Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

 

Jednoog dana ce i moja pegla slicno da izgleda.Cim budem imao vremena.(money,money) crybaby.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat%20126%2011.jpg

Fiat 126, kod poznatiji i kao ''peglica'', ove godine puni ravno 40 godina, a prikazan je prvi put javnosti 1972. godine na salonu automobila u Torinu. Fiat 126 je nastao u fabrici Fiata, a proizvodio se u Italiji od 1972. do 1980. godine i u Poljskoj od 6. juna 1973. do 22. septembra 2000. godine. Prethodnik ovog automobila je bio popularni Fiat 500, a naslednik Fiat ćinkvećento. Većina ovih automobila je proizvedena u Poljskoj kao Polski Fiat 126p.

fiat%20126%201.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boles...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zver na putu: U legendarnoj Peglici krivine jede za doručak

 

Poljski vozač Piotr Filapek ne odustaje od svog Fiata 126p, na ovim prostorima legendarne ''Peglice''. I vozi je kao da mu je menjač zaglavio u četvrtoj brzini... :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tom Hanks od iz Poljske dobio restaurirani Fiat 126p

 

168062-fiat%20126%2011.jpg

 

Slavni glumac postao je vlasnik unikatnog Fiata 126p iz 1974. godine iza čije kupovine stoje stanovnici poljskog grada Bielsko-Biala, a restauraciju i modifikaciju besplatno su uradili u poznatoj tjuning kompaniji Carlex Design.

 

fiat%20126%2011111.jpg

 

Na svom zanimljivom i zabavnom Twitter profilu slavni američki glumac je nedavno objavio fotografiju pored starog Fiata 126p uz koju je napisao ''Dobio sam novi auto!''

 

168061-fiat%20126%201.jpg

 

Godinu posle Tom Hanks je zaista dobio novi auto koji su mu kupili stanovnici poljskog grada Bielsko-Biala. Iza projekta koji je organizovan zbog prikupljanja novca za pedijatrijsku bolnicu u Bielsko-Biali stoji Poljakinja Monika Jaskólska koja je zaključila da Tom Hanks treba da ima Fiat 126p koji se od 1973. do 2000. godine proizvodio u pogonima italijanske kompanije u Bielsko-Biali i dugo je bio jedan od najpopularnijih automobila u Poljskoj.

 

168063-fiat%20126%20111.jpg

 

Nakon kupovine automobila, njegovu restauraciju i modifikaciju uradili su besplatno u tjuning kompaniji Carlex Design, a rezultat svega je unikatni primerak automobilčića čija kožom obložena unutrašnjost je ukrašena nekolicinom veoma zanimljivih detalja. ''Dva su razloga za zadovoljstvo što smo učestvovali u ovakvom projektu: humanitarni karakter i činjenica da je Fiat 126p bio simbol našeg grada i naše mladosti'', rekao je Damian Skotnicki, vlasnik kompanije Carlex Design.

 

168064-fiat%20126%201111.jpg

 

Sva sredstva koja su prikupljena na veseloj manifestaciji na kojoj je Jaskólska skinula veo s Hanksovog novog automobila, završila su na računu pedijatrijske bolnice, a ''Maluch'' (kako su u Poljskoj odmilja zvali 126p) uskoro ide u Los Anđeles.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje ''pegla'' ulicama!

 

169251-peglica.jpg

 

''Prijatelj kućnog budžeta'', solidan, štedljiv i jeftin autić. Ljubitelji popularne ''peglice'', njih 417, vozili su ulicama Poljske sa namerom da uđu u Ginisovu knjigu rekorda. Fiat 126p proizvodio se u Poljskoj od 1973.-2000. godine.

Više slika na ovom ovom sajtu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specijalna ''peglica'' za Hanksa krenula put Amerike

 

fiat 126 tom hanks

 

Specijalna one-off ''peglica'' je napravljena posebno za slavnog glumca, a time se građani Bielsko-Biala zahvaljuju na promociji automobila širom sveta. Tom Hanks je svoju sklonost maloj peglici otkrio na Twitter profilu, gde je često objavljivao svoje fotografije sa Fiatom 126 koje sreće na poslovnim putovanjima po Evropi. Fotke je pratio opis ''I got a new car''. Građani Bielsko-Biała, grada iz kojeg je potekao Polski Fiat 126p, odlučili su početkom godine da se oduže Hanksu za promociju automobila (kod nas poznatog kao ''peglica'' a u Poljskoj kao ''maluch''), i to tako što će mu pokloniti jedan primerak.

