Martin 799 Posted July 19, 2013 Da li neko zna gde može da se nabavi "sušač" ili filter "freona" za Mareu JTD?Pre neki dan mi je ponovo "riknula" klima i majstor je ustanovio da je najverovatnije gore navedeni deo za zamenu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22983 Posted July 19, 2013 Polar klima na auto putu kod Konjarnika. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted July 31, 2013 Pozdrav svima. Pre neki dan mi puče cev od klime koja izlazi iz kompresora na putu do mora Možete misliti kakvo je ludilo vladalo u autu Žena, ćerka i rodjaka (da ne naglašavam da su sve tri ženskog roda ) Juče pogledao malo ovde ko šta preporučuje i nađem ovaj servis "Beomaster". Pozovem, raspitam se, i juče oteram auto. Danas gotovo, sve radi ko sat, ekstra sam zadovoljan i uslugom i cenama za pružanje istih. Gazda je inače legenda Toplo preporučujem ne samo servis klime kod njih već i sve ostale "rabote" Čovek je pošten i nije prevarant! Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted June 10, 2014 Sta raditi ako je el.mag. spojnica zaribala? Da li je moguce da se ona podmaze, iii remontuje nekako? Kompresor nece da se upali iako ima gasa u njemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted June 10, 2014 Ako mislis na spulnu, drugar je to popravio na Astri Astri G. Skinuo kompresor, odneo kod elektricara i ovaj mu popravio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted June 11, 2014 (edited) NIje spulna u pitanju. Proban je kompresor, tj povezan direktno, ali klima ne hladi. Ostaje da se vidi da nije presostat. Presostat ili trulo ozicenje.Mozda je bas ovako kako Martini kaze. Ne znam da li da probam da ocistim releje ili tako nesto. Imam kontekt sprej, pa rekoh da proverim sve kontakte. Posto sam sam zamenio relej ventilatora hladnjaka, tj samo sam spojio dve zice na njega, da li ima veze koja zice ide na koji kontakt? Isti su, tj oba su iste srine. Jos jedno pitanje> Da li je moguce da je majstor elektricar napravio tako da se pali samo druga brzina ventilatora, kada mi je premostio da se ventilator pali bez releja? Godinu dana sam, naime, vozio bez releja, a onda sam ga kupio i sam ugradio. Koliko ukljucivanje ventilatora ima veze sa rado kompresora klime? Tj, kapiram da su povezani i da se ukljucuju i rade simultano sve dok prsostat salje signal obojici da se upale? Da li presotat, ako nema povratne informacije da prva brzina ventilatora radi, ne pali kompresor? Uh, al ugnjavih. Edited June 11, 2014 by gile smederevo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted June 11, 2014 Kad startujes kompresor direktno preko zica ukoliko su spulna i kvacilo ispravni on mora da pocne da vrti kompresor i krene da hladi. Ako si to uradio a ne hladi onda je drugi problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted June 11, 2014 Za prvu brzinu je bitan reostat na hladnjaku, u gornjem uglu kod levog fara. Ili je crko on ili termo osigurac na njemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted June 11, 2014 Sad cu da sidjem da probam da li radi. Sve sto treba da uradim je da dignem temp. na radnu, jos malo istiriram i cekam da se upali i vrti lagano, ne kao blesav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3449 Posted June 11, 2014 ... a može i dijagnostikom... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted June 11, 2014 Pa nju ne'am, ali sam probao ''peske'' i rade obe brzine. Prva lepo i tiho radi, a druga je kao poljoprovredni avion dok zaprasuje komarce. Znaci oko rada ventilatora hladnjaka je sve u redu. Sledece sto treba da se ispita je presostat, a njega nemam pojma kako da ispitam sam, u kucnoj reziji. Zato sutra ide kod cika elektricara. Kad startujes kompresor direktno preko zica ukoliko su spulna i kvacilo ispravni on mora da pocne da vrti kompresor i krene da hladi. Ako si to uradio a ne hladi onda je drugi problem. Ok. Da li se neki ot tih mogucih (drugih) problema moze utvrditi/eliminisati nekom jednostavnom metodom ili samo cika elektricar? Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted June 12, 2014 Struja sa prekidaca klime ide na presostat a sa njega na kompresor, ako je pritisak ok. Bar ja tako mislim. Ako je tako onda mozes da prespojis zice na presostatu i kompresor bi trebalo da radi.Ako radi nemoj dugo da ga drzis tako. Ja sam povezivao kompresor direktno (na insistiranje vlasnika auta) i posle par minuta je eksplodiralo crevo koje ide na hladnjak klime. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 12, 2014 Presostat za to i služi kada je mali pritisak ne uključuje klimu takođe kada je preveliki / da ne bi došlo do oštećenje sistema isključuje klimu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted June 12, 2014 Tj.kompresor. Odrzava pritisak u sistemu, minimalni i maximalni, nemogu sad da se setim ali je bas veliki pritisak u sistemu. Meni na proslom kombiju nije hteo da gasi kompresor ali je to odmah na masini ustanovljeno. Da sam bio kod nekog "majstora" razneo bih crevo ili hladnjak.. Skinuli, ocistili i radio je godinama Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted June 12, 2014 Sta su ti ocistili? