Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Volkswagen štedi gde stigne, poznato koliko mora da košta najjeftiniji električni auto

 

vw e 11111.jpg

 

Volkswagenovi inženjeri rade na optimizaciji troškova, ali brojne su prepreke u razvoju najpristupačnijeg električnog automobila. Zadatak da razvije najjeftiniji električni model unutar grupe je dobio Seat, i to na skraćenoj osnovi MEB platforme. A cilj je jasan: zamena za VW Up!, Škodu Citigo i Seat Mii s električnim pogonom ne sme da košta više od 20.000 evra, piše ''Auto News''.

 

A pritom se radi sve da i razvoj bude što jeftiniji, pa već sada u VW-u razmišljaju da istu osnovu iskoriste za električnu verziju za broj većeg modela, ali ne dužeg od 4 metra. Prevedeno, tu se već vidi razvoj novog Pola. Frank Welsch, prvi čovek razvoja, kaže da njegovi inženjeri rade na radikalnim promenama u arhitekturi električnog vozila. Nastoji se da na najmanju moguću meru smanje sve komponente pogona i pritom smanje količinu čelika, plastike i svih ostalih materijala. Primera radi jedna je ideja uzdužnog smeštaja baterija u pod: ''To bi nam dalo više prostora između baterija i do okvira vrata, a time i veću deformacijsku zonu u slučaju nesreće. Bezbednost je naš prioritet i puno novca trošimo na bezbedan smeštaj baterija'', komentariše Welsch.

 

Ali novi koncept donosi nove probleme, pa se tako već sada razmatra mogućnost da elektromotori budu još manji, a to znači i potpuno novi tip motora. Naime, za ID je predviđen elektromotor s permanentnim magnetima, a sada se razmišlja o indukcijskom (asinhronom) motoru jeftinije verzije. Očekuje se da će aktuelni VW e-Up koji se prodaje po ceni od oko 22.570 evra u Nemačkoj na tržištu izdržati do 2022. godine. Inače, ove godine dolazi blizanac iz Škode (Citigo EV), a početkom sledeće iz Seata (Mii EV). I završimo Welschovim rečima: ''Svako može da napravi skup auto. Najteži zadatak jednog inženjera je napraviti i cenom pristupačan auto''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota prodaje tehnologiju za električna vozila kineskom Singulatu

 

singulato iC3.jpg

 

Toyota je postigla dogovor o prodaji tehnologije proizvodnje električnih automobila kineskoj inovativnoj tehnološkoj kompaniji Singulato kako bi proširila poslovanje na kineskom tržištu. Iz Toyote su saopštili da različitim merama nastoje da prošire poslovanje na ključnom kineskom tržištu, ne želeći da otkriju pojedinosti. Japanska kompanija želi da poveća proizvodne kapacitete i proširi distribucijske kanale u azijskom divu.

Prema navodima dva izvora iz japanske kompanije, prodaja tehnologije za proizvodnju električnih automobila kineskoj kompaniji je sastavni deo Toyotinih nastojanja da pojača razmenu tehnologije sa Kinom. Ujedno će steći bolji uvid u funkcionisanje kineskih inovativnih preduzeća i u strategiju na tržištu koje se vrlo brzo menja, izjavili su glavni izvršni direktor Singulata Shen Haiyin i dva izvora iz japanskog proizvođača vozila. Važan deo sporazuma su takođe preferencijalna prava na bodove za ''zelene'' automobile koje će Singulato sakupljati u novom kineskom sistemu kvota za električna i hibridna vozila.

 

U želji da smanji zavisnost od nafte iz uvoza i podupre domaću automobilsku industriju, Kina agresivno podstiče proizvodnju električnih automobila. Prema sistemu kvota koje stupaju na snagu ove godine proizvođači moraju da povećaju proizvodnju i prodaju električnih automobila u odnosu na ukupan broj prodatih automobila. Proizvođači koji ispune kvotu biće nagrađeni bodovima i stiću pravo da prodaju višak onima kojima to ne pođe za rukom. Iz Toyote su poručili da u početnoj fazi neće moći da ispune kvotu bez kupovine bodova od drugih kompanija. Singulato će od japanske kompanije kupiti licencu za korišćenje tehnologije Toyotinog električnog automobila eQ. Sporazum je objavljen u utorak na sajmu automobila u Šangaju gde je Singulato već predstavio svoj automobil iC3 baziran na tehnologiji Toyotinog eQ-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ubrzava elektrifikaciju

 

toyota chr 1 ev.jpg

 

Toyota planira da tokom prve polovine 2020. na globalnom nivou u ponudu uvede više od 10 modela koje pokreće struja iz akumulatora i stalno se kreće napred u popularizaciji elektrifikovanih vozila, postavljajući cilj prodaje više od 5.5 miliona elektrifikovanih vozila na globalnom nivou do 2030. godine. Toyota saopštava da je kompanija premijerno predstavila svoja električna vozila (BEVs - battery electric vehicles) C-HR i IZOA, kao deo svojih aktivnosti na sajmu Auto Shanghai 2019. C-HR i IZOA će biti prva vozila s pogonom na struju iz baterija, koja će biti uvedene u ponudu u Kini pod Toyota brendom. Prodaja novih modela će početi od 2020. godine.

