Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

BMW ispunio najavu o 500.000 prodatih elektrifikovanih automobila

 

bmwlogo na struju.jpg

 

BMW je pre kraja 2019. prodao 500.000 elektrifikovanih vozila. To je pre dve godine najavio izvršni direktor BMW Harald Kruger i bavarski gigant je opravdao njegove reči. Statistički, BMW je prodavao jedno elektrifikovano po minutu, tvrdi kompanija iz Minhena. Jubilarni 500.000. elektrifikovani BMW je prodat oko 9 časova ujutru u četvrtak. BMW tek kreće u električnu ofanzivu jer bi do 2025. godine trebalo da ima ukupno 12 potpuno električnih modela.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbrži električni auto je Genovation GXE Corvette

 

Genovation GXE.jpg

 

Mnogi su najavili lov na titulu najbržeg u konkurenciji električnih automobila, ali nju još uvek drži mala firma iz Amerike. Ime joj je Genovation. 

Ono važno je da su u novom pokušaju dodatno popravili svoj rekord. Njihov električni bolid GXE je vozio brzinom od čak 340.86 km/h, čime je popravio raniji rezultat od 338.28 km/h, takođe postavljen na pisti svemirskog centra J.F. Kennedy. Genovation GXE ima 800 KS i 974 Nm u maksimumu koji daju dva elektromotora zadužena za pokretanje zadnjih točkova. Ovaj električni automobil ima klasičan menjač, ručni sa sedam ili automatski sa osam stepeni prenosa. Cilj je da 96 km/h uhvati za manje od 3 sekunde, da najveća brzina bude 354 km/h, a domet oko 280 km. Biće proizvedeno 75 primeraka, a nudiće se po ceni od 750.000 USD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jedan auto se može okrenuti u mestu

 

rivian r1t.jpg

 

Rivian je još jednna start-up kompanija koja se bavi električnim vozilima, a do sada je uspela da privuče brojne investitore. Mnogi ju vide kao najozbiljniju alternativu Tesli.

Jedna od posebnosti Rivianovih vozila je mogućnost okretanja u mestu. U Rivianu ne otkrivaju kako se ovaj manevar radi, ali tvrde da je moguć na oba njihova modela (pick-up R1T i SUV R1S). Kompanija je čak i zaštitila pojmove koji opisuju ovaj manevar, i to ''Tank Steer'' i ''Tank Turn''. Očigledno je da elektronika i ogromna snaga pogonskih elektromotora mogu zaista da omoguće ovaj atraktivni manevar, ali još uvek nije poznato da li će ga nuditi kroz neki poseban program na vozilu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2020. će biti godina električnih automobila

 

bmw i3 struja 01.jpg

 

Poslednjih nekoliko godina vlada velika ekspanzija električnih automobila, ali oni još uvek čine tek ''statističku grešku'' kada je u pitanju ukupna prodaja. Tokom 2019. godine EV su činili 3.4% prodaje vozila, ali analitičari očekuju da 2020. bude godina električnih automobila sa porastom prodaje na 5.5%. Stručnjaci procenjuju da će kupci u Evropi sledeće godine imati izbor od čak 175 električnih modela, za razliku od trenutnih oko 100. Zbog toga se procenjuje da će prodaja da ''skoči'' sa 319.000 jedinica iz ove na oko 540.000 u sledećoj godini. Taj broj će u narednim godinama nastaviti da raste, pa se do 2025. očekuje više od 330 različitih EV modela na ''starom kontinentu''. Paralelno sa tim očekuje se da sredinom naredne decenije prodaja EV čini petinu ukupne prodaje automobila u Evropi. Porastu prodaje EV će pre svega doprineti nova, oštra ekološka pravila u Evropskoj uniji koja će drastično da kažnjava proizvođače automobila za prelazak granice od prosečne emisije ugljen-dioksida od 95 grama po kilometru. Za svaki gram preko tog limita proizvođači će da plaćaju 95 evra za svaki prodati automobil.

