Jump to content
FAS Goran
miroslav

Opšta tema o radu i održavanju klima uređaja

Recommended Posts

I kad ga uopšte nema, a i kad je neispravan, klima radi. Dakle, on ne daje signal. Grejači npr. koriste senzor temperature rashladne tečnosti. Nisam nikad razmišljao šta bi u sklopu klimatizacije moglo da daje podatak o temperaturi, tj da li ima neki svoj zaseban senzor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je na Merivi senzor spoljne u braniku (ono sto pokazuje na displeju). Desilo se da je crkao i pokazivao je +40  i preko...

Digitalna klima nije htela da pusti grejanje jer je max koji mogu da odaberem 31 stepen valjda, i klima misli da treba da hladi do zadate temperature.

 

Tako da u tom smislu kod mene ima veze senzor spoljne temperature i rad klime.

 

A mislim da MAF meri protok i temperaturu vazduha na usisu, mozda klima njega koristi?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima tj klimatronik ili kako se gde zove ta automatika bi trebalo da meri unutrasnju, a ne spoljasnju temperaturu i na osnovu nje podesava smer, intenzitet itd rada klime. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima logike, ali ja nisam imao grejanje dok nisam kupio novi senzor spoljne temperature.

Iako ima senzor po sred table, uz soferku, on valjda meri unutrasnju temperaturu i ima neke veze sa suncem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sredite klimu pre nego što počnu gužve

 

mercedes s 34.jpg

 

Ne čekajte da počnu paklene vrućine ili još gore, ne čekajte nekoliko dana pred odlazak u Grčku da biste pozvali servis za klime. Kako kažu u brojnim servisima, ista priča se ponavlja svake godine...

 

Šta može da se desi ako čekate ''poslednji'' dan?

Više potencijalnih problema:

  1. Zakazaće vam dolazak za nekoliko nedelja ili za više od mesec dana
  2. Doći ćete u servis u zakazano vreme, ali čekaćete znatno duže pošto je možda kod prethodnog automobila iskrsao neočekivani problem
  3. Odložiće vam zakazani termin zato što se možda neki radnik razboleo, morao da otputuje i slično

Zato savetujemo da već sada počnete da razmišljate o klima uređaju u svom automobilu i da odmah sredite problem ukoliko utvrdite da nešto nije u redu. Međutim, nije loša ideja ni da odete u servis preventivno, pošto tako možete da predupredite skupe kvarove. Mnogi primete da nešto nije u redu sa klimom tek kada počnu ozbiljnije vrućine. Tad pojure u servis za auto klime, ali tamo naiđu na gužvu. Majstorima iz jednog klima servisa postavili smo nekoliko pitanja.

 

Zbog kakvih simptoma vozači dolaze i šta su najčešći kvarovi?

Obično dolaze zbog nedostatka freona. Na 1. mestu žale se na slabije hlađenje, pa se ispostavi da je problem nedostatak freona. Zatim se dodavanjem freona, ulja i UV boje u sistem sređuje taj problem, ali se nakon 10-ak dana proverava uz pomoć posebne lampe da li i gde curi freon. Ukoliko curi, ispostavi se da obično curi negde na hladnjaku ili crevu. Naravno, može i na prvom pregledu da se utvrdi da je neispravan kompresor. Naime, ako prilikom prvog dolaska mušterije napunimo freon i ispostavi se da kompresor ne radi, onda se uglavnom radi remont kompresora.

 

Da li kompresor može da crkne zbog nedostatka freona?

Da, kompresor može da crkne zbog nedostatka freona, jer zahvaljujući freonu sistemom kruži ulje koje podmazuje kompresor, a kompresor se i hladi freonom.

 

Kako produžiti životni vek klima uređaju?

