Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Porsche 911 GT3 / RS 4.0

Recommended Posts

EVO video: Novi Porsche 911 GT3 prešao Nirburgring za 7 minuta i 12.7 sekundi

 

 

...što je za 12.3 sekunde brže od prethodnog modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neočekivano: Porsche 911 GTS brži od GT3 verzije

 

porsche-911-carrerra-GTS.jpg

 

Najnoviji Porsche 911 GTS nedavno je posetio poznatu stazu Nurburgring gde je napravio brže vreme od verzije GT3! Aktuelna generacija Porsheovih modela iz 911 game dokazala je svoju brzinu i na trkačkim stazama, a to potvrđuje i podatak gde je novi 991 GTS napravio vreme koje je za celu sekundu brže od GT3 verzije (991.1) na Nurburgringu. Porsche GT3 namenjen je trkačkim stazama, za razliku od GTS modela, koji ima manje agresivan aero-paket, slabije kočnice, uže pneumatike, pa čak i manje snage (GTS 450 KS vs GT3 475 KS). Ipak, zahvaljujući turbo punjačima i obrtnom momentu koji je veći za 110 Nm od prve generacije 991 GT3 modela, nova GTS verzija uspeva da napravi vreme od 7 minuta i 24 sekunde. Ukoliko se pitate kako je Porsche dozvolio da 3.0-litarska turbo GTS verzija bude brža od one sa oznakom GT3, podsećamo vas da je na Salonu automobila u Ženevi predstavljen novi 991.2 GT3 model sa 500 KS i vremenom na Nurburgringu od 7 minuta i 12 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 Carrera RSR 3.8 prodat za 2.25 miliona dolara

 

166267-porsche%20r%201.jpg

 

Porsche 911 Carrera RSR 3.8 je prodat na aukciji za 2.25 miliona dolara.

 

166268-porsche%20r%2011.jpg

 

Automobil je proizveden 1993. godine, prešao je neverovatnih 10 kilometara i u originalnom je stanju. Porsche je proizveo svega 51 ovakav primerak, a posebno je vredan jer je jedan od dva koji dolaze bez standardnog enterijera. Unutrašnjost je presvučena crvenom kožom.

 

166270-porsche%20r%201111.jpg

 

Prvi vlasnik je tražio od Porschea da ofarba automobil u Polar metalik sivu boju, a kočiona klešta u zlatnu boju.

 

166269-porsche%20r%20111.jpg

 

RSR pokreće 3.8 litarski motor, koji isporučuje 350KS i 385 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem. Iako je njegova karoserija preuzeta od Turbo modela i adaptirana, ovaj RSR poseduje atmosferski motor.

 

porsche%20r%2011111.jpg

 

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno svega 3.7 sekundi, što znači da je u svoje vreme bio brži od legendarnog Ferrarija F40. Prvi vlasnik ga nije koristio pa je automobil prešao samo 10 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 GT3 dobio garanciju od 10 godina

 

162733-porsche%20gt3%201111.jpg

 

Svaki kupac ultrasportskog Porschea 911 GT3 uživaće u blagodetima garancije u trajanju od čak 10 godina ili 200.000 kilometara. To je podatak to koji zvuči neverovatno, ali je ujedno i dokaz prvoklasnog kvaliteta koji je Porsche 911 dokazao u svojoj bogatoj istoriji. Naime, više od 70 posto svih proizvedenih Porschea 911 i danas su uredno registrovani i tehnički ispravni pa zato ne čudi da ga mnoge institucije proglašavaju jednim od najkvalitetnijih modela u automobilskoj istoriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 GT3 Touring Package

 

porsche-911-gt3-touring-package%201.jpg

 

Mada će nova generacija Cayenna biti njihov najznačajniji novitet na sajmu automobila u Frankfurtu, u Porscheu su za tu manifestaciju pripremili još zanimljivih eksponata. Jedan od njih je i Porsche 911 GT3 Touring Package koji u poređenju sa regulranim 911 GT3 modelom nema upadljivi, već daleko suptilniji zadnji spojler, a dobio je i par manjih izmena u enterijeru.

