Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Ford povećava zacrtana ulaganja u elektrifikaciju vozila

 

ford focus ev

 

Američki automobilski gigant Ford je značajno povećao zacrtana ulaganja u proizvodnju hibridnih i električnih verzija svojih vozila, na 11 milijardi dolara u sledećih pet godina. Izvršni direktor James Farley objašnjava da najavljena veća potrošnja u osnovi udvostručuje iznos i produžava rok dosadašnjeg plana potrošnje prema kojem su na elektrifikaciju do 2020. godine nameravali da potroše 4,5 milijardi dolara. Rezultat veće potrošnje bi trebalo da bude proizvodnja 16 modela koji će u potpunosti za pogonsko gorivo koristiti električnu energiju i 24 modela hibridnih i plug-in hibridnih vozila. Ford trenutno nudi samo jedan model koji u potpunosti za pogonsko gorivo koristi električnu struju.

 

"Iz prvog ciklusa elektrifikacije smo naučili da ljudi žele zaista lepe proizvode", naglasio je Farley. Iz Forda su istovremeno najavili da će do 2020. početi da proizvode i hibridnu verziju popularnog kamioneta F-150 u fabrici u Dearbornu u saveznoj američkoj državi Michigan. Takođe su nagovestili da će iste godine proizvesti i u potpunosti električni SUV automobil Mach1, ne navodeći detalje. "Počinjemo da signaliziramo kako zamišljamo našu poziciju u poslovanju s elektrifikacijom na globalnom nivou. Odgovor glasi - planiramo da proizvedemo električne verzije naših ikonskih brendova koji spadaju u kategoriju skupljih vozila", pojasnio je izvršni direktor Forda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onog trena kada elektro auti postanu standard, i ne budem mogao voziti benzinca, ode u najblizu policijsku i vracam vozacku. U ta cuda ne zelim ni kao putnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Evropi će se u 2018. prodati više od 200.000 električnih automobila

 

renaulz zoe 1.jpg

 

Još uvek je verovatno rano da se napiše da je evropske kupce uhvatila ''električna'' zaluđenost, ali svake godine prodajne brojke idu prema gore. U 2017. broj isporučenih EV-a je prvi put prešao 100.000, a procena je da će u 2018. probiti granicu od 200.000. A sve to je tek najava za pravu električnu pomamu koja nas čeka i potpuni preokret u tendencijama kupaca. Naime, do 2020. u Evropi bi godišnje trebalo da se proda 600.000 električnih vozila, a do 2022. već milion. U Evropi je najprodavaniji električni auto Renault Zoe, a slede ga Nissan Leaf, Tesla Model S, BMW i3, VW e-Golf…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljene investicije u električne automobile premašuju 90 milijardi dolara

 

vw id buzz.jpg

 

Ford je najavio ovih dana da planira 11 milijardi dolara ulaganja u električna vozila, ali to je samo deo investicijskog cunami talasa globalnih auto kompanija u proizvodnju baterija i električnih automobila, koji dostiže vrednost od najmanje 90 milijardi dolara i dodatno će rasti. Taj novac se sliva u još uvek mali sektor koji iznosi manje od 1 posto prodaje od oko 90 miliona vozila svake godine i u kojem je kompanija Tesla dominantan igrač sa prošlogodišnjom prodajom od oko 100 hiljada vozila. Vodeći svetski proizvođači automobila spremaju se da uvedu desetine novih baterijskih i hibridnih benzinsko-električnih modela vozila u sledećih pet godina.

 

Ulaganja u električne automobile najavljena do danas uključuju najmanje 19 milijardi dolara od strane američkih proizvođača, 21 milijardu dolara u Kini i 52 milijarde u Nemačkoj. ''Tesla se suočava sa pravom konkurencijom'', kaže Mike Jackson, izvršni direktor firme AutoNation, najvećeg maloprodajnog lanca automobila u SAD-u. Očekuje da bi do 2030. godine električna vozila mogla da dostignu od 15 do 20 posto prodaje novih vozila u SAD-u. Ipak, direktori američkih i nemačkih proizvođača, anketirani na marginama Detroit Auto Showa, kažu da je većina tih ulaganja namenjena za Kinu, gde je vlada donela povećanu kvotu prodaje vozila na električni pogon sa početkom u 2019. godini. Uz to, ova ulaganja pokazuju da su najveći svetski proizvođači automobila reagovali na pritisak regulatora u Evropi i Kaliforniji kako bi se smanjila emisija iz fosilnih goriva. Oni su pod pritiskom i zbog Teslinog uspeha u prodaji električnih limuzina i SUV-ova, zbog čega je ta kompanija preplavljena narudžbinama.

