Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

U Mazdi ostaju verni klasičnim motorima: ''I električna vozila zagađuju''

 

mazda%20skyactiv%20d.jpg

 

U Mazdi veruju u budućnost motora sa unutrašnjim sagorevanjem i smatraju da će imati presudnu važnost i u budućnosti. Potpredsednik Mazde za SAD, Robert Davis, izazvao je velik interes svojim predavanjem na seminaru, na kojem je direktno napao proizvođače električnih vozila, ali i optužio vlast za povlašćen tretman električnih vozila. ''Ukinite državne povlastice od 7.500 dolara i stavite van snage obavezu da moramo da imamo određeni udeo ZEV vozila u gami. Neka vlast zadrži novac i pusti industriju da nađe optimalno rešenje za čisti vazduh. Samo odlučite da li je to CO2 emisija, potrošnja ili nešto treće, a nemojte favorizirati tip pogona i određenu tehnologiju'', izjavio je Davis.

 

U Mazdi smatraju da je povlašćen tretman električnih vozila pogrešan put i da se zagađenje samo prebacuje. Posebno se dotiču problematike Li-Ion baterija i njihovog uticaja na okolinu. Pritom smatraju da motori s unutrašnjim sagorevanjem moraju ostati podrška novim tehnologijama. Ovakav stav Mazde ne treba da čudi. Japanska kompanija je poslednjih godina uložila ogromna sredstva u razvoj linije Skyactiv štedljivih motora koji nude izuzetne performanse. Evidentno je da u Mazdi nemaju kapacitet za ubrzani razvoj električnih pogona, pa već sada gube korak sa rivalima. Pritom im se mora čestitati na fer stavu jer nisu spremni lansirati jedan model kako bi zadovoljili zakonsku regulativu, a ne mariti za ostatak game. Govoreći o superštedljivim modelima na kojima proizvođači sakupljaju poene, ali i gube novac, Davis je jasno aludirao na Fiat i njegov 500e. ''Svi udišemo isti vazduh, pa ima smisla da svaki auto bude što efikasniji. Napraviti nekoliko super efikasnih modela kako bi uzdrmali druge nema smisla za nas. Mi ne radimo tako'', zaključio je Davis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla uvodi pirotehničku zaštitu litijum-jonskih baterija

 

tesla%20bat.jpg

 

Pirotehnika i litijum-jonske baterije u kombinaciji ne zvuče obećavajuće, ali upravo jednim takvim sistemom Tesla namerava da poveća bezbednost. Naime, glavna boljka automobila sa električnim pogonom je ta što baterijski paket nakon sudara postaje tempirana bomba. Velika je verovatnoća od nastanka požara. Iskusni vozači automobila na konvencionalno gorivo takođe znaju da je nakon teške saobraćajne nesreće pametno skinuti kleme sa akumulatora kako bi svi električni sistemi ostali bez napajanja. Istom logikom vodi se i Tesla. Veliki problem u tom pogledu je smeštaj baterijskog paketa koji je u električnim automobilima ugrađen u pod. Tesla je zato prijavila dva patenta koji će klasičnim pirotehničkim delovanjem nasilno prekinuti bilo kakvo napajanje i time značajno smanjiti opasnost od požara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla prikupio 1.8 milijardi dolara za finansiranje proizvodnje Modela 3

 

tesla%20m3%2011.jpg

 

Najveći svetski proizvođač električnih vozila Tesla je prodao 1,8 milijardi dolara neosiguranih obveznica, ušavši time uspešno po prvi put na tržište tzv. junk obveznica, čime je obezbedio potrebna sredstva za ulaganje u proizvodnju svog Modela 3. Tesla je te, za ulagače visokorizične obveznice koje im daju visoki prinos, prodao uz prinos od 5,3 posto, s rokom dospeća za 8 godina. Zbog snažne potražnje kompanija je povećala prvobitno planirano izdanje od 1,5 milijardi evra, a i prinos je blago povećan u odnosu na planiranih 5,25 posto. Tako prikupljeni kapital Tesli će pomoći u finansiranju proizvodnje Modela 3. Nedavno je Tesla objavio da ima 455.000 prednarudžbina za Model 3, čija osnovna cena je 35.000 dolara i da za taj sedan beleži u proseku dnevno 1.800 rezervacija.