 

toyota chr izoa.jpg

 

Osim toga, na drugim Toyotinim štandovima na ovoj izložbi mogu se videti različiti elektrifikovani automobili, kao što su debitanti u Kini - hibridna električna vozila (HEV) RAV4 i Alphard/Vellfire, kao i Corolla i Levin plag-in hibrid serija električnih vozila (PHEV), koja su predstavljena u martu 2019. Toyota je takođe pokazala ''RHOMBUS'', koncept automobil koji pokreće struja iz akumulatora koji je razvila TMEC, Toyotina baza za istraživanje i razvoj u Kini.

 

191571-toyota r.jpg

 

RHOMBUS nastoji da zadovolji vrednosti i stil života vozača rođenih nakon 1990. godine.

 

toyota rhombus 11.jpg

 

Komentarišući električna vozila na gorive ćelije (FCEV), izvršni potpredsednik Toyote Moritaka Yoshida je izjavio: ''Od 2017. godine Toyota sprovodi demo testove s modelom Mirai u Kini. Razmatramo mogućnost lokalnog uvođenja drugih vozila na gorive ćelije kao što je FC Coaster.''

 

191570-toyota chr 111.jpg

 

Počevši s kineskim debijem elektrifikovanih vozila C-HR i IZOA, Toyota planira da tokom prve polovine 2020-te, na globalnom nivou u ponudu uvede više od deset modela koje pokreće struja iz akumulatora i stalno se kreće napred u popularizaciji elektrifikovanih vozila, postavljajući cilj prodaje više od 5.5 miliona elektrifikovanih vozila na globalnom nivou do 2030. godine.

 

191568-toyota chr 1.jpg

 

Od inicijalnog predstavljanja hibridnog električnog vozila Prius, 1997. godine, do kraja februara 2019. Toyota je širom sveta prodala skoro 13 miliona elektrifikovanih vozila. Ta vozila su uticala na smanjenje globalnih emisija CO2 u količini većoj od 103 miliona tona. U novembru 2018. godine, na Kineskom međunarodnom uvozno-izvoznom sajmu u Šangaju, Toyota je predložila novi koncept mobilnosti koji ima za cilj da podrži živote ljudi kroz korišćenje elektrifikacije, inteligencije i informacionih tehnologija, kao što je to slučaj sa e-paletom. Toyota planira da iskoristi novi koncept mobilnosti za Olimpijske i Paraolimpijske igre u Tokiju 2020. Osim toga, kompanija planira da pokuša da Olimpijske i Paraolimpijske zimske igre u Pekingu 2022. učini uspešnijim koristeći znanje koje stiče na igrama u Tokiju 2020, radeći u saradnji sa Međunarodnim olimpijskim komitetom, Međunarodnim paraolimpijskim komitetom i Organizacionim komitetom zimskih olimpijskih i paraolimpijskih igara u Pekingu 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka studija pokazala da su električni automobili za klimu gori od dizelaša

 

porsche bmw.jpg

 

Nemačko istraživanje je dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila.

Christoph Buchal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj sa kolegama Hans-Dieterom Karlom i Hans-Wernerom Sinnom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja. Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 odsto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina. Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije.

 

Baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljeng-dioksida, navodi se u studiji. Sa životnim vekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima. Kada se u obzir uzme i emisija ugljeng-dioksida koja rezultira iz elektične mreže, u stvarnosti, Tesla emituje između 156 i 181 gram ugljen-dioksida na kilometar, što je značajno više od dizel Mercedesa, prema ovoj studiji. Proizvođači  automobila planiraju da prebace većinu svojih ponuda na električne automobile, ali autori studije kažu da bi za klimu motori na pogon metanom bili bolji, jer su njihove emisije ugljen-dioksida za trećinu niže od emisija dizel motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opovrgnuta nemačka studija o većoj štetnosti električnih automobila

 

122541-bmw i3.jpg

 

Pre nekoliko dana je objavljena vest o rezultatima donekle kontroverzne studije nemačkog IFO instituta koja je pokazala da u životnom veku električnih automobila, od proizvodnje do kraja korišćenja, oni po pređenom kilometru zagađuju okolinu i do 28% više nego dizelski automobili. Već tada je napomenuto da su ovi rezultati u suprotnosti sa onima koje je nedavno objavila Evropska agencija za okolinu, a sada je pokazano i da u IFO-voj studiji postoje naučni propusti.