 

I dok je Tesla sada najistaknutiji svetski proizvođač električnih automobila ''uskoro će to biti svako'', izjavio je u Detoritu Dieter Zetsche, izvršni direktor nemačkog Daimlera. Najavio je da će Daimler uložiti najmanje 11.7 milijardi dolara u razvoj 10 čistih električnih i 40 hibridnih modela. Ali, najveće investicije, najavljuje Volkswagen, koji do 2030. planira da uloži 40 milijardi dolara u razvoj električnih verzija njegovih 300-plus globalnih modela. Američki General Motors objavio je planove uvođenja 20 novih baterijskih i hibridnih modela do 2023. godine, ali nije saopštio koliko tačno novca planira da uloži. Detalje o ulaganjima nisu objavili ni kineski proizvođači, uključujući lokalne partnere Forda, VW-a i GM-a, ali su poručili da imaju veoma agresivne investicijske planove. Sve u svemu, konkurencija na tržištu električnih automobila se brzo zaoštrava, a kupci će odlučiti koje će kompanije profitirati, a koje ne, poručili su direktori najvećih svetskih proizvođača automobila na Detroit Auto Showu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serđo Markjone smatra da su električni automobili neisplativi...osim u segmentu superautomobila

 

148648-marchionne.jpg

 

Izvršni predsednik kompanije Fiat-Chrysler automobili (FCA) Serđo Markjone smatra da su električni automobili neisplativi, osim u segmentu superautomobila. Markjone je na Sajmu automobila u Detroitu, gde je FCA stigao sa nekoliko noviteta, naglasio da segment električnih automobila trenutno ne pokazuje znak osvajanja većeg dela tržišta pa nisu isplativa investicija.

 

90062-fiat 500e.jpg

 

''Nijedan proizvođač ne zna šta donosi budućnost električnih vozila i robotike. Ne znam ni ja. Ne znam za posao u prodaji ovih automobila koji zarađuje novac, izuzev kod vrlo, vrlo ekskluzivih modela. Kada dođemo na neki ovakav sajam naglo rastu najave o sve većoj elektrifikaciji i dolasku veštačke inteligencije, neizbežnom povezivanju jednog sa drugim, a to je sve u najboljem slučaju pretpostavka. Mislim da najave da ćemo imati X broj vozila koja će biti elektrifikovana u budućnosti nisu najpametnija stvar, sa ekonomske tačke gledišta'', rekao je Markjone.

Međutim, Markjone nije izričit kada je u pitanju tehnologija električnih vozila u FCA. On smatra da samo najskuplji električni automobili mogu biti profitabilni, poput superautomobila (ne i vozila poput Jeep, Fiat), pa najavljuje da se u tu trku uključi Ferrari. ''Ako se bude pravio električni superautomobil, Ferrari će biti prvi. Ljudi su zadivljeni onim što je Tesla uradio sa superautomobilom. Ne pokušavam da umanjim ono što je Elon Mask uradio, ali mislim da je to izvodljivo za sve nas'', kaže direktor FCA. Tesla je najavila svoj superautomobil Roadster za 2020, znači da Markjone ima manje od dve godine da Ferrari prestigne Maska. Maranelo neće svakako krenuti od nule, s obzirom da je Ferrari već proizveo hibridni superautomobil LaFerrari sa moćnim V12 motorom od 800 KS koji zajedno sa elektromotorom od 164 KS donosi sveukupnu snagu od 964 konja. Ferrari je prodao 710 jedinica LaFerrarija, od čega 500 Kupe (2013-2015), a 210 model Aperta (2016-2017). Tu je i još moćniji FXX-K Evo (1.036 KS) koji nije legalan za javne puteve. LaFerrari je peti najskuplji automobil na svetu, košta 2.2 miliona dolara.

 

ferrari fxx 1111.jpg

 

Ferrari odoleva zahtevima tržišta i tradicionalno limitira proizvodnju vozila kako bi zaštitio poznatu ekskluzivnost svog brenda. Iako to ograničava rast, i dalje donosi ogroman profit kompaniji. Sa druge strane, nemački premium proizvođači poput BMW i Porsche su već upali u ''igru'' elektroautomobila, Bavaci imaju čisto električni i8, koji je sada dobio i roadster verziju, dok je za 2019. najavljen prvi električni Porsche Mission E. Markjone ne menja ploču kada je u pitanju Ferrari samo kod električnih vozila, već i u SUV segmentu. Kompanija iz Maranela radi na svom prvom krosoveru, a to je potvrdio i prvi čovek kompanije. ''Izgledaće kao što bi Ferrari SUV i trebalo da izgleda. I voziće se kao Ferrari. Biće najbrži SUV'', rekao je Markjone koji je pre samo dve godine na pitanje o stvaranju Ferrari SUV modela izjavio ''prvo ćete morati da me streljate''. Kao ''test poligon'' za Ferrari SUV poslužio je Alfa Romeo Stelvio, koji sjajno prolazi na tržištu otkako se pojavio prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Infiniti postaje Nissanov električni premium brend

 

5a62529ebd122_infiniti-q-inspiration11.thumb.jpg.292163dc8e7650f6c639f7e47343d214.jpg

 