 

192698-opel corsa 01.jpg

 

Što se tiče konkretnih modela, evropsko tržište će pre svega obogatiti prvi Volkswagen ID.3, potom Opel Corsa-e itd.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda protiv električnih automobila koji po jednom punjenju prelaze velike razdaljine

 

Mazda-MX-30 001.jpg

 

Oni koji se pitaju zašto Mazda MX-30 ima bateriju od samo 35.5 kWh u vreme kada je konkurencija otišla mnogo dalje, odgovor bi mogli da dobiju kroz ekologiju, budući da ova kompanija tvrdi da električna vozila visokog dometa više štete planeti od onih koja koriste fosilna goriva. Radi se o tome da se štetni gasovi emituju i tokom proizvodnje i tokom potrošnje energije iz baterije, a ako se podaci uporede sa onima koji su u vezi sa dizel modelom Mazda 3. Tako iz kompanije tvrde da baterije veće snage doprinose i većoj emisiji ugljen-dioksida, pa se došlo do zaključka da bi baterije od 95kWh nanele veću štetu od fosilnih goriva.

Problem je u tome što je Mazda svoje zaključke izvela na uzorku evropskih električnih vozila koja su proizvedena uglavnom tokom 2016. godine, tako da više gleda u prošlost nego u budućnost. Iako je tačno da električna vozila i dalje utiču na sudbinu planete, neki eksperti tvrde da bi zaključci trebalo da budu drugačiji, a Mazda bi zbog svojih mogla da izgubi dobar deo tržišta, bar onaj koji traži veći domet od onog koji može da pruži baterija koju ima model MX-30.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen novi električni Citroen

 

citroen electric.jpg

 

Citroen je objavio kraći video koji po svemu sudeći najavljuje njihovo novo električno vozilo. Za sada nema konkretnih detalja, jedino je poznato da će premijera ovog vozila biti održana 27. februara u Parizu. Neki smatraju da bi ovo u stvari mogla da bude serijska verzija prošlogodišnjeg Ami One concepta kojim je francuska marka obeležila svoju 100-godišnjicu.

Podsećanja radi, Ami One concept je gradsko vozilu sa elektropogonom koji pokazuje Citroenovu viziju urbane mobilnosti. U pitanju je dvosed dugačak samo 250 cm, širok 150 cm, visok 150 cm, težak tek 425 kg, dok mu prečnik okretanja iznosi 8 metara. Citroen navodi da ovo vozilo ima autonomiju od 100 km sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija (za čije punjenje su potrebna dva sata). Kako bilo, Citroen bi serijskim modelom trebalo da ''obezbedi električnu vožnju dostupnu svima.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi električni Bentley stiže 2025. godine

 

bentley by 1.jpg

 

Godina 2020. je konačno ovde, što označava početak nove decenije - decenije koja će biti veoma presudna za automobilsku industriju jer sve prelazi na električnu energiju. Već smo videli neke od najvećih proizvođača automobila koji su počeli da proširuju svoju liniju električnih automobila i troše milijarde na istraživanje i razvoj električne tehnike. Bentley, međutim, ne žuri i želi da učini stvari kako treba i da napravi vozila koja će biti najbolja u klasi.

 

Britanski proizvođač luksuznih automobila otkrio je svoj prvi elektrifikovani auto na sajmu automobila u Ženevi 2018. godine u obliku hibridnog Bentayge modela, ali kompanija Bentley je oktrila da nam pravi električni auto stiže 2025. godine. U intervjuu za Automotive News Europe, šef firme Bentley, Adrian Hallmark, rekao je: ''Mogli bismo uzeti jedan od postojećih automobila i u njega ubaciti električni sklop, ali to ne bi bilo to. Želimo da još istražujemo i usavršimo električnu tehnologiju kako bi dobili prvi pravi električni auto koji će promeniti svet.'' Za sada tačno ne znamo šta će nas čekati 2025. godine, ali se nadamo da ćemo za pola decenije videti šta nam to Bentley priprema i da ćemo dobiti auto koji će nadmašiti automobile na fosilna goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen prodao četvrt miliona elektrifikovanih vozila

 

vw e-golf 100k.jpg

 

Volkswagen je u odnosu na neke druge velike auto-kompanije kasnije počeo sa serijskom proizvodnjom automobila sa hibridnim i električnim pogonom, ali u poslednje vreme polako hvata priključak zahvaljujući sve većem broju hibrida, a odnedavno i čisto električnih modela. Sedam godina nakon lansiranja prvog elektrifikovanog serijskog vozila iz Volfsburga, kompanija je obeležila 250.000. prodati automobil koji u pogonskom sistemu ima elektromotor. Jubilarni primerak je beli e-Golf, koji je ujedno i najprodavanije elektrifikovano vozilo u aktuelnoj ponudi Volkswagena. Kako kažu u nemačkom proizvođaču, do sada je kupcima isporučeno 104.000 ovih čisto električnih automobila, pa je e-Golf pokazao da je dostojan svog rođaka sa konvencionalnim pogonom koji je višedecenijski bestseler u Evropi.