 

porsche-911-gt3-touring-package%201111.jpg

 

Motor je i dalje 4.0 litarski šestocilindraš sa 368 kW/500KS i 460 Nm, ali dok regularani GT3 može da se dobije i sa opcionim sedmostepenim PDK menjačem, ovaj GT3 Touring Package je na raspolaganju samo sa šestostepenom manuelnom transmisijom.

porsche-911-gt3-touring-package%2011.jpg

 

911 GT3 Touring Package od 0 do 100 km/h stiže za 3,9 sekundi, a može do maksimalnih 316 km/h.

 

porsche-911-gt3-touring-package%20111.jpg

 

Što se cene tiče, Porsche 911 GT3 Touring Package će u Nemačkoj koštati 152.416 evra, dok će se na spisku opcija između ostalog naći i Chrono Package, keramičke kočnice i lift sistem za prednju osovinu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husein Bolt testirao novi Porsche 911 Carrera GT3

 

bolt

 

Prema svemu sudeći, bivši osmostruki osvajač Olimpijskog zlata, Husein Bolt, nikako nije jedan od onih ljudi koji svoju penziju provodi skrštenih ruku zavaljen u udobnu fotelju. Legendarni atleta nedavno je seo za volan najnovijeg Porsche 911 Carrera automobila, specijalno kreiranog za australijski Cup šampionat. Husein Bolt je predstavljao glavnog test gostujućeg vozača koji svoju ljubav prema brzini nikada nije uspeo da kotnroliše i uvek nastoji da je na određeni način kanališe.

 

bolt

 

Testovi su održani na Winton stazi, a najbrži čovek na planeti seo je u Porsche model, kojim je prethodno upravljao Kam Mekonvil, iz ekipe 23Red Racing. Husein Bolt je uspeo da upadne u test program zahvaljujući svom bliskom prijatelju i bivšem kolegi, australijskom sprinteru Džonu Stefensonu, koji će se trkati za 23Red Racing ekipu sledeće sezone australijskog Cup takmičenja. Kada je nekome brzina u krvi, kao što je ovim momcima, ne treba da čudi što se, uprkos ograničenom iskustvu na trkačkim točkovima, Bolt savršeno snašao i ostvario zavidne rezultate prilikom testiranja Porsche 911 Carrera modela, što je lokalnim medijima Stefensen takođe potvrdio.

 

''Husein je odradio veoma dobar posao, posebno kada imamo u vidu da mu je ovo bio debi u Porsche 911 GT3 Cup automobilu. Bili smo svedoci veoma lepih rezultata i dobre vožnje u svakoj situaciji, dok je moj drug itekako impresionirao sve svojim sposobnostima da proceni brzinu i, na kraju, ostvari veoma zavidna vremena krugova.'' Bivši vozač superautomobila Kam Mekonvil takođe je potvrdio da je jamajčanska zvezda prikazala velike potencijale tokom ovih testiranja. ''Ja sam zapravo bio veoma iznenađen koliko je sve dobro prošlo, ali kao atleta takvog kalibra Husein poseduje izvanredan refleks i savršenu koordinaciju oka i ruke, što je ključni faktor vrhunskog performansa i fuzije sa mašinom tokom trke.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TechArt Porsche 911 GT3 Carbon Sport Package

 

TechArt Porsche 911 GT3

 

Porscheov tjuner TechArt je za sajam u Esenu (2017. Essen Motor Show) pripremio i Carbon Sport Package za Porsche 911 GT3.

 

TechArt Porsche 911 GT3

 

U paketu su lagana prednja hauba, prednji spojler, otvori za vazduh, set pragova, zadnji difuzor i zadnji spojler.

 

TechArt Porsche 911 GT3

 

Takođe, TechArt za ovu 911-icu nudi i komplet Formula IV Race točkova od 20 inča (u više raspoloživih boja), kočiona klešta u boji po želji, kao i doterani ensterijer sa kožom, alkantarom, ugljeničnim vlaknima i multifunkcionalnim Type-7 volanom sa alkantarom i kožom. U kratkoj vesti se ne navodi da li su u TechArtu možda predvideli i kit za pojačanje motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Porsche 911 GT3

 

Porsche 911 GT3

 