Japanski proizvođač Nissan planira da transformiše svoj premium sub-brand, Infiniti, u pretežno električni brend, rekao je direktor Nissana, Hiroto Saikawa. Svi novi Infiniti modeli od 2021. će biti električni ili takozvani “e-Power” hibridi, osim velikih SUV-a, izjavio je Saikawa na konferenciji u Detroitu. Ova odluka za cilj imadiferencijaciju luksuznog brenda od osnovnog Nissan brenda. „Mi ćemo pretvoriti Infiniti u premium i visoko elektrificiran brend“ rekao je Saikawa. Ovo znači da će svi novi Infiniti modeli od 2021. biti elektrificirani, a do 2025. će polovina modela ovog japanskog premium brenda biti elektrificirano u nekoj od formi. Pored električnih tehnologija, Infiniti snažno investira u benzinske agregate, počevši sa VC Turbo agregatom sa promenljivim odnosom kompresije, koji benzinskom motoru daje efikasnost i obrtni moment hibrida ili dizela. Saikawa želi da više proizvođača automobila investira u električna vozila, što će podstaći kupce da prihvate ovu vrstu vozila. U SAD, prodaja Infinitija je porasla 11.3 procenata u prošloj godini, dok su druga dva japanska premium proizvođača, Acura i Lexus, zabeležili padove od 3.9 i 7.6 procenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi električni Volvo će biti potpuno novi hatchback

 

174429-volvo v40 1.jpg

 

Prvi električni model kompanije Volvo biće produkcijska verzija koncepta 40.2 predstavljenog u maju 2016. godine. Baš kao što je slučaj sa konceptom 40.1 koji je postao produkcijski crossover XC40, novi električni hatchback se neće mnogo razlikovati od koncepta 40.2. Kada je taj koncept predstavljen, spekulisalo se da najavljuje sledeću generaciju modela V40 i S40, ali njegov električni pogon je predstavljao najveći nagoveštaj. Ipak, hatchback koji podseća na coupe će biti deo porodice modela 40 s obzirom na njegovu veličinu i konceptno ime, a deliće isti dizajnerski jezik sa svojom braćom. Volvo je zvanično potvrdio da će električni model stići 2019. godine, ali detalji nisu otkriveni. Šef kompanije Hakan Samuelsson je za magazin Autocar u septembru rekao da će se pojaviti pre električnih verzija postojećih modela. Električni XC40 će verovatno postati drugi električni Volvo. Produkcijski 40.2 će biti baziran na novoj CMA platformi (Compact Modular Architecture) koji je kompatibilan sa svim vrstama pogona, uključujući električni. Cilj kompanije je da automobil jednim punjenjem pređe blizu 500 km. Volkswagen planira da će njegov električni ID hatch imati domet 400 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji samo dvesto automobila na struju

 

bmw i3

 

Automobili koji kao pogonsko gorivo troše fosilna goriva sigurno će još dugo biti najbrojniji na drumovima, o čemu svedoče i procene o potrošnji fosilnih goriva za nekoliko decenija unapred. Ipak, izvesno je da će sve oštriji zahtevi u oblasti zaštite životne sredine doprineti većem korišćenju električnih ili hibridnih vozila, pre svega u gradovima, jer se time smanjuje emisija štetnih gasova i pozitivno utiče na kvalitet životne sredine. Za sada su u Srbiji električna vozila retkost i procenjuje se da ih je oko 200, a da bi ih bilo više, potrebno je izgraditi neophodnu infrastrukturu, pre svega mesta na kojima bi se ta vozila mogla puniti. Srećom, u poslednje vreme situacija je mnogo bolja jer osim na nekoliko benziskih pumpi, takva usluga postoji i na hotelskim parkinzima. Treba reći da su ta vozila skuplja od klasičnih, a u Srbiji za kupovinu električnih i hibridnih automobila ne postoje olakšice, poput onih koje imaju ili su imale neke države. U Ministarstvu zaštite životne sredine ukazuju na to da je za olakšice u slučaju uvoza električnih vozila nadležno Ministarstvo finansija, odnosno Uprava carina, te da, što se trenutne carinske regulative tiče, ne postoje nikakvi posebni uslovi za uvoz automobila na hibridni i električni pogon.

 

Carinska stopa prilikom kupovine takvih automobila iznosi 12,5 odsto, a porez na dodatu vrednost je 20 odsto, a ukoliko uvoznik poseduje EUR 1 obrazac, koji dokazuje poreklo automobila iz EU, carinska stopa iznosi 0-2,5 odsto, dok je PDV isti. Goran Trivan, ministar zaštite životne sredine ističe da će se angažovati po ovom pitanju i razgovarati s nadležnim ministarstvom o potrebi olakšica za uvoz hibridnih i električnih vozila, odnosno sredstava prevoza na alernativno gorivo, koja manje zagađuju životnu sredinu. I pored toga što se električni i hibridni automobili sve više koriste, još uvek ih je prilično malo. Pre dve godine u svetu ih je bilo oko dva miliona, što je ispod jednog procenta ukupnog broja putničkih vozila. Električni automobili najviše se prodaju i voze u Kini, SAD, Japanu, Kanadi, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Norveškoj, Holandiji, Švedskoj, a u nekim zemljama vlasnici tih automobila imaju neke pogodnosti, poput besplatnog parkiranja, jeftinije registracije i putarine. Po rečima Tomislava Mićovića, sekretara Udruženja naftnih kompanija Srbije pogon vozila na struju nezamenjiv je u velikim gradovima, gde je koncentracija automobila stalna i velika, pa bi povećanje udela elektromobila bilo veoma efikasno rešenje za smanjenje zagađenja, a država to može postići različitim merama podsticaja i opterećenja.

