Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

NEVS će praviti električne automobile na bazi Saaba 9-3

 

160970-saab%209-3.jpg

 

NEVS (National Electric Vehicle Sweden) je kompanija poznata po tome što je oživela Saab, samo da bi ga ponovo usmrtila. Sada, NEVS je dobio odobrenje za proizvodnju električnih vozila u fabrici u Tjencinu u Kini. Komisija za kinesku nacionalnu razvojnu reformu (NDRC) odobrila je prijavu NEVS-a, što je prvi put da jedna kompanija sa internacionalnim investitorima dobije takvo odobrenje. Izgradnja fabrike u Kini već je započela, a očekuje se da će biti u potpunosti funkcionalna do kraja ove godine. Plan je da se na godišnjem nivou proizvodi i do 200.000 električnih vozila. Predsednik NEVS-a, Kai Johan Jiang, ovim povodom je izjavio: ''Veoma sam zahvalan na odobrenju koje smo dobili za proizvodnju električnih vozila. To je veoma važan događaj za NEVS, koji se oslanja na 70 godina dugu istoriju Saaba. To znači da možemo preduzeti sledeći korak u realizaciji naše vizije, a to je oblikovanje mobilnosti za održiviju budućnost.'' Još uvek nije poznato da kada NEVS planira uvođenje prvog električnog modela. U bliskoj budućnosti, ova kompanija će se posvetiti pravljenju i isporuci 150.000 električnih Saab 9-3 modela do kraja 2020. godine, u saradnji sa kineskom leasing kompanijom Panda New Energy.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat predstavlja električni automobil 2019.

 

50832-Seat%20IBE%20111.jpg

 

Seat je ne tako davno odbacio ideju o proizvodnji električnih automobila zato što njihovi uglavnom mlađi kupci nemaju dovoljno novca za ''zelene'' automobile. Sada su promenili priču pa za 2019. pripemaju električni kompakt, koji će se voziti na modularnoj MEB platformi. To znači da će Seatov električni kompakt debitovati pre Volkswagenovog novog električnog Golfa. On će svoju premijeru imati 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford najavio električni SUV sa autonomijom od 480 kilometara

 

ford%20eco%20121111.jpg

 

Na automobilskom tržištu u današnje vreme primećujemo dva trenda. Prvi je povećanje broja efikasnih, pre svega hibridnih i električnih modela koje proizvođači nude, a drugi je sve veći rast popularnosti SUV-ova. Tako svako četvrto kupljeno vozilo u svetu spada upravo u kategoriju SUV-ova. Jedan od proizvođača koji se odlično prilagođava ovom trendu je Ford. Tako u Fordu za 2020. godinu planiraju i uvođenje u potpunosti električnog SUV-a koji će imati autonomiju od 480 kilometara s jednim punjenjem. Po rečima Roelanda de Waarda, glavnog čoveka zaduženog za marketing Forda, SUV-ovi doživljavaju procvat na tržištu, a velik deo zasluge odnosi se upravo na sve veću efikasnost tih modela koji više ne troše i ne zagađuju kao što je to bilo ranije, primerara radi pre 10-15 godina. Kupci su kod Forda prepoznali napredne efikasne motore poput 1.5 litarskog TDCi dizelaša snage 120KS koji zadovoljava Euro 6 normu i ispušta tek 115g/km CO2. Tu je i dobro poznati nagrađivani 1.0 litarski EcoBoost benzinac. Prodaja Fordovih SUV modela u Evropi (EcoSport, Kuga i Edge) 2016. je godine porasla za čak 31 posto u odnosu godinu pre. Uz to, prošla godina je bila rekordna za Ford Kugu i EcoSport. Uz sve navedeno u Fordu razmišljaju unapred i intenzivno ulažu u razvoj električnih modela, pa je tako najavljeno 7 električnih modela u sledećih 5 godina. Ukupna investicija na električne automobile i tehnologiju do 2020. godine iznosiće čak 4.5 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda i Hitachi će proizvoditi elektromotore

 

hitachi.jpg

 

Honda i Hitachi su dogovorili saradnju. Za sada je potpisan samo memorandum, ali dve japanske marke će osnovati zajedničku firmu, koja će proizvoditi električne motore za automobile. Honda žestoko kreće na EV tržište, a do 2030. dve trećine njihovih automobila će biti elektrifikovano. Honda takođe ima ugovor o saradnji i s General Motorsom. Pre tri godine počeli su da razvijaju tehnologiju gorivih ćelija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira da elektrifikuje Ameriku

 

vw%20elect.jpg

 

VW ima za cilj da instalira više od 500 stanica za punjenje u SAD. Nemački gigant se baš trudi da sredi odnose sa Sjedinjenim Američkim Državama. Naime, najavljen je program po imenu ''Electrify America''. Reč je o investiciji od više od 2 milijarde dolara u infrastrukturu u okviru nulte emisije, koja bi trebalo da bude sprovedena u narednoj dekadi. Kompanija planira da instalira više od 500 stanica za punjenje električnom energijom širom SAD, s tim što bi više od 300 stanica bilo locirano u 15 urbanih oblasti. U ovo je uključen i plan prodaje više od tri miliona električnih automobila u SAD do 2025., kao i ''Green City'' gde će se testirati i razvijati vozila sa nultom emisijom. Predloženi ''Zeleni grad'' bi bio lociran, pogađate, u Kaliforniji i uključio bi stvari poput kombi ZEV prevoza i EV ''car sharing'' programa. Ova ekološka investicija bi se sastojala od četiri isplate po 500 miliona dolara svakih 30 meseci. Naravno, neophodno je odobrenje od strane CARB-a (California Air Resources Board) i EPA-e. Sve u svemu, VW će potrošiti oko 25 milijardi dolara da bi konačno poslao ''dizelgejt'' u istoriju i započeo ''obnovu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Ford Focus sa autonomijom od 225 km