 

Do sada je Tesla prikupljao sveži kapital putem ponude deonica i konvertibilnih obveznica, koje se s vremenom mogu konvertovati u deonice. U martu ove godine kompanija je prikupila 1,4 milijarde dolara prodajom konvertibilnih obveznica. Od početka godine deonica Tesle je poskupela je 67 posto, čime je podignuta tržišna vrednost kompanije na otprilike 60 milijardi dolara, iznad vrednosti General Motorsa i Ford Motorsa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija prelazi na električna vozila

 

lada%20ev%2011.jpg

 

U narednih deset godina Rusija bi mogla da pređe sa prevoznih sredstava sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na vozila na električni pogon, izjavio je ministar saobraćaja Maksim Sokolov. Po rečima ministra saobraćaja Maksima Sokolova postepeni prelazak na električna vozila biće realizovan u perespektivi iduće decenije. U ovom trenutku u Moskvi se realizuje eksperimentalni pilot projekat korišćenja drumskih vozila sa električnim pogonom koji ministarstvo saobraćaja vrlo pažljivo prati. Posle njegovog okončanja biće preduzeti koraci za uvođenje električnih vozila u saobraćaj. Moskva planira da ove godine raspiše tender za kupovinu 300 električnih autobusa. Prestoničke vlasti najavljuju da će od 2021. godine nabavljati samo ovakva vozila.

 

Komentarišući situaciju sa individualnim prevozom ministar je rekao da zasad prodaja automobila kompanije Tesla nije dostigla čak ni sto hiljada automobila i da je to kap u moru, ali da je prvi korak načinjen. Podsećanja radi Nemačka je Evropskoj uniji uputila predlog da od 2030. godine zabrani upotrebu novih automobila sa benzinskim i dizel motorima.

Kineska vlada planira da u narednih pet godina više od polovine novih službenih automobila centralnih organa vlasti budu vozila sa pogonom na čiste izvore energije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon hibridnog Superba počinje električna Škodina ofanziva

 

skoda%20e%205.jpg

 

U Škodi se uveliko pripremaju za proizvodnju elektropokretanih automobila, a prvi u nizu produkcijskih modela biće zasnovan na nedavno predstavljenom konceptnom modelu Vision E. Pre ulaska u narednu dekadu u kojoj će se češka automobilska kompanija posvetiti proizvodnji električnih automobila, Škoda će 2019. godine predstaviti hibridno izdanje svog najvećeg modela Superb. Godinu nakon toga publici će biti predstavljeno produkcijsko izdanje nedavno predstavljenog konceptnog modela Vision E koji na zajedničkoj MEB platformi čini trio koncerna Volkswagen u koji spadaju modeli Volkswagen I. D. i Audi EV.

 

Ubrzo nakon predstavljanja produkcijskog modela Vision E Škoda će predstaviti i svoj najskuplji model u istoriji kompanije, a elektropokretan Coupe-SUV svojom dužinom bi trebalo da bude pozicioniran između aktuelnih modela Karoq i Kodiaq. Zahvaljujući prednostima MEB platforme u automobil će se udobno moći smestiti pet odraslih osoba, a snaga elektromotora neće biti manja od 300KS.

Škoda će svoj električni Coupe-SUV prodavati po ceni koja će iznositi blizu 48.000 evra, a već se špekuliše i o nazivu automobila (Amiq, Eliaq ili Anuq).

Na drugoj strani električne game Škoda će predstaviti znatno jeftiniji dvovolumenski automobil čije bi dimenzije trebalo da odgovaraju dimenzijama aktuelnog modela Rapid Spaceback.

 

skoda%20felicia.jpg

 

Model bi mogao da nosi poznati naziv Felicia i trebalo bi da se ponudi po ceni od 30.000 evra.

Škodina ponuda elektropokretanih automobila do 2025. godine bi trebalo da se proširi s još dva modela (crossover i sportski Coupe), a Škodin šef odeljenja za istraživanje i razvoj Christian Strube već je potvrdio da će električni Coupe biti duhovni naslednik legendarnog modela 110R.

