poreza na auto i održavanja. ID.3 ne zahteva zamenu ulja, a poželjno je posetiti servis svake dve godine bez obzira na kilometražu. Kada je reč o osiguranju, ID.3 je u proseku tri klase bolji od uporedivih vozila sa unutrašnjim sagorevanjem. To znači uštedu od oko 200 evra godišnje u zavisnosti od klase. Mesečna ušteda vlasnika ID.3 je 50 evra ako se uporedi sa modelom koji pokreću naftni derivati. To znači da je godišnja ušteda oko 600 evra.

 

Ostale prednosti

U prošlosti su električni automobili imali manje stabilnu vrednost od vozila sa unutrašnjim sagorevanjem. To je delimično posledica manjeg broja električnih vozila na tržištu u razvoju, ali i promenama tehnologije baterija. Sa novom generacijom električnih automobila dolazi do promena na ovom polju. Potražnja za polovnim električnim vozilima svakodnevno raste i taj trend će se nastaviti u godinama koje slede. Domet i kapacitet punjenja ID.3 zadovoljava potrebe mnogih kupaca, a tehnologija u izradi baterija će se razvijati sporije u bliskoj budućnosti. Zato će razlika između novih i polovnih električnih automobila biti manja. Osmogodišnja garancija baterije (160.000 kilometara) nudi dodatnu sigurnost, piše Volkswagen. Stručnjaci predviđaju da će ostale prednosti ID.3 biti u rangu s prednostima njegovih konkurenata koji koriste naftne derivate.

 

Ukupni trošak vlasnika

Bilans troškova nabavke i tekućih izdataka ide na ruku ID.3. Sve zavisi od modela sa kojim se poredi, a nekada su troškovi znatno niži od onih koji imaju vlasnici automobila koji ispod haube ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Jedan od glavnih razloga su subvencije države, ali će na duži rok električna vozila biti isplativija i bez stimulacije kupaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test autonomije električnih vozila u zimskim uslovima

 

Električni automobili su sve popularniji, ali pitanje njihovog dometa ostaje glavno - u Norveškoj je zato sprovedeno veliko testiranje električnih automobila, i bilo je iznenađenja.

Pogledajte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika zagađenja od električnih automobila su mit

 

171863-shell 1.jpg

 

U mnogim javnim raspravama i izjavama ''stručnjaka'' mogu se pronaći tvrdnje da električni automobili zapravo štete okolini i dovode do povećanja emisija CO2 pa se postavlja pitanje da li su zaista ''zeleniji'' od benzinaca kada se u obzir uzmu svi procesi proizvodnje i produkcija električne energije koja često dolazi iz fosilnih izvora. Nova studija koju su u časopisu ''Nature Sustainability'' objavili naučnici sa univerziteta ''Radboud University'' u saradnji sa kolegama sa Exetera i Cambridgea, došla je do zaključka da električni automobili zaista dovode do manjih emisija CO2, čak i ukoliko proizvodnja struje uključuje fosilna goriva.

 

''Uzevši u obzir sve parametre, vožnja električnog automobila je bolja za okolinu u odnosu na benzince u 95% područja u svetu'', navodi se u studiji. Jedini izuzeci u 5% slučajeva su poput Poljske u kojoj se električna energija i dalje temelji na uglju. Prosečne emisije iz električnih automobila su 70% niže u zemljama poput Francuske i Švedske gde se najviše struje proizvodi iz obnovljivih izvora i nuklearki, a oko 30% niže u Velikoj Britaniji. Kroz nekoliko godina čak i najneefikasniji električni automobili će stvarati manje emisije u većini država kako će proizvodnja struje biti više vezana za zdravu energiju. Studija predviđa da će 2050. godine svako drugo vozilo na putu biti električno, što će smanjiti globalne CO2 emisije za 1.5 gigatona godišnje, što je ekvivalent ukupnih emisija CO2 u Rusiji.

 

Studija je takođe obuhvatila i sisteme za grejanje u kućama na električnu energiju i utvrdila da i oni mogu da smanje emisije za 0.8 gigatona godišnje, što odgovara trenutnim emisijama u čitavoj Nemačkoj. ''Drugim rečima, nakon naše studije koju smo počeli pre nekoliko godina, sada mogu reći da je stav da električna vozila i električno grejanje povećavaju emisije najobičniji mit'', kaže Florian Knobloch, naučnik na univerzitetu Radboud, glavni autor ove studije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linzda - najjeftiniji električni automobil za 5.900 evra

 

elcar m-3.jpg

 

Generalni uvoznik marke Linzda za SRB nudi vozilo i odgovarajuću uslugu. Dobija se puna garancija na kupljeno vozilo, a tu je i prodavnica rezervnih delova. Kažu da ''postanemo odmah vlasnik novog električnog automobila i otplaćujte ga sa novcem koji biste potrošili na gorivo.''