 

On ukazuje na to da se prvo može očekivati uvođenje taksi i rentakar vozila, kao i privatnih elektrovozila za vožnju na gradskim i prigradskim relacijama, dok bi masovnijem korišćenju električne energije u putničkim vozilima trebalo da prethodi neka manja tehnološka revolucija iz koje bi proizašla nova, pre svega jeftinija i po kapacitetu prihvatljivija rešenja za akumuliranje struje u vozilima. – Teretna vozila, dugolinijski autobuski prevoz, poljoprivredne i građevinske mašine, vojna vozila, avio-prevoz još dugo će biti vezani za derivate nafte jer za sada nema tehničkog rešenja koje bi bilo dovoljno dobra zamena, pre svega za dizel i kerozin – kaže Mićović. Po njegovim rečima, učešće električne energije u transportu u budućnosti će nesumnjivo rasti, ali treba voditi računa o tome kako se ta energija proizvodi i da li će se time i zaista smanjiti zagađenje, Istovremeno, on ističe i da je sigurno da država ne bi želela da se, nakon supstitucije dela derivata nafte električnom energijom, odrekne fiskalnih prihoda koji su deo cene derivata, a koji sada iznose oko 55 odsto maloprodajne cene za benzin i dizel, što postavlja pitanje da li bi pogon električnom energijom bio jeftin kao što se očekuje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

---------------------------------------------

 

photo.jpg Mercedes-Benz video: Mercedes E-Mobility

 

 

 

Edited by Irena HGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deset elektroautomobila iz 2018. sa najvećom autonomijom

 

punjac i.jpg

 

Iz godine u godinu povećava se maksimalan radijus kretanja elektroautomobila sa punim baterijama. Autonomija u vožnji jedna je od najbitnijih karakteristika svakog električnog automobila i važna stavka prilikom prilikom odlučivanja kupaca o tome koji će model da odaberu. Sajt Motor1 sastavio je listu top 10 električnih modela sa najvećim radijusom kretanja koji su u 2018. dostupni na američkom tržištu:

 

10. Kia Soul Electric: 178 km

9. BMW i3: 183 km

8. Ford Focus Electric: 185 km

7. Hyundai Ioniq Electric: 200 km

6. VW e-Golf: 201 km

5. Nissan Leaf: 241 km

4. Chevrolet Bolt EV: 383 km

3. Tesla Model X: 383 - 475 km (u zavisnosti od paketa baterija)

2. Tesla Model 3: 499 km

1. Tesla Model S: 442 - 542 km (u zavisnosti od paketa baterija)

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan ulaže deset milijadri dolara u razvoj električnih vozila u Kini

 

nissan leaf 344.jpg

 

Japanska automobilska kompanija Nisan i njen kineski partner Dongfeng Grup najavili su danas razvoj 20 modela električnih vozila, u sklopu petogodišnjeg investicionog programa vrednog deset milijardi dolara. ''Zajedničko preduzeće će ove godine početi sa prodajom Nisanovog električnog modela Leaf i još dva električna modela'', izjavio je predsednik tog preduzeća, Jun Seki, koji je inače i prvi čovek Dongfenga. Još tri ''pristupačna električna modela'' će naredne godine biti puštena u prodaju, naveo je on. Nisan se tako priključio drugim globalnim automobilskim kompanijama, poput Volkswagena i General Motorsa, u nastojanju da Kinu pretvore u svoj budući izvor prihoda, zbog čega ulažu milijarde dolara u razvoj električnih vozila koja će privući interesovanje kineskih kupaca. Iz Nisana i Dongfenga navode da u narednih pet godina planiraju razvoj 40 novih modela, od kojih je polovina električna ili hibridna. Do 2020. godine, partneri su postavili godišnji cilj prodaje od 360.000 električnih ili hibridnih vozila, odnosno oko 30 odsto od ukupne prodaje, kazao je Seki novinarima. Zajedničko preduzeće namerava da godišnju prodaju poveća za milion jedinica na 2.6 miliona do 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Porsche će do 2022. godine u razvoj električnih automobila investirati 6 milijardi evra

 

porsche e.jpg

 

Samo u razvoj strujom pokretanog modela Mission E nemačka automobilska kompanija izdvojiće blizu 530 miliona evra. A to je tek početak. Porsche bi produkcijsko izdanje električnog modela Mission E trebalo da predstavi naredne godine, a strujom pokretani sedan je na početku Porscheove priče o električnim automobilima, koja će uključivati i nekoliko hibridnih modela. Za ostvarenje planova slavne nemačke automobilske kompanije menadžment je već dao zeleno svetlo za dvostruko veći iznos od inicijalno predviđenog koji će biti potrošen na razvoj električnih automobila, a vrednost investicije iznosi šest milijardi evra. Za razvoj novih hibridnih verzija koje će biti bazirane na postojećoj gami Porscheovih modela, izdvojeno je blizu milijardu evra, a dodatnih 700 miliona evra poslužiće za razvoj novih tehnologija za punjenje hibridnih i električnih modela. Značajnu količinu novca Porsche će investirati i u nove proizvodne kapacitete koji će biti optimizovani za proizvodnju ''zelenih'' automobila. Prema preliminarnim planovima, godišnja produkcija modela Mission E bi trebalo da bude 20.000 primeraka, a s prvim električnim Porscheom kompanija će primiti novih 1.200 radnika.