 

Drugi najtraženiji elektrifikovani Volkswagen je hibirdni Golf GTE sa 51.000 prodatih primeraka, treći je još jedan hibridni automobil - Passat Variant GTE, koji je stigao na adrese 42.000 kupaca, dok četvrtu poziciju zauzima potpuno električni model VW e-Up! sa 21.000 prodatih jedinica. Inače, Volkswagen je u 2019. zabeležio rast prodaje elektrifikovanih vozila s obzirom da je širom sveta isporučeno preko 70.000 ovih automobila, dok je godinu dana ranije prodato 50.000 primeraka. Glavna tržišta za ove automobile bila su Kina, Norveška, Nemačka, SAD i Ujedinjeno Kraljevstvo. Volkswagen očekuje da će se prodaja elektrifikovanih vozila (hibridbnih i EV) u 2020. značajno povećati, jer u prodajne salone stiže novi model na struju VW ID.3 koga već nazivaju električnom alternativom klasičnom Golfu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 uskoro postaje najprodavaniji električni automobil svih vremena

 

tesla 3 01.jpg

 

Tesla Model 3 će uskoro od Nissana Leaf preuzeti titulu najprodavanijeg električnog automobila ikada, a to će se desiti još tokom ovog kvartala. Najprodavaniji električni model svih vremena je trenutno još uvek Nissan Leaf (sa oko 450.000 prodatnih primeraka obe generacije zajedno), ali Tesla Model 3 je sa 445.000 veoma blizu (podaci važe za kraj 2019. godine). Ali, imajući u vidu proizvodnju i isporuke Teslinog Modela 3, procenjuje se da će već krajem ovog meseca doći do promene na vrhu. Takođe, ako se tako nastavi Tesla Model 3 će uskoro postati i prvi električni automobil koji će prestići brojku od 500.000 prodatih primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrinjavajuće niska prodaja električnih vozila u Nemačkoj

 

Mercedes eqc.jpg

 

Mercedes QC je sa proizvodnjom počeo u maju mesecu, ali prodaja ovog modela ide neočekivano slabo, prenosi B92. O čitavom slučaju pisali su i nemački mediji koji su naveli da je u novembru registrovano samo 19 ovakvih vozila, a da je prodato tek 55, ovakvi rezultati dolaze uprkos jakoj marketinškoj kampanji širom Nemačke. Mercedes je imao plan da proizvodi oko 100 ovakvih vozila dnevno, ali i da tu produkciju uveća u 2020. godini, što baš i ne ide po planu. Postavlja se pitanje da li je Mercedes napravio grešku prilikom proizvodnje, da li su neke komponente lošije odrađene ili je automobilu jednostavno trebalo još malo vremena pre izlaska na tržište. Ili nešto sasvim drugo? Novi problemi pojavili su se u decembru kada je objavljeno da je prodaja tog modela u Sjedinjenim Američkim Državama odložena za najverovatnije 2021. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačkoj preti gubitak više stotina hiljada radnih mesta zbog preusmeravanja na električna vozila

 

vw id3 001.jpg

 

Nemačka bi zbog preusmeravanja na električna vozila do 2030. godine mogla da izgubi oko 410 hiljada radnih mesta, objavio je dnevnik Handelsblatt pozivajući se na izjave savetnika nemačke vlade. Samo u proizvodnji motora i menjača ugroženo je 88 hiljada radnih mesta, objavio je taj list, pozivajući se na izveštaj Nacionalne platforme za mobilnost u budućnosti (NPM). Motori električnih automobila imaju manje delova i zahtevaju manje održavanja od motora sa unutrašnjim sagorevanjem i to će rezultirati otpuštanjima, navodi ugledni ekonomski list.