 

ford%20ev%201.jpg

 

Ford je kupcima u Evropi ponudio unapređenu varijantu Focusa EV sa novim pogonskim baterijama i znatno većim radijusom kretanja. Zahvaljujući novim baterijama od 33,5 kWh, koje su zamenile prethodne kapaciteta 23kWh, električni Ford Focus sada je u stanju da pređe 63 km više nego ranije. Autonomija vožnje sa punim baterijama povećana je na 225 km, čime je automobil postao funkcionalniji u svakodnvenoj upotrebi.

 

ford%20ev%2011.jpg

 

Dodatna pogodnost je veća brzina punjenja pomoću brzog punjača. Baterije se na ovaj način mogu dopuniti do 80% kapaciteta za samo pola sata. Osim toga, Ford Focus EV ima i tehnologiju koja pomaže vozaču da što bolje iskoristi regenerativni sistem kočnica i tako maksimalno poveća autonomiju vožnje. Pogonski sistem ostao je nepromenjen. Automobil dobija snagu od elektromotora sa 145 ks (107 kW), ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se za 11.4 s, dok maksimalna brzina iznosi 137 km/h. Unapređeni Focus EV ima multimedijalnji sistem SYNC 3, sa glasovni komandama i Android Auto i Apple CarPlay funkcijama za povezivanje sa smartfon uređajima. Cena u Nemačkoj startuje od 34.900 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel postaje električni automobilski brend

 

opel%20ampera%20e.jpg

 

Prvi čovek Opela Karl-Thomas Neuman ne veruje da njegova kompanije može u isto vreme da razvija klasične motore i elektromotore. Neuman je tokom poslednja dva meseca razvijao plan, koji bi Opel trebalo da učini isključivo električnim automobilskim proizvođačem, odnosno Opel bi za nekoliko godina kupcima nudio samo električna vozila. Pitanje je samo šta će na to reći PSA grupacija, koja bi u sledećih nekoliko dana trebalo da postane vlasnik Opela. Francuzi možda imaju neki drugi plan za proizvođača iz Riselshajma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija ne stimuliše kupovinu ekoloških vozila: Kola na struju bez olakšica

 

el%20auto.jpg

 

Naša zemlja je jedna od retkih u svetu koja uopšte ne stimuliše kupovinu ekoloških vozila. U Sloveniji subvencija iznosi do 7.500 evra, a u Hrvatskoj se kreće od 4.000 do 9.200 evra Srbija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora su jedine zemlje u Evropi koje nemaju nikakve stimulacije za kupovinu ekoloških vozila, pa ne čudi što smo po broju hibridnih i elektro vozila na samom začelju. Nedavno je i Albanija za svoje policijske snage nabavila izvestan broj električnih Golfova, pa nas je i ona pretekla po broju ovih vozila. U Srbiji je broj električnih automobila jedva premašio deset, i to zahvaljujući flotnoj kupovini VW Up vozila za jednu banku. Hibrida ima malo više, i to, takođe, zahvaljujući stranoj donaciji, pošto je Vlada Japana poklonila državi nekoliko desetina hibridnih Toyota i Lexusa.

Veliki broj zemalja Evrope doneo je odluku da od 2025. godine zabrani prodaju dizel-vozila, a poreskom politikom i mnogobrojnim taksama, na primer za ulazak u centar grada, podstiče svoje državljane da se reše vozila koja su veliki zagađivači vazduha. Istovremeno, sve vlade Evrope stimulišu kupovinu novih elektromobila i hibrida. Norveška u tome prednjači, pa je svako treće vozilo kupljeno prošle godine u ovoj zemlji ''ekološko''. Stimulacije se kreću od pet hiljada do deset hiljada evra prilikom kupovine, a vlasnici elektrovozila ili hibrida su oslobođeni i plaćanja poreza, imaju besplatan parkig i slične beneficije. I u našem okruženju se stimuliše kupovina eko-vozila. Tako je u Sloveniji subvencija za kupovinu ovih automobila do 7.500 evra. I Hrvatska mnogo polaže na zaštitu svoje životne sredine, pa je subvencija za hibride i elektromobile od 4.000 do 9.200 evra, u zavisnosti od tipa vozila.