 

Produkcijsko hibridno izdanje najpoznatijeg modela 911 bi trebalo da bude spremno do 2023. godine, a prvi 911 koji će pokretati samo elektromotori mogao bi da se pojavi u narednih desetak godina. U Porscheu su nedavno izjavili da električni 911 mogu ponuditi već sada, ali to ne žele da urade jer smatraju da je masa baterija koje pokreću aktuelne električne automobile još uvek prevelika, što je neprihvatljivo za ugradnju u najpoznatiji sportski automobil svih vremena. Podsećanja radi, Porsche Mission E će raspolagati sa 600KS, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi, a automobil će s jednim punjenjem baterija (prema NEDC normativima) moći da pređe 500 kilometara, a za 400 kilometara autonomije biće potrebno 15 minuta punjenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesovanje za prvim električnim Porscheom veće od očekivanog

 

porsche m 111.jpg

 

Potražnja za prvim električnim Porscheom razvija se bolje nego što se očekivalo. Vođa prodaje Detlev von Platen očekuje veću prodaju modela Mission E, za koji se očekuje da će biti pokrenut 2019. ''Pozitivan odgovor na Mission E nas člini veoma optimističnim'', rekao je u intervjuu Rojtersu. Prvobitno je bila planirana godišnja proizvodnja od 20.000 jedinica. ''Ali mi već istražujemo mogućnosti da povećamo kapacitet proizvodnje zbog veoma dobrog odziva''. Kina će postati važno tržište za sportski sedan sa četvoro vrata, nakon što je vlada u Pekingu podstakla elektromobilnost u gradovima. Ali i u SAD-u Platen vidi potencijal uprkos prethodnoj dominaciji električnog automobila Tesla. Narudžbine još nisu moguće, ali Porsche već prihvata rezervacije za Mission E. Najprofitabilnija kompanija Volkswagena takođe planira i druge električne automobile, primera radi u sportskom kompaktnom SUV segmentu. Odluka da li će najprodavaniji model, SUV Macan, iz sledeće generacije biti isključivo električni, pada u narednim mesecima, rekao je von Platen. Osim toga, prodaja modela s hibridnim motorima neočekivano se dobro razvija. ''Veoma smo iznenađeni koliko su jaki naš plug-in modeli u razvoju'', rekao je Von Platen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW kupuje zalihe litijuma i kobalta za idućih deset godina

 

bmw i3 6011.jpg

 

BMW je na korak od potpisivanja ugovora za snabdevanje litijumom i kobaltiom, ključnim u proizvodnji baterija za pogon električnih vozila. Sporazum pred kojim je BMW će osigurati kompaniji stalan dotok ovih sirovina u narednih deset godina, prenose nemački mediji. ''Veoma je važno da naši planovi ne moraju da zavise od snabdevanja materijalima'', rekao je PR kompanije Michael Rebstock.

Poslednjih godina cena litijuma i kobalta se udvostručila zbog naglog razvoja tržišta električnih automobila, a prošle godine je Volkswagen raspisao tender za petogodišnje snabdevanje kobaltom. Rebstok je demantovao spekulacije medija da će BMW kupiti više od 100.000 tona kobalta. Ovaj metal kao i litijum nisu tako dostupni poput drugih kao što su čelik, bakar i nikl, što značajno limitira proizvođače automobila pre svega u nastojanjima da cenu električnih vozila učine pristupačnijom. Više od polovine svetskih zaliha kobalta je došlo iz Demokratske Republike Kongo, gde se oko 20% rude iskopa ručno, a često u rudnicima rade i deca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi menjaju pravila, veći podsticaji za električne automobile koji prevaljuju veću udaljenost

 

baojun e 1111.jpg

 

Silan vetar u leđa električnim automobilima daje kinesko tržište. Najmnogoljudnija zemlja sveta, sa najvećim automobilskim tržištem na svetu, odlučila je da bude i predvodnica u adaptaciji i razvoju električnih vozila, a najbolji način za ostvrenje ovog cilja su podsticaji. Ipak, Kinezi ne planiraju da naivno subvencionišu proizvođače novcem poreskih obveznika bez ikakvih pomaka u voznim osobinama i performansama vozila. Novi predlog vlade pokazuje da će kineski kupci moći da dobiju do 50.000 juana (6.360 evra) za vozila koja mogu da prevale 400 i više kilometara s jednim punjenjem. Do sada su vlasti za ova vozila davale 44.000 juana (5.600 evra) podsticaja, ali promene zakona će se odraziti na vozila sa kraćom autonomijom. Naime, da bi ostvarili pravo na subvenciju električni automobili moraju da budu sposobni da prevale najmanje 150 km s jednim punjenjem. Ova granica je pomerena sa dosadašnjih 100 km.