 

skoda%20ev%201.jpg  skoda%20ev%20111.jpg

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Kina već sad ima milion električnih i hibridnih automobila

 

venucia%20e30%206.jpg

 

Kako prenosi Beta, broj vozila koja koriste nove izvore energije u Kini dostigao je 1,01 milion. To je saopštilo kinesko Ministarstvo za javnu bezbednost. Od ukupnog broja vozila koja koriste nove izvore energije, 825.000 su električna vozila, a 193.000 su hibridna vozila, navedeno je u saopštenju, prenela je agencija Sinhua. Ministarstvo procenjuje da će proizvodnja i prodaja takvih vozila premašiti pet miliona do 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambiciozni slovenački plan: Šestina vozila na hibridni i električni pogon do 2030.

 

smart%20ed%2011111.jpg

 

U Sloveniji je do sada registrovano 1.200 vozila na hibridni i električni pogon, a prema ambicioznom nacionalnom energetskom planu takvi automobili činili bi šestinu ukupnog broja već 2030. godine, u što neki sumnjaju. Sadašnja infrastruktura od 470 stanica za punjenje zadovoljava i dobro je raspoređena po putevima, ali ako žele da imaju više od 200.000 automobila s električnim pogonom već za deset godina, Slovenci bi trebalo da imaju 20.000 stanica, procenjuju slovenački stručnjaci. Poslednjih meseci trgovci u Sloveniji primećuju mali pad zanimanja za kupovinu automobila s dizelskim motorima koji zajedno s benzinskima, prirodno, čine ogromnu većinu, ali je prodaja vozila ove godine u značajnom porastu.

 

Neki stručnjaci i distributeri se pitaju da li je postavljeni cilj po kome bi električni automobili 2050. godine u Sloveniji činili dve trećine voznog parka realan. Ako Nemačka, kako je najavila, uspe da sprovede cilj da do od 2030. godine zabrani registraciju vozila s unutrašnjim sagorevanjem, onda bi se dobar deo tih polovnih vozila iz Nemačke mogao naći u državama iz nemačkog okruženja s nižim energetskim i ekološkim standardima, pa tako i u Sloveniji jer će im cene padati. Poznavaoci tržišta podsećaju i na slovenačku izreku da "pas i automobil moraju biti iz Nemačke". Drugi smatraju da tehnološki razvoj i prodaja električnih vozila u svetu neće ići tako brzo da bi s puteva za dvadesetak godina nestala vozila s unutrašnjim sagorevanjem i da to nije realno očekivati ni u Evropi iako trendovi već utiču na tržište i cenu 'benzinaca' i 'dizelaša'.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai potvrdio EV limuzinu sa autonomijom od 500 km

 

157995-genesis%20g%201.jpg

 

Hyundai je poput Toyote budućnost automobilske industrije video u vozilima na gorive ćelije, ali Korejci su se polako ipak više prebacili na razvoj električnog pogonskog sklopa. Sada je stigla potvrda da će Hyundai do 2022. ili 2023. predstaviti električnu limuzinu koja će imati autonomiju najmanje od 500 kilometara. U tu svrhu Korejci će konstruisati platformu samo za električna vozila, a koja će Hyundaiju omogućiti proizvodnju brojnih EV modela. Treba pomenuti da će u prvoj polovini 2018. biti predstavljena i električna verzija novog crossovera Kona sa autonomijom od 390 km, dok će 2021. na tržište stići Genesis EV sa autonomijom od 500 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i kineski Zotye zajedno u proizvodnji električnih vozila

 

163336-ford%20focus%20ev.jpg

 