 

Na našem tržištu ponuda elektrovozila je slaba, ali je zato izbor hibridnih automobila znatno bogatiji. ''Toyota Srbija'' u svojoj ponudi ima kompletan asortiman hibrida, a odnedavno je i Hyundai ponudio hibridni model. Skoro sve automobilske kompanije koje posluju na našem tržištu u svom portofiliju imaju ili hibridna ili električna vozila. I dok se kako-tako odlučuju na poručivanje hibrida, jer mnoge strane kompanije moraju shodno svojoj poslovnoj politici da kupuju eko-vozila, naručivanje elektromobila se ne isplati ne samo zbog cene, već i zbog činjenice da ne postoji mreža punjača kao svuda u svetu. ''Punjači za automobile u našem okruženju niču kao pečurke posle kiše, a u Srbiji skoro da nema nijednog'' - kaže Bojan Babić iz kompanije BPecharge, koja se bavi postavljanjem punjača za elektromobile u regionu. ''Evropa insistira na širenju mreže, i mislim da će i Srbija vrlo brzo morati da se ozbiljno pozabavi ovim problemom''.

Poklonike ekologije nedavno je obradovalo nabavljanje električnih autobusa u Beogradu. Potez gradskih vlasti je za svaku pohvalu, ali je nejasno zašto se država ne uključi u ovu akciju. Gubitak od akciza i poreza na naftne derivate, kažu obimna strana istraživanja, država višestruko nadoknađuje smanjenim troškovima lečenja bolesti prouzrokovanih aerozagađivačima.

 

Stigli i do Suda

Pre nekoliko godina Srbija je počela da stimuliše kupovinu vozila sa manjom emisijom ugljen-dioksida od 100 grama po pređenom kilometru sa 100.000 dinara. Uvoznici su tada prodali veći broj vozila, ali kada je država trebalo da im refundira trošak, cela akcija je prekinuta. Toyota, koja je prodala najviše tih vozila, presavila je tabak. Država je izgubila spor, ali izgleda i interesovanje za subvenciju kupovine eko-vozila.

 

''Tesla'' sanak pusti

Zbog važećih propisa, uvoz automobila iz SAD, koje izuzetno vode računa o eko-normama, u Srbiju je nemoguć jer ta vozila nemaju potvrdu o ispunjenju evropskih eko-standarda (važeći je ''evro 6''). Koliki je to nonsens, pokazuje i činjenica da shodno tom zakonu ne možete da uvezete ni električni automobil Teslu, koji uopšte nema emisiju štetnih gasova. ''Uvoznici novih vozila plaćaju 12.000 dinara po toni, iako uvoze vozila sa ''evro 6'' standardom, a uvoznici polovnih vozila (''evro'' 3 standard) tu taksu ne plaćaju, što je još jedan apsurd'' - kažu u Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley priprema potpuno električni SUV

 

bentley%20suv%201.jpg

 

Nije nikakva tajna da Bentley priprema još nekoliko SUV-ova, a prema prvim nepotvrđenim informacijama, prvi sledeći model u nizu bi mogao da bude potpuno električni. Uvođenje potpuno električnog modela može se smatrati drugom fazom planova kompanije za elektrifikacijom modela, jer je u toku inicijativa kojom se planira uvođenje i plug-in hibridne opcije za sve postojeće modele, počevši od Bentayge. Ukoliko električni model dođe na red po završetku tog koraka, na putevima ga možemo očekivati tek oko 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peking će imati samo električne taksije

 

taxi%20pek.jpg

 

Peking je jedan od najzagađenijih gradova na svetu, a od smoga se tokom brojnih dana uopšte ne može videti nebo. Vlasti u Pekingu su zato najavile da će s ulica skloniti sve taksije s motorima s unutrašnjim sagorevanjem i zameniti ih električnima. A to nije ni jednostavan, ni jeftin poduhvat. U glavnom kineskom gradu trenutno saobraća oko 70.000 taksija. Poređenja radi, Njujork ih ima ''samo'' 13.000. Zamena svih 70.000, odnosno kupovina električnih, koštaće oko 1.3 milijarde dolara, ili 19.000 dolara po automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

--------------------------------------

 

U Austriji već 10.000 električnih automobila

 

renault%20zoe%2043.jpg

 

Od srede, od kada su na raspolaganju subvencije do 4.000 evra za e-automobile, u Austriji je porastao interes za ova vozila. Električni automobili biće vidljivi, 1. aprila dobijaju zelene registarske tablice. Daleko najviše električnih automobila ima Austrijska pošta - više od 1.300. S početkom marta u Austriji će prvi put više biti od 10.000 električnih automobila. Ukupno u Austriji ima 4,8 miliona registrovanih automobila, što je u proseku jedan automobil na dva stanovnika. Od 2008. godine austrijska vlada podstiče električnu mobilnost, i od tada je sa 21 miliona evra promovisano oko 2.000 električnih automobila, 3.000 električnih bicikala i 3.000 stanica za punjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley EXP 12 Speed 6e Concept

 

162724-bentley%20exp%201.jpg

 

Bentley Motors nas je danas počastio novim konceptnim luksuznim električnim sportskim automobilom koji polako definiše i uređuje svoj segment.

 

162727-bentley%20exp%201111.jpg

 

Vizija Bentleya je takva da budućim kupcima ponudi luksuzni električni automobil koji ne bi zagađivao našu okolinu, a pored toga bi sa samo jednim punjenjem mogao da prevali udaljenost od recimo Londona do Pariza ili Milana i Monaka.