 

fiat 126 tom hanks

 

Nakon što su novcem iz donacija kupili polovni primerak, u akciju se uključio Carlex Design i sredio auto. Ne samo da ga je restaurirao, već je automobil dobio unikatni enterijer. Spolja tek mala pločica otkriva da se radi o specijalnoj verziji.

 

fiat 126 tom hanks

 

Automobil je transportovan za Varšavu, a zatim će krenuti na put do Amerike i svog novog vlasnika. Susret Hanksa i peglice očekuje se krajem meseca. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peglica - zašto je bila popularna u istočnoj Evropi?

 

199158-peglica 004.jpg

 

Jedna od premijera na sajmu u Torinu oktobra 1972. godine bio je i mali Fiat 126 koji je stigao kao zamena za uspešni Fiat 500 na čiju mehaniku i motor se oslanjao. U odnosu na njega, dizajn Serđa Sartorelija doprineo je da novi 126 dobije izgled tada aktuelnog i nešto većeg Fiata 127. Sa dužinom od 3.05 metara bio je dugačak skoro identično kao i britanski Mini, te iako je na tržište stigao 14 godina kasnije proizvodnja oba modela je obustavljena 2000. godine. Iako je na svim tržištima i u svim varijantama prodat u skoro 4.7 miliona primeraka, Fiat 126 nikada nije postigao popularnost prethodnika 500 u zapadnoj Evropi, najviše iz razloga što su mali automobili sa motorom pozadi tada smatrani prevaziđenim.

 

peglica 003.jpg

 

Međutim, popularnost je pronašao u istočnoj Evropi gde se dugo zadržao u proizvodnji. Tu pre svega mislimo na Poljsku gde se proizvodio kao 126p, ali je na kratko pravljen i u austrijskom Steyr Puchu. U Poljskoj je ovaj automobil postao kultna ikona poput Trabanta 601 u istočnoj Nemačkoj, te je zaradio i nadimak ''Maluch'' odnosno u slobodnom prevodu ''Beba'', a 1997. godine to ime je prihvatila i fabrika uvrsitvši ga u zvaničan naziv. Po licenci je pravljen od strane Fabryka Samochodów Małolitrażowych (FSM), odnosno ''Fabrika automobila malih motora'' pod brendom Polski Fiat 126p između 1973. i 2000. godine. Obzirom na osetno nižu cenu bio je veoma popularan, čak možda i najpopularniji automobil u Poljskoj osamdesetih, što je bio slučaj i kod nas gde je popularno nazvan Peglica.

 

Tokom te dekade 126p je konstantno modifikovan. Isprva je dobio unapređene kočnice i nove točkove sa italijanskog Fiata, zatim i sva četiri migavca. 1984. godine je dobio i prvi ''fejslift'' sa plastičnim branicima za sve verzije i novu instrument tablu, dok su godinu dana kasnije stigla pojedinačna zadnja svetla za maglu i rikverc. Fejslift devedesetih je uključio i pojedine delove sa tada aktuelnog Fiata Cinquecento. Motor je 1977. godine od inicijalnih 594 cc porastao na 652 cc, pa je pored identične snage od 23 konja porastao obrtni moment sa 39 Nm na 43 Nm. Deset godina kasnije iz poljske fabrike izašao je i prvi poljski motor sa 704 cc i 26 konjskih snaga koji je ugrađivan u BIS verziju koja je za razliku od standardne imala treća vrata.

 

peglica 002.jpg

 

Od tehničkih podataka su svakako zanimljivije političko-društvene konotacije tadašnje Poljske tokom perioda komunizma. Tokom apsolutističke vladavine Poljske ujedinjene radničke partije (PZPR), na posedovanje privatnog automobila gledalo se kao luksuz, pre svega zbog ograničene dostupnosti i malih plata. Početkom sedamdesetih u Poljskoj je bilo tek 556.000 putničnih vozila, te je ovo malo vozilo predstavljalo mogućnost ne samo da se ekonomija malo podigne, već i bitno političko pitanje koje kod naroda kupuje simpatije prema vlasti. Zato je 126p postao prvi pravi popularni i priuštivi automobil za običnog čoveka. Za kupovinu licence zadužen je novi predsednik PZPR Edward Gierek koji je time poželeo da poveća svoju popularnost. Bez obzira što je bio jako mali, bio je jedini logičan izbor većine porodica iako je postojala lista čekanja. Čest prizor tokom praznika je bila četvoročlana porodica u Peglici sa ogromnim koferom na krovu.