 

Proizvodnja vozila biće dodatno automatizovana i neće biti dovoljna da se zadrži sadašnji broj radnih mesta, citira Handelsblatt reči predsednika NPM-a Henninga Kagermanna. U 2018. broj zaposlenih u automobilskoj industriji u Nemačkoj se popeo na 834.000, najviši nivo od 1991. godine. Iz najvećeg nemačkog udruženja automobilske industrije (VDA), koje je u decembru upozorilo na daljnja ukidanja radnih mesta u 2020. zbog pada globalne prodaje, ističu da se procene NPM-a baziraju na ''nerealnom ekstremnom scenariju'', prenosi Handelsblatt, pozivajući se na izjave službenika u VDA-u. Nemačka automobilska industrija, važan pokretač rasta najveće evropske privrede, intenzivira planove o uvođenju električnih vozila pod pritiskom nastojanja Evropske unije (EU) da dodatno smanji emisije CO2. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Koliko stvarno mogu da pređu dok se ne isprazne?

 

Na testu je šest potpuno električnih automobila najnovije generacije.

Svi su bili napunjeni na 100%, svi su ostavljeni jednako vreme da prenoće, i svi su ujutro imali malo manje od punog kapaciteta, ali su svi bili na preko 95%. Svi su podešeni da budu u najekonomičnijem modu vožnje koji imaju, klima uređaj je kod svih podešen na 20 stepeni, kod svih je uključen radio i povezan sa mobilnim kao što bi i inače bilo u klasičnoj upotrebi. Pogledajte šta im se dogodi kada ostanu bez struje i ko najviše laže kada je u pitanju domet.

Na testu su: Tesla Model 3, Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Kia e-Niro i Mercedes EQC:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru će od 2030. godine praviti samo električna vozila

 

subaru ev 02.jpg

 

Subaru definitivno nije jedina kompanija koja želi da sve svoje resurse preusmeri na eletrična vozila. Japanska kompanija za sada ima samo nekoliko elektrifikovanih vozila u prodaji na globalnom nivou i to uključujući i Crosstrek Hybrid za Američkog tržište kao i Forester e-Boxer u Evropi, ali Subaru sprema agresivan plan za naredne dve decenije. Subaru će jaka hibridna vozila imati zahvaljujući saradnji sa gigantom Toyotom i veliki projekat se sprema za kraj ove decenije što će pomoći Subaruu da dosegne 40% električnih vozila veoma brzo.

 

subaru ev 01.jpg

 

Oni su već objavili skice električnog modela koji bi trebalo da izgleda poput nekog crossovera, a kao što je već rečeno, plan Subarua je taj da već u prvoj polovini 2030-ih godina proizvode jedino električna vozila. ''Iako koristimo Toyotinu tehnologiju, ovi hibridi biće isključivo Subaru modeli. Ne radi se tu samo o emisiji ugljen dioksida već o tome da želimo da unapredimo bezbednost i performanse svih naših modela vozila'', poručio je Tetsuo Onuki, šef razvoja tehnologije Subarua. Uskoro nas očekuje i više detalja povodom ovog Subaruovog plana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde je razvijeni svet, gde region, a gde smo mi?

 

Nissan struja 02.jpg

 

Svet se na različite načine bori sa zagađenjem vazduha u čemu prednjače zemlje Zapadne Evrope, pre svega zahvaljujući svom bogatstvu, ali i društvenoj svesti i političkoj volji. Konkretno kada je reč o automobilima, u Evropskoj uniji je predloženo da se nakon 2030. godine registruju samo vozila bez emisije štetnih gasova, kako se ne bi uzrokovala dalja zagađenja. ''Prisustvo Srbije na mapi evropske mreže punjača je neophodno kako bi automobilski uvoznici mogli da pariraju najvećim standardima i uvedu električna vozila u svoj portfolio'', kažu u srpskoj Asocijaciji uvoznika vozila i delova. ''Republika Srbija će, kao kandidat za članstvo u Evropskoj Uniji, morati da isprati trendove i proceduralna pravila ove zajednice respektabilnih zemalja Evrope, a održivi razvoj i zaštita životne sredine je jedan od krucijalnih faktora'', objašnjavaju oni.

 

Kako se navodi, podsticaji za kupovinu obično su u obliku jednokratne isplate subvencija za smanjenje početnih troškova pri kupovini električnih vozila i mogu se sprovesti na brojne načine. Prema različitim kriterijumima utvrđuju se vozila koja ispunjavaju uslove za subvencije pri kupovini, sa mogućnošću ograničenja subvencija na vozila koja se pokreću isključivo električnom energijom ili sa mogućnošću uključenja hibridnih vozila, vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ali niskom emisijom štetnih gasova, ili vozila sa pogonom na vodonik. Mehanizmi podsticaja su brojni i nekad se vezuju za vremenski period ili broj vozila. Sve razvijenije, ali i manje razvijene države nude subvencije za kupovinu električnog vozila, jer prepoznaju važnost podsticaja razvoja tog segmenta. Izdvojićemo neke koje pokazuju trend i postignute domete u ovom polju.