 

162725-bentley%20exp%2011.jpg 162726-bentley%20exp%20111.jpg

 

U unutrašnjosti je vrhunski luksuz. Bentley ne bira kada oprema svoje modele, pogotovo one u konceptnom obliku.

 

162729-bentley%20exp%20111111.jpg

 

Konkretnu snagu elektropogona ne znamo budući da to Bentley nije zvanično objavio.

 

162728-bentley%20exp%2011111.jpg

 

Bentley sa ovim modelom polako najavljuje modele na električni pogon. Prvi takav će biti njihov SUV Bentayga kada se 2018. godine pojavi na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njujork kupcima električnih automobila daje do 10.000 dolara

 

hyundai-ioniq%202016.jpg

 

Američka savezna država Njujork je jedna od retkih koja do sada nije imala subvencije za ekološke automobile, što će se uskoro promeniti. Dok više od tri četvrtine SAD-a ima nekakav popust na nivou pojedinačnih država, Njujork je do sada usmeravao svoje građane da koriste savezni program. Iako to zvuči kao šala, država Njujork će od 1. aprila isplatiti do 2.000 dolara subvencije za električni automobil ili plug-in hibrid. Ako kupci uzmu automobil koji je takođe podložan državnom programu subvencija, mogu očekivati do 10.000 dolara iz budžeta. Njujork predstavlja jedno od većih potencijalnih tržišta za električne automobile van Kalifornije, a dodani podsticaj bi mogao da vude važan za Chevrolet Bolt, Teslu Model 3 i buduća električna vozila čija cena dovoljno je niska, ali opet previsoka za širi krug kupaca, pa 2.000 dolara subvencije može da čini veliku razliku prilikom odluke o kupovini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Norveškoj polovina novih automobila na električni ili hibridni pogon

 

151859-tesla%20x%2011.jpg

 

Norveška, koja već ima najveći broj električnih automobila u odnosu na broj stanovnika u svetu, objavila je da električni ili hibridni automobili predstavljaju polovinu do sada registrovanih novih vozila u ovoj godini. ććOvo je prekretnica na norveškim putevima za vozni park na električnu energiju. To pokazuje da politika zelenog prevoza funkcionišećć, izjavio je za AFP norveški ministar klime i okoline Vidar Helgesen. Električni automobili su u januaru imali udeo od 17.6 posto u ukupnom broju registrovanih novih vozila, dok je procenat za hibridne automobile iznosio 33.8 posto, što zajedno iznosi 51.4 posto, pokazuju podaci nacionalnog informativnog veća za drumski saobraćaj. U februaru, procenat je blago pao, ali i dalje je ostao na visokih 15.8 posto za električna i 32 posto za hibridna vozila. Donekle paradoksalno, Norveška, najveći proizvođač nafte u Zapadnoj Evropi, usvojila je izdašnu politiku podsticaja kupovine ''čištijih'' vozila, piše AFP. Dok su automobili s motorima s unutrašnjim sagorevanjem značajno oporezovani, električna vozila su izuzeta od gotovo svih poreza. Njihovi vlasnici takođe uživaju brojne prednosti poput besplatnog pristupa saobraćajnicama s naplatom putarine, zatim trajektima i javnim parkinzima, a imaju i mogućnost vožnje u traci kojom saobraćaju autobusi. U decembru prošle godine, Norveška je registrovala 100.000-ti električni automobil.

Ipak, uskraćeni zbog ograničenog dometa i visokih cena za veće modele poput onih Teslinih, električni automobili su suočeni s konkurencijom hibridnih automobila, koji beleže sve veću popularnost. Prodaja ovih automobila, koji kombinuju motore s unutrašnjim sagorevanjem i elektromotore, porasla je dolaskom poboljšanih modela, kao i promenom norveškog poreskog sistema, sa stopama koje se sada baziraju na nivou štetnih emisija, umesto na jačini motora. Norveška želi da ograniči emisiju ugljen-dioksida iz novih vozila do 85 grama po kilometru do 2020. godine, a taj cilj je već skoro postignut. Brojke pokazuju da je u februaru ove godine ta emisija iznosila 88 grama, nakon 84 grama u januaru, u poređenju sa 133 grama u 2012. godini kada je odluka doneta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda na sajmu u Šangaju predstavlja električni automobil

 

skoda%20e%20suv.jpg

 

I dok Škoda u Evropi promoviše obnovljenu Oktaviju, na drugom kraju sveta uskoro će predstaviti svoj prvi električni automobil. Najnovije informacije govore da će češka kompanija već u aprilu na šangajskom salonu predstaviti koncept sa električnim pogonom, a koji bi proizvodnu verziju trebalo da dobije najkasnije do kraja decenije. Vest je potvrdio i sam Christian Strube, šef Škodinog R&D odeljenja, a pritom je svestan da češka marka nije predvodnik u VW grupi. ''To je naša interpretacija automobila na MEB platformi, a uz obilje tehnologije biće itekako emotivna. Nismo prvi u VW grupi, ali ćemo biti brži od naše konkurencije'', izjavio je Strube. Prva hibridna Škoda biće Superb, i to u formi plug-in hibrida. Na tržište bi trebalo da stigne 2019. godine, a već godinu kasnije u prodaju će stići i model s čisto električnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo priprema električni model za 2019.