Potrošnja: 8.1 KW/100 km (11 rsd punjene noću, danju 56 rsd). Nema obaveznog kasko osiguranja ni troškova obrade kredita. Cena automobila sa subvencijom: 5.900€

*u cenu su uključeni svi troškovi transporta, carine i poreza.

Rata od 85€ bez učešća. Ostaje samo registracija koja iznosi 5.600 RSD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni SAIC Clever

 

saic c 001.jpg

 

Kineski SAIC je saopštio cenu za novi gradski električni model Clever koji će se na kineskom tržištu prodavati pod brendovima Roewe i MG. Dakle, Clever u Kini košta 59.999 juana (7.645 evra), pri čemu se radi o gradskom vozilu sa elektromotorom od 50KS i 100 Nm.

 

saic c 002.jpg

 

U kratkoj vesti se navodi da sa jednim punjenjem baterija od 27 kWh autonomija iznosi oko 260 km (po NEDC ciklusu).

 

saic c 003.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Clever je dugačak 3140 mm, širok 1648 mm, visok 1521 mm i ima međuosovinsko rastojanje od  2000 mm, dok su točkovi od 13 inča (gume 175/60 R13).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda i General Motors udružuju snage

 

gm ultium.jpg

 

Nedugo nakon što je General Motors otkrio Ultium, inovativnu arhitekturu baterijskog pogona kojom želi da se obori cena na 100 dolara/kWh, američki gigant je dobio i prvu konkretnu ponudu. U električnu priču koja bi trebalo da dovede do značajnog pojeftinjenja pogona, ali i veće modularnosti GM ne ide sam, već će mu se pridružiti Honda.

Baš kao što su Subaru i Toyota zajedno radili na projektu sportskog coupea, odnosno Fiat i Mazda na roadsteru, sada će GM i Honda zajedno razvijati novu generaciju električnih vozila. Vest su potvrdile obe strane i najavile dva nova zajedničkih modela. ''Saradnja će spojiti snage dve kompanije, a kombinacijom naše efikasnosti pružićemo veću vrednost našim klijentima'', izjavio je Hondin šef za SAD Rick Schostek. Podsetimo, GM je ranije najavio da će Ultima pogon njegovim vozilima dati bar 640 km dometa, kapacitet punjenja za 160 km u 10 minuta te sprint do 96 km/h za manje od tri sekunde. Proizvodnja će biti bazirana na GM-ove američke pogone, a prvi modeli bi na tržište trebalo da stignu 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primat električnih vozila nastupa 2025. godine

 

elektricni park.jpg

 

Električna vozila u Evropskoj uniji trebalo bi da preuzmu primat nad vozilima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorijevanjem već 2025. godine. Prema ciljevima Pariskog sporazuma tržišni udeo električnih vozila trebalo bi da dostigne 50 odsto do 2030. godine, ali zastupnici sektora mobilnosti optimistični su da će elektromobilnost postati preovlađujuća i ranije. Na putevima u Evropskoj uniji danas saobraća 308.3 miliona vozila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. U međuvremenu ambicija evropskog zelenog ugovora je da se do 2025. godine napravi milion punionica za električna vozila (danas ih ima 140.000), a da na putevima bude 13 miliona električnih vozila (danas ih ima 975.000).

 

''Evropska komisija zacrtala je da moramo do 2050. godine da postanemo energetski neutralni, da bismo ispunili obaveze iz Pariskog sporazuma. Naše nacrte nova Evropska komisija uključiće u Evropski zeleni dogovor. Deo dogovora je elektrifikacija prevoznih sredstava. Do 2025. godine želimo da postavimo milion stanica za punjenje, a na putevima bi trebalo da  bude trideset miliona električnih vozila'', rekao je Philippe Vangeel, generalni sekretar organizacije za elektromobilnost (AVERE). On je rekao da je dobra vest da evropska mreža postaje sve zelenija i da električna vozila svake godine postaju sve zelenija. Prema njegovim rečima, iako tržište električnih vozila raste, ključ uspeha je baterija - nključna tehnologija. Troškovi baterija opadaju, a domet koji one omogućuju povećava se.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koronakriza ima veliki uticaj na tržište električnih automobila

 

geometry-a 1.jpg

 

Tek što se prodaja električnih automobila u Evropi i svetu počela da raste do nešto značajnijih učešća na celokupnom tržištu, stigla je kriza izazvana pandemijom koronavirusa. Proizvodnja je stala, prodaja takođe, a električna vozila su posebno pogođena. Kraj 2019. godine je obeležio optimizam kada je reč o prodaji električnih vozila, ali s početkom 2020. godine i razbuktavanjem pandemije koronavirusa očekivanja su značajno splasnula. Kako piše Autonet.hr, pandemija je zaustavila proizvodnju u velikoj većini fabrika, a pod velikim pritiskom je prodaja svih automobila.