Jedna kratka vest iz Forda koji je saopštio da je potpisao Memorandum o razumevanju sa kompanijom Anhui Zotye Automobile, značajnim proizvođačem električnih vozila u Kini. Po sadašnjim informacijama, radi se o zajedničkom poslovnom poduhvatu sa učešćem od 50:50, čiji cilj je proizvodnja vozila sa nultom emisijom. Takođe, u pitanju su vozila koja će se prodavati u Kini pod za sada nepoznatim brendom, pri čemu sporazum ne podrazumeva samo razvoj i proizvodnju automobila, već i marketing i servisiranje. Ovo partnerstvo će omogućiti Fordu da se približi svom cilju koji u narednih pet godina predviđa lansiranje 13 novih elektrifikovanih vozila globalno, uključujući i manji SUV koji će se prodavati u Aziji, Severnoj Americi i Evropi. Detalji o samom vozilu i planiranom obimu proizvodnje će biti saopšteni naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi razvija solarne ćelije za panoramske krovove

 

audi%20e%201111.jpg

 

Audi je još jedan od proizvođača vozila u nizu, koji će problem s punjenjem električnih vozila pokušati da reši vrlo pragmatičnim pristupom, instalacijom solarnih panela u panoramski krov vozila. U ovom projektu nemački brend sarađuje s kineskim proizvođačem Alta Devices, a po svemu sudeći, prvi prototip bi na putu mogao da se nađe već 2017. godine. Ukoliko pilot projekat pokaže zadovoljavajuće rezultate, solari bi mogli početi da se ugrađuju i u automobile koji nemaju panoramski krov.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

------

Verovali ili ne, u SAD-u je moguće kupiti novi električni VW e-Golf za 4.495 dolara

 

158078-vw%20e%2011111.jpg

 

Proizvođač električnih automobila, Tesla, na teži način je naučio šta se dogodi kada tržišta ukinu podsticaje na kupovinu električnih automobila, poput onog u Danskoj i Hong Kongu. Odgovor je - drastičan pad prodaje. Srećom po Teslu i ostale proizvođače automobila na baterije, s one strane Atlantika još uvek se širokom rukom podstiče kupovina električnih vozila novcem poreskih obveznika. Koliko širokom? Toliko da potpuno novi električni Volkswagen e-Golf, koji inače košta 28.995 američkih dolara možete dobiti za - 4.495 dolara. Kako je to uopšte moguće? Jednostavno.

 

Kupovinu električnog automobila jeftinijeg od 30.000 američkih dolara federalna vlada podstiče sa 7.500 dolara poreskh olakšica i 2.500 dolara poreskog rabata. Tu je i trgovački popust od 7.000 dolara zbog modelske godine automobila (2017), a ako ste ujedno klijent kompanije za distribuciju električne energije Sonoma Clean Power i  imate niska primanja, konačna cena vašeg novog električnog vozila može se spustiti na 4.495 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unapređeni Škoda Vision E Concept na sajmu u Frankfurtu

 

169627-skoda%20v%201.jpg

 

Škoda je najavila da će sledećeg meseca na sajmu automobila u Frankfurtu između ostalog izložiti i unapređeni Vision E Concept. Vision E Concept je predstavljen ranije ove godine na sajmu u Šangaju, dok će primerak za Frankfurt dobiti neke nove elemente i naprednije sisteme konekcije. Podsećanja radi, Vision E Concept pokreću dva elektromotora sa kombinovanom snagom od 306KS, pogon je na sva četiri točka, a autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 500 km.

 

169628-skoda%20v%2011.jpg

 

Koncept je dugačak 4668 mm, širok 1924 mm, visok 1591 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2851 mm. Sem elektropogona, pažnju privlači i sistem autonomne vožnje nivoa 3, što uključuje i funkciju pronalaženja slobodnog parking mesta i usemeravanja vozila ka njemu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren priprema električnu verziju modela serije Ultimate

 

mclaren%20101.jpg

 

Iz McLarena je stigla potvrda ranijih glasina da će za koju godinu na tržište stići električni sportski model sa značkom ovog britanskog proizvođača. Trenutno u McLarenu nisu želeli da ulaze u detalje, ali znamo da se ovom vozilu ne treba nadati pre 2019. Autocar javlja, pozivajući se na insajdere, da će performanse električnog noviteta biti slične onima kod modela 675LT i da će ovaj model biti deo McLarenove Ultimate serije, kojoj primera radi pripada i P1. Za razvoj njegovog pogonskog sklopa će biti upotrebljeno znanje i iskustvo McLarenovog učešća u Formuli E za koje se navodno uveliko priprema. Konkretnijih podataka o električnom McLarenu za sada nema, ali veruje se da će njegov pogonski sklop razvijati snagu od oko 700KS i da će do 100 km/h ubrzavati za oko 2.5 sekundi. Na kraju dodajmo da će tokom sledeće godine McLaren lansirati modele P15 i P23.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škodina električna vozila neće kao Tesla biti dostupna samo kupcima sa dubokim džepom