 

volvo_concept_40.2%20111.jpg

 

Volvo je izašao u javnost s informacijom da je sve izvesnije da će njihov prvi ikada potpuno električni automobil biti spreman za tržište 2019. Odmah su izašli i s brojkama, a ako je verovati inače pedantnim Skandinavcima autonomija će iznositi 400 km, pri čemu će u Americi automobil dostupan po ceni od 35.000 do 40.000 $. U razgovoru na sajmu u Ženevi, izvršni direktor Volvoa za SAD Lex Kerssemakers rekao da je raspon od najmanje 400 km (250 milja) preduslov da uopšte izađu na tržište s električnim vozilom, posebno u SAD-u gde su analize pokazale da bi tržište poprilično prihvatilo takve brojke. ''Ako želimo da ostvarimo uspeh, to je ono što je potrebno.'' Takođe, ni sam nije mogao da potvrdi da li će se švedski proizvođač automobila odlučiti za potpuno novi, samostalni model ili će novi EV formirati na već nekom od postojećih modela. Kakva god bila odluka, Kerssemakers kaže da je nova SPA platforma od Volvoa i ona koju tek pripremaju, manja CMA platforma, da su obe dovoljno funkcionalne i prilagodljive da jednog dana prihvate elektro motore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

---------------------------------------

 

Volkswagen posvećen električnim vozilima

 

160096-vw%20id%2011.jpg

 

Na godišnjoj konferenciji za štampu. šef Volkswagen grupe izneo je nekoliko interesantnih tvrdnji. Matijas Muler tvrdi da je najgori deo skandala ''dizelgejt'' završen i da se Volkswagen vratio na pravi put. U budućnosti, fokus okreću ka električnim vozilima, tj. pre svega ka povećavanju autonomije istih. Plan je da se do 2018. godine pojavi deset električnih i hibridnih modela, a da do 2025. predstavi 30 čisto električnih vozila. Govorilo se i o novim saradnjama, pa je Muler potvrdio da Škoda i Tata rade zajedno na pravljenju niskobudžetnog automobila za indijsko tržište. Govoreći o profitu koji je grupacija ostvarila, šef Volkswagena posebno je istakao Škodu koja je ostvarila 1.2 milijarde evra profita, kao i Audi koji je uprkos poteškoćama ostvari profit od oko 3 milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda planira električni model

 

mazda%20r%208.jpg

 

Nova Mazda na električni pogon stoji u opticaju veće nekoliko poslednjih godina, ali japanski proizvođač automobila najverovatnije tek sada ubacuje rotacioni motor u svoje električno vozilo, koje će doći kao proširenje standardnog opsega. Ističući ove planove kompanije na prošlom sajmu automobila u Ženevi, glavni izvršni direktor Macuhikaro Tanaka, odbio je da potvrdi bilo kakve glasine o dolazećem automobilu, ali je izjavio da je ovakva jedinica itekako moguća u narednim mesecima ili godinama. ''Nešto takvo je postojalo u planovima, ali ja trenutno ne mogu da zalazim u detalje. Obe varijante automobila, performans i ekonomik, svakako da su moguće sa rotacionim mašinama. Ovo su veoma stabilni i tihi motori pri standardnim obrtajima u minuti, tako da postoji veliki potencijal u njihovoj primeni.'' Tanaka nije zalazio u detalje o veličini bilo kog od njih, ali za električnu Mazda seriju se očekuje da popuni mesto negde između subkompakt i kompakt segmenata, što samo znači da bi mogla da se takmiči sa automobilima kao što su Renault Zoe, Nissan Leaf, iako njihova evropska premijera još uvek nije potvrđena.

''Mali automobili su idealni za ugradnju električnih sklopova, iz razloga što veća vozila postaju daleko teža sa ubacivanjem većih baterija, a to svakako nema nikakvog smisla za kompaniju Mazda'', izjavio je Tanaka. ''Ako postavimo velike baterije, mi moramo da učinimo sasvim suprotno sa ukupnom težinom od onoga što zapravo želimo. Kompanija Mazda će u budućnosti razviti nove tehnologije materijala kako bi mogla da pokrije i ovo polje.'' Što se tiče izgleda, zelena Mazda može upotrebiti poslednju reč dizajnerskog jezika kompanije, koji takođe može biti viđen u modelima CX-5 i RX Vision koncept. Ukoliko sve prođe po planu, novi automobil bi mogao biti predstavljen 2019. godine, kao što su neki od prethodnih izveštaja tvrdili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krajem godine prve stanice za punjenje električnih automobila i u Beogradu

 

bmw%20nissan.jpg

 