 

Portal ''Electrek'' donosi analizu koja razotkriva naučne greške koje su dovele do, smatraju, pogrešnih zaključaka. Kao prvo, treba imati na umu da se radilo o studiji na primeru nemačke elektroenergetske mreže u kojoj se veliki deo energije dobija i dalje iz ''nečistih'' izvora poput uglja. Dalje, studija je, kao i neke prethodne, uračunala u ugljenični otisak uticaj automobilskih baterija kao da se one nakon pređenih 150.000 kilometara bacaju i postaju opasni otpad - što, naravno, nije slučaj. Gotovo svi proizvođači baterija i automobila ulažu napore da se materijali iz baterija recikliraju. Ipak, možda i najveća greška IFO-ve studije jeste što je kod električnih automobila upoređeno zagađenje nastalo u celom životnom ciklusu, dakle od proizvodnje baterija i vozila pa do kraja životnog veka. Kod dizelskih vozila, sa druge strane, nije uračunat ugljenčni otisak nastao prilikom proizvodnje dizelskog goriva i prevoza istog od mesta proizvodnje do mesta potrošnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar potvrdio rad na novim električnim modelima

 

jaguar xj ev.jpg

 

Iz Jaguara je stigla zvanična potvrda da se užurbano radi na razvoju novih električno pokretanih automobila. Reč je o modelima koji će se priključiti Jaguaru I-Pace koji je osvojio srca i umove automobilskih poznavaoca širom sveta. Podsetimo, I-Pace je nedavno proglašen evropskim, a zatim i svetskim automobilom godine 2019. u izboru žirija sastavljenih od novinara iz raznih zemalja Evrope i sveta.

 

Vest o električno pokretanim novitetima dolazi od Iana Calluma, šefa Jaguarovog dizajna i osobe koja je najzaslužnija za Jaguarov vizuelni preporod u poslednjih nekoliko godina. Callum je potvrdio i da će svi ovi automobili biti razvijeni ''od nule'' kao električni modeli, odnosno neće biti reč o preradi nekog već postojećeg modela sa konvencionalnim pogonom. Callum naime smatra da ''ne možete staviti baterije u stari auto.'' Callum nažalost nije želeo da ulazi u detalje oko toga o kakvim će se tačno automobilima raditi. Raniji izveštaji su upućivali na to da će nova generacija luksuznog modela XJ biti dostupna isključivo sa električnim pogonskim sklopom. Taj novitet bi trebalo da se bazira na JLR-ovoj modularnoj platformi MLA koja podržava ugradnju motora sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridnih i električnih pogona. Isti izveštaji su govorili i o bateriji kapaciteta 100 kWh kao i o četiri električna motora. Svaki bi naime pokretao po jedan točak, a isto tako svaki bi navodno mogao da ima snagu veću od 200KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus najavio potpuno električni model

 

lexus-ux 111.jpg

 

Više od četvrtine prodatih Lexusa ima hibridni pogon. Sada su spremni za novi korak. U Lexusu veoma dobro znaju da će ostati konkurentni samo ako budu pratili trendove. A oni trenutno idu u smeru totalne elektrifikacije pa će Toyotin premium brend jednostavno morati da lansira potpuno električni model. A takav model dolazi i biće ekskluzivno ponuđen u Evropi i Kini, izjavio je sam predsednik Yoshihiro Sawa, javlja ''AutoNews''.

''Definitivno nam treba električno vozilo u budućnosti, ali još ne mogu reći kada će doći i kakvo će biti'', rekao je Sawa tokom nedavno održanog šangajskog salona. Lexus je nedavno registrovao ime UX300e pa se može pretpostaviti da će upravo UX biti prvi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ima velikih problema u proizvodnji električnih automobila

 

191889-audi proizvodnja.jpg

 

Proizvodnja auta je jedno, a proizvodnja električnih automobila sasvim druga stvar. Nakon što je Tesla prošla sve moguće porođajne muke u pokretanju i širenju proizvodnje električnih automobila slične probleme ima i Audi. Iako je nemački proizvođač starosedelac u proizvodnji automobila, rad s novim dobavljačima, ali i novi način proizvodnje uzimaju danak.

Tako se Audijev prvi električni model našao u brojnim problemima. Osim što je zbog potencijalnih kvarova kasnio sam start proizvodnje, sada problemi u proizvodnji produžavaju vreme isporuke. Jedno od uskih grla je dobavljač baterija LG Chem, koji smanjenim intenzitetom proizvodnje bukvalno koči sklapanje e-trona u evropskim pogonima u Briselu. LG je zbog svog monopolističkog položaja prema Volkswagenu navodno i podigao cene baterija. Epilog je da se trenutno e-Tron proizvodi 6 sati dnevno umesto 8, a uskoro će se radna nedelja u fabrici smanjiti na četiri dana, piše ''The Brussels Times''. Sve to je dovelo do značajnog produženja roka isporuke za e-tron. Na novi električni Audi kupci više ne čekaju dva meseca, već je rok produžen na do 7 meseci, a za sledeću godinu je odložen i dolazak Sportback verzije. Takođe, postoje problemi i u proizvodnji elektromotora u mađarskim pogonima koji su bili pod štrajkom. Sve to će rezultirati padom ovogodišnje proizvodnje za oko 10.000 primeraka sa planiranih oko 56.000.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će električni model I.D. prodavati uz gubitak od oko 3.000 evra?

