Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Stiže prijava sa fotografijom prekršaja / I mi tablice za kamere imamo... :)

Recommended Posts

Ima li članova iz Inđije i okoline? :lol:

 

Prešao sam se sinoć oko 10-11 prešavši na crveno na pešačkom kod Ideje... Ima li tamo kamere? Na raskrsnici posle te sam video da ima. A google streetview ima sliku iz 2015 kad još ni semafor nije postavljen na to mesto. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registrovao si se samo da bi to pitao!?:D

 

U poslednje vreme je Indjija puna kamera po raskrsnicama, ali to je opstina postavljala kao neki video nadzor,pa se ljudi cimaju, ima samo 2,3 saobracajne kamere, ali one su valjda jos u nekoj fazi testiranja, ne salju kazne.

 

Opusti se, nikad nisam cuo da je neko dobio neku kaznu na adresu, tj. 100% sam siguran.:)

 

Gde si ti uopste prosao na crveno? Kod IDEA nema semafor, a ostali semafori su stavljeni pre 2015 godine!?

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuuu... Možda mi se učinilo. :D

 

Išao sam iza neke Fiat Maree, isti ko' moj, i čudio sam se kako su mu konstantno upaljena ona gornja svetla za kočnice a kad koči onda svetle snažnije, i tako pređem pešački (nigde pešaka), i učinilo mi se kao da je bilo semafora. :lol: Siguran sam da je taj pešački bio u pitanju, jer posle ide T raskrsnica i onda kružni.

 

Naravoučenije: ne sedite za volan umorni.

 

Hvala na brzom odgovoru. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je Čak Noris među radarima!

 

152892-radar.jpg

 

''Trkači'' na auto-putu A3 u blizini Ofembaha na adrese su dobili skupe fotografije. Protivnik fanova brze vožnje je verovatno najsavremeniji radar koji je nevino prerušen u prikolicu, sve sa registarskom tablicom i trouglom.

 

radar%2011.jpg

 

Uređaj se zove ''Enforcement Trailer'' i proizvod je kompanije ''Vitronik'' iz Visbadena. Pored izgleda, od ostalih radara se razlikuje i po činjenici da je otporan i na metke a ako neko želi da se ''razračuna'' odmah ''poziva'' Policiju. Radar/kamera je namenjena za opasne delove puteva, sa dosta ''mrtvih uglova'' ili u blizini radova i gradilišta.

 

radar%20111.jpg

 

Sistem je mobilan i osposobljen je da radi bez ljudske pomoći. Podaci se bežično prenose u policijski centar a baterije obezbeđuju autonomiju od pet dana. Uređaj ne kontroliše samo brzinu, već može da prepozna različita vozila prema njihovo veličini i da ih ''prijavi'' ako se kreću putem u trenutku kada važi zabrana za određenu kategoriju vozila. Kompanija kaže da se oko 250 radara/kamera već koristi u Francuskoj, a da je cena jednog uređaja oko 150.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav..Presao sam na zuto na raskrsnici Bulevara Cara Lazara i Strazilovske(Novi Sad) ,iz pravca Strazilovske .Zanima me ako neko zna da li kamera hvata i taj pravac?

 

Edited by Lobanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi trebalo da bude isto zuto i crveno. Odnosno, zavisi da li semafor ima trepcuce zeleno. Ako ima trepcuce zeleno, onda i nema nekog opravdanja za prolazak na zuto svetlo. Ako semafor nema trepcuce zeleno, pa odakle ja znam kada ce da se upali zuto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zakonu nema razlike izmedju ta 2 semafora. Prolazak kroz zuto je dozvoljen samo u slucaju da ne moze da se stane bez naglog kocenja, ali dokazi ti nasem saobracajcu to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo što kaže Žorž, na svakoj slici koja služi kao dokaz prekršaja se mora videti crveno, a pravi se nekoliko slika, tj. i u momentu ulaska u raskrsnicu, i u momentu kada se bude u sred raskrsnice....tako da nije od značaja ako bude crveno kad ste već u raskrsnici jer na onoj prvoj slici koju kamera pravi na semaforu nije bilo crveno (nego žuto), i od prekršaja onda nema ništa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamere za brzinu opasne su za bezbednost u saobraćaju