 

peglica 001.jpg

 

Peglice su bile popularne i kod nas, a obzirom da ih sve manje možemo videti na ulicama, smatramo da je pravo vreme da neki od boljih primeraka budu sačuvani. Jedna od njih nalazi se i na oglasima. Proizvedena je 1977. godine sa motorom od 600 cc i 23 konjske snage i prema rečima prodavca prešla je samo 43.000 km. Auto se prodaje u Loznici, a od sadašnjeg vlasnika smo u razgovoru saznali da je auto kupljen nov ovde i da ga je prvi vlasnik vozio do 2000. godine od kad je dugo stajao. Kada je došao u ruke sadašnjeg vlasnika koji je i pre toga imao nekoliko Peglica, auto je kompletno sređen i doveden u stanje koje vidite na fotografijama. Iako nije previše uživao u nekim dužim vožnjama, vlasnik ističe da mu i kada ga je vozio prolaznici mašu, neki čak gledaju i u čudu jer je prava retkost danas videti taj auto bilo gde, posebno ne registrovan primerak u odličnom stanju koji se vozi.

 

Autor: Miloš Nikodijević - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

6. juna 1973. godine počeo je da se proizvodi Fiat 126p

 

fiat 126 1.jpg

 

Osam meseci nakon izvornog Fiat 126, u fabrici FSM u Bielsko-Biala (južna Poljska), od italijanskih delova sastavljen prvi primerak kultnog automobilčića Polski Fiat 126p, dugačkog 305 cm, koji je koštao 69.000 zlota (prosečna plata bila je 3500 zlota).

 

Fiat 126, naslednik legendarnog Fiata 500, automobil dugačak 305, širok 138 i visok 130 cm, preuzeo je koncepciju i mehaniku slavnog pretka. Pokretao se uzdužno pozadi ugrađenim 2-cilindarskim rednim  vazduhom hlađenim motorom radne zapremine 594 cm i snage 23 KS, koji je preko menjača sa 4 brzine pokretao zadnje točkove. Do stotke mu je trebalo 48.4 sekunde, mogao je dohvatiti 105 km/h i trošio je 5 do 6 litara. Tada savremen karoserijski stil izveden je iz, za broj većeg, ali koncepcijski potpuno različitog modela Fiat 127 (motor poprečno napred, 4 cilindra, hlađen vodom, prednji pogon), kojeg je dizajnirao Sergio Saltarelli, i osvojio titulu ''Evropskog automobila 1972. godine'' (iz njega je 1980. izveden Yugo 45). Robusna, jednostavna i jeftina, a srazmerno funkcionalna verzija za 4 osobe postala je zanimljiva za motorizaciju Poljske.

 

Potpisan je licencni ugovor za proizvodnju (slično kao što se u SFRJ-u, u Kragujevcu, proizvodili modeli Zastava) ovog modela, isto kako je 1968. godine počela proizvodnja modela Polski Fiat 125p (u nazivu se potom, iz marketinških razloga izgubilo ''Polski''), koji je u stvari bio varijanta slavnog modela Fiat 1300 (kod nas poznatog kao Zastava 1300 ''Tristać''), u karoseriji za svoje doba modernog Fiata 125. Taj je model potom za naše tržište sastavljan u Kragujevcu dobio oznaku Fiat 125pz i postao slavni ''Pezejac''.