 

vw id 44.jpg

 

Početkom sledećeg meseca, tačnije, 8. maja Volkswagen bi trebalo da otvori knjige narudžbina za produkcijsku verziju studije I.D. Podsetimo, radi se o električno pokretanom hatchbacku koji će biti prvi iz cele nove modelske linije sa električnim pogonskim sklopovima. Kako se bliži vreme premijere, a zatim i lansiranja ovog automobila tako u javnost izlazi sve više informacija o njemu. Zvanična premijera će biti održana u Frankfurtu u septembru, a prve isporuke se očekuju krajem ove ili početkom sledeće godine.

 

vw id 4.jpg

 

Prilikom lansiranja kupcima će prvo biti dostupna posebno opremljena verzija s baterijom koja će inače činiti srednji nivo ponude. Tačnije, radiće se o bateriji kapaciteta 62 kWh koja bi trebalo da omogući autonomiju od oko 450 km (WLTP). Cena tog modela će verovatno biti viša od 35.000 evra. Nedugo nakon toga na tržište bi trebalo da stigne i varijanta sa baterijom kapaciteta 48 kWh i autonomijom od oko 330 km (WLTP). Ta verzija bi trebalo da košta 29.900 evra. Vrh ponude će činiti verzija opremljena baterijom kapaciteta od 80 kWh i autonomijom od oko 600 km. Dolazak potonje verzije na tržište se očekuje u drugoj polovini 2020.

Nemački ''Auto Motor und Sport'' javlja da bi Volkswagen na početku na svakom prodatom vozilu u stvari trebalo da ostvaruje gubitak od oko 3.000 evra. Takva nepovoljna situacija bi mogla da potraje sve do 2025. godine, ali ostvareni gubitak će vremenom verovatno postajati sve manji. Nakon 2025. bi električno pokretana vozila bazirana na MEB platformi (cela za sada potvrđena linija I.D.) trebalo da postane profitabilnija od konvencionalnih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U filmu ''Osvetnici: Kraj igre'' električni Audi e-tron GT se čuje kao da je pod haubom neki benzinac

 

audi e tron gt avengers.jpg

 

''Osvetnici: Kraj igre'' obara rekorde po zaradi, što se svakako sviđa svima koju su uložili neke pare u ovaj film, kao što je to Audi.

Proizvođač luksuznih automobila još je ranije sarađivao sa ovom franšizom i svi se sećamo Tonija Starka u Audiju R8 u filmovima ''Osvetnici: Doba Ultrona'' i ''Kapetan Amerika: Građanski rat''. Toni sada ima na raspolaganju Audijeve električne konceptne modele e-tron Sportback i GT. U jednoj od mnogih scena vožnje, Toni Stark se vidi kako ''gazi'' e-tron GT, ali se čuje kao da je pod haubom neki moćni benzinac, a ne super-tihi elektromotor, piše portal ''Electrec''. Očigledno da je ekipi filma bilo efektnije da se čuje režanje motora od futurističkog pištanja koje proizvode elektromobili prilikom ubrzanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovakvog Golfa još niste videli

 

192170-vw e 1.jpg

 

Volkswagen je odlučio da ogoli svoj najpopularniji model. Bukvalno. Hauba, bočne stranice i unutrašnje obloge su samo deo onoga što su u Volkswagenu odlučili da skinu s Golfa. I to ne bilo kojeg, već električnog, a sve kako bi svim zainteresovanim pokazali tehnologiju koja stoji iza ovog vozila. Naziv mu je sada eGon, a biće izložen u Hanoveru tokom juna na IdeenExpo sajmu nauke i tehnologije.

 

192171-vw e 111.jpg

 

Posetioci će tako imati uvid u sve komponente električnog Golfa. Sve komponente će dobiti svoje QR kodove pa će se njihovim skeniranjem mobilnom aplikacijom moći dobiti na uvid i potpuni opis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je interesantno da se propaganda trenutno okreće ka proizvodnji baterija za pogon električnih vozila, a ne uzima u obzir rafinerije da se goriva za motore sa unutrašnjim sagorevanjem proizvedu i ne pominju se u kalkulaciji. 

Plus, praksa nam pokazuje i propast vađenja sirove nafte, pa koliko puklih i prosutih tankera u okeanima i morima... 

 

Ako niko drugi, mislim da bismo bar mi na Balkanu morali već da prepoznajemo propagandu od informacija koje se plasiraju po medijima...

Edited by OmenVeritas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

 

Kako prenosi italijanski mediji, FCA kreće putem elektrifikacije kako bi izbegli teške kazne EU zbog flotne emisije štetnih gasova. 

Kao jedna od mogućnosti navodi se potpuno spajanje sa PSA grupacijom, dok je druga opcija šira saradnja sa francuskim gigantom pre svega na polju električnih automobila.

Majk Menli, izvršni direktor FCA, izjavio je da bi rado koristio platforme PSA grupe, ali i da je zainteresovan za stvaranje zajedničke “superplatforme” koja bi omogućila dalji razvoj električnih automobila.