Zaista ne ostavljam mesta nikakvoj dilemi oko toga da li 911 GT3 predstavlja posebnu sportsku felu u bogatom portfoliju Porschea! Iako Porsche 911 GT3 nije najsnažniji, niti najbrži, niti najekskluzivniji, ipak, oduvek je bio koncipiran tako da bude drugačiji od mnogobrojne braće. I to drugačiji na pravi način, ako mene pitate… Na prvom mestu, zato što ga pokreće maksimalno ''navijen'' atmosferski motor, ali i zbog toga što mu je karoserija olakšana, agresivnije oblikovana i nosi prepoznatljiv masivni zadnji stabilizator. I to nije sve, jer mu je aerodnimika poboljšana, kočnice pojačane, oslanjanje unapređeno… Drugačiji je i u unutrašnjosti - njegov enterijer nije toliko luksuzan i čak deluje pomalo spartanski u poređenju sa ostalim sportistima iz Štutgarta. Ukratko, ovde je sve podređeno vozačkom naboju, što je i razumljivo jer je osmišljen sa namerom da, pre svega, omogući vrhunsko uživanje u vožnji i da ostvaruje najviše domete - upravo na stazi.

 

Čini mi se da, od kada su uvedeni turbo agregati u sve ostale verzije 911-ice, razlika još više preteže u korist modela GT3. Sa čistokrvnim atmosferskim motorom, ovaj automobil kao poslednji bastion ostaje da prkosi nezaustavljivom trendu uvođenja turbo i hibridne tehnologije. Često mi postavljaju pitanje da li bih se pre odlučio za 911 GT3 ili za 911 Turbo S, dva konceptualno potpuno različita automobila sličnih performansi. Mislim da već možete da naslutite odgovor, a nakon poslednjeg susreta sa njim ovde u Lajpcigu, još više sam učvrstio svoj stav. No, o tome malo kasnije…

 

Najnoviji izdanak posebno cenjene loze GT3 predstavlja restilizaciju aktuelne generacije koja je svetlost dana ugledala proletos u Ženevi. Kako i priliči jednom ovakvom modelu, dobio sam priliku da ga isprobam na dinamičnoj prezentaciji u Nemačkoj kojom je obuhvaćena vožnja u različitim uslovima, ali je glavno mesto dešavanja bilo na stazi. U odnosu na prethodnika, novi model je zadržao prepoznatljivo ruho i pored osveženog izgleda. Svakako su najznačajnije one skrivene, tehničke izmene. U repu se sada nalazi ''bokser'' sa šest cilindara povećane zapremine - sa 3.8 litara, kapacitet je proširen na 4.0 litara. Povećanje zapremine, uvođenje još nekih  komponenata, poput olakšane radilice i nove uljne pumpe, kao i smanjenje trenja, omogućilo je da snaga dostigne 500 KS, što predstavlja pomak od gotovo 30 KS spram prethodnog modela koji sam vozio u više navrata i svaki put me je jednako oduševio.

 

Zbog svega toga, jasno je da su u Porscheu vanserijski dobar automobil sada učinili još boljim. Smešten u čvrsta, mnogi bi rekli preterano tvrda, ali svakako perfektno oblikovana sportska sedišta, okretom ključa budim ''zver'' koja se javlja glasno kao da želi da pokaže da nikad nije pospana. Dok čekam da se podigne pritisak ulja, uživam u poznatom ambijentu gde dominira fina, meka alkantara, a poseban efekat daju i detalji sa karbonskim motivima. Nakon nekoliko minuta, sve je spremno za šou - pritiskam taster koji automatski PDK menjač ''baca'' u sportski režim rada, amortizere takođe setujem u sportski mod i isključujem elektronsku kontrolu stabilnosti, kao i kontrolu proklizavanja pogonskih točkova. Dakle, šaljem u ''sleep'' mod sva elektronska pomagala kako bih ostao sam sa ovim vrhunskim automobilom.

 

Odmah prelazim na stvar i punim gasom krećem u akciju, a Launch Control ga izbacuje kao iz praćke, dok bokser motor munjevito grabi ka limitu koji je postavljen na izuzetno visokih 9.000 obrtaja. Kakvo samo zadovoljstvo pruža rezonanca, odnosno zvuk koji proizvodi atmosferski motor! Bukvalno mami da se pedala gasa pritisne do kraja svaki put kada je to moguće, a kada ste na stazi, to je veoma često moguće raditi. Izlišno je govoriti koliko dobro i ovde radi Porscheov menjač sa duplim kvačilom. Ovaj sistem transmisije je bukvalno doveden do perfekcije, stoga me i ne čudi podatak da većina kupaca bira upravo PDK, uprkos odluci Porschea da kod ovog modela vrati u ponudu manuelni menjač koji svaki entuzijasta posebno ceni i žali zbog toga što ova vrsta sve više izumire na sportskim automobilima.