Trenutno najagresivniji propisi o registraciji vozila na svetu takođe zahtevaju da svi proizvođači automobila do 2019. moraju da imaju 10 posto električnih vozila u gami, odnosno 12 posto do 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi i Porsche će zajednički proizvoditi električne automobile

 

audi e-tron sportback concept

 

Audi i Porsche rade na platformi za električne automobile već 10 meseci. Ime joj je Premium Platform Electric (PPE), a na njoj će se bazirati tri različite serije automobila. Audi predvodi razvoj na dva projekta koji uključuju automobile i za Audi i za Porsche. Društvo iz Štutgarta je zaduženo za treći model, ali o tom projektu nema puno informacija. Nova platforma je konstruisana da na njoj mogu da se voze i crossoveri i limuzine, a Porsche i Audi će na taj način zadovoljiti potrebe širokog spektra kupaca. Prvi model na PPE arhitekturi će premijeru imati 2021. godine, a u sledećih nekoliko godina biće predstavljeni i ostali automobili.

Audi razmišlja i o platformi za električne sportiste, ali taj projekat tek treba da dobije zeleno svetlo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se iznenadio koliko elektricnih automobila se vozi u inostranstvu.

 

U Amsterdamu je 90% taxi vozila Tesla. Verovatno stizu i kod nas za koju godinu kao polovnjaci.

 

Takodje, nemam pojma kako je to izvedeno, ali video sam gomilu "starijih" vozila koja sigurno fabricki nisu izasla sa elektromotorima kako se pune na struju. Tu prednjace A3 i Auris.

 

Inace, prijatno iznenadjenje je bio prostor u gepeku i haubi koji Tesla sa 7 sedista ima posto motor i baterija zauzimaju smesan peostor. Evo i par slika:

 

20171222_124614.jpg

20171222_124628.jpg

20171222_133442.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

''British petrol'' predviđa da će do 2035. širom sveta saobraćati 190 miliona električnih automobila

 

160337-renault master 11.jpg

 

Kompanija British petrol (BP) predviđa da će do 2035. putevima širom sveta saobraćati 190 miliona električnih automobila, a u sledećih 5 godina će stići još 130 miliona. U svojoj najnovijoj prognozi BP je objavio da očekuje značajan pad tražnje za naftnim derivatima, kao rezultat procvata tržišta plug-in hibridnih i električnih vozila. Prema scenariju koji je izneo ovaj naftni gigant, ukupan broj automobila na struju će do 2040. u celom svetu dostići 320 miliona. Ako se ostvare predivđanja kompanije BP, otprilike 25% prodatih automobila u 2040. godini koristiće za pogon električnu energiju. Međutim, kompanija u svoje prognoze nije uključila mogućnost da vlade zemalja do tada potpuno zabrane prodaju automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. U tom slučaju bi se ovaj procent povećao na čak 100%.

BP takođe očekuje da prodaja vozila sa plug-in hibridnim pogonom značajno poraste do 2040. pa će se broj ovih vozila na putevima širom sveta približiti ukupnom broju elektroautomobila. Procenjuje se da će za nešto više od dve decenije plug-in hibridi i električni automobili činiti oko 15% svetskog voznog parka. Kompanija smatra da će u 2040. automobili sa benzinskim motorima i dalje biti u prodaji, ali da će biti znatno efikasniji i ekonimočniji nego ovi današnji. BP prognozira i da će 2040. drumska vozila u Evropskoj uniji biti u proseku 70 odsto energetski efikasnija od onih iz 2000. godine. Predviđa se da će automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem za 20-ak godina trošiti u proseku oko 3 l/100 km. Na to kako ćemo koristiti automobile u budućnosti, prema kompaniji BP, uticaće i razvoj ''vozila bez vozača''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i kineski Great Wall planiraju zajedničku proizvodnju električnog Minija

 

mini ec 1.jpg

 

BMW je objavio da je sa kineskim Great Wall Motorom potpisao pismo namere o zajedničkoj proizvodnji električnih Minija u Kini. Ako pregovori budu uspešni, Great Wall bi mogao da dobije prvog inostranog industrijskog partnera a BMW prvi pogon za montažu Minija van Evrope. ''Sledeći koraci će uključivati dogovor o detaljima mogućeg zajedničkog ulaganja i sporazum o saradnji, kao i aspekte poput izbora lokacije proizvodnje i konkretnih iznosa ulaganja'', navode iz BMW-a. Iz Great Wall-a su u odvojenom saopštenju istakli da će zajednički projekat sa BMW-om znatno podići njihov tehnološki i cenovni nivo s obzirom na uključivanje brenda u ponudu, a poboljšaće njihov odgovor na potrebe potrošača i omogućiti im bolje korišćenje potencijala koje nudi domaće i inostrano tržište vozila s pogonom na nove izvore energije.

Proizvođači automobila i njihovi dobavljači ulažu znatne napore kako bi ispunili nove kineske kvote za automobile koji manje zagađuju okolinu. Peking traži da do 2025. godine električna i hibridna vozila čine petinu njihove ukupne prodaje. Iz BMW-a su danas poručili i da planiraju da dodatno prošire postojeće zajedničko ulaganje s Brillianceom u Kini, ističući pritom da ne nameravaju da osnivaju još jednu prodajnu organizaciju u toj zemlji. U oktobru prošle godine su saopštili da planirano proširenje brenda Mini u Kini ne dovodi u pitanje njihovu spremnost da nastave s njegovom proizvodnjom u Britaniji, gde je taj model i osmišljen i gde bi njegov prvi električni model trebalo da bude proizveden 2019. godine, i to u Oxfordu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan će lansirati šest električnih modela u sledećih pet godina

 