Stručni časopisi na Apeninskom poluostrvu navode da će električni atak predvoditi sam Fiat. Pored veće najavljenog električnog modela 500 i električne varijante Pande u igri je još jedan model – Punto.

Punto se ne proizvodi od prošle godine kada je posle 13 godina postojanja otišao u penziju. Ipak, otada Fiat ima praktično prazan slot u svojoj gami kada je reč o B segmentu. Ističe se da bi preuzimanje platforme i pogona od PSA značilo i da će Punto natrag u igru, najverovatnije kao rođeni brat električnog dua Peugeot 208 i Opel Corsa.

Ipak, teško da će PSA pristati da deli platformu i pogon za električne automobile ukoliko ne dođe do potpunog spajanja. Kako su pregovori u odmakloj fazi, za očekivati je da će se do kraja tekuće godine sigurno znati kakav će biti ishod razgovora

 

 

Fiat-Punto_Evo_2010_1024x768_wallpaper_02.thumb.jpg.d5431d9bb9a66f7c44d73b58b2f9ae5b.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar otvara novi R&D centar u UK za električne automobile

 

180881-polestar 1.jpg

 

Polestar otvara novi razvojno-istraživački centar u Koventriju u Ujedinjenom Kraljevstvu, sa idejom da se u njemu razvijaju tehnologije za električne automobile. U ovom centru inicijalno će raditi 60 zaposlenih. Koventri je poznat i kao mesto gde se nalazi sedište Jaguar Land Rovera, kao i Geely-jev dizajnerski studio i još jedna kompanija za proizvodnju EV-ova iz Londona, koja učestvuje u pravljenju novih plug-in hibridnih londonskih taksija. Prvi električni model iz Polestara biće Polestar 2, direktni rival Tesla Modelu 3 sa kombinovanom snagom od 402 KS i autonomijom od 442 km. Proizvodnja za globalno tržište će početi u Kini početkom naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili bi smanjili emisiju CO2 za samo 0.4 odsto

 

188305-vw e-golf.jpg

 

Transport je jedan od najvećih ''proizvođača'' CO2, ali električni automobili ne mogu da budu jedino rešenje. Globalna emisija CO2 bi se smanjila za samo 0.4 odsto ukoliko bi svi automobili u Evropi prešli na električni pogon preko noći, piše ''Autoexpress''. Na evropskim putevima ima oko 300 miliona automobila od čega 800.000 potpuno električnih, ali taj broj se povećava svake godine. Međutim, govoreći na samitu ''Financial Times Future of the Car'', predsednik Evropskog udruženja automobilskih dobavljača Roberto Vavassori je izjavio da električni automobili neće imati toliko značajan uticaj na smanjenje emisije CO2 koliko se misli.

 

''Evropa je odgovorna za 10 odsto svetske emisije CO2, dok Kina, SAD i Indija proizvode 66 odsto. Znamo da se 7 odsto globalne emisije CO2 odnosi na laka vozila, a ako bi ona postala električna u celoj Evropi tokom noći, svake godine bismo proizvodili 0.7 odsto manje CO2 na globalnom nivou'', izjavio je Vavassori. Ipak, prava brojka bi bila manja zbog upotrebe fosilnih goriva izvan autoindustije. ''Još uvek nam treba električna energija dobijena od fosilnih goriva, tako da ova brojka pada na 0.4 odsto. Da li smo svesni ovog konteksta?'', dodao je Vavassori. Transport, stvaranje električne energije i industrija su tri najveća ''proizvođača'' emisije CO2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je Tesla za samo nekoliko godina zavladao tržištem vozila na struju

 

tesla super 111.jpg

 

Proizvođač električnih automobila iz Kalifornije pojavio se praktično niotkuda i vrlo brzo osvojio američko tržište, ostaviviši konkurenciju iza sebe. Na Internetu je objavljen zanimljiv animirani dijagram koji pokazuje kako se od januara 2012. do aprila 2019. godine kretala prodaja elektrifikovanih automobila (potpuno električnih modela i plug-in hibrida). Početkom 2012. konkurencija na tržištu električnih automobila u SAD bila je slabašna, a prodaja više nego skromna. Ekspanzija ove vrste vozila odvijala se narednih godina munjevitom brzinom, a prodaja je sa 50-ak hiljada te 2012. godine porasla na 1.2 miliona jedinica, zaključno sa aprilom 2019.

Naročito je impresivan rast proizvodnje i prodaje automobila kompanije Tesla, sa skromnim počecima Modela S u 2012. godini, pa do današnjeg trijumfa sa 3 među najtraženija 4 električna modela u SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW kreće u električnu ofanzivu

 

wqwqs303.jpg

 

Elektrifikacija je sadašnjost, svi veliki proizvođači se fokusiraju na ovaj vid pogona, a među njima je i nemački premium gigant BMW. Bavarski proizvođač prodaje elektrifikovane automobile od 2013, kada je na tržište izbacio model i3. U proteklih nekoliko godina ovaj eksperimentalni model je pokazao da ima budućnost, a BMW je prodao oko 400.000 jedinica. U međuvremenu stiglo još nekoliko hibrida, a BMW predviđa da će do kraja godine dostići brojku od pola miliona prodatih elektrifikovanih vozila.