 

Zahvaljujući filigranski preciznom upravljanju i brutalno snažnim kočnicama sa diskovima prečnika 410 mm napred i 390 mm nazad, automobil prosto obožava da agresivno napada krivine, stavljajući u prvi plan ''neprirodan'', ali odličan balans, gde je zbog motora u samom repu, velika težina prebačena na zadnje točkove. To mu omogućava neverovatan grip, posebno na suvom, ali čak i na mokroj podlozi, rep se ne otkačinje tako lako.

 

Masivan spojler i veliki zadnji točkovi, debeli poput valjaka, pojačavaju prianjanje, baš kao i raspored mase koji iznosi 40:60 u korist zadnje osovine. Oseća se da su načinjene promene na polju aerodinamike poboljšale  prianjanje automobila i ono je sada za 20% jače u odnosu na prethodnika. Čak me je iznenadilo koliko je teško driftovati sa njim zbog velike snage na zadnjoj osovini, pa je malo komplikovano, ali ne i nemoguće, pronaći balans između doziranja gasa i okretanja upravljača. Ako ovaj vid zabave ostavimo po strani, najveće uživanje pruža njegova sposobnost da bude ekstremno brz u krugu na stazi. Naročito je ubedljiv pri ubrzanjima na pravcima gde sa punim gasom prilikom šaltovanja, obrtaji padaju sa maksimalnih 9.000 na 7.500 o/min. Jednako oduševljava ogromna sigurnost i samopouzdanje prilikom ulaska u krivine i izlaska iz njih.

 

Veliki doprinos agilnom skretanju daje kruto oslanjanje, za 25 milimetara niže nego kod obične 911-ice, kao i upravljanje na sva četiri točka, gde zadnji, pri manjim brzinama zakreću u pravcu prednjih, dok iznad 80 km/h to čine u istom smeru kao i prednji. Na taj način se virtuelno menja međuosovinski razmak, te automobil postaje okretniji u sporim krivinama, odnosno brži u dugim. A kada se nađe na pravcu, Porsche 911 GT3 sa punim gasom lako probija granicu od 300 km/h i sposoban je da dosegne 318 kilometara na čas.

 

Na osnovu svega, postaje jasno da tek kada se 911 GT3 provoza u ovakvim uslovima, na videlo izbija kako lako pokorava stazu. Sa druge strane, ako zanemarim izuzetno tvrdo oslanjanje koje se odražava na udobnost i to što prilikom kretanja, diferencijal nakratko ''zazviždi'', ovo jeste automobil koji bi bez problema mogao da vozim svaki dan. Dakle, 911 GT3 predstavlja pravi izbor za one koji žele da kupe, da tako kažem, jedan Porsche za sva vremena.

 

Dajem mu prednost u odnosu na siroviji GT3 RS, koji se doduše još nije pojavio u najnovijem izdanju nakon restilizacije aktuelne generacije 911 sa internom oznakom 991.2. Razlog je taj što, po mom mišljenju, pruža bolji kompromis. Sa njim možete da odete na stazu i da fenomenalno provedete tzv. ''Track Day'', možete da uživate u svakodnevnoj vožnji, a možete i da ga čuvate u garaži kao istinski raritet, a emocije će vas, siguran sam, preplaviti svaki put kada ga ugledate. I zbog svega toga, sada sam još sigurniji da bih pre izabrao 911 GT3 nego 911 Turbo S!

 

Andrej Kulundžić/TopSpeed

Foto: TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 GT3 RS sada sa 520KS

 

175933-porsche 911 5.jpg

 

Najsnažniji Porsche 911 s atmosferskim motorom koji se može kupiti sada ima 520 konjskih snaga. Iz legendarne nemačke automobilske kompanije stiglo je nekoliko zvaničnih fotografija verovatno poslednjeg Porschea 911 iz Serije 991.2, a (ako zaboravimo na mogućnost proizvodnje Speedstera) "odjavnu špicu“ predstavlja redizajnirani 911 GT3 RS koji pokreće najsnažniji atmosferski 6-cilindarski boxer koji se do sada nudio u kombinaciji sa modelom 911.