 

158390-kamere.jpg

 

Istraživanje na 5.500 kamera pokazuje da povećavaju mogućnost nesreće jer nailaskom na njihovu blizinu vozači agresivno koče kako bi izbegli kazne. Kamere koje snimaju brzinu saobraćaja su opasne jer teraju vozače da agresivno koče i tako povećavaju mogućnost nesreće, navodi AOL prenoseći istraživanje obavljeno u Engleskoj. Tamošnji RAC je sproveo istraživanje na čak 5.500 kamera u periodu od 2011. do 2015., a nedavno objavljeni podaci kažu da čak 80 posto njih povećava rizik od nesreće. Istraživači su hiljade automobila opremili crnim kutijama koje su beležile sve njihove podatke, a snažno kočenje bilo je najčešći potez prilikom nailaska na kamere. To je dodatno pojačano kod onih vozača koji su koristili aplikacije s GPS podacima o lokacijama kamera što je dovelo do toga da su vozili maksimalno brzo do lokacije kamere pa su kočili nakon saopštenja da spuste brzinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnik parkiranog vozila dobio kaznu za prebrzu vožnju

 

kamera kazna.jpg

 

Kamera koja snima prekršaj prekoračenja brzine u jednoj ulici u Nju Orleansu, greškom je zumirala tablicu obližnjeg parkiranog vozila, pa je kazna za prebrzu vožnju stigla na adresu vozača čiji se automobil u tom momentu čak nije ni kretao.

 

Saobraćajne kamere koje detektuju automobile čiji vozači ne poštuju ograničenje brzine, poslednjih godina prisutne su i na našim ulicama, dok su u mnogim zemljama sveta počele da se koriste znatno ranije. Ipak, ni tamo sistem nije savršen, pa se dešavaju bizarne greške prilikom identifikacije počinilaca prekršaja. Takav je slučaj i sa spomenutom kamerom u Nju Orleansu, koja izaziva glavobolje Donaldu Šulcu, stanovniku ulice u kojoj je kamera postavljena. Šulcu je na kućnu adresu stigla kazna za prekoračenje brzine, sa uveličanom fotografijom tablice njegovog pik-ap vozila koje je u momentu kada je prekršaj registrovan bilo parkirano uz trotoar. S obzirom da se na preostale dve fotografije koje su priložene kao dokaz o prebrzoj vožnji vidi da je u pitanju drugo vozilo, koje je u trenutku fotografisanja prolazilo pored parkiranog pik-apa, Šulcu je policija uvažila reklamaciju i poništila kaznu. To međutim ne rešava njegovu muku sa saobraćanom kamerom na duže staze, jer su mu, kako kaže, ovakve kazne greškom stizale i ranije. I svaki put je morao da ide u policiju da kako bi ih poništio.

 

Da apsurd bude veći, kazne sa dokaznim materijalom u vidu fotografija ne šalju se automatski na adresu prekršilaca, već ih prethodno pregledaju i odobravaju za slanje tehničari čiji je to posao. Ipak, najnovija kazna koja je ''greškom'' stigla na adresu porodice Šulc, izazvala je sumnju da se u ovom slučaju možda i ne radi o slučajnom propustu, s obzirom da automobil koji je prekoračio brzinu pripada jednom policajcu iz Nju Orleansa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stari ''Top Gear'' video, ali otprilike tu gde su oni kao država tada bili kada su u pitanju kamere za prekoračenje brzine, mi smo danas.

 

 

I, kao i kod nas, pokazali su da je svrha tih kamera jedino naplata kazni, povećavanje broja kažnjenih, a ne povećanje bezbednosti u saobraćaju. Najzanimljiviji je deo videa gde govore o proceduri nakon što kamera snimi.

