Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Aktuelni premijer Vladimir Putin veliki je zaljubljenik u automobile, pa ne propušta da premijerno provoza novi automobil domaće izrade. Problem nastaje kada automobil neće da upali.

Gde je Vladimir Putin tu je i pregršt objektiva fotoaparata i video kamera, pa je dolazak premijera na predstavljanje novog vozila jedan od najboljih marketinških podviga uopšte, koji garantuju objavljivanje u dnevnim medijima. Doduše, poželjno je da se pritom ne dogodi fijasko kao što je, primera radi, odbijanje motora da upali iz prve. Bivšem predsedniku trebalo je čak šest pokušaja da upali motor nove Lade Grante, što je zabeženo i u ovom video prilogu. Zlobnici bi rekli da je ipak reč o Ladi, ali Putin se ipak našalio rekavši da je prtljažnik dovoljno velik da u njega stanu tri neprijatelja države.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta Liftback 1.6 16V Norma na testu Auto magazina

 

Dimenzije (dužina/širina/visina): 4246/1700/1500 mm. Međuosovinsko rastojanje: 2470 mm

 

Lada je svoj model Granta zamislila kao zamenu za popularnu Samaru, s tim što je htela da promeni klijentelu. Zbog toga je početkom 2012. godine, kada je zvanično debitovala, prvo predstavljena u limuzinskoj karoserijskoj verziji. Dve godine kasnije, pojavila se i ''liftbek'' varijanta sa 5 vrata koju vam predstavljmo. Treba napomenuti da je Granta nastala na mehaničkoj osnovi popularne Kaline. Ipak, doživela je dosta dizajnerskih, mehaničkih i kvalitativnih izmena zahvaljujući naporima koje su uložili novi vlasnici Lade, a to je kompanija Renault-Nissan.

 

Lada Granta Liftback 1.6 16V: zapremina 1596 ccm; snaga 72 kW (98 KS) pri 5100 o/min; maks. o. mom. 145 Nm pri 4000 o/min

 

Po dimenzijama Granta spada u klasu malih automobila, odnosno u B segment. Međuosovinsko rastojanje, kao i ukupna dužina karoserije su deset do petnaest centimetara kraći u odnosu na Dačiju Logan, ili na primer Peugeot 301, ali oni ipak spadaju u produženu klasu, takozvani B+ segment. Pa opet, Lada može da se pohvali veoma velikim prtljažnikom od 440/760 litara, koji je gotovo iste veličinei kao kod pomenuta dva veća modela. Prednost Grante ''liftbek'' u odnosu na ovu, uslovno rečeno, konkurenciju je veliki otvor prtljažnika koji olakšava utovar kabaste robe.

 

107628462658c6524f8308c551146774_v4_big.

 

Prostor u kabini je nešto iznad proseka malih gradskih automobila. Prostor napred se ne dovodi u pitanje, čak i kada se posmatra širina u visini lakata. Pozadi komotno mogu da se smeste dve odrasle osobe visine do 185 cm. Sve preko toga bilo bi tesno, što za glavu, što za kolena, a naročito za širinu ako se ugosti i peti putnik.

 

189484019258c6524f9b4fb382544305_v4_big.

 

Pozicija vozača je dobro odmerena. Položaj njegovog sedišta je nešto viši u odnosu na ono što smo navikli, a najsličniji je, recimo, modelu Dačija Logan. Zahvaljujući mogućnosti podešavanja volana po visini i adekvatno raspoređenim ručnim komandama nije potrebno praviti velike kompromise u položaju tela, pa je auto pogodan i za duže vožnje. Visoki položaj sedišta i relativno velika stakla pružaju dobar pogled napred i sa strane. Jedino je pogled unazad donekle blokiran širokim nosačima krova.

 

142983463258c6524fc4afe536139662_v4_big.

 

Naši ljudi, delimično iz ličnog iskustva, a pretežno iz ''lovačkih priča'' imaju percepciju da su Lade grubi automobili. Naše iskustvo sa Grantom, ali i sa Kalinom koju smo testirali pre nekoliko meseci govori upravo suprotno. Fabrika se (očigledno pod budnim okom sadašnjeg principala) itekako potrudila da taktilni osečaj vozača i putnika budu na visokom nivou. To znači da su sve kvake, tasteri, prekidači i poluge meki, precizni i prijatni za upotrebu. Smatramo čak da je Lada u ovom aspektu prestigla Dačiju.

 

205707886858c6524fdc3da558654068_v4_big.

