Jump to content
FAS Goran
acatheking

Fiat Punto mk.2 1.2 & mk.1 1.1 - čuje se menjač, menjati ili opraviti?

Recommended Posts

Skidanje svi naplacuju 5000 neki uzimaju i 50 eura sto je vise nego goranovih 5000 dinara.Menjac moras skidati kako bi se otvorilo i videlo sta je,jer kako su vec gore tebi rekli ko zna sta je sa tim menjacem ako si imao samo malo ulja u njemu.Ja sam promenio lezajeve i sipano novo ulje i mislim da nije bila ta cifra,ali opet kazem zavisi koje lezajeve je racunato kod tebe.Dok ne odes i neskinu neces znati tacno sta je.Nemoj da te mrzi ili da si ne siguran.Ja sam kod takvog servisa i poceo da idem kod Gorana i bio vrlo zadovoljan.I od tada pa i nadalje cu nastaviti tako da sipnem gorivo u rezervoar i pravac zemun necu se predomisljati.poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo resenja enigme....Za zamenu lezajeva u menjacu na ovom modelu Punta  nije potrebno skidati menjac..Tako da su ruke uvek 5000 din. Da li dovezes auto ili doneses menjac isto je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koliko je sa skidanjem, posto mi curi ulje u zvonu gde je lamela, najverovatnije semening.I da li mozes da utvrdis da lisu ostali delovi u redi? Kazes oba lezaja su 6500din? Mozes da mi posaljes tvoj broj pa da se dogovorimo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako,bio sam kod Gorana,covek mi je izasao u susret u ubacio me je cim sam stigao i ako je bio prenatrpan poslom.Zamenjeni su mali lezaj spojnicke,semening kroz koji je ulje curelo na lamelu i dosipano je ulje sve me je to iznelo 7300din,sa njegovim delovima.Posto nije skidao menjac nije mogao da mi zameni lamelu koja je vise od 2meseca bila natopljena uljem.Poklonio mi je novu lamelu koju je imao u magacinu odbiovsi da mu platim.Auto je sada necujan,nema vise struganja na koje sma se vec privikao.Ne znam da lije Goran bolji majstor ili covek i da imate sve preporuke i ne treba gubiti vreme po nekim tamo majstorima.

Svako ko ima problem ovakve vrste bolje neka resi sto pre,da kao kod mene ne bi prouzrokovalo kvar nekog drugog dela,u mom slucaju lamele koju sam menjao 3-4meseca pre toga.

Definitivno se ne isplati polovan menjac koji se po otpadima krece 150-200evra,plus ugradnja i transport najmanje 50e i nikada ne znate sta ugradjujete.Za 4 puta manje novca ja sam sredio svoj stari menjac sa garancijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E a ti se na pocetku dvoumio.Ja imao isti problem samo sam ja posle nedelju dana voznje otisao i nisam imao problem sa ostalim stvarima kao kod tebe sto je rec sa lamelom.Lepo ti kazem isplati se i sigurniji si da sipnes gorivo i odes do Gorana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prošle nedelje imao istu intervenciju. Skidali su menjač jer je lamela proklizavala (menjan set pre 3000 km, kod mog lokalnog majstora), kad ono nije do lamele nego semering. Lamela reparirana (oko 1.300 din), zamenjeni semering i ležaj spojničke. Cela igranka je koštala oko 12.500 dinara u Ap sport servisu. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Punto 1.1 1996g

 

Kada pritisnem kvacilo motor prede.

Kada dignem nogu sa kvacila-spojke čuje se kuckanje-mljevenje. (Ako sasvim lagano otpustam kvacilo, ono na foru zvuk baš malo čuje,

Sve ovo naravno u mestu, jer ako se krećem malo se to teško detektuje.

Malo se razumijem pa kad sam odneo majstoru novi set kvačila on bez otvaranja reče vrati ti to u prodavnicu to 

ti je menjač.

Mora li ceo da se menja ili šta!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako se i meni pocelo cuti na puntu 2002 1.2 16v .Kada pritisnem kvacilo u mestu onda se ne cuje a ovako se cuje bilo dal je u brzini ili ne.Menja sam lezaj spojnicke i jos neki lezaj na menjacu pre 3-4 meseca kod Gorana pa ne znam sta sada moze biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par pitanja, da ne otvaram drugu temu: Imam punto mk2 1.2 16v, zanima me koliki luft u diferencijalu je normalan. Pretpostavljam da taj sklop treba da ima neki mali prazan hod: ono kad podignes tocak i klimnes ga levo-desno, e sad koliko je to normalno a koliko previse? 

I drugo: nedavno sam podigao ceo prednji kraj i uhvatio za one solje kod diferencijala gde ulaze poluosovine, i imam sta da vidim, klimaju se u svim pravcima, gore, dole, levo desno... Pretpostavljam da to ne bi trebalo da klima, ili gresim? Mozda otisli neki lezajevi u diferencijalu ili podloske, da li se to steluje, podesava, menja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par pitanja, da ne otvaram drugu temu: Imam punto mk2 1.2 16v, zanima me koliki luft u diferencijalu je normalan. Pretpostavljam da taj sklop treba da ima neki mali prazan hod: ono kad podignes tocak i klimnes ga levo-desno, e sad koliko je to normalno a koliko previse? 