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted June 15, 2014 SUMA SUMARUM- presostat zamenjen ispravnim polovnim, sistem napunjen jer je u medjuvremenu iscurelo na presostatu i sad ''ladno'' radi. Zamena, punjenje i polovni presostat-5500 din je kostala cela operacija kod majstora Pece u Vencackoj ulici u Smederevu. (molim vas prebacite ovo u temu o klima majstorima/elektricarima) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto mk2 JTD LE 9 Posted June 17, 2014 Pise da treba otici u servis i proveriti. Tamo postoji strucno osoblje koje zna sta treba da se uradi i sta se podrazumeva. Kad menjas zupcasti u korisnickom ne pise da treba ceo set i vodena pumpa, ali se i to podrazumeva. Pritisci se mere kad je sistem pod pritiskom. Proveravaju se donje i gornje vrednosti rada i ne ispusta se freon. Ako nikad do sad nisi oprao hladnjak klime i vode probaj. Zaprepastices se. Na ovom forumu sam da bih nekom kao struno lice-seviser dao neki savet vezan za bilo sta a sto se svega oko klime tice meni ni u dzep ni iz dzepa. Ono sto sam napisao savetujem svojim klijentima a ne primoravam ih na to . Savet, preporuku mogu da dam i tebi i svakome. Da li ce taj neko ili ti poslusati to je individualna stvar. Moje smernice rada su takve, prenosim licna iskustva i sve u dobroj nameri. Nemoj me pogresno shvatiti ali ti si taj koji upravo savetuje da nista ne treba da se dira a to u neku ruku ispada nekorektno. Nema razloga da ovu korisnu temu sirimo u nedogled. Svako moze da razmisli sta mu je ciniti na svom autu. Druze posto vidim da se bavis servisom klima uredjaja reci mi koja je razlika izmedju klime u autu i kucnih klima uredjaja .Jel princip rada isti ili nije .Ja sam radio u servisu klima uredjaja ali ovih kucnih.A dosad nisam imao klimu u autu.Kod ovih klima nema nikakve potrebe za menjanjem freona itd , itd .Zbog cega je bi to kod auta bilo potrebno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
morke 0 Posted June 20, 2014 Da li moze da se pali klima ako ne radi prva brzina ventilatora hladnjaka? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted June 20, 2014 Da li moze da se pali klima ako neradi prva brzina ventilatora hladnjaka Moze. Malo slabije hladi u odredjenim rezimima ali radi. Pise da treba otici u servis i proveriti. Tamo postoji strucno osoblje koje zna sta treba da se uradi i sta se podrazumeva. Kad menjas zupcasti u korisnickom ne pise da treba ceo set i vodena pumpa, ali se i to podrazumeva. Pritisci se mere kad je sistem pod pritiskom. Proveravaju se donje i gornje vrednosti rada i ne ispusta se freon. Ako nikad do sad nisi oprao hladnjak klime i vode probaj. Zaprepastices se. Na ovom forumu sam da bih nekom kao struno lice-seviser dao neki savet vezan za bilo sta a sto se svega oko klime tice meni ni u dzep ni iz dzepa. Ono sto sam napisao savetujem svojim klijentima a ne primoravam ih na to . Savet, preporuku mogu da dam i tebi i svakome. Da li ce taj neko ili ti poslusati to je individualna stvar. Moje smernice rada su takve, prenosim licna iskustva i sve u dobroj nameri. Nemoj me pogresno shvatiti ali ti si taj koji upravo savetuje da nista ne treba da se dira a to u neku ruku ispada nekorektno. Nema razloga da ovu korisnu temu sirimo u nedogled. Svako moze da razmisli sta mu je ciniti na svom autu. Druze posto vidim da se bavis servisom klima uredjaja reci mi koja je razlika izmedju klime u autu i kucnih klima uredjaja .Jel princip rada isti ili nije .Ja sam radio u servisu klima uredjaja ali ovih kucnih.A dosad nisam imao klimu u autu.Kod ovih klima nema nikakve potrebe za menjanjem freona itd , itd .Zbog cega je bi to kod auta bilo potrebno. Razliku u pricipu rada ne znam. Ako bolje procitas moj post koji si citirao videces da nigde nije naposano da mora da se radi zamena freona, nego preporucujem kontrolu rada sistema. I na kucnoj klimi godisnje moras da ocistis filter u prostoriji i bar jednom u 2-3 godine da servisiras-ocistis spoljnu jedincu. Nadam se da shatas poentu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto mk2 JTD LE 9 Posted June 21, 2014 Ma ok .Procitao sam sve o cemu ste diskutovali u ovoj temi .Nisam te ovo pitao da bi potvrdio ili demantovao tvoje stavove vec da bi meni bilo malo jasnije .Kao sto sam vec rekao nisam imao klimu u autu a u ove druge se poprilicno razumem .Pa ukoliko je princip rada isti a trebalo bi da jeste , onda je i odrzavanje i servis isto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 21, 2014 Samo što se kućna klima ne trese, ne vibrira sve kao u motornom prostoru, ne zapljuskuje voda kompresor, i tako...Čitava suština nije da neko pokušava da vam otme pare za servise klime jer eto...šta tu ima da se dopunjava, isto je kao i kućna klima. Zato se i kaže servis, ovo što i Martini piše ''kontrola rada sistema''.Poenta je da klima na kolima hoće da procuri, da spojevi popuste, varovi...a, to je zato što ne stoji fiksirana za zid, nego se njeno okruženje trese, vibrira... Quote Share this post Link to post Share on other sites
diskusija 9 Posted June 21, 2014 sinoc da upalim klimu(automatska) samo poce da duva vruc vazduh tj sija lampica (pahuljica) kao da je klima upaljena, a nece da hladi.. ko zna sta joj je.. a prosle god je radila bez ikakvih problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted June 21, 2014 Verovatno freon izasao... Ako budes punio trazi da ti ubace UV tecnost da se lakse lokalizuje mesto curenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
diskusija 9 Posted June 21, 2014 Nije mi jasno kako na autu starom nepunih 5 god i koji nikada nije udaran može tek tako da iscuri freon. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted June 21, 2014 Nesto je lose, verovatno neka gumica na sastavu nekomom i sl. Quote Share this post Link to post Share on other sites