Prve stanice za punjenje električnih automobila, na korist onima koji dolaze u naš glavni grad, kao i onima koji žive u njemu, mogu se očekivati u Beogradu krajem godine, rečeno je na okruglom stolu ''Električni automobili i razvoj infrastrukture za punjenje vozila u Srbiji''. ''To je početak velikog državnog projekta u kome želimo da napravimo sinergiju univerziteta, biznis sektora i države, kako bi podigli infrastrukturu za električna vozila, koja postaju deo naše svakodnevice i deo kulture življenja'', rekao je za Tanjug Siniša Mitrović iz Privredne komore Srbije. Primetilo se, naglašava Mitrović, da ni na koridorima, ni u hotelima, ni u javnim objektima u Srbiji nema stanica za punjenje električnih vozila, niti postoji regulatorni okvir za registraciju električnih vozila u Srbiji. On smatra da Srbija, iako na početku projekta, brzo hvata korak sa svetskim trendovima u tom sistemu, koji će uticati na kvalitet života, na žaštitu životne sredine, kao i da će to predstavljati veliki podstrek i za naše građane i industriju, s obzirom na to da će, kako ističe, Beograd, zajedno sa velikim centrima, biti na važnim koridorima, kada je u pitanju infrastruktura za električna vozila na zapadnom Balkanu. Šef službe za pripremu novih ulaganja EPS-a Vladimir Šiljkut kaže da Srbiji upravo najviše nedostaju ti punjači koji se sve više i više poslednjih godina pojavljuju po Evropi, a treba da se nalaze na benzinskim pumpama, tržnim centrima, u garažama javnih i poslovnih zgrada...

 

Takođe, smatra Šiljkut, kod nas je ograničujući faktor i dalje što je za naše prilike jako visoka cena električnih automobila. ''Mi smo u suštini pre nekoliko godina očekivali da dođe do njihove ekspanzije i bili smo spremni za nju, kao isporučioci električne energije i nismo očekivali da ćemo imati bilo kakve negativne efekte što se tiče rada i eksploatacije mreže. Dobra volja postoji, međutim, bez subvencija države prema potencijalnim kupcima elektromobila, mislim da do te ekspanzije u narednih nekoliko godina neće doći'', rekao je Šiljkut za Tanjug. Ono što trenutno ima u Srbiji, kaže Šiljkut, to su uglavnom hibridni automobili, koje vlasnici pune preko punjača u svojim stanovima, ali to su, kako navodi, spori punjači, kojima je potrebno šest do osam sati da se napuni baterija, kako bi vozilo ima domet nekoliko desetina kilometara. ''Nije problem da takvi punjači budu rešeni preko instalacija zgrada, dođete na posao, radite osam sati, stavite automobil na punjenje i posle je pun. Ali ako hoćete da napunite automobil brzo, ima rešenja, to su super brzi punjači, koji za oko 30 minuta napune baterije automobila'', rekao je Šiljkut. Smatra da javni prevoz isto tako može da bude inoviran i navodi primer da već funkcioniše jedna linija u Beogradu, sa pet električnih autobusa, gde postoje punjači koji su brzi, te za pet do osam minuta pune baterije autobusa, koji onda može da dobaci 15-20 kilometara, što je, smatra, sasvim dovoljno za neke uže gradske relacije. ''I to je prostor gde očekujemo da može da dođe do unapređenja i razvoja električnih vozila'', kaže Šiljkut i dodaje da postoje određene povlastice koje kupci i korisnici električnih automobila imaju od strane države, a da je problem da li to treba da optereti druge poreske obveznike koji te automobile nemaju i da je potrebno to raspraviti i na tehničkom i na političkom nivou. Srećna okolnost je, ističe Šiljkut, da naša srednjenaponska i niskonaponska mreža na koju treba da se priključe punjači za električne automobile ili direktno automobili preko instalacija kuća svojih vlasnika, podopterećena, tako da postoji kapacitet za dosta veliki broj vozila.

 

Potpredsednica vlade Zorana Mihajlović izjavila je da će na autoputevima u Srbiji biti uveden besplatan internet, SOS telefoni, ali i da će na nekoliko lokacija duž autoputa na Koridoru 10 biti postavljene i utičnice sa strujom za automobile na električni pogon. Elektroautomobili postali su neodvojivi deo modernih zakrčenih evropskih i svetskih metropola, a kako bi normalno funkcionisali, potrebna im je moderna infrastruktura, ''pametni putevi'', kao i veliki broj stanica za punjenje strujom. Ipak, ''problem u najavi'' za vlasnike električnih četvorotočkaša može biti i sukob kompanija odgovornih za punjače, te postoji jedna vrsta priključka, koji odgovara markama nisan, micubiši i tojota, dok drugačiji standard priključka podržavaju fiat-krajsler grupacija, dženeral motors, ford, folksvagen i bmv i potpuno su nekompatibilni, te stručnjaci upozoravaju da je to ozbiljno ugrožavanje ''zamaha na tržištu elektrovozila''. Estonija je za sada prva i jedina zemlja koja je završila raspoređivanje punjenja mreže elektrovozila sa nacionalnom pokrivenošću, sa 165 brzih punjača, dostupnih duž autoputeva na maksimalnoj udaljenosti između 40 do 60 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Volvoa: ''Električni automobili su budućnost''

 

volvo_concept_40.2%2011.jpg

 