I drugo: nedavno sam podigao ceo prednji kraj i uhvatio za one solje kod diferencijala gde ulaze poluosovine, i imam sta da vidim, klimaju se u svim pravcima, gore, dole, levo desno... Pretpostavljam da to ne bi trebalo da klima, ili gresim? Mozda otisli neki lezajevi u diferencijalu ili podloske, da li se to steluje, podesava, menja?

 

Ovo i mene zanima....

 

Danas sam zamenio lamelu, druk lezaj i jos dosta toga al prilikom skidanja menjaca, menjac mi je seo na onu solju gde ulazi homokineticki zglob   :wallbash:  :wallbash: dakle na levoj strani (vozacevoj strani) ... Sad je ta solja klimava, onako dosta klimava, ne curi ulje, necujem za sada nista da bi grebalo, strugalo al onako cisto da znam, malo sam skenjan uvezi toga.  :wacko:

Pre toga nisam proveravao da lise klimalo, pa ne znam. Inace stilo JTD, 115

Zajebano da se skida menjac majke li mu spalim ko ga izmisli, dva dana sam ga stavljao nazad.  :robo:

Edited by cobra11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da napišem i ovde, pre nešto više od godinu dana sam pazario Borg&Beck set kvačila, zamenio ga i za nepunih godinu dana počela je da proklizava lamela.. Majstor koji je menjao set kvačila kaže da je druk ležaj pustio neku mast (koliko je to ima, da bi počela da kliza, to mi nije jasno) i zamenio je samo njega, kaže da se korpa malo ukopala, ali nije ništa strašno i to je ostalo na tome, sve je spakovano i radi... Prešao sam nekih 2 do 3.000km od onda i na semaforu kada stanem i izbacim iz brzine čujem neko mlevenje, ali to je toliko tiho, da se jedva čuje, ali se izgubi kada stisnem kvačilo i kada ga pustim opet se javi... U vožnji se ne čuje ništa, auto šalta najnormalnije i to baš lepo upada u brzinu... Da li da se zabrinem ili ne i šta bi moglo da bude? Ti trkači, semering spojničke ili nešto treće?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista situacija je bila meni na proslom autu, kupio novi set da stavim i ako nije bilo potrebe da menjam, ali kad sam vec razbio menjac pa uzeo drugi da iskoristim priliku da zamenim i set, da ne bi dva puta skidao menjac. Stavio novi set, korpa, lamela i druk i novi druk se cuo odma, znaci samo na leru sa pustenim kvacilom, kako stisnem kvacilo tako to tiho krljanje, brujanje ili kako vec to da nazovem prestane. I nisam hteo da vracam stari, ipak je to bio veliki posao, reko dok traje traje, mada su me svi ubedjivali da nemkze nista da mu bude, vozio sam tako 20ak hiljada i onda prodao auto i dan danas se vozi sa tim setom. Desavalo se po nekada da se ne cuje ali bez ikakvog pravila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tako i meni, to je toliko tiho da ga samo ja čujem. Kad pustim muziku na najtiše to se ni ne čuje više. Nervira me što sam navikao kad izbacim iz brzine na semaforu da se ne čuje ništa, tad ni motor skoro da ne čujem, a ovo mi je sad neki novi zvuk koji mi smeta. Jbg, bavio sam se nekad malo muzičkom produkcijom, pa me svaki nenormalan ton iritira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ekipa,krenimo redom:

- set kvačila odradjen prije tačno 25 hiljada km (lamela,korpa,druk ležaj,ulje-auto gear power 80w-90 i potpedalni cilindar)
- počelo se dešavati da se čuje neki ležaj iz mjenjača ili možda da fali ulja.Ali to se dešava samo kada je mjenjač u ler položaju a kvačilo pušteno-slobodno
- kada neki od prednjih točkova vjesi u zraku(podignut na dizalici),motor upaljen-mjenjač u ler položaju-dešava se to da se točak vrti-okreće
- prilikom svakog hladnog starta-tek upaljen-šalt palica u ler položaju i kada pustim kvačilo cimne ga-pogura naprijed.Poslije se više ne dešava
- u toku vožnje je sve ok,nema nikakvih problema.Prije ovog sam ga vozio 160 km/h pa sad...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto vidim da ima otvorena tema da ne otvaram drugu. Mjenjač na Puntu mi je pri kraju, neće još dugo po riječima majstora. A pošto je kod mene ubacivan mjenjač od 5 brzina (jedan od prethodnih vlasnika je to odradio, bio je automatik), interesuje me da li mogu da mu ubacim mjenjač od 6 brzina bez mijenjanja poluga, ručice mjenjača i sl. ili se i to mora prebacivati? Cijena polovnog 5b i 6b su tu negdje, pa kontam da mu ubacim taj od 6b, kad je već Sporting kod mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo. Imam u pitanje u vezi sa menjacem na puntu 1.9d. Ovo se sve manifestuje na leru (makar se tu cuje). Kada je pusteno kvacilo cuje se neki zvuk tandrcanja koji prestaje kada se pritisne kvacilo. Takodje se pre neki dan pojavio i zvuk metalnog zveckanja. To mi se cini da je pocelo da se javalja  trenutku kad je kvacilo pocelo da hvata od pola (ranije je hvatalo odmah od poda). Jos jedan stvar koju sam primetio je da kada se krece pod gasom, cuje na kratko neki "skrip" zvuk na prvo otpustanje kvacila i samo tad. Da li bi neko mogao da dijagnostikje koji je tacno kvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...