Jump to content
FAS Goran
Pole

Fiat Bravo, Marea, Multipla 1.6 / 1.2 16v - zupčenje

Recommended Posts

Ako inas jos nekog majstora tu ili u blizoj okolini idi i proveri zupcenje.Mislim da ti auto nije uzupcen kako treba.To su otprilike i simptomi.Teze pali,nemirno radi,ne drzi obrtaje,losije vuce...Sve sto si odradio posle jos vise ide u prilog loseg zupcenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore je druze sto iskreno probao sam i kod drugog "majstora" kao sve je u redu jer ovde nema iskreno majstora ja sam iz Zaječara retki su dobri majstori ..

Ako ima neko neku preporuku tu okolina mesta gde sam ja za dobrog majstora recite ..

A tebi hvala na pomoci ..

Samo jos jedno pitanje ima li neko ili zna li da mi objasni kako se uzubljuje motor da bude idealno uzubljen ,da ako budem radio kod nekog majstora mogu pogledati da mi za dzabe ne uzme ponovo novac ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam radio veliki servis, doduše uz stručnu pomoć iskusnog majstora stare škole, bez ultramegagiga alata.
Naravno , ne bez ikakvih instrumenata.
Ima raznih tutorijala na netu kol'ko o'š.
Sve se to opet proveri na dijagnostikama.
Ne kažem da je lako, ali nije ni teško naučiti.
Na kraju, možda je i dobro utađen posao kod tebe.
Svakako na dijagnostiku, ispratiti parametre.

sa TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzabe druze dijagnostika kad ovde u ovom "Gradu " ne umeju to ocitati te parametre ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bregaste ide alat radilica ide prvi klip u gmt može sa komparaterom da se proveri.Mada ima tačaka i na zamajcu.

Kad se blokiraju bregaste treba da se našteluje i radilica.Problem nastane da radilica pobegne  dok se kajiš zateže.

Najbolje je da se i radilica ukoliko je moguće blokira i onda nema promašaja.Inače kad se sve dobro uradi nema razloga da motor ne radi kako treba.

Obično majstori nemaju alate pa odrade od prilike i onda naprave problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti druze ,recite mi imate li neku preporuku za bekog proverenog majstora u mojoj blizini da to sigurno i dobro radi a i koliko kosta provera da li je to dobro uzubljeno i to sve ili koja se provera radi da bi se to videlo ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze ja imam problem sa padom obrtaja skoro 2 godine i jos ga nisam resio

Zubljen na komparater i blokirace jedno 10 puta, redjali se majstori a i ja ga zubio

I sve je u redu

A opet je ostao taj problem pada obrtaja i vracanje sa 0 na 850

Ako hoces ima jedan majstor u Boru koji ti moze pogledati zubljenje i ako je lose uzubljen moze ga uzubiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miljanxXx

 

Daj mi druze kontakt telefon i adresu tog majstora u boru .

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/1/2012 at 2:56 PM, Goran Zemun said:

Skines prvu i drugu svecici, odvrnes mali poklopac na kucistu bregaste sa strane hladnjaka. Okreces radilicu kljucem sa strane kaisa lagano , gledajuci nekom lampom u rupu na kucistu bregaste .Radilicu okeces iskljucivo u smeru okretanja motora i trazis zarez na bregastoj. Kada zarez bude na tacno na sredini rupe prvi i drugi klip bi trebalo da su potpuno ravni . To mozes grubo proveriti nekim duzim srafcigerom. Problem je u tome sto bregasta nema kajlu pa je moguce pogresiti i za manje od jednog zuba. Tako male greske od par stepeni neces moci videti na ovaj nacin. Na drugoj bregastoj isto postoji rupica ali neces moci videti zarez bez ogledala.

 

Danas sam odradio veliki servis bas po ovom principu, sem sto sam resio da prvo probam da prekopiram staro zupcenje, proverim alatom i remenicu otpustim tek ako bude bilo potrebe. S obzirom da nije i da se sve skoro savrseno poklopilo nisam je dirao. Ja sam odradio tako sto sam pre skidanja starog kaisa korektorom obelezio gornju i donju remenicu. Prebrojao pazljivo zupce i onda obelezio razmak na novom. Tako naspanovao pa skinuo blokador bregaste, bregastu gedorom u levo nategao dok radilica ne pocne da se pokrece(da bih desnu stranu kaisa fino nategnuo), pa onda nategao spaner polugom od gedore i stegao ga. Okrenuo radulicu dva kruga, nista se nije sustiglo... onda kratko zaverglao, ponovo doveo do polozaja za zupcenje i ispalo je skoro pa savrseno, kais cvrst ko pracka.

Alat je inace nabavljen na KPu za 20e.

 

Nadam se da ce video nekome bar malo biti od koristi :)

 

 

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz momci, punto 1.2 8v je doduse u pitanju, ali koji su simptomi ako se za malo promasi zupcenje na tom motoru....jer imam zveketanje iz motora sad po vrucinama pri svakom kretanju i ubrzavanju i voznji uz brdo, samo klepece ko zvonce, zimi to nisam primetio....inace lepo ide auto i u leru sve ok, samo pri opterecenju znaci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...