 

wqwqs302.jpg

 

Međutim, sada Bavarci kreću u električnu ofanzivu pa planiraju najmanje 25 modela do 2025, od kojih će 12 biti potpuno električni. Većina njih će biti bazirana na već postojećim modelima, kako bi se kontrolisali troškovi.

 

wqwqs301.jpg

 

Prvi na tržište dolazi već predstavljeni električni Mini ove godine, pa SUV iX3 2020, a posle njega iNEXT te i4 tokom 2021. BMW nije otkrio detalje preostalih osam potpuno električnih modela koji će stići u poslednje četiri godine ovog plana.

 

wqwqs300.jpg

 

Kada su u pitanju hibridi, sledeće godine stižu X5, X3 i Serija 3, dok BMW ''krije'' ostale modele od kojih će većina stići u poslednje tri godine ovog plana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna vozila će do sredine 2020-ih postati jeftinija od konvencionalno pokretanih?

 

190731-nissan leaf bg.jpg

 

Električno pokretani automobili trenutno čine tek mali deo tržišta, ali to će se u skoroj budućnosti značajno promeniti. Tako bar tvrde analitičari BNEF-a (Bloomberg New Energy Finance), koji kažu da će do 2040. oko 57% novoprodatih automobila biti modeli sa električnim pogonom. Isto važi kako za putnička, tako i za laka komercijalna vozila. Iz BNEF-a zato smatraju da je lako moguće da je vrhunac prodaje putničkih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem već iza nas. Smanjenje cene električnih vozila, očekivani niži troškovi održavanja i napredak tehnologije bi samo mogli da ubrzaju taj proces, kažu u BNEF-u.

 

Zahvaljujući svemu tome, iz BNEF-a predviđaju, da će u naredne dve decenije prodaja električno pokretanih automobila sa prošlogodišnje brojke od 2 miliona do 2040. narasti na oko 56 miliona. U isto vreme će prodaja ''konvencionalno pokretanih'' vozila pasti sa prošlogodišnjih 85, na oko 42 miliona vozila godišnje. Nešto smelije je predviđanje BNEF-a da bi se već do sredine sledeće decenije, zbog pada cena baterija, električno pokretana vozila mogla svojom ukupnom cenom (kupovinom i ostalim vlasničkim troškovima) približiti modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Štaviše, u BNEF-u tvrde da bi električna vozila kroz svoj životni vek mogla da se pokažu i jeftinijim izborom za korisnika. Iz BNEF-a navode i da će predvodnici u kupovini električnih vozila biti vlasnici većih flota koji će brže usvajati ovu tehnologiju nego privatni vlasnici vozila, čiji bi broj vremenom trebalo da počne da se smanjuje zbog sve veće dostupnosti usluga deljenja vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover i BMW saradnja na razvoju električnih pogonskih sistema

 

jaguar i 22222.jpg

 

Kompanije Jaguar Land Rover (JLR) i BMW su saopštile da će sarađivati na razvoju sledeće generacije tehnologija za električna i plug-in hybrid vozila. Dve kompanije će zajednički razvijati električne pogonske sisteme, pri čemu je cilj značajno smanjiti troškova razvoja. Ovo novo partnerstvo je još jedno u nizu sličnih koje su trenutno u toku među različitim proizvođačima, a tiču se električnih vozila. Tako je nedavno Ford najavio inevsticiju od 500 miliona dolara u EV start-up Rivian.

 

bmw ix3 11.jpg

 

JLR i BMW za sada nisu saopštili kada će se pojaviti prvi rezultati njhove nove saradnje, ali se nezvanično procenjuje da će to biti kroz tri ili četiri godine. Saradnja podrazumeva zajedničke investicije u istraživanje i razvoj, ali će konečni proizvodi zadržati specifične karakteristike neophodne za svakog od ovih proizvođača. Finansijski detalji ovog partnerstva za sada nisu objavljeni. Ovo inače neće biti prva veza Jaguar Land Rovera i BMW-a. Bavarci su naime 1994. godine kupili Land Rover, ali su ga već šest godina kasnije prodali američkom Fordu (a koji ga je 2008. prodao indijskom Tata Motorsu).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ubrzava razvoj svoje električne ponude

 

toyota ev 1.jpg

 

Toyota je svakako jedan od predvodnika elektrifikacije pogonskih sklopova, ali kada je reč o baterijskim električnim vozilima (BEV) japanski div pomalo kaska za konkurencijom. U Toyoti su bili prilično pažljivi pa su pustili drugima da istraže prođu BEV-ova. Sada su možda pomalo i zakasnili, ali to misle da brzo isprave. Tačnije, Toyota planira da do 2025. proda oko 5.5 miliona električnih vozila, ali još važnija je vest da Japanci navodno do druge polovine sledeće godine planiraju da razviju baterije sa krutim elektrolitom koje će se ugrađivati u Toyotina vozila namenjena tokijskim Letnim olimpijskim igrama 2020. Za sada nije poznato kada će se te baterije naći u serijskoj proizvodnji, odnosno u serijskim vozilima. Toyotin ubrzani plan razvoja električne ponude sada podrazumeva dostizanje pomenute prodajne brojke 5 godina ranije, a razlog za ubrzanje je rast dostupnosti i popularnosti BEV-ova u svetu. To nikako ne znači odustajanje od vodonika pa se u Toyoti nadaju da će od 5.5 miliona prodatih električnih vozila, njih oko 1 milion imati pogon na gorive ćelije.