 

Ako govorimo o električnim automobilima, situacija u svetu bi mogla da bude još i gora. Naime, analitičari kažu da je u Kini zabeležen pad prodaje istih od 54% u januaru, te preko 90% u februaru. Za to vreme Evropa je beležila rast od 50% u decembru, čak 121% u januaru - ali tada je stigla kriza. Nakon velikog uzleta očekuje se i dramatičan pad prodaje, pa trenutne prognoze govore da će najveći pad biti u svetu u drugom kvartalu, kada bi prodaja mogla da bude za preko 70% manja nego prošle godine.

 

Ono što posebno izdvaja električne automobile kao žrtve koronakrize je i snabdevanje sirovinama potrebnima za njihovu proizvodnju. Litijum, kobalt, nikl i grafit su ključni su za proizvodnju baterija a sada ih je sve teže nabaviti u dovoljnim količinama. Granice zemalja iz kojih se ove sirovine dobijaju su zatvorene, a proizvodnja i rudarenje su gotovo zaustavljeni. Sve to bi moglo da znači da će 2020. biti još izazovnija proizvođačima električnih vozil - a uz pad cena goriva moguće je da i kupcima neće biti toliko zanimljiva i isplativa kao do pre samo nekoliko meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ne smatra Teslu za svog rivala

 

tesla porsche topgear.jpg

 

Kako prenosi B92, Majkl Štajner, prvi čovek Porschea, govorio je za Auto News o budućnosti njegove kompanije u svetu električnih automobila i otkrio je da Teslu ne vide kao velikog rivala.

''Iako ljudi vole da pričaju da se konstantno takmičimo, nije tako, Tesla nije naš veliki rival. Sa Modelom 3 su svima jasno stavili do znanja kakvi su im cikjevi. Mi pravimo manje, lakše i jeftinije baterije koje se brže pune, dok Tesla ima malo drugačiji koncept i samim tim zapošljava drugačije ljude'', smatra Štajner. Porsche Taycan se, primera radi, napuni od 5 do 80 procenata za svega 22.5 minuta, što je za Tesline V3 superpunjače nemoguća misija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen električni Triton Model H

 

triton model h.jpg

 

Triton navodi da će Model H sa jednim punjenjem baterija od 200 kWh imati autonomiju od 1.126 km. Pokreću ga četiri elektromotora sa ukupno 1.500 konja, dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 2.9 sekundi. Vozilo ima pogon na sva četiri točka i može da povuče 6.985 kilograma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota prodala preko 15 miliona hibridnih vozila

 

199860-toyota-rav4 04.jpg

 

Toyota je širom sveta prodala preko 15 miliona hibridnih električnih vozila od predstavljanja Priusa 1997. godine do januara 2020. U Evropi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila brojku od 2.8 miliona, zahvaljujući širokoj paleti od čak 19 različitih HEV modela marki Toyota i Lexus, što je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne Toyotine prodaje.

 

196691-toyota chr 03.jpg

 

Toyotina odluka o razvoju hibridnih električnih vozila je započela pre više od 25 godina kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za razvoj automobila za 21. vek, automobila koji će smanjiti štetnu emisiju. Prva generacija Priusa je predstavljena 1997. godine, u vreme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaštitu okoline. Danas, 15 miliona prodatih hibrida kasnije, Toyota je značajno doprinela zaštiti okoline jer je njena hibridna električna tehnologija do danas smanjila emisiju CO2 za više od 120 miliona tona u celom svetu u poređenju sa prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila.

 

161550-toyota pp 02.jpg

 

Izvorna vizija kompanije je omogućila Toyoti da postane predvodnik u zadovoljavanju strogih propisa o emisiji širom sveta. ''Zahvaljujući prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredila za 2020. i 2021. u Evropi, gde su propisi o CO2 najstroži na svetu'', kaže Matt Harrison, Izvršni potpredsednik Toyota Motor Europe (TME). ''Osim toga, naši puni hibridi su neverovatno efikasni u vožnji bez emisije u većini gradskih vožnji'', dodao je Harrison.

 

toyota_camry_hybrid 01.jpg

 

Tokom ovog perioda, Toyota je doživela veliki rast potražnje za njenim hibridnim električnim vozilima pri čemu je naša kombinovala inovativnu tehnologiju sa emotivnim dizajnom zahvaljujući uvođenju globalnih platformi TNGA. I nakon trenutne, 4. generacije hibridnog sitema, Toyota nastavlja usavršavanje svoje hibridne tehnologije radi postizanja još manje emisije i potrošnje goriva. Danas su hibridna električna goriva povoljna, dostupna i praktična za kupce na brojnim evropskim tržištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...