 

skoda%20e%206.jpg

 

Naime, Škoda, jedan od brendova Volkswagen grupe, razvija više električnih modela sa velikom autonomijom. Naravno, svi će biti bazirani na MEB platformi. Prvi Škodin električni model se očekuje 2020. godine, dok bi ukupno pet modela trebalo biti proizvedeno do 2025. godine. Pristup te kompanije električnim vozilima jeste da ona treba da budu dostupna i ljudima koji nemaju tako veliki budžet. Ova marka je poznato po tome što ima odlične automobile po veoma pristupačnoj ceni, pa namerava da taj trend i nastavi. Najavljeno je da će cena njihovog električnog vozila biti niža od one koju Tesla traži za Model 3. Gvido Hak, šef menadžmenta proizvoda u Škodi, nazvao je Tesla Model 3 automobilom koji je namenjen kupcima sa dubokim džepom.

 

Hak je izjavio da taj automobil ima previsoku cenu ako se uzme u obzir odnos cene i kvaliteta. „Taj automobil je premium, on nije za svakoga“, rekao je Hak spomenuvši cenu od 35.000 dolara. On je takođe objasnio da Škodini električni modeli neće biti konkurent Teslinim automobilima i da će cenovno biti mnogo niže pozicionirani. Kao glavne kriterijume koje češki električni automobili treba da ispune, Hak je naveo odnos uloženog i dobijenog, realnu autonomiju, dizajn, sisteme vozačke asistencije i zadovoljstvo u vožnji. Naveo je i da će Škoda svoje električne automobile pozicionirati uz standardne modele za razliku od VW, BMW i Mercedesa koji imaju svoje podbrende za električna vozila kao što su I.D, i, i EQ. Škoda će na sajmu automobila u Frankfurtu predstaviti unapeđenu verziju Vision E Koncepta, čija autonomija iznosi 500 kilometara, što znači da će u realnim uslovima on moći da pređe oko 400 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguć i električni Renault Twingo?

 

renault%20twingo%20ze.jpg

 

Nakon što je prošle godine na sajmu automobila u Parizu prikazao unapređeni Zoe Z.E. 40 sa dužom autonomijom, Renault je početkom 2017. na sajmu u Briselu predstavio i Kangoo Z.E. 33, ali i električni Master Z.E. Tu nije kraj, jer bi njihovu paletu električnih vozila mogao da dopuni i električni Twingo Z.E. O tome se više puta pričalo još ranije, ali je sve ovo ponovo "podgrejao" Renaultov šef za Veliku Britaniju Vincent Tourette koji je između ostalog izjavio "kada bude potražnje za njim bićemo spremni". Mada to tada nije potvrđeno, pretpostavlja se da bi Twingo Z.E. mogao da se bazira na Smartu ForFour electric drive, budući da je ForFour ionako rođak aktuelnog Renault Twinga. Za pogon Smarta ForFour electric drive se inače brine elektromotor sa 60 kW/82KS i 160 Nm, autonomija sa jednim punjenjem baterija (17.6 kWh) iznosi 155 km, ubrzanje do 100 km/h traje 12,7 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 130 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će proizvoditi e-Golf u Kini

 

158077-vw%20e%201111.jpg

 

Volkswagen izgleda planira da počne proizvodnju svog e-Golf modela i u Kini, ali je neophodno da prvo pripremi postrojenje za proizvodnju i da sklopi dogovor sa lokalnim proizvođačem baterija, kako bi smanjio troškove proizvodnje i podstaknuo lokalne investirore da ulažu u njihovu kompaniju. E-Golf se trenutno proizvodi u Volfsburgu za evropsko i severno-američko tržište i izvozi se u Kinu, što je po procenama kompanije suviše skupo, ako se uzmu u obzir troškovi transporta i porezi. Međutim, kako bi počeo proizvodnju u Kini, nemačkom proizvođaču je potreban lokalni dobavljač baterija, a tom poslu je najbliža lokalna kompanija Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL). Ovaj model sa baterijom kapaciteta 35,8 kWh može preći oko 300 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detroit Electric predstavlja svoje nove planove