 

Zahvaljujući električnoj servo asistenciji, upravljač je lakši i prijatniji od Dačijinog hidrauličnog. Sve komande su meke, ručica menjača ima kratke, prilično dobro definisane hodove i relativno brzu sinhronizaciju. Zbog toga se Granta lako i prijatno vozi. Ispod haube se nalazi provereni Ladin motor zapremine 1.6 litara. I opet napomena da ne treba odmah odmahivati glavom. Ruskom gigantu je ovaj motor nedavno osavremenio i unapredio Porsche. Nastala je i verzija sa 16 ventila koju smo vozili, a za dobar rad i ispunjavanje ekoloških normi brine se savrmeni Bošov sistem za (indirektno) ubrizgavanje benzina.

 

4129551658c652500077a020440497_v4_big.jp

 

Motor radi mirno, elastičan je i lako prima gas. Lako zalazi u više obrtaje, pri čemu ni tada ne postaje bezobzirno bučan. Iznenadila nas je potrošnja, koja je primerena snazi motora. Prosek na testu bio je 7.4 litara, u gradu potrošnja se kreće između osam i devet litara, a na autoputu pri konstantnih 120 km/h Granta ''liftbek'' trošila je šest litara.

 

Prtljažnik: 440/760 l

 

U Srbiji, verzija ''liftbek'' nudi se samo sa jednim nivom opreme - Norma, a specifikacije se razlikuju u zavisnosti da li vaš automobil ima motor sa osam, ili šesnaest ventila. Bogatija oprema je u jačoj varijanti, a sadrži manuelni klima uređaj, električne podizače prednjih prozora, centralnu bravu sa daljincem, ABS, ESP, servo upravljač, prednje vazdušne jastuke, metalik boju, alu felne prečnika 15 inča, putni računar i audio sistem sa Bluetooth konekcijom. Slabija varijanta Grante ''liftbek'' ne poseduje klima uređaj i audio sistem.

 

31287529358c652502eb83641318747_v4_big.j

 

Vrlo konkurentni i dobro opremljeni automobil sa dobrim performansama ima povoljnu cenu. Slabija verzija košta 7.920 evra, dok jača verzija koju smo vam predstavili košta 8.880 evra. Limuzina je još opremljenija.

 

55476210658c65250462f1132905508_v4_big.j

 

U ponudi je i limuzinska varijanta Grante, koja pored dva navedena paketa opreme, poseduje i varijatu Lux, koja ima zadnje električne podizače prozora, grejanje prednjih sedišta i vetrobrana, parking senzore, senzore za farove i brisače, kao i adudio sistem sa velikim kolor ekranom osetljivim na dodir. U ponudi je i automatski menjač:

 

28774533058c652505d908200637600_v4_big.j

 

Limuzinska Granta može da se naruči i sa klasičnim automatskim menjačem. U pitanju je provereni uređaj koji se koristio u mnogim Nissanovim modelima. Takođe, u sve verzije Grante moguće je fabrički ugraditi gasni (LPG) sistem koji sa atestom košta 600 evra. Osnovna cena Grante limuzine počinje već od 7.300 evra, Lux verzija košta 9.300 evra, a automatik, koji takođe ima Lux opremu može da se nabavi za 10.220 evra. 

 

Tekst - Ivan Katunac;

Izvor - Auto Magazin 

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta facelift stiže sledeće godine

 

lada%20g%201.jpg

 

Lada Granta se pojavila još pre šest godina i za to vreme je prošla kroz jedno manje doterivanje (branici i novi retrovizori), a sem limuzinske kupcima je naknadno ponuđena i liftback verzija. Ipak, vreme je i za malo veće estetske promene. Tačnije, Granta facelift se očekuje tokom sledeće godine, i to sa izmenjenim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik). Restilizacija će obuhvatiti i zadnji deo (svetla, branik, poklopac prtljažnika), nove točkove, širu paletu boja i modernizaciju enterijera.

 

lada%20g%2011.jpg

 

Aktuelna Granta u Rusiji startuje po ceni od 389.900 rubalja/6.095 evra (bazna oprema i 1.6L benzinac sa 87KS i 5-stepenim manuelnim menjačem), a sa cenom od 572.400 rubalja/8.945 evra nudi se i luksuznija verzija sa 1.6L motorom od 106KS, automatskim menjačem i bogatijom opremom (između ostalog ima i navigaciju). Na vrhu ponude je Granta Sport sa 1.6L benzincem sa 114KS i manuelnim mnejačem, i to po ceni od 609.900 rubalja/9.530 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta zauzela treće mesto na nemačkoj rang-listi automobila

 

98454-lada%20granta.jpg

 

Nemački automobilski klub ADAC ocenio je koji automobili najmanje koštaju svoje vlasnike i sastavio rang-listu najisplativijih modela. Listu čine samo novi automobili dostupni na tržištu, proračunato vreme korišćenja je pet godina, a procenjena godišnja kilometraža 15.000 kilometara. U obzir se uzimaju svi mogući troškovi: gorivo, održavanje i popravka, cena osiguranja, amortizacija itd. Automobili su podeljeni u različite klase i u svakoj su navedeni pobednici.