 

U Kini je plan da do kraja 2020. godine bude uspostavljena mreža od 5 miliona punjača. Program na nivou države nudi jednokratnu isplatu kupcima električnih i hibridnih vozila u iznosu od otprilike 4.600-7.900 evra. Uz to postoji i dodatna subvencija lokalnih vlasti od 7.500 €, kao i besplatna registracija.

Japan je država sa više punjača nego benzinskih pumpi, 40.000 naspram 35.000. Subvencioniše se čitava razlika u ceni između električnog vozila i ekvivalentnog vozila sa motorom na unutrašnje sagorevanje, do najviše oko 7.000 evra.

U SAD saveznom subvencijom kupci električnih vozila stiču pravo na jednokratnu isplatu do najviše 7.500 dolara. Kalifornija ima poseban program subvencija kojim se za električna vozila isključivo na baterije daje dodatnih 2.500 $, a za hibridna vozila 1.500 $.

U Francuskoj postoji takozvani bonus/malus sistem, koji deluje tako da kupci vozila sa visokim nivoom emisije CO2 plaćaju kaznu, a kupci vozila sa niskom emisijom dobijaju bonus. Struktura je osmišljena tako da je neutralna za državnu računicu, tako što oni koji plaćaju kaznu finansiraju one koji dobijaju bonus. Ova politika je uvedena 2008. godine, a učinak se odmah video: od januara 2008. do novembra 2008. prodaja vozila u kategoriji 101-120 g/km povećala se sa 20% nove prodaje na više od 50%.

 

mercedes struja01.jpg

 

U Velikoj Britaniji kupci električnog ili hibridnog vozila koje emituje manje od 75 g CO2/km imaju pravo na 25% popusta na cenu vozila do najviše 5.000 funti (5.920 evra), dok za kupovinu komercijalnog vozila iznos do 8.000 funti (9.475 evra).

Švedska od 2012. godine ima propis kojim vozila sa emisijom CO2 od 50 g/km ili manje dobijaju ''super premiju za ekološka vozila'' od oko 3.800 €, koja ističe nakon isplate za prvih 5.000 vozila.


Poreske olakšice su drugi oblik podsticaja za kupce i kompanje koje upotrebljavaju električna vozila. Među njima su:

- PDV - Norveška ima izuzeće od plaćanja PDV-a od 25% na električna vozila. Godine 2012. Island je uveo izuzeće od plaćanja PDV-a na električna vozila. U jesen 2014. kineska vlada najavila je da će se odreći 10% poreza na promet vozila za električna vozila i vozila na ''nove energije''.

- Porez na registraciju - države mogu izuzeti električna vozila od taksi koje se naplaćuju pri registraciji novog vozila. U Norveškoj naprimer, taj porez se izračunava na onovu emisije CO2 pojedinačnog vozila, pri čemu se viša stopa odnosi na vozila koja više zagađuju. U Finskoj električna vozila plaćaju samo minimalnu stopu poreza od 5% na emisiju CO2. Irska nudi olakšicu pri plaćanju poreza na registraciju do 5.000 €.

- Države nude i brojne druge pogodnosti kao što su besplatan parking: Danska, Island, Monako, Holandija, Norveška; ili dozvoljen ulazak u centar grada kao u Londonu. Uz ovo, jedna od beneficija je i vožnja ''žutom trakom'' (tzv. brzom trakom) u gradovima, koja je inače rezervisana za vozila javnog gradskog prevoza.