 

175934-porsche 911 55.jpg

 

Atmosferski 4.0 litarski motor (s limitatorom koji proradi tek na 9.000 obr/min) u ovom slučaju raspolaže sa 520 konjskih snaga pri 8.250 obr/min, što je dovoljno da GT3 RS od 0 do 100 km/h stigne nakon 3.2 sekunde i razvije 312 km/h. Podataka o vrednosti najvećeg obrtnog momenta još uvek nema.

 

175935-porsche 911 555.jpg

 

Pored povratka na sistem upravljanja preko obe osovine, GT3 RS je dobio redizajnirane branike, redizajnirana kućišta zadnjih svetala, modifikovani zadnji spojler, modifikovane otvore za vazduh na prednjim blatobranima i veće otvore za vazduh na zadnjem braniku. Na kombinaciji prednjih 20-inčnih i zadnjih 21-inčnih točkova su gume dimenzije 265/35 (napred) i 325/30 (nazad).

 

175936-porsche 911 5555.jpg

 

Porsche uz 911 GT3 RS nudi i opcioni paket Clubsport koji uključuje aluminijumski zaštitni kavez, aparat za gašenje požara i sigurnosne pojaseve sa šest tačaka. Suvišno je i pominjati da je GT3 RS lakši od standardnog GT3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Porschea 911 GT3 će imati samo automatski menjač

 

porsche 911 gt3

 

Internetom su se proširile vesti o novostima koje bi mogao da ima naslednik modela 911 GT3. Mada je aktuelna verzija dostupna sa 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, kao i sa 6-stepenim ručnim menjačem, naslednik će kupcima ponuditi samo verziju sa automatskim menjačem. Druga značajna promena jeste u motoru, tako da atmosferski 4.0 litarski redni šestocilindraš odlazi u penziju, a zamenjuje ga turbo motor koji će imati cca 550KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen 2019. Porsche 911 GT3 RS

 

Porsche 911 GT3  RS.jpg

 

Porsche privodi kraju razvoj naredne generacije svog 911 modela, ali to i dalje ne znači da ovaj proizvođač ne unapređuje svoja postojeća vozila. To je slučaj sa 911 GT3 RS modelom, za koji se očekuje da će biti predstavljen za nekoliko nedelja, na Salonu automobila u Ženevi. Unapređeni kupe nedavno je uočen tokom testiranja po hladnom vremenu. Vidljiv je njegov evoluirani dizajn, a na listi novina su hauba i ventili za kočioni sistem koji će ga hladiti bez uticaja na aerodinamiku. Izmene pozadi su manje vidljive, a u njih spadaju zadnji branik i svetla. Novo kočiono svetlo našlo se na takođe novom poklopcu motora. Kad smo kod motora, ovo vozilo će imati 4.0-litarski šestocilindarski, navodno sa 520 KS, što je povećanje za 20 KS u odnosu na aktuelnu verziju. Zahvaljujući dodatnoj snazi, od 0 do 100 km/h stiže za 3.3 sekunde.

 

Porsche-911-GT3-RS-13-768x512.jpgPorsche-911-GT3-RS-10-768x512.jpgPorsche-911-GT3-RS-5-768x512.jpgPorsche-911-GT3-RS-22-768x512.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 GT3 RS neće dobiti turbo

 

porsche r 55555.jpg

 

Najoštrija verzija popularnog Elfera nazvana Porsche 911 GT3 RS do daljnjeg ostaje verna atmosferskom motoru što je u stvari i jedini ispravni put, koji će fanovi sigurno pozdraviti. Nakon što je uprava potvrdila da će novi Porsche 911 GT3, koji će biti predstavljen na septembarskom salonu automobila u Parizu, dobiti turbo benzinca 4.0L sa 550KS, pojavile su se najave da ista sudbina očekuje i jaču varijantu RS. Ipak, od turbo punjača neće biti ništa. Porsche 911 GT3 RS do daljnjeg ostaje veran atmosferskom motoru, a premijera se može očekivati na salonu automobila u Ženevi u martu 2019. godine

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...