U nižoj srednjoj klasi automobila nemačka rang-lista je obuhvatila dva ruska vozila: Lada Vesta i Lada Granta. Lada Vesta je pokazala prosečan rezultat. Ako verujemo Nemcima, ovaj automobil sa motorom od 1600 kubika i 106 konjskih snaga, koji u Nemačkoj košta 12.740 evra, od vlasnika traži mesečna izdvajanja od 450 evra. Zato je Vesta u svojoj kategoriji zauzela tek 9. mesto. Međutim, Lada Granta je Rusima osvetlala obraz. Ovaj automobil u Nemačkoj košta 10.050 evra, a mesečni troškovi za vlasnika su 389 evra. Zato je Granta zauzela treće mesto po ekonomičnosti. Na drugom mestu u ovoj klasi našla se Dacia Dokker (sa cenom od 8.990 evra i mesečnim troškovima od 371 evra), a na prvom karavan Dacia Logan MCV SCe 75 Essentiel (koji košta 7.990 evra, a traži mesečna izdvajanja od 330 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljena Lada Granta facelift

 

175291-lada granta 1.jpg

 

Lada Granta se pojavila još 2011. godine i za to vreme je prošla kroz jedno manje doterivanje (branici i novi retrovizori), a sem limuzinske kupcima je naknadno ponuđena i liftback verzija. Ipak, vreme je i za veće estetske promene. Tačnije, Granta facelift se očekuje u avgustu ove godine na sajmu automobila u Moskvi, i to sa izmenjenim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik).

 

175292-lada granta 11.jpg

 

Restilizacija će obuhvatiti i zadnji deo (svetla, branik, poklopac prtljažnika), nove točkove, širu paletu boja i modernizaciju enterijera. Bazna verzija aktuelne Grante u Rusiji ima 1.6L benzinac sa 87KS i 5-stepeni manuelni menjač, dok je na vrhu ponude varijanta sa 1.6L benzincem i 114KS. Potpuno nova generacija Grante bi inače trebalo da stigne 2021. godine, i to na Renaultovoj B0 platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta facelift na sajmu u Moskvi

 

178507-lada granta 1.jpg

 

Lada Granta se pojavila još 2011. godine i za to vreme je prošla kroz jedno manje doterivanje (branici i novi retrovizori), a osim limuzinske kupcima je naknadno ponuđena i liftback verzija. Ipak, vreme je i za veće estetske promene. Tačnije, Granta facelift se očekuje u avgustu ove godine na sajmu automobila u Moskvi, i to sa izmenjenim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik). Restilizacija će obuhvatiti i zadnji deo (svetla, branik, poklopac prtljažnika), nove točkove, širu paletu boja i modernizaciju enterijera.

 

178508-lada granta 11.jpg

 

Bazna verzija aktuelne Grante u Rusiji ima 1.6L benzinac sa 87KS i 5-stepeni manuelni menjač, dok je na vrhu ponude varijanta sa 1.6L benzincem i 114KS. Potpuno nova generacija Grante bi inače trebalo da stigne 2021. godine, i to na Renaultovoj B0 platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta hatchback

 

lada fl 1.jpg

 

Podsećanja radi, Lada Granta se pojavila još 2011.godine i za to vreme je prošla kroz jedno manje doterivanje (branici i novi retrovizori), a sem limuzinske kupcima je naknadno ponuđena i liftback verzija. Vreme je međutim i za veće vizuelne promene. Tačnije, Granta facelift se očekuje u avgustu ove godine na sajmu automobila u Moskvi, i to sa izmenjenim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik). Restilizacija će obuhvatiti i zadnji deo (svetla, branik, poklopac prtljažnika), nove točkove, širu paletu boja i modernizaciju enterijera. Bazna verzija aktuelne Grante u Rusiji ima 1.6L benzinac sa 87KS i 5-stepeni manuelni menjač, dok je na vrhu ponude varijanta sa 1.6L benzincem i 114KS.