 

145348-detroit%2011.jpg

 

Kompanija u polju stvaranja električnih automobila, Detroit Electric, predstaviće svoj prvi proizvodni plan namenjen skorijoj budućnosti. Njihovo vozilo biće zvanično svetu prikazano tokom sledećeg meseca na događaju Low Carbon Vehicles 2017. Kao i mnogobrojni početnički biznisi u poslednje vreme, kompanija iz Detroita shvata gde leži budućnost auto-industrije. Između ovih planova nalazi se i lansiranje punog opsega potpuno električnih putničkih automobila tokom sledećih nekoliko godina, a ovo je omogućeno novčanom injekcijom od 1,8 milijardi dolara, koja je došla kao kapitalna investicija zajedničkog aranžmana. "Obezbedivši solidnu finansijsku potporu kako bi ostvarili svoj poslovni plan, mi sada nastojimo da izgradimo naš tim kako bi omogućili da na tržište isporučimo naš ambiciozni inžinjerski projekat kreiranja vozila", objasnio je Riči Frost, glavni i odgovorni direktor kompanije Detroit Electric.

 

"Ovo predstavlja priliku da naš mali kolektiv postane sastavni deo neverovatno uzbudjivog konglomerata koji se nalazi u uzlaznoj putanji, dok takođe postajemo sve zanimljiviji tržišni igrač i dizajner električnih modela u Velikoj Britaniji. Ja smatram da nas ovo razlikuje od ostalih poslodavaca. Naša kompanija gleda u budućnost i pruža nam šansu da se sastanemo sa nekim od najtalentovanijih inžinjera u ovom polju i spremi smo da podelimo ovaj uzbudjivi razvoj sa njima." Kako bi održali svoje obećanje, ljudi iz ove kompanije takođe investiraju značajne količine novca kako bi proširili inžinjerski i proizvodni centar u Vorvikširu, što će jedan deo poslovanja preneti na evropsko tlo. Jedan od ciljeva ovog brenda predstavlja kreiranje vrhunske ustanove za razvoj i stvaranje automobila, koja će raditi zajedno sa inžinjerskim sektorom u Kini.

Posetioci LCV2017. događaja, moći će da vide novo delo kompanije Detroit Electric na štandu C3-600 u hali 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla nakon 400.000 km izgubio samo 7% kapaciteta baterije

 

tesla%20400k.jpg

 

Kompanija Tesla je podelila priču o uspehu svog modela S, na primeru finskog vozača taksija, koji je sa svojim primerkom već prešao 400.000 km. Vlasnik je navodno prezadovoljan svojim automobilom, a posebno činjenicom da je zahvaljujući osmogodišnjoj garanciji, sve probleme s vozilom kompanija uglavnom otklonila o svom trošku. Česta tema zagovornika ali i protivnika električnih automobila jeste trajnost baterije. Baterija u ovom automobilu, nakon 400.000 pređenih kilometara izgubila je samo sedam posto svog kapaciteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar-Land Rover prelazi na električna i hibridna vozila

 

170204-jaguar%20ev.jpg

 

Kako prenosi Beta, auto-kompanija „Jaguar - Land Rover” je danas objavila da će njeni novi modeli od 2020. godine biti sa električnim ili hibridnim pogonom, što je pre dva meseca najavio i švedski „Volvo”. Generalni direktor Ralf Špet je najavio seriju modela s pogonom uz korišćenje električne energije, uključujući i potpuno električna vozila, hibridna, na punjenje i lagana hibridna vozila. „Jaguar-Land Rover” planira da sledeće godine predstavi svoj prvi čisto električni model - „SUV Jaguar I-Pace”. Pored „Volvoa”, britanski proizvođač automobila „Aston Martin” je krajem avgusta najavio da od sredine 2020-ih želi da opremi sve svoje nove modele električnim motorima. Većina proizvođača automobila se okreće električnim tehnologijama, dok vlasti od Kine do Evrope sve više brinu za životnu sredinu, a standardi njene zaštite postaju sve stroži.