Dakle, kao i kod nas sada, i kod njih je tada na kućnu adresu vlasnika automobila stizao poziv da se izjasni, odnosno da kaže Policiji ko je vozio auto i bio je obavezan da kaže. Sve isto kao i kod nas danas jer su nam skoro uveli znatno jaču kaznu ako se vlasnik ne izjasni ko je vozio. Međutim, kažu da to jeste bilo po njihovim zakonima, ali po tadašnjim EU propisima vlasnik ima pravo da se brani ćutanjem, odnosno da ne kaže ko je vozio...

 

Pitanje je: Ima li takvog EU propisa i danas na snazi?

@Fiat Iustitia, znaš li možda nešto o tome?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično i zanimljivo pitanje. U inicijativi za ocenu ustavnosti sporne odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (koja vozače ucenjuje drakonskom kaznom) istakao sam i ovaj argument - pravo građana da nisu dužni da se samoinkriminišu. Međutim, problem predstavlja to, što se ustavno pravo o odbrani ćutanjem odnosi na krivični postupak, dok utvrđivanje identiteta lica od strane policije spada pod upravni postupak.

 

Što se konkretnog pitanja tiče, meni pozivanje na evropske zakone u ovoj emisiji najviše liči na odredbe Evropske konvencije o ljudskim pravima, konkretno na čl. 6. ove Konvencije. 

 

Interesantno je, da se pravo na odbranu ćutanjem ne pominje eksplicitno u čl. 6. Konvencije.

 

Međutim, Evropski sud za ljudska prava zauzeo je veoma zanimljiv stav koji ide u prilog tezi da vozači nisu dužni da kažu ko je vozio: ,,Pravo okrivljenog da se brani ćutanjem prilikom policijskog ispitivanja i privilegija protiv samoinkriminacije predstavljaju opšteprihvaćene međunarodne standarde koji predstavljaju suštinu prava na pravično suđenje iz čl. 6".

 

Ovaj stav Evropskog suda za ljudska prava dostupan je na internetu u svom izvornom obliku: https://hudoc.echr.coe.int/eng#{"dmdocnumber":["695857"],"itemid":["001-57980"]}

 

Interesantno je da je u pitanju bio baš slučaj protiv Velike Britanije.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Fiat Iustitia said:

Evropski sud za ljudska prava zauzeo je veoma zanimljiv stav koji ide u prilog tezi da vozači nisu dužni da kažu ko je vozio: ,,Pravo okrivljenog da se brani ćutanjem prilikom policijskog ispitivanja i privilegija protiv samoinkriminacije predstavljaju opšteprihvaćene međunarodne standarde koji predstavljaju suštinu prava na pravično suđenje iz čl. 6".

Jel to onda znači da prvog koji bude hteo da se ''ganja'' sa našim sudstvom (nakon što bude osuđen da plati kaznu jer ne želi da kaže ko je vozio), a nakon što iscrpi sve unutrašnje prave lekove, čeka pravda u Strazburu? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct Ili Strazbur ili pre toga da se desi čudo pred našim Ustavnim sudom. Ali, ne kaže naš narod slučajno: ,,Ćeraćemo se do Strazbura".

 

Trenutno zakonsko rešenje je veoma loše i pogoduje građanima sa solidnijim primanjima - koje direktno stimuliše da se ne utvrdi učinilac prekršaja.

 

Npr., vlasniku vozila stigne zahtev od MUP RS da se izjasni o prekršaju koji se ogleda u prolasku vozila kroz crveno svetlo. Opcije vlasnika vozila su sledeće:

 

1. da pruži podatak o identitetu vozača koji je upravljao vozilom, u kojem slučaju je za konkretan prekršaj suočen sa kaznom zatvora do 30 dana ili novčanom kaznom od 20.000 do 40.000 dinara + 6 kaznenih poena + 3 meseca zabrane,

2. da svesno pristane da ne pruži podatak o identitetu vozača koji je upravljao vozilom, u kojem slučaju ga čeka kazna zatvora do 15 dana ili novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara i to bez predviđenih kaznenih poena i bez zabrane.