 

lada fl 11.jpg

 

Potpuno nova generacija Grante bi inače trebalo da stigne 2021. godine, i to na Renaultovoj B0 platformi. Takođe, Lada je odlučila da ukine naziv Kalina, pa će se restilizovana verzija ovog automobila prodavati kao Granta, i to u verzijama hatchback, SW (karavan) i Cross. Na slikama je dakle buduća Granta hatchback koja se u odnosu na još uvek aktuelnu Kalinu hatchback razlikuje pre svega po drugačijem prednjem delu (opet verovatno po uzoru na Vestu). Takođe, i enterijer će biti obnovljen, uz kvalitetnije materijale i bogatiju opremu. U gami motora najverovatnije neće biti izmena, dok će poizvodnja kompletne game Grante facelift (sedan, liftback, hatchback, SW i Cross) početi u avgustu ili septembru ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Lada Granta i zvanično

 

182130-lada granta 111.jpg

 

Lada Granta se pojavila još 2011. godine i za to vreme je prošla kroz jedno manje doterivanje (branici i novi retrovizori), a sem limuzinske kupcima je naknadno ponuđena i ''liftback'' verzija. Vreme je međutim i za veće vizuelne promene. Tačnije, nova Granta će zvaničnu premijeru imati krajem avgusta ove godine na sajmu automobila u Moskvi, ali prve fabričke slike su već sada pred nama (za sada doduše još nema fotografija unutrašnjosti).

 

182132-lada granta 11111.jpg

 

Granta modelske godine 2019. pažnju privlači pre svega izmenjenim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik).

 

182131-lada granta 1111.jpg

 

Restilizacija je obuhvatila i zadnji deo (svetla, branik, poklopac prtljažnika), nove točkove, retrovizore sa pokazivačima pravca, širu paletu boja i modernizaciju enterijera.

 

182134-lada granta 1111111.jpg lada granta 111111.jpg

 

Bazna verzija aktuelne Grante u Rusiji ima 1.6L benzinac sa 87KS i 5-stepeni manuelni menjač, dok je na vrhu ponude varijanta sa 1.6L benzincem i 114KS.

 

182128-lada granta 1.jpg 182129-lada granta 11.jpg

 

Takođe, Lada je odlučila da ukine naziv Kalina, pa će se restilizovana verzija Kaline ubuduće prodavati kao deo porodice Granta, i to u verzijama hatchback, SW (karavan) i Cross. U gami motora najverovatnije neće biti izmena, dok će poizvodnja kompletne game Grante (što sada podrazumeva sedan, liftback, hatchback, SW i Cross) početi u avgustu ili septembru ove godine. Na sajmu u Moskvi će biti prikazana i odnovljena Lada 4x4 (Niva) i Vesta Sport sa 145KS. Na kraju, Lada je saopštila i da ovog meseca prestaje sa proizvodnjom modela Priora koji se pravio još od 2007. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljena Lada Granta hatchback

 

lada granta h 1.jpg

 

Lada je pre nekoliko dana objavila prve slike i detalje o obnovljenoj Granti sedan koja će zvaničnu premijeru imati krajem avgusta na sajmu automobila u Moskvi. Takođe, Lada je istovremeno odlučila da ukine naziv Kalina, pa će se restilizovana Kalina (hatchback, karavan SW i Cross) ubuduće prodavati kao deo porodice Granta.

 

lada granta h 111.jpg

 

Pred nama je sada dakle Granta hatchback, koja se u odnosu na dosadašnju Kalinu hatchback pre svega ističe izmenjenim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik, hauba).

 

lada granta h 11.jpg

 

Restilizacija je obuhvatila i nove točkove, retrovizore sa pokazivačima pravca, širu paletu boja i enterijer sa kvalitetnijim materijalima. Bazna verzija aktuelne Kaline inače ima 1.6L benzinac sa 87KS i 5-stepeni manuelni menjač, a jača verzija raspolaže sa 98KS (ova potonja je dostupna i sa automatskim menjačem). U gami motora najverovatnije neće biti izmena, dok će poizvodnja kompletne game Grante (što sada podrazumeva sedan, liftback, hatchback, karavan SW i Cross) početi u avgustu ili septembru ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta liftback facelift

 

182565-lada granta 11.jpg

 

Lada je ranije ovog meseca već objavila zvanične fotografije obnovljene Grante sedan, zatim su se pojavile špijunske slike Grante hatchback (u stvari Kalina hatchback koja će istovremeno sa restilizacijom promeniti ime i postati deo Granta porodice), a sada je pred nama i redizajnirana Granta liftback. I obnovljena Granta liftback će zvaničnu premijeru imati krajem avgusta ove godine na sajmu automobila u Moskvi, zajedno sa ostalim karoserijskim verzijama. Ukratko, Granta liftback modelske godine 2019 pažnju privlači pre svega doteranim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik).