Na svake 2 godine trebalo bi da se obavi redovan servis, koji podrazumeva zamenu ulja u kompresoru i punjenje freona. Ali takođe treba i između tih servisa dolaziti na kontrolu koja je u većini servisa besplatna - tu se proverava da li je došlo do gubitka freona i generalno funkcionisanje klime. Savetujemo da se klima pali jednom nedeljno i kada nije potrebno hlađenje kako bi procirkulisalo ulje kroz čitav sistem. Pored podmazivanja kompresora, ulje pomaže i da zaptivne gumice duže traju i bolje zaptivaju, što je naročito korisno kod starijih automobila. Pre zaustavljanja vozila, odnosno pre kraja puta, trebalo bi 5 minuta ranije ugasiti klimu, a ventilator okrenuti na najjače i otvoriti prozore kako bi se prosušio isparivač i smanjila mogućnost stvaranja raznih mikroorganizama na njemu. Takođe, treba izbegavati da se klima pali u vožnji pri visokom broju obrtaja. Idealno je da se klima upali kada je auto u leru.

 

Ne čekajte dan ili dva pre odlaska na more da biste popravili klimu

Na ovaj problem skreću pažnju i u auto klima servisu Hekom. Razumeju da vozači ne žele zimi i na proleće da daju novac za servisiranje ili popravku klima uređaja. Međutim, zbog iznenadne navale mušterija, servisi koji se bave klima uređajima fizički nisu u stanju da se maksimalno posvete svakom automobilu. Radnici su preopterećeni, moraju da rade brže nego inače, rade mnogo sati preko standardnog radnog vremena, a to sve može da dovede do grešaka u obavljanju posla - koliko god serviser bio profesionalan, iskusan i pedantan. Umor jednostavno čini svoje. Kako kažu u klima servisu Hekom, neke kvarove nije lako naći iz prvog puta, već mora da se dolazi po nekoliko puta, naročito ukolikao klima nikada nije bila servisirana ili nema servisnu istoriju.

 

Prevencija može da uštedi mnogo novca

U klima servisu kažu:

''Većina vozača ne zna da klima uređaj treba da se servisira i redovno proverava. Tek kada se dogodi neki kvar ili kad primete da nema hlađenja, onda se obrate servisu i to po pravilu idu u najbliži servis. Naravno, postoji mnogo kvalitetnih servisa sa obučenim i stručnim radnicima, ali postoje i servisi koji servisiranje klime rade samo 'delimično'. To delimično uglavnom predstavlja punjenje klime i vizuelnu proveru. Ozbiljan pregled podrazumeva, između ostalog, proveru količine freona, stanja kompresora, stanja hladnjaka i slično, pa se na osnovu stanja čitavog sistema mušteriji preporučuju dalji koraci. Kada dođe do kvara zbog neredovnog održavanja klime, vozači se uglavnom iznenade kada čuju koliko će popravka da košta. A taj kvar je mogao da se spreči redovnim servisom ili proverom. Inače, redovan servis bi trebalo da se radi svake 2 godine, a provera koja je u većini servisa besplatna obavlja se između redovnih servisa.''

 

Ako gas iz sistema polako curi, pa vozač ne primećuje da klima slabije hladi, može li zbog toga da strada kompresor?

''Naravno. Kompresoru je potrebno hlađenje, a hladi ga upravo freon. Naime, kompresor se greje dok radi, ali u najvećoj meri ga greje motor automobila. Na primer, blok motora je na 95 stepeni Celzijusa, dok je kompresor na 75 stepeni. To jeste zaista velika razlika, iako nekima možda ne deluje tako. Dobro hlađenje kompresora mu obezbeđuje duži životni vek. Manjak gasa (freona) u sistemu automatski dovodi do slabijeg hlađenja, što direktno utiče na kompresor. Takođe je izuzetno važno ulje koje podmazuje kompresor. Freon nosi ulje kroz čitav sistem, pa čim dođe do manjka freona, ni ulje ne cirkuliše kako treba i kompresor nema odgovarajuće podmazivanje. Manjak freona može da dovede i do nakupljanja ulja u nekim ''džepovima.''

 

Zaključak

Uštedite sebi vreme i novac, ali i poštedite se i nerviranja. Ne čekajte vrućine - proverite i sredite klimu na vreme.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem sa klimom. Lancia Y 2003. Uključuje se nasumično, zasvetli na prekidaču, isključi se i sve to ponovo svakih par sekundi. Kad  se uključi čuje se kliktanje odprilike iz kutije sa osiguračima sa leve strane. Izvukao sam kablić iz klime da ne radi, ali se to i dalje dešava. Da li ovakav problem rešavaju autoelektričari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...