 

Vlasti u Francuskoj i Velikoj Britaniji nedavno su objavile nameru da zabrane prodaju dizel ili benzinskih automobila na svom tržištu do 2040. godine. Norveška je čak objavila da želi da do 2025. godine zaustavi prodaju novih automobila opremljenih samo motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Holandija ima slične ambicije. Kina je prošle godine odlučila da će do 2020. godine 12 odsto automobila prodatih na njenoj teritoriji biti sa električnim ili hibridnim pogonom. Međutim, tržište za „čiste” automobile (električne ili hibridne) je i dalje malo u Zapadnoj Evropi, gde je više od 95 odsto novih vozila registrovanih 2016. bilo sa dizel (49,5 odsto) ili benzinskim motorima (45,8 odsto), po podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Future-Type concept

 

jaguar%20ft%201.jpg

 

Pored saopštenja da će elektrifikovati svaki novi automobil od 2020. godine, Jaguar-Land Rover (JLR) je danas za predstojeći sajam automobila u Frankfurtu najavio i Future-Type concept, njihovu viziju za 2040. Ukratko, radi se o premium kompaktnom vozilu dizajniranom za car sharing, sa elektropogonom, sistemom autonomne vožnje i jedinstvenim volanom nazvanim Sayer (po dizajneru legendarnog modela E-Type), koji koristi veštačku inteligenciju i glasovno prepoznavanje za izvršenje zadataka.

 

jaguar%20ft%20111.jpg  jaguar%20ft%2010.jpg

 

jaguar%20ft%2011.jpg  jaguar%20ft%2011111.jpg

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQ A concept: nova teaser slika

 

170229-mercedes%20eqa.jpg 

 

 

Već neko vreme je poznato da Mercedes priprema i električni kompaktni model čiji naziv će biti EQ A. S tim u vezi, Mercedes će EQ A u formi studije pokazati na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu, dok serijski model treba da stigne do 2020. godine. Proizvodiće se u fabrici u Bremenu u Nemačkoj i neće biti baš jeftin; koštaće naime oko 40.000 evra, doduše bez subvencija. Dok čekamo premijeru, Mercedes je objavio još jednu teaser sliku koja otkriva da će EQ A concept biti u formi coupea, a ne hatchbacka kako se do sada pretpostavljalo.

 

mercedes%20eq%20a%20111.jpg

 

Serijski model će biti napravljen na novoj MEA platformi za električna vozila, a po ranijim najavama autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija će biti blizu 500 km. Automobil će navodno raspolagati sa 204KS i biće dugačak manje od 440 cm, ali zvanični detalji tek slede. Mercedes će inače investirati više od 10 milijardi evra u razvoj 10 električnih modela koje će prodavati pod podbrendom EQ, a koji će se na tržištu pojaviti do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve nove Mazde od 2035. biće elektrifikovane

 

mazda%20koeru.jpg

 

Čelnici Mazde otvorili su karte oko budućnosti ovog automobilskog brenda. A budućnost je okrenuta prema ''zelenim'' automobilima. Tačnije, sve nove Mazde od 2035. biće elektrifikovane, bilo da se radi o blagim hibridima, plug-in hibridima ili potpuno električnim vozilima. Mazda će 2019. predstaviti prvu blagu hibridnu verziju u svojim najvažnijim modelima. Dve godine kasnije stiže i prvi plug-in hibrid. Japanci će od 2019. na tržištu imati i nove super čiste benzinske motore, koji će u ponudi biti pod imenom SkyActiv-X.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar I-Pace eTrophy

 

Jaguar-I-Pace%2011.jpg

 

Uz novi crossover E-Pace, karavanski XF Sportbrake, kao i sportski sedan XJR575, Jaguar će na svom štandu u Frankfurtu izložiti i trkačku verziju električnog modela I-Pace.