 

182566-lada granta 1111.jpg

 

Restilizacija je obuhvatila i zadnji deo (svetla, branik), nove točkove, retrovizore sa pokazivačima pravca, širu paletu boja i modernizaciju enterijera.

 

lada granta 10.jpg

 

U paleti motora će između ostalog i dalje biti 1,6 litarski benzianc u verzijama sa 87KS i 98KS, kao i 5-stepeni manuelni i automatski menjač. Kao što je već pomenuto Lada je odlučila da ukine naziv Kalina, pa će se sve njene verzije (hatchback, karavanski SW i Cross) ubuduće prodavati kao deo porodice Granta. Proizvodnja kompletne game Grante (što sada podrazumeva sedan, liftback, hatchback, SW i Cross) počinje u avgustu ili septembru ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta facelift i zvanično

 

lada granta 122.jpg

 

Podsećanja radi, Lada Granta se pojavila još 2011. godine i za to vreme je prošla kroz jedno manje doterivanje (branici i novi retrovizori), a sem limuzinske kupcima je naknadno ponuđena i liftback verzija. Vreme je međutim i za veće vizuelne promene. Tačnije, restilizovana Granta će zvaničnu premijeru imati krajem ovog meseca na sajmu automobila u Moskvi, ali prve fabričke slike su pred nama i pre promocije (za sada doduše još nema zvaničnih fotografija unutrašnjosti).

 

lada granta 123333.jpg

 

Lada je inače prošlog meseca prvo objavila fotografije obnovljene Grante sedan, a sada i slike ostalih verzija.

 

lada granta 123.jpg

 

To su Granta liftback, kao i Granta hatchback i Granta SW (u stvari Kalina hatchback i Kalina SW koje su istovremeno sa restilizacijom promenile ime pa su tako sada postale deo Granta porodice).

 

lada granta 12333.jpg

 

Granta facelift pažnju privlači pre svega doteranim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik), ali restilizacija je obuhvatila i zadnji deo (svetla, branik), nove točkove, retrovizore sa pokazivačima pravca, širu paletu boja i enterijer sa kvalitetnijim materijalima.

 

lada granta 1233.jpg

 

U paleti motora će i dalje biti 1.6 litarski benzinac u verzijama od 87KS do 106KS, kao i 5-stepeni manuelni i automatski menjač.

 

granta02.jpg granta.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljena Lada Granta

 

lada granta cross 11.jpg

 

Lada je ruskim novinarima i zvanično predstavila restilizovanu Grantu koju će šira javnost moći da upozna na predstojećem sajmu automobila u Moskvi.

 

lada granta cross 1.jpg

 

Takođe, objavljene su i nove fotografije, uključujući slike unutrašnjosti i (pro)terenske verzije Granta Cross.

 

lada granta interior.jpg lada granat hatch.jpg

 

lada-granta-hatchback 111.jpg lada-granta-wagon 1.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta pick-up

 

vis 1.jpg

 

Kompanija VIS-Avto (filijala AvtoVAZ-a) je u Rusiji već počela sa prodajom pick-up verzije obnovljene Grante, po ceni od 648.500 rubalja (8.685 evra). Ovo lako komercijalno vozilo nosi oznaku VIS-2349, a kao i kod ostalih restilizovanih Granti i ovde sada imamo izmenjeni prednji deo i blago doteranu unutrašnjost u odnosu na raniju verziju.

 

vis 11.jpg

 

Za pogon će se brinuti 1.6 litarski četvorocilindrični benzinac sa 87KS, u paru sa petostepenim manuelnim menjačem. Na kraju i podatak da VIS-2349 ima nosivost od 720 kg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi karavan Lada Granta Cross u prodaji od leta

 

lada granta cross 11.jpg

 

Kompaktni karavan Lada Granta Cross koji je predstavljen prošle godine na Moskovskom međunarodnom sajmu automobila pojaviće se na ruskom tržištu na leto ove godine, tačine u julu-avgustu, kako je za list RG rekao Stas Berezij iz službe za odnose sa javnošću Avtovaza. Serijska verzija ovog automobila dobiće plastične zaštitne delove karoserije. Pored toga vozilo će imati povećan klirens, ali nije poznato kojim će tačno motorom biti opremljena Lada Granta Cross. Prema nekim informacijama ispod haube ovog modela naći će se 1.6 litarski motor snage 87 i 106 konja, dok će menjači biti manuelni i automatski.