 

Dakle, uzevši u obzir da nekoga kao sankcija često znatno više pogađa zabrana upravljanja ili izricanje kaznenih poena od novčane kazne, naš Zakonodavac je omogućio da se uz solidnu novčanu naknadu budžetu Republike Srbije, potpuno legalno izbegnu i poeni i zabrana. Time ,,pada u vodu" priča, da je osnovna svrha prekršajnih sankcija prevencija i povećanje bezbednosti saobraćaja. Rukovodeći se izmenama ZOBS i najnovijim rešenjima u njemu, zaključujem da je osnovna svrha postojanja saobraćajnih prekršaja ipak ,,punjenje budžeta".

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što bi se uopšte ganjao?
Ako neko divlja (neki odavde znaju da voze cik-cak po Milutina Milankovića sa 120-140, zato su i zainteresovana strana) i ako ga snimi brzinska kamera, treba da ga oderu k'o vola u kupusu.
Čemu to večito traženje rupa u zakonu za više nego očigledne stvari? I treba od takvih da se puni budžet.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko platežno moćan ,,divlja" i ukoliko mu sistem omogući da samo novčano plati za takvo divljanje (bez ikakvih drugih posledica na njegov status vozača), velika je verovatnoća da će on nastaviti da divlja. Iako na prvi pogled ,,odran k'o vo u kupusu", platežno sposoban pojedinac, ne osetivši novčanu kaznu kao nešto posebno značajno, najverovatnije neće promeniti svoje ponašanje, jer mu propust Zakonodavca omogućuje da nebrojeno puta učini težak prekršaj, plati novčanu kaznu i izbegne kako kaznene poene tako i zabranu. Dakle, rupu u zakonu našao je i u svoju korist iskoristio upravo onaj na koga zakon treba da se primeni u svom punom obimu (i novčana kazna i poeni i zabrana). Rešenje nije u kritikovanju onih koji koriste zakonske propuste (ili ih uočavaju), već u uklanjanju zakonskih propusta na način da niko ne može da zloupotrebi zakonska rešenja u svoju korist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo da se ogradim da ne mislim na tebe, jer te uopšte ne poznajem, pa ne mogu da sudim o tome... Ali upravo "tvoja" branša je najupečatljiviji primer kako se uz spregu advokati/sudije i uz keš čak i Džek Trbosek može napraviti nevinašcetom. Zato mi je malo degutantno da pričamo o osvešćivanju, shvatanju greške, nekoj pravdi itd. Ja ne sporim da su potrebne neke izmene zakona o kojima pričaš, ali mi smeta "teranje do Strazbura" i naše večito kopanje i rukama i nogama da se izvučemo iz više nego očigledne krivice.
Za mene je divljak divljak, nevezano za svoju platežnu moć i smatram da sve divljake (potpuno nebitno u kojoj sferi je divljak) treba drati, na bilo koji način.
Pozdrav.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može. Ali ako si qrčevit (pa i sa 71), onda imaj mooda i da platiš kaznu/snosiš posledice. Mene kad uhvati radar ili kad mi komunalna napiše parking kaznu ne šaljem žalbe u Strazbur. Kriv sam i tačka.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

 

Pa, što onda svojevremeno nisi skupio mooda, nego si iskoristio pravo koje ti je na raspolaganju? Zašto si tada iskoristio pravo da dobiješ novčanu kaznu, bodove, ali da ti ne oduzimaju dozvolu na mesec dana?

Što nisi tada rekao...''neeee, ja sam kurčevit, vozio sam 76, hoću da platim kaznu, dobijem bodove i hooooću da mi oduzmete dozvolu na mesec dana''? :D:D 

 

Ista je stvar i ovde. Kao što si tada iskoristio to pravo, tako je i ovde slučaj jer nam prava nisu samo ono što piše u našim Zakonima (pa si ti tako iskoristio pravo da zaključiš sporazum i tako spasiš sebi vozačku dozvolu), nego i ono što piše u raznim Konvencijama/Međunarodnim sporazumima koje je naša država prihvatila. Prihvatanjem i ratifikacijom u našoj Skupštini, oni postaju deo našeg pozitivnog (važećeg) prava kao i bilo koji drugi izvor prava. 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...