174248-nissan leaf.jpg

 

Sa modelom Leaf, Nissan je postao jedan od vodećih igrača kada je reč o proizvođačima električnih automobila, ali u Nissanu planiraju širenje električne ponude. Prema navodima Automotive Newsa ovaj japanski proizvođač namerava da u narednih pet godina lansira čak šest novih modela sa električnim pogonskim sklopom. Naravno, ova brojka uključuje i modele sa značkom Infinitija. Tačnije, četiri modela će se prodavati kao Nissan, a dva kao Infiniti. Plan je otkrio Nissanov šef razvoja pogonskih sklopova Toshihiro Hirai koji je dodao i da će ukupna ponuda električnih modela grupacije Renault-Nissan-Mitsubishi do 2022. dostići brojku od petnaestak novih modela. Renault-Nissan je trenutno najveći proizvođač električnih automobila na svetu, a pored električnih modela ovaj proizvođač namerava da proširi i svoju ponudu hibridnih i plug-in hibridnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta će se desiti u Srbiji kada elektromobili postanu svakodnevica?

 

tesla bg zg.jpg

 

Najava Međunarodne konferencije o održivim energetskim sistemima koja će se u julu održati u Novom Sadu, poslužila je da se na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu održi predavanje o tome šta će se desiti u Srbiji kada elektromobili postanu svakodnevica. Naša mreža, kaže struka, pretrpeće velike promene, a pitanje je i iz kojih izvora će se proizvoditi struja. Ograničavajući faktor su svakako zakoni Evropske unije prema kojima posle 2030. godine nije dozvoljena proizvodnja struje iz lignita. Rezerve uglja iz kojih sada Srbija dobija veći deo struje dovoljne su do 2050. godine, a posle toga imamo dve opcije - nuklearnu - i obnovljive sisteme na vetar i vodu.

 

Kako tvrde profesori na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu - EU će zabraniti i ograničiti proizvodnju struje iz uglja već 2030. godine. To utiče i na našu strategiju, a nuklearke nećemo moći da gradimo ako nismo u NATO-u iz vojno-bezbednosnih razloga. Zato nam ostaje samo snaga vode i vetra koja treba da puni mrežu, a i automobile u budućnosti. ''Kako izgleda energetika u 2100. godini u Srbiji. Tada je lignit nula, sad je lignit 70 odsto. Ja bih rekao: ''Zaboravimo nuklearnu opciju u ovom trenutku'', to znači sve je obnovljivo, hidro deo je 30 do 40 odsto, a ostalo je sunce i vetar, i biomasa, naravno'', objašanjava dr Nikola Rajaković sa Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu.

 

U privrednoj komori Srbije sagledavaju dolazak novih tehnlogija i traže da se zbog novog, električnog pogona automobila pokrene lanac zakonskih i institucionalnih promena. ''Strukturalne mere za mala i srednja preduzeća, stimultivne mere za električne automobile, mislim da bi novac iz zelenog fonda mogao da bude važan pokretač novog imobiliteta u Srbiji i rast BDP-a u Srbiji'', smatra Siniša Mitrović iz Privredne komore Srbije. Kongres u Novom Sadu u junu treba da odgovori na pitanje kuda i kako idemo. Da bi se propagirala tema elektromobiliteta iznajmljen je jedan „tesla“ automobil koji kruži Srbijom i kojeg će imati priliku da probaju i studenti i profesori srpskih univerziteta. ''Cilj je da pokažemo da električni automobili mogu da se pune bilo gde, da svako može da poveže utičnicu, da to nije previše komplikovano, da je lako i ekološki prihvatljivo'', ističe Ilija Batez Bjelić sa Elektrotehničkog fakuleta u Beogradu. Na predavanju se čulo da već sada sunčani kolektori i vetrenjače daju struju standardnog napona uz cenu koja je manja od eksploatacije uglja. To je velika šansa i za nas jer imamo i znanje i pamet koji mogu da započnu nove projekte bez uvoza tehnologije, tvrde stručnjaci Elektrotehničkog fakulteta i dodaju da celokupna elektro-mreža mora da se remontuje ako želimo da vozimo automobile na struju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD Daimler Denza facelift

 

176784-denza 1.jpg

 

Nemački Daimler i kineski BYD Auto (Build Your Dreams) su još u maju 2010. godine najavili zajedničku firmu (ulaganjem po modelu 50-50 odsto), sa ciljem proizvodnje električnih automobila za kinesko tržište, da bi u martu 2012. i zvanično osnovali kompaniju BYD Daimler New Technology (BDNT).

 

176785-denza 11.jpg

 

Zatim je 2014. godine krenula i proizvodnja njihovog prvog zajedničkog elektroautomobila nazvanog Denza (na platformi prve generacije Mercedesa B klase), koji je 2016. predstavljen u novoj verziji 400 EV sa produženom autonomijom.

 

denza 111111.jpg

 

Sada je vreme za prvu restilizaciju, pa je ovaj 467 cm dugački automobil dobio novi naziv Denza 500, doterani prednji deo i par izmena pozadi.

 

denza 11111.jpg

 

Takođe, Denza 500 ima baterije od 70 kWh (ranije 60 kWh), pa je autonomija sa jednim punjenjem povećana na 451 km (po NEDC normama).