Šef švedskog proizvođača automobila, potvrdio je da će Volvo praviti više hibridnih i električnih modela. Hakan Samuelson izjavio je da Volvo čvrsto veruje da je budućnost automobila u elektrifikaciji. ''Efikasnost benzinskih i dizel motora dovedena je svojih krajnjih limita. Hibridne verzije će biti sve zastupljenije'', rekao je Samuelson u razgovoru sa novinarima. Volvo je potvrdio da će 2019. godine prikazati svoje viđenje električnog automobila, a do 2025. godine žele da prodaju čitav milion električnih modela! Samuelson smatra da se ovi automobili neće kupovati samo zbog "čiste" tehnologije, već zato što su i kako on kaže ''zabavni za vožnju i tihi''. Šef Volvoa potvrdio je da ovaj proizvođač neće praviti stanice za punjenje već da to prepuštaju nekom drugom. Takođe, Samuelson očekuje da trošak proizvodnje baterija uskoro padne, te da će hibridni modeli biti cenovno vrlo bliski onima sa dizel pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi električni koncept na sajmu u Šangaju

 

audi%20ev.jpg

 

Nemački mediji pišu da bi Audi na ovogodišnjem sajmu automobila u Šangaju mogao da promoviše i novu studiju sa elektropogonom. To bi trebalo da bude koncept automobila sa četvora vrata, ali konkretni detalji još nisu poznati. U svakom slučaju, možemo očekivati da će nova studija najaviti kako bi mogao da izgleda serijski model, čija proizvodnja treba da počne 2020. Na više informacija moramo ipak da sačekamo sajam u Šangaju koji će se ove godine održati od 21. do 28. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes ubrzava razvoj električnih vozila

 

mercedes%20eqa.jpg

 

Najveći proizvođač luksuznih automobila na svetu, nemački Daimler, planira da ubrza razvoj električnih vozila i da za pet godina ponudi 10 novih modela, a za ovu godinu najavili su i prvi električni kamion. ''U centru naše strategije je vožnja iz koje su eliminisani štetni gasovi. U narednim godinama potrošićemo 10 milijardi evra na proširenju naše ponude električnih automobila'', izjavio je izvršni direktorr Dieter Zetsche investitorima u Berlinu, obećavajući da će do 2022. godine baterije biti pogonsko sredstvo za modele od malog gradskog Smarta do Mercedesovog sportskog terenca. Do sada su iz kompanije obećavali da će završiti proširenje ponude električnih automobila do 2025. godine, najavljujući da će do tada 15 do 25 posto Mercedesa imati električni pogon. Proizvođač automobila uložiće takođe milijardu evra u proizvodnju baterija, od čega će polovina biti usmerena u pogon u istočnonemačkoj saveznoj zemlji Saskoj. Daimler proizvodi i niz hibridnih modela, opremljenih električnim i motorom s unutrašnjim sagorevanjem. U međuvremenu su najavili proširenje ponude električnih vozila i na ona za komercijalnu namenu. Tako ove godine nameravaju da proizvedu prvi električni kamion. ''Niko ne može sa sigurnošću reći koliko će dugo trebati električnim automobilima da na tržištu brojčano nadmaše one s konvencionalnim motorima'', rekao je Zetsche, obećavajući da će ''upotrebiti sva raspoloživa sredstva'' kako bi se smanjila emisija štetnih gasova, uključujući efikasnije motore s unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai razvija platformu za električne modele

 

hyundai-ioniq%202016.jpg

 

Prema najnovijim saznanjima Hyundai trenutno razvija novu platformu koja će biti namenjena isključivo za električne automobile. Drugim rečima, ovaj korejski proizvođač namerava da u narednom periodu lansira više električnih automobila pod svojom i Kijinom, kao i značkom premium linije Genesis. Tačnije, Reuters javlja, pozivajući se na insajdere, da će nova platforma, odnosno modeli bazirani na njoj na tržište početi da pristižu za par godine, a među njima se će naći i električni SUV. Dalje, kompaktni i subkompaktni električni noviteti bi imali najmanju autonomiju od oko 300 km, a u Hyundaiju iste nameravaju da ponude kupcima po veoma konkurentnoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford u Evropi prestaje s proizvodnjom električnog Focusa

 

ford%20ev%2011.jpg

 

Električni automobili su budućnost, tu nema sumnje, ali za Ford ta budućnost još nije došla. Odnosno, za njegove kupce. U 2016. Ford je u Evropi prodao tek 61 primerak svog električnog Focusa, što je devet manje nego 2015. Prošle godine Ford je prodaju pokušao da popravi ugradnjom snažnije baterije, ali ni povećana autonomija sa 160 km na 225 km nikoga nije previše impresionirala. Posebno ako se zna da je cena električnog kompakta gotovo 35.000 evra. Zbog toga Ford gasi proizvodnju električnog Focusa u Evropi, koja je trajala samo četiri godine. Auto će biti moguće naručiti, ali dolaziće iz Amerike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo će svoj globalni električni automobil proizvoditi u Kini

 

volvo_concept_40.2%201.jpg

 

Salon automobila u Šangaju poslužio je Volvou za najavu prvog potpuno električnog modela koji je namenjen širokoj proizvodnji, a koji će se za globalno tržište proizvoditi u Kini. Automobil će biti baziran na platformi Compact Modular Architecture (već se koristi za XC60), koja je slična većoj platformi Scalable Product Architecture, oko koje su napravljeni modeli Serije 90. Najavljeno je i da će model biti opremljen baterijom kapaciteta 100 kWh, što bi trebalo da mu obezbedi autonomiju od najmanje 400 km. Mada još uvek nije poznat naziv automobila, poznata je cena, a koja bi mogla da iznosi od 35.000 do 40.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pušten u rad prvi brzi punjač za električne automobile u Srbiji