 

lada granta cross 1.jpg

 

Početna cena klasičnog karavana Lada Granta iznosi 461.900 rubalja (6.312 evra), pa se u odnosu na analogiju sa vozilima Kalina i Kalina Cross može izvesti zaključak, kako se navodi, da će kros verzija ovog modela biti od 30 do 50 hiljada rubalja skuplja u zavisnosti od opreme. Sedan Lada Granta može se nabaviti počevši od 434.900 (5.930 evra), a ''liftbek'' i ''hečbek'', od 451.900 rubalja (6.160 evra).

 

lada granta interior.jpg

 

Najveći ruski proizvođač automobila Avtovaz planira da do kraja 2026. godine na tržište plasira osam novih modela i obnovi devet postojećih. Na ruskom tržištu vozila marke Lada zastupljena su u segmentima V, V+, SUV i LCV. Kompanija proizvodi pet modela Largus, 4X4, Vesta, Granta i Xray. Na vozila Avtovaza odlazi dvadeset odsto ruskog tržišta putničkih automobila, dok zvanična prodajna mreža broji preko 300 salona. Kako je ovih dana pisano, Avtovaz upravo obavlja testiranja automobila Lada Granta Sport 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ pravi trkački model Lada Granta 4WD sa turbo motorom od 350KS

 

193056-lada granta 1.jpg

 

Inženjeri reli tima ''MRMotorsport'' rade na usavršavanju domaćeg automobila Lada stvarujući jedinstveni trkački automobil za učešće na Prvenstvu Rusije u klasičnom reliju, prenose ruski mediji. Novitet će biti baziran na restilizovanoj verziji modela Lada Granta. Vozilo će imati pogon na sva četiri točka, turbo motor snage 350ks, i sekvencijalni menjač. Projekat je dobio naziv ''Lada Granta PROTO''. Gotovo je, počinjemo sa pravljenjem trkačkog automobila za Prvenstvo Rusije u klasičnom reliju. On će biti baziran na karoseriji vozila Lada Granta, ali će imati pogon na sva četiri točka i turbo motor od 350ks, kao i šestostepeni sekvencijalni menjač, kaže se u zvaničnom saopštenju za štampu.

 

193057-lada granta 11.jpg

 

Predstavnici kompanije na svom Instagram nalogu napisali su da će se potruditi da u projekat implementiraju kako proverena, već primenjena rešenja kod trkaččkih automobila R5 kategorije, tako i ona do kojih su sami došli. U ovom trenutku stručnjaci tragaju za partnerom koji bi izrađivao plastične detalje. Inače na bazi najpristupačnijeg automobila na ruskom tržištu, modela Lada Granta, po pisanju ruskih medija, sklopljeno je kamp vozilo. Jedna prestonička kompanija napravila je izložbeni uzorak takvog automobila. Kako se očekuje vozilo će uskoro ući u serijsku proizvodnju u nekoliko verzija, a cena će se kretati od 1.150.000 do 1.800.000 rubalja (15.700-24.500 evra).

Inače, najveći ruski proizvođač automobila već 12. juna počinje prodaju karavana Lada Granta Cross, sa najvećim klirensom u ovoj porodici automobila od 198 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže Lada Granta Cross

 

lada granta cross 11.jpg

 

AvtoVAZ je pokrenuo proizvodnju ''kros'' verzije malog Ladinog karavana. Granta Cross je najnovija varijanta Ladinog potkompaktnog automobila namenjena kupcima koji imaju potrebu da svojim vozilom povremeno siđu sa asfalta.

 

lada granta cross 1.jpg

 

Robustan karavan sa povišenim odstojanjem od tla koje iznosi 198 mm opremljen je dodacima na donjim delovima karoserije, kako bi se farba zaštitila od niskog rastinja i kamenčića tokom terenske vožnje. Granta Cross je postavljena na 15-inčne alu felne, modernog dizajna, u srebrno-sivoj dvobojnoj kombinaciji, koje automobilu daju atraktivniji izgled. Automobil se standardno isporučuje sa klima-uređajem i krovnim šinama.