 

Model koji danas slavi 47. rođendan, Fiat 126p, postigao je kultni status pod nadimkom ''Peglica''. Da nije bila reč samo o gradskom autu, svedočili su brojni poljski turisti koji su, po četvoro i u pravilu prtljagom na krovu, jer je gepek napred imao zapreminu od jedva 100 litara. Trošio je 5 do 7 litara (bilo je deklarisano: grad 6.8, otvoreno 5.7). Fabrika u gradu Bielsko-Biala na jugu Poljske, otvorena je krajem 1972. prvi je primerak sklopljen 6. juna 1973. godine, serijska proizvodnja je počela 22. jula 1973. i do kraja te godine proizvedeno je 1.500 komada. Zbog velikog interesa poljske ''radničke klase'' pokrenuta je izgradnja potpuno nove fabrike u gradu Tychy.

 

Radna zapremina motora je 1977. godine povećana na 652 ccm, a snaga na 24 KS (mogao je tada ići i celih 110 km/h), i takvi primerci 126p (sa oznakom 650) počeli su stizati na naše tržište. Milioniti primerak, do kojeg je ''Peglica'' već izgradila kultni status, napravljen je 1981. godine, a 1987. uvedena je verzija 126p Bis sa vodenim hlađenjem i kubikažom dalje povećanom na 704 ccm. Iako je bila tiša i nešto boljih performansi, bila je manje pouzdana (problematičan je bio dihtung glave motora) pa su mehaničari govorili ''bolja je osnovna Peglica''. U januaru 1997. dobija i katalizator, a proizvodnja kultnog mališana završena je 22. septembra 2000. godine nakon proizvedenih 3.318.674 komada. Ukupna proizvodnja Fiata 126 iznosila je 4.673.655 primeraka, od čega ih je 1.352.912 proizvedeno u Italiji, 2.069 u Austriji (Fiat-Steyr), a ostatak (najviše) u Poljskoj.

 

Pogledajte zanimljiv video o svim verzijama ''Peglice'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin vremeplov: Polski Fiat 126p

 

Ono što je svojevremeno Fića bio za tadašnju Jugoslaviju, to je ''peglica'' bila za Poljsku.

Razlike između Fiata 126p koji je predstavljen 1972. godine i njegove poljske varijante nije bilo jer se i varijanta za ITA tržište od 1973. godine pravila u Poljskoj. Tako je bilo do 1980. godine kada je posle 1.4 miliona komada prestala proizvodnja za Italiju. Ali, za Poljsku je nastavljena sve do 2000. godine. Ukupno (za sva tržišta) u tih skoro 30 godina napravljeno je 4.7 miliona komada Fiata 126p:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polski Fiat 126p Combi

 

Fiat-126p-Combi 03.jpg

 

Popularnu Peglicu svi znamo kao izvorno automobil Fiat 126 iz Italije, odnosno Fiat 126p kao Fiat proizveden u Poljskoj, ali malo je onih kojima je uopšte poznato da su postojale i druge karoserijske verzije, kao što su kabriolet i karavan koju ovom prilikom predstavljamo. Automobil Fiat 126 se proizvodio u Italiji kao mali automobil sa dvoja vrata, malim prtljažnikom napred i malim dvocilindričnim vazduhom hlađenim motorom u repu. Ovaj automobil se proizvodio u Poljskoj kao automobil Fiat 126p (p=Polski) te je serijska proizvodnja u proizvedenim komadima u Poljskoj dobrano nadmašila onu u Italiji.

 

Fiat-126p-Combi 02.jpg

 

Međutim, osim klasične dobro nam poznate male karoserije, poljski proizvođač je ponudio i neke druge karoserijske verzije, kao što su kabriolet i karavan, piše Automania.hr. Doduše, te verzije su fabrički prototipovi. Na fotografijama možete videti fabrički prototip iz Poljske nazvan ''PF 126p Combi'', odnosno ''Polski Fiat 126p Combi''. Godina 1976.-1977. pod nadzorom inž. Leopolda Kuhna, izrađen je prototip poljskog karavana Fiat 126p. Napravljeno je puno izmena na karoseriji i samom motoru. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 10 cm, a zadnji prepust za 7 cm. U ovom prototipu su već korišćeni plastični branici (u prvim verzijama su bili hromirani metalni). Krov je bio izrađen od plastike, a motor je postavljen vodoravno, što je omogućilo spuštanje poda prtljažnika.