 

Jaguar-I-Pace%20111.jpg

 

Ovo je dakle Jaguar I-Pace eTrophy, high-performance električno vozilo sa agresivnijim eksterijerom u odnosu na do sada prikazani I-Pace concept, što između ostalog podrazumeva i drugačiji prednji spojler, upadljivi zadnji difuzor i veliki zadnji spojler.

 

Jaguar-I-Pace%201.jpg

 

Tu su i lagani alu točkovi, high-performance kočioni sistem, kao i zaštitni kavez.

 

Jaguar-I-Pace%201111.jpg

 

Podsećanja radi, I-Pace concept ima dva elektromotora sa kombinovanom snagom od 298 kW/400KS i 700 Nm, pri čemu sa jednim punjenejm baterija od 90 kWh ima autonomiju do 500 km. U planu je inače i trkačka serija (kao podrška FIA Formula E šampionatu) u kojoj će se takmičiti do 20 ovakvih automobila, i to od kraja 2018. godine (na ulicama Hong Konga, Pariza, Sao Paola i Njujorka).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQ Compact SUV – naručivanje može da počne!

 

Сродна слика

 

U aprilu ove godine su otvorene rezervacije i za model E-Tron Quattro kompanije Audi. Kao što to i obično biva, potencijalni kupci iz Norveške će prvi dobiti priliku da naruče jedan od najpoželjnijih električnih vozila koji će uskoro biti predstavljeni, odnosno potpuno električni Mercedes-Benz EQC. Naime, kako verzija koja će se proizvoditi još uvek nije predstavljena, rezervacije, čija je cena 2,500 američkih dolara, će u potpunosti biti refundirane ukoliko mušterije nisu zadovoljne izgledom automobila.

 

Uprkos tome, vada veliko interesovanje za ovaj model, pa su rezervacije ograničene samo na jednu po osobi. Iako nema zvaničnih informacija o tome koliko je ljudi već poručilo ovaj automobil, postoje glasine da taj broj već sada iznosi oko 2000. Prve dostave se očekuju tokom 2019. godine. Mercedes-Benz EQ koncept je bio opremljen baterijom jačine 70 kWh, koja je dovoljna za put od 500 kilometara sa jednim punjenjem, ali je u realnim uslovima dovoljna za 350 kilometara. Sa dva elektro motora ukupne jačine 300 kW i pogonom na svim točkovima, ovaj automobil do stotke može da stigne za manje od pet sekundi.

 

preuzeto sa - Vrele Gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni VW Golf neće doživeti sledeću generaciju

 

158075-vw%20e%201.jpg

 

Volkswagen već duže vreme nudi svoje električne automobile kao verzije modela sa konvencionalnim motorima, a to se posebno odnosi ne e-Golf i e-Up! Ipak, budući električni automobili će koristiti svoju MEB platformu. MEB platforma će omogućiti Volkswagenu da proizvodi bolja električna vozila s dometom između 400 i 600 km. Nemačka kompanija napreduje polako, a veći uspeh se očekuje 2020. godine, kada će se na tržištu pojaviti prvi model iz porodice I.D. To znači da električni Golf više neće biti kompetitivan, jer se njegove baterije ''guraju'' gde god to dozvoljava njegova trenutna platforma i to u vreme kada je glavno rešenje stavljati ih u pod automobila. Rezultat toga je činjenica da će trenutna generacija e-Golfa biti ujedno i poslednja kada je reč o električnim verzijama ovog popularnog modela. Volkswagen će osmu generaciju Golfa proizvoditi samo sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Ipak, plug-in hibridna verzija je i dalje moguća opcija. Predstavljanje i proizvodnja kompaktnog I.D. modela će uslediti mesec dana nakon predstavljanja osme generacije Golfa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog električnih automobila doći će do nestašice bakra

 

bakar.jpg

 

Električna vozila su budućnost. Zapravo, ona su sadašnjost, ali njihova masovna proizvodnja imaće ozbiljne posledice na mnoge druge industrije. Izazvaće nestašicu bakra u svetu jer već više od 20 godina rudarske kompanije nisu pronašle nijedno novo veliko nalazište. Za proizvodnju EV-a potrebno je četiri puta više bakra nego pri proizvodnji standardnih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...