 

lada granta interior.jpg

 

Novi Ladin ''kros'' karavan za pogon koristi 1.6 litarski atmosferski benzinac u verzijama sa 87 ili 106 ks. Bazični model opremljen je 5-brzinskim manuelnim menjačem, dok će snažnija verzija biti dostupna sa automatikom. AvtoVAZ je najavio da će prodaja modela Lada Granta Cross početi tokom leta. Resitlizovana Lada Granta, koja se proizvodi u hečbek, limuzinskoj i običnoj karavan varijanti, bila je najprodavaniji model na ruskom tržištu u prva 4 meseca 2019. sa 41.278 isporučenih vozila, uz rast na godišnjem nivou od 47%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje su glavne prednosti novog ruskog automobila Lada Granta Cross?

 

lada granta cross 11.jpg

 

Ruski proizvođač automobila AvtoVAZ model Granta Cross pozicionira kao savremeni univerzalni automobil sa mogućnostima krosovera. Kros-verzija automobila Lada Granta u prodaji je od 12. jula ove godine. U jednominutnom spotu predstavljene su sve prednosti ovog terenskog univerzalnog vozila. Na snimku se može videti da ovaj model nudi velike mogućnosti u transformaciji unutrašnjosti, čime se prtljažnik može povećati do 670 litara. Auto takođe poseduje tempomat, grejanje vetrobrana i automatsku kontrolu klime. Osim toga, među glavnim prednostima novog modela su i opcije koje se na stranim vozilima primenjuju tokom poslednjih 10-15 godina, kao što su: ključ-skakavac, klirens 198 mm, podešavanje visine vozačevog sedišta, režimi automatskog prenosa (sportski, gradski, zimski), alu felne elne od 15 inča...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prve fotografije osveženog modela Lada Granta Drive Active

 

granta 001.jpg

 

Pre nekoliko dana je ruski proizvođač dobio sertifikat o homolagiciji (OTTS) Lade Grante sa ''Drive Active'' sufiksom od domaćeg regulatornog tela Rosstandart. Vozilo je proizvedeno od strane divizije Lada Sport, pa kao takvo nije bilo uključeno u sertifikovanu paletu ovog modela. Sada su objavljene i prve fotografije serijskog modela modifikovane verzije Grante. Predstavnik kompanije zadužen za odnose sa javnošću je saopštio da je ukupno 28 novih komponenti korišćeno u Drive Active varijanti. Ipak, kompanija nije saopštila koje su sve izmene izvršene u odnosu na istoimenu verziju iz 2016. godine. Bilo kako bilo, mali su izgledi da će neko novitet pomešati sa bilo kojim drugim modelom marke.

 

granta 002.jpg

 

Naime, ne radi se tu samo o ''X faci'', odnosno o branicima novog oblika pa još dekorisanim crvenim trakama. Tu je i dvobojni finiš na točkvoima koji podseća na stariji sedan Lada Vest Sport. Upotrebljeni su i hromirani završeci izduvnih cevi koji su direktno pozajmljeni sa modela pomenutog u prethodnoj rečenici. Notu ekskluziviteta je obruču upravljača i sedištima svakako dodao crveni štep, a ova vatrena boja je upotrebljena i za delove naslona sedšta ali i za sedalni deo namenjen potpori za butine. Međutim, sama sedišta se po drugim detaljima nikako ne mogu razlikovati od onih koja je koristio primerak prethodne generacije. Logično, pozadinsko osvetljenje na instrumentacionom panelu takođe je crvene boje.

 

granta 003.jpg

 

Kao što ste verovatno i očekivali, u tehnološkom smislu se nažalost nikakva revolucija nije dogodila. Granta Drive Active je i dalje opremljena standardnim motorom koji koriste vozila marke Lada, a to je atmosferac sa četiri cilindra i izlaznom snagom od 106 konja. Novina je to što će od sada kupci moći umesto standardnog ručnog menjača biti u prilici da se opredele i za robotizovani. Nova Lada koja je očito samo po kozmetičkim detaljima sportski nastrojena, koristi identičan sistem ogibljenja onom sa ''civilne'' verzije (opruge i amortizere), a zadnje kočnice su kao i ranije u doboš varijanti. Lista koja prikazuje osnovnu opremu modela Lada Granta Drive Active prilično je oskudna, ali ipak uključuje radio uređaj kao i klimu. Iz ruske kompanije je stiglo obećanje da će uskoro obelodaniti pakete opreme u ponudi kao i cenovne razrede za iste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Granta dobija moćniji motor

 

lada granta 33.jpg

 

Kompanija ''Super-Avto'' iz Toljatija (ćerka kompanije Avtovaz) počela je da prima narudžbine za automobile Lada Granta sa motorom zapremine 1.8 litara i sa 16 ventila. Sada je maksimalna snaga automobila Lada Granta 117 konja na 5.800 obrtaja u minuti, a njen maksimalni obrtni moment je 164 Nm pri 4.200 obrtaja u minutu. Treba istaći da Vazov atmosferski motor zapremine 1.6 ima snagu 106 konja i obrtni moment 148 Nm. Kompanija ''Super-Avto'' je saopštila da za proizvodnju automobila Lada Granta 1.8 preuređuje gotove automobile Lada Granta sa benzinskim motorom 1.6 litara snage 106 konja. Modeli 1.8 i 1.6 ne razlikuju se spolja, čak ni ispod haube. Razlika je samo u novoj klipnjači i klipovima koji su montirani na motor.