- Porez na upotrebu puteva (trošarina) - Neke države naplaćuju godišnji porez na upotrebu puteva odnosno cirkulaciju, koji se za električna vozila može ukinuti ili smanjiti. U Nemačkoj naprimer, električna i hibridna vozila izuzeta su od tog poreza 10 godina od datuma prve registracije. U Belgiji se na električna vozila plaća najniža stopa poreza na upotrebu puteva, a u Češkoj, Grčkoj i Mađarskoj u potpunosti su izuzeta od plaćanja. U Italiji su električna vozila izuzeta 5 godina od datuma prve registracije, nakon čega se primenjuje smanjenje poreza za 75% u odnosu na porez za ekvivalentno vozilo sa benzinskim motorom. Takođe, postoji podatak da je u Danskoj vlada izdvojila oko 1.670.000 € za uvođenje električnih taksi vozila. Kako bi zadovoljila sve strože kriterijume o smanjenju emisija štetnih gasova, Nemačka bi do 2030. godine mogla izglasati prestanak prodaje automobila opremljenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Zemlje u regionu
I u našem regionu započelo se sa programom i razvojem neophodne infrastrukture. Danas je punjačima za električne automobile najbolje opremljena Slovenija. Brzi punjači za sve vrste novih električnih automobila u Sloveniji raspoređeni su na svakih 50 kilometara. U Sloveniji država daje subvencije od 100% na izgradnju punjača, dok kupovinu novog električnog automobila subvencioniše i do 7.500 € (u zavisnosti od kategorije subvencija je u opsegu od 3.000 do 7.500 €).

U Hrvatskoj je 2014. započet program podsticaja kupovine električnih vozila, plan je da do kraja 2020. bude 296 priključaka na 164 lokacija punjača, i to na svakih 50 km, a do 2025. godine 348 punjača sa 602 utična mesta. Hrvatski Telekom je u protekle tri godine razvio najširu i u potpunosti spojenu nacionalnu mrežu električnih punjača u Hrvatskoj. Hrvatska je prepoznala kao podsticaj za dolazak turista izgradnju mreže punjača i priključila se aplikaciji PlugSurfing, tako da je od jula 2016. moguće pristupiti i mreži punjača Hrvatskog Telekoma, što će u budućnosti brojnim evropskim turistima služiti kao dodatni podsticaj da se upute u Hrvatsku svojim električnim vozilom. Trenutno država daje subvencije od oko 9.400 evra za kupovinu električnih vozila, 6.700 € na PHEV (plug-in hibride), i 4.000€ na hibride sa emisijom do 90 g CO2/km itd. Vozačima su sva punjenja električnih vozila bila dostupna besplatno do kraja prošle godine. U Makedoniji postoji plan subvencije za 5.000 vozila; 3.500 € subvenicije za svako vozilo vrednosti do 25.000 €, a 5.000 € za vrednost preko 25.000 €. Takođe, oslobođeni su plaćanja putarina, parkiranja i registracije.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali gradski električni automobil M3

 

U ovoj epizodi smo testirali mali gradski električni automobil M3 koji u Srbiji zastupa firma Elcar iz Beograda:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opala prodaja električnih automobila u SAD

 

180764-kia niro 001.jpg

 

Iako se na tržištu pojavljuje sve više električnih automobila, njihova prodaja u SAD je opala. Uprkos tome što se na ovom tržištu u toku protekle godine našlo 45 novih električnih i plug-in hibrida, samo 325.000 je prodato, što je za 6.8% manje nego u odnosu na 2018. godinu. Nekoliko faktora je za to odgovorno.

Najpre, ova vozila su i dalje skuplja od onih sa konvencionalnom pogonom, a cena benzina je i niska i stabilna. Potom, Tesla. Ova kompanija stratra se ''lifestyle'' brendom, a njihova prodaja zapravo je skočila. Recimo, Model 3 je 2019. godine doživeo povećanje prodaje od 14% na ovom tržištu, a porast se beleži i na globalnom nivou. To dovodi do situacije u kojoj se ljudi slabije opredeljuju za električne automobile kao što su Jaguar I-Pace i Audi e-tron, koji su se na ovom tržištu prodavali skromno. Gotovo isto važi i za jeftinije automobile kao što su Hyndai Kona i Kia Niro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM investira 2.2 milijarde dolara u fabriku za električna vozila

 

gm 2.2 struja.jpg

 

GM je saopštio da će investirati 2.2 milijarde dolara kako bi fabriku u Detroitu preorijentisao isključivo na proizvodnju električnih vozila.