 

punjac.jpg

 

Prvi brzi punjač za električne automobile u Srbiji, koji može da napuni svaki auto strujom za samo 15 minuta, pušten je u rad ispred Mašinskog fakulteta u Beogradu. Brzi punjač, koji će za nekoliko dana biti premešten na Petrolovu pumpu na Čukarici, predstavljen je na konferenciji ''Zelena Balkanika, Električna vozila - budućnost saobraćaja'', u organizaciji slovenačkih, srpskih, makedonskih i crnogorskih Rotari klubova, Srpske asocijacije menadžera i Samita 100, a u okviru manifestacije Dani slovenačko srpskog prijateljstva u Beogradu. Reč je o punjaču od 50 kilovata koji dnevno može da napuni više od 70 vozila, a isproban je ispred Mašinskog fakulteta na električnim vozilima raznih proizvođača. Predsednik UO Hidria i potpredsednik Samita 100 Iztok Seljak je rekao Tanjugu da su već otvorili punionucu za električne automobile kod hotela Meriot, ali da je to prvi brzi punjač koji će biti upotrebi u Srbiji. Seljak rekao da je projekat Zelena Balkanika deo velikog projekta koji se trenutno realizuje sa evropskom komesarkom za transport Violetom Bulc, sa ciljem da se region pretvori u laboratoriju zelene mobilnosti za EU. On je naveo da projekat Zelena Balkanika, koji realizuju Hidria i automobilski klaster u Sloveniji sa brojnim međunarodnim partnerima i lokalnim firmama u svakoj zemlji Jugoistočne Evrope, treba da omoguće zelenu mobilnost na autoputu od Minhena preko Salcburga, Ljubljane, Zagreba i Beograda, Skoplja i preko tzv. Zelene Adriatke do Podgorice, Tirane, preko Dubrovnika, Splita i Zadra do Kopra, gde se sprema pokretanje Inovativnog centra zelene mobilnosti, koji će da razvija visokotehnološka rešenja. On je kazao da je taj put dug oko 2.400 kilometara i dodao da su u Sloveniji već realizovali projekat Zelena Keltika na regionalnom putu Logatec - Bovec u dužini od 120 kilometara, gde je postavljeno ukupno 10 punjača. Seljak kaže da za projekat Zelena Balkanika očekuju konkuretnu podršku od EU već od 2018. godine. ''Nalazimo se u epohalnom periodu velike transformacije društva, koje će se bazirati na obnovljivim izvorima energije i šering ekonomiji (deljenja). Neke industrije će biti izbrisane, a neke će biti izmenjene. Automobilska industrija je jedna od njih'', rekao je Seljak. On je kazao da je cilj da se postave punjači u gradovima na toj ruti, kao i da se kasnije koriste električni autobusi, kao i električni kamioni.

 

''Čitav region pretvaramo u zelenu laboratoriju. Imaćemo razvojne i inovativne centre u celom regionu'', rekao je Seljak. Guverner Rotari Distrikta Srbije i Crne Gore Vladimir Matić je izjavio da prvi put u Srbiji možemo videti brzi punjač od 50 kilovata. On je rekao da su Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Privredna komora Srbije na konferencijama najavili uvođenje punjača za električne autoobile i izarazio nadu da će Srbija imati bar 150 punjača duž autoput u narendih nekoliko godina, kako bi autoput kroz Srbiju mogli da koriste svi koji idu pravcem od Minhena do Soluna. Ambasador Slovenije u Beogradu Vladimir Gasparič je rekao da se manifestacije Dani slovenačko srpskog prijateljstva u Beogradu održava od 21. do 23. aprila. Počasni pokrovitelji manifestacije su potpredsednici vlada Slovenije Karel Erjavec i Srbije Ivica Dačić, kao i gradski menadžer Goran Vesić ispred grada Beograda. Gasparič je rekao da Slovenija pokušava da izgradi novi model saradnje sa Srbijom, ali i regionom i da projekat sa postavljanjem električnih punjača mogao da bude model i za druge oblasti.

 

Dekan Mašinskog fakulteta Radivoje Mitrović je naglasio da je razvoj infrastrukture uslov za mnogo veće korišćenje električnih automobila i da taj fakultet podržava taj projekat. Učesnici konferencije su istakli da ulazimo u najveću revoluciju ikad, koja će sve promeniti i doneti novu infrastrukturu, kao i zelenu mobilnost. Prva revolucija u transportu je bio voz, druga automobil, a treća će biti električna vozila po principu kar šeringa, tako što će ljudi koristiti automobil ali neće biti njegovi vlasnici. Marko Femc iz kompanije Plan-net je podsetio da Tesla roadster 2008. započeo prvu serijku upotrebu lutijum jonske baterije sa dometom od 320 km, dok sada baterija može da izdrži i više od 700 km. On je kazao da bi sa električnim automobilom ''e Ljubljane do e Beograda'' trošak mogao da bude svega 9.6 evra, ukoliko bi postojala mreža brzih stanica za punjenje, kao i da bi bilo potrebno sedam sati za tu razdaljinu. Japan ima više punjača nego benzinskih pumpi, a Kina planira da ima pet miliona punjača do 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...