 

176786-denza 1111.jpg

 

Za pogon se brine elektromotor sa 184KS i 300 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,5 sekunde, a najveća brzina iznosi 150 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch odustao od razvoja i proizvodnje baterija za električne automobile

 

bosch b.jpg

 

Mada je krajem prošle godine najavljivao investiranje 20 milijardi evra u svrhu pokretanja proizvodnih kapaciteta za proizvodnju 200 GWh baterija do 2030, jedan od najvećih svetskih proizvođača automobilskih delova, nemački Bosch, naprasno je digao ruke od ove tehnologije. Štaviše, u Boschu su odlučili da u celosti rasprodaju kompanije za proizvodnju baterija, poput start-upa koji se bavio proizvodnjom čvrstih baterija ''Seeo Inc''. koji su preuzeli pre tek nešto više od godinu dana. Bosch će takođe izaći i iz partnerstva za razvoj litijum-jonskih baterija sledeće generacije - Lithium Energy and Power GmbH, u koji su ušli sa Mitsubishijem i GS Yuasom. Kompanija iz Štutgarta ipak tvrdi da još uvek veruju u tehnologiju čvrstih baterija i da planiraju da vode tržište elektromobilnosti od 2020. Bosch ističe da se njihovi delovi nalaze u više od 800.000 električnih automobila. Prava šteta, jer Bosch je još prošle godine najavljivao predstavljanje samo 190 kg teškog baterijskog paketa kapaciteta 50 kWh koji je u prodaju trebalo da krene 2020. Srećom na ovom terenu ne nedostaje kompanija koje investiraju milijarde, ali s Boschovim odustajanjem broj njih koji planiraju da razvijaju baterijske sisteme u Evropi se drastično smanjio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci od 1. januara do sada kupili za trećinu manje automobila na električni pogon

 

nissan leaf 44.jpg

 

U Ujedinjenom Kraljevstvu je od 1. januara do sada prodato za trećinu manje automobila na električni pogon nego u istom periodu godinu dana ranije. Od početka 2018. Britanci su kupili nešto manje od 1.000 novih vozila na struju, što predstavlja pad prodaje od 33.7% na godišnjem nivou. Očekuje se da će pad biti još izraženiji od kraja aprila, kada se ukinu državne subvencije na kupovinu električnih automobila u iznosu od od 4.500 funti. Stručnjaci u Velikoj Britaniji smatraju da je ovako niska tražnja za automobilima na električni pogon posledica četiri faktora koji i dalje odvraćaju kupce: visoke maloprodajne cene vozila, ograničene autonomije u vožnji, nedovoljno razvijene (ili nedovoljno pristupačne) mreže punjača i neizvesnosti oko vrednosti polovnog električnog automobila kada ga jednog dana ponude na prodaju. Oni smatraju da se ovi prodajni rezultati neće bitnije promeniti sve dok se na tržištu ne pojave cenovno pristupačniji modeli, sa većim radijusom kretanja i skraćenim vremenom dopune baterije.

Sa druge strane, Ministarstvo saobraćaja tvrdi da su u periodu otkako postoje subvencije za električne i plug-in hibridne automobile primili preko 130.000 zahteva od kupaca ovih tipova vozila (subvencija za automobile na struju iznosi 4.500 funti, a za plug-in hibride 2.500 funti). Portparol ovog ministarstva navodi da u državi postoji 11.500 javnih punjača za električna vozila, uključujući 900 brzih punjača, što, prema njegovim rečima čini najveću mrežu punjača u Evropi. Iako je u 2017. u Britaniji prodato ukupno 13.600 automobila sa čisto električnim pogonom, oni su činili svega 0.5% novoregistrovanih vozila u toj zemlji u protekloj godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren neće ići na struju

 

mclaren s 22222222.jpg

 

Dok se većina proizvođača superautomobila utrkuju ko će pre izbaciti na tržište prvi model samo na struju, McLaren odbija da bude deo tog sveta. Ferrari, Lamborghini, Porsche su već najavili svoje električne superautomobile, ali Britanci kao po običaju ostaju verni tradiciji.

 

mclaren s 222222222.jpg

 

''Iskreno, ne znam mnogo o toj temi, nisam baš upućen. Ja sam tradicionalista. Volim zvuk motora na stazi. Formula E to ne donosi'', rekao je direktor globalne prodaje McLarena Džoljon Neš. McLaren trenutno radi na hibridnom superautomobilu sa tri sedišta koji će naslediti P1, najavljuje se da će polovina proizvedenih vozila u narednih nekoliko godina biti hibridi, ali nema mesta za EV superautumobil. ''Dok se tehnologija ne razvije dovoljno i za snagu i za domet, mislim da će biti teško imati uzbudljiv superautomobil samo na struju. Još nismo sigurni kako će to funkcionisati'', dodao je Neš, koji kao svakodnevni autmobil koristi električni BMW i3. Dok kupci superautomobila jure konstantno smanjenje vremena ubrzanja 0-100, divlji dizajn, rekordna vremena na trkačkim stazama, McLaren ostaje veran motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Nije jasno da li će se ova taktika isplatiti, ali je svakako jedinstvena na tržištu na kom se nalazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...