 

toyota ev 1111.jpg

 

Japanci razvijaju i posebnu EV platformu koja se bazira na postojećoj platformi TNGA. Nova platforma pod oznakom e-TNGA će biti osnova nekoliko uglavnom kompaktnih, ali i velikih modela. U planu su crossoveri, SUV-ovi, limuzine i MPV-ovi, s pogonom na prednje, zadnje i na sva četiri točka. Većina ovih automobila će biti tzv. globalni modeli, odnosno prodavaće se širom sveta pa tako i na evropskim tržištima. Toyota je objavila slike tih vozila, a karakteriše ih dinamičan, moderan i jedinstven dizajn, dugačko međuosovinsko rastojanje, kratki prepusti, kamere umesto retrovizora i sl. Kako bi uspeli u svom naumu brzog širenja ponude Toyota je ugovorila saradnju s novim partnerima, poput kineskog proizvođača BYD ili snabdevača baterija CATL i sl.

 

toyota ev 11.jpg

 

Takođe, Toyota radi i na razvoju nove generacije električnih vozila namenjenih korišćenju na pešačkim površinama, a radi se prvenstveno o vozilima za starije osobe i invalide.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Mazda stiže sledeće godine

 

177443-mazda kai 1.jpg

 

Već neko vreme je poznato da u Mazdi pripremaju potpuno električni model, a neke nove detalje je sada otkrio šef kompanije Akira Marumoto u izjavi za ''Autonews''.

Za početak, Marumoto je potvrdio da će Mazdin prvi serijski električni automobil imati premijeru tokom sledeće godine, ali to nije sve što se tiče elektrifikovanih vozila iz ove japanske kompanije. Mazda naime planira da od 2021. ili 2022. godine krene i sa predstavljenjem vozila sa plug-in hybrid pogonom. Što se tiče potpuno električnog vozila za 2020. godinu to će biti zaseban model i neće se bazirati na nekom od postojećih Mazdinih modela sa SUS motorom. Takođe, taj automobil će dobiti Mazdin elektropogon, što znači da ga neće pokretati električni pogonski sistem koji se razvija u saradnji sa kompanijama Toyota i Denso. Osim toga, Mazda radi na novim mild-hybrid verzijama, kao i na povećanju ekonomičnosti kod dizel verzija Mazde 6 i CX-5. S tim u vezi, Marumoto veruje da će za SUV-ove i veće limuzine najefikasniji pogonski sistem biti dizelaš uparen sa elektromotorom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault širi ponudu električnih modela

 

renault ev.jpg

 

Renault je najavio da će u skoroj budućnosti proširiti svoju ponudu električno pokretanih modela i to u raznim karoserijskim oblicima i u raznim segmentima. Tačnije, do 2022. godine možemo očekivati da će Renault na tržište lansirati nekoliko različitih modela A, B i C segmenta, a od karoserijskih oblika naglasak će naravno biti na popularnim crossoverima. Emmanuel Bouvier, šef Renaultove prodaje i marketinga za električna vozila, za sada je otkrio da Renault priprema dva električna noviteta, ali nije želeo da ulazi u detalje pa ostaje nepoznato o kakvim će se tačno automobilima raditi i koje će ime nositi. Bouvier je istakao da je cilj ''pokriti A, B i C segmente sa električnim modelima'', te dodao da će se raditi prvenstveno o putničkim, a ne komercijalnim vozilima. Ovi modeli će se verovatno bazirati na modularnoj CMF-EV platformi koja je pogodna za različite karoserijske oblike i različite veličine. S obzirom da su trenutno crossoveri B segmenta najtraženija roba sasvim je realno da Renault prvo lansira upravo takav električni automobil.

Podsetimo, Renault u Evropi trenutno nudi električno pokretane modele Twizy, Zoe, Kangoo i Master. U Koreji, u saradnji sa Samsungom, proizvodi SM3 sličan modelu Fluence, a Aziji je namenjen i K-ZE. Poslednji je cenom pristupačni električni model A segmenta koji bi navodno mogao da stigne i u Evropu. Naime, trenutno se razmatra takva mogućnost, a kada će biti doneta konačna odluka za sada nije poznato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley planira elektrifikaciju svih svojih modela

 

bentley by 1.jpg

 

Bentley je brend koji se prilikom proizvodnje luksuznih automobila drži tradicije. Međutim, već je zašao u vode elektrifikacije. Prvi korak ka električnoj budućnosti je napravljen predstavljanjem plug-in hibridne varijante modela Bentayga.