 

Fiat-126p-Combi 01.jpg

 

Zapremina motora je povećana na 652 ccm i dobio je novi karter, karburator, pumpu za gorivo, vazdušni filter, pumpu za ulje, uređaj za paljenje. Novi motor je imao 25 KS pri 4.500 obrtaja. Zapremina zadnjeg prtljažnika je bila 500 litara, a nakon preklapanja sedišta povećao se na 1.000 litara. Masa praznog vozila se povećala na 630 kg. Vozilo je moglo da prevozi 4 osobe i 80 kg prtljaga. Najveća brzina poljskog Fiata 126p Kombi je bila 105 km/h. Dugačak je 3.299 mm, širok 1.377 mm i visok 1.340 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tom Henks prodaje svoju Peglicu

 

hanks 03.jpg

 

Sada već daleke, 2016. godine, pomalo u šali, Tom Henks je objavljivao selfije sa Fiatima 126p u Budimpešti, u kojoj je tada radio. To je bilo dovoljno da privuče pažnju stanovnice Bielsko-Biale i Hanksove obožavateljke Monike Jaskolske.

 

hanks 02.jpg

 

Znate i sami da je Peglica jedan od simbola Poljske koju je proizvodio Polski Fiat, upravo u mestu u kojem živi i glumčeva obožavateljka. Kada je Jaskolska videla Henksa kako se slika sa Peglicama pokrenula je široku akciju da mu se kupi i donira jedan automobil. Henks je bio presrećan i izdvojio je pozamašan iznos novca bolnici u kojoj je Jaskolska radila.

 

hanks 01.jpg

 

Sada Henks donira Fiat 126p za finansiranje humanitarne kampanje Hidden Heroes. Trenutna ponuda iznosi 55.555 dolara (51.040 evra), što je verovatno više nego što je iko platio za Fiat 126p.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peglica koja je pripadala Tomu Henksu prodata za 76.500 evra

 

hanks 03.jpg

 

Modifikovani Polski Fiat 126p, koji je bio u vlasništvu holivudskog glumca Toma Henksa, prodat je na aukciji za 83.500 dolara (oko 76.500 evra). Reč je o popularnoj Peglici, modelu Fiat 126, odnosno 126p kako je bio poznat u Poljskoj gde se proizvodio u fabrici FSM. Automobil je personalizovao Carlex Design specijalno za Henksa, a dobio ga je od grada Bielsko-Biale. To je bio odgovor na Henksovu šalu na društvenim mrežama, koji se fotografisao pored svake Peglice koju je video te objavljivao fotografiju uz opis ''moj novi auto''.

 

Henksov automobil ima savršen eksterijer i podvozje, hromirane branike i lakirane felne. Unutrašnjost je takođe interesantna, Carlex Design ju je presvukao svetlo zelenom kožom, dok kontrast prave crne linije. Dugmad i prekidači su u srebrnoj boji tako da izgledaju poput tipki pisaće mašine. To je zanimljiv detalj jer Henks skuplja stare pisaće mašine. Ručica menjača sadrži simbol grada Bielsko-Biale u kojoj se prozivodio Polski Fiat 126p. Ispod instrument table je ispisano ''Bielsko-Biala for Tom Hanks'', a na centralnom delu armaturne ploče je metalna pločica s porukom za Henksa. On je takođe potpisao panel na unutrašnjoj strani vrata. Pogon je standardan, a reč je o dvocilindričnom motoru od 594 cc, koji je uparen sa četvorostepenim manuelnim menjačem. Prema dostupnim podacima, automobil je servisiran u novembru 2021. godine, a dobio je i novi akumulator, sistem goriva, kočnice i osovine. Uz automobil su prodate i rukavice za vožnju koje odgovaraju šemi boja u unutrašnjosti automobila.

 

Bilo je ukupno 36 ponuda, a najviša je iznosila 83.500 dolara. Sva sredstva idu grupi Hidden Heroes Campaign koja podržava supružnike, roditelje i porodice ranjenih vojnika i veterana. Upravo je Henks prvi čovek ove organizacije. Glumac je prošle godine prodao i druga svoja vozila, modifikovani Airsteam Model 34 Limited Edition iz 1992. godine korišćen tokom snimanja filmova, kao i Toyotu FJ40 koju je proizvela kompanija Icon 4x4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar je imao,lepo se navozao . Sad kad je gledam nikako mi nije jasno kako smo se često pakovali po četvoro,petoro u nju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...