 

''Zapremina motora nije uvećana širenjem cilindara nego većim hodom klipova, tj. uvećanjem radijusa ručice kolenastog vratila, što nimalo ne utiče na radni vek motora. Zahvaljujući poboljšanoj dinamici automobila Lada Granta 1.8 njegovo korišćenje je komfornije, a potrošnja nije veća'', rečeno je u kompaniji. Novi model je već u prodaji. Za moćniji motor treba doplatiti oko 35.000 rubalja (500 evra). Rok za izradu je 5 dana ukoliko je za automobil uplaćen avans od 100.000 rubalja (1.450 evra).

 

Delovi automobila Lada Granta sa dorađenim motorom potpuno odgovaraju fabričkim. Ovaj model se prodaje samo sa mehaničkim menjačem sa 5 brzina, ali u različitim varijantama opreme i vrste karoserije - sedan, liftbek, hečbek, karavan i njegova Cross verzija. U prvo vreme će ''Super-Avto'' proizvoditi Ladu Grantu sa 16-ventilskim motorom, ali će se kasnije pojaviti i verzija sa 8 ventila (1.6, 87 ks). U ovom trenutku se razmatra pitanje distribucije Lade Grante u dilersku mrežu ruske marke Lada. Da podsetimo, pored moćnije verzije automobila Lada Granta fabrika ''Super-Avto'' sklapa tri modifikacije modela Lada 4x4: pikap, vozilo hitne pomoći i specijalnu verziju za Ministarstvo za vanredne situacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar ovo nije motor koji vec ugradjuju u Rusiji ? U novu Vestu SW npr

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Lada Granta za šampionat Rusije na krugu

 

lada-granta 2021.jpg

 

Ekipa ''Lada sport Rosnjeft'' tri godine nije bila zastupljena u ''Turing lajt'' klasi Ruskog šampionata na kružnim stazama (RSKG), ali joj se ove godine vraća sa novim automobilom. Za nastupe u ovoj kampanji pripremljena je Lada Granta stvorena na bazi serijskog hečbek modela. U izradi novog automobila iskorišćena su inženjerska rešenja primenjivana 2019. u Ladinom S1600 programu, ali i ranija iskustva iz ''Turing lajt'' klase sticana 2015. i 2016. godine. Šasija nije izmenjena, ona poseduje olakšani sigurnosni kavez i pojedine delove od plastike poput haube, poklopca prtljažnika i prozora. Motor zapremine 1.6 litara oslobađa oko 165 KS i vrti se do 8.000 obrtaja u minutu.

 

Ekipa još jedino nije odlučila koji će tip menjača biti u upotrebi tokom trkačke sezone. U igri su dve opcije - prošlogodišnja konvencionalna manuelna sinhronizovana transmisija ili sekvencijalni manuelni menjač. Rešenje o konačnom odabiru buće doneto narednih dana, a na osnovu rezultata timskog testa. Najozbiljnije dorade bile su potrebne na konstrukciji vešanja, sada zasnovanog na sfernim zglobovima. Ugrađeni su i novi amortizeri koji omogućuju veći opseg podešavanja oslanjanja. Takođe su povećane dimenzije prednjih disk kočnica, a prema tehničkom pravilniku klase ''Turing lajt'', auto stoji na većim točkovima od 15 inča, na koje će u sezoni biti montirani slik ili pneumatici sa profilom. U Turing lajt kampanjama 2015. i 2016. tadašnji pilot Lada sport Rosnjefta Dmitrij Bragin m- danas četvorostruki šampion TCR Rusija - dva puta je postajao nacionalni prvak za volanom Lade Kaline.

 

Ove godine boje fabričkog tima u borbi za naslov šampiona Rusije u ''Turing lajt'' klasi brane Vladimir Šešenjin i Leonid Panfilov. Šešenjin se prošle godine trkao u klasi S1600 RSKG, gde Lada jeste fabrički zastupljena, a Panfilov je nacionalni karting prvak koji sada prelazi u seniorsku ekipu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...