Naime, mnogi smatraju je upravo Bentley Bentayga Hybrid zapravo prvi korak ka potpunoj elektrifikaciji game britanskog brenda. Jedan od članova upravnog odbora kompanije Bentley, Kris Kraft je nedavno izjavio da će kompanija ''elektrifikovati sve svoje modele do 2023. godine''. On je dodao i da se očekuje ovaj brend svoj prvi, potpuno električni automobil lansira 2025. godine.

 

Za sada se ne zna puno toga o tom električnom vozilu. Međutim, Kraft je izjavio da su električna vozila veliki deo naše budućnosti. Iako prodaja električnih automobila trenutno predstavlja samo mali deo ukupne prodaje automobila, njihov segment neprestano raste. Električni automobili postaju sve popularniji te se procenjuje da preko 30% kupaca luksuznih automobila želi da kupi električno vozilo. Kraft je jednom drugom prilikom izjavio da su električni automobili nešto što odgovara kompaniji Bentley. Razlog za to jeste činjenica da oni pružaju instant ubrzanje. što je u neku ruku, nešto ka čemu britanski brend oduvek teži. Električni automobili su takođe tihi, a to je nešto sa čim se povezuju automobili luksuznih brendova. Iako Kraft nije pričao puno o hibridima koji dolaze, pretpostavlja se da će to biti Continental GT, Flying Spur i Mulsanne. Još uvek se ne zna kakav će hibridni pogon oni imati, ali bi on mogao biti isti kao kod modela Bentayga Hybrid. Da podsetimo, ovaj krosover poseduje trolitarski V6 agregat, elektromotor i bateriju. Potvrđeno je da će taj model moći da se potpuno napuni za dva i po sata, te da sa jednim punjenjem može da pređe do 50 kilometara, samo na električnu energiju. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ne želi da elektrifikuje svoje GT modele

 

porsche 911 gt 001.jpg

 

Porsche je krenuo sa elektrifikacijom svoje game, međutim, po rečima šefa odeljenje Porsche GT, Andreasa Pruningera, planovi elektrifikacije se neće primenjivati na GT modele. Naime, on je u jednom intervjuu rekao da čak ni model kao što je Porsche 911 Hybrid u gami kompanije neće naterati Porsche GT odeljenje da krene putem potpuno električnih automobila.

 

''To su ideje koje možda mogu da se ostvare sa normalnim sportskim automobilima, ali ne i kod GT modela'', rekao je on. ''Ako bismo morali da elektrifikujemo sve svoje trkačke automobile preko noći, onda bismo možda razmislili o tome. Međutim, ne vidim da će se tako neštoi dogoditi u skorijoj budućnosti''. Pruninger je srećan što je Porsche krenuo putem hibrida i elektrifikacije sa svojim modelima. On je takođe rekao i da zna da je to jako važno za kompaniju. Međutim, članovi upravnog odbora kompanije Porsche u potpunosti podržavaju planove da GT model ii dalje zadrže SUS agregate. ''Mislim da je jako važno i bitno da se fokusiramo na naša tri glavna stuba. To su hibridi, potpuno električni automobili i ekstremni, konvencionalni sportski automobili. Feri Porše je jednom rekao da će poslednji automobil na svetu biti sportski automobil... Apsolutno sam siguran da je bio u pravu. Na svu sreću, članovi upravnog odbora nas u potpunosti podržavaju u našim planovima koji su uvek ostali verni pravom Porsche automobilu, kao što je model 911'', rekao je on.  Porsche GT odeljenje trenuntno radi na novim projektima, a jedan od njih je i novi 911 (992) GT3. Porsche 718 Cayman GT4 i 718 Boxster Spyder su njihovi nanjoviji projekti koji su završeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ulaže dve milijarde dolara za proizvodnju električnih vozila u Indoneziji

 

toyota ev 1111.jpg

 

Auto industrija Indonezije postaje sve veća, a Toyota planira da bude glavni auto proizvođač na tom tržištu. ''Reuters'' je objavio vest u kojoj se govori o velikom ulaganju do strane Toyota kompanije. Ubrzo je tu vest potvrdio i predsednik Toyote, Akio Tojoda koji je rekao sledeće: ''Planiramo da do 2023. godine uložimo 2 milijarde dolara koje će biti utrošene na prozivodnju elektro vozila na indonezijskom tržištu''. Predstavnici Toyote smatraju da Indonezija nudi savršene uslove za razvitak električnih vozila i da će se u periodu od 10 godina tu razviti mnoštvo elektro pumpi koje će obezbediti mnogo zdraviji i čistiji život za sve stanovnike. Kompanija Toyota jedna je od vodećih koja proizvodi hibridna i elektro vozila i koja se trudi da u bliskoj budućnosti potpuno eliminiše upotrebu benzinskih motora...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...