''Pomoću te investicije GM pravi veliki korak u pravcu budućnosti isključivo rezervisane za električna vozila'', kazao je predsednik kompanije Mark Rojs, a prenosi B92. Ovo ulaganje doneće 2.200 novih proizvodnih radnih mesta jednom kada fabrika bude potpuno operativna. Američki proizvođač planira da u njoj proizvodi svoj prvi potpuno električni pikap, kao i autonomni Cruise Origin, u saradnji sa Cruisom. U toj fabrici u Detroitu trenutno radi 900 radnika koji proizvode Cadillac CT6 i Chevrolet Impalu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai planira da ove godine u Evropi isporuči više od 80.000 električnih vozila

 

hyundai geneva 111.jpg

 

Hyundai namerava da skrati vreme čekanja na isporuku naručenih električnih vozila Kona Electric, s obzirom da će ovaj model u martu početi da se izrađuje i u fabrici u Češkoj Republici, a da će povećati broj isporučenih vozila iz pogona u Južnoj Koreji. Rast proizvodnje modela Kona Electric je prioritet jer tražnja za ovim automobilom u Evropi premašuje očekivanja još od njegovog debija na tržištu 2018. godine. Korejska kompanija želi da ove godine kupcima u Evropi isporuči više od 80.000 vozila sa nultom emisijom uključujući modele Kona Electric, Ioniq Electric, kao i Nexo koji za pogon koristi vodonične gorivne ćelije. Ukoliko ispuni ovaj ambiciozni plan, Hyundai očekuje da postane broj 1 snabdevač tržišta električnim automobilima u narednih 12 meseci.

Krosover Kona Electric, čija proizvodnja u Češkoj startuje u martu, nudi kupcima dve konfiguracije pogonskih baterija - bazičnu od 39 kWh, i veću kapaciteta 64 kWh. Prva obezbeđuje autonomiju oko 290 km, a druga i do 450 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plug-in hibridi zagađuju tri puta više u odnosu na zvanične brojke

 

mercedes-benz-a-250e 001.jpg

 

Plug-in hibridi bi trebalo da zagađuju manje od klasičnih benzinaca i dizelaša, zar ne? Logika je sledeća - za pogon se brinu kombinacija benzinca i elektro motora kao i baterije, a upravo pomenuta kombinacija rasterećuje benzinski motor. Ipak, u praksi su stvari nešto drugačije.

 

Naime, prema novim istraživanjima, hibridi zagađuju puno više nego što zvanične brojke govore, prenosi Daily Mail. Koji je razlog? Pre svega, takvi modeli zbog pomenutog elektro motora i baterije su nešto teži od klasičnih benzinaca. Tome treba dodati činjenicu da većina vlasnika plug-in hibrida svoje modele ne koristi na propisan način. Odnosno, retki se odlučuju na samo punjenje kroz utičnicu, pa su im kapaciteti elektro motora često neiskorišćeni, odnosno zbog prazne baterije automobil mora da koristi punu snagu klasičnog benzinca, što dovodi do veće potrošnje i zagađenja u odnosu na situaciju u kojoj bi plug-in hibrid svoje putovanje započeo sa punom baterijom.

 

Inače, u Velikoj Britaniji su odlučili da zabrane prodaju ne samo benzinskih i dizelskih, već i plug-in hibridnih automobila do 2035. godine, što je izazvalo šok i nevericu. Naravno, do tada ima još vremena, ali ostaje pitanje da li će to biti izvodivo, odnosno da li moći da se izgradi potrebna infrastruktura. ''Vozači plug-in hibrida ne koriste svoje modele na odgovarajući način, te postižu tek jednu trećinu električnog dometa, a pritom troše i do tri puta više od brojki na papiru čime rizikuju veću emisiju štetnih gasova, rekla je Ewa Kmietowicz, šefica tima koji se bavi klimatskim promenama u Velikoj Britaniji i dodala da će uskoro prosečni električni automobil biti sposoban da pređe preko 240 km sa jednim punjenjem čime će se, prema njenim rečima, smanjiti potreba za hibridima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U EU skočila prodaja električnih vozila

 

seat_mii_electric 001.jpg

 

U Evropskoj Uniji je prodaja električnih vozila skočila za 4.4% u odnosu na proteklih godinu dana, prenosi B92. Kako kaže ACEA (Evropska asocijacija proizvođača automobila) zahtevi za električnim vozilma porasli su za 81% u poslednjem kvartalu 2019. godine, odnosno traženo je 156.805 automobila. Hibridna vozila i dalje čine većinu alternativnih u EU i to je porast za 69.2 % u odnosu na identično tromesečje u 2018. godini, što je takođe veliko pomeranje.

Još pre novih standarda o emisijma električni automobili su postajali sve popularniji i popularniji, što nam dovoljno govori o tome šta narod želi da vozi, a kao glavni razlog dotadašnje slabe prodaje navodi se nedostatak izbora od strane proizvođača. Uz sve ove brojke, navodi se da je 3.7% manje dizel vozila prodato u EU, a da je 29.5% manje registrovanih dizel automobila. Doduše, Francuska, Nemačka, Rumunija, Švedska, Mađarska, Belgija i Slovenija imali su nešto značajniji broj kupljenih dizel automobila, ali je i dalje najzastupljenija verzija benzin, sudeći po EU tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U EU prošle godine prodato više od 290.000 električnih automobila, najviše u Holandiji

 

196611-tesla model 3.jpg

 

U Evropskoj uniji je prošle godine prodato više od 290.000 električnih automobila, što je gotovo dvostruko više nego 2018. pokazuju podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Prodaja je porasla za 93.8% na 290.923 vozila na godišnjem nivou. Holandija sa 67.695 prodatih vozila, i Nemačka sa 63.491 jedinice, bili su najveća evropska tržišta električnih automobila. Iako nije najveće tržište po broju prodatih električnih vozila, Norveška se može pohvaliti najvećim tržišnim udelom elektičnih vozila u ukupnoj prošlogodišnjoj prodaji novih automobila, a koji je iznosio 42.4%. Analitičari kažu da bi taj udeo ove godine mogao da poraste na do 60%. Najprodavaniji alektrični automobil u Norveškoj je za sada Teslin Model 3.

 

Prema podacima ACEA-e, prodaja hibridnih vozila je lani porasla za gotovo 50% na 465.026 komada, a prodaja hibridnih automobila na punjenje se povećala za 13.9% na 174.103 jedinice. Vozila sa alternativnim pogonom, koja rade na tečni naftni gas (TNG) i prirodni gas, imala su udeo od 10.7% u ukupnoj prodaji automobila u EU 2019. godine, što je porast u odnosu na učešće od 7.5% godinu ranije. Istovremeno, prodaja dizelaša pala je za 13.9% na 4.65 miliona jedinica, a njihov tržišni udeo je potonuo na 30.5%. ''Benzinci'' su i dalje daleko najpopularnija vozila u EU-u, pri čemu je njihova prodaja porasla za 5.2% na 8.96 miliona, a tržišni udeo se povećao za više od 2% na 58.9%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar privremeno obustavlja proizvodnju električnog modela I-Pace

 

jaguar i-pace 2020.jpg

 

Električna mobilnost je lepa ideja, ali u praksi na mnogim elementima tog projekta treba da se radi. Pojavila se tako vest da Jaguar privremeno, na nedelju dana, zaustavlja proizvodnju modrela I-Pace zbog toga što nema baterija. Ovaj crossover se proizvodi u austrijskom Gracu, a baterije dostavlja korejski LD Chem čija fabrika u Poljskoj ne može da se nosi sa povećanom potražnjom. Zbog toga dolazi i do zastoja u proizvodnji Audi e-trona i Mercedes-Benza EQC. Ono što zabrinjava je da su prodajne brojke svih navedenih automobila relativno skromne (prošle godine prodato je 18.000 I-Pacea), a fabrika baterija ne uspeva da radi u skladu sa rokovima i traženim kapacitetima. Videćemo šta nosi budućnost kad će i potražnja za električnim automobilima rasti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amazon pokazao novo dostavno vozilo

 

amazon 2.jpg

 

Amazon predstavlja inovativno električno vozilo sa kojim će dostavljati svoje pošiljke širom sveta. Poznat je i glavni partner. To je startap iz Mičigena - Rivian.

Ime mu je Prime, a sve do ove nedelje se nije znalo mnogo o karakteristikama dostavnog vozila. Predviđene su tri različite verzije s obzirom na nosivost, ali i vrstu pogona. U predelima sa surovijom klimom Amazonovi dostavnjaci će imati pogon na sve točkove, dok će standardne verzije imati prednji. Sve ostalo biće standardizovano, što i ne čudi s obzirom na to da je prva narudžbina čak 100.000 primeraka, a proizvodiće se kroz idućih deset godina, zajedno sa standardnim modelima kompanije, pickup